Ik zou er ook niet op stemmen hoor.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Een fransman met Hongaars bloed, dat samen is Pure Evil man.
Ik vind Iran maar raar.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:33 schreef eriksd het volgende:
Haha, dat houtje-touwtje leger van Iran.
Lekker toeslaan zou ik zeggen.
Ik dacht juist altijd dat ze nog een best aardig leger hadden.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:33 schreef eriksd het volgende:
Haha, dat houtje-touwtje leger van Iran.
Lekker toeslaan zou ik zeggen.
Ivo Niehe vind zichzelf ook leukquote:Op donderdag 3 november 2011 11:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Ivo Niehe vind ik ook leuk. Maar ook daar zou ik niet op stemmen.
quote:Op donderdag 3 november 2011 11:35 schreef betyar het volgende:
Als ik Israël was zou ik wachten tot de ramadan.
Waar zit je te kijken?quote:Op donderdag 3 november 2011 11:37 schreef eriksd het volgende:
Hun luchtmacht is extreem zwak zie ik.
Ivo over zijn optreden in Parijsquote:
Gewoon een false flag, zijn ze daar niet vies van.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:40 schreef eriksd het volgende:
Israel wacht tot USA toestemming geeft. Obama vogelt nu uit hoe dat PR technisch werkt.
Dat wordt interessant dus.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:40 schreef eriksd het volgende:
Israel wacht tot USA toestemming geeft. Obama vogelt nu uit hoe dat PR technisch werkt.
Net of ik het leger inga. Ik laat me hoe dan ook afkeuren.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:45 schreef eriksd het volgende:
Stel je voor dat het echt hommeles wordt en we allemaal het leger inmoeten
Ja, wat dan?quote:Op donderdag 3 november 2011 11:45 schreef eriksd het volgende:
Achja, Gezellig.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:45 schreef eriksd het volgende:
Ik hoop dat ze jou in de voorste linies plaatsen.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of ik het leger inga. Ik laat me hoe dan ook afkeuren.
Ik maak me geen illusies. Ik word toch afgekeurd vanwege mijn gebrekkige motoriek.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:45 schreef eriksd het volgende:
Bron: http://www.nu.nl/muziek/2658233/berlusconi-stelt-cd.htmlquote:Berlusconi stelt cd uit
AMSTERDAM – Het geplande album met liefdesliedjes gezongen door de Italiaanse premier Silvio Berlusconi is uitgesteld nadat de politicus eerder dit jaar herhaaldelijk negatief in het nieuws kwam.
Dat meldt de Italiaanse krant La Stampa. Aanvankelijk zou het album, getiteld Il Vero Amore, verleden maand al groots worden gepresenteerd tijdens een feest in Milaan, maar vanwege alle commotie rondom Berlusconi en de schuldencrisis wordt het album nu op 22 november uitgebracht.
Il Vero Amore is het vierde album van de Italiaanse premier. Hij werkt hierop opnieuw samen met Mariano Apicella, die alle muziek componeerde. Berlusconi schreef zelf alle teksten. De muzikale arrangementen zijn van de hand van Angelo Valsiglio, co-auteur en producer van de Laura Pausini-hit La Solitudine.
Dan wil ik het album van de CDA - All Stars met de titel Fatsoen moet je doen bestellen.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:51 schreef Elfletterig het volgende:
Je weet soms echt niet wat je leest. Weet iemand trouwens of ik het debuutalbum "Normen en waarden" van J.P. Balkenende nog ergens kan bestellen? Voor de goede orde: ik doel dan wel op de limited edition met de bonustrack "U kijkt zo lief"....
Ja, ik lees allemaal moeilijke dingen waar ik ooit mijn best voor heb moeten doen, terwijl jij en koos nooit een biet hebben gegeven om natuurkundige vergelijkigen of wiskundige problemen. En dan zijn jullie de slimste jongelui hier.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:47 schreef eriksd het volgende:
Wat ben je aggressief opeens. Komt het door je constructieboeken?
Hij mag best muziek maken, maar niet terwijl hij zijn land gegijzeld houdt en niets doet aan de almaar stijgende schulden. Maar als ik het goed begrijp heeft ie dat nu zelf ook door.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/muziek/2658233/berlusconi-stelt-cd.html
Ik weet niet wat ik schokkender vind: dat hij die cd uitstelt, dat hij überhaupt een cd maakt, dat hij er al drie gemaakt blijkt te hebben of dat hij van plan was om over de liefde te zingen.
Je weet soms echt niet wat je leest. Weet iemand trouwens of ik het debuutalbum "Normen en waarden" van J.P. Balkenende nog ergens kan bestellen? Voor de goede orde: ik doel dan wel op de limited edition met de bonustrack "U kijkt zo lief"....
U vergeet Monolith.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, ik lees allemaal moeilijke dingen waar ik ooit mijn best voor heb moeten doen, terwijl jij en koos nooit een biet hebben gegeven om natuurkundige vergelijkigen of wiskundige problemen. En dan zijn jullie de slimste jongelui hier.
Dat stemt me droevig. Zo eenzaam aan de top.
De stelling van Pythagoras telt niet.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:54 schreef eriksd het volgende:
Hoho, ik heb ook natuurkunde en wiskunde gehad. Het was alleen een minder succesvolle combinatie dan Erik en fiscaal geneuzel.
Ik heb op de CDA-webshop gekeken voor je:quote:Op donderdag 3 november 2011 11:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dan wil ik het album van de CDA - All Stars met de titel Fatsoen moet je doen bestellen.
De cd van Jack de Vries die nummers van The Spindoctors covert, is trouwens nog wel voorradig. Gek genoeg met 50 procent korting.quote:U zocht op "fatsoen". Helaas konden wij dit begrip niet vinden in onze actuele database. Elders op onze site vonden wij 1 vermelding(en):
- Archief 2002-2010
quote:Klanten die deze cd bestelden, bestelden ook:
- Maxime de Rat - Limburgse bewerking van beroemde Nederlandse film Ciske de Rat
- Alle 13 out! - Minister Leers zwaait asielzoekers zingend uit
- Ruth zingt Ruth - Met toppers als 'Vrede', 'Blijf Bij Mij' (duet met Ernst Hirsch Ballin)
- Ik Houd Van Deze Partij - Maxime's favoriete tranentrekkers en smartlappen
Ik zal het doorgeven aan de partizani.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:02 schreef betyar het volgende:
Remlof, je moet weer even doorgeven dat het kacheltje wederom goed zijn werk doet.
ik zeg doenquote:Op donderdag 3 november 2011 12:07 schreef eriksd het volgende:
Ik zit te dubben of ik aandelen Arcellor zal kopen.
Hij is nog flink actief bij die catholica-weblog waar Breivik zijn stuk stuurde naar wat van de schrijvers aldaarquote:
Moest het dit worden?quote:Op donderdag 3 november 2011 12:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh dat moet yvonne even fixen dan, ik zit mobiel in een italiaanse bus.
Nee van Staal wordt je vrolijkquote:Op donderdag 3 november 2011 12:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
ging over de schreef, dan houdt het op
Neuh, maar die gaat net niet over randje. Robin, deed dit wel.quote:
Ach ik ken Fok! al langer dan vandaag. Hij komt wel terug.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh, maar die gaat net niet over randje. Robin, deed dit wel.
Ik hou van macaroni. Het is een soort magisch deegsel dat met iedere bereidingsvorm lekker is.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:22 schreef betyar het volgende:
Paar pubers geband gewoon doorlopen mensen. Tijd voor inhoudelijke dingen:
Onze hond is wit.
De kachel werkt nog steeds goed.
We eten dadelijk macaroni.
Klopt.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:23 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik hou van macaroni. Het is een soort magisch deegsel dat met iedere bereidingsvorm lekker is.
Dat is onzin en dat weet je zelf ook heel goed.quote:Op donderdag 3 november 2011 10:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan moeten ze die cijfers zo niet naar buiten brengen. Anders krijg je deze onzin: We moeten de winst bijstellen want de investeringen vielen hoger uit. Uiteraard nadat de ontslagen zijn afgerond en bonussen zijn uitgekeerd.
Onzin? Leg jij het mij dan even uit zodat ik mijn mening over dit onderwerp bijstel.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is onzin en dat weet je zelf ook heel goed.
Omdat eventuele toekomstige investeringen niet binnen het huidige of afgelopen boekjaar vallen natuurlijk.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Onzin? Leg jij het mij dan even uit zodat ik mijn mening over dit onderwerp bijstel.
Je moeder.quote:
Dat heb ik gedurende mijn pubertijd al genoeg gedaan.quote:
Afgekeurde mannen worden als menselijk schild ingezet voor het waardevolle human capital.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of ik het leger inga. Ik laat me hoe dan ook afkeuren.
Helaas, ik behoor tot de groep intellectuelen die het land moet herbouwen.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Afgekeurde mannen worden als menselijk schild ingezet voor het waardevolle human capital.
Koos wordt natuurlijk hoofdverantwoordelijke voor een geheim programma om zeezoogdieren in te zetten als torpedo's of onderzeeboot detectoren.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Afgekeurde mannen worden als menselijk schild ingezet voor het waardevolle human capital.
Hij schold Staal uit, Staal beschuldigde hem van het zijn van een 40 jarige pedo ofzoiets.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom is Robin eigenlijk geband?
Tsja, dan had ik Staal ook met de grond gelijk gemaakt, maar goed.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hij schold Staal uit, Staal beschuldigde hem van het zijn van een 40 jarige pedo ofzoiets.
I don't know, iets in die trant.
Yvonne klaarblijkelijk niet.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dan had ik Staal ook met de grond gelijk gemaakt, maar goed.
Ik weet ook niet wat hij heeft gezegd, helaas zijn de postings verwijderd. Jammer, ik houd altijd wel van een goede soap.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Yvonne klaarblijkelijk niet.
Ik vind jullie meer iets voor een stare at goats divisie.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:06 schreef von_Preussen het volgende:
Als het oorlog zou ik het liefste, bij gebrek aan tanks, bij de artillerie willen. Lekker rondrossen met een PzH 2000.
Maar ik denk dat ze VS en mij als officieren bij een psychologische eenheid plaatsen, wij zijn zo godsgruwelijk irritant dat we de vijand spontaan hersenbloedingen bezorgen.
Wat een zelf kennis :pquote:Op donderdag 3 november 2011 13:06 schreef von_Preussen het volgende:
Als het oorlog zou ik het liefste, bij gebrek aan tanks, bij de artillerie willen. Lekker rondrossen met een PzH 2000.
Maar ik denk dat ze VS en mij als officieren bij een psychologische eenheid plaatsen, wij zijn zo godsgruwelijk irritant dat we de vijand spontaan hersenbloedingen bezorgen.
Dat snap ik. Maar op die manier zouden er op basis van die winst geen bonussen uitgegeven mogen worden of ontslagen mogen vallen. Dat zou dan minimaal een jaar later moeten worden bepaald, net als het rendement van de investeringen.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat eventuele toekomstige investeringen niet binnen het huidige of afgelopen boekjaar vallen natuurlijk.
Jij spaart waarschijnlijk ook geld mocht ooit je wasmachine kapot gaan (om het maar even in simpele taal uit te leggen), maar weet je ook wanneer dat kreng kapot gaat en boek je daarom die uitgave maar alvast in je budget van 2011 of zet je het geld gewoon weg.
Och, het groot Nederlands dictee der ziekten kwam voorbij.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat hij heeft gezegd, helaas zijn de postings verwijderd. Jammer, ik houd altijd wel van een goede soap.
Berichten over Orka's schrijven valt niet onder intellectuele bezigheden of iets herbouwen. Je gaat gewoon naar het front.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas, ik behoor tot de groep intellectuelen die het land moet herbouwen.
Eigenlijk hoop ik gewoon dat jij bij de eerste de beste aanval en kogel kopt. Gewoon omdat je er achterlijk veel zin in lijkt te hebben.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:06 schreef von_Preussen het volgende:
Maar ik doe het op zo'n manier dat het niet banwaardig is.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och, het groot Nederlands dictee der ziekten kwam voorbij.
Zegmaar jij op een slechte avond.
Nee want bonussen zijn een beloning voor prestaties van het afgelopen boekjaar, bovendien zijn bonussen al lang van de bruto winst afgetrokken als een van de eerste kostenposten, de netto winst die ING publiceert heeft niks uit te staan met bonussen. Ik snap dat het moeilijk is voor iemand die gewoonweg een schijthekel heeft aan alles wat te maken heeft met corporaties maar doe tenminste een beetje je best om de theorie te begrijpen.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar op die manier zouden er op basis van die winst geen bonussen uitgegeven mogen worden of ontslagen mogen vallen. Dat zou dan minimaal een jaar later moeten worden bepaald, net als het rendement van de investeringen.
Jij bent dan ook passief agressief sarcastisch wat humor opwekt bij andere users, Robin was gewoon over de rooie, subtiel verschil van benadering inderdaad.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar ik doe het op zo'n manier dat het niet banwaardig is.
Mwah, jij vergeet dat ik net als een kakkerlak ben, niet te verdelgen. Heb de dood al enkele keren in de ogen gekeken (vanmorgen nog! Bij een bak koffie) en magere hein laat me altijd gaan.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop ik gewoon dat jij bij de eerste de beste aanval en kogel kopt. Gewoon omdat je er achterlijk veel zin in lijkt te hebben.
Zo praat je niet over mij.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mwah, jij vergeet dat ik net als een kakkerlak ben, niet te verdelgen. Heb de dood al enkele keren in de ogen gekeken (vanmorgen nog! Bij een bak koffie) en magere hein laat me altijd gaan.
Ik bedoelde jouw ook helemaal niet, maar had het over mijn encounter in de trein, lees de SMS maar terug.quote:
Succes, moge het met een happy ending aflopen.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:14 schreef Friek_ het volgende:
Oei, vanavond een date.
Ik ben nog steeds bezig om het mantra "NIET TE HARD ZUIPEN FRIEK!" erin te stampen. Een aantal maal een verkeerde afslag genomen op dat cruciale kruispunt.
Herkenbaar.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:14 schreef Friek_ het volgende:
Oei, vanavond een date.
Ik ben nog steeds bezig om het mantra "NIET TE HARD ZUIPEN FRIEK!" erin te stampen. Een aantal maal een verkeerde afslag genomen op dat cruciale kruispunt.
Oh, jij bent er zo'n eentje die voorop gaat in de strijd en denkt 'dat overkomt mij niet'.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mwah, jij vergeet dat ik net als een kakkerlak ben, niet te verdelgen. Heb de dood al enkele keren in de ogen gekeken (vanmorgen nog! Bij een bak koffie) en magere hein laat me altijd gaan.
Dat is dan ook weer duidelijk dat de bonussen worden uitgekeerd op basis van de bruto winst om vervolgens na een tegenvallende netto winst mensen buiten te trappen.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee want bonussen zijn een beloning voor prestaties van het afgelopen boekjaar, bovendien zijn bonussen al lang van de bruto winst afgetrokken als een van de eerste kostenposten, de netto winst die ING publiceert heeft niks uit te staan met bonussen. Ik snap dat het moeilijk is voor iemand die gewoonweg een schijthekel heeft aan alles wat te maken heeft met corporaties maar doe tenminste een beetje je best om de theorie te begrijpen.
Lam is een groot woord, maar het mocht wel wat minder.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:15 schreef Voorschrift het volgende:
Jullie zuipen je gewoon lam op een date?
Charmant.
Nee, de afgekeurden liepen immers voorop, weet je nog?quote:Op donderdag 3 november 2011 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, jij bent er zo'n eentje die voorop gaat in de strijd en denkt 'dat overkomt mij niet'.
Bonussen zijn gewoon onderdeel van contracten van werknemers, en dat zijn arbeiders.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is dan ook weer duidelijk dat de bonussen worden uitgekeerd op basis van de bruto winst om vervolgens na een tegenvallende netto winst mensen buiten te trappen.
Ik probeer het te begrijpen. Lukt ook wel aardig hoor. Alleen benader ik het vanaf de negatieve kant, de kant van de arbeider.
Hm ach als er vrouwen zijn die er op vallen moet je het vooral doen.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lam is een groot woord, maar het mocht wel wat minder.
We leven niet meer in de 19e eeuw, anus.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, de afgekeurden liepen immers voorop, weet je nog?
Idd, toen kregen afgekeurden nog gewoon een spuitje.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We leven niet meer in de 19e eeuw, anus.
Bron: nu.nlquote:'Papandreou treedt af'
AMSTERDAM - De Griekse premier George Papandreou zal binnen een half uur zijn aftreden aankondigen aan de president van Griekenland.
Dit meldt de BBC. De regering wankelde door het verzet dat rijst tegen het plan om een referendum te houden over de aanvaarding van het Europese reddingsplan.
Meer informatie volgt.
Bonussen zouden pas uitgekeerd moeten worden na de investeringen en ontslagronde. Niet vóór de investeringen en (massa)ontslagen.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bonussen zijn gewoon onderdeel van contracten van werknemers, en dat zijn arbeiders.
Zanik dus niet zo, je doet net alsof er 20.000 CEO's rondlopen bij ING.
Onzin, ik heb je al eerder uitgelegd dat jij ook geld spaart en aan de kant zet voor onverwachte uitgaven, dat is bij bedrijven net zo. Hoe kan je nou in godsnaam een onbekend bedrag budgetteren?quote:Op donderdag 3 november 2011 13:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Bonussen zouden pas uitgekeerd moeten worden na de investeringen en ontslagronde. Niet vóór de investeringen en (massa)ontslagen.
Hoezo zou ik oorlog willen voeren, het was erik die ermee op de proppen kwam.quote:
Domme Grieken.quote:
Goh, dat zou zomaar de beschrijving van journalist bij een lokale krant kunnen zijn.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het leger trouwens echt voor kansloze losers. Figuren die eigenlijk niks kunnen en daarom maar in het bos rond gaan rennen met een machinegeweer in de klauwen. Padvinderij voor volwassenen, zegmaar. Ik schijt op het leger en in de helm van generaal Berlijn.
Ah, dat was een gevoelige snaar. Mooi.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Goh, dat zou zomaar de beschrijving van journalist bij een lokale krant kunnen zijn.
De kunst van het daten bestaat er inderdaad in om de vrouw vol te gieten, maar zelf er relatief nuchter vanaf te komen.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hm ach als er vrouwen zijn die er op vallen moet je het vooral doen.
Ook uitnodigen mee te drinken, ze zijn altijd sneller aangeschoten dan mannen en dan kwetsbaar, sla je slag.
Dat laatste klopt niet.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hij schold Staal uit, Staal beschuldigde hem van het zijn van een 40 jarige pedo ofzoiets.
Bonussen zijn geen onverwachte uitgaven, die staan vast in contracten. Valt de netto winst met behoud van de banen heb je je bonus verdient. Valt de netto winst tegen en moeten er een x aantal mensen uit dan heb je je werk niet goed gedaan en krijg je niks behalve ontslag op staande voet.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Onzin, ik heb je al eerder uitgelegd dat jij ook geld spaart en aan de kant zet voor onverwachte uitgaven, dat is bij bedrijven net zo. Hoe kan je nou in godsnaam een onbekend bedrag budgetteren?
Goddomme zeg.
Met die orka doe je maar wat je wilt, maar van het leger blijf je af.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, dat was een gevoelige snaar. Mooi.
Nee, ik heb toen mijn vaste baan bij een werkgever waar ik op tafel kon schijten opgegeven voor defensie.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:26 schreef eriksd het volgende:
Het leger is natuurlijk een soort WW.
Oke, Je passie is geloof ik wel duidelijk ja.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoezo zou ik oorlog willen voeren, het was erik die ermee op de proppen kwam.
Ik geniet slechts van alle techniek die onze krijgsmacht te bieden heeft.
Maximaal respect voor deze man.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, ik heb toen mijn vaste baan bij een werkgever waar ik op tafel kon schijten opgegeven voor defensie.
Nouja in ieder geval dat hij oud was of weet ik veel.quote:
Net als Phil Collins zeg maar, die is ook door de overheid verzonnen om de simpelen van geest onder de duim te houden.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:31 schreef eriksd het volgende:
Ja, dat zeg ik. Door de overheid gecreerde kunstmatig zoethoudertje voor mensen.
Jij haalt iedere keer bruto en netto door elkaar, kom op zeg.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Bonussen zijn geen onverwachte uitgaven, die staan vast in contracten. Valt de netto winst met behoud van de banen heb je je bonus verdient. Valt de netto winst tegen en moeten er een x aantal mensen uit dan heb je je werk niet goed gedaan en krijg je niks behalve ontslag op staande voet.
Maar het is wel leuk.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Leger is een soort sociaal vangnet.
Kun je helemaal niks? Kom je nergens aan de bak? Zie je het leven niet meer zitten?
Meld je aan voor het leger!
Klinkt als een goede bestemming voor chronische uitkeringstrekkers.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Kun je helemaal niks? Kom je nergens aan de bak? Zie je het leven niet meer zitten?
Tuurlijk. Beetje hutten bouwen, vlaggenroof spelen en op de heide slapen. Ideaal voor mensen die met pijn in het hart afscheid namen van de padvinderij.quote:
Nee neequote:Op donderdag 3 november 2011 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Parkeerwachter.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:36 schreef Sayex het volgende:
[..]
Nee nee: Geen leven of ambitie wordt landveraaier bij de politie.
Lekker toch, je "werkt met mensen", in dienst van "het vaderland" en bent lekker de hele dag "buiten".quote:
Haha, ik heb er eens eentje omver gereden, toen kreeg ik 12 maanden voorwaardelijk, lachen was dat, hahahha.quote:
Dit is ook mogelijk bij: Schoefelaar, Militair en prostitue?quote:Op donderdag 3 november 2011 13:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Lekker toch, je "werkt met mensen", in dienst van "het vaderland" en bent lekker de hele dag "buiten".
Prima baan.
Maakt niet uit, als de vacature maar de magische woorden bevat als "leuke werkomgeving", "goede secundaire voorwaarden", "no nonsense" en "lekker afwisselend" is alles te verkopen.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:38 schreef Sayex het volgende:
[..]
Dit is ook mogelijk bij: Schoefelaar, Militair en prostitue?
Nee, dat doe ik niet, ik ben van mening dat bonussen niet van de brutowinst af mogen worden gehouden, maar pas van de nettowinst mogen worden uitgekeerd.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij haalt iedere keer bruto en netto door elkaar, kom op zeg.
Nou doe je het weer, weet je wel eens wat netto is?quote:Op donderdag 3 november 2011 13:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet, ik ben van mening dat bonussen niet van de brutowinst af mogen worden gehouden, maar pas van de nettowinst mogen worden uitgekeerd.
quote:netto
bn netto [ˈnɛto] (van een bedrag) wat overblijft als andere bedragen, zoals belasting, ervan afgetrokken zijn
Dat maken de hoge heren zelf wel uit.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet, ik ben van mening dat bonussen niet van de brutowinst af mogen worden gehouden, maar pas van de nettowinst mogen worden uitgekeerd.
Natuurlijk weet ik dat.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij haalt iedere keer bruto en netto door elkaar, kom op zeg.
[quote]Op donderdag 3 november 2011 13:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou doe je het weer, weet je wel eens wat netto is?
Wees dan niet zo eigenwijs door te stellen dat uitgaven van netto moeten worden afgetrokken.quote:
Hoor die HBO'er dan. Ze nemen jou niet eens aan.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Klopt. Sterker, die hoge heren bepalen sowieso de regels.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:43 schreef waht het volgende:
[..]
Dat maken de hoge heren zelf wel uit.
Een rechercheur is dan ook geen simpele agent.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:45 schreef Picchia het volgende:
4000 na vijf jaar. Dat vind ik nog best meevallen, aangezien ze altijd roepen dat de politie zo slecht verdient.
Nou he?quote:Op donderdag 3 november 2011 13:44 schreef waht het volgende:
[..]
Hoor die HBO'er dan. Ze nemen jou niet eens aan.
Bij de KMA welteverstaan.
Idd, en een beetje agent heeft de mogelijkheid om duizenden euro's aan drugsgeld achterover te drukken, dus dat moet je naar als variabel deel van de vergoeding zien, net zoals een bonus van eeen bankier.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:45 schreef waht het volgende:
Agenten verdienen voldoende. Mogen lekker een pipa dragen en kutcriminelen lastigvallen.
Precies, lekker criminelen afpersen, door het verkeer jakkeren met blauwe lichten. Serieus, waar klagen ze over.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, en een beetje agent heeft de mogelijkheid om duizenden euro's aan drugsgeld achterover te drukken, dus dat moet je naar als variabel deel van de vergoeding zien, net zoals een bonus van eeen bankier.
1723 belde, ze willen hun onderbuikgevoelens terug.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
Ze moeten bankiers gewoon op een kar door de stad rijen waarna de bevolking ze met rotte tomaten mag bekogelen. Klaar.
quote:
Ik snap je wel hoor. Jij snapt toch ook wel dat ik het krom vind dat mensen een bonus krijgen op basis van een te verwachten winst ook al gaat het ten koste van arbeidsplaatsen om die doelstelling te halen en daarmee zijn of haar bonus veilig te stellen.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wees dan niet zo eigenwijs door te stellen dat uitgaven van netto moeten worden afgetrokken.
Ik hoop dat je je eigen financien doet, een accountant zou zich verhangen na jou op consult.
Ik zie niet in wat daar problematisch aan is; integendeel, de meeste innovatie heeft als effect dat bepaalde arbeidsplaatsen redundant worden.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:52 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Ik snap je wel hoor. Jij snapt toch ook wel dat ik het krom vind dat mensen een bonus krijgen op basis van een te verwachten winst ook al gaat het ten koste van arbeidsplaatsen om die doelstelling te halen en daarmee zijn of haar bonus veilig te stellen.
Ik bracht mijn broertje naar de banenwinkel in Eindhoven,hij wilde in dienst.Vervolgens ging hij ging naar huis van "mij zien ze daar echt niet" en ik had al bijna getekend.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maximaal respect voor deze man.
quote:Op donderdag 3 november 2011 13:53 schreef eriksd het volgende:
Zolang ik maar genoeg krijg zometeen, zal de rest mij worst wezen.
Innovatie (veelal een lange termijn) is daarmee niet aan de orde, een maximale winst streven (korte termijn) is belangrijker.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat daar problematisch aan is; integendeel, de meeste innovatie heeft als effect dat bepaalde arbeidsplaatsen redundant worden.
Nee natuurlijk niet, je werkt toch niet voor de baan van je collega of wel? Als ik goede prestaties verricht wens ik niet te horen dat ik geen bonus krijg omdat de rest van m'n departement een stelletje lamzakken zijn.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:52 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Ik snap je wel hoor. Jij snapt toch ook wel dat ik het krom vind dat mensen een bonus krijgen op basis van een te verwachten winst ook al gaat het ten koste van arbeidsplaatsen om die doelstelling te halen en daarmee zijn of haar bonus veilig te stellen.
Kut materialist.quote:Op donderdag 3 november 2011 13:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, je werkt toch niet voor de baan van je collega of wel? Als ik goede prestaties verricht wens ik niet te horen dat ik geen bonus krijg omdat de rest van m'n departement een stelletje lamzakken zijn.
Neen, ik wens mijn bonus en de rest ontslaan te zien worden waardoor ik er zelf een promotie uitsleep, kut socialist.
Ja.quote:
Is formaat ok een factor in de slechtheid?quote:Op donderdag 3 november 2011 14:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ze naar vis stinken en er rode vloeistof uitkomt, dan wel.
Goed hea, eerst de samenleving uitknijpen met hun hypotheken en weglopen met grote bonussen en dan gered worden door de samenleving en weer weglopen met grote bonussen. Bankiers, goed volk.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
Er is op zich niets mis met bonussen. Probleem is alleen dat bedrijven geprikkeld om te sjoemelen met cijfers, als dat hogere winstcijfers en dus hogere bonussen oplevert. Of, zoals in de VS, gare kuthypotheken te verkopen aan sloebers om zo maar mooiere cijfers te kunnen presenteren.
Zijn ook lui die de realiteit compleet uit het oog zijn verloren. En dan nog steeds niet snappen waarom veel burgers over de zeik zijn.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Goed hea, eerst de samenleving uitknijpen met hun hypotheken en weglopen met grote bonussen en dan gered worden door de samenleving en weer weglopen met grote bonussen. Bankiers, goed volk.
Rickroll beroep.
Veel burgers zijn over de zeik omdat ze verteld wordt dat ze over de zeik moeten zijn.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zijn ook lui die de realiteit compleet uit het oog zijn verloren. En dan nog steeds niet snappen waarom veel burgers over de zeik zijn.
Klopt, door linksen en populistische rechtsen.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:14 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Veel burgers zijn over de zeik omdat ze verteld wordt dat ze over de zeik moeten zijn.
Dezelfde burgers die met petjes en vlaggetjes op een plein gaan staan als ze geen loonsverhoging krijgen en gaan kankeren op mensen die toevallig bij een bank werken wel een loonsverhoging willen?quote:Op donderdag 3 november 2011 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zijn ook lui die de realiteit compleet uit het oog zijn verloren. En dan nog steeds niet snappen waarom veel burgers over de zeik zijn.
Ja, iedereen is een imbeciel behalve jij, Cerbie. Zelfs de meest blinde rechtse teringmongool kan nog zien dat veel financiele instellingen de boel doelbewust hebben genaaid.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:14 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Veel burgers zijn over de zeik omdat ze verteld wordt dat ze over de zeik moeten zijn.
Idd, waren het een paar jaar geleden de SUV-rijders die de meest evil mensen waren, nu zijn het de bankiers, in de toekomst de Grieken en zo gaat het maar verder.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:14 schreef Cerbie het volgende:
[..]
En dat merk je nu pas?quote:Op donderdag 3 november 2011 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, iedereen is een imbeciel behalve jij, Cerbie.
Het durven ze?quote:Op donderdag 3 november 2011 14:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dezelfde burgers die met petjes en vlaggetjes op een plein gaan staan als ze geen loonsverhoging krijgen en gaan kankeren op mensen die toevallig bij een bank werken wel een loonsverhoging willen?
Aha.
Het begon met joden, maar daar is zo rond 1945 een taboe op gekomen om een of andere reden.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, waren het een paar jaar geleden de SUV-rijders die de meest evil mensen waren, nu zijn het de bankiers, in de toekomst de Grieken en zo gaat het maar verder.
Vind het vooral humor dat iedereen bankmedewerkers ziet als een soort volk dat continue rondrijdt met hun A6 en miljardendeals sluit en miljoenen in de zak propt. Terwijl 95% gewoon van die baliemiepjes zijn met korte pittige kapsels die voor een hongerloon papierwerk moeten verslepen.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, waren het een paar jaar geleden de SUV-rijders die de meest evil mensen waren, nu zijn het de bankiers, in de toekomst de Grieken en zo gaat het maar verder.
Waarom sleep je moslims er nou weer bij, tyfus populist.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het durven ze?
Het is natuurlijk veel leuker als die woede zich richt op moslims, nietwaar?
Rijkman Groenink was dan ook gewoon een koning, alleen al vanwege z'n voornaam.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:19 schreef Voorschrift het volgende:
Rijkman Groenink verdiende miljoenen, IEDEREEN IN DE FINANCIELE SECTOR VERDIENT DUS TEVEEL YARRRR!
Tot zover de werking des proletenbreins.
Onzin natuurlijk.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:19 schreef Voorschrift het volgende:
Rijkman Groenink verdiende miljoenen, IEDEREEN IN DE FINANCIELE SECTOR VERDIENT DUS TEVEEL YARRRR OCCUPY OCCUPY OCCUPY! BANKENRUN!! OEHLOELOE KWIJL KWIJL DROOL!
Altijd mooi dit soort achterlijke uitspraken in de schoenen schuiven van de criticasters, waardoor je ons wilt doen laten geloven dat iedereen die kritiek heeft op de financiele sector, niet goed bij zn hoofd is.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:19 schreef Voorschrift het volgende:
Rijkman Groenink verdiende miljoenen, IEDEREEN IN DE FINANCIELE SECTOR VERDIENT DUS TEVEEL YARRRR!
De meeste criticasters zijn dan ook een stelletje mafklappers die geen kaas van de financiële sector hebben gegeten maar eerder op ideologische gronden zitten te zeiken.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Altijd mooi dit soort achterlijke uitspraken in de schoenen schuiven van de criticasters, waardoor je ons wilt doen laten geloven dat iedereen die kritiek heeft op de financiele sector, niet goed bij zn hoofd is.
Ik heb dan ook nooit ontkend dat er veel mafketels tussenzitten, maar dat betekent natuurlijk niet dat de kritiek ongegrond is.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De meeste criticasters zijn dan ook een stelletje mafklappers die geen kaas van de financiële sector hebben gegeten maar eerder op ideologische gronden zitten te zeiken.
Kilian Wawoe, zelfs een voormalig bankmedewerker, die heeft een goed boek geschreven met gegronde kritiek op de bonuscultuur, mischien zouden meer mensen dat eens moeten lezen.
Dat papierwerk is grotendeels geautomatiserd, mafketel.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vind het vooral humor dat iedereen bankmedewerkers ziet als een soort volk dat continue rondrijdt met hun A6 en miljardendeals sluit en miljoenen in de zak propt. Terwijl 95% gewoon van die baliemiepjes zijn met korte pittige kapsels die voor een hongerloon papierwerk moeten verslepen.
Dan is m'n doel in ieder geval bereikt.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Altijd mooi dit soort achterlijke uitspraken in de schoenen schuiven van de criticasters, waardoor je ons wilt doen laten geloven dat iedereen die kritiek heeft op de financiele sector, niet goed bij zn hoofd is.
Dat klopt hoor, ik stel ook dat er gegronde kritiek is op de bonuscultuur. Maar "einz" roepen en bonussen willen uitbannen werkt zeer zeker ook niet (niet dat jij dat stelt).quote:Op donderdag 3 november 2011 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nooit ontkend dat er veel mafketels tussenzitten, maar dat betekent natuurlijk niet dat de kritiek ongegrond is.
Dat wordt hier dan ook niet gedaan.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat klopt hoor, ik stel ook dat er gegronde kritiek is op de bonuscultuur. Maar "einz" roepen en bonussen willen uitbannen werkt zeer zeker ook niet (niet dat jij dat stelt).
Gaat om het principe, het is niet alsof mensen in de industrie een simpel CAO'tje hebben en iedere bankmedewerker naar huis gaat met een bonus waar ze iedere kerst een mooie nieuwe Ferrari van kopen.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:31 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Dat papierwerk is grotendeels geautomatiserd, mafketel.
Totaal in de war en kloterig: zo voel ik me na het lezen van jouw nietszeggendheden.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:24 schreef waht het volgende:
Ik heb zelf meer dan genoeg kritiek op de financiële sector maar ik weiger me aan te sluiten bij de idioten die deze mening voornamelijk verkondigen. Dan maar een ongezonde financiële sector, jullie worden bedankt.
Welkom bij de Occupy movement.quote:
Net of ook maar een iemand dat denktquote:Op donderdag 3 november 2011 14:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gaat om het principe, het is niet alsof mensen in de industrie een simpel CAO'tje hebben en iedere bankmedewerker naar huis gaat met een bonus waar ze iedere kerst een mooie nieuwe Ferrari van kopen.
Hoo, nee wacht. Heb je ervaring als kraker demonstrant?quote:Op donderdag 3 november 2011 14:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welkom bij de Occupy movement.
Ja hoor, kijk maar naar een betyar die het verschil tussen bruto en netto winst niet weet.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of ook maar een iemand dat denkt
Dat weet ik wel.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja hoor, kijk maar naar een betyar die het verschil tussen bruto en netto winst niet weet.
"Die bonussen, yarrrrr dat kan niet! Trek het van een netto winst af, dat zal ze leren!"
Bij jouw bedrijf trek je loon ook van je netto winst af?quote:
Het gaat ook helemaal niet om bonussen als beloningsinstrument. Van mijn part mag Blankfein jaarlijks 50 miljoen dollar extra ontvangen. Zal mij verder een worst wezen, zolang dat bedrag maar niet is gebaseerd op winst die is behaald door halfgare kuthypotheken te verkopen en ander risicovol gedrag.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:38 schreef Sayex het volgende:
Bonussen belangrijk dan grieken zonder leider?
Een prijzenswaardig beroep.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:40 schreef Reya het volgende:
Als betyar toevallig ergens anders geboren zou zijn, zou dit zijn beroep zijn.
Je bent ook niet enigszins van mening dat het ook de schuld is van mensen zelf die anderhalf keer de huiswaarde lenen om "lekker te klussen" of "lekker een auto van te kopen" en "lekker op wintersport van te gaan"?quote:Op donderdag 3 november 2011 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet om bonussen als beloningsinstrument. Van mijn part mag Blankfein jaarlijks 50 miljoen dollar extra ontvangen. Zal mij verder een worst wezen, zolang dat bedrag maar niet is gebaseerd op winst die is behaald door halfgare kuthypotheken te verkopen en ander risicovol gedrag.
Sowieso is het hele kapitalisme gebaseerd op speculatie, maar goed dat verandert weinig aan de zaak want tegenwoordig is anti-kapitalisme zijn ook al zo'n hip iets.quote:
Natuurlijk zijn die mensen schuldig, alleen vind ik dat de bankier een bepaalde verantwoordelijkheid heeft. Bovendien zijn de mensen met hun gare hypotheken nadien hun huis uitgezet, terwijl de banken werden gered met hun belastingcenten. Dan gaat er in mijn optiek toch iets mis.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je bent ook niet enigszins van mening dat het ook de schuld is van mensen zelf die anderhalf keer de huiswaarde lenen om "lekker te klussen" of "lekker een auto van te kopen" en "lekker op wintersport van te gaan"?
Alleen maar terecht dat de bankier dergelijke mensen oplicht, ze verdienen niet beter.
Eigen schuld wat mij betreft.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die mensen schuldig, alleen vind ik dat de bankier een bepaalde verantwoordelijkheid heeft. Bovendien zijn de mensen met hun gare hypotheken nadien hun huis uitgezet, terwijl de banken werden gered met hun belastingcenten. Dan gaat er in mijn optiek toch iets mis.
Oh man BelAmi is er niks bij, die Ayatollah heeft 't goed in de smiezen.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:49 schreef De_Nuance het volgende:
Laten we het over de achterlijkheid der Ayatollah's hebben
http://www.nu.nl/opmerkel(...)jpen-van-billen.html
Jij bent het er ook wel mee eens he, de kerk kan dit homo gedrag ook vast niet accepteren.quote:
quote:Op donderdag 3 november 2011 14:49 schreef De_Nuance het volgende:
Laten we het over de achterlijkheid der Ayatollah's hebben
http://www.nu.nl/opmerkel(...)jpen-van-billen.html
Een man zal niet met een man liggen zoals hij met een vrouw ligt. De bijbel is er glashelder over.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij bent het er ook wel mee eens he, de kerk kan dit homo gedrag ook vast niet accepteren.
Neuh, maar onze raskapitalisten van de bank kwamen huilend aankloppen bij de overheid en hielden hun hand op.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eigen schuld wat mij betreft.
Of wil je dat je bankier zich als een soort pleegmams gaat opstellen?
Ik bedoelde dus eigenlijk:quote:Op donderdag 3 november 2011 14:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bij jouw bedrijf trek je loon ook van je netto winst af?
Och daar heeft de bijbel ook wel gelijk in, een man in z'n vagina neuken gaat nogal lastig.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:53 schreef waht het volgende:
[..]
Een man zal niet met een man liggen zoals hij met een vrouw ligt. De bijbel is er glashelder over.
Hoho, de overheid moest de banken zo nodig redden omdat ze bang waren dat het anders fout zou lopen.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, maar onze raskapitalisten van de bank kwamen huilend aankloppen bij de overheid en hielden hun hand op.
Ik zeg alleen Kaplan + jouw opmerking van vanochtend.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och daar heeft de bijbel ook wel gelijk in, een man in z'n vagina neuken gaat nogal lastig.
Dat gebeurt al, alleen gebaseerd op bruto.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus eigenlijk:
Een bedrijf zou pas een bonus uit mogen keren als de verwachte nettowinst fatsoenlijk wordt behaald zonder er andere mensen mee te duperen.
Bedrijf verwacht 1000 euro nettowinst maken, als dat je lukt krijg je 100 euro dus moet je op 1100 euro als laatste boven de streep uitkomen. Is het 1050 krijg je 50 euro bonus, is het 1000 krijg je niks.
Oftewel de bonus zou als laatste moeten worden uitgekeerd afhankelijk van het resultaat.
Goed excuus man.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoho, de overheid moest de banken zo nodig redden omdat ze bang waren dat het anders fout zou lopen.
Wat er op neer komt dat de mensen die stupide genoeg waren de bank op te zadelen met zulke afschrijvingen er ook voor moesten dokken, ik zeg gerechtigheid. Ja wij hebben er ook onder geleden maar ach, zoals die DSB gedupeerden kan ik geen medelijden mee hebben.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, maar onze raskapitalisten van de bank kwamen huilend aankloppen bij de overheid en hielden hun hand op.
Lijkt ook eerder erop dat het perongeluk ging en die gast die het ondergaat is er duidelijk niet blij meequote:Op donderdag 3 november 2011 14:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh man BelAmi is er niks bij, die Ayatollah heeft 't goed in de smiezen.
Ik moest 3 keer kijken voor ik 't zag, maar goed dat zulk opvallend homofiel gedrag wordt afgestraft.
U zegt dat de bonus als een van de eerste kostenposten wordt afgeschreven:quote:Op donderdag 3 november 2011 14:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat gebeurt al, alleen gebaseerd op bruto.
Wat geheel normaal en logisch is, maar jij wenst dat niet te begrijpen dus ik laat 't hier maar bij.
quote:Op donderdag 3 november 2011 13:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee want bonussen zijn een beloning voor prestaties van het afgelopen boekjaar, bovendien zijn bonussen al lang van de bruto winst afgetrokken als een van de eerste kostenposten, de netto winst die ING publiceert heeft niks uit te staan met bonussen. Ik snap dat het moeilijk is voor iemand die gewoonweg een schijthekel heeft aan alles wat te maken heeft met corporaties maar doe tenminste een beetje je best om de theorie te begrijpen.
Arrow Jazz FM.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:00 schreef EchtGaaf het volgende:
En ik heb geen goede muziek op dit moment.
Het gaat natuurlijk wel wat verder. Miljoenen mensen zijn hun baan op indirecte wijze kwijtgeraakt als gevolg van het wangedrag van de banken.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat er op neer komt dat de mensen die stupide genoeg waren de bank op te zadelen met zulke afschrijvingen er ook voor moesten dokken, ik zeg gerechtigheid. Ja wij hebben er ook onder geleden maar ach, zoals die DSB gedupeerden kan ik geen medelijden mee hebben.
Leuke bijkomstigheid is dat de overheid helemaal het geld niet terug wil zodat ze hun zetel in de RvC behouden, over verneukeratief beleid gesproken zeg.
Ja even in stapjes voor jou.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:01 schreef betyar het volgende:
[..]
U zegt dat de bonus als een van de eerste kostenposten wordt afgeschreven:
[..]
Dat schrijf ik toch in een bovengenoemdepost?quote:Op donderdag 3 november 2011 15:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja even in stapjes voor jou.
1) Je verdient wat centjes.
2) Je haalt de kosten van die centjes af (e.g. loon, belastingen, operating costs, afschrijvingen etc.)
3) Je hebt netto winst
Bruto valt onder stapje 2, bonussen vallen ook onder stapje 2, zou je het van stapje 3 gaan afhalen dan is stapje 3 geen netto meer. Duidelijk?
Je bent echt onmogelijk.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat schrijf ik toch in een bovengenoemdepost?
Alleen zou de bonussen als laatste op basis van prestatie moeten worden afgeschreven en niet als een van de eerste zoals volgens u nu het geval is. De bonus moet het meest schommelen, niet de rest.
Daar zijn we samen ook gewoon over eens.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:09 schreef Voorschrift het volgende:
Ik snap je punt wel, kijken of netto winst groot genoeg is en als die groot genoeg is dan maar daar bonussen vanaf halen, maar dat is gewoon simpelweg niet mogelijk omdat het dan per definitie niet meer NETTO is, ofwel je herhaalt gewoon een stap die simpelweg nu OOK AL gedaan wordt onder BRUTO.
Dan moet je 't er toch ook over eens zijn dat de volgorde van stapje 2 geen FUCK uit maakt aangezien het resultaat toch altijd het zelfde zou zijn, namelijk stap 3 de netto winst. Het is niet zo alsof je de bonussen als laatste uitkeert er ineens andere getallen uit een boekjaar komen vallen.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar zijn we samen ook gewoon over eens.
quote:
Nee. Simpel voorbeeldje:quote:
Jaha maar zo werkt de maatschappij en het bedrijfsleven niehiet.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee. Simpel voorbeeldje:
Wij willen minimaal 1000 euro winst
Bruto winst 2500
-alle kosten 1000
-bonus 100
Netto winst 1400
Bruto winst 2500
-alle kosten 1500
- bonus 0
Netto winst 1000
En dat zou in mijn ogen moeten veranderen, op alleen de bonus. Als de winst nu wat tegenvalt worden mensen op straat gegooid en de bonus blijft gehandhaafd.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jaha maar zo werkt de maatschappij en het bedrijfsleven niehiet.
Een bonus staat vaak gewoon vast, evenals een dertiende maand, of noem de regelingen maar op. Je gaat toch ook niet tegen mensen zeggen in vaste loondienst dat de winst wat tegenvalt dus dat ze December maar voor niets moeten werken? Dat jou dat lukt in je schuurtje wil niet zeggen dat corporaties op eenzelfde manier werken.
Je maakt je weer godsgruwelijk druk over iets wat maar 0.0001% van het budget is, goddomme zeg.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:20 schreef betyar het volgende:
[..]
En dat zou in mijn ogen moeten veranderen, op alleen de bonus. Als de winst nu wat tegenvalt worden mensen op straat gegooid en de bonus blijft gehandhaafd.
Daar kan ik me aan storen. Sorry.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je maakt je weer godsgruwelijk druk over iets wat maar 0.0001% van het budget is, goddomme zeg.
Ach zelfs dat valt gewoon onder retained earnings en heeft ook niks uit te staan met winst.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:22 schreef eriksd het volgende:
ben jij niet in de war met dividend bet?
Ja of je stopt gewoon eens met zwartwerken en geeft de overheid een meevaller waardoor er weer een ambtenaar kan aanblijven. Of nee wacht, dat is niet belangrijk zeker?quote:Op donderdag 3 november 2011 15:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar kan ik me aan storen. Sorry.
Eerst moet je het nettoresultaat daarvoor hebben. Dividend is geen kostenpost.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach zelfs dat valt gewoon onder retained earnings en heeft ook niks uit te staan met winst.
Nee dat zei ik ook niet, retained earnings zijn ook geen kosten maar gereserveerde inkomsten.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eerst moet je het nettoresultaat daarvoor hebben. Dividend is geen kostenpost.
Bonussen die worden verkregen door extra aandelen uit te geven die vervolgens worden uitgekeerd waardoor de waarde van het bedrijf verwaterd?quote:Op donderdag 3 november 2011 15:22 schreef eriksd het volgende:
ben jij niet in de war met dividend bet?
quote:Op donderdag 3 november 2011 15:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Bonussen die worden verkregen door extra aandelen uit te geven die vervolgens worden uitgekeerd waardoor de waarde van het bedrijf verwaterd?
Fiscaal gezien maakt het verschil.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee dat zei ik ook niet, retained earnings zijn ook geen kosten maar gereserveerde inkomsten.
Uiteraard maakt het verschil je hebt volkomen gelijk, het zou van de zotte zijn om een winstuitkering een kostenpost te noemen, of het nou in de zakken van aandeelhouders verdwijnt of in de bedrijfskas, het blijft winst. Anders maak je in andere context dezelfde fout in economie als menig kut scholier, depreciatie als cashflow kenmerken.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Fiscaal gezien maakt het verschil.
Los daarvan wil bet hier naartoe ofzo, ik snap het niet meer.
Dat snap ik, ik doel dan ook op bonussen en niet op wat een aandeelhouder krijgt.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dividend is winstuitkering aan bestaande aandeelhouders, geen nieuwe public offering.
Dat bonussen worden aangepakt.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Los daarvan wil bet hier naartoe ofzo, ik snap het niet meer.
quote:Op donderdag 3 november 2011 15:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat snap ik, ik doel dan ook op bonussen en niet op wat een aandeelhouder krijgt.
quote:Op donderdag 3 november 2011 15:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Bonussen die worden verkregen door extra aandelen uit te geven die vervolgens worden uitgekeerd waardoor de waarde van het bedrijf verwaterd?
Eijffinger heeft daar een stukje over geschreven een xx aantal weken geleden. Een bonussysteem die ten kostte gaat van de aandeelhouders. Meer aandelen terwijl het bedrijf zelf niet in waarde is toegenomen.quote:
Dientengevolge lijkt genoemd debat me niet solvabel.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:29 schreef Boze_Appel het volgende:
Deze discussie heeft een matig netto resultaat.
prostituee's ook.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:46 schreef eriksd het volgende:
ik word wel een beetje opgewonden van die bonussen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |