als ik prive vlieg weet ik bijna nooit van tevoren waar ik mee vlieg. Ga meestal voor goedkoopste ticket op een laat moment (werk staat me toe om flexibel te zijn in mn planning). Dus preventief aanmelden voor allerlei programmas kan betekenen dat ik eea voor niks doe (maak er misschien nooit gebruik van). Bv. last minute indonesie in Juli met Qatar Airways, niet voor een programma aangemeld...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:56 schreef jaco het volgende:
[..]
Sommige reizigers hebben het verzamelen van FF punten tot levensdoel verheven
Het forum Flyertalk is erg handig voor allerlei zeer specifieke vragen en tips.
[..]
Ik neem aan dat je jezelf in ieder geval hebt aangemeld voor het 'xxx' frequent flyer programma, dan zien ze straks tenminste die twee vluchten in je accountoverzicht en heb je meer kans dat ze geloven dat je veel met 'xxx' gaat vliegen.
Begrijp ik, maar het aanmelden voor een frequent flyer programma kan online en kost enkele minuten. Je krijgt aan het eind van de procedure je nummer te weten. Dat is het enige wat je nodig hebt bij je boeking. Je hoeft dus alleen je boeking enige minuten te onderbreken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:41 schreef wrmookniet het volgende:
[..]
als ik prive vlieg weet ik bijna nooit van tevoren waar ik mee vlieg. Ga meestal voor goedkoopste ticket op een laat moment (werk staat me toe om flexibel te zijn in mn planning). Dus preventief aanmelden voor allerlei programmas kan betekenen dat ik eea voor niks doe (maak er misschien nooit gebruik van). Bv. last minute indonesie in Juli met Qatar Airways, niet voor een programma aangemeld...
Een handige strategie is misschien om in elke alliantie 1 programma te nemen. Voor Skyteam heb je Flying Blue al. Voor One World ligt British Airways voor de hand. Voor Star Alliance Lufthansa. Maar het ligt uiteraard aan je persoonlijke reispatronen.quote:Met huidige werkgever vlieg ik altijd met airfrance/klm (zit nu ergens halverwege gold - platinum).
Even uit luiheid deze vraag: welke maatschappijen (ie. flyer programmas) bestrijken de meeste bestemmingen vanuit NL ?
Ik denk dat SN Brussels Airlines tegenwoordig onder Star Alliance hoort. Dus daar kan ik ook miles mee sparen.quote:Mijn bedrijf heeft kortingen genegotieerd met de volgende maatschappijen.
-Star Alliance (in het bijzonder SAS, Lufthansa, British Midland, Austrian Airlines,
United Airlines)
-SN Brussels Airlines
-KLM-Air France
Nee. Je kan met silver alleen de lounges die KLM/AF zelf runnen, gebruiken als je 30 euro of 3000 miles betaalt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:28 schreef Den_Haag het volgende:
Lufthansa (Silver) en nu bezig de KLM uit te breiden. Hopelijk begin volgend jaar eindelijk van Ivory af. Mag je dan bij KLM ook gewoon de lounge in met economy ticket?
Ik krijg iedere keer Brussels airline te zien als ik de eerste 2 vluchten probeer te zoekenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:11 schreef Den_Haag het volgende:
http://www.miles-and-more(...)10338&l=en&cid=18002
Zou moeten werken
Bij skyteam tellen chinese binnenlandse vluchten niet voor miles, niet voor lounge. Aan boord kwamen ze vervolgens wel slippers brengen, upgrade aanbiedenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:22 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik krijg iedere keer Brussels airline te zien als ik de eerste 2 vluchten probeer te zoeken
En de vlucht van Kopenhagen naar Beijing zou ik zogenaamd nog een stop moeten hebben. Klopt dus ook al niet
Mijn vlucht met Air China vindt hij ook niet, terwijl ze toch allemaal bij Star Alliance zitten...
Vreemd, zal maar wachten tot het wordt toegekend zeker.
Ik doe nog steeds nauwelijks iets met de hotels. Als ik voor mijn werk in Hong Kong ofzo zit, heb ik gewoon geen zin om voor de Hilton te kiezen, als ik ook in het (veel betere) Mandarin Oriental kan zitten.quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:44 schreef XL het volgende:
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.
Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines
Hilton: Diamond --> Silver
Starwood: Platinum --> Gold
Air Berlin --> Silver --> niets
KLM Skyteam --> Niets --> Gold
Lufthansa Star Alliance --> Niets --> FTL
Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
En het Lufthansa programma is ook nog beter dan die van KLM.quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:44 schreef XL het volgende:
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.
Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines
Hilton: Diamond --> Silver
Starwood: Platinum --> Gold
Air Berlin --> Silver --> niets
KLM Skyteam --> Niets --> Gold
Lufthansa Star Alliance --> Niets --> FTL
Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
Ben jij trouwens dezelfde persoon als Drive-r ?quote:
Ik kies in principe het hotel dat het handigste is qua lokatie en aan mijn minimum eisen voldoet. Vervolgens meld ik me vaak aan bij het loyality programma van dat hotel als ik daar nog geen deelnemer ben. Ik zit inmiddels bij A|Club (Accor hotels), SPG (Sheraton), Hyatt, Marriott Rewards, Golden Circle (Traders en Shangri-La) en GHA.com (onzin programma via Pan Pacific).quote:Ik doe nog steeds nauwelijks iets met de hotels. Als ik voor mijn werk in Hong Kong ofzo zit, heb ik gewoon geen zin om voor de Hilton te kiezen, als ik ook in het (veel betere) Mandarin Oriental kan zitten.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Ben jij trouwens dezelfde persoon als Drive-r ?
Ik zie de voordelen vaak niet zo, de meeste hotels gebruik ik te onregelmatig. Miles krijg je in bijna elk hotel ook al zonder programma. Veel ketens houden het ook zelf bij zonder programma, zo word ik bij het Four Seasons vaak geupgrade omdat ik daar een tijdland veel gezeten heb (en zij hebben geen programma).quote:[..]
Ik kies in principe het hotel dat het handigste is qua lokatie en aan mijn minimum eisen voldoet. Vervolgens meld ik me vaak aan bij het loyality programma van dat hotel als ik daar nog geen deelnemer ben. Ik zit inmiddels bij A|Club (Accor hotels), SPG (Sheraton), Hyatt, Marriott Rewards, Golden Circle (Traders en Shangri-La) en GHA.com (onzin programma via Pan Pacific).
Alleen bij A|Club zit ik nu boven het instap level, maar toch houd ik al die programma's bij om 3 redenen: 1. De kans op een gratis room upgrade bij het inchecken is groter. 2. Je kunt de miles soms omwisselen naar Frequent Flyer award miles van je luchtvaartprogramma. 3. Vaak is er een aparte desk voor kaarthouders met een minder lange rij bij het in- en uitchecken.
Dus ik blijf hopen...quote:For Silver membership you need an additional:
40 Tier Points
Voor alleen BA? Vorig jaar nul vluchten.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:16 schreef static het volgende:
Wat was jullie eindstand in 2011?
Heb er helaas geen screenshot van gemaakt (alles behalve de punten staat nu weer op 0):
Punten: ~290.000
Level miles: ~90.000 (net te weinig om iets mee te kunnen nemen naar 2012)
Vluchten: 38.
Met FB, gok ik? Hier niet enorm veel en ik weet eigenlijk niet eens hoe ik dat terug kan zien, ik sta weer op nul momenteel. In ieder geval genoeg voor Gold, volgens mij zat ik echt net onder Platinum. Verder heb ik maar 50,000 award miles op mijn saldo, aangezien ik ze veel gebruik.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:16 schreef static het volgende:
Wat was jullie eindstand in 2011?
Heb er helaas geen screenshot van gemaakt (alles behalve de punten staat nu weer op 0):
Punten: ~290.000
Level miles: ~90.000 (net te weinig om iets mee te kunnen nemen naar 2012)
Vluchten: 38.
Ik heb met alle drie de maatschappijen die je noemt, intercontinentaal gevlogen in business class (en ook economy). Ik vond de service standaard steeds vergelijkbaar. KLM en Delta North West trouwens ook op ongeveer hetzelfde niveau. De vluchtervaring is daardoor meer afhankelijk van de drukte, vertraging, het menu en of de crew er zin in heeft op die specifieke vlucht.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:06 schreef Bajskorv het volgende:
Ik vraag het even hier, omdat meer mensen hier business vliegen: Wat zijn ook alweer de goeie en slechte Amerikaanse airlines? Alweer een tijdje geleden, maar naar Houston zie ik vooral veel tickets met AA of Continental... BA is een stuk duurder, maar als die twee echt klote zijn...
Ja, dat heeft BA overal. Voordeel is ook dat die volledig plat gaan, terwijl KLM (en volgens mij meeste Amerikaanse airlines) dat niet hebben. Daarom vlieg ik intercontinentaal ook enkel bij uitzondering KLM, ik slaap gewoon 100% beter bij BA/Cathay/Singapore, etc...quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:23 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb met alle drie de maatschappijen die je noemt, intercontinentaal gevlogen in business class (en ook economy). Ik vond de service standaard steeds vergelijkbaar. KLM en Delta North West trouwens ook op ongeveer hetzelfde niveau. De vluchtervaring is daardoor meer afhankelijk van de drukte, vertraging, het menu en of de crew er zin in heeft op die specifieke vlucht.
Bij BA trof ik zo'n opstelling waarbij de aansluitende stoelen een verschillende kant op zijn gericht met een hoog schot ertussen. Dit geeft een gevoel van privacy welke ik zelf erg prettig vind. Ik weet echter niet of BA dat in alle intercontinentale business class cabines heeft.
Bij het inchecken ja. Dan krijg je vanzelf de prijs te horen hoeveel het zal gaan kosten voor jequote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:08 schreef daanski82 het volgende:
Vraagje, waar zou ik het besten kunnen vragen of er op een vlucht een upgrade mogelijk is (als ik die brutaliteit heb :-p) is dat bij in checken (ook als ik al online ben ingecheckt) ?
Klopt toch, je krijgt er 15865 in totaalquote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:12 schreef static het volgende:
Eerste puntjes weer binnen.
12/01/2012 KL 809 AMS KUL I 150 % 9 537
12/01/2012 SPECIAL ELITE BONUS MILES 100% 6 358
Edit: volgens mij klopt die onderste niet, moeten er 15865 zijn.
British Airways Silver is op zich niks mis mee. Je krijgt al 2× zoveel miles voor een vlucht (voor reizen naar Californië bijvoorbeeld genoeg om elke reis 1x naar Business te upgraden va. PE) en toegang tot lounges. Meer dan dit zal ik in mijn leven niet krijgen iig, ik maak vooral "lange" reizen, niet zozeer veel.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:15 schreef Bajskorv het volgende:
Met silver heb je over het algemeen weinig.
Ik heb ongeveer anderhalf jaar gold gehad bij Accor, maar mijn ervaring was dat de "voordelen" vrij nutteloos waren.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:56 schreef DancePlaza het volgende:
hier een linkje om snel gold member te worden bij A|club
http://www.a-club.com/whitelabels/amro/WhiteLabelAClub-amro.html
Hilton missen?quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:44 schreef XL het volgende:
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.
Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines
Hilton: Diamond --> Silver
Starwood: Platinum --> Gold
Air Berlin --> Silver --> niets
KLM Skyteam --> Niets --> Gold
Lufthansa Star Alliance --> Niets --> FTL
Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
Is er een structureel kwaliteitsverschil tussen hotel merken in dezelfde prijsklasse ? Kies je blind voor een merk als je een stad voor het eerst bezoekt ?quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:06 schreef Iwanius het volgende:
Sorry hoor maar ik ben blij dat ik geen Hilton meer heb sinds ik de Starwood keten heb ontdekt.
Kijk, als ik op vakantie ga dan wil ik sowieso comfort en luxe als standplaats dus kies ik altijd voor een uitstekend hotel dat aan de allerhoogste eisen op dat gebied voldoet.quote:Op donderdag 2 februari 2012 04:06 schreef jaco het volgende:
[..]
Is er een structureel kwaliteitsverschil tussen hotel merken in dezelfde prijsklasse ? Kies je blind voor een merk als je een stad voor het eerst bezoekt ?
Ik vind zelf een moderne, opvallende architectuur belangrijk aan een hotel. Soms vind je dat bij Hyatt, soms bij Marriott of Westin. Alledrie hebben ze ook oerlelijke filialen. Het hang af van de architect niet van het merk. Een ander vind het welkom/service gevoel belangrijker, maar dit hangt weer af van het personeelsbeleid van de lokale hotel manager.
Hooguit kun je de loyaliteitsprogramma's per keten vergelijken, maar hier heb ik eerlijk gezegd ook geen grote verschillen in ontdekt.
Grappig, ik stel eigenlijk alleen die eisen als ik voor werk reis. Voor vakantie mijd ik ketens als SPG echt als de pest. Allemaal prima en praktisch, maar het voegt mij weinig toe. Prive zoek ik liever mooie boutique hotels, luxe apartementen, etc etc...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:50 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk, als ik op vakantie ga dan wil ik sowieso comfort en luxe als standplaats dus kies ik altijd voor een uitstekend hotel dat aan de allerhoogste eisen op dat gebied voldoet.
Starwood heeft de beste hotels is mijn ervaring als SPG'er en Hilton ( behalve de nieuwste CONRAD aanwinsten) zijn wereldwijd niet slecht maar niet constant in hun kwaliteit en doen erg gedateerd aan. Vroeger,jaren 60 en 70, was Hilton het summum in comfort,luxe en stijl.
Zowel Starwood als Hilton zijn zulke grote ketens, dat je zo'n algemene uitspraak niet kunt doen. Je mening is gekleurd door de eigen ervaring van waar je toevallig bent geweest. Ik ben in zeer gedateerde Starwood hotels geweest (Westin Oaks, Houston. Sheraton, Frankfurt) en in pas gebouwde Hilton's (Kuala Lumpur). Beide bedrijven bestaan al tientallen jaren en bouwen steeds nieuwe hotels bij, zodat er een mix van moderne en wat gedateerde vestigingen ontstaat. Dit nog even los van het feit dat beide ketens zowel goede en als minder goede vestigingsmanagers zullen hebben.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:50 schreef Iwanius het volgende:
Starwood heeft de beste hotels is mijn ervaring als SPG'er en Hilton ( behalve de nieuwste CONRAD aanwinsten) zijn wereldwijd niet slecht maar niet constant in hun kwaliteit en doen erg gedateerd aan. Vroeger,jaren 60 en 70, was Hilton het summum in comfort,luxe en stijl.
Precies. Ik vind bij Hilton het gratis ontbijt goed, dat maakt gewoon het doen van mijn expenses veel eenvoudiger. Ik werk contractueel in Duitsland en daar hebben we idiote regels voor in hoeverre een ontbijt vergoed kan worden, dan is het prettig als het niet op de bon staat.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef jaco het volgende:
[..]
Zowel Starwood als Hilton zijn zulke grote ketens, dat je zo'n algemene uitspraak niet kunt doen. Je mening is gekleurd door de eigen ervaring van waar je toevallig bent geweest. Ik ben in zeer gedateerde Starwood hotels geweest (Westin Oaks, Houston. Sheraton, Frankfurt) en in pas gebouwde Hilton's (Kuala Lumpur). Beide bedrijven bestaan al tientallen jaren en bouwen steeds nieuwe hotels bij, zodat er een mix van moderne en wat gedateerde vestigingen ontstaat. Dit nog even los van het feit dat beide ketens zowel goede en als minder goede vestigingsmanagers zullen hebben.
Bij SPG zijn de W en St Regis goed, en Sheraton wisselend. De rest zie ik nooit. Hilton zie ik nooit meer, maar dat komt omdat ik het echt altijd knudde vond. Wij hebben geen declaratie regels, dus dat soort ontbijt spul boeit me niet. Het Conrad in Brussel vind ik goed, maar de rest weer niet zo.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef jaco het volgende:
[..]
Zowel Starwood als Hilton zijn zulke grote ketens, dat je zo'n algemene uitspraak niet kunt doen. Je mening is gekleurd door de eigen ervaring van waar je toevallig bent geweest. Ik ben in zeer gedateerde Starwood hotels geweest (Westin Oaks, Houston. Sheraton, Frankfurt) en in pas gebouwde Hilton's (Kuala Lumpur). Beide bedrijven bestaan al tientallen jaren en bouwen steeds nieuwe hotels bij, zodat er een mix van moderne en wat gedateerde vestigingen ontstaat. Dit nog even los van het feit dat beide ketens zowel goede en als minder goede vestigingsmanagers zullen hebben.
Eens! China, Thailand, Singapore.. Fantastisch! Bij alle genoemde ketens overigens al en ook bij de luxe non-ketens. Ga je daar echter naar een lokaal hotel dan kan het in 1x behoorlijk spartaans zijn!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:42 schreef Bajskorv het volgende:
Mijn favorieten voor werk zijn wel echt de hotels in Azie trouwens (HK/Singapore/Macau, etc), de kwaliteit ligt echt hoger dan elders.
Bij IHG zit ik heel soms in een Intercontinental, maar de rest heb ik nog nooit bezocht volgens mij. In Nederland heb je natuurlijk het Amstel, maar sinds ik vorig jaar een eigen apartement gekocht heb in Amsterdam, zit ik nooit meer in hotels. Volgens mij heb ik verder eigenlijk af en toe Intercontinental in Parijs, maar ook daar kan ik me vergissen.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:42 schreef DesertRose het volgende:
Ik hoor niemand over IHG (Intercontinental).
Ik ben er nog nooit geweest. Eerlijk gezegd, weet ik niet goed waar dit merk voor staat. Ik vermoed het duurdere segment, maar is het betaalbare luxe of high end? Zijn de hotels klassiek in gericht of modern? Zijn er business services? Wat kun je ongeveer verwachten?quote:Op maandag 6 februari 2012 21:42 schreef DesertRose het volgende:
Ik hoor niemand over IHG (Intercontinental).
Heb er 6 maanden 'gewoond' in Cairo. Prima te doen. High end business. Met casino.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 02:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik ben er nog nooit geweest. Eerlijk gezegd, weet ik niet goed waar dit merk voor staat. Ik vermoed het duurdere segment, maar is het betaalbare luxe of high end? Zijn de hotels klassiek in gericht of modern? Zijn er business services? Wat kun je ongeveer verwachten?
Misschien dat ik niet tot de doelgroep behoor en de reclame uitingen mij niet bereiken. Wat zijn jouw ervaringen met deze keten ?
Volgens mij heb je er weinig aan. Ik heb enkel op mijn handbagage iets van 4-5 gold cards zitten. Boeit niet enorm, maar met inchecken is dan in ieder geval duidelijk dat die upgrade wel aan mij besteed isquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:50 schreef LintuxCx het volgende:
In november ben ik binnen een week tijd eerst bronze en dan silver geworden bij BA. Vooral omdat bronze een week voor ik de 400 tier points haalde ingevoerd werd.
En m'n pasje kreeg ik maar niet. Nou heb ik ze opeens allebei, en op de bijgaande brief stond dat ze beide kaarten ook pas in januari opgestuurd hebben, WTF
Maar daar zitten ook van die luggage tags bij. Wat heb je daar eigenlijk aan? Is dat gewoon een poging van BA om klanten gratis reclame te laten maken voor hun FF programma? Of gaan de bagagelui koffers met z'n tag ook echt als eerste op de band gooien ofzo?
Zolang je maar "attitude" hebtquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:24 schreef LintuxCx het volgende:
Mijn kledingstijl en lange haren zouden me verder niet echt helpen. Plus alleen Silver zet me slechts een klein stapje boven het plebs.
Ach, zolang ik Premium Economy zit op lange vluchten vind ik het ook wel best.
Het is gewoon een aardigheidje. Priority Luggage is geen onderdeel van het pakket voordelen van Silver. Je kunt echter wel inchecken bij de business checkin en daar plakken ze vaak standaard zo'n priority sticker aan de printout tag van je bagage. De bagagemensen kijken alleen naar dat print label vziw.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:50 schreef LintuxCx het volgende:
Maar daar zitten ook van die luggage tags bij. Wat heb je daar eigenlijk aan? Is dat gewoon een poging van BA om klanten gratis reclame te laten maken voor hun FF programma? Of gaan de bagagelui koffers met z'n tag ook echt als eerste op de band gooien ofzo?
quote:Het leek de luchtvaartmaatschappij American Airlines in 1985 een sterke marketingstunt om gegoede klanten voor 250.000 dollar levenslang eersteklassevluchten toe te staan. Nu brengt die onderschatte deal AA in serieuze financiële problemen: "De klant is slimmer dan we dachten."
Voor 192.000 euro de wereld rondvliegen in de luxueuze eersteklasse, mét reisgezel als je er nog eens 115.000 euro tegenaan smeet. Dat kon in 1985 bij AA. "We dachten daarbij aan bedrijven die zo'n deal voor hun toplui wel zouden zien zitten", zegt Bob Crandall, ceo van American Airlines tijdens de jaren 1985 tot 1998, in de LA Times. "Maar als snel bleek de klant slimmer dan wij."
Het is dan wel niet voor iedereen weggelegd, maar wie het kon betalen, zag inderdaad een gigantische opportuniteit. Heel wat reizigers gingen dan ook gretig in op het aanbod en voor hen is sindsdien the sky the limit. Zij vliegen bijvoorbeeld even naar Japan om er te lunchen en weer naar de VS om daar 's avonds te dineren. Eén klant kost de luchtvaartmaatschappij op die manier meer dan een miljoen dollar per jaar.
De rijke klanten zuigen zo AA ook helemaal leeg. In zoverre zelfs dat het bedrijf privédetectives inzet en juridische stappen onderneemt om ze voorgoed aan de grond te houden. Maar de lucky reizigers staan op hun strepen en willen hun luxeleventje hoog in de lucht niet meteen opgeven.
Hoe zou je zelf zijn? Comfortabele zetels met enorm veel beenruimte, heerlijke maaltijden, topentertainment, geen lange wachttijden op de luchthaven en geen annulatiekosten als je effe niet kan. De 67-jarige Jacques Vroom heeft zo al ongeveer 60 miljoen kilometers op de teller staan, of zo'n 1.606 keer de wereld rond.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)-Airlines-leeg.dhtml
Ik heb met drie reizen met British Airways in de Premium Economy cabine Silver status behaald. PE is wat duurder maar zeker een stuk goedkoper dan Business. En het heeft wat ik nodig heb, een stoel waar ik fatsoenlijk in pas zonder mezelf tien uur lang op te vouwen. Silver is op zich niet ontzettend indrukwekkend, maar hey, ik mag de lounge in, de business check-in rij gebruiken, mag fast-track door security en boarding.. ik vind het al heel aangenaam eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Als je jaarlijks een of twee keer een vakantievlucht maakt in economy, dan verzamel je nooit genoeg miles om van de voordelen te genieten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Nee, nooit. En buiten dat regel ik het liever zelf zodat ik weet dat gebeurt wat ik wil, in de zin van mijn wensen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:23 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand de concierge service van Amex al eens geprobeerd? (ik gok dat de doelgroep zich hier bevind)
Ik heb geen ervaring met de Amex concierge, maar over het algemeen ben ik niet tevreden over de dingen die dergelijke concierges voor je regelen, inclusief concierges in hotels. Vaak blijkt dat de aangeboden opties de meest dure zijn of om een andere reden niet efficient. Ze hebben dan ook vaak commissie overeenkomsten met diensten aanbieders en werken niet objectief in jouw belang.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:09 schreef Fogel het volgende:
Dus als ik die concierge het voor me uit kan laten zoeken, scheelt het me een paar mails sturen (in Noorwegen, Zweden en Denemarken weet ik onderhand wel waar ik moet zijn, daarbuiten niet).
Als je alleen privé vliegt is het nauwelijks de moeite waard. Ik ben in één jaar tijd gedeeltelijk voor werk en gedeeltelijk privé naar Vancouver, Chicago en Panama City gevlogen. Daarna was ik nog steeds Brons en heb je er gewoon weinig aan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Wat bedoel je met FTL ?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:26 schreef XL het volgende:
Waarom heeft Lufthansa, Austrian, Swiss geen lounge meer voor FTL op LHR?
T1 is vooral domestic flights en een paar vluchten van Staralliance en andere airlines. Ik vermoed dat BMI vroeger de lounge voor de Staralliance deed, maar dat die nu dicht is na de overname door BA.quote:
Het aantal miles zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij KLM. Ik heb toen gevraagd of het aantal verdiende miles klopte, omdat de promotie tekst voor de upgrade zoiets aangaf als: "alle voordelen van business class, behalve de hogere bagagelimiet."quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:35 schreef LintuxCx het volgende:
Maar BA heeft me miles en tier points gegeven alsof ik PE vloog. Voor een betaalde upgrade moet je toch meer punten krijgen?
Premium Economy, gok ik.quote:
Dat is het volgens mij inderdaad, zo'n late upgrade levert je gewoon geen punten op. Je betaalt immers ook geen vol tarief BC ticket.quote:[..]
Het aantal miles zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij KLM. Ik heb toen gevraagd of het aantal verdiende miles klopte, omdat de promotie tekst voor de upgrade zoiets aangaf als: "alle voordelen van business class, behalve de hogere bagagelimiet."
De medewerker was echter duidelijk dat de klasse van de oorspronkelijke boeking de basis voor de miles berekening vormt. Ik had toen geen zin om daar verder achteraan te gaan. Misschien dat zo'n upgrade eerder met een courtesy upgrade moet worden vergeleken dan met een business class ticket? De prijs van de upgrade was eerlijk gezegd ook zeer gunstig.
Okay, daar gokte ik al op ja. Al heb ik in principe BA wel "geholpen" want 't was écht last-minute (letterlijk een minuut voor ik instapte, boarding was voor andere passagiers al bezig) dus dankzij mij hebben ze de laatste vrije stoel in BC toch nog kunnen verkopen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:51 schreef Bajskorv het volgende:
Dat is het volgens mij inderdaad, zo'n late upgrade levert je gewoon geen punten op. Je betaalt immers ook geen vol tarief BC ticket.
Waarom niet? Er zijn genoeg mensen die het kunnen betalen en het relaxed vinden. Ik vlieg voor vakantie ook elke keer op die manier en om me heen is meestal 30% wel vakantieganger. Echt niet alleen mensen waarvan het ticket betaald worden vliegen erin. Genoeg (kleine) kinderen ook die erin vliegen. Rijke pappiequote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:45 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
'k Snap dus ook nog steeds niet hoe Business en zelfs First zo vol komen, zoveel laat mijn werkgever me niet betalen voor tickets.
Toch een minpuntje voor mijn werkgever dan.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:11 schreef Bajskorv het volgende:
Hier wordt First/Business ook gewoon betaald door de baas.
Grappig.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:53 schreef zeebeschuit het volgende:
Zat deze maand trouwens naast iemand uit FriendsWas weer eens leuk voor de verandering.
Mij gaat het ook alleen om het plat liggen en de rust. Ik drink net als jij alleen water, hoewel er ik wel wat beter bij eet dan in economy. Ik slaap gewoon echt enorm goed op die lange vluchten, languit doe ik snel 10 uur slaap. Zittend lukt me dat gewoon niet.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Toch een minpuntje voor mijn werkgever dan.Nou ja, als ik het wekelijks doen moest zou ik erover klagen, maar ik ga op z'n meest 3× in een jaar naar de VS. PE heeft uiteindelijk ook alles wat ik echt nodig heb (genoeg ruimte). De champagne boeit me geen donder, ik drink alleen maar water tegenwoordig. Liggend kunnen slapen was wel fijn, maar het bedje van BA was voor mijn lengte net te kort dus foetushouding was de enige optie.
In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig.Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven .. voor 650 dollar kan ik ook als ik in de VS ben 4.5 uur lang een Cessna 172 huren en in rondvliegen en da's veel leuker.
Aan de andere kant, als ik 't vanuit SFO ook een keer kan doen voor hetzelfde bedrag zal ik 't wellicht overwegen! Is toch weer een stuk langer.
3000 pond voor een upgrade? Dat is wel erg veel.Als ik naar KL ga betaal ik iets van 2200 euro extra (retour).quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:11 schreef Bajskorv het volgende:
Ik betaal prive geen twee keer 3,000 pond extra voor een ticket Business.
BA is een stuk duurder dan KLM in business. Een normaal retourtje VS of Azie is 500-1000 pond, en business retour snel 3000-5000 pond voor een retourtje.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:32 schreef static het volgende:
[..]
3000 pond voor een upgrade? Dat is wel erg veel.Als ik naar KL ga betaal ik iets van 2200 euro extra (retour).
10 uur?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:24 schreef Bajskorv het volgende:
Ik slaap gewoon echt enorm goed op die lange vluchten, languit doe ik snel 10 uur slaap. Zittend lukt me dat gewoon niet.
Precies. Ik krijg zelden de kans zoveel te slapen, dus ik maak er altijd het meeste van.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:56 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
10 uur?Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
Heb ik ook hoor - maar ik neem een slaappil.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:56 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
10 uur?Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
Daarmee moet 't in Economy ook wel lukken toch?quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:06 schreef static het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor - maar ik neem een slaappil.
Ja (joey). Wel oud geworden die gastquote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:19 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Grappig.Was 'ie nog een beetje spraakzaam? Heb zelf alleen maar bij Neelie Kroes in het vliegtuig gezeten een paar jaar geleden (EI van DUB naar AMS)..
Ik vind het wel vermakelijk voor een uurtje of 2 op een 10+uur vlucht. Genoeg tijd left voor slaap of andere zaken. Genoeg boeiende mensen zo ontmoet. Maargoed als je alleen reist gaat 't misschien makkelijker (en Amerikanen zijn sowieso 'socialer' in publieke plaatsen) en de bar in virgin planes helpt ook wel. Daar ga je niet zitten als je niet met andere mensen wil praten. Maar over het algemeen vind ik wel idd de regel gelden in BC/FC dat je vooral voor je 'rust' komt dus de gesprekken een beetje kort houdt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Ik begrijp je punt, maar ik denk dat reizigers die erg veel vliegen er anders tegenaan kijken. In Business Class betaal je niet zozeer voor comfort maar voor de afwezigheid van martelingen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:16 schreef LintuxCx het volgende:
In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig.Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven ..
Niks vreemds aan.quote:Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Ben ik niet met je eens, maar goed. Ik heb gewoon geen zin in iemand die tegen me blijft lullen, en dat gebeurt toch vaak. En ik wil juist rust op een lange vlucht, ik kan echt genieten van 13 uur geen email en telefoon.quote:Op woensdag 23 mei 2012 04:19 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Maargoed meeste Nederlanders zijn niet van de smalltalk en vinden elke vreemde die ze aanspreekt al 'eng'. Meeste denken al snel: 'moet je iets van me ofzo' terwijl het in andere landen veel makkelijker gaat.
De meeste betalen juist wel rack-rates. Kortingen op business class tickets heb je weinig, en zelfs dan ben je bij BA bijvoorbeeld nog altijd minimaal 2,500 pond kwijt voor een retour. Ik volg de prijzen zelf vrij aardig, zodoende.quote:Op woensdag 23 mei 2012 05:45 schreef jaco het volgende:
[..]
Een paar duizend euro voor een Business Class ticket is inderdaad bizar. Ik meen ook dat vrijwel niemand die 'rackprice' betaalt. Toeristen pakken kortingen door op tijd te boeken en bedrijven hebben vaak collectieve regelingen met een maatschappij.
Gelukkig krijg je veel van die dingen ook met FF status.quote:Op woensdag 23 mei 2012 05:45 schreef jaco het volgende:
Met alle extraatjes van Business Class (checkin balie, lounge, priority boarding, rustige cabine, redelijke stoel, priority luggage) onttrek je jezelf aan een groot deel van de vlieg stress. Ik probeer daarom Business Class te vliegen bij een vlucht van 6 uur of meer.
Inderdaad! Jammer dat ik er pas na het uitstappen achter kwam. Ze zat ook niet in de buurt (en ook niet eens in BC want dat heeft EI niet eens short-haulquote:Op woensdag 23 mei 2012 02:45 schreef zeebeschuit het volgende:
Neelie is wel +1 natuurlijk! Topvrouw!
Heel normaal wat mij betreft.quote:Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Stug economy boeken, wel wetende dat je als prinses toch wel naar voren verplaatst wordtquote:Op woensdag 23 mei 2012 11:20 schreef Bajskorv het volgende:
Ik moest een keer plaats maken voor prinses Victoria van Zweden, die herken ik dan nog wel. Leuk om te zien dat die trouwens economy vloog, jammer alleen dat ik naar achteren moest voor haar... Was maar een kort vluchtje, dus boeide niet echt.
oud nieuws dus :-pquote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:08 schreef static het volgende:
Frequent Flyer Programma's #4: Platinum for all!
maar blijven dan al je miles actief, dus ze blijven opstapelen ?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:51 schreef static het volgende:
Maakt niet uit.
Vind het jammer dat het pas volgend jaar geintroduceerd wordt, ben er vorig jaar veel kwijtgeraakt.
Correctie, ik zag afgelopen week al wat wijzigingen in de lay-out bij het opvragen van je overzicht op de KLM site en nu zie ik net dat ik er wél level-miles meegenomen wordt van vorig jaar (is nieuw).quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:51 schreef static het volgende:
Maakt niet uit.
Vind het jammer dat het pas volgend jaar geintroduceerd wordt, ben er vorig jaar veel kwijtgeraakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
M&M zilver is bij 30 vluchten, zo haal ik hem ieder jaarquote:Op woensdag 5 september 2012 17:05 schreef ASSpirine het volgende:
Is er bij M&M de optie van een andere status bereiken (ipv xx xxx miles) met aantal vluchten vervallen? Vind het nergens.
Ook zijn de miles die ik krijg om naar China te vliegen fel verminderd tegenover de vorige keer...
Ik moet binnen de komende 4 maanden 3 maal naar China vliegen (4 vluchten per trip).
Nu heb ik eerder dit jaar al een keer met FB 4 vluchten gehad (heel lage aantal miles) en bij M&M 2 vluchten (+/- 6000 miles) gehad.
Welke zou ik best kiezen voor de resterende vluchten?
enkeltje Amsterdam-Parijs is al 20.000 (Classic Award)quote:Op woensdag 19 september 2012 16:10 schreef static het volgende:
Hier ff kijken: https://www.klm.com/trave(...)ding_miles/index.htm
Er zijn eindeloos vaak aanbiedingen, ik vlieg meestal voor 5000. Gewoon zoeken als je toch een keer iets boekt. Het is met name ideaal als je een keer een enkeltje nodig hebt. Met cash zijn enkeltjes bij KLM/AF niet te betalen, met punten wel.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:10 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
enkeltje Amsterdam-Parijs is al 20.000 (Classic Award)die hele Miles kunnen me gestolen worden..
bedoel je 5000 zonder bij betalen??quote:Op woensdag 19 september 2012 17:26 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Er zijn eindeloos vaak aanbiedingen, ik vlieg meestal voor 5000. Gewoon zoeken als je toch een keer iets boekt. Het is met name ideaal als je een keer een enkeltje nodig hebt. Met cash zijn enkeltjes bij KLM/AF niet te betalen, met punten wel.
Je moet altijd bij betalen.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:39 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
bedoel je 5000 zonder bij betalen??
Soms, soms niet. En voor een enkeltje is het briljant. Daarbij vlieg ik nooit met charters.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:46 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
kan je net zo goed met een charter vliegen..
ik heb echter niets aan enkeltjes, ik boek altijd retourtjes.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:58 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Soms, soms niet. En voor een enkeltje is het briljant. Daarbij vlieg ik nooit met charters.
Is het een bepaald merk tas waarvan je de kwaliteit kunt nagaan ? Zo niet, dan zou ik er vanuit gaan dat het niet zoveel bijzonders is. Verder is het ook mogelijk dat je moet betalen voor verzendkosten of servicekosten oid, waardoor het aanbod al minder interessant wordt. Dit kun je nagaan door een fake order te plaatsen.quote:Op maandag 5 november 2012 18:11 schreef HomoSaabiens het volgende:
Wat zouden jullie doen in de volgende situatie. Heb inmiddels een klein aantal miles bij Miles&More vergaard afgelopen jaar, plm 13k. Ik heb gezien dat je hiervoor een retourtje in Europa kan boeken, in de aanbieding, of bijvoorbeeld een nieuwe reistas kan kopen.
Toevallig heb ik een nieuwe nodig, maar weet niet of het echt voordelig is om de punten daarvoor te gebruiken.
herkenbaarquote:Op dinsdag 4 december 2012 14:14 schreef Fogel het volgende:
Probleem is alleen dat Amex zo goed als nergens waar ik kom geaccepteerd wordt![]()
Maar een keer het ding door een parkeerautomaat, of aan itunes koppelen, en je bent al klaar inderdaad.
En bij iedere aankoop verlengt het de houdbaarheid van je punten begreep ik.
Zouden ze bij SAS ook moeten doen... daar gaan de punten gewoon na 3 jaar down the drain.
Sommige koffie tentjes in Stockholm doen er lastig over, dat is het enige wat ik kan herinneren. En sommige winkels zeuren soms, het is de duurste kaart voor hen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:57 schreef static het volgende:
Sterker nog: ben het geloof ik nog nooit tegengekomen.
Nogmaals, ik reis enorm veel en vooral in de landen die jij noemt. Zelden problemen, kan me echt alleen een tent in Stockholm herinneren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Duitsland, Fankrijk, Ierland, Belgie, Nederland helft van de tijd wordt Amex niet geaccepteerd. Het zal voor de aanvrager (mijn baas) wel de goedkoopste zijn maar het is veruit de duurste voor degene die hem moet accepteren. Komt ook nog wel eens voor dat ik wel met Amex kan betalen maar dat ze 3 tot 5% bij de hotelrekening opzetten.
ach gossiequote:Op zaterdag 8 december 2012 00:37 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb nog niet eens genoeg tier points om mijn status voor volgend jaar te behouden.Maar ik heb gelukkig nog drie maanden...
quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ach gossie
Ik ben ook door dat diepe dal gegaan toen ik m'n flight stauts kwijtraakte. Het kost je een paar jaar maar je komt er wel weer overheen
er is een verschil tussen level miles en award miles. Als je een amex erbij neemt spaar je voor je award miles. Om naar een andere level tegaan moet je gewoon veel met klm/af of partner vliegen om in aanmerking te komen van de level miles.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef Nucky het volgende:
Naast Flying Blue miles ook de AMEX gold card om wat extra bij te sparen. Vind die kaart een aardig goed deal, omdat er ook een reis- en annuleringsverzekering bij zit met goede voorwaarden. De ¤140 per jaar dus wel waard.
Keerzijde is wel dat je niet overal kunt betalen met het ding. Restaurants zijn meestal ok. Voor dagelijkse boodschappen in ieder geval hier:
Etos, Hornbach, Shell, BP, Paypal
Meer tips zijn welkom ;-)
Dat weet ik, maar was de vraagstelling hier niet. Die was; waar nog meer de AMEX kaart goed te gebruiken.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:36 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
er is een verschil tussen level miles en award miles. Als je een amex erbij neemt spaar je voor je award miles. Om naar een andere level tegaan moet je gewoon veel met klm/af of partner vliegen om in aanmerking te komen van de level miles.
zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Flying_Blue#Level_en_award_miles
sommige mensen hebben er nooit problemen meequote:Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef Nucky het volgende:
Naast Flying Blue miles ook de AMEX gold card om wat extra bij te sparen. Vind die kaart een aardig goed deal, omdat er ook een reis- en annuleringsverzekering bij zit met goede voorwaarden. De ¤140 per jaar dus wel waard.
Keerzijde is wel dat je niet overal kunt betalen met het ding. Restaurants zijn meestal ok. Voor dagelijkse boodschappen in ieder geval hier:
Etos, Hornbach, Shell, BP, Paypal
Meer tips zijn welkom ;-)
Idd. hotels taxi's etc. geen probleem. Zou mooi zijn als het bij de AH kon, maar dat geldt voor alle creditcards. Als buitenlander ben je hier gewoon fucked in een normale supermarkt.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:34 schreef Bajskorv het volgende:
Inderdaad, hotels, taxi's, tickets, etc... Alleen niet bij supermarkten hoor ik, maar heb ik nooit geprobeerd.
Valt mee, ik kan met mijn Engelse passen ook prima in de supermarkt betalen.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:57 schreef Nucky het volgende:
[..]
Idd. hotels taxi's etc. geen probleem. Zou mooi zijn als het bij de AH kon, maar dat geldt voor alle creditcards. Als buitenlander ben je hier gewoon fucked in een normale supermarkt.
Die zijn gewijzigd, kreeg gisteren een brief van Amex.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef Nucky het volgende:
omdat er ook een reis- en annuleringsverzekering bij zit
Silver, maar misschien dat ik nu weer terugga naar Ivory?quote:Op donderdag 13 december 2012 16:37 schreef static het volgende:
Level miles bepalen je status, met award miles kun je.... awards boeken.
Aangezien je geen status hebt (ja, ivoor), neem je geen miles mee naar het volgende jaar,
Ik ben platinum en heb 44263 miles over de grens van 70.000 miles gevlogen, dus die neem ik mee naar het volgende jaar.
Was het goed of slecht nieuws?quote:Op donderdag 13 december 2012 15:41 schreef static het volgende:
[..]
Die zijn gewijzigd, kreeg gisteren een brief van Amex.
Daarom, heb nog een aantal retourtjes gepland staan voor komende weken. Behoud ik mijn "vluchtaantal" of wordt dat 1 januari weer op 0 gezet?quote:Op donderdag 13 december 2012 17:01 schreef XL het volgende:
Nee, blijf je met 22 vluchten, met 30 zelfs al gold
Maar aan zilver heb je niks
Dat is niet meer zo, helaas. Voor beiden geldt gewoon dezelfde grens nu. (600 voor silver, 1200 voor gold?) Maar het gaat nog steeds wel een beetje sneller voor indirecte vluchten, omdat je tier points per vlucht krijgt ipv per reis. (Dus dat is 20 of 80 punten extra per reis.)quote:Op maandag 17 december 2012 08:42 schreef Bajskorv het volgende:
Ik hoor over BA vaak goede verhalen qua status matchen, dus zou het zeker proberen. Netjes een email naar hun service desk sturen met je vraag, zeggen dat je erover denkt over te stappen. Met 20 enkeltjes bij BA verleng je Gold al volgende jaar, met een adres buiten de UK gaat het namelijk veel sneller.
Ik hoef maar 800 te halen om Gold te verlengen, volgens mij is die hogere grens vooral voor Gold behalen? In het geval van XL is met name verlengen belangrijk. Hoe dan ook, met 26 enkeltjes BA binnen Europa kom je al vrij ver, als daar wat lange vluchten tussen zitten, gaat het helemaal makkelijk.quote:Op maandag 17 december 2012 10:15 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat is niet meer zo, helaas. Voor beiden geldt gewoon dezelfde grens nu. (600 voor silver, 1200 voor gold?) Maar het gaat nog steeds wel een beetje sneller voor indirecte vluchten, omdat je tier points per vlucht krijgt ipv per reis. (Dus dat is 20 of 80 punten extra per reis.)
Ah, ik ben niet de enige euro-cheater dus?quote:Op maandag 17 december 2012 10:53 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik hoef maar 800 te halen om Gold te verlengen, volgens mij is die hogere grens vooral voor Gold behalen? In het geval van XL is met name verlengen belangrijk. Hoe dan ook, met 26 enkeltjes BA binnen Europa kom je al vrij ver, als daar wat lange vluchten tussen zitten, gaat het helemaal makkelijk.
Ik haal al drie jaar de 3000+, dus moet geen probleem zijn.quote:Op maandag 17 december 2012 11:07 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ah, ik ben niet de enige euro-cheater dus?We kunnen het nog twee jaar blijven doen, de oude grenzen zijn behouden voor mensen die al "buiten GB" een status hadden behaald. Dit stond in een mailtje, waar ik het origineel helaas niet meer van kan vinden:
"Finally, as a way of recognising your continued loyalty to British Airways, and to help make the transition to our new higher tier thresholds easier, we are offering you the chance to retain your status.
If you are a Silver or Gold Member on 1 March 2012 you will be able to renew at your existing Tier Point threshold (400/800 respectively) for the next two membership years. However, in order to achieve the next tier after 1 March 2012, you will need to do so at the new levels of 600/1500 Tier Points."
Ik reis ws niet genoeg intercontinentaal om die 600 te bereiken.
Expedia heeft niet zoveel met de frequent flyer programma's te maken. Bij wijze van service geven ze het nummer door aan de maatschappij, maar ik kan me voorstellen dat ze daar verder geen kontroles op uitvoeren.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:50 schreef mytec het volgende:
bedankt voor het antwoord, inmiddelas had ik wel bij alle 4 de namen op de expedia site 1 frequent flyer nummer ingevuldt. Heel raar dat dit dan wel kon, ik neem aan dat de boeking hier geen problemen door ondervindt. Alleen zou ik dus dan alleen voor mijzelf de punten krijgen.
Officieel is het afgeschaft, maar in 2012 en 2013 hebben ze de 'aanbieding' dat je met 30 vluchten Silver kunt behalen. Het staat dus onder huidige promoties.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:15 schreef artm het volgende:
Heeft Miles&More niet die segment-mogelijkheid afgeschaft? Ik zit nu op hun website te kijken en kan niets vinden over de segments.
Het Aegean programma klinkt erg goed overigens, laag aantal miles nodig voor Transatlantic awards en 20.000 miles maar voor Star Alliance gold, vooral doen!
Je zou voor de grap eens FlyerTalk moeten lezen, als je dit al erg vindt.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
Goh...wat zijn jullie 'druk' inzake het behalen van een bepaalde status.
Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen.
Stap voor de lol eens 100+ keer per jaar een vliegtuig in, dan begin je de upgrades enzo wel te waarderen. Maar moet zeggen dat ik maar 2 programma's bij hou, enkel de airlines die ik echt vaak gebruik.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
Goh...wat zijn jullie 'druk' inzake het behalen van een bepaalde status.
Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen.
Je reist niet veel hè.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
Goh...wat zijn jullie 'druk' inzake het behalen van een bepaalde status.
Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen.
In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
Goh...wat zijn jullie 'druk' inzake het behalen van een bepaalde status.
Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen.
quote:Op maandag 7 januari 2013 03:20 schreef jaco het volgende:
[..]
In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.
Tot mijn verbazing zet je de frequent flyer kaart gebruikers echter weg als ordinaire koopjesjagers. Wat is volgens jou het wezenlijke verschil tussen een loyaliteitskaart bij een luchtvaartmaatschappij en een hotel kaart ?
Je kent zijn achtergrond, hè?quote:Op maandag 7 januari 2013 03:20 schreef jaco het volgende:
[..]
In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.
Tot mijn verbazing zet je de frequent flyer kaart gebruikers echter weg als ordinaire koopjesjagers. Wat is volgens jou het wezenlijke verschil tussen een loyaliteitskaart bij een luchtvaartmaatschappij en een hotel kaart ?
* Fogel nietquote:
Guilty.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:49 schreef XL het volgende:
Ik ook niet, maar ik vind het wel nu al hilarisch!
Bijna net zo hilarisch als überhaupt serieus ingaan op koopjesjagers aanteigingen in een topic waar we pochen over welke dure maatschappijen en ketens we allemaal gebruiken.
Ik zet niemand weg,ik verbaas mij er enigszins over gezien de manier hoe men e.a bespreekt.quote:Op maandag 7 januari 2013 03:20 schreef jaco het volgende:
[..]
In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.
Tot mijn verbazing zet je de frequent flyer kaart gebruikers echter weg als ordinaire koopjesjagers. Wat is volgens jou het wezenlijke verschil tussen een loyaliteitskaart bij een luchtvaartmaatschappij en een hotel kaart ?
Wij (althans, ik spreek even over de meeste hier) reizen niet voor de lol (alhoewel), maar zakelijk. Dan doen koopjes er in mindere mate toe. Wat wél gaat tellen zijn de extra perks die je krijgt als frequent traveller, zoals voorrang, gegarandeerd een stoel, voorrang hier en daar, etc.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:53 schreef Iwanius het volgende:
M.i. reis je omdat je op reis moet en is dit een leuke bijkomstigheid, niet meer,niet minder.
Ik nooit. Dan ben je er naar mijn idee teveel mee bezig, zoals Iwanius misschien ook bedoelt. Ik vind het daarnaast niet acceptabel om louter voor miles en status te reizen ivm de milieuschade van het vliegverkeer.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:35 schreef artm het volgende:
Gezien de reacties op de post van Iwanius vraag ik me af, wie heeft er eigenlijk wel eens een mileage/mattress run gedaan voor een bepaalde status?
Volgens mij trek jij zelf de verkeerde conclusie? Ik reis zelf omdat het moet, niet voor kortingen of voordelen. Maar als ik toch zoveel reis, dan gebruik ik liever af en toe een lounge om te werken en krijg ik graag af en toe een upgrade op een nachtvlucht. Lijkt me niet heel vreemd, dus waarom jij dan een vrij vergezocht conclusie trekt, is me onduidelijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof men het vooral daarom doet. M.i. reis je niet voor kortingen of allerlei voordelen.
M.i. reis je omdat je op reis moet en is dit een leuke bijkomstigheid, niet meer,niet minder.
Vwb mijn eigen keuze trekt Bajskorv een compleet verkeerde conclusie maar dat kan je verwachten
als de eerste insteek leedvermaak is en niet een nuchtere reactie.
Hier hetzelfde. Ik vlieg wel graag BA als het uitkomt, omdat hun punten handiger zijn (ik woon nu eenmaal in Londen) en ik het een fijne airline vind.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:43 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik nooit. Dan ben je er naar mijn idee teveel mee bezig, zoals Iwanius misschien ook bedoelt. Ik vind het daarnaast niet acceptabel om louter voor miles en status te reizen ivm de milieuschade van het vliegverkeer.
Ik heb wel ooit eens voor een vlucht (die ik toch moest maken) voor KLM gekozen om mijn Flying Blue Gold te verzekeren voor het volgende jaar. De vlucht van de concurrent was een paar tientjes goedkoper. Ik vraag me nog steeds af of FB Gold dat inderdaad waard is.
En dat gaat op de punt af nog net lukken ook! Heb mijn status iig voor weer een jaar veiliggesteld.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:37 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb nog niet eens genoeg tier points om mijn status voor volgend jaar te behouden.Maar ik heb gelukkig nog drie maanden...
Het miles programma van China Southern heet Sky Pearl Club. Als je punten bij China Southern wil sparen dan moet je jezelf eerst voor dit programma aanmelden.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:38 schreef ohjajohh het volgende:
Vraagje: Ik heb al een tijdje een Korean Air Skypass met redelijk wat miles. Binnenkort neem ik een keer China Southern(ook Skypass). Tellen die miles dan alleen voor mijn China Southern Skypass, of zowel China Southern als Korean Air, of kan ik kiezen bij welke account die miles komen?
Ok thanks voor de uitleg!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 02:48 schreef jaco het volgende:
[..]
Het miles programma van China Southern heet Sky Pearl Club. Als je punten bij China Southern wil sparen dan moet je jezelf eerst voor dit programma aanmelden.
Je geeft aan dat je bij deze China Southern vlucht ook voor Skypass miles kunt sparen. De reden is dat China Southern en Korean Air met elkaar samenwerken, maar het Skypass programma zelf is alleen van Korean Air. De miles van deze vlucht gaan dus alleen naar je Korean Air balans als je jouw Skypass nummer invult.
Je kunt per vlucht normaalgesproken maar voor 1 programma sparen. Het is meestal het handigste om te kiezen voor het programma waar je al veel miles hebt staan en waar je in de toekomst meer gaat sparen.
ik zie dat het een oude post is, maar daarna werd een link gegeven naar hoeveel Miles je per vlucht kwijt bent en reageerde je verbaasd dat 10.000 je bijna nergens brengt.. echter zijn er altijd de Promo Awards waar je voor de helft van de punten een vlucht kunt boeken, zoals een retour Tokyo van 80.000 voor 40.000 (dan betaal je iets van ¤250 bij, toch niet veel voor een tripje Japan) :quote:Op woensdag 19 september 2012 17:10 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
enkeltje Amsterdam-Parijs is al 20.000 (Classic Award)die hele Miles kunnen me gestolen worden..
Internet is op Schiphol toch overal gratis, en die peuken worden niet door FB betaald. Mis je eigenlijk alleen je biertje nog, want die KLM lounges zijn verder vrij knuddequote:Op woensdag 13 februari 2013 00:15 schreef 314 het volgende:
Platinum ga je er niet mee worden, maar ik miste één vlucht bij Flying Blue om weer op zilver () te komen, vlucht voor vriendin geboekt van Madrid naar AMS met AirEuropa, bij het online inchecken mijn eigen FB nummer opgegeven en daarna missing miles geclaimd
hoewel de namen uiteraard niet matchen werd het toch geregeld
die miles en de vlucht zelf werden toegewezen, en ik zat weer op zilver.. nu weet ik wel dat ik daar ook niet zoveel aan heb behalve de priority baggage drop en boarding, maar toch
iemand nog een beter alternatief voor FB? ik was goud vanwege veel reizen voor werk, toen ietsjes minder dus zilver, nu nieuwe functie en minder vliegen (privé nog wel, maar zakelijk minder dan voorheen) en zie dan nog maar eens op een fatsoenlijk niveau te blijven bij FBik hoef geen platinum for life te behalen, maar een sigaret en biertje in een lounge en nog even email bijwerken is toch een stuk relaxter vliegen dan een hard bankje en betaald internet!
Je kunt op het vertoon van je Silver card en een betaling van 35 - 50 euro gebruik maken van de KLM lounges.quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:15 schreef 314 het volgende:
ik hoef geen platinum for life te behalen, maar een sigaret en biertje in een lounge en nog even email bijwerken is toch een stuk relaxter vliegen dan een hard bankje en betaald internet!
2x 30 minuten KPN wifi ja, maar Schiphol is natuurlijk niet de enige met Skyteam loungesquote:Op woensdag 13 februari 2013 00:58 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Internet is op Schiphol toch overal gratis, en die peuken worden niet door FB betaald. Mis je eigenlijk alleen je biertje nog, want die KLM lounges zijn verder vrij knudde
klopt, maar ¤35 voor een broodje is wat overdreven, verder loop je met FB Silver ook gewoon door de kortere rijen bij security, zelfs al vlieg je Iberia naar Madrid (geen Skyteam member) dan laat ik daar gewoon mijn FB Silver zien en loop ik door, maakt ze niet zoveel uit want daar is het nooit zo drukquote:Op woensdag 13 februari 2013 03:32 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt op het vertoon van je Silver card en een betaling van 35 - 50 euro gebruik maken van de KLM lounges.
Je zou eens kunnen kijken naar PriorityPass. Geen ervaring mee, maar schijnt goed te werken.
Tenslotte zou je Privium kunnen overwegen. Hier zijn nog een aantal voordelen aan verbonden, naast het gebruik van een lounge.
Als je langer dan 2x30 minuten hebt op Schiphol ga gewoon net buiten de lounge zitten, het wachtwoord niet bepaald lastig om te onthoudenquote:Op woensdag 13 februari 2013 08:58 schreef 314 het volgende:
[..]
2x 30 minuten KPN wifi ja, maar Schiphol is natuurlijk niet de enige met Skyteam lounges
Ik gebruik Avios enorm veel, vooral voor enkeltjes binnen Europa. Op lange vluchten zijn de veel minder nuttig, maar bijna alle enkeltjes binnen Europa zijn sinds een jaar 4,500 avios + 13.50 euro, inclusief alle belastingen. Veel voordeliger dan ze gebruiken op lange vluchten...quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:17 schreef LintuxCx het volgende:
Nou dat ik toch een aardig aantal avios heb, zit ik eens te kijken naar wat ik daarmee kan boeken. Zo te zien met geluk een economy class retourtje LHR-SFO ofzo. Premium Economy lukt nog net als ik onhandige reisdata uitzoek.
Heb ik het nut van die miles altijd overschat, of heeft iemand hier ze wel met succes gebruikt?
De eerste instap moet DL zijn voor de belasting. Dus Trondheim - Blabla moet DL en voor de overstap ben je een overstappassagier en betaal je sowieso geen belasting meer.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:56 schreef Fogel het volgende:
De allereerste is al een DL, maar toch 285¤. Altijd even logisch, die prijsstructuur
Ah, kijk, dat zal ik tzt eens uitzoeken. Scheelt nogal een slok op de borrel.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:57 schreef XL het volgende:
[..]
De eerste instap moet DL zijn voor de belasting. Dus Trondheim - Blabla moet DL en voor de overstap ben je een overstappassagier en betaal je sowieso geen belasting meer.
Mijn periode is na deze trip 4 maanden bezig, en dan zit ik rond de 2500-3000 tier points. Hopelijk haal ik dit jaar een keer de 5000 en krijg ik de Concord kaart van BA...quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:24 schreef LintuxCx het volgende:
En ik was trots dat ik over twee weken "al" op 360 punten zit, twee maanden na het begin van deze periode...
Ik betaalde meestal ca 700-1000 gulden voor een retour naar Seattle. En voor een rondreis in de VS met 6 of 7 legs incl de transatlantische retour was ca 1200 gulden.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:40 schreef LintuxCx het volgende:
Ik denk op zich dat airline COEs ook met heimwee terugkijken naar hun marges en ticketprijzen in 1999?
Want?quote:
Ik bedoel overigens creditcards van een loyalty-programma die in Nederland beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:10 schreef Bajskorv het volgende:
Volgens mij heeft elk programma wel een link. BA werkt in ieder geval met Amex, volgens mij de meeste airlines.
BA kan toch ook als Nederlander?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:22 schreef artm het volgende:
[..]
Ik bedoel overigens creditcards van een loyalty-programma die in Nederland beschikbaar zijn.
Werkelijk nog nooit problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:21 schreef artm het volgende:
[..]
Amex wordt niet overal geaccepteerd in tegenstelling tot Visa/Mastercard.
Loyalty programma wel, voor de BA Amex is "permanent UK home address" verplicht. Overweeg nu een Belgische bankrekening aan te maken voor een Miles & More kaart.quote:
Ik ook niet, en ik doe alles voor werk met Amex.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:45 schreef static het volgende:
[..]
Werkelijk nog nooit problemen mee gehad.
Gaan die "prijzen" ooit nog "omlaag" of blijven ze zo hoog?quote:Op maandag 17 juni 2013 09:04 schreef Fogel het volgende:
Nou, Flying Blue is nog hopelozer geworden, het boeken van award tickets kost nu nóg meer (en voorheen was het al erg weinig value for money). Staat tegenover dat de idioot hoge surcharges wel iets goedkoper zijn geworden, maar zelfs na die verlaging zijn ze absurd duur (helemaal in vergelijking tot andere programmas).
[ afbeelding ]
Bron van deze tabel, en andere nuttige informatie: http://loyaltylobby.com/2(...)e-after-devaluation/
Het loont zich gewoon niet om Flying Blue te gebruiken.
Ik vond tijdens een verhuizing een folder van Flying Dutchman uit 1999 maar daarin de tabellen voor punten verzamelen en gebruiken. Toen kon je nog na iedere 5-10 vluchten een gratis vlucht maken zonder surcharges, alleen voor de punten die je op de vorige vluchten verzameld had. DAT is een loyalty programma waar je wat aan hebt.
De waarde van de meeste frequent flyer netwerken daalt per jaar, je miles worden steeds minder waard omdat er echt bezuinigd moet worden bij de meeste airlines. Jammer, want juist op die manier wordt de goedbetalende reiziger aangetrokken lijkt me..quote:Op maandag 15 juli 2013 19:57 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Gaan die "prijzen" ooit nog "omlaag" of blijven ze zo hoog?
Het varieert, BA heeft de afgelopen tijd juist behoorlijke verbeteringen gemaakt. Voor mij tenminste, wellicht dat voor andere reizigers het slecht uitpakt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:35 schreef Koning_Kaak het volgende:
[..]
De waarde van de meeste frequent flyer netwerken daalt per jaar, je miles worden steeds minder waard omdat er echt bezuinigd moet worden bij de meeste airlines. Jammer, want juist op die manier wordt de goedbetalende reiziger aangetrokken lijkt me..
Dat levert niks op. Met 30 wordt je FTL en kun je in lounges.quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:14 schreef Blue_note het volgende:
Iemand ervaring met het miles&more programma van Lufthansa? Ga 24 legs per jaar maken ongeveer.
Bij Air Berlin wordt je zilver met 24, dat is bijna niks... maar toch wat...quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:14 schreef Blue_note het volgende:
Iemand ervaring met het miles&more programma van Lufthansa? Ga 24 legs per jaar maken ongeveer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |