Je hebt zeker dat topic in FEE nog niet gezien wat al zeker een maand leeft?quote:Op zondag 13 november 2011 19:23 schreef Bienelientjee het volgende:
Rollade, sla, aardappelkroketjes.
Ben op dit moment eens aan het bedenken wat ik met kerst ga eten/ koken.
(WAT VROEG!)
[Hét Kerstmenu] Voor de thuiskoks: wat komt er hoe op tafel? Pas vanaf eind oktober. Valt nog mee dusquote:Op zondag 13 november 2011 20:01 schreef Bienelientjee het volgende:
Nog niet nee, maar zat er toevallig vanavond aan te denken ineens!
doet me denken aan een chef die bij Masterchef Australië maakte...quote:Op maandag 14 november 2011 13:29 schreef Aneurism het volgende:
Gisteren geprobeert te maken:
4 oesters gehakt in stukjes
30gr wortel in kleine blokjes
30gr knolselderij in kleine blokjes
30gr ui in kleine blokjes
Groente even een paar tellen in kokend water houden, daarna af laten lekken.
paar theelepels venkel, bieslook, peterselie.
Kappertjes snijden, vervolgens alle bovenstaande ingredienten door elkaar gooien en er mayonaise bij stoppen. Niet te veel. Goed doorroeren. Beetje lemon erbij.
Vervolgens wou ik een gelei van appelsap maken, maar gellan was nergens verkrijgbaar dus heb ik: Unique-Glass gekocht van Unique-products... Heb eerst 5 gram bij 500ml toegevoegd: geen resultaat. Toen 35 gram... nu was het een soort van mislukte pudding... Echt een mislukt product, het eind resultaat met 35 gram Unique-Glass en 4 uur opstijven in de koeling was ook troebel. Totaal niet zoals beschreven op de folders.
Het idee was de appel gelei te maken en hier rondjes uit te steken en daarin de vulling te stoppen... Helaas is de vulling gereduceerd tot een soort huzarensalade...
oestersaus en knoflook.
Een paar eetlepels suiker laten caramelliseren en afblussen met boter. Dit in een ovenschaal gieten hierin gehalveerde witlof stronkjes. Bedekken met bladerdeeg waar je gaatjes in hebt geprikt. Een half uur of iets langer op 180 graden, op een bord omkeren.quote:Op maandag 14 november 2011 19:30 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
receptje? Ben gek op witlof, deze variant nog niet gehad
Oe klinkt lekkerquote:Op maandag 14 november 2011 22:41 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Een paar eetlepels suiker laten caramelliseren en afblussen met boter. Dit in een ovenschaal gieten hierin gehalveerde witlof stronkjes. Bedekken met bladerdeeg waar je gaatjes in hebt geprikt. Een half uur of iets langer op 180 graden, op een bord omkeren.
Eet smakelijk, lekker met een salade ernaast
Wij aten ook spruitenstamp! :-)quote:Op maandag 14 november 2011 15:10 schreef foodlover het volgende:
Straks stamppot spruitjes met varkenshaas uit de oven
slikquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:03 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Wij aten ook spruitenstamp! :-)
Maar dan met Indische saucijzen.![]()
[ link | afbeelding ]
Spruitjesstamp
(niet geschikt voor Pietverdriet want barstensvol kruidnagel)
Ik vind het juist een goed idee om de spruiten zo te snijden en dan zo dat worst erbij enzo en de aardappelen grof te pureren. Zoals jij dat hebt gedaan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:26 schreef RobinOok het volgende:
Meteen geen zin meer in spruitjes? Of wat?
Ziet er wel lekker uit. Heb je ook een recept van de stampot zelf?quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:03 schreef RobinOok het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Spruitjesstamp
Yum! heb even op je site gekeken en de Indische saucijzen kende ik nog niet (hoewel ik in Den Haag woon...) Lekker ook met die gebakken/gefrituurde uitjes, lijkt me heerlijk op de hutspot.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:03 schreef RobinOok het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Spruitjesstamp
Recept staat op de site, als je klikt op de foto. ;-)quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ziet er wel lekker uit. Heb je ook een recept van de stampot zelf?
Hutspot kan ook ja. Volgens mij knapt elke stamppot wel op van die saucijzen. ;-)quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:48 schreef foodlover het volgende:
[..]
Yum! heb even op je site gekeken en de Indische saucijzen kende ik nog niet (hoewel ik in Den Haag woon...) Lekker ook met die gebakken/gefrituurde uitjes, lijkt me heerlijk op de hutspot.
Grappig! Die Van Olphen woont practisch bij mij om de hoek, zullen ze ze ook bij Toko Asli verkopen???
hmm wat moet ik hierbij denken? maïs met wat?quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Tussen de middag bolletje kaas, bolletje ham, pistolet kroket
Nu zoute stokjes
Straks voor mijzelf: ijsbersla, tomaat, komkommer, gekookt ei, azijn, suiker, ananas, mais dressing en een blik tonijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |