abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85879869
Deze reeks toch nog maar even voortzetten. Ik ben altijd zo'n kneus die hier toch op let. Maar het levert dan ook echt wat op als je veel reist, dus zo vreemd is het ook weer niet. Net de Gold Club gehaald bij Hertz, dus dat is weer een gouden kaartje in de map. Inmiddels Gold bij British Airways, StarAlliance (BMI), Sixt, Hertz en Starwood (hotels).

Leuk om tips en trucks uit te wisselen, dankzij een oud topic heb ik gratis de Gold status bij BMI gekregen.

Frequent Flyer Programma's #2
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_85938523
anders blijft het topic ook zo leeg.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_86153090
Lekker nieuwtje las ik net op flyertalk, nog wel unconfirmed, maar per 1 oktober is het mogelijk om met AAdvantage miles te verdienen op BA transatlantisch vluchten!
Met 2 vluchten volgend jaar naar de VS zeg ik, thank you ATI!
  Moderator dinsdag 7 september 2010 @ 08:34:50 #4
45833 crew  Fogel
pi_86154775
Ik hoop aan het eind van het jaar eindelijk eens een gouden pas van de KLM te krijgen.

Heb dit jaar 14 legs gevlogen met de KLM, volgende week komen er 6 bij en heb er nog 10 in de planning (maar nog niet geboekt). Dat maakt 30 = gold.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_86154908
Hoorde van de week dat China Airlines Skyteam komt versterken ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 7 september 2010 @ 10:13:31 #6
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_86156534
Klopt.
  dinsdag 7 september 2010 @ 14:44:47 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_86164367
Toch ook maar weer even volgen, ondanks dat ik niet verwacht dat ik ooit boven Ivory-niveau kom. Daarvoor vlieg ik gewoon te weinig zakelijk
pi_86187300
Waarom een poging doen gold te krijgen bij Flying Blue? Als je afentoe kijkt wat die reward flights kosten..niet normaal.
Bij AA zit ik op een retour BRU-SFO op zo'n 60 euro, Flying Blue kennende zit je dan met gemak rond de 300/400 euro.
pi_86194360
Ik heb waar ik woon alleen de keuze uit SAS en KLM, en KLM zuigt minder dan SAS. De punten gebruiken is inderdaad een farce, maar loungetoegang kan geen kwaad.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 8 september 2010 @ 09:08:46 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_86194431
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef artm het volgende:
Waarom een poging doen gold te krijgen bij Flying Blue? Als je afentoe kijkt wat die reward flights kosten..niet normaal.
Bij AA zit ik op een retour BRU-SFO op zo'n 60 euro, Flying Blue kennende zit je dan met gemak rond de 300/400 euro.
Er zijn bedrijven die een contract hebben met een alliantie. Mijn bedrijf heeft een contract met Skyteam en een goedkoopste directe vlucht policy. Dat is vanwege de kortingen toch vaak KLM en dus heb ik niet veel keuze dan KLM te vliegen.
  woensdag 8 september 2010 @ 09:12:34 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_86194506
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 01:46 schreef artm het volgende:
Lekker nieuwtje las ik net op flyertalk, nog wel unconfirmed, maar per 1 oktober is het mogelijk om met AAdvantage miles te verdienen op BA transatlantisch vluchten!
Met 2 vluchten volgend jaar naar de VS zeg ik, thank you ATI!
Hmm dat zou mooi zijn :)

Ik kreeg van de week een brief van Delta over dat m'n skymiles eind van dit jaar vervallen.. Wist niet eens dat dat kon :P Beetje jammer want ik heb er al een paar jaar zo'n 50.000 op staan. Maar eens even zien of ik nog tijd heb om ze op te maken.
  Moderator woensdag 8 september 2010 @ 09:53:58 #12
45833 crew  Fogel
pi_86195383
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hmm dat zou mooi zijn :)

Ik kreeg van de week een brief van Delta over dat m'n skymiles eind van dit jaar vervallen.. Wist niet eens dat dat kon :P Beetje jammer want ik heb er al een paar jaar zo'n 50.000 op staan. Maar eens even zien of ik nog tijd heb om ze op te maken.
Opmaken kan ook bij de partners als je geen tijd hebt om te vliegen. Boek een hotelovernachting of huurauto, dan ben je waarschijnlijk al een heel eind door de punten heen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 8 september 2010 @ 09:56:30 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_86195434
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

Opmaken kan ook bij de partners als je geen tijd hebt om te vliegen. Boek een hotelovernachting of huurauto, dan ben je waarschijnlijk al een heel eind door de punten heen.
O ik wist niet dat dat kon, heb eigenlijk nog nooit echt gekeken wat er voor opties waren behalve vluchten boeken. Maar dat komt goed uit dan, want ik ga morgen weer naar de VS en er is vast een keer een hotelovernachting nodig.
pi_86205760
Wordt de vervaldatum niet verlengd als je er extra miles bijkrijgt?
  woensdag 8 september 2010 @ 17:41:44 #15
112251 314
gimme pie!
pi_86211109
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:15 schreef artm het volgende:
Wordt de vervaldatum niet verlengd als je er extra miles bijkrijgt?
meestal moet je binnen een x aantal maanden een keer met hun maatschappij of een partner vliegen (12 of 24 maanden)

edit: als ik niet meer met KLM vlieg vervalt mijn status na een poos, maar als ik miles blijf krijgen door met American Express ergens af te rekenen zal ik die wel behouden
pi_86233952
Kwiwi, je hoeft niet eens alles te besteden om de expiration datum te verlengen met 2 jaar:
quote:
Account Deletion and Mileage Expiration
Accounts with no activity for 12 consecutive months after enrollment will be deleted. A new SkyMiles number can be obtained by contacting Delta.

Currently, miles will not expire as long as you participate in one of the following activities at least once every two years; mileage expires midnight Eastern time (-5 GMT), 24 months from the date of the last activity:

Earn miles for travel on a qualifying Delta, Delta Shuttle®, SkyTeam, or other SkyMiles airline partner flights.
Earn or redeem miles with one of the SkyMiles program partners including hotels, car rentals, Delta SkyMiles Credit Card from American Express, international credit card partners, SkyMiles Dining & Hotels by Rewards NetworkSM, MilePoint.com, mortgage lenders, CAP magazine subscriptions, real estate, or telecommunications partners.
Purchase miles through SkyMiles Buy Miles.
Receive miles through SkyMiles Gift Miles.
Transfer miles (or receive transferred miles) through SkyMiles Transfer Miles.
Redeem miles on Delta, Delta Shuttle, a SkyTeam partner, or another SkyMiles airline partner.
Mijn tip, ga naar de Delta Skymiles Shopping site en geef een dollar of 2 uit aan iTunes, als het goed is wordt daarmee je termijn verlengd.
pi_87524404
Eindelijk een keer iets gehaald bij Flying Blue: Silver. Weet niet eens waarom opeens, maar waarschijnlijk door wat meer vluchtjes richting Frankrijk dit jaar.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator donderdag 14 oktober 2010 @ 10:13:52 #18
45833 crew  Fogel
pi_87524968
Indien je 15 legs hebt gehad met KLM/AF of partners, krijg je silver. Ik ga eind volgende maand voor het eerst richting gold (na 5 a 6 jaar steeds net op silver te blijven hangen...) bij FB, en dat wegens de legs (30), niet wegens de punten. Toch niet slecht om dat voor elkaar te krijgen, bij beide werkgevers is de policy om met SAS te vliegen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_87525165
Yup, ik haal het toevallig op punten en legs tegelijkertijd. Maar goed, ik vlieg voornamelijk BA, omdat ik dat toch relaxter vind. Neemt niet weg dat het altijd welkom is, zeker de extra punten die ik zo spaar.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87525644
Misschien niet geheel het juiste topic. Maar als je moet overstappen bij een vlucht, wordt je bagage dan door medewerkers overgeplaatst. Of moet je die zelf van de band halen en weer opnieuw inchecken zeg maar?
Heb nog nooit met een tussenstop gevlogen dus ik weet het niet :@
pi_87525728
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:38 schreef Platina het volgende:
Misschien niet geheel het juiste topic. Maar als je moet overstappen bij een vlucht, wordt je bagage dan door medewerkers overgeplaatst. Of moet je die zelf van de band halen en weer opnieuw inchecken zeg maar?
Heb nog nooit met een tussenstop gevlogen dus ik weet het niet :@
Hangt van de vlucht af. Over het algemeen wordt dat allemaal gedaan, dus hoef je je er geen zorgen over te maken. Er zijn echter uitzondering, voornamelijk vluchten met overstap in de VS, dan moet je de bagage opnieuw inchecken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87525941
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:42 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hangt van de vlucht af. Over het algemeen wordt dat allemaal gedaan, dus hoef je je er geen zorgen over te maken. Er zijn echter uitzondering, voornamelijk vluchten met overstap in de VS, dan moet je de bagage opnieuw inchecken.
Oke bedankt voor het antwoord. Vlieg vanaf Amsterdam naar Auckland met een tussenstop in Kuala Lumpur, dus zal dan wel gewoon gedaan worden :)
pi_87525965
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 10:50 schreef Platina het volgende:

[..]

Oke bedankt voor het antwoord. Vlieg vanaf Amsterdam naar Auckland met een tussenstop in Kuala Lumpur, dus zal dan wel gewoon gedaan worden :)
Yep, wordt allemaal voor je geregeld.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87660362
Een van de voordelen van een Frequent Flyer elite status is een hogere kans op een upgrade. Ik heb zelf een jaar of vijf Flying Blue Gold gehad en ik kreeg slechts eenmaal een (gratis) upgrade aangeboden. Ik vloog destijds ongeveer elke maand met KLM. Dus laten we zeggen 1 op de 50 vluchten werd geupgraded.

Heeft iemand betere ervaringen met het verkrijgen van een upgrade? Of is dit een wassen neus ?
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 07:30:40 #25
45833 crew  Fogel
pi_87660782
Ik kreeg een 3-5 jaar geleden een upgrade op ongeveer 1 op de 5 vluchten, vorig jaar en dit jaar 1:10. Maar dit is wel allemaal binnen europa (dus met een zeer beperkt nut) en hoofdzakelijk wegens overboeking van economy. En dat met silver.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 18 oktober 2010 @ 07:40:01 #26
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_87660813
Tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_87661504
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 04:01 schreef jaco het volgende:

Heeft iemand betere ervaringen met het verkrijgen van een upgrade? Of is dit een wassen neus ?
Je bedoelt de gratis, service van de zaak upgrade ? Steeds minder en minder. Een aantal maatschappijen doen het tegenwoordig uit principe niet (Singapore Airlines en Cathay). Klm etc. nog maar sporadisch. Aan de ene kant ook wel logisch ook. Want als ik een upgrade krijg, krijgen de mensen die BC betaald hebben dan ook het prijsverschil (dus downgrade) van de maatschappij ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 08:58:59 #28
45833 crew  Fogel
pi_87661546
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 08:56 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Je bedoelt de gratis, service van de zaak upgrade ? Steeds minder en minder. Een aantal maatschappijen doen het tegenwoordig uit principe niet (Singapore Airlines en Cathay). Klm etc. nog maar sporadisch. Aan de ene kant ook wel logisch ook. Want als ik een upgrade krijg, krijgen de mensen die BC betaald hebben dan ook het prijsverschil (dus downgrade) van de maatschappij ?
Iemand die voor BC betaald heeft, maar daar wegens overboeking in BC geen plek krijg en gedowngrade wordt naar economy, krijgt inderdaad zijn geld terug.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_87661660
Ik heb Gold BMI (Staralliance) en daar krijg je 3 upgrades in vouchers, dus dat gaat vrij makkelijk. Met BA ben ik nu 2 jaar Gold en krijg ik 1:5 een upgrade, denk ik. Bij KLM nog niet eerder gehad, maar ook pas net Silver gehaald, ik vlieg er niet genoeg mee.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87661966
3 upgrades op 10 legs met KLM dit jaar, al ben ik wel een beetje een buitenbeentje :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 09:35:16 #31
45833 crew  Fogel
pi_87662126
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:26 schreef Thetallguy het volgende:
3 upgrades op 10 legs met KLM dit jaar, al ben ik wel een beetje een buitenbeentje :P
Door mensen als jij krijgen wij geen upgrades :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_87666417
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 08:58 schreef Fogel het volgende:

[..]

Iemand die voor BC betaald heeft, maar daar wegens overboeking in BC geen plek krijg en gedowngrade wordt naar economy, krijgt inderdaad zijn geld terug.
Ik bedoel eigenlijk, als jij met een economy ticket gratis geupgraded wordt, en naast mij in de BC komt te zitten terwijl ik het volle pond heb betaald, ik recht zou hebben op dezelfde stoel maar het prijsverschil terug zou moeten krijgen :Y)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87667749
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:26 schreef Thetallguy het volgende:
3 upgrades op 10 legs met KLM dit jaar, al ben ik wel een beetje een buitenbeentje :P
Wat bedoel je daarmee ?
pi_87668353
Ik heb geen status, deze waren allemaal op KL Dutytravel tickets.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:58:48 #35
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_87703757
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 04:01 schreef jaco het volgende:
Een van de voordelen van een Frequent Flyer elite status is een hogere kans op een upgrade. Ik heb zelf een jaar of vijf Flying Blue Gold gehad en ik kreeg slechts eenmaal een (gratis) upgrade aangeboden. Ik vloog destijds ongeveer elke maand met KLM. Dus laten we zeggen 1 op de 50 vluchten werd geupgraded.

Heeft iemand betere ervaringen met het verkrijgen van een upgrade? Of is dit een wassen neus ?
Ik heb van een KLM Purser begrepen dat het beleid van KLM nu sinds meer dan een jaar zo is dat er geen gratis upgrades meer worden uitgedeeld zolang de economy class niet vol is. Dit in tegenstelling tot bv Delta, die altijd hun Business class opvult met gratis upgrades.

Op 15 trips naar Brazilie misschien 2 of 3 keer een upgrade gekregen. Op vluchten van en naar SIN en BKK in bijna de helft van de gevallen. En op trips naar USA, waar ik altijd met Delta vlieg (vroeger NWA), bijna op iedere vlucht een upgrade. Maar ik vlieg dan ook misschien wel op voordelige dagen zoals dinsdag en donderdag.

Maar ik moet er bij zeggen dat met een FB Platinum level een gegarandeerde stoel op de voorste rij in de nieuwe comfort class voor mij op een intercontinentale dagvlucht goed genoeg is.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:03:26 #36
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_87703864
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:03 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk, als jij met een economy ticket gratis geupgraded wordt, en naast mij in de BC komt te zitten terwijl ik het volle pond heb betaald, ik recht zou hebben op dezelfde stoel maar het prijsverschil terug zou moeten krijgen :Y)
Ofwel, uiteindelijk vliegt iedereen voor een economy prijs in business class? Dat is toch je redenatie?

Dus als Appie Hein vandaag iets in de aanbieding heeft wat jij gisteren gekocht hebt, heb je dus ook recht op die korting.....?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_87703905
De BA heeft wat dat betreft een topdeal voor lange BC vluchten. Bij een retour wordt op 1 leg je BC van FC, wel net even relaxter op een vlucht van 12 uur. :Y
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87704005
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:03 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ofwel, uiteindelijk vliegt iedereen voor een economy prijs in business class? Dat is toch je redenatie?

Ik zeg alleen dat het min of meer unfair is ten opzichte van de mensen die wel het volle pond betalen, er mensen bij te zetten die om wat voor reden dan ook geupgrade worden zonder enige vorm van bijbetaling.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87704049
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:09 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat het min of meer unfair is ten opzichte van de mensen die wel het volle pond betalen, er mensen bij te zetten die om wat voor reden dan ook geupgrade worden zonder enige vorm van bijbetaling.
Hoezo? De mensen die het volle pond betalen krijgen een flexibel ticket, zijn zeker dat ze een stoel hebben, etc... De mensen met een upgrade hebben wat random mazzel, daar kan je niet op rekenen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87704145
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:11 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De mensen met een upgrade hebben wat random mazzel, daar kan je niet op rekenen.
Nu is het wel zo dat een aantal mensen zitten te "azen" op een upgrade. Overigens kun je in economy ook gewoon flexibele tickets boeken.

Overigens is de discussie over al dan niet upgraden voor een groot aantal maatschappijen (met name de Aziatische) reden om gewoon uit principe niet te upgraden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87704257
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nu is het wel zo dat een aantal mensen zitten te "azen" op een upgrade. Overigens kun je in economy ook gewoon flexibele tickets boeken.

Overigens is de discussie over al dan niet upgraden voor een groot aantal maatschappijen (met name de Aziatische) reden om gewoon uit principe niet te upgraden.
Ik weet niet hoe je wilt "azen" op een upgrade, maar dat soort dingen maak ik eigenlijk nooit mee. Enfin, wij vliegen altijd BC en mij boeit het echt geen donder als er iemand ge-upgrade wordt. Denk je dat economy anders is? Daar zit Pietje ook naast Jantje met een ticket dat 4x duurder is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:08:29 #42
45833 crew  Fogel
pi_87709699
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:19 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je wilt "azen" op een upgrade, maar dat soort dingen maak ik eigenlijk nooit mee. Enfin, wij vliegen altijd BC en mij boeit het echt geen donder als er iemand ge-upgrade wordt. Denk je dat economy anders is? Daar zit Pietje ook naast Jantje met een ticket dat 4x duurder is.
Wij boeken zelfs af en toe eco-flex tickets die duurder zijn dan een business class ticket, komt vooral richting Brussel veel voor... de maatschappijen weten donders goed dat het geen ruk uitmaakt wat de prijs is, zolang er maar "economy" op het ticket staat (omdat vele instanties in Brussel gewoon business niet vergoeden...)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_87710172
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:09 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat het min of meer unfair is ten opzichte van de mensen die wel het volle pond betalen, er mensen bij te zetten die om wat voor reden dan ook geupgrade worden zonder enige vorm van bijbetaling.
In het geval van familie van KLM personeel ben ik dat met je eens.

De klandizie van goldcard en platinum card houders vormt echter de financiele continuiteit van de maatschappij. Je moet zeer veel kilometers maken om zo'n level te krijgen en vast te houden. Het zijn ook de klanten die vaak de dure (flex) ticketcategorieen kopen.

Zonder gold- en platinum card houders kan de KLM de tent sluiten. Ik heb er daarom geen moeite mee als die worden geupgraded, ook als ik zelf het volle pond betaald heb voor business class. Dit is ook niet het type reiziger dat de onrust in de business class cabine verhoogt.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 09:40:39 #44
45833 crew  Fogel
pi_89003883
quote:
Membership type: Gold
Since: 11/21/2010
Zo, eindelijk lounge toegang zonder business class te vliegen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_89004014
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 09:40 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zo, eindelijk lounge toegang zonder business class te vliegen.
Heel goed! Ik ben nu nog zilver bij KLM, dus schiet niet echt op.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89026342
Hoe zit het met upgrades? Kijk je degene bij de check-in lief aan en krijg je voorrang als je een Frequent Flyer-kaart hebt?
pi_89027583
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:14 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Hoe zit het met upgrades? Kijk je degene bij de check-in lief aan en krijg je voorrang als je een Frequent Flyer-kaart hebt?
Lief aankijken helpt bijna nergens meer, ze worden bij de meeste airlines enkel uitgedeeld als het vliegtuig in economy overboekt is en er is nog ruimte in business. Dan kom je er soms al bij het inchecken achter, maar meestal bij het boarden. En dan krijgen de goldcards daar het eerste mee te maken. Ik heb in 20-30% van de gevallen dat ik economy vlieg bij BA dus dat ik bij het boarden opeens een nieuwe instapkaart krijg voor business.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89027855
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Lief aankijken helpt bijna nergens meer, ze worden bij de meeste airlines enkel uitgedeeld als het vliegtuig in economy overboekt is en er is nog ruimte in business. Dan kom je er soms al bij het inchecken achter, maar meestal bij het boarden. En dan krijgen de goldcards daar het eerste mee te maken. Ik heb in 20-30% van de gevallen dat ik economy vlieg bij BA dus dat ik bij het boarden opeens een nieuwe instapkaart krijg voor business.
Hoezo overboekt? Er kan toch nooit meer geboekt worden dan het aantal beschikbare zitplaatsen?
  maandag 22 november 2010 @ 20:46:28 #49
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_89028036
Dream on. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_89028296
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:46 schreef static het volgende:
Dream on. :)
Leg uit.
pi_89028333
Er wordt altijd overboekt als er genoeg vraag is. Net als bij hotels, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89028525
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:51 schreef Drive-r het volgende:
Er wordt altijd overboekt als er genoeg vraag is. Net als bij hotels, etc...
En wat als er helemaal geen plaats meer is in het vliegtuig?
pi_89028619
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:55 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]



En wat als er helemaal geen plaats meer is in het vliegtuig?
Dan wordt je op een andere vlucht gezet. Maar dan kiezen ze dus niet een gold member, maar dan gooien ze er iemand af die laat inchecked en geen status heeft ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89028776
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Dan wordt je op een andere vlucht gezet. Maar dan kiezen ze dus niet een gold member, maar dan gooien ze er iemand af die laat inchecked en geen status heeft ofzo.
Zet een luchtvaartmaatschappij dan 250 tickets in de aanbieding bij een vlucht van maar 220?
pi_89029224
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:01 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]



Zet een luchtvaartmaatschappij dan 250 tickets in de aanbieding bij een vlucht van maar 220?
Ik ken de exacte cijfers niet, maar het zal om minder gaan. Vergeet niet dat als er 220 van de 220 verkocht zijn, ze toch nog plaats maken voor de nummer 221 met een goldcard en een business class tickets die zijn andere vlucht net mist.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89029303
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Ik ken de exacte cijfers niet, maar het zal om minder gaan. Vergeet niet dat als er 220 van de 220 verkocht zijn, ze toch nog plaats maken voor de nummer 221 met een goldcard en een business class tickets die zijn andere vlucht net mist.
Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?
pi_89029424
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]



Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?
Neehoor altijd. KLM boekt bijv. standaard 10% over. Er wordt wel op gestuurd om uiteindelijk bij vertrek zo min mogelijk overboekingen te hebben (bijv. door tariefaanpassingen en al actief overboeken). Het totaal aantal overboekingen loopt dan van -in theorie- 10% aan het begin van de verkoop, tot ongeveer 0% op de datum van de vlucht zelf.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_89029437
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]



Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?
Nee, dat zeg ik niet. Het kan ook overboekt zijn door vele andere redenen, waaronder simpelweg het aan nemen van teveel boekingen. Het is een dynamisch process, iedereen rekent met x% afzeggingen en laatkomers, etc... Vergeet niet dat Jan Modaal misschien 1 keer per jaar vliegt en alles lang van tevoren plant, etc... Maar die groep vormt misschien 50% van het volume, de rest zijn mensen die voor allerlei redenen laat boeken, tickets wisselen, etc etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 21:15:25 #59
45833 crew  Fogel
pi_89029470
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]



Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?
Het vliegtuig kan altijd overboekt zijn. En indien er inderdaad meer passagiers komen dan er stoelen beschikbaar zijn, hebben de mensen met de laagste boekingsklasses/status pech (tenzij er een vrijwillige gevonden wordt die X¤ wil hebben om vrijwillig met een andere vlucht mee te gaan).
Deze discussie past trouwens misschien wat beter in: Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 22 november 2010 @ 21:36:46 #60
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_89030521
Bepaalde vluchten zijn praktisch altijd overboekt. En als je daar een beetje rekening mee houdt, kan dat aardig wat opleveren. Zo is de vlucht CDG-GRU op zaterdagavond altijd overboekt, en is Buzz de eerste die bij de vraag naar vrijwilligers zijn hand opsteekt.

Wat levert het op?

Gratis diner in een 5* hotel (helaas niet in hartje Parijs)
Overnachting in datzelfde 5* hotel
Upgrade naar business class op de zondag morgen vlucht
600 euries cash schoon in het handje. En geen voucher hé, maar echt 6 flappen.

Al 3 keer gelukt. En het nadeel? Op zaterdagavond om 7 uur van huis ipv op zondagmorgen op 7 uur. (als dat al een nadeel is)

Maar ja als op vrijdagavond de laatste vlucht vanaf Malpensa niet meer naar Amsterdam vertrekt vanwege de vele vlieguren van het cabine personeel en je dus met de eerst volgende vlucht de andere morgen om 7 uur vanaf Linate mag vliegen met tussendoor een overnachting van 3 uur aan het Lago di Varese, baal je wel stevig. Ach alle veel vliegers zullen het wel eens hebben meegemaakt.Maar de jankers die lopen te huilen omdat het vliegveld van Bangkok bezet is, die begrijp ik dus echt niet. Want wat is nu leuker dan als vrijgezel een paar dagen extra gratis in BKK. Zo hep elk nadeel zun voordeel.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_89124452
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:36 schreef buzz1291 het volgende:
Maar de jankers die lopen te huilen omdat het vliegveld van Bangkok bezet is, die begrijp ik dus echt niet. Want wat is nu leuker dan als vrijgezel een paar dagen extra gratis in BKK. Zo hep elk nadeel zun voordeel.....
Als ik werkeloos zou zijn geweest zou ik het geen probleem vinden. Maar ik geloof niet dat mijn baas het leuk vindt als ik een paar dagen langer in BKK zou blijven. Die gaat echt wel navragen of ik echt geen andere mogelijkheid zou hebben kunnen nemen. En als die er is, kan ik heeeeeeeeeeeeeeel lang in BKK blijven.

Dus misschien hebben mensen redenen om te "huilen" als het vliegveld bezet is en dus niet kunnen vliegen. Men reist niet voor niets op een bepaalde dag. Men wil om hen moverende reden op een bepaald moment ergens zijn.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_89126350
Ik heb even een vraagje: ik ben KLM Silver en nu ga ik volgende week vliegen met KLM / Martinair. Ik mag dus via de speciale rijen en zo, maar mogen mijn 2 mede-vliegers dat ook (omdat ik zilver ben)? Zou namelijk een hoop tijd schelen bij douane en zo :)
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 09:41:32 #63
45833 crew  Fogel
pi_89126504
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:32 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb even een vraagje: ik ben KLM Silver en nu ga ik volgende week vliegen met KLM / Martinair. Ik mag dus via de speciale rijen en zo, maar mogen mijn 2 mede-vliegers dat ook (omdat ik zilver ben)? Zou namelijk een hoop tijd schelen bij douane en zo :)
Samen koffers inchecken bij business zal nog wel OK zijn, maar samen de security check door via de priority lane zal je waarschijnlijk niet lukken.
Als de twee medevliegers je eigen kinderen zijn, is mijn ervaring dat ze niet zo moeilijk doen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 25 november 2010 @ 09:46:54 #64
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_89126614
Security check priority lane? Nog nooit gezien. :@

En ja, ben ook Silver.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_89126911
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:46 schreef static het volgende:
Security check priority lane? Nog nooit gezien. :@

En ja, ben ook Silver.
Er is ergens een soort van poortje voor Priority, maar het scheelt je echt niks. Geen idee of je daar mensen mee mag nemen, maakt ook niet echt uit natuurlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 25 november 2010 @ 10:00:49 #66
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_89126995
Bedoel je niet dat Privium?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_89127151
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:00 schreef static het volgende:
Bedoel je niet dat Privium?
Nee, dat heb ik zelf wel. Daarnaast zit een poortje waardoor je in kunt schuiven vooraan de rij voor de douane.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 10:16:13 #68
45833 crew  Fogel
pi_89127379
Er zit verschil in de rijen bij de verschillende vertrekhallen op Schiphol, Schengen en niet-Schengen. Bij het Schengen-deel heb je bij de security check (want paspoortcontrole heb je hier niet) links privium, meteen rechts daarvan een priority lane voor business en frequent flyer elites, en de rijen daar weer rechts van zijn voor economy passagiers zonder FF kaarten.
De meest rechtse rijen staan regelmatig tot zelfs om de hoek achter de balies, en dan ben je toch wel blij als je daar langsop mag lopen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_89127447
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:16 schreef Fogel het volgende:
Er zit verschil in de rijen bij de verschillende vertrekhallen op Schiphol, Schengen en niet-Schengen. Bij het Schengen-deel heb je bij de security check (want paspoortcontrole heb je hier niet) links privium, meteen rechts daarvan een priority lane voor business en frequent flyer elites, en de rijen daar weer rechts van zijn voor economy passagiers zonder FF kaarten.
De meest rechtse rijen staan regelmatig tot zelfs om de hoek achter de balies, en dan ben je toch wel blij als je daar langsop mag lopen.
Bij niet-Schengen heb je hetzelfde in spiegelbeeld voor de douane. Dus rechts Privium, links daarvan priority en dan economy zonder FF.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89129228
Het zijn niet mijn kinderen maar vriend en schoonmoeder :D

Maar je hebt idd een speciale rij voor de douane. Voor schengen is dat niet heel interessant, maar de laatste keer dat ik langs de intercontinentale vluchten dinges liep, stond er een lange rij bij de normale doorgang en voor de priority bijna niemand :)
pi_89129331
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Het zijn niet mijn kinderen maar vriend en schoonmoeder :D

Maar je hebt idd een speciale rij voor de douane. Voor schengen is dat niet heel interessant, maar de laatste keer dat ik langs de intercontinentale vluchten dinges liep, stond er een lange rij bij de normale doorgang en voor de priority bijna niemand :)
Gebeurt inderdaad wel eens, maar moet zeggen dat het vrij zelden is. Dan moet je even lief doen tegen de KLM dame bij het poortje.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 25 november 2010 @ 12:06:22 #72
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_89130688
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 11:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Het zijn niet mijn kinderen maar vriend en schoonmoeder :D

Maar je hebt idd een speciale rij voor de douane. Voor schengen is dat niet heel interessant, maar de laatste keer dat ik langs de intercontinentale vluchten dinges liep, stond er een lange rij bij de normale doorgang en voor de priority bijna niemand :)
Als er zo'n gast met een grote V op z'n borst de instapkaarten staat te controleren, gaat je dat echt niet lukken. En terecht zeg! Algelopen maandagmorgen was het weer prijs, Ook bij de priority in het Schengen gebied een behoorlijke rij en iedereen die niet aan de voorwaarden voldeed werd netjes naar die hele lange rij verwezen. Maar dat er dan weer 2 security checks voor Privium zijn waar bijna geen mens stond, en slechts één voor priority, begrijp ik dan weer niet. Ze moeten die routing gewoon aanpassen zodat ze alle drie die checks optimaal kunnen benutten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_89138910
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:36 schreef buzz1291 het volgende:
Bepaalde vluchten zijn praktisch altijd overboekt. En als je daar een beetje rekening mee houdt, kan dat aardig wat opleveren. Zo is de vlucht CDG-GRU op zaterdagavond altijd overboekt, en is Buzz de eerste die bij de vraag naar vrijwilligers zijn hand opsteekt.

Wat levert het op?

Gratis diner in een 5* hotel (helaas niet in hartje Parijs)
Overnachting in datzelfde 5* hotel
Upgrade naar business class op de zondag morgen vlucht
600 euries cash schoon in het handje. En geen voucher hé, maar echt 6 flappen.

Al 3 keer gelukt. En het nadeel? Op zaterdagavond om 7 uur van huis ipv op zondagmorgen op 7 uur. (als dat al een nadeel is)

Per keer of totaal?
pi_89159028
Mooi verhaal over die 'voluntary bump' zeg!

Ik vlieg op 27 december (net na de kerst dus) terug vanaf EWR naar FRA. Ik hoop zelf dat deze vlucht (LH485 om 10:10pm) overbooked wordt. Hoe schatten jullie mijn kansen?
pi_89172561
Vraagje... mijn ouders vliegen vandaag van AMS naar SXM en maken geen gebruik van een Frequent Flyer program. Kan ik toch nog die miles die ze vliegen op mijn "kaart" laten bijschrijven?
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 12:01:16 #76
45833 crew  Fogel
pi_89173076
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:48 schreef Oosten het volgende:
Vraagje... mijn ouders vliegen vandaag van AMS naar SXM en maken geen gebruik van een Frequent Flyer program. Kan ik toch nog die miles die ze vliegen op mijn "kaart" laten bijschrijven?
Nee.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 26 november 2010 @ 23:02:25 #77
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_89206768
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:01 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Per keer of totaal?
Per keer, ja! Maar dat zijn gewoon de Europese regels hoor voor een intercontinentale vlucht, die 600 euro's dan. Wat de exacte regels voor onderkomen zijn weet ik niet maar het zal wel Air France policy zijn om gestrande passagiers in dat 5* hotel onder te brengen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 8 januari 2011 @ 00:13:35 #78
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_91007995
*meldt*

Wat zijn je voornaamste bestemmingen?
VS (Florida), Amsterdam en New Zealand.

Bij welke frequent flyer programma's ben je aangesloten?
United Mileage Plus en American Airlines AAdvantage. Daarnaast heb ik nog een KLM Flying Blue account, maar die is onlangs leeggeplunderd met een enkeltje ORD-AMS.

Hoeveel miles heb je momenteel gespaard?
United: 11.693 miles, American: 5.212 miles (net 12.500 miles uitgegeven aan een andere enkele reis).

Is je miles-obsessie zo erg dat je er je reisplannen door laat beinvloeden?
Ja, ik vlieg alleen met Star Alliance of OneWorld partners. :D

:P
  Moderator zaterdag 8 januari 2011 @ 10:15:16 #79
45833 crew  Fogel
pi_91015910
Wat zijn je voornaamste bestemmingen?
Veel binnen Europa, af en toe naar de VS

Bij welke frequent flyer programma's ben je aangesloten?
KLM Flying Blue (gold) en Eurobonus (basic)

Hoeveel miles heb je momenteel gespaard?
ca 150.000 bij FB en ca 10.000 bij EB (had dat account helemaal leeggeplunderd in de zomer en geen *A meer gevlogen, alle punten komen via mijn co-branded credit cards)

Is je miles-obsessie zo erg dat je er je reisplannen door laat beinvloeden?
Miles niet, schiet tegenwoordig toch niet op, status wel. Voorkeur voor Skyteam, maar vlieg *A als het niet anders uitkomt
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_91037732
Wat zijn je voornaamste bestemmingen?
Veel binnen Europa, af en toe Azie en de VS

Bij welke frequent flyer programma's ben je aangesloten?
BA/Oneworld (Gold), BMI/Staralliance (Gold) en Flying Blue (Silver)

Hoeveel miles heb je momenteel gespaard?
ca 110.000 bij BA, 0 bij BMI en ca 20.000 bij Flying Blue

Is je miles-obsessie zo erg dat je er je reisplannen door laat beinvloeden?
Niet echt voor de miles, maar ik vind het wel relaxed om zoveel mogelijk status te behouden aangezien ik prive ook erg veel (wekelijks) vlieg
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91109917
Ik ga dit maar eens volgen. Is het aanmelden van frequent flyer programma's gratis? En dan aan de hand van je vluchten wordt je op een gegeven moment silver/gold? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
pi_91110135
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ga dit maar eens volgen. Is het aanmelden van frequent flyer programma's gratis? En dan aan de hand van je vluchten wordt je op een gegeven moment silver/gold? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Ja, is (bijna) altijd gratis. Als je veel reist krijg je een "status", meestal inderdaad silver/gold, maar het wordt soms anders genoemd. Je moet meestal echter wel behoorlijk veel reizen om daar te komen, of reizen in business class, dan gaat het sneller. De meeste mensen die enkel prive reizen, doen het dus voor de punten, waarmee ze uiteindelijk een keer goedkoper kunnen vliegen ofzo. De mensen die veel voor werk reizen, doen het voor de silver/gold status, waarmee je toegang tot lounges krijgt, nog meer punten kunt sparen en eerder upgrades krijgt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91110234
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ja, is (bijna) altijd gratis. Als je veel reist krijg je een "status", meestal inderdaad silver/gold, maar het wordt soms anders genoemd. Je moet meestal echter wel behoorlijk veel reizen om daar te komen, of reizen in business class, dan gaat het sneller. De meeste mensen die enkel prive reizen, doen het dus voor de punten, waarmee ze uiteindelijk een keer goedkoper kunnen vliegen ofzo. De mensen die veel voor werk reizen, doen het voor de silver/gold status, waarmee je toegang tot lounges krijgt, nog meer punten kunt sparen en eerder upgrades krijgt.
Oke, bedankt voor de info. Ik denk dat ik dan niet genoeg reis om er wat aan te hebben (4 keer per jaar waarvan minimaal 1 keer buiten europa; binnenlandse vluchten niet meegeteld).
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 12:51:01 #84
45833 crew  Fogel
pi_91110287
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Oke, bedankt voor de info. Ik denk dat ik dan niet genoeg reis om er wat aan te hebben (4 keer per jaar waarvan minimaal 1 keer buiten europa; binnenlandse vluchten niet meegeteld).
Als je 4x per jaar met overstap reist, heb je al 16 "legs" te pakken, wat bij KLM al voldoende is om silver te behalen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_91110915
Iemand die weet hoe je een lan vlucht kan adden bij je BA kaart?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 13:16:15 #86
45833 crew  Fogel
pi_91111331
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die weet hoe je een lan vlucht kan adden bij je BA kaart?
Retroclaim: http://www.britishairways.com/travel/retro/execclub/en_gb
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 10 januari 2011 @ 13:26:54 #87
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_91111800
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:51 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je 4x per jaar met overstap reist, heb je al 16 "legs" te pakken, wat bij KLM al voldoende is om silver te behalen.
Huh? Is dat minder geworden? Dacht dat het 25 was.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_91113062
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:26 schreef static het volgende:

[..]

Huh? Is dat minder geworden? Dacht dat het 25 was.
Nee, is nu 15. Geen idee sinds wanneer trouwens.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 14:02:13 #89
45833 crew  Fogel
pi_91113255
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, is nu 15. Geen idee sinds wanneer trouwens.
In ieder geval sinds 2005 al.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_91120685
quote:
Dank je, dat moet hem zijn

Heb een ticket nummer met 3 cijfers - 10 cijfers iemand die weet of ze in dat format zijn?

Tot op heden lukt het me niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_91122792
Je moet faxen, die leven echt nog in het stenen tijdperk :')
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 10 januari 2011 @ 17:42:54 #92
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_91123169
Is bij Air France/KLM ook nog geloof ik, ergens in Frankrijk.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_91123324
Wel een goede manier om er voor te zorgen dat niemand die miles claimt

En ja ik had mijn kaart mee moeten nemen en mijn nummer op moeten schrijven, maar ja dat heb ik niet gedaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_91138894
*meldt*
Wat zijn je voornaamste bestemmingen?
Veel binnen Europa, af en toe Caribbean en noord Afrika

Bij welke frequent flyer programma's ben je aangesloten?
Flying Blue (Ivory) (hotels, marriott rewards, starwood en HHoners)

Hoeveel miles heb je momenteel gespaard?
ca. 70.000 bij Flying Blue

Is je miles-obsessie zo erg dat je er je reisplannen door laat beinvloeden?
Zeker niet en dat is ook de reden waarom ik nog steeds geen echt level bij KLM haal, vlieg veels te veel met andere (goedkopere) maatschappijen.

Afgelopen jaar 2 legs te kort om silver te behalen, kon niet echt nog een tripje erbij verzinnen en zoveel extra heb je er ook weer niet aan. Op schiphol is privium al een hele verademing.
>> Player has BlackJack!
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 17:25:45 #95
45833 crew  Fogel
pi_91169333
Ik een status match aangevraagd bij eurobonus. Kreeg antwoord dat ze me geen gold card kunnen geven, maar dat ik wel silver als head start kan krijgen. Moet er nog even over nadenken of ik dat wil.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_91169781
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:25 schreef Fogel het volgende:
Ik een status match aangevraagd bij eurobonus. Kreeg antwoord dat ze me geen gold card kunnen geven, maar dat ik wel silver als head start kan krijgen. Moet er nog even over nadenken of ik dat wil.
Vraag het bij BMI, die doen er minder moeilijk over een zijn ook Staralliance?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91204611
Ben sinds afgelopen zomer Platinum by Flying blue, vlieg al ruim anderhalf jaar iedere week dus dan schiet het wel op. Verblijf altijd in het Marriot hotel daar en laat die punten overschrijven naar mn FB account, kan ik iedereen aanraden! Levert nog meer punten op dan een retourtje vliegen (is in mijn geval dan ook alleen maar naar UK dus dat schiet echt niet op, ook al krijg je dubbele miles). 3 overnachtingen bij Marriot is al snel 700 miles en dan krijg je er nog 500 'bonus' miles bij iedere week, geen idee waarom. Huur ook altijd een auto bij europcar en heb daar ook wel eens m'n FB nummer doorgegeven, zou ik ook miles voor moeten krijgen maar op een of andere manier heeft dat nog nooit gewerkt, geen zin om er werk van te maken ook.

Vlieg over 2 weken naar Thailand (ticket kostte me 80.000 miles en 250eu belastingen, hou je toch 500 eu in je zak). Momenteel nog iets van 70.000 miles over.

Merk wel dat sinds ik platinum ben, ik vaker wordt geupgrade dan toen ik gold was (ben ik ook een jaar geweest). Gebeurt echter alleen als de economy vol is. Niet dat het me iets boeit want het enige wat bij de europese vluchten anders is, is het eten.

Wel relaxt dat ik als platinumkaarthouder gratis een 'economy comfort' stoel kon boeken naar Thailand, dat kost anders 140 euro per enkele vlucht en vind wat extra ruimte en een stoel die verder naar achter kan toch wel lekker!
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:51:15 #98
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_91586034
*wacht nog steeds op z'n LAX-LHR miles..*
  vrijdag 28 januari 2011 @ 10:48:19 #99
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_91980827
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:51 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
*wacht nog steeds op z'n LAX-LHR miles..*
LAX-LHR bleek in een andere boekingsclasse waardoor ik geen Star Alliance miles kreeg :')
pi_91983192
Ik spaar zelf Krisflyer miles bij Singapore Airlines en dacht een mooi aantal miles te verdienen bij Turkish Airlines (ook Star Alliance) met de vlucht Amsterdam - Kuala Lumpur en terug.

Toen bleek bij de overstap in Istanbul dat het tweede deel werd uitgevoerd door Malaysian Airlines. Daar was ik op zich wel blij mee, maar Singapore Airlines gaf me er geen Krisflyer miles voor, ook al had de vlucht ook een vluchtnummer van Turkish Airlines. De 2 vluchten tussen Amsterdam en Istanbul waren geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')