Onzin natuurlijk.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:19 schreef Voorschrift het volgende:
Rijkman Groenink verdiende miljoenen, IEDEREEN IN DE FINANCIELE SECTOR VERDIENT DUS TEVEEL YARRRR OCCUPY OCCUPY OCCUPY! BANKENRUN!! OEHLOELOE KWIJL KWIJL DROOL!
Tot zover de werking des proletenbreins.
Altijd mooi dit soort achterlijke uitspraken in de schoenen schuiven van de criticasters, waardoor je ons wilt doen laten geloven dat iedereen die kritiek heeft op de financiele sector, niet goed bij zn hoofd is.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:19 schreef Voorschrift het volgende:
Rijkman Groenink verdiende miljoenen, IEDEREEN IN DE FINANCIELE SECTOR VERDIENT DUS TEVEEL YARRRR!
Tot zover de werking des proletenbreins.
De meeste criticasters zijn dan ook een stelletje mafklappers die geen kaas van de financiële sector hebben gegeten maar eerder op ideologische gronden zitten te zeiken.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Altijd mooi dit soort achterlijke uitspraken in de schoenen schuiven van de criticasters, waardoor je ons wilt doen laten geloven dat iedereen die kritiek heeft op de financiele sector, niet goed bij zn hoofd is.
Ik heb dan ook nooit ontkend dat er veel mafketels tussenzitten, maar dat betekent natuurlijk niet dat de kritiek ongegrond is.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De meeste criticasters zijn dan ook een stelletje mafklappers die geen kaas van de financiële sector hebben gegeten maar eerder op ideologische gronden zitten te zeiken.
Kilian Wawoe, zelfs een voormalig bankmedewerker, die heeft een goed boek geschreven met gegronde kritiek op de bonuscultuur, mischien zouden meer mensen dat eens moeten lezen.
Dat papierwerk is grotendeels geautomatiserd, mafketel.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vind het vooral humor dat iedereen bankmedewerkers ziet als een soort volk dat continue rondrijdt met hun A6 en miljardendeals sluit en miljoenen in de zak propt. Terwijl 95% gewoon van die baliemiepjes zijn met korte pittige kapsels die voor een hongerloon papierwerk moeten verslepen.
Dan is m'n doel in ieder geval bereikt.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Altijd mooi dit soort achterlijke uitspraken in de schoenen schuiven van de criticasters, waardoor je ons wilt doen laten geloven dat iedereen die kritiek heeft op de financiele sector, niet goed bij zn hoofd is.
Dat klopt hoor, ik stel ook dat er gegronde kritiek is op de bonuscultuur. Maar "einz" roepen en bonussen willen uitbannen werkt zeer zeker ook niet (niet dat jij dat stelt).quote:Op donderdag 3 november 2011 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nooit ontkend dat er veel mafketels tussenzitten, maar dat betekent natuurlijk niet dat de kritiek ongegrond is.
Dat wordt hier dan ook niet gedaan.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat klopt hoor, ik stel ook dat er gegronde kritiek is op de bonuscultuur. Maar "einz" roepen en bonussen willen uitbannen werkt zeer zeker ook niet (niet dat jij dat stelt).
Gaat om het principe, het is niet alsof mensen in de industrie een simpel CAO'tje hebben en iedere bankmedewerker naar huis gaat met een bonus waar ze iedere kerst een mooie nieuwe Ferrari van kopen.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:31 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Dat papierwerk is grotendeels geautomatiserd, mafketel.
Totaal in de war en kloterig: zo voel ik me na het lezen van jouw nietszeggendheden.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:24 schreef waht het volgende:
Ik heb zelf meer dan genoeg kritiek op de financiële sector maar ik weiger me aan te sluiten bij de idioten die deze mening voornamelijk verkondigen. Dan maar een ongezonde financiële sector, jullie worden bedankt.
Welkom bij de Occupy movement.quote:
Net of ook maar een iemand dat denktquote:Op donderdag 3 november 2011 14:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gaat om het principe, het is niet alsof mensen in de industrie een simpel CAO'tje hebben en iedere bankmedewerker naar huis gaat met een bonus waar ze iedere kerst een mooie nieuwe Ferrari van kopen.
Hoo, nee wacht. Heb je ervaring als kraker demonstrant?quote:Op donderdag 3 november 2011 14:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welkom bij de Occupy movement.
Ja hoor, kijk maar naar een betyar die het verschil tussen bruto en netto winst niet weet.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of ook maar een iemand dat denkt
Dat weet ik wel.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja hoor, kijk maar naar een betyar die het verschil tussen bruto en netto winst niet weet.
"Die bonussen, yarrrrr dat kan niet! Trek het van een netto winst af, dat zal ze leren!"
Bij jouw bedrijf trek je loon ook van je netto winst af?quote:
Het gaat ook helemaal niet om bonussen als beloningsinstrument. Van mijn part mag Blankfein jaarlijks 50 miljoen dollar extra ontvangen. Zal mij verder een worst wezen, zolang dat bedrag maar niet is gebaseerd op winst die is behaald door halfgare kuthypotheken te verkopen en ander risicovol gedrag.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:38 schreef Sayex het volgende:
Bonussen belangrijk dan grieken zonder leider?
Een prijzenswaardig beroep.quote:Op donderdag 3 november 2011 14:40 schreef Reya het volgende:
Als betyar toevallig ergens anders geboren zou zijn, zou dit zijn beroep zijn.
Je bent ook niet enigszins van mening dat het ook de schuld is van mensen zelf die anderhalf keer de huiswaarde lenen om "lekker te klussen" of "lekker een auto van te kopen" en "lekker op wintersport van te gaan"?quote:Op donderdag 3 november 2011 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet om bonussen als beloningsinstrument. Van mijn part mag Blankfein jaarlijks 50 miljoen dollar extra ontvangen. Zal mij verder een worst wezen, zolang dat bedrag maar niet is gebaseerd op winst die is behaald door halfgare kuthypotheken te verkopen en ander risicovol gedrag.
Sowieso is het hele kapitalisme gebaseerd op speculatie, maar goed dat verandert weinig aan de zaak want tegenwoordig is anti-kapitalisme zijn ook al zo'n hip iets.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |