Er zijn bedrijven die een contract hebben met een alliantie. Mijn bedrijf heeft een contract met Skyteam en een goedkoopste directe vlucht policy. Dat is vanwege de kortingen toch vaak KLM en dus heb ik niet veel keuze dan KLM te vliegen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:17 schreef artm het volgende:
Waarom een poging doen gold te krijgen bij Flying Blue? Als je afentoe kijkt wat die reward flights kosten..niet normaal.
Bij AA zit ik op een retour BRU-SFO op zo'n 60 euro, Flying Blue kennende zit je dan met gemak rond de 300/400 euro.
Hmm dat zou mooi zijnquote:Op dinsdag 7 september 2010 01:46 schreef artm het volgende:
Lekker nieuwtje las ik net op flyertalk, nog wel unconfirmed, maar per 1 oktober is het mogelijk om met AAdvantage miles te verdienen op BA transatlantisch vluchten!
Met 2 vluchten volgend jaar naar de VS zeg ik, thank you ATI!
Opmaken kan ook bij de partners als je geen tijd hebt om te vliegen. Boek een hotelovernachting of huurauto, dan ben je waarschijnlijk al een heel eind door de punten heen.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hmm dat zou mooi zijn
Ik kreeg van de week een brief van Delta over dat m'n skymiles eind van dit jaar vervallen.. Wist niet eens dat dat konBeetje jammer want ik heb er al een paar jaar zo'n 50.000 op staan. Maar eens even zien of ik nog tijd heb om ze op te maken.
O ik wist niet dat dat kon, heb eigenlijk nog nooit echt gekeken wat er voor opties waren behalve vluchten boeken. Maar dat komt goed uit dan, want ik ga morgen weer naar de VS en er is vast een keer een hotelovernachting nodig.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Opmaken kan ook bij de partners als je geen tijd hebt om te vliegen. Boek een hotelovernachting of huurauto, dan ben je waarschijnlijk al een heel eind door de punten heen.
meestal moet je binnen een x aantal maanden een keer met hun maatschappij of een partner vliegen (12 of 24 maanden)quote:Op woensdag 8 september 2010 15:15 schreef artm het volgende:
Wordt de vervaldatum niet verlengd als je er extra miles bijkrijgt?
Mijn tip, ga naar de Delta Skymiles Shopping site en geef een dollar of 2 uit aan iTunes, als het goed is wordt daarmee je termijn verlengd.quote:Account Deletion and Mileage Expiration
Accounts with no activity for 12 consecutive months after enrollment will be deleted. A new SkyMiles number can be obtained by contacting Delta.
Currently, miles will not expire as long as you participate in one of the following activities at least once every two years; mileage expires midnight Eastern time (-5 GMT), 24 months from the date of the last activity:
Earn miles for travel on a qualifying Delta, Delta Shuttle®, SkyTeam, or other SkyMiles airline partner flights.
Earn or redeem miles with one of the SkyMiles program partners including hotels, car rentals, Delta SkyMiles Credit Card from American Express, international credit card partners, SkyMiles Dining & Hotels by Rewards NetworkSM, MilePoint.com, mortgage lenders, CAP magazine subscriptions, real estate, or telecommunications partners.
Purchase miles through SkyMiles Buy Miles.
Receive miles through SkyMiles Gift Miles.
Transfer miles (or receive transferred miles) through SkyMiles Transfer Miles.
Redeem miles on Delta, Delta Shuttle, a SkyTeam partner, or another SkyMiles airline partner.
Hangt van de vlucht af. Over het algemeen wordt dat allemaal gedaan, dus hoef je je er geen zorgen over te maken. Er zijn echter uitzondering, voornamelijk vluchten met overstap in de VS, dan moet je de bagage opnieuw inchecken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:38 schreef Platina het volgende:
Misschien niet geheel het juiste topic. Maar als je moet overstappen bij een vlucht, wordt je bagage dan door medewerkers overgeplaatst. Of moet je die zelf van de band halen en weer opnieuw inchecken zeg maar?
Heb nog nooit met een tussenstop gevlogen dus ik weet het niet
Oke bedankt voor het antwoord. Vlieg vanaf Amsterdam naar Auckland met een tussenstop in Kuala Lumpur, dus zal dan wel gewoon gedaan wordenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hangt van de vlucht af. Over het algemeen wordt dat allemaal gedaan, dus hoef je je er geen zorgen over te maken. Er zijn echter uitzondering, voornamelijk vluchten met overstap in de VS, dan moet je de bagage opnieuw inchecken.
Yep, wordt allemaal voor je geregeld.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:50 schreef Platina het volgende:
[..]
Oke bedankt voor het antwoord. Vlieg vanaf Amsterdam naar Auckland met een tussenstop in Kuala Lumpur, dus zal dan wel gewoon gedaan worden
Je bedoelt de gratis, service van de zaak upgrade ? Steeds minder en minder. Een aantal maatschappijen doen het tegenwoordig uit principe niet (Singapore Airlines en Cathay). Klm etc. nog maar sporadisch. Aan de ene kant ook wel logisch ook. Want als ik een upgrade krijg, krijgen de mensen die BC betaald hebben dan ook het prijsverschil (dus downgrade) van de maatschappij ?quote:Op maandag 18 oktober 2010 04:01 schreef jaco het volgende:
Heeft iemand betere ervaringen met het verkrijgen van een upgrade? Of is dit een wassen neus ?
Iemand die voor BC betaald heeft, maar daar wegens overboeking in BC geen plek krijg en gedowngrade wordt naar economy, krijgt inderdaad zijn geld terug.quote:Op maandag 18 oktober 2010 08:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je bedoelt de gratis, service van de zaak upgrade ? Steeds minder en minder. Een aantal maatschappijen doen het tegenwoordig uit principe niet (Singapore Airlines en Cathay). Klm etc. nog maar sporadisch. Aan de ene kant ook wel logisch ook. Want als ik een upgrade krijg, krijgen de mensen die BC betaald hebben dan ook het prijsverschil (dus downgrade) van de maatschappij ?
Door mensen als jij krijgen wij geen upgradesquote:Op maandag 18 oktober 2010 09:26 schreef Thetallguy het volgende:
3 upgrades op 10 legs met KLM dit jaar, al ben ik wel een beetje een buitenbeentje
Ik bedoel eigenlijk, als jij met een economy ticket gratis geupgraded wordt, en naast mij in de BC komt te zitten terwijl ik het volle pond heb betaald, ik recht zou hebben op dezelfde stoel maar het prijsverschil terug zou moeten krijgenquote:Op maandag 18 oktober 2010 08:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Iemand die voor BC betaald heeft, maar daar wegens overboeking in BC geen plek krijg en gedowngrade wordt naar economy, krijgt inderdaad zijn geld terug.
Wat bedoel je daarmee ?quote:Op maandag 18 oktober 2010 09:26 schreef Thetallguy het volgende:
3 upgrades op 10 legs met KLM dit jaar, al ben ik wel een beetje een buitenbeentje
Ik heb van een KLM Purser begrepen dat het beleid van KLM nu sinds meer dan een jaar zo is dat er geen gratis upgrades meer worden uitgedeeld zolang de economy class niet vol is. Dit in tegenstelling tot bv Delta, die altijd hun Business class opvult met gratis upgrades.quote:Op maandag 18 oktober 2010 04:01 schreef jaco het volgende:
Een van de voordelen van een Frequent Flyer elite status is een hogere kans op een upgrade. Ik heb zelf een jaar of vijf Flying Blue Gold gehad en ik kreeg slechts eenmaal een (gratis) upgrade aangeboden. Ik vloog destijds ongeveer elke maand met KLM. Dus laten we zeggen 1 op de 50 vluchten werd geupgraded.
Heeft iemand betere ervaringen met het verkrijgen van een upgrade? Of is dit een wassen neus ?
Ofwel, uiteindelijk vliegt iedereen voor een economy prijs in business class? Dat is toch je redenatie?quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk, als jij met een economy ticket gratis geupgraded wordt, en naast mij in de BC komt te zitten terwijl ik het volle pond heb betaald, ik recht zou hebben op dezelfde stoel maar het prijsverschil terug zou moeten krijgen
Ik zeg alleen dat het min of meer unfair is ten opzichte van de mensen die wel het volle pond betalen, er mensen bij te zetten die om wat voor reden dan ook geupgrade worden zonder enige vorm van bijbetaling.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ofwel, uiteindelijk vliegt iedereen voor een economy prijs in business class? Dat is toch je redenatie?
Hoezo? De mensen die het volle pond betalen krijgen een flexibel ticket, zijn zeker dat ze een stoel hebben, etc... De mensen met een upgrade hebben wat random mazzel, daar kan je niet op rekenen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het min of meer unfair is ten opzichte van de mensen die wel het volle pond betalen, er mensen bij te zetten die om wat voor reden dan ook geupgrade worden zonder enige vorm van bijbetaling.
Nu is het wel zo dat een aantal mensen zitten te "azen" op een upgrade. Overigens kun je in economy ook gewoon flexibele tickets boeken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
De mensen met een upgrade hebben wat random mazzel, daar kan je niet op rekenen.
Ik weet niet hoe je wilt "azen" op een upgrade, maar dat soort dingen maak ik eigenlijk nooit mee. Enfin, wij vliegen altijd BC en mij boeit het echt geen donder als er iemand ge-upgrade wordt. Denk je dat economy anders is? Daar zit Pietje ook naast Jantje met een ticket dat 4x duurder is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nu is het wel zo dat een aantal mensen zitten te "azen" op een upgrade. Overigens kun je in economy ook gewoon flexibele tickets boeken.
Overigens is de discussie over al dan niet upgraden voor een groot aantal maatschappijen (met name de Aziatische) reden om gewoon uit principe niet te upgraden.
Wij boeken zelfs af en toe eco-flex tickets die duurder zijn dan een business class ticket, komt vooral richting Brussel veel voor... de maatschappijen weten donders goed dat het geen ruk uitmaakt wat de prijs is, zolang er maar "economy" op het ticket staat (omdat vele instanties in Brussel gewoon business niet vergoeden...)quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je wilt "azen" op een upgrade, maar dat soort dingen maak ik eigenlijk nooit mee. Enfin, wij vliegen altijd BC en mij boeit het echt geen donder als er iemand ge-upgrade wordt. Denk je dat economy anders is? Daar zit Pietje ook naast Jantje met een ticket dat 4x duurder is.
In het geval van familie van KLM personeel ben ik dat met je eens.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het min of meer unfair is ten opzichte van de mensen die wel het volle pond betalen, er mensen bij te zetten die om wat voor reden dan ook geupgrade worden zonder enige vorm van bijbetaling.
Zo, eindelijk lounge toegang zonder business class te vliegen.quote:Membership type: Gold
Since: 11/21/2010
Heel goed! Ik ben nu nog zilver bij KLM, dus schiet niet echt op.quote:Op maandag 22 november 2010 09:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zo, eindelijk lounge toegang zonder business class te vliegen.
Lief aankijken helpt bijna nergens meer, ze worden bij de meeste airlines enkel uitgedeeld als het vliegtuig in economy overboekt is en er is nog ruimte in business. Dan kom je er soms al bij het inchecken achter, maar meestal bij het boarden. En dan krijgen de goldcards daar het eerste mee te maken. Ik heb in 20-30% van de gevallen dat ik economy vlieg bij BA dus dat ik bij het boarden opeens een nieuwe instapkaart krijg voor business.quote:Op maandag 22 november 2010 20:14 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Hoe zit het met upgrades? Kijk je degene bij de check-in lief aan en krijg je voorrang als je een Frequent Flyer-kaart hebt?
Hoezo overboekt? Er kan toch nooit meer geboekt worden dan het aantal beschikbare zitplaatsen?quote:Op maandag 22 november 2010 20:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Lief aankijken helpt bijna nergens meer, ze worden bij de meeste airlines enkel uitgedeeld als het vliegtuig in economy overboekt is en er is nog ruimte in business. Dan kom je er soms al bij het inchecken achter, maar meestal bij het boarden. En dan krijgen de goldcards daar het eerste mee te maken. Ik heb in 20-30% van de gevallen dat ik economy vlieg bij BA dus dat ik bij het boarden opeens een nieuwe instapkaart krijg voor business.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |