En dat zou in mijn ogen moeten veranderen, op alleen de bonus. Als de winst nu wat tegenvalt worden mensen op straat gegooid en de bonus blijft gehandhaafd.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jaha maar zo werkt de maatschappij en het bedrijfsleven niehiet.
Een bonus staat vaak gewoon vast, evenals een dertiende maand, of noem de regelingen maar op. Je gaat toch ook niet tegen mensen zeggen in vaste loondienst dat de winst wat tegenvalt dus dat ze December maar voor niets moeten werken? Dat jou dat lukt in je schuurtje wil niet zeggen dat corporaties op eenzelfde manier werken.
Je maakt je weer godsgruwelijk druk over iets wat maar 0.0001% van het budget is, goddomme zeg.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:20 schreef betyar het volgende:
[..]
En dat zou in mijn ogen moeten veranderen, op alleen de bonus. Als de winst nu wat tegenvalt worden mensen op straat gegooid en de bonus blijft gehandhaafd.
Daar kan ik me aan storen. Sorry.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je maakt je weer godsgruwelijk druk over iets wat maar 0.0001% van het budget is, goddomme zeg.
Ach zelfs dat valt gewoon onder retained earnings en heeft ook niks uit te staan met winst.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:22 schreef eriksd het volgende:
ben jij niet in de war met dividend bet?
Ja of je stopt gewoon eens met zwartwerken en geeft de overheid een meevaller waardoor er weer een ambtenaar kan aanblijven. Of nee wacht, dat is niet belangrijk zeker?quote:Op donderdag 3 november 2011 15:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar kan ik me aan storen. Sorry.
Eerst moet je het nettoresultaat daarvoor hebben. Dividend is geen kostenpost.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach zelfs dat valt gewoon onder retained earnings en heeft ook niks uit te staan met winst.
Nee dat zei ik ook niet, retained earnings zijn ook geen kosten maar gereserveerde inkomsten.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eerst moet je het nettoresultaat daarvoor hebben. Dividend is geen kostenpost.
Bonussen die worden verkregen door extra aandelen uit te geven die vervolgens worden uitgekeerd waardoor de waarde van het bedrijf verwaterd?quote:Op donderdag 3 november 2011 15:22 schreef eriksd het volgende:
ben jij niet in de war met dividend bet?
quote:Op donderdag 3 november 2011 15:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Bonussen die worden verkregen door extra aandelen uit te geven die vervolgens worden uitgekeerd waardoor de waarde van het bedrijf verwaterd?
Fiscaal gezien maakt het verschil.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee dat zei ik ook niet, retained earnings zijn ook geen kosten maar gereserveerde inkomsten.
Uiteraard maakt het verschil je hebt volkomen gelijk, het zou van de zotte zijn om een winstuitkering een kostenpost te noemen, of het nou in de zakken van aandeelhouders verdwijnt of in de bedrijfskas, het blijft winst. Anders maak je in andere context dezelfde fout in economie als menig kut scholier, depreciatie als cashflow kenmerken.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Fiscaal gezien maakt het verschil.
Los daarvan wil bet hier naartoe ofzo, ik snap het niet meer.
Dat snap ik, ik doel dan ook op bonussen en niet op wat een aandeelhouder krijgt.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dividend is winstuitkering aan bestaande aandeelhouders, geen nieuwe public offering.
Dat bonussen worden aangepakt.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Los daarvan wil bet hier naartoe ofzo, ik snap het niet meer.
quote:Op donderdag 3 november 2011 15:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat snap ik, ik doel dan ook op bonussen en niet op wat een aandeelhouder krijgt.
quote:Op donderdag 3 november 2011 15:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Bonussen die worden verkregen door extra aandelen uit te geven die vervolgens worden uitgekeerd waardoor de waarde van het bedrijf verwaterd?
Eijffinger heeft daar een stukje over geschreven een xx aantal weken geleden. Een bonussysteem die ten kostte gaat van de aandeelhouders. Meer aandelen terwijl het bedrijf zelf niet in waarde is toegenomen.quote:
Dientengevolge lijkt genoemd debat me niet solvabel.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:29 schreef Boze_Appel het volgende:
Deze discussie heeft een matig netto resultaat.
prostituee's ook.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:46 schreef eriksd het volgende:
ik word wel een beetje opgewonden van die bonussen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |