Je hebt zeker dat topic in FEE nog niet gezien wat al zeker een maand leeft?quote:Op zondag 13 november 2011 19:23 schreef Bienelientjee het volgende:
Rollade, sla, aardappelkroketjes.
Ben op dit moment eens aan het bedenken wat ik met kerst ga eten/ koken.
(WAT VROEG!)
[Hét Kerstmenu] Voor de thuiskoks: wat komt er hoe op tafel? Pas vanaf eind oktober. Valt nog mee dusquote:Op zondag 13 november 2011 20:01 schreef Bienelientjee het volgende:
Nog niet nee, maar zat er toevallig vanavond aan te denken ineens!
doet me denken aan een chef die bij Masterchef Australië maakte...quote:Op maandag 14 november 2011 13:29 schreef Aneurism het volgende:
Gisteren geprobeert te maken:
4 oesters gehakt in stukjes
30gr wortel in kleine blokjes
30gr knolselderij in kleine blokjes
30gr ui in kleine blokjes
Groente even een paar tellen in kokend water houden, daarna af laten lekken.
paar theelepels venkel, bieslook, peterselie.
Kappertjes snijden, vervolgens alle bovenstaande ingredienten door elkaar gooien en er mayonaise bij stoppen. Niet te veel. Goed doorroeren. Beetje lemon erbij.
Vervolgens wou ik een gelei van appelsap maken, maar gellan was nergens verkrijgbaar dus heb ik: Unique-Glass gekocht van Unique-products... Heb eerst 5 gram bij 500ml toegevoegd: geen resultaat. Toen 35 gram... nu was het een soort van mislukte pudding... Echt een mislukt product, het eind resultaat met 35 gram Unique-Glass en 4 uur opstijven in de koeling was ook troebel. Totaal niet zoals beschreven op de folders.
Het idee was de appel gelei te maken en hier rondjes uit te steken en daarin de vulling te stoppen... Helaas is de vulling gereduceerd tot een soort huzarensalade...
oestersaus en knoflook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |