als ik prive vlieg weet ik bijna nooit van tevoren waar ik mee vlieg. Ga meestal voor goedkoopste ticket op een laat moment (werk staat me toe om flexibel te zijn in mn planning). Dus preventief aanmelden voor allerlei programmas kan betekenen dat ik eea voor niks doe (maak er misschien nooit gebruik van). Bv. last minute indonesie in Juli met Qatar Airways, niet voor een programma aangemeld...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:56 schreef jaco het volgende:
[..]
Sommige reizigers hebben het verzamelen van FF punten tot levensdoel verheven
Het forum Flyertalk is erg handig voor allerlei zeer specifieke vragen en tips.
[..]
Ik neem aan dat je jezelf in ieder geval hebt aangemeld voor het 'xxx' frequent flyer programma, dan zien ze straks tenminste die twee vluchten in je accountoverzicht en heb je meer kans dat ze geloven dat je veel met 'xxx' gaat vliegen.
Begrijp ik, maar het aanmelden voor een frequent flyer programma kan online en kost enkele minuten. Je krijgt aan het eind van de procedure je nummer te weten. Dat is het enige wat je nodig hebt bij je boeking. Je hoeft dus alleen je boeking enige minuten te onderbreken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:41 schreef wrmookniet het volgende:
[..]
als ik prive vlieg weet ik bijna nooit van tevoren waar ik mee vlieg. Ga meestal voor goedkoopste ticket op een laat moment (werk staat me toe om flexibel te zijn in mn planning). Dus preventief aanmelden voor allerlei programmas kan betekenen dat ik eea voor niks doe (maak er misschien nooit gebruik van). Bv. last minute indonesie in Juli met Qatar Airways, niet voor een programma aangemeld...
Een handige strategie is misschien om in elke alliantie 1 programma te nemen. Voor Skyteam heb je Flying Blue al. Voor One World ligt British Airways voor de hand. Voor Star Alliance Lufthansa. Maar het ligt uiteraard aan je persoonlijke reispatronen.quote:Met huidige werkgever vlieg ik altijd met airfrance/klm (zit nu ergens halverwege gold - platinum).
Even uit luiheid deze vraag: welke maatschappijen (ie. flyer programmas) bestrijken de meeste bestemmingen vanuit NL ?
Ik denk dat SN Brussels Airlines tegenwoordig onder Star Alliance hoort. Dus daar kan ik ook miles mee sparen.quote:Mijn bedrijf heeft kortingen genegotieerd met de volgende maatschappijen.
-Star Alliance (in het bijzonder SAS, Lufthansa, British Midland, Austrian Airlines,
United Airlines)
-SN Brussels Airlines
-KLM-Air France
Nee. Je kan met silver alleen de lounges die KLM/AF zelf runnen, gebruiken als je 30 euro of 3000 miles betaalt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:28 schreef Den_Haag het volgende:
Lufthansa (Silver) en nu bezig de KLM uit te breiden. Hopelijk begin volgend jaar eindelijk van Ivory af. Mag je dan bij KLM ook gewoon de lounge in met economy ticket?
Ik krijg iedere keer Brussels airline te zien als ik de eerste 2 vluchten probeer te zoekenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:11 schreef Den_Haag het volgende:
http://www.miles-and-more(...)10338&l=en&cid=18002
Zou moeten werken
Bij skyteam tellen chinese binnenlandse vluchten niet voor miles, niet voor lounge. Aan boord kwamen ze vervolgens wel slippers brengen, upgrade aanbiedenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:22 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik krijg iedere keer Brussels airline te zien als ik de eerste 2 vluchten probeer te zoeken
En de vlucht van Kopenhagen naar Beijing zou ik zogenaamd nog een stop moeten hebben. Klopt dus ook al niet
Mijn vlucht met Air China vindt hij ook niet, terwijl ze toch allemaal bij Star Alliance zitten...
Vreemd, zal maar wachten tot het wordt toegekend zeker.
Ik doe nog steeds nauwelijks iets met de hotels. Als ik voor mijn werk in Hong Kong ofzo zit, heb ik gewoon geen zin om voor de Hilton te kiezen, als ik ook in het (veel betere) Mandarin Oriental kan zitten.quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:44 schreef XL het volgende:
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.
Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines
Hilton: Diamond --> Silver
Starwood: Platinum --> Gold
Air Berlin --> Silver --> niets
KLM Skyteam --> Niets --> Gold
Lufthansa Star Alliance --> Niets --> FTL
Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
En het Lufthansa programma is ook nog beter dan die van KLM.quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:44 schreef XL het volgende:
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.
Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines
Hilton: Diamond --> Silver
Starwood: Platinum --> Gold
Air Berlin --> Silver --> niets
KLM Skyteam --> Niets --> Gold
Lufthansa Star Alliance --> Niets --> FTL
Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
Ben jij trouwens dezelfde persoon als Drive-r ?quote:
Ik kies in principe het hotel dat het handigste is qua lokatie en aan mijn minimum eisen voldoet. Vervolgens meld ik me vaak aan bij het loyality programma van dat hotel als ik daar nog geen deelnemer ben. Ik zit inmiddels bij A|Club (Accor hotels), SPG (Sheraton), Hyatt, Marriott Rewards, Golden Circle (Traders en Shangri-La) en GHA.com (onzin programma via Pan Pacific).quote:Ik doe nog steeds nauwelijks iets met de hotels. Als ik voor mijn werk in Hong Kong ofzo zit, heb ik gewoon geen zin om voor de Hilton te kiezen, als ik ook in het (veel betere) Mandarin Oriental kan zitten.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Ben jij trouwens dezelfde persoon als Drive-r ?
Ik zie de voordelen vaak niet zo, de meeste hotels gebruik ik te onregelmatig. Miles krijg je in bijna elk hotel ook al zonder programma. Veel ketens houden het ook zelf bij zonder programma, zo word ik bij het Four Seasons vaak geupgrade omdat ik daar een tijdland veel gezeten heb (en zij hebben geen programma).quote:[..]
Ik kies in principe het hotel dat het handigste is qua lokatie en aan mijn minimum eisen voldoet. Vervolgens meld ik me vaak aan bij het loyality programma van dat hotel als ik daar nog geen deelnemer ben. Ik zit inmiddels bij A|Club (Accor hotels), SPG (Sheraton), Hyatt, Marriott Rewards, Golden Circle (Traders en Shangri-La) en GHA.com (onzin programma via Pan Pacific).
Alleen bij A|Club zit ik nu boven het instap level, maar toch houd ik al die programma's bij om 3 redenen: 1. De kans op een gratis room upgrade bij het inchecken is groter. 2. Je kunt de miles soms omwisselen naar Frequent Flyer award miles van je luchtvaartprogramma. 3. Vaak is er een aparte desk voor kaarthouders met een minder lange rij bij het in- en uitchecken.
Dus ik blijf hopen...quote:For Silver membership you need an additional:
40 Tier Points
Voor alleen BA? Vorig jaar nul vluchten.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:16 schreef static het volgende:
Wat was jullie eindstand in 2011?
Heb er helaas geen screenshot van gemaakt (alles behalve de punten staat nu weer op 0):
Punten: ~290.000
Level miles: ~90.000 (net te weinig om iets mee te kunnen nemen naar 2012)
Vluchten: 38.
Met FB, gok ik? Hier niet enorm veel en ik weet eigenlijk niet eens hoe ik dat terug kan zien, ik sta weer op nul momenteel. In ieder geval genoeg voor Gold, volgens mij zat ik echt net onder Platinum. Verder heb ik maar 50,000 award miles op mijn saldo, aangezien ik ze veel gebruik.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:16 schreef static het volgende:
Wat was jullie eindstand in 2011?
Heb er helaas geen screenshot van gemaakt (alles behalve de punten staat nu weer op 0):
Punten: ~290.000
Level miles: ~90.000 (net te weinig om iets mee te kunnen nemen naar 2012)
Vluchten: 38.
Ik heb met alle drie de maatschappijen die je noemt, intercontinentaal gevlogen in business class (en ook economy). Ik vond de service standaard steeds vergelijkbaar. KLM en Delta North West trouwens ook op ongeveer hetzelfde niveau. De vluchtervaring is daardoor meer afhankelijk van de drukte, vertraging, het menu en of de crew er zin in heeft op die specifieke vlucht.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:06 schreef Bajskorv het volgende:
Ik vraag het even hier, omdat meer mensen hier business vliegen: Wat zijn ook alweer de goeie en slechte Amerikaanse airlines? Alweer een tijdje geleden, maar naar Houston zie ik vooral veel tickets met AA of Continental... BA is een stuk duurder, maar als die twee echt klote zijn...
Ja, dat heeft BA overal. Voordeel is ook dat die volledig plat gaan, terwijl KLM (en volgens mij meeste Amerikaanse airlines) dat niet hebben. Daarom vlieg ik intercontinentaal ook enkel bij uitzondering KLM, ik slaap gewoon 100% beter bij BA/Cathay/Singapore, etc...quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:23 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb met alle drie de maatschappijen die je noemt, intercontinentaal gevlogen in business class (en ook economy). Ik vond de service standaard steeds vergelijkbaar. KLM en Delta North West trouwens ook op ongeveer hetzelfde niveau. De vluchtervaring is daardoor meer afhankelijk van de drukte, vertraging, het menu en of de crew er zin in heeft op die specifieke vlucht.
Bij BA trof ik zo'n opstelling waarbij de aansluitende stoelen een verschillende kant op zijn gericht met een hoog schot ertussen. Dit geeft een gevoel van privacy welke ik zelf erg prettig vind. Ik weet echter niet of BA dat in alle intercontinentale business class cabines heeft.
Bij het inchecken ja. Dan krijg je vanzelf de prijs te horen hoeveel het zal gaan kosten voor jequote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:08 schreef daanski82 het volgende:
Vraagje, waar zou ik het besten kunnen vragen of er op een vlucht een upgrade mogelijk is (als ik die brutaliteit heb :-p) is dat bij in checken (ook als ik al online ben ingecheckt) ?
Klopt toch, je krijgt er 15865 in totaalquote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:12 schreef static het volgende:
Eerste puntjes weer binnen.
12/01/2012 KL 809 AMS KUL I 150 % 9 537
12/01/2012 SPECIAL ELITE BONUS MILES 100% 6 358
Edit: volgens mij klopt die onderste niet, moeten er 15865 zijn.
British Airways Silver is op zich niks mis mee. Je krijgt al 2× zoveel miles voor een vlucht (voor reizen naar Californië bijvoorbeeld genoeg om elke reis 1x naar Business te upgraden va. PE) en toegang tot lounges. Meer dan dit zal ik in mijn leven niet krijgen iig, ik maak vooral "lange" reizen, niet zozeer veel.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:15 schreef Bajskorv het volgende:
Met silver heb je over het algemeen weinig.
Ik heb ongeveer anderhalf jaar gold gehad bij Accor, maar mijn ervaring was dat de "voordelen" vrij nutteloos waren.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:56 schreef DancePlaza het volgende:
hier een linkje om snel gold member te worden bij A|club
http://www.a-club.com/whitelabels/amro/WhiteLabelAClub-amro.html
Hilton missen?quote:Op dinsdag 8 november 2011 07:44 schreef XL het volgende:
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.
Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines
Hilton: Diamond --> Silver
Starwood: Platinum --> Gold
Air Berlin --> Silver --> niets
KLM Skyteam --> Niets --> Gold
Lufthansa Star Alliance --> Niets --> FTL
Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |