abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116426492
Is er bij M&M de optie van een andere status bereiken (ipv xx xxx miles) met aantal vluchten vervallen? Vind het nergens.
Ook zijn de miles die ik krijg om naar China te vliegen fel verminderd tegenover de vorige keer...

Ik moet binnen de komende 4 maanden 3 maal naar China vliegen (4 vluchten per trip).
Nu heb ik eerder dit jaar al een keer met FB 4 vluchten gehad (heel lage aantal miles) en bij M&M 2 vluchten (+/- 6000 miles) gehad.

Welke zou ik best kiezen voor de resterende vluchten?
  woensdag 5 september 2012 @ 21:29:41 #152
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_116436971
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:05 schreef ASSpirine het volgende:
Is er bij M&M de optie van een andere status bereiken (ipv xx xxx miles) met aantal vluchten vervallen? Vind het nergens.
Ook zijn de miles die ik krijg om naar China te vliegen fel verminderd tegenover de vorige keer...

Ik moet binnen de komende 4 maanden 3 maal naar China vliegen (4 vluchten per trip).
Nu heb ik eerder dit jaar al een keer met FB 4 vluchten gehad (heel lage aantal miles) en bij M&M 2 vluchten (+/- 6000 miles) gehad.

Welke zou ik best kiezen voor de resterende vluchten?
M&M zilver is bij 30 vluchten, zo haal ik hem ieder jaar

http://www.lufthansa.com/(...)635&l=en&cid=1000232
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_116437747
Mjah, dat haal ik dus al zeker niet...
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 10:46:44 #154
45833 crew  Fogel
pi_116594724
Eurobonus heeft vaak goede aanbiedingen, beter dan KLM naar mijn mening. Ook de surcharges zijn een stuk minder (en die zijn de reden dat ik 125k++ punten heb staan, een normaal ticket boeken is bijna even duur).
Ik vlieg vanaf Noorwegen naar Dusseldorf, samen met mijn zoon, economy extra op de heenweg en business class op de terugweg voor maar 22500 punten (die ook nog eens een stuk sneller te verdienen zijn dan bij KLM) en ca 110¤.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_116982076
ik heb 10.000 KLM Flying Blue Miles, kan ik daar wat mee? :@ bijvoorbeeld korting krijgen op een volgende vliegticket?
pi_116983795
Je kunt binnen Europa vaak al voor 5.000 miles en bijbetaling een enkeltje vliegen. Hangt allemaal wel af van beschikbaarheid, data, etc. Maar toch, je kunt het proberen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 19 september 2012 @ 16:10:01 #157
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_116984426
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_116987110
quote:
enkeltje Amsterdam-Parijs is al 20.000 (Classic Award) :') die hele Miles kunnen me gestolen worden..
  woensdag 19 september 2012 @ 17:25:47 #159
15080 static
pi_116987765
10.000 is dan ook niks. :+
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_116987795
quote:
13s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:10 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

enkeltje Amsterdam-Parijs is al 20.000 (Classic Award) :') die hele Miles kunnen me gestolen worden..
Er zijn eindeloos vaak aanbiedingen, ik vlieg meestal voor 5000. Gewoon zoeken als je toch een keer iets boekt. Het is met name ideaal als je een keer een enkeltje nodig hebt. Met cash zijn enkeltjes bij KLM/AF niet te betalen, met punten wel.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_116988393
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:26 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Er zijn eindeloos vaak aanbiedingen, ik vlieg meestal voor 5000. Gewoon zoeken als je toch een keer iets boekt. Het is met name ideaal als je een keer een enkeltje nodig hebt. Met cash zijn enkeltjes bij KLM/AF niet te betalen, met punten wel.
bedoel je 5000 zonder bij betalen?? :@
pi_116988446
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:39 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

bedoel je 5000 zonder bij betalen?? :@
Je moet altijd bij betalen.
pi_116988778
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Je moet altijd bij betalen.
kan je net zo goed met een charter vliegen..
pi_116989480
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:46 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

kan je net zo goed met een charter vliegen..
Soms, soms niet. En voor een enkeltje is het briljant. Daarbij vlieg ik nooit met charters.
pi_116989531
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:58 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Soms, soms niet. En voor een enkeltje is het briljant. Daarbij vlieg ik nooit met charters.
ik heb echter niets aan enkeltjes, ik boek altijd retourtjes. :P
pi_118857248
Wat zouden jullie doen in de volgende situatie. Heb inmiddels een klein aantal miles bij Miles&More vergaard afgelopen jaar, plm 13k. Ik heb gezien dat je hiervoor een retourtje in Europa kan boeken, in de aanbieding, of bijvoorbeeld een nieuwe reistas kan kopen.
Toevallig heb ik een nieuwe nodig, maar weet niet of het echt voordelig is om de punten daarvoor te gebruiken.

Alternatief is nog even doorsparen om zo volgend jaar of een jaar later een intercontinentale vlucht met miles te kopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door HomoSaabiens op 05-11-2012 18:18:48 ]
TRV
pi_118881776
quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 18:11 schreef HomoSaabiens het volgende:
Wat zouden jullie doen in de volgende situatie. Heb inmiddels een klein aantal miles bij Miles&More vergaard afgelopen jaar, plm 13k. Ik heb gezien dat je hiervoor een retourtje in Europa kan boeken, in de aanbieding, of bijvoorbeeld een nieuwe reistas kan kopen.
Toevallig heb ik een nieuwe nodig, maar weet niet of het echt voordelig is om de punten daarvoor te gebruiken.
Is het een bepaald merk tas waarvan je de kwaliteit kunt nagaan ? Zo niet, dan zou ik er vanuit gaan dat het niet zoveel bijzonders is. Verder is het ook mogelijk dat je moet betalen voor verzendkosten of servicekosten oid, waardoor het aanbod al minder interessant wordt. Dit kun je nagaan door een fake order te plaatsen.

Ik heb zelf altijd de indruk dat vluchten en upgrades de relatief betere aanbiedingen zijn in de miles shops. Logisch ook omdat dit de diensten van de maatschappij zelf zijn, die ze niet hoeven in te kopen. Een hotel overnachting is soms ook relatief gunstig.

Alleen als de miles bijvoorbeeld 1 januari waardeloos aflopen en ik heb geen reisplannen voor die tijd, dan zou ik een product uit de shop bestellen. Anders gewoon doorsparen.
pi_118891254
OK, thanks. Het gaat om een tas van Deuter, wat op zich goed spul is.

Punten verlopen voorlopig niet, wat dat betreft is er geen haast.
TRV
pi_119084813
Ik neem al die kaarten altijd met een korrel zout en zie het iets wat ik op de koop toe krijg vanwege het reizen. Meer niet. Men vindt het dan ook altijd raar als ik nonchalant reageer als men mij weer iets aanbiedt of melding maakt omdat ik zus en zo heb,in aanmerking kom voor een en ander en of ik daar gebruik van wil maken. Ik zie het altijd een beetje als een AH verhaal. Men heeft allerlei leuke aanbiedingen voor je als je veel geld uitgeeft en dweept dan men wat je allemaal "gratis"krijgt alleen het lullige is dat ik altijd dingen kies die daar nooit onder vallen en ik dus altijd de volle mep betaal
en nooit gebruik kan maken van die leuke kortingen. En als het kortingen zijn dan vind ik het vaak kortingen/attenties van niets.

Moet ook altijd lachen als ik door zo een speciaal aangegeven poortje mag lopen wat dan voor 1st en businessclass reizigers is en je idee moet geven dat je echt een hele speciale behandeling krijgt terwijl ik het eigenlijk meer zie als een service die je normaliter gewoon mag verwachten als gemiddelde passagier.

Ik weet nog vroeger als je KLM (DC 8) 1st class reisde kreeg je van die blauwe huisjes altijd die ik nu ergens als raamversiering ergens heb neergezet en afgeveegd na de zolder eens te hebben opgeruimd.
pi_119086484
Die huisjes heb je nog steeds, in business. Verder goed verhaal, duidelijk 'too cool for school'...
  zondag 11 november 2012 @ 15:32:19 #171
15080 static
pi_119086687
En alleen naar buiten Europa. Heb ook een kast vol met dat spul.
pi_119916707
Even een herinnering: check of je miles hebt die op 31 december aanstaande vervallen. Mogelijk kun je er nog iets voor kopen voordat ze waardeloos aflopen.

Noot hierbij: als je een vlucht boekt met frequent flyer miles, dan besteed je de miles op het moment van het boeken. De vlucht zelf hoeft niet voor 31 december te zijn en kan dus ook ergens in 2013 plaatsvinden.
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 13:59:23 #173
45833 crew  Fogel
pi_119917072
Bij KLM kan je als alternatief een retour boeken eens per 20 maanden om je punten te behouden. Of een Amex kaart co-branden, krijg je bij de meeste opties ook 2 of meer qualifying flights erbij zonder dat je ervoor moet vliegen.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 4 december 2012 @ 14:11:57 #174
15080 static
pi_119917448
Een aankoop met de FB Amex kaart is al genoeg. Reep chocolade ofzo.
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 14:14:45 #175
45833 crew  Fogel
pi_119917536
Probleem is alleen dat Amex zo goed als nergens waar ik kom geaccepteerd wordt -O-
Maar een keer het ding door een parkeerautomaat, of aan itunes koppelen, en je bent al klaar inderdaad.
En bij iedere aankoop verlengt het de houdbaarheid van je punten begreep ik.
Zouden ze bij SAS ook moeten doen... daar gaan de punten gewoon na 3 jaar down the drain.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')