abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103783391

Er zijn verschillende soorten thuiskoks:

• de opwarmkoks
• de afbakkoks
• de traditionele maar wel zelf-doe-koks
• de experimentele koks
• de gourmet koks
• etc.

Bij veel supermarkten kun je zo goed als kant en klare gerechten kopen, van vlees tot groente en van voorgerecht tot toetje. Dit moet dan nog wel helemaal zelf gebakken worden, maar de instructies staan er op, dus er kan weinig mis gaan: meer tijd voor gezelligheid met de familie, minder tijd in de keuken!

Maar dan heb je ook nog de mensen die ervan houden om alles hélemaal zelf te doen. Dan maar uren of zelfs dagen in de keuken staan! Weken van tevoren alles uitproberen, proeven, nog eens proberen, etc. En dan is er ook nog keuze tussen de traditionele kerstrollades en rosbief, of de wat minder gangbare bereiding van rund en varken.

Ook zijn er mensen die aan opgewarmde kippenvleugeltjes in een schaaltje naast de aardappelkroketjes genoeg hebben, en uren in de keuken staan om toch trots een kale nasi op tafel te zetten.

Kortom:

Wat zet jij hoe op tafel deze kerst?

[ Bericht 3% gewijzigd door motorbloempje op 31-10-2011 13:44:17 ]
Ja doei.
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:30:47 #2
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_103783476
In ieder geval een eigen gebraden been ham :9~
Mij mag je er voor wakker maken.
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:33:19 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_103783581
Ik ben dit jaar een gourmetkok :+
pi_103783751
Het gaat in ieder geval iets aziatisch worden maar wat weet ik nog niet precies.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_103783935
Gourmetten denk ik :)

7 gangen dinee vind ik altijd zo vervelend :)
pi_103784555
Nog geen recepten op het oog, ik ga denk ik voor een 3 of 4 gangen menu
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_103952787
Wss gourmet, omdat iedereen dat lekker vindt. Ckr met een vegetarische, een moeilijke, een 'ik lust dat niet' en een 'maak mij niet uit' en een 'dat is zo lastig, doe maar gewoon een hamburger met friet' in ons midden :')

Wel eigengemaakt soepie vooraf, en nagerecht ga ik ook nog ff over na denken.
En uiteraard zelf schuimpjes, chocolaatjes etc maken! O+
~ Bonito La Risa ~
pi_104328889
Linkje naar een leuk CUL-topic: Kerstdiner-topic 2011! :o)

Ik ga in ieder geval op verzoek iets met een lamsbout doen :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 18 november 2011 @ 20:19:23 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104526173
Eerste kerstdag een uitgebreide brunch met een lekker soepje. Daarna moet aanstande aan het werk en ben ik alleen thuis.
Tweede kerstdag gaan we naar een heerlijke chinees, nu al zin in!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_104546595
Nog geen recepten op het oog. Het gaat wel iets zelfgekookts worden. Ik neig naar traditioneel met een twist...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 20 november 2011 @ 12:33:54 #11
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_104581376
Mmm ik krijg dit jaar voor het eerst 8 mensen over de vloer. Heb nog nooit gekookt voor meer dan 4 mensen :+.
Kreeg de optie om gewoon te gaan gourmetten...maar zie het niet helemaal zitten :P

Dus, ben nu een beetje aan het nadenken over een niet té moeilijk menu, 3 of 4 gangen. Enige twist is dat mijn moeder vegetarisch is, dus..tsja. Effe denken :+

Oh ja, en nog iets leuks. Mijn moeder is erg traditioneel (want Schots), m'n schoonmoeder best experimenteel en m'n schoonzusje kookt eigenlijk altijd Vietnamees (want Vietnamees). :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')