quote:Europees gezien krijgt hij ook geloof ik wel gelijk, maar de wet is nog niet door Nederland overgenomen. Hierdoor kan Mauro uitgezet worden ondanks de Europese wet. Als Mauro verzoekt in Nederland te mogen blijven, dan zou de rechter dit in kunnen willigen, tot die tijd is hij (wettelijk) ongewenst.
En nu slapen, hopelijk telt alcohol op buiten de SC niet mee voor de award.
quote:Alcolhol, lekker spul hè?
Maar OT, Europese wetgeving gaat toch boven Nederlandse wetgeving -- het CDA zou er dan toch beter aan doen te erkennen dat ze dit sowieso gaan verliezen?
In nog andere woorden, als het CDA een menselijk gezicht wil tonen zou dit toch een uitgelezen kans zijn?
Inderdaad. Het aantal zetels wordt minder en minder.quote:Op zondag 30 oktober 2011 06:50 schreef Pugg het volgende:
En zo graaft men (lees CDA) nog dieper zijn eigen graf
Dat is juist precies wat je wilt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:18 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zou hij daarmee geen jurisprudentie scheppen voor andere gevallen?
quote:CDA nog nooit zo laag in peilingen
` Als er nu verkiezingen zouden worden
gehouden,zou het CDA uitkomen op 11
zetels.Dat blijkt uit de wekelijkse
peiling van Maurice de Hond.
Nog nooit heeft het CDA zo laag in de
peilingen gestaan.De peiling is van
vrijdag,de dag na het Kamerdebat over
de jonge asielzoeker Mauro en vóór het
CDA-partijcongres.Het overgrote deel
van de CDA-fractie vindt dat Mauro geen
recht heeft op een verblijfsvergunning.
Uit het onderzoek blijkt dat een ruime
meerderheid van alle kiezers vindt dat
Mauro wel in Nederland moet blijven.Ook
onder CDA-kiezers is daar een grote
meerderheid voor
Volgens de Hond inde show van Eva Jinek gingen deze twee zetels naar PVDA/SP/D66/CU en niet naar de PVV. Kortom dit zijn de links van het middenstemmers die zijn verkast.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:02 schreef Jarno het volgende:
Een klein CDA is prachtig, maar welke partij profiteert?
Niet geheel onverwacht (of onterecht)..quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:06 schreef borisz het volgende:
[..]
Volgens de Hond gingen deze twee zetels naar PVDA/SP/D66/CU en niet naar de PVV. Kortom dit zijn de links van het middenstemmers die zijn verkast.
Fantastisch plan, ware het niet dat je gelukszoekers ermee beloont.quote:Op zondag 30 oktober 2011 08:56 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat is juist precies wat je wilt.
Beter nog, maak er een regel van:
Iedereen die zo Limburgs perfect is ingeburgerd dat hij Nederlands spreekt, schrijft, denkt en zich zo gedraagt, zo'n persoon is gewoon het perfecte voorbeeld van hoe het moet en dient per direct een paspoort te krijgen.
Volgens mij gaat het bij rechts vooral om inburgering van vluchtelingen en mensen in het kader van gezinshereniging, niet om inburgering van economische vluchtelingen die hier door smokkelaars zijn gebracht.quote:Inburgering is toch de speerpunt van rechts bij immigratie? Laat ze er dan werk van maken en het beleid eromheen bouwen;
Als Maxime Verhagen uitspraken doet als "Er is zoveel meer als CDA dat ons bindt dan ons scheidt", dan weet je dat het CDA op springen staatn, en dat volgende verkiezingen wel eens voor de deur zouden kunnen staan.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:44 schreef StephanL het volgende:
Mooi wel, CDA op 11 zetelsLaat het waarheid worden please tijdens de volgende verkiezingen.
Als ze de taal leren spreken, de cultuur accepteren en hier willen bijdragen, dus gewoon Nederlander worden, who cares.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:13 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Fantastisch plan, ware het niet dat je gelukszoekers ermee beloont.
Liever iemand die hier illegaal in een container de haven binnenkomt en zich aanpast en meedoet, dan iemand die hier legaal met het vliegtuig komt en de hele dag z'n eigen taal blijft spreken, andere culturen niet accepteert, conflicten uit zijn eigen land hier op onze bodem brengt en dat gvd ook nog aan z'n kinderen leert ook.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:13 schreef Wokkel het volgende:
Volgens mij gaat het bij rechts vooral om inburgering van vluchtelingen en mensen in het kader van gezinshereniging, niet om inburgering van economische vluchtelingen die hier door smokkelaars zijn gebracht.
Hihi, wat een grappige post.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:26 schreef Truffelvarken het volgende:
Wekenlang een links media spektakel over een jongeman die, na 8 jaar te zijn onderhouden door de Nederlandse belastingbetaler terecht terug moet naar zijn land en zijn familie, doet het CDA met behulp van twee verdwaasden definitief de das om.
Koppejan en zijn vriendin kunnen tevreden zijn. Operatie "Links" geslaagd.
Ook Mauro kan tevreden zijn want die heeft er een opleiding en een startkapitaaltje in zijn vaderland aan overgehouden.
Achterban van CDA is veel te breed ...quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:15 schreef du_ke het volgende:
Het CDA is de band met de achterban kwijt, dat is wel duidelijk
het kan zeker wel, is ze ook decennia lang vrij aardig gelukt. maar zodra ze een te linkse of te rechtse koers kiezen vervreemden ze de kiezers van zich. Die dan weer terugwinnen is heel erg lastig. Maar ik snap ook wel dat vasthouden aan die christelijke middenkoers ook lang niet altijd eenvoudig is.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:35 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Achterban van CDA is veel te breed ...
Daar kun je geen band meer mee hebben.
Ik denk eerder dat Mauro, net zoals andere mensen, nogal gehecht is aan zijn adoptiefamilie en zijn vrienden en dat overbevolking hem een worst zal wezen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:42 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik denk dat Mauro over een paar jaar, wonend zijn een grote niet overbevolkte vaderland met zijn bergen, bossen, uitgestrekte vruchtbare vlakten en zuivere lucht, ons diep dankbaar zal zijn als hij hier in Nederland komt en op bezoek bij uitkeringsgerechtigde vrienden, de lawaaiige trap van hun portiekwoning beklimt.
Angola was tijdens de Portugese overheersing een welvarend land en dat kan het weer worden met behulp van opgeleide Maurotjes.
Daarnaast gaat in Limburg de bevolking vooral ook krimpen de komende decennia. Dan kan je als jongere met een vakopleiding straks een prima boterham verdienen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Mauro, net zoals andere mensen, nogal gehecht is aan zijn adoptiefamilie en zijn vrienden en dat overbevolking hem een worst zal wezen.
Als ik Mauro was had ik Limburg snel de rug toegekeerd.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarnaast gaat in Limburg de bevolking vooral ook krimpen de komende decennia. Dan kan je als jongere met een vakopleiding straks een prima boterham verdienen.
Als je kijkt wat voor politici daar weg komen is dat wel de verstandigste optie inderdaadquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als ik Mauro was had ik Limburg snel de rug toegekeerd.
Verhagen is toch ook een Limburger?quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je kijkt wat voor politici daar weg komen is dat wel de verstandigste optie inderdaad
Dat klopt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verhagen is toch ook een Limburger?
Daar word je ook niet vrolijk van. Het is ook echt drama wat daar nu weg komt van Wilders tot Leers en van Verhagen tot Sap. Kunnen we die provincie niet verpatsen?quote:
Misschien kunnen we het inclusief bestuur en politici aan België schenken.quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar word je ook niet vrolijk van. Het is ook echt drama wat daar nu weg komt van Wilders tot Leers en van Verhagen tot Sap. Kunnen we die provincie niet verpatsen?
Wat voor een kronkel zit er in je hoofd als je zo denkt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 11:26 schreef Truffelvarken het volgende:
Wekenlang een links media spektakel over een jongeman die, na 8 jaar te zijn onderhouden door de Nederlandse belastingbetaler terecht terug moet naar zijn land en zijn familie, doet het CDA met behulp van twee verdwaasden definitief de das om.
Koppejan en zijn vriendin kunnen tevreden zijn. Operatie "Links" geslaagd.
Ook Mauro kan tevreden zijn want die heeft er een opleiding en een startkapitaaltje in zijn vaderland aan overgehouden.
Ik wou eigenlijk een of dubieuze sjeik er voor laten betalen. Moeten alle vrouwen een burka aan, leuk voor de trauma's van Wildersquote:Op zondag 30 oktober 2011 12:04 schreef boyv het volgende:
[..]
Misschien kunnen we het inclusief bestuur en politici aan België schenken.
Hoop ik eigenlijk niet. Ik ben allesbehalve een CDA-fan, maar zo'n klein CDA lijkt me niet goed voor de politieke balans in Nederland.quote:Op zondag 30 oktober 2011 10:44 schreef StephanL het volgende:
Mooi wel, CDA op 11 zetelsLaat het waarheid worden please tijdens de volgende verkiezingen.
Ik snap dat dit je boven de pet gaat en het is je ook al veel vaker uitgelegd maar bij grotere bijzonderheden is het geen enkel probleem een extra topic ergens over te openen. Je ziet ook aan de 8 in de topictitel dat dit een reeksje is dat in een korte periode flink doorloopt. Dat is dan ook geen enkel probleem. De centrale topics zijn vooral om te voorkomen dat over elke proefballon of scheet voor of tegen PVV of PvdA een topic geopend wordt.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:27 schreef fokthesystem het volgende:
En dat "hun topics" (CDA betreffende) niet in een centraal-partij hoekje worden gepropt maar gewoon telkens even in de top van de POL topic list.
Dat geldt niet alleen voor het CDAquote:Op zondag 30 oktober 2011 11:15 schreef du_ke het volgende:
Het CDA is de band met de achterban kwijt, dat is wel duidelijk
Frans Timmermans is wel een goeiequote:Op zondag 30 oktober 2011 12:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar word je ook niet vrolijk van. Het is ook echt drama wat daar nu weg komt van Wilders tot Leers en van Verhagen tot Sap. Kunnen we die provincie niet verpatsen?
Het aantal discipelen - 1quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:18 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed de stoelen vlogen dus niet door de zaal? (ik was op een ander congres)
Maar 11 zetels. Niet te geloven maar het was te verwachten.
Wat je leuk noemt....quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:54 schreef Sloggi het volgende:
Een leuk feitje:
Angola staat volgens het World Factbook van de CIA op de 221ste plaatst wat betreft levensverwachting: de gemiddelde Angolees wordt 38,76 jaar oud, tegenover de 89,73 jaar van de gemiddelde Monegask.
https://www.cia.gov/libra(...)korder/2102rank.html
40,5 procent van de bevolking leeft onder de armoedegrens; 27,5 procent van de kinderen onder de 5 jaar lijden aan ondergewicht.
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/ao.html
Het CDA is m.i. net als de pvda dan ook een midden-rechts partij.quote:Op maandag 31 oktober 2011 01:00 schreef rubbereend het volgende:
CDA op 11dat weerspiegeld dan wat de rechtse vleugel van het CDA inhoudt? De linkervleugel is allang weggelopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |