abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 mei 2012 @ 03:04:28 #126
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111912851
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111912964
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 03:04 schreef static het volgende:
Misschien ben ik wat vreemd, maar ik heb totaal geen zin in een gesprek met mijn mede-passagier. Hoe beroemd ze dan ook zijn.
Ik vind het wel vermakelijk voor een uurtje of 2 op een 10+uur vlucht. Genoeg tijd left voor slaap of andere zaken. Genoeg boeiende mensen zo ontmoet. Maargoed als je alleen reist gaat 't misschien makkelijker (en Amerikanen zijn sowieso 'socialer' in publieke plaatsen) en de bar in virgin planes helpt ook wel. Daar ga je niet zitten als je niet met andere mensen wil praten. Maar over het algemeen vind ik wel idd de regel gelden in BC/FC dat je vooral voor je 'rust' komt dus de gesprekken een beetje kort houdt.

Maargoed meeste Nederlanders zijn niet van de smalltalk en vinden elke vreemde die ze aanspreekt al 'eng'. Meeste denken al snel: 'moet je iets van me ofzo' terwijl het in andere landen veel makkelijker gaat.
pi_111913000
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:16 schreef LintuxCx het volgende:
In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig. :D Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven ..
Ik begrijp je punt, maar ik denk dat reizigers die erg veel vliegen er anders tegenaan kijken. In Business Class betaal je niet zozeer voor comfort maar voor de afwezigheid van martelingen.

In Economy en PE ben je gedurende lange tijd dicht opeen gepakt met een grote groep mensen. Het wachten in de checkin rij en daarna op een ijzeren stoel in de terminal, het gedrang bij het boarden, het gedrag en gezeur van sommige passagiers en het lawaai van hun kinderen, het wachten om de wc te kunnen gebruiken. Allemaal kleine dingen die zich langzamerhand optellen als je veel vliegt.

Met alle extraatjes van Business Class (checkin balie, lounge, priority boarding, rustige cabine, redelijke stoel, priority luggage) onttrek je jezelf aan een groot deel van de vlieg stress. Ik probeer daarom Business Class te vliegen bij een vlucht van 6 uur of meer. Prive probeer ik een aanbiedings ticket te krijgen of mijn verzamelde miles aan een upgrade te besteden. Ook als zo'n last-minute upgrade aanbod redelijk is geprijsd, dan neem ik die.

Een paar duizend euro voor een Business Class ticket is inderdaad bizar. Ik meen ook dat vrijwel niemand die 'rackprice' betaalt. Toeristen pakken kortingen door op tijd te boeken en bedrijven hebben vaak collectieve regelingen met een maatschappij.
pi_111916097
quote:
Niks vreemds aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 04:19 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Maargoed meeste Nederlanders zijn niet van de smalltalk en vinden elke vreemde die ze aanspreekt al 'eng'. Meeste denken al snel: 'moet je iets van me ofzo' terwijl het in andere landen veel makkelijker gaat.
Ben ik niet met je eens, maar goed. Ik heb gewoon geen zin in iemand die tegen me blijft lullen, en dat gebeurt toch vaak. En ik wil juist rust op een lange vlucht, ik kan echt genieten van 13 uur geen email en telefoon.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111916187
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 05:45 schreef jaco het volgende:

[..]

Een paar duizend euro voor een Business Class ticket is inderdaad bizar. Ik meen ook dat vrijwel niemand die 'rackprice' betaalt. Toeristen pakken kortingen door op tijd te boeken en bedrijven hebben vaak collectieve regelingen met een maatschappij.
De meeste betalen juist wel rack-rates. Kortingen op business class tickets heb je weinig, en zelfs dan ben je bij BA bijvoorbeeld nog altijd minimaal 2,500 pond kwijt voor een retour. Ik volg de prijzen zelf vrij aardig, zodoende.

En bedrijven hebben zeer, zeer zelden collectieve regelingen, weet ik uit ervaring. Zelfs bij mijn vorige werkgever (30,000 man, waarvan 10,000 veel reist) was er geen collectieve regeling. Bedrijven betalen dit gewoon, simpel zat.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_111917316
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 05:45 schreef jaco het volgende:
Met alle extraatjes van Business Class (checkin balie, lounge, priority boarding, rustige cabine, redelijke stoel, priority luggage) onttrek je jezelf aan een groot deel van de vlieg stress. Ik probeer daarom Business Class te vliegen bij een vlucht van 6 uur of meer.
Gelukkig krijg je veel van die dingen ook met FF status. *O* Het is inderdaad wel opvallend hoeveel fijner vliegen daarvan geworden is! @ LHR ook prio "security theatre" nu en ook dat is helemaal top en de investering van status verkrijgen helemaal waard.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 02:45 schreef zeebeschuit het volgende:
Neelie is wel +1 natuurlijk! Topvrouw!
Inderdaad! Jammer dat ik er pas na het uitstappen achter kwam. Ze zat ook niet in de buurt (en ook niet eens in BC want dat heeft EI niet eens short-haul :')). Werd wel meteen lastiggevallen door een andere passagier toen, waardoor ik weer wat beter begrijp waarom beroemdheden liever niet met het plebs vliegen...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator woensdag 23 mei 2012 @ 10:55:20 #132
45833 crew  Fogel
pi_111917802
quote:
Heel normaal wat mij betreft.
En ik herken "beroemdheden" waarschijnlijk niet eens. En dat om twee redenen: Ik ben heel slecht in gezichten onthouden en daarnaast kijk ik nauwelijks TV.
Een poos geleden vroeg een collega nog aan me "weet je wel naast wie je zat!?", mijn antwoord was nee, behalve dat ze wel aantrekkelijk was. Bleek een of ander iemand van Idols te zijn (en daar kijk ik niet naar).
De directeur van een groot Noors bedrijf (waar ik op dat moment consultant voor was) kwam ik op een gegeven moment wel heel vaak tegen op vluchten/vliegtuigen, maar als hij niet actief naar mij toe kwam had ik hem gewoon steeds over het hoofd gezien.
Voor mij is iedereen gewoon een mens, het maakt me weinig uit of je op TV komt of erg rijk/van adel/invloedrijk bent. En mensen praat ik liever niet mee als ik reis, tenzij noodzakelijk. Gewoon je eigen dingen doen is ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111918634
Ik moest een keer plaats maken voor prinses Victoria van Zweden, die herken ik dan nog wel. Leuk om te zien dat die trouwens economy vloog, jammer alleen dat ik naar achteren moest voor haar... Was maar een kort vluchtje, dus boeide niet echt.

Verder laatste uit Hong Kong een kerel die ik herkende van zo'n modellen show ofzo. Nooit de show gezien, maar wel de eindeloze reclames op TV. Blijkt deze knurft te zijn:

Echt een draak van een vent. Begon meteen te janken over extra water, gratis upgrades naar First en weet ik wat meer. Maar goed, alle stewards aan boord (toevallig vooral kerels deze keer) bedienden hem blijkbaar maar wat graag, ze zullen wel fans zijn. Later flikkert hij ook zijn handbagage nog op mijn stoel (in Business) terwijl ik me even aan het opfrissen ben. Bij terugkomst (hij lag weer te slapen) alles vriendelijk terug gezet in een "overhead luggage compartment".... 6 rijen verderop. Apekop.
  Moderator woensdag 23 mei 2012 @ 11:26:31 #134
45833 crew  Fogel
pi_111918829
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:20 schreef Bajskorv het volgende:
Ik moest een keer plaats maken voor prinses Victoria van Zweden, die herken ik dan nog wel. Leuk om te zien dat die trouwens economy vloog, jammer alleen dat ik naar achteren moest voor haar... Was maar een kort vluchtje, dus boeide niet echt.

Stug economy boeken, wel wetende dat je als prinses toch wel naar voren verplaatst wordt ;)
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111918888
Ach, naar voren maar nog steeds in economy. En het was mijn fout, de voorste rij was leeg en ik mocht daar can de steward zitten na boarden. Blijkt dat zij natuurlijk nog later board via een trap, en ik haar plek had...
pi_112655294
In het Flying Dutchman nummer 2/2012 Blz. 64 staat een stukje over "Level Miles"
Hier in staat dat je Level miles mee gaan naar het volgende jaar.
Dit lijkt me een mooie service van KLM. Hoe denken jullie hier over ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:08:13 #137
15080 static
pi_112656500
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_112656973
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:51:06 #139
15080 static
pi_112657997
Maakt niet uit. :)

Vind het jammer dat het pas volgend jaar geintroduceerd wordt, ben er vorig jaar veel kwijtgeraakt.
pi_112658344
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:51 schreef static het volgende:

Vind het jammer dat het pas volgend jaar geintroduceerd wordt, ben er vorig jaar veel kwijtgeraakt.
maar blijven dan al je miles actief, dus ze blijven opstapelen ?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:16:40 #141
15080 static
pi_112658942
Nee, dat ook weer niet. Was het maar waar.
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 10:25:51 #142
45833 crew  Fogel
pi_113133279
Vliegen voor je miles was de oorspronkelijke bedoeling bij Eurobonus, maar bij mij is er een beetje scheefgroei de laatste tijd ;)

Co-branded credit cards FTW!
  donderdag 21 juni 2012 @ 02:35:36 #143
15080 static
pi_113175108
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:51 schreef static het volgende:

Correctie, ik zag afgelopen week al wat wijzigingen in de lay-out bij het opvragen van je overzicht op de KLM site en nu zie ik net dat ik er wél level-miles meegenomen wordt van vorig jaar (is nieuw).
M.a.w. nog een enkel vluchtje ofzo en platinum is weer verzekerd voor volgend jaar.
pi_113283738
Ik blijf met een vraag zitten. Wie zou mij het volgende kunnen uitleggen.
Als ik nu inlog op mijn FB dan zie ik dat ik >60K aan miles heb staan. Bij mij inziens zou ik o.a. uit dit lijstje http://www.flyingbluenews.com/promo-awards.html#Azi%C3%AB een vlucht kunnen zoeken. Nu is mijn vraag: betaal ik naast de in mindering gebrachte miles ook een bepaald bedrag. Ik zat de OP even te kijken of daar iets stond maar daar kom ik weinig vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 19:50:26 #145
15080 static
pi_113283770
Ja, belastingen enzo. En dat is soms meer dan een ticket kopen. :')
pi_113327929
Je moet ook je mijlen niet gebruiken voor Europese vluchten, kan je beter voor 50k een retourtje naar Amerika/Canada in Business doen.
pi_113336508
Je punten kun je ook goed voor last-minutes binnen Europa gebruiken, dan wil het nog wel eens enorm schelen. En bij elke airline ligt het verder anders, bij BA is Europa tegenwoordig juist best aantrekkelijk geworden.
pi_113350208
Voor een enkele reis zijn punten ook handig. Dat is meestal de helft van het aantal punten voor een retourtje in tegenstelling tot betaalde tickets.
  zondag 2 september 2012 @ 22:26:52 #149
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_116327888
Heeft er iemand ervaring met de American Express/Flying Blue SILVER creditcard?

Ik zie enkele aantrekkelijke punten:
1. Je spaart met iedere uitgave (0,8 miles per ¤) + 1 mile per euro dat ieder KLM/AF ticket kost
2. Met iedere aankoop verleng je de geldigheid van je miles met 20 maanden
3. Je kunt aardig wat bonusmiles sparen via partnerbedrijven waar ik nu al regelmatig gebruik van maak.

Ik vlieg namelijk niet heel vaak, maar meestal wel aardige afstanden (30K per jaar). Het komend jaar verwacht ik minimaal het dubbele te vliegen, plus dat ik met de credit card ook enkele tickets voor anderen zal kopen. Voor die extra tickets zal ik wel geen miles krijgen omdat ik ze niet zelf vlieg, maar wel vanwege de uitgave met de credit card.

nadeel?
Het sparen van miles door middel van vliegen zal toch de hoofdmoot blijven, maar in tegenstelling tot het programma van British Airways (waar ik nu mee spaar), is het voor mij niet duidelijk hoeveel miles ik per vlucht kan verdienen. Is het mogelijk dat ik een KLM-ticket boek in de goedkoopste ticketklasse (binnen economy) en dat ik daardoor minder miles krijg dan de afstand van de vlucht zelf?
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 2 september 2012 @ 22:43:14 #150
15080 static
pi_116328930
Ik heb de gouden versie. Je kunt het aantal miles per klasse hier terugvinden:

http://www.klm.com/travel(...)ding_miles/index.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')