abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85879869
Deze reeks toch nog maar even voortzetten. Ik ben altijd zo'n kneus die hier toch op let. Maar het levert dan ook echt wat op als je veel reist, dus zo vreemd is het ook weer niet. Net de Gold Club gehaald bij Hertz, dus dat is weer een gouden kaartje in de map. Inmiddels Gold bij British Airways, StarAlliance (BMI), Sixt, Hertz en Starwood (hotels).

Leuk om tips en trucks uit te wisselen, dankzij een oud topic heb ik gratis de Gold status bij BMI gekregen.

Frequent Flyer Programma's #2
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_85938523
anders blijft het topic ook zo leeg.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_86153090
Lekker nieuwtje las ik net op flyertalk, nog wel unconfirmed, maar per 1 oktober is het mogelijk om met AAdvantage miles te verdienen op BA transatlantisch vluchten!
Met 2 vluchten volgend jaar naar de VS zeg ik, thank you ATI!
  Moderator dinsdag 7 september 2010 @ 08:34:50 #4
45833 crew  Fogel
pi_86154775
Ik hoop aan het eind van het jaar eindelijk eens een gouden pas van de KLM te krijgen.

Heb dit jaar 14 legs gevlogen met de KLM, volgende week komen er 6 bij en heb er nog 10 in de planning (maar nog niet geboekt). Dat maakt 30 = gold.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_86154908
Hoorde van de week dat China Airlines Skyteam komt versterken ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 7 september 2010 @ 10:13:31 #6
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_86156534
Klopt.
  dinsdag 7 september 2010 @ 14:44:47 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_86164367
Toch ook maar weer even volgen, ondanks dat ik niet verwacht dat ik ooit boven Ivory-niveau kom. Daarvoor vlieg ik gewoon te weinig zakelijk
pi_86187300
Waarom een poging doen gold te krijgen bij Flying Blue? Als je afentoe kijkt wat die reward flights kosten..niet normaal.
Bij AA zit ik op een retour BRU-SFO op zo'n 60 euro, Flying Blue kennende zit je dan met gemak rond de 300/400 euro.
pi_86194360
Ik heb waar ik woon alleen de keuze uit SAS en KLM, en KLM zuigt minder dan SAS. De punten gebruiken is inderdaad een farce, maar loungetoegang kan geen kwaad.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 8 september 2010 @ 09:08:46 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_86194431
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef artm het volgende:
Waarom een poging doen gold te krijgen bij Flying Blue? Als je afentoe kijkt wat die reward flights kosten..niet normaal.
Bij AA zit ik op een retour BRU-SFO op zo'n 60 euro, Flying Blue kennende zit je dan met gemak rond de 300/400 euro.
Er zijn bedrijven die een contract hebben met een alliantie. Mijn bedrijf heeft een contract met Skyteam en een goedkoopste directe vlucht policy. Dat is vanwege de kortingen toch vaak KLM en dus heb ik niet veel keuze dan KLM te vliegen.
  woensdag 8 september 2010 @ 09:12:34 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_86194506
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 01:46 schreef artm het volgende:
Lekker nieuwtje las ik net op flyertalk, nog wel unconfirmed, maar per 1 oktober is het mogelijk om met AAdvantage miles te verdienen op BA transatlantisch vluchten!
Met 2 vluchten volgend jaar naar de VS zeg ik, thank you ATI!
Hmm dat zou mooi zijn :)

Ik kreeg van de week een brief van Delta over dat m'n skymiles eind van dit jaar vervallen.. Wist niet eens dat dat kon :P Beetje jammer want ik heb er al een paar jaar zo'n 50.000 op staan. Maar eens even zien of ik nog tijd heb om ze op te maken.
  Moderator woensdag 8 september 2010 @ 09:53:58 #12
45833 crew  Fogel
pi_86195383
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hmm dat zou mooi zijn :)

Ik kreeg van de week een brief van Delta over dat m'n skymiles eind van dit jaar vervallen.. Wist niet eens dat dat kon :P Beetje jammer want ik heb er al een paar jaar zo'n 50.000 op staan. Maar eens even zien of ik nog tijd heb om ze op te maken.
Opmaken kan ook bij de partners als je geen tijd hebt om te vliegen. Boek een hotelovernachting of huurauto, dan ben je waarschijnlijk al een heel eind door de punten heen.
  woensdag 8 september 2010 @ 09:56:30 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_86195434
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

Opmaken kan ook bij de partners als je geen tijd hebt om te vliegen. Boek een hotelovernachting of huurauto, dan ben je waarschijnlijk al een heel eind door de punten heen.
O ik wist niet dat dat kon, heb eigenlijk nog nooit echt gekeken wat er voor opties waren behalve vluchten boeken. Maar dat komt goed uit dan, want ik ga morgen weer naar de VS en er is vast een keer een hotelovernachting nodig.
pi_86205760
Wordt de vervaldatum niet verlengd als je er extra miles bijkrijgt?
  woensdag 8 september 2010 @ 17:41:44 #15
112251 314
gimme pie!
pi_86211109
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:15 schreef artm het volgende:
Wordt de vervaldatum niet verlengd als je er extra miles bijkrijgt?
meestal moet je binnen een x aantal maanden een keer met hun maatschappij of een partner vliegen (12 of 24 maanden)

edit: als ik niet meer met KLM vlieg vervalt mijn status na een poos, maar als ik miles blijf krijgen door met American Express ergens af te rekenen zal ik die wel behouden
pi_86233952
Kwiwi, je hoeft niet eens alles te besteden om de expiration datum te verlengen met 2 jaar:
quote:
Account Deletion and Mileage Expiration
Accounts with no activity for 12 consecutive months after enrollment will be deleted. A new SkyMiles number can be obtained by contacting Delta.

Currently, miles will not expire as long as you participate in one of the following activities at least once every two years; mileage expires midnight Eastern time (-5 GMT), 24 months from the date of the last activity:

Earn miles for travel on a qualifying Delta, Delta Shuttle®, SkyTeam, or other SkyMiles airline partner flights.
Earn or redeem miles with one of the SkyMiles program partners including hotels, car rentals, Delta SkyMiles Credit Card from American Express, international credit card partners, SkyMiles Dining & Hotels by Rewards NetworkSM, MilePoint.com, mortgage lenders, CAP magazine subscriptions, real estate, or telecommunications partners.
Purchase miles through SkyMiles Buy Miles.
Receive miles through SkyMiles Gift Miles.
Transfer miles (or receive transferred miles) through SkyMiles Transfer Miles.
Redeem miles on Delta, Delta Shuttle, a SkyTeam partner, or another SkyMiles airline partner.
Mijn tip, ga naar de Delta Skymiles Shopping site en geef een dollar of 2 uit aan iTunes, als het goed is wordt daarmee je termijn verlengd.
pi_87524404
Eindelijk een keer iets gehaald bij Flying Blue: Silver. Weet niet eens waarom opeens, maar waarschijnlijk door wat meer vluchtjes richting Frankrijk dit jaar.
  Moderator donderdag 14 oktober 2010 @ 10:13:52 #18
45833 crew  Fogel
pi_87524968
Indien je 15 legs hebt gehad met KLM/AF of partners, krijg je silver. Ik ga eind volgende maand voor het eerst richting gold (na 5 a 6 jaar steeds net op silver te blijven hangen...) bij FB, en dat wegens de legs (30), niet wegens de punten. Toch niet slecht om dat voor elkaar te krijgen, bij beide werkgevers is de policy om met SAS te vliegen.
pi_87525165
Yup, ik haal het toevallig op punten en legs tegelijkertijd. Maar goed, ik vlieg voornamelijk BA, omdat ik dat toch relaxter vind. Neemt niet weg dat het altijd welkom is, zeker de extra punten die ik zo spaar.
pi_87525644
Misschien niet geheel het juiste topic. Maar als je moet overstappen bij een vlucht, wordt je bagage dan door medewerkers overgeplaatst. Of moet je die zelf van de band halen en weer opnieuw inchecken zeg maar?
Heb nog nooit met een tussenstop gevlogen dus ik weet het niet :@
pi_87525728
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:38 schreef Platina het volgende:
Misschien niet geheel het juiste topic. Maar als je moet overstappen bij een vlucht, wordt je bagage dan door medewerkers overgeplaatst. Of moet je die zelf van de band halen en weer opnieuw inchecken zeg maar?
Heb nog nooit met een tussenstop gevlogen dus ik weet het niet :@
Hangt van de vlucht af. Over het algemeen wordt dat allemaal gedaan, dus hoef je je er geen zorgen over te maken. Er zijn echter uitzondering, voornamelijk vluchten met overstap in de VS, dan moet je de bagage opnieuw inchecken.
pi_87525941
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:42 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hangt van de vlucht af. Over het algemeen wordt dat allemaal gedaan, dus hoef je je er geen zorgen over te maken. Er zijn echter uitzondering, voornamelijk vluchten met overstap in de VS, dan moet je de bagage opnieuw inchecken.
Oke bedankt voor het antwoord. Vlieg vanaf Amsterdam naar Auckland met een tussenstop in Kuala Lumpur, dus zal dan wel gewoon gedaan worden :)
pi_87525965
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:50 schreef Platina het volgende:

[..]

Oke bedankt voor het antwoord. Vlieg vanaf Amsterdam naar Auckland met een tussenstop in Kuala Lumpur, dus zal dan wel gewoon gedaan worden :)
Yep, wordt allemaal voor je geregeld.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87660362
Een van de voordelen van een Frequent Flyer elite status is een hogere kans op een upgrade. Ik heb zelf een jaar of vijf Flying Blue Gold gehad en ik kreeg slechts eenmaal een (gratis) upgrade aangeboden. Ik vloog destijds ongeveer elke maand met KLM. Dus laten we zeggen 1 op de 50 vluchten werd geupgraded.

Heeft iemand betere ervaringen met het verkrijgen van een upgrade? Of is dit een wassen neus ?
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 07:30:40 #25
45833 crew  Fogel
pi_87660782
Ik kreeg een 3-5 jaar geleden een upgrade op ongeveer 1 op de 5 vluchten, vorig jaar en dit jaar 1:10. Maar dit is wel allemaal binnen europa (dus met een zeer beperkt nut) en hoofdzakelijk wegens overboeking van economy. En dat met silver.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')