Er zijn bedrijven die een contract hebben met een alliantie. Mijn bedrijf heeft een contract met Skyteam en een goedkoopste directe vlucht policy. Dat is vanwege de kortingen toch vaak KLM en dus heb ik niet veel keuze dan KLM te vliegen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef artm het volgende:
Waarom een poging doen gold te krijgen bij Flying Blue? Als je afentoe kijkt wat die reward flights kosten..niet normaal.
Bij AA zit ik op een retour BRU-SFO op zo'n 60 euro, Flying Blue kennende zit je dan met gemak rond de 300/400 euro.
Hmm dat zou mooi zijnquote:Op dinsdag 7 september 2010 01:46 schreef artm het volgende:
Lekker nieuwtje las ik net op flyertalk, nog wel unconfirmed, maar per 1 oktober is het mogelijk om met AAdvantage miles te verdienen op BA transatlantisch vluchten!
Met 2 vluchten volgend jaar naar de VS zeg ik, thank you ATI!
Opmaken kan ook bij de partners als je geen tijd hebt om te vliegen. Boek een hotelovernachting of huurauto, dan ben je waarschijnlijk al een heel eind door de punten heen.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hmm dat zou mooi zijn
Ik kreeg van de week een brief van Delta over dat m'n skymiles eind van dit jaar vervallen.. Wist niet eens dat dat konBeetje jammer want ik heb er al een paar jaar zo'n 50.000 op staan. Maar eens even zien of ik nog tijd heb om ze op te maken.
O ik wist niet dat dat kon, heb eigenlijk nog nooit echt gekeken wat er voor opties waren behalve vluchten boeken. Maar dat komt goed uit dan, want ik ga morgen weer naar de VS en er is vast een keer een hotelovernachting nodig.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Opmaken kan ook bij de partners als je geen tijd hebt om te vliegen. Boek een hotelovernachting of huurauto, dan ben je waarschijnlijk al een heel eind door de punten heen.
meestal moet je binnen een x aantal maanden een keer met hun maatschappij of een partner vliegen (12 of 24 maanden)quote:Op woensdag 8 september 2010 15:15 schreef artm het volgende:
Wordt de vervaldatum niet verlengd als je er extra miles bijkrijgt?
Mijn tip, ga naar de Delta Skymiles Shopping site en geef een dollar of 2 uit aan iTunes, als het goed is wordt daarmee je termijn verlengd.quote:Account Deletion and Mileage Expiration
Accounts with no activity for 12 consecutive months after enrollment will be deleted. A new SkyMiles number can be obtained by contacting Delta.
Currently, miles will not expire as long as you participate in one of the following activities at least once every two years; mileage expires midnight Eastern time (-5 GMT), 24 months from the date of the last activity:
Earn miles for travel on a qualifying Delta, Delta Shuttle®, SkyTeam, or other SkyMiles airline partner flights.
Earn or redeem miles with one of the SkyMiles program partners including hotels, car rentals, Delta SkyMiles Credit Card from American Express, international credit card partners, SkyMiles Dining & Hotels by Rewards NetworkSM, MilePoint.com, mortgage lenders, CAP magazine subscriptions, real estate, or telecommunications partners.
Purchase miles through SkyMiles Buy Miles.
Receive miles through SkyMiles Gift Miles.
Transfer miles (or receive transferred miles) through SkyMiles Transfer Miles.
Redeem miles on Delta, Delta Shuttle, a SkyTeam partner, or another SkyMiles airline partner.
Hangt van de vlucht af. Over het algemeen wordt dat allemaal gedaan, dus hoef je je er geen zorgen over te maken. Er zijn echter uitzondering, voornamelijk vluchten met overstap in de VS, dan moet je de bagage opnieuw inchecken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:38 schreef Platina het volgende:
Misschien niet geheel het juiste topic. Maar als je moet overstappen bij een vlucht, wordt je bagage dan door medewerkers overgeplaatst. Of moet je die zelf van de band halen en weer opnieuw inchecken zeg maar?
Heb nog nooit met een tussenstop gevlogen dus ik weet het niet
Oke bedankt voor het antwoord. Vlieg vanaf Amsterdam naar Auckland met een tussenstop in Kuala Lumpur, dus zal dan wel gewoon gedaan wordenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hangt van de vlucht af. Over het algemeen wordt dat allemaal gedaan, dus hoef je je er geen zorgen over te maken. Er zijn echter uitzondering, voornamelijk vluchten met overstap in de VS, dan moet je de bagage opnieuw inchecken.
Yep, wordt allemaal voor je geregeld.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:50 schreef Platina het volgende:
[..]
Oke bedankt voor het antwoord. Vlieg vanaf Amsterdam naar Auckland met een tussenstop in Kuala Lumpur, dus zal dan wel gewoon gedaan worden
Je bedoelt de gratis, service van de zaak upgrade ? Steeds minder en minder. Een aantal maatschappijen doen het tegenwoordig uit principe niet (Singapore Airlines en Cathay). Klm etc. nog maar sporadisch. Aan de ene kant ook wel logisch ook. Want als ik een upgrade krijg, krijgen de mensen die BC betaald hebben dan ook het prijsverschil (dus downgrade) van de maatschappij ?quote:Op maandag 18 oktober 2010 04:01 schreef jaco het volgende:
Heeft iemand betere ervaringen met het verkrijgen van een upgrade? Of is dit een wassen neus ?
Iemand die voor BC betaald heeft, maar daar wegens overboeking in BC geen plek krijg en gedowngrade wordt naar economy, krijgt inderdaad zijn geld terug.quote:Op maandag 18 oktober 2010 08:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je bedoelt de gratis, service van de zaak upgrade ? Steeds minder en minder. Een aantal maatschappijen doen het tegenwoordig uit principe niet (Singapore Airlines en Cathay). Klm etc. nog maar sporadisch. Aan de ene kant ook wel logisch ook. Want als ik een upgrade krijg, krijgen de mensen die BC betaald hebben dan ook het prijsverschil (dus downgrade) van de maatschappij ?
Door mensen als jij krijgen wij geen upgradesquote:Op maandag 18 oktober 2010 09:26 schreef Thetallguy het volgende:
3 upgrades op 10 legs met KLM dit jaar, al ben ik wel een beetje een buitenbeentje
Ik bedoel eigenlijk, als jij met een economy ticket gratis geupgraded wordt, en naast mij in de BC komt te zitten terwijl ik het volle pond heb betaald, ik recht zou hebben op dezelfde stoel maar het prijsverschil terug zou moeten krijgenquote:Op maandag 18 oktober 2010 08:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Iemand die voor BC betaald heeft, maar daar wegens overboeking in BC geen plek krijg en gedowngrade wordt naar economy, krijgt inderdaad zijn geld terug.
Wat bedoel je daarmee ?quote:Op maandag 18 oktober 2010 09:26 schreef Thetallguy het volgende:
3 upgrades op 10 legs met KLM dit jaar, al ben ik wel een beetje een buitenbeentje
Ik heb van een KLM Purser begrepen dat het beleid van KLM nu sinds meer dan een jaar zo is dat er geen gratis upgrades meer worden uitgedeeld zolang de economy class niet vol is. Dit in tegenstelling tot bv Delta, die altijd hun Business class opvult met gratis upgrades.quote:Op maandag 18 oktober 2010 04:01 schreef jaco het volgende:
Een van de voordelen van een Frequent Flyer elite status is een hogere kans op een upgrade. Ik heb zelf een jaar of vijf Flying Blue Gold gehad en ik kreeg slechts eenmaal een (gratis) upgrade aangeboden. Ik vloog destijds ongeveer elke maand met KLM. Dus laten we zeggen 1 op de 50 vluchten werd geupgraded.
Heeft iemand betere ervaringen met het verkrijgen van een upgrade? Of is dit een wassen neus ?
Ofwel, uiteindelijk vliegt iedereen voor een economy prijs in business class? Dat is toch je redenatie?quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk, als jij met een economy ticket gratis geupgraded wordt, en naast mij in de BC komt te zitten terwijl ik het volle pond heb betaald, ik recht zou hebben op dezelfde stoel maar het prijsverschil terug zou moeten krijgen
Ik zeg alleen dat het min of meer unfair is ten opzichte van de mensen die wel het volle pond betalen, er mensen bij te zetten die om wat voor reden dan ook geupgrade worden zonder enige vorm van bijbetaling.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ofwel, uiteindelijk vliegt iedereen voor een economy prijs in business class? Dat is toch je redenatie?
Hoezo? De mensen die het volle pond betalen krijgen een flexibel ticket, zijn zeker dat ze een stoel hebben, etc... De mensen met een upgrade hebben wat random mazzel, daar kan je niet op rekenen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het min of meer unfair is ten opzichte van de mensen die wel het volle pond betalen, er mensen bij te zetten die om wat voor reden dan ook geupgrade worden zonder enige vorm van bijbetaling.
Nu is het wel zo dat een aantal mensen zitten te "azen" op een upgrade. Overigens kun je in economy ook gewoon flexibele tickets boeken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
De mensen met een upgrade hebben wat random mazzel, daar kan je niet op rekenen.
Ik weet niet hoe je wilt "azen" op een upgrade, maar dat soort dingen maak ik eigenlijk nooit mee. Enfin, wij vliegen altijd BC en mij boeit het echt geen donder als er iemand ge-upgrade wordt. Denk je dat economy anders is? Daar zit Pietje ook naast Jantje met een ticket dat 4x duurder is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nu is het wel zo dat een aantal mensen zitten te "azen" op een upgrade. Overigens kun je in economy ook gewoon flexibele tickets boeken.
Overigens is de discussie over al dan niet upgraden voor een groot aantal maatschappijen (met name de Aziatische) reden om gewoon uit principe niet te upgraden.
Wij boeken zelfs af en toe eco-flex tickets die duurder zijn dan een business class ticket, komt vooral richting Brussel veel voor... de maatschappijen weten donders goed dat het geen ruk uitmaakt wat de prijs is, zolang er maar "economy" op het ticket staat (omdat vele instanties in Brussel gewoon business niet vergoeden...)quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je wilt "azen" op een upgrade, maar dat soort dingen maak ik eigenlijk nooit mee. Enfin, wij vliegen altijd BC en mij boeit het echt geen donder als er iemand ge-upgrade wordt. Denk je dat economy anders is? Daar zit Pietje ook naast Jantje met een ticket dat 4x duurder is.
In het geval van familie van KLM personeel ben ik dat met je eens.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het min of meer unfair is ten opzichte van de mensen die wel het volle pond betalen, er mensen bij te zetten die om wat voor reden dan ook geupgrade worden zonder enige vorm van bijbetaling.
Zo, eindelijk lounge toegang zonder business class te vliegen.quote:Membership type: Gold
Since: 11/21/2010
Heel goed! Ik ben nu nog zilver bij KLM, dus schiet niet echt op.quote:Op maandag 22 november 2010 09:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zo, eindelijk lounge toegang zonder business class te vliegen.
Lief aankijken helpt bijna nergens meer, ze worden bij de meeste airlines enkel uitgedeeld als het vliegtuig in economy overboekt is en er is nog ruimte in business. Dan kom je er soms al bij het inchecken achter, maar meestal bij het boarden. En dan krijgen de goldcards daar het eerste mee te maken. Ik heb in 20-30% van de gevallen dat ik economy vlieg bij BA dus dat ik bij het boarden opeens een nieuwe instapkaart krijg voor business.quote:Op maandag 22 november 2010 20:14 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Hoe zit het met upgrades? Kijk je degene bij de check-in lief aan en krijg je voorrang als je een Frequent Flyer-kaart hebt?
Hoezo overboekt? Er kan toch nooit meer geboekt worden dan het aantal beschikbare zitplaatsen?quote:Op maandag 22 november 2010 20:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Lief aankijken helpt bijna nergens meer, ze worden bij de meeste airlines enkel uitgedeeld als het vliegtuig in economy overboekt is en er is nog ruimte in business. Dan kom je er soms al bij het inchecken achter, maar meestal bij het boarden. En dan krijgen de goldcards daar het eerste mee te maken. Ik heb in 20-30% van de gevallen dat ik economy vlieg bij BA dus dat ik bij het boarden opeens een nieuwe instapkaart krijg voor business.
En wat als er helemaal geen plaats meer is in het vliegtuig?quote:Op maandag 22 november 2010 20:51 schreef Drive-r het volgende:
Er wordt altijd overboekt als er genoeg vraag is. Net als bij hotels, etc...
Dan wordt je op een andere vlucht gezet. Maar dan kiezen ze dus niet een gold member, maar dan gooien ze er iemand af die laat inchecked en geen status heeft ofzo.quote:Op maandag 22 november 2010 20:55 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
En wat als er helemaal geen plaats meer is in het vliegtuig?
Zet een luchtvaartmaatschappij dan 250 tickets in de aanbieding bij een vlucht van maar 220?quote:Op maandag 22 november 2010 20:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dan wordt je op een andere vlucht gezet. Maar dan kiezen ze dus niet een gold member, maar dan gooien ze er iemand af die laat inchecked en geen status heeft ofzo.
Ik ken de exacte cijfers niet, maar het zal om minder gaan. Vergeet niet dat als er 220 van de 220 verkocht zijn, ze toch nog plaats maken voor de nummer 221 met een goldcard en een business class tickets die zijn andere vlucht net mist.quote:Op maandag 22 november 2010 21:01 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Zet een luchtvaartmaatschappij dan 250 tickets in de aanbieding bij een vlucht van maar 220?
Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?quote:Op maandag 22 november 2010 21:10 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik ken de exacte cijfers niet, maar het zal om minder gaan. Vergeet niet dat als er 220 van de 220 verkocht zijn, ze toch nog plaats maken voor de nummer 221 met een goldcard en een business class tickets die zijn andere vlucht net mist.
Neehoor altijd. KLM boekt bijv. standaard 10% over. Er wordt wel op gestuurd om uiteindelijk bij vertrek zo min mogelijk overboekingen te hebben (bijv. door tariefaanpassingen en al actief overboeken). Het totaal aantal overboekingen loopt dan van -in theorie- 10% aan het begin van de verkoop, tot ongeveer 0% op de datum van de vlucht zelf.quote:Op maandag 22 november 2010 21:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?
Nee, dat zeg ik niet. Het kan ook overboekt zijn door vele andere redenen, waaronder simpelweg het aan nemen van teveel boekingen. Het is een dynamisch process, iedereen rekent met x% afzeggingen en laatkomers, etc... Vergeet niet dat Jan Modaal misschien 1 keer per jaar vliegt en alles lang van tevoren plant, etc... Maar die groep vormt misschien 50% van het volume, de rest zijn mensen die voor allerlei redenen laat boeken, tickets wisselen, etc etc...quote:Op maandag 22 november 2010 21:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?
Het vliegtuig kan altijd overboekt zijn. En indien er inderdaad meer passagiers komen dan er stoelen beschikbaar zijn, hebben de mensen met de laagste boekingsklasses/status pech (tenzij er een vrijwillige gevonden wordt die X¤ wil hebben om vrijwillig met een andere vlucht mee te gaan).quote:Op maandag 22 november 2010 21:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Het vliegtuig kan alleen maar overboekt zijn als er ook nog Frequent Fly-kaarthouders meewillen?
Als ik werkeloos zou zijn geweest zou ik het geen probleem vinden. Maar ik geloof niet dat mijn baas het leuk vindt als ik een paar dagen langer in BKK zou blijven. Die gaat echt wel navragen of ik echt geen andere mogelijkheid zou hebben kunnen nemen. En als die er is, kan ik heeeeeeeeeeeeeeel lang in BKK blijven.quote:Op maandag 22 november 2010 21:36 schreef buzz1291 het volgende:
Maar de jankers die lopen te huilen omdat het vliegveld van Bangkok bezet is, die begrijp ik dus echt niet. Want wat is nu leuker dan als vrijgezel een paar dagen extra gratis in BKK. Zo hep elk nadeel zun voordeel.....
Samen koffers inchecken bij business zal nog wel OK zijn, maar samen de security check door via de priority lane zal je waarschijnlijk niet lukken.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:32 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb even een vraagje: ik ben KLM Silver en nu ga ik volgende week vliegen met KLM / Martinair. Ik mag dus via de speciale rijen en zo, maar mogen mijn 2 mede-vliegers dat ook (omdat ik zilver ben)? Zou namelijk een hoop tijd schelen bij douane en zo
Er is ergens een soort van poortje voor Priority, maar het scheelt je echt niks. Geen idee of je daar mensen mee mag nemen, maakt ook niet echt uit natuurlijk.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:46 schreef static het volgende:
Security check priority lane? Nog nooit gezien.
En ja, ben ook Silver.
Nee, dat heb ik zelf wel. Daarnaast zit een poortje waardoor je in kunt schuiven vooraan de rij voor de douane.quote:
Bij niet-Schengen heb je hetzelfde in spiegelbeeld voor de douane. Dus rechts Privium, links daarvan priority en dan economy zonder FF.quote:Op donderdag 25 november 2010 10:16 schreef Fogel het volgende:
Er zit verschil in de rijen bij de verschillende vertrekhallen op Schiphol, Schengen en niet-Schengen. Bij het Schengen-deel heb je bij de security check (want paspoortcontrole heb je hier niet) links privium, meteen rechts daarvan een priority lane voor business en frequent flyer elites, en de rijen daar weer rechts van zijn voor economy passagiers zonder FF kaarten.
De meest rechtse rijen staan regelmatig tot zelfs om de hoek achter de balies, en dan ben je toch wel blij als je daar langsop mag lopen.
Gebeurt inderdaad wel eens, maar moet zeggen dat het vrij zelden is. Dan moet je even lief doen tegen de KLM dame bij het poortje.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Het zijn niet mijn kinderen maar vriend en schoonmoeder
Maar je hebt idd een speciale rij voor de douane. Voor schengen is dat niet heel interessant, maar de laatste keer dat ik langs de intercontinentale vluchten dinges liep, stond er een lange rij bij de normale doorgang en voor de priority bijna niemand
Als er zo'n gast met een grote V op z'n borst de instapkaarten staat te controleren, gaat je dat echt niet lukken. En terecht zeg! Algelopen maandagmorgen was het weer prijs, Ook bij de priority in het Schengen gebied een behoorlijke rij en iedereen die niet aan de voorwaarden voldeed werd netjes naar die hele lange rij verwezen. Maar dat er dan weer 2 security checks voor Privium zijn waar bijna geen mens stond, en slechts één voor priority, begrijp ik dan weer niet. Ze moeten die routing gewoon aanpassen zodat ze alle drie die checks optimaal kunnen benutten.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:21 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Het zijn niet mijn kinderen maar vriend en schoonmoeder
Maar je hebt idd een speciale rij voor de douane. Voor schengen is dat niet heel interessant, maar de laatste keer dat ik langs de intercontinentale vluchten dinges liep, stond er een lange rij bij de normale doorgang en voor de priority bijna niemand
Per keer of totaal?quote:Op maandag 22 november 2010 21:36 schreef buzz1291 het volgende:
Bepaalde vluchten zijn praktisch altijd overboekt. En als je daar een beetje rekening mee houdt, kan dat aardig wat opleveren. Zo is de vlucht CDG-GRU op zaterdagavond altijd overboekt, en is Buzz de eerste die bij de vraag naar vrijwilligers zijn hand opsteekt.
Wat levert het op?
Gratis diner in een 5* hotel (helaas niet in hartje Parijs)
Overnachting in datzelfde 5* hotel
Upgrade naar business class op de zondag morgen vlucht
600 euries cash schoon in het handje. En geen voucher hé, maar echt 6 flappen.
Al 3 keer gelukt. En het nadeel? Op zaterdagavond om 7 uur van huis ipv op zondagmorgen op 7 uur. (als dat al een nadeel is)
Nee.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:48 schreef Oosten het volgende:
Vraagje... mijn ouders vliegen vandaag van AMS naar SXM en maken geen gebruik van een Frequent Flyer program. Kan ik toch nog die miles die ze vliegen op mijn "kaart" laten bijschrijven?
Per keer, ja! Maar dat zijn gewoon de Europese regels hoor voor een intercontinentale vlucht, die 600 euro's dan. Wat de exacte regels voor onderkomen zijn weet ik niet maar het zal wel Air France policy zijn om gestrande passagiers in dat 5* hotel onder te brengen.quote:
Ja, is (bijna) altijd gratis. Als je veel reist krijg je een "status", meestal inderdaad silver/gold, maar het wordt soms anders genoemd. Je moet meestal echter wel behoorlijk veel reizen om daar te komen, of reizen in business class, dan gaat het sneller. De meeste mensen die enkel prive reizen, doen het dus voor de punten, waarmee ze uiteindelijk een keer goedkoper kunnen vliegen ofzo. De mensen die veel voor werk reizen, doen het voor de silver/gold status, waarmee je toegang tot lounges krijgt, nog meer punten kunt sparen en eerder upgrades krijgt.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ga dit maar eens volgen. Is het aanmelden van frequent flyer programma's gratis? En dan aan de hand van je vluchten wordt je op een gegeven moment silver/gold? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Oke, bedankt voor de info. Ik denk dat ik dan niet genoeg reis om er wat aan te hebben (4 keer per jaar waarvan minimaal 1 keer buiten europa; binnenlandse vluchten niet meegeteld).quote:Op maandag 10 januari 2011 12:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ja, is (bijna) altijd gratis. Als je veel reist krijg je een "status", meestal inderdaad silver/gold, maar het wordt soms anders genoemd. Je moet meestal echter wel behoorlijk veel reizen om daar te komen, of reizen in business class, dan gaat het sneller. De meeste mensen die enkel prive reizen, doen het dus voor de punten, waarmee ze uiteindelijk een keer goedkoper kunnen vliegen ofzo. De mensen die veel voor werk reizen, doen het voor de silver/gold status, waarmee je toegang tot lounges krijgt, nog meer punten kunt sparen en eerder upgrades krijgt.
Als je 4x per jaar met overstap reist, heb je al 16 "legs" te pakken, wat bij KLM al voldoende is om silver te behalen.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor de info. Ik denk dat ik dan niet genoeg reis om er wat aan te hebben (4 keer per jaar waarvan minimaal 1 keer buiten europa; binnenlandse vluchten niet meegeteld).
Retroclaim: http://www.britishairways.com/travel/retro/execclub/en_gbquote:Op maandag 10 januari 2011 13:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die weet hoe je een lan vlucht kan adden bij je BA kaart?
Huh? Is dat minder geworden? Dacht dat het 25 was.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je 4x per jaar met overstap reist, heb je al 16 "legs" te pakken, wat bij KLM al voldoende is om silver te behalen.
Nee, is nu 15. Geen idee sinds wanneer trouwens.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:26 schreef static het volgende:
[..]
Huh? Is dat minder geworden? Dacht dat het 25 was.
In ieder geval sinds 2005 al.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, is nu 15. Geen idee sinds wanneer trouwens.
Dank je, dat moet hem zijnquote:Op maandag 10 januari 2011 13:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Retroclaim: http://www.britishairways.com/travel/retro/execclub/en_gb
Vraag het bij BMI, die doen er minder moeilijk over een zijn ook Staralliance?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:25 schreef Fogel het volgende:
Ik een status match aangevraagd bij eurobonus. Kreeg antwoord dat ze me geen gold card kunnen geven, maar dat ik wel silver als head start kan krijgen. Moet er nog even over nadenken of ik dat wil.
LAX-LHR bleek in een andere boekingsclasse waardoor ik geen Star Alliance miles kreegquote:Op woensdag 19 januari 2011 21:51 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
*wacht nog steeds op z'n LAX-LHR miles..*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |