quote:Europees gezien krijgt hij ook geloof ik wel gelijk, maar de wet is nog niet door Nederland overgenomen. Hierdoor kan Mauro uitgezet worden ondanks de Europese wet. Als Mauro verzoekt in Nederland te mogen blijven, dan zou de rechter dit in kunnen willigen, tot die tijd is hij (wettelijk) ongewenst.
En nu slapen, hopelijk telt alcohol op buiten de SC niet mee voor de award.
quote:Alcolhol, lekker spul hè?
Maar OT, Europese wetgeving gaat toch boven Nederlandse wetgeving -- het CDA zou er dan toch beter aan doen te erkennen dat ze dit sowieso gaan verliezen?
In nog andere woorden, als het CDA een menselijk gezicht wil tonen zou dit toch een uitgelezen kans zijn?
Inderdaad. Het aantal zetels wordt minder en minder.quote:Op zondag 30 oktober 2011 06:50 schreef Pugg het volgende:
En zo graaft men (lees CDA) nog dieper zijn eigen graf
Dat is juist precies wat je wilt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:18 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zou hij daarmee geen jurisprudentie scheppen voor andere gevallen?
quote:CDA nog nooit zo laag in peilingen
` Als er nu verkiezingen zouden worden
gehouden,zou het CDA uitkomen op 11
zetels.Dat blijkt uit de wekelijkse
peiling van Maurice de Hond.
Nog nooit heeft het CDA zo laag in de
peilingen gestaan.De peiling is van
vrijdag,de dag na het Kamerdebat over
de jonge asielzoeker Mauro en vóór het
CDA-partijcongres.Het overgrote deel
van de CDA-fractie vindt dat Mauro geen
recht heeft op een verblijfsvergunning.
Uit het onderzoek blijkt dat een ruime
meerderheid van alle kiezers vindt dat
Mauro wel in Nederland moet blijven.Ook
onder CDA-kiezers is daar een grote
meerderheid voor
Volgens de Hond inde show van Eva Jinek gingen deze twee zetels naar PVDA/SP/D66/CU en niet naar de PVV. Kortom dit zijn de links van het middenstemmers die zijn verkast.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:02 schreef Jarno het volgende:
Een klein CDA is prachtig, maar welke partij profiteert?
Niet geheel onverwacht (of onterecht)..quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:06 schreef borisz het volgende:
[..]
Volgens de Hond gingen deze twee zetels naar PVDA/SP/D66/CU en niet naar de PVV. Kortom dit zijn de links van het middenstemmers die zijn verkast.
Fantastisch plan, ware het niet dat je gelukszoekers ermee beloont.quote:Op zondag 30 oktober 2011 08:56 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat is juist precies wat je wilt.
Beter nog, maak er een regel van:
Iedereen die zo Limburgs perfect is ingeburgerd dat hij Nederlands spreekt, schrijft, denkt en zich zo gedraagt, zo'n persoon is gewoon het perfecte voorbeeld van hoe het moet en dient per direct een paspoort te krijgen.
Volgens mij gaat het bij rechts vooral om inburgering van vluchtelingen en mensen in het kader van gezinshereniging, niet om inburgering van economische vluchtelingen die hier door smokkelaars zijn gebracht.quote:Inburgering is toch de speerpunt van rechts bij immigratie? Laat ze er dan werk van maken en het beleid eromheen bouwen;
Als Maxime Verhagen uitspraken doet als "Er is zoveel meer als CDA dat ons bindt dan ons scheidt", dan weet je dat het CDA op springen staatn, en dat volgende verkiezingen wel eens voor de deur zouden kunnen staan.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:44 schreef StephanL het volgende:
Mooi wel, CDA op 11 zetelsLaat het waarheid worden please tijdens de volgende verkiezingen.
Als ze de taal leren spreken, de cultuur accepteren en hier willen bijdragen, dus gewoon Nederlander worden, who cares.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:13 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Fantastisch plan, ware het niet dat je gelukszoekers ermee beloont.
Liever iemand die hier illegaal in een container de haven binnenkomt en zich aanpast en meedoet, dan iemand die hier legaal met het vliegtuig komt en de hele dag z'n eigen taal blijft spreken, andere culturen niet accepteert, conflicten uit zijn eigen land hier op onze bodem brengt en dat gvd ook nog aan z'n kinderen leert ook.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:13 schreef Wokkel het volgende:
Volgens mij gaat het bij rechts vooral om inburgering van vluchtelingen en mensen in het kader van gezinshereniging, niet om inburgering van economische vluchtelingen die hier door smokkelaars zijn gebracht.
Hihi, wat een grappige post.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:26 schreef Truffelvarken het volgende:
Wekenlang een links media spektakel over een jongeman die, na 8 jaar te zijn onderhouden door de Nederlandse belastingbetaler terecht terug moet naar zijn land en zijn familie, doet het CDA met behulp van twee verdwaasden definitief de das om.
Koppejan en zijn vriendin kunnen tevreden zijn. Operatie "Links" geslaagd.
Ook Mauro kan tevreden zijn want die heeft er een opleiding en een startkapitaaltje in zijn vaderland aan overgehouden.
Achterban van CDA is veel te breed ...quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:15 schreef du_ke het volgende:
Het CDA is de band met de achterban kwijt, dat is wel duidelijk
het kan zeker wel, is ze ook decennia lang vrij aardig gelukt. maar zodra ze een te linkse of te rechtse koers kiezen vervreemden ze de kiezers van zich. Die dan weer terugwinnen is heel erg lastig. Maar ik snap ook wel dat vasthouden aan die christelijke middenkoers ook lang niet altijd eenvoudig is.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:35 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Achterban van CDA is veel te breed ...
Daar kun je geen band meer mee hebben.
Ik denk eerder dat Mauro, net zoals andere mensen, nogal gehecht is aan zijn adoptiefamilie en zijn vrienden en dat overbevolking hem een worst zal wezen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:42 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik denk dat Mauro over een paar jaar, wonend zijn een grote niet overbevolkte vaderland met zijn bergen, bossen, uitgestrekte vruchtbare vlakten en zuivere lucht, ons diep dankbaar zal zijn als hij hier in Nederland komt en op bezoek bij uitkeringsgerechtigde vrienden, de lawaaiige trap van hun portiekwoning beklimt.
Angola was tijdens de Portugese overheersing een welvarend land en dat kan het weer worden met behulp van opgeleide Maurotjes.
Daarnaast gaat in Limburg de bevolking vooral ook krimpen de komende decennia. Dan kan je als jongere met een vakopleiding straks een prima boterham verdienen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Mauro, net zoals andere mensen, nogal gehecht is aan zijn adoptiefamilie en zijn vrienden en dat overbevolking hem een worst zal wezen.
Als ik Mauro was had ik Limburg snel de rug toegekeerd.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarnaast gaat in Limburg de bevolking vooral ook krimpen de komende decennia. Dan kan je als jongere met een vakopleiding straks een prima boterham verdienen.
Als je kijkt wat voor politici daar weg komen is dat wel de verstandigste optie inderdaadquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als ik Mauro was had ik Limburg snel de rug toegekeerd.
Verhagen is toch ook een Limburger?quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je kijkt wat voor politici daar weg komen is dat wel de verstandigste optie inderdaad
Dat klopt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verhagen is toch ook een Limburger?
Daar word je ook niet vrolijk van. Het is ook echt drama wat daar nu weg komt van Wilders tot Leers en van Verhagen tot Sap. Kunnen we die provincie niet verpatsen?quote:
Misschien kunnen we het inclusief bestuur en politici aan België schenken.quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar word je ook niet vrolijk van. Het is ook echt drama wat daar nu weg komt van Wilders tot Leers en van Verhagen tot Sap. Kunnen we die provincie niet verpatsen?
Wat voor een kronkel zit er in je hoofd als je zo denkt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:26 schreef Truffelvarken het volgende:
Wekenlang een links media spektakel over een jongeman die, na 8 jaar te zijn onderhouden door de Nederlandse belastingbetaler terecht terug moet naar zijn land en zijn familie, doet het CDA met behulp van twee verdwaasden definitief de das om.
Koppejan en zijn vriendin kunnen tevreden zijn. Operatie "Links" geslaagd.
Ook Mauro kan tevreden zijn want die heeft er een opleiding en een startkapitaaltje in zijn vaderland aan overgehouden.
Ik wou eigenlijk een of dubieuze sjeik er voor laten betalen. Moeten alle vrouwen een burka aan, leuk voor de trauma's van Wildersquote:Op zondag 30 oktober 2011 12:04 schreef boyv het volgende:
[..]
Misschien kunnen we het inclusief bestuur en politici aan België schenken.
Hoop ik eigenlijk niet. Ik ben allesbehalve een CDA-fan, maar zo'n klein CDA lijkt me niet goed voor de politieke balans in Nederland.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:44 schreef StephanL het volgende:
Mooi wel, CDA op 11 zetelsLaat het waarheid worden please tijdens de volgende verkiezingen.
Ik snap dat dit je boven de pet gaat en het is je ook al veel vaker uitgelegd maar bij grotere bijzonderheden is het geen enkel probleem een extra topic ergens over te openen. Je ziet ook aan de 8 in de topictitel dat dit een reeksje is dat in een korte periode flink doorloopt. Dat is dan ook geen enkel probleem. De centrale topics zijn vooral om te voorkomen dat over elke proefballon of scheet voor of tegen PVV of PvdA een topic geopend wordt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:27 schreef fokthesystem het volgende:
En dat "hun topics" (CDA betreffende) niet in een centraal-partij hoekje worden gepropt maar gewoon telkens even in de top van de POL topic list.
Dat geldt niet alleen voor het CDAquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:15 schreef du_ke het volgende:
Het CDA is de band met de achterban kwijt, dat is wel duidelijk
Frans Timmermans is wel een goeiequote:Op zondag 30 oktober 2011 12:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar word je ook niet vrolijk van. Het is ook echt drama wat daar nu weg komt van Wilders tot Leers en van Verhagen tot Sap. Kunnen we die provincie niet verpatsen?
Het aantal discipelen - 1quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:18 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed de stoelen vlogen dus niet door de zaal? (ik was op een ander congres)
Maar 11 zetels. Niet te geloven maar het was te verwachten.
Wat je leuk noemt....quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:54 schreef Sloggi het volgende:
Een leuk feitje:
Angola staat volgens het World Factbook van de CIA op de 221ste plaatst wat betreft levensverwachting: de gemiddelde Angolees wordt 38,76 jaar oud, tegenover de 89,73 jaar van de gemiddelde Monegask.
https://www.cia.gov/libra(...)korder/2102rank.html
40,5 procent van de bevolking leeft onder de armoedegrens; 27,5 procent van de kinderen onder de 5 jaar lijden aan ondergewicht.
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/ao.html
Het CDA is m.i. net als de pvda dan ook een midden-rechts partij.quote:Op maandag 31 oktober 2011 01:00 schreef rubbereend het volgende:
CDA op 11dat weerspiegeld dan wat de rechtse vleugel van het CDA inhoudt? De linkervleugel is allang weggelopen.
De PvdA is nu een midden-rechts partijquote:Op maandag 31 oktober 2011 08:29 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het CDA is m.i. net als de pvda dan ook een midden-rechts partij.
Dan heb je niet opgelet, ik stel dit al een jaar of 5.quote:Op maandag 31 oktober 2011 08:37 schreef du_ke het volgende:
De PvdA is nu een midden-rechts partij? Je obsessie uit zich met de dag meer bizar
Waarin draaien ze dan in deze kwestie?quote:Op maandag 31 oktober 2011 08:50 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dan heb je niet opgelet, ik stel dit al een jaar of 5.
Kijk alleen maar naar hoe vaak ze met cda/vvd/pvv meestemden op rechtse issues.
En dan telt albayrak-mauro gewoon mee, dat ze nu draaien om een enorm dure peiling-winst te behalen, soit.
Albayrak (PvdA minister op die zaken) wilde mauro weg hebben, meteen al èn na de beroepsprocedure.quote:
Ik herinner me politieke analyses van pakweg 10-12 jaar geleden, toen de harde kern van alle politieke partijen in kaart werd gebracht. Bij het CDA rolde er toen zoiets van 28 zetels uit: mensen die sowieso altijd op het CDA stemmen. Ten tijde van Paars zat het CDA hoegenaamd op hun absolute dieptepunt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:18 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed de stoelen vlogen dus niet door de zaal? (ik was op een ander congres)
Maar 11 zetels. Niet te geloven maar het was te verwachten.
Laten we het zo stellen: Jouw bewering dat de PvdA een "midden-rechtse" partij is, zal slechts door een handvol idioten worden gedeeld. Ik denk dat je in heel Nederland nog geen twintig medestanders vindt voor die mening.quote:Op maandag 31 oktober 2011 08:50 schreef fokthesystem het volgende:
Dan heb je niet opgelet, ik stel dit al een jaar of 5. Kijk alleen maar naar hoe vaak ze met cda/vvd/pvv meestemden op rechtse issues. En dan telt albayrak-mauro gewoon mee, dat ze nu draaien om een enorm dure peiling-winst te behalen, soit.
Albayrak is (nog) nooit minister geweest. Ze was staatssecretaris. Verder is de zaak-Mauro anno 2007 weer een andere dan anno 2011. De jongen is hier inmiddels vier jaar langer, volgt een opleiding, spreekt prima Nederlands, er zijn bepaalde verwachtingen gewekt (bijkomend economisch arugment: er is in hem geïnvesteerd).quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:55 schreef fokthesystem het volgende:
Albayrak (PvdA minister op die zaken) wilde mauro weg hebben, meteen al èn na de beroepsprocedure.
Ik sta gecorrigeerd, ze was als pvda-SS op deze zaken niet voor. Nu is de pvda dat ineens wel. Met 1 en dezelfde persoon en herkomst want dat veranderd niet.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:08 schreef Elfletterig het volgende:
Albayrak is (nog) nooit minister geweest. Ze was staatssecretaris.
Ze heeft een soortgelijk geval in (ik geloof) Den Bosch wél een verblijfsvergunning gegeven, en volgens mij liepen er nog procedures toen, dus om nu te zeggen dat Albayrak is dit geval exact hetzelfde had gehandeld lijkt me voorbarig en onzinnig.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:52 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik sta gecorrigeerd, ze was als pvda-SS op deze zaken niet voor. Nu is de pvda dat ineens wel. Met 1 en dezelfde persoon en herkomst want dat veranderd niet.
Het is niet "hoe ze had gehandeld nu" (meehuilen vanwege peilingen no doubt)quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:00 schreef alors het volgende:
Ze heeft een soortgelijk geval in (ik geloof) Den Bosch wél een verblijfsvergunning gegeven, en volgens mij liepen er nog procedures toen, dus om nu te zeggen dat Albayrak is dit geval exact hetzelfde had gehandeld lijkt me voorbarig en onzinnig.
Ga een rondje door de SP en je komt een heel eindquote:Op maandag 31 oktober 2011 12:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Laten we het zo stellen: Jouw bewering dat de PvdA een "midden-rechtse" partij is, zal slechts door een handvol idioten worden gedeeld. Ik denk dat je in heel Nederland nog geen twintig medestanders vindt voor die mening.
Ik (en jij) hadden het niet over Albayrak, maar over de PvdA. De fractie dus... Voor jouw opmerking is de partij van Albayrak dus niet relevant. Er wordt dus alleen gedraaid als de fractie er in 2007 anders tegen deze zaak aankijkt dan nu. Als je al - zoals hierboven terecht wordt opgemerkt - kan spreken van "dezelfde situatie".quote:Op maandag 31 oktober 2011 11:55 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Albayrak (PvdA minister op die zaken) wilde mauro weg hebben, meteen al èn na de beroepsprocedure.
Je snapt dat zij toen dan een 'dissidente was' a la ferrier ?quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:14 schreef FTWO het volgende:
Ik (en jij) hadden het niet over Albayrak, maar over de PvdA. De fractie dus...
Dat jij dat niet snapt is geen schande trouwens. Ook Frits Wester en de VK volgden deze onzinnige partijpolitieke redenatie (naast GS natuurlijk, maar die kunnen niet beter...)...
Vertel: KUN je niet lezen of WIL je niet lezen? Ik gaf toch echt duidelijk aan dat een oordeel over de zaak-Mauro in februari 2007 weer anders ligt dan in oktober 2011; ruim 4,5 jaar later. De jongen is hier in de tussentijd ingeburgerd, spreekt de taal, gaat naar school, is gewend aan zijn pleeggezin, heeft een sociaal leven, etc.quote:Op maandag 31 oktober 2011 12:52 schreef fokthesystem het volgende:
Ik sta gecorrigeerd, ze was als pvda-SS op deze zaken niet voor. Nu is de pvda dat ineens wel. Met 1 en dezelfde persoon en herkomst want dat veranderd niet.
Heel dit gedoe gaat helemaal niet over Mauro, het gaat om zieltjes, iets wat het CDA niet begrepen heeft.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vertel: KUN je niet lezen of WIL je niet lezen? Ik gaf toch echt duidelijk aan dat een oordeel over de zaak-Mauro in februari 2007 weer anders ligt dan in oktober 2011; ruim 4,5 jaar later. De jongen is hier in de tussentijd ingeburgerd, spreekt de taal, gaat naar school, is gewend aan zijn pleeggezin, heeft een sociaal leven, etc.
Los van je ziekelijke obsessie met alles wat de PvdA aangaat, zul je toch eens moeten inzien dat "oordeel over Mauro in februari 2007" en "oordeel over Mauro in oktober 2011" niet persé hetzelfde hoeven uit te vallen.
Mauro is op 10-jarige leeftijd door zijn ouders op het vliegtuig naar Nederland gezet, niet wetende wat hem hier te wachten stond. Wil je, voordat je de zoveelste zinloze reactie gaat geven, de voorgaande zin nog even grondig lezen en in je opnemen? Mocht je de strekking van die zin begrijpen, dan weet je meteen dat hij dus NIET hierheen is gehaald (door de PvdA of door wie dan ook), maar door zijn ouders is gedumpt.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:34 schreef fokthesystem het volgende:
Maar nee, de pvda wist en zweeg, stiekem weten ze wel dat alle zieligen op de wereld hierheen halen en de boel verbeteren namelijk echt niet gaat lukken.
Het gaat om beide. Je kunt niet ontkennen dat hier de toekomst van een 18-jarige jongen op het spel staat die in Nederland is geworteld, de taal spreekt, hier zijn familie en vrienden heeft en voor wie uitzetting dreigt naar een land waarvan hij is vervreemd en de taal nauwelijks spreekt.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:02 schreef Sayex het volgende:
Heel dit gedoe gaat helemaal niet over Mauro, het gaat om zieltjes, iets wat het CDA niet begrepen heeft.
Ik betwijfel het. Immers, afgelopen zaterdag had men de kans gehad om eens flink de mond open te trekken. Dat gebeurde helaas niet en de Verhagen-kliek kwam er weer zonder kleerscheuren vanaf. Nee, dit CDA is gewoon rechts, op een paar uitznderignen na wellicht en het zal mij verbazen als deze regering om zoiest ten val gaat komen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:12 schreef Elfletterig het volgende:
De weerstand tegen die rechtse koers binnen het CDA is fors.
Rechts met elf zetels jaquote:Op maandag 31 oktober 2011 15:23 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Immers, afgelopen zaterdag had men de kans gehad om eens flink de mond open te trekken. Dat gebeurde helaas niet en de Verhagen-kliek kwam er weer zonder kleerscheuren vanaf. Nee, dit CDA is gewoon rechts, op een paar uitznderignen na wellicht en het zal mij verbazen als deze regering om zoiest ten val gaat komen.
Hangt het rechts zijn dan van het aantal zetels af ofzo?? Wat is er dan "links" aan het huidige CDA??quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:25 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Rechts met elf zetels ja
De peilingen leggen een enorme druk op de partij.
Vorig jaar op het CDA-congres stemde 32 procent tegen samenwerking met de PVV, dus dat was toen al een wezenlijk deel van de achterban. Sindsdien is de kritiek allesbehalve minder geworden. Verschillende kopstukken en oudgedienden hebben zich negatief ge-uit, onder wie Cees Veerman, Ruud Lubbers, Herman Wijffels, Doekle Terpstra en oud-bewindslieden als Klink en Hirsch Ballin. Er is een website www.cdalert.nl gestart door een groep ontevreden CDA'ers die zich niet meer in de koers herkent en ik heb meerdere mensen op internet zien schrijven dat ze hun CDA-lidmaatschap opzeggen vanwege de opstelling van het CDA in de kwestie Mauro.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:23 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik betwijfel het. Immers, afgelopen zaterdag had men de kans gehad om eens flink de mond open te trekken. Dat gebeurde helaas niet en de Verhagen-kliek kwam er weer zonder kleerscheuren vanaf. Nee, dit CDA is gewoon rechts, op een paar uitznderignen na wellicht en het zal mij verbazen als deze regering om zoiest ten val gaat komen.
Ik kreeg juist de indruk dat criticasters niet de gelegenheid kregen hun standpunt toe te lichten. Het was meer een soort 'applaus voor jezelf'-dagje.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:23 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Natuurlijk is het voor die jonge van belang.. Maar in de politiek gaat het helemaal niet om de jonge, hij wordt gewoon gebruikt als pion in het politieke spelletje.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gaat om beide. Je kunt niet ontkennen dat hier de toekomst van een 18-jarige jongen op het spel staat die in Nederland is geworteld, de taal spreekt, hier zijn familie en vrienden heeft en voor wie uitzetting dreigt naar een land waarvan hij is vervreemd en de taal nauwelijks spreekt.
Los van die persoonlijke situatie is Mauro het symbool geworden voor het gebrek aan sociaal gezicht bij het CDA. Wie het CDA een beetje volgde, wist vorig jaar juni al dat het CDA definitief naar rechts was opgeschoven, terwijl het voorheen een middenpartij pretendeerde te zijn. Het verkiezingsprogramma van het CDA werd namelijk al als 'VVD light' omschreven.
Iedereen heeft de verdeeldheid binnen het CDA kunnen zien. Het verhaal Klink, Hirsch Ballin, vele partijprominenten die uiterst kritisch en negatief oordeelden over samenwerking met de PVV, de deur (met twee kamerleden die voortdurend als dissidenten worden neergezet, terwijl ze eigenlijk gevoelens vertolken die breed leven onder de CDA-achterban) en natuurlijk dat beroemde congres met het traantje van Verhagen.
Het CDA zit in een rechts kabinet, waarbij rechts Nederland de vingers aflikt. De weerstand tegen die rechtse koers binnen het CDA is fors. En in deze zaak gaat het niet alleen om een praktische oplossing in de zaak-Mauro, maar ook om de manier waarop. Gebruikt Leers gewoon zijn discretionaire bevoegdheid, steunt het CDA gewoon het wetsvoorstel van ChristenUnie en PvdA, of zijn ze bang voor De Grote Gedoger en moet het via een omslachtige omweg die studievisum heet?
Dat laatste - zich daar krampachtig aan vasthouden - zegt namelijk alles over het CDA van nu. Te bang om Wilders voor het hoofd te stoten. Geen echte politieke, principiële keuzes durven maken. En dat is precies waarom kiezers massaal wegrennen.
Als dit waar is, en als de aantallen zo groot zijn, dan kan ik alleen maar hopen dat deze ontevreden groep bij een volgende verkiezing nu eens niet "traditioneel" stemt, maar op een andere partij. Hopelijk krijgt het resterende rechts conservatieve CDA dan een nog groter pak slaag (en zeer weinig zetels).quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vorig jaar op het CDA-congres stemde 32 procent tegen samenwerking met de PVV, dus dat was toen al een wezenlijk deel van de achterban. Sindsdien is de kritiek allesbehalve minder geworden. Verschillende kopstukken en oudgedienden hebben zich negatief ge-uit, onder wie Cees Veerman, Ruud Lubbers, Herman Wijffels, Doekle Terpstra en oud-bewindslieden als Klink en Hirsch Ballin. Er is een website www.cdalert.nl gestart door een groep ontevreden CDA'ers die zich niet meer in de koers herkent en ik heb meerdere mensen op internet zien schrijven dat ze hun CDA-lidmaatschap opzeggen vanwege de opstelling van het CDA in de kwestie Mauro.
Verder was de resolutie weliswaar zorgvuldig verwoord, maar stemde maar liefst 85 procent voor die resolutie die een humaner beleid bepleit voor gevallen als Mauro. Maar iedereen legt dat op zijn eigen manier uit. De rechtse kliek die nu aan de macht is, geeft er zijn eigen draai aan, zo ook de christelijk-sociale kant van de partij.
Het was mij al een poosje bekend, bovenstaande.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:04 schreef Elfletterig het volgende:
Mauro is op 10-jarige leeftijd door zijn ouders op het vliegtuig naar Nederland gezet, niet wetende wat hem hier te wachten stond. Wil je, voordat je de zoveelste zinloze reactie gaat geven, de voorgaande zin nog even grondig lezen en in je opnemen? Mocht je de strekking van die zin begrijpen, dan weet je meteen dat hij dus NIET hierheen is gehaald (door de PvdA of door wie dan ook), maar door zijn ouders is gedumpt.
Juist nu en met dit is het 'signaal functie beleid' waar politici zo de bek vol van hebben sterker dan ooit.quote:De grootste groepen migranten zijn onder rechts beleid naar Nederland gehaald, gepaard met nauwelijks eisen omtrent integratie en inburgering. De problemen die we daarvan ondervinden, zijn vele malen groter dan de 'problemen' die prima ingeburgerde, goed Nederlands sprekende jongeren als Mauro opleveren.
Inmiddels is bekend dat CDA hem via spindoctors vertelt wat tactieken zijn en en welke hij beter wel en niet kan doen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:55 schreef DrDentzz het volgende:
'Ik wil me zo graag inzetten voor de Nederlandse samenleving, mijn hele leven lang'.
Wtf, ik ben een Nederlander en ik wil dat niet eens. Volgens mij veinst hij liefde voor ons kikkerlandje.
Precies. En de opeenstapeling van fouten en traagheid in de procedures, plus gewekte verwachtingen (zoals het aanbieden van een opleiding) maakt dat die jongen inmiddels 8 jaar in Nederland is, perfect is geïntegreerd en is gehecht. Dus alles opgeteld kom je dan op een punt dat het niet meer humaan is om iemand terug te sturen naar een land dat zo onderhand wildvreemd is voor hem.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:56 schreef fokthesystem het volgende:
Het was mij al een poosje bekend, bovenstaande. De 1e fout was dan ook bij zijn ouders en hier ten 2e direct al bij de marechaussee. Toen kwam albayrak 2 maal maar bleef NL bv. alleen grommen en beten niet door.
Je begrijpt het nog steeds niet hè? Ik heb je nog zo gevraagd om die zin goed te lezen. Mauro is niet hierheen gehaald. En de groep AMV's in dezelfde situatie als Mauro telt ongeveer 75 mensen. Mauro is daarvan nu het boegbeeld. En nee, die worden niet allemaal persoonlijk behandeld (dat is namelijk de rol van het parlement ook niet), maar als je een beetje had opgelet, heb je een wetsvoorstel voorbij zien komen om voor die duidelijk afgebakende groep van 75 jongeren een uitzondering te maken (afbakening: buiten hun schuld in Nederland, aantoonbaar wonend in pleeggezin. etc). Dat heeft dus ook geen aanzuigende werking, omdat het alleen gaat om een groep jongeren die hier nu al zijn en die aantoonbaar in een pleeggezin wonen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:56 schreef fokthesystem het volgende:
Juist nu en met dit is het 'signaal functie beleid' waar politici zo de bek vol van hebben sterker dan ooit. Voor de speelbal in kwestie van dit dure potje show-voetbal van de NL politici is het wel zielig hoe dan ook. En met hem TIG anderen die niet persoonlijk behandeld gaan worden...
Deze manier van doen is bekend geworden onder o.a.: hierheen halen, binnen laten, open grenzen, NL red de wereld en doet dit hier in NL etc.
Ik deel niet je mening, maar ik prijs het feit dat je iets doet wat ik maar weinigen zie doen in de hele discussie rondom Mauro, namelijk redeneren vanuit Mauro. De meesten hameren alleen maar op regels, beleid en procedures. Voor de situatie van Mauro is weinig oog.quote:Op maandag 31 oktober 2011 16:09 schreef sunny16947 het volgende:
En alle berichtgeving blijft maar het woord "asielzoeker" herhalen. Mauro is geen asielzoeker. Is door zijn ouders (moeder) op het vliegtuig gezet. Is dus een minderjarige immigrant.
Maar wat doen wij met Nederlandse kinderen die naar een buitenland gedumpt worden. Die worden teruggehaald/gestuurd, en worden indien de ouders niet voor ze willen zorgen in een opvang geplaatst.
Als Mauro hier dan toch voor onderwijs en studie mocht blijven, hadden de pleegouders (adoptie was ook al afgewezen) er voor moeten zorgen dat hij zijn taal en cultuur kon blijven onderhouden. Ze wisten immers dat hij t.z.t. terug moest.
Aangezien Mauro 18 is en dus volwassen, kan hij bij terugkeer in Angola alsnog een aanvraag voor immigratie indienen. Met zijn opgedane kennis kan een bedrijf hem een baan verschaffen
En helaas moet ik dat tegenspreken. Dat heb ik namelijk aan den lijfe ondervonden.quote:als het om Nederlandse kinderen in een pleeggezin ging, zouden we er nooit om deze manier omgaan en het kind bij dat gezin wegrukken.
Waarom zou het congres toch in grote meerderheid de voorgestelde partijlijn voeren (partijbestuur en fractie steunden de mauromotie en eerder de gedoogcoalitie) als daar merendeels linkse CDA'ers zouden opdagen? We kunnen volgens mij namelijk wel stellen dat de partijlijn zelden veel rechtser is geweest dan de huidige.quote:Op maandag 31 oktober 2011 16:13 schreef sunny16947 het volgende:
Op het CDA congres waren iets meer dan 1000 leden. Je zou kunnen stellen dat dat voor het merendeel linkse CDAers zijn. Maar hoeveel niet-leden stemde er toch op het CDA. En wat was hun motivatie en waarom haken die nu af. Kan het niet net zo goed zijn dat de afhakende stemmers zich aan Koppejan en Ferrier ergeren die de partij verdeelt en naar de linkerkant duwt?
Ja ook dat volgt dan nog ooit, gezinshereniging...quote:Op maandag 31 oktober 2011 16:09 schreef sunny16947 het volgende:
Mauro is geen asielzoeker. Is door zijn ouders (moeder) op het vliegtuig gezet. Is dus een minderjarige immigrant.
, en worden indien de ouders niet voor ze willen zorgen in een opvang geplaatst.
Als die rechtse CDA'ers te lam zijn om naar het congres te komen om hun mening te verdedigen dan moet je ze ook niet serieus nemen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 16:13 schreef sunny16947 het volgende:
Op het CDA congres waren iets meer dan 1000 leden. Je zou kunnen stellen dat dat voor het merendeel linkse CDAers zijn. Maar hoeveel niet-leden stemde er toch op het CDA. En wat was hun motivatie en waarom haken die nu af. Kan het niet net zo goed zijn dat de afhakende stemmers zich aan Koppejan en Ferrier ergeren die de partij verdeelt en naar de linkerkant duwt?
Rond 15.00 zal de oppositie vragen om het debat te heropenen. Mochten ze hier een meerderheid voor hebben, dan zal de voorzitter een tijdstip bepalen. Mocht er geen meerderheid zijn, dan zal er kort daarna worden gestemd over het lot van Mauro.quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:05 schreef Kwaliteit het volgende:
hoelaat begint dat Mauro debat morgen?
Dat vroeg ik mij ook af.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:20 schreef rubbereend het volgende:
Maar wil Mauro eigenlijk wel gaan studeren?
Nou, Erik...quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:26 schreef eriksd het volgende:
Dan moet hij weg.
Net zoals hij nu eigenlijk gewoon weg moet.
Onnodig moeilijk gedoe inderdaad.
Weg is weg.
Dat zag iedereen van 10 kilometer afstand aankomen. Het CDA komt met een halfbakken standpunt waarin Mauro zijn studievisum mag aanvragen. Met andere woorden: Mauro mag nog een paar jaar studeren en dan moet hij wegwezen naar Angola (Eerst natuurlijk afwachten of die aanvraag voor een studievisum wordt goedgekeurd).quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:18 schreef Toad het volgende:
uitkomst fractievergadering CDA:
http://nos.nl/artikel/309(...)-hier-aanvragen.html
Bronquote:Het woord is aan de heer Leers.Gerd Leers (oktober 2011): „Dank u, voorzitter. (…) De kern is dat wij regels hebben vastgesteld ten aanzien van het asielbeleid. Op basis van die regels zijn de asielverzoeken van de heer Mauro Manuel afgewezen. Omdat ik sta voor een eenduidige toepassing van het beleid, heb ik besloten geen gebruik te maken van mijn discretionaire bevoegdheid.”
Gerd Leers (juni 2006): „Wet is wet. Met overhaaste rechtlijnigheid trekt de minister die conclusie. (…) Het strikt regels toepassen zonder ruimte te bieden voor oplossingen is een teken van zwakte. (…) Wie de geest van de wet niet aandurft, neemt zijn toevlucht tot de letter.”
Leers (2011): „Moet ik dan nu, omwille van de politieke druk, zeggen: toch maar even discretionair? Zo zit ik niet in elkaar.”
Leers (2006): „Je moet iedere wereldburger die aan onze poort klopt en iets kan betekenen voor onze samenleving in principe een plek geven. (…) Wie durft te beweren dat God dit stukje aarde aan de Noordzee alleen voor blanke kaaskoppen geschapen heeft?”
Leers (2011): „Als wij dat vandaag zouden doen, voorspel ik u dat morgen de volgende Mauro zich aandient, en overmorgen de daaropvolgende Mauro. Dat vind ik niet verstandig.”
Leers (2006): „De laatste jaren voeren ijzige termen als ‘vluchtelingenquota’ de boventoon. Terwijl we dit soort wegbereiders hard nodig hebben. Juist nu!”
Leers (2011) „Ik heb vanmiddag al gezegd: ik hoef mij niet te schamen voor dit beleid.”
Leers (2006): „Mijn christelijke inborst zegt me dat niemand het recht mag claimen op een eigen stukje aarde. (…) Met diezelfde overtuiging trokken wij vijftig jaar geleden naar Canada, de VS en Australië. En nu zouden wij anderen dat recht ontzeggen?”
Leers (2011): „Ik snap heel goed de gevoelens. (…) Maar zodra een individueel geval een gezicht krijgt, tellen de argumenten eigenlijk niet meer.”
Leers (2006): „In wat voor land leven we? (…) Een minister die een afhankelijk burger onder druk zet! (…) Niet gek dat zij hun talenten elders beproeven (…) en wij achterblijven in onze zuiverblanke en bejaarde gated community aan de Noordzee.”
Leers (2011): „Ik wil mezelf in de spiegel kunnen blijven aankijken, hoe moeilijk dat ook is.”
quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:36 schreef rubbereend het volgende:
De vraag is of de oppositie dit gaat steuen
http://www.volkskrant.nl/(...)isum-afwachten.dhtmlquote:Het Kamerlid Tofik Dibi (GroenLinks) zei vanmorgen in de Volkskrant al te verwachten dat deze optie de uitkomst zou worden van het debat dat hij voor vandaag heeft aangevraagd. Hij voorzag dat het CDA twee moties zal steunen waarmee de oppositie de gevraagde garanties krijgt. In ruil daarvoor krijgt de CDA-fractie steun voor de eerder afgewezen motie waarin Leers wordt gevraagd om een studievisum.
http://twitter.com/#!/ronfresen/status/131318790993616896quote:ronfresen Ron Fresen
Het CDA is er dus uit zoals gisteravond #NOS gemeld. #Mauro mag hier blijven voor studievisum. Na afstemming met VVD en PVV.
Dat hangt er wel vanaf. Het CDA stemde afgelopen donderdag als enige partij voor die studievisum motie (waarin Leers werd opgeroepen om haast te maken). De PVV en de SGP zie ik ook niet zo snel een studievisum motie steunen, dus ik denk dat VVD en CDA wel degelijk steun nodig hebben van de oppositie.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:37 schreef eriksd het volgende:
Ja.
Boeit trouwens niet wat de oppositie doet, 78 man voor.
Dat kan toch jaren duren als ik mij niet vergis.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:37 schreef alors het volgende:
Ik las dat zij het niet gaan dwarsbomen... Maarja waarom hoor je niet over het Europese Hof?
Trust me, dat weet ie donders goed.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:41 schreef alors het volgende:
Ja lach maar, het staat gewoon boven de Nederlandse wetgeving.
Beter toch. Die néger zorgt er eigenhandig voor dat heel die partij naar de klote gaat.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:32 schreef eriksd het volgende:
Dat het CDA er een potje van maakt in dezen is duidelijk.
Man man man, wat een gedraai.
Ja, dat las ik ja. Maar ik vraag me af of de PVV zich gecommiteerd heeft om te stemmen vóór de studievisum motie. Ze kunnen ook afstemmen om problemen in de coalitie te voorkomen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:40 schreef eriksd het volgende:
Huh?
Je bent niet op de hoogte van het feit dat dit bekonkeld is met instemming van PVV en VVD?
Erik, waarom maak je je zo druk om die blije negert?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:42 schreef eriksd het volgende:
Ohjee, spannend zeg.
En ondertussen maar klagen over dat de procedures zo lang zijn.
Mee eens!quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:45 schreef eriksd het volgende:
Het individuele geval kan mij vrij weinig schelen. Dit halfbakken oplossing die er nu ligt vind ik niets, had hem dan gewoon hier gelaten. Dit is natuurlijk helemaal niets.
Maar dat is nou juist waar het deze weken allemaal om draait. Blijkbaar hebben slechts weinig problemen met streng beleid dat wordt opgesteld door onze regering. Echter, wanneer de consequenties van dat beleid duidelijk worden en zelfs een gezicht krijgen, hangt de vlag er plots heel anders bij. Dan roept Nederland dat Mauro moet blijven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:45 schreef eriksd het volgende:
Ik vind het opvallend dat je nooit iemand hoort over hoe hard beleid uit kan pakken, totdat het opeens een gezichtje krijgt en mensen die je nooit hoort over enige beleidsmatige aangelegenheid, opeens het hoogste woord hebben.
twitter:fritswester twitterde op dinsdag 01-11-2011 om 12:48:10Wat een onzin #Mauro. CDA noemt het nu een studievisum, maar in de praktijk is het een tijdelijke verblijfsvergunning, aldus asieladvocaten. reageer retweet
Mee eens. Het Congres was dan natuurlijk ook een wanvertoning. Het is niet meer dan een poging je eigen geweten te sussen met een halfbakken resolutie. Overigens zeer tekenend voor het huidige CDA.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:50 schreef eriksd het volgende:
Kan, dat is een andere discussie.
Ik stoor mij gewoon aan het gedraai waar het CDA vandaag echt de kroon spant. Ik heb hier, ondanks de impopulariteit, consequent een standpunt verkondigd, en doe dat ook gewoon tegen mensen, waar je dan ook een negatieve respons krijgt. Prima, verschil van mening moet kunnen.
Als je dan vindt dat hij moet blijven, wat Ferrier en Koppejan en eigenlijk Leers en het CDA vinden, sta daar dan gewoon voor. Van dit soort gekonkel wordt niemand wijzer.
Neveneffect was geweest dat duidelijk was geworden wat Geert echt belangrijk had gevonden: stabiel beleid of een showtje over de rug van 1 persoon.
Deze hele week was een grote aanfluiting voor het gros van de partijen. Enige constante factor was zo'n beetje Van der Staaij.
Als het huidige beleid betekent dat je perfect Nederlands sprekende en geïntegreerde mensen weg moet sturen klopt het beleid niet. Of moet een minister nog actiever met z'n discretionaire bevoegdheid om durven gaan.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:47 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, dat is hypocriet, maar je kunt je ook afvragen of dan wel het juiste beleid wordt gevoerd.
Volgens mij kan dat niet omdat daar geen parlementaire steun voor nodig is.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
De oppositie moet dat visum-voorstel ook gewoon afschieten.
Dit is een zeer welkom rookgordijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:37 schreef alors het volgende:
Ik las dat zij het niet gaan dwarsbomen... Maarja waarom hoor je niet over het Europese Hof?
En dan ook nog iets wat ze niet vergelijkbaar in Angola hebben, dus urhm, Fries ofzo?quote:
Dan zijn ze goed op weg, doelstelling is 0.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:02 schreef Verbal het volgende:
Dat wordt 7 zetels in de volgende peiling...
V.
Dat geldt voor iedere asielzoeker.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:05 schreef Friek_ het volgende:
En daar hebben we het CDA weer met halfbakken oplossingen die nergens op slaan. Stuur dat kind per direct terug of geef hem een verblijfsvergunning. Liefst het laatste, want onnodig mensen terugsturen naar gevaarlijke gebieden zie ik niet zo zitten.
Heb je daar ook een foto van?quote:
Helemaal mee eens. We moeten stoppen met het hard zijn tegen onbekenden en lief zijn tegen bekende gezichten. Het is het één óf het ander, en wat mij betreft gaan we ons gewoon menselijk gedragen tegen iedereen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat is nou juist waar het deze weken allemaal om draait. Blijkbaar hebben slechts weinig problemen met streng beleid dat wordt opgesteld door onze regering. Echter, wanneer de consequenties van dat beleid duidelijk worden en zelfs een gezicht krijgen, hangt de vlag er plots heel anders bij. Dan roept Nederland dat Mauro moet blijven.
Ja, dat is hypocriet, maar je kunt je ook afvragen of dan wel het juiste beleid wordt gevoerd.
www.pp2g.com/.../PP2Gs-next-HOT-modelLara-Stone-uit-Mierlo-De...quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:09 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Heb je daar ook een foto van?
Want
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:10 schreef Caland het volgende:
[..]
www.pp2g.com/.../PP2Gs-next-HOT-modelLara-Stone-uit-Mierlo-De...
Is – Supermodel Lara Stone uit Mierlo is de bad girl van de modellen. Lara heeft een Nederlandse moeder en een Britse vader. Geboren in 1983 ...
Je punt?quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedere asielzoeker.
De foto op [CDA niet overhoop om Mauro] #8 Zaterdag CDA Congres! is niet miss angolaquote:
O nee, wie dan?quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:12 schreef Caland het volgende:
[..]
De foto op [CDA niet overhoop om Mauro] #8 Zaterdag CDA Congres! is niet miss angola
Je dikke duim.quote:
Dat het niet onze zorg is, aangezien dat een precedent zou scheppen waardoor iedereen hier zou moeten blijven. Een Generaal Pardon van jewelste.quote:
Een liberaal migratiebeleid is juist iets wat elk land zou moeten nastreven. Een mens moet kunnen gaan en staan waar hij wil. Internationaal gezien zou het een streven moeten zijn naar meer economisch als sociaal liberaal beleid.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat het niet onze zorg is, aangezien dat een precedent zou scheppen waardoor iedereen hier zou moeten blijven. Een Generaal Pardon van jewelste.
Ach doe niet zo naïef man, wat schiet Nederland er mee op? Zodra je zo'n liberaal immigratiebeleid gaat voeren zijn er niet genoeg vliegtuigen op aarde om al de negers hierheen te vliegen man.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:17 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Een liberaal migratiebeleid is juist iets wat elk land zou moeten nastreven. Een mens moet kunnen gaan en staan waar hij wil. Internationaal gezien zou het een streven moeten zijn naar meer economisch als sociaal liberaal beleid.
Dan komt er wel een CDAer met een VOC idee en dito mentaliteit opdagen,.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:22 schreef Voorschrift het volgende:
Ach doe niet zo naïef man, wat schiet Nederland er mee op? Zodra je zo'n liberaal immigratiebeleid gaat voeren zijn er niet genoeg vliegtuigen op aarde om al de negers hierheen te vliegen man.
Ik zie Koppejan al met een vloot richting Afrika a la Duinkerken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:24 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dan komt er wel een CDAer met een VOC idee en dito mentaliteit opdagen,.
Te kleinschalig, denk D-Day.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:26 schreef Voorschrift het volgende:
Ik zie Koppejan al met een vloot richting Afrika a la Duinkerken.
Daarom zeg ik ook dat elk land het zou moeten voeren. Tevens mag de inburgeringscursus in de prullenbak, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach doe niet zo naïef man, wat schiet Nederland er mee op? Zodra je zo'n liberaal immigratiebeleid gaat voeren zijn er niet genoeg vliegtuigen op aarde om al de negers hierheen te vliegen man.
Die mogen best komen, zolang ze maar een visum hebben, geld verdienen voor ons of betalen voor onze diensten. Zoniet flikkeren ze maar een eind op.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:38 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat elk land het zou moeten voeren. Tevens mag de inburgeringscursus in de prullenbak, maar dat terzijde.
Daarbij vind ik het juist naïef (misschien zelfs kortzichtig) om bij migratie enkel te denken aan economische vluchtelingen, maar dat is dan ook het schrikbeeld dat mensen hebben bij het woord '(im)migratie'. Migratie betreft ook exchange students, tijdelijke arbeidskrachten of mensen die in oorlogsgebieden leven. Daar moet je zowel economisch gezien de vruchten van plukken als humanitair tegen zijn.
Ja, uit vluchtelingenkampen in bv. Afrika worden ook mensen gehaald die dan verblijfsvergunningen krijgen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:44 schreef GSbrder het volgende:
Bestaan er trouwens puur humanitaire vluchtelingen in Nederland?
Iedereen doet het toch ook deels om economische redenen, anders bleven ze wel in het zonnige Afrika.
Dat is waar. Wat ik nog wilde zeggen dat die Koppejan en Ferrier ook echt geen knip voor neus waard zijn. Beetje zeggen op te komen voor een grote groep CDA kiezers en dan net zo hard meestemmen met de partijquote:Op dinsdag 1 november 2011 16:48 schreef Toad het volgende:
Misschien kan dat allemaal in een ander topic? Ik denk dat het geval Mauro en het politieke rumoer toch wel een specifiek topic verdienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |