abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106686588
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:16 schreef static het volgende:
Wat was jullie eindstand in 2011?

Heb er helaas geen screenshot van gemaakt (alles behalve de punten staat nu weer op 0):

Punten: ~290.000
Level miles: ~90.000 (net te weinig om iets mee te kunnen nemen naar 2012)
Vluchten: 38.
Met FB, gok ik? Hier niet enorm veel en ik weet eigenlijk niet eens hoe ik dat terug kan zien, ik sta weer op nul momenteel. In ieder geval genoeg voor Gold, volgens mij zat ik echt net onder Platinum. Verder heb ik maar 50,000 award miles op mijn saldo, aangezien ik ze veel gebruik.

Bij BA sta ik qua punten bijna weer op nul, maar ik heb volgens mij iets van 400k bij elkaar gevlogen (en weer uitgegeven). Zat op 3,260 level miles voor het jaar, daar kan ik het wel zien.

Aantal vluchten moeilijk te zien, kan bij BA alleen nog vinden dat ik er 20 had sinds juli, dus ik gok 40 voor het hele jaar? Bij KLM waarschijnlijk 20 en dan wat kleine dingen bij andere airlines.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:46:18 #27
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_106686727
Ja, alleen FB, platinum overigens, vergeten te melden. :)

Irritant is dat al die programma's hun miles anders bereken, dus eigenlijk is het niet te vergelijken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_106686990
Klopt, dat is idd irritant. Ik had mijn vluchten eigenlijk ook wel eens bij willen houden, ik vermoed dat ik vorige jaar richting de 80-90 gegaan ben.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106687657
Punten: ~54.082
Level miles:weet ik even niet meer.
Vluchten: 6.
Via FB
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_106718070
Ik vraag het even hier, omdat meer mensen hier business vliegen: Wat zijn ook alweer de goeie en slechte Amerikaanse airlines? Alweer een tijdje geleden, maar naar Houston zie ik vooral veel tickets met AA of Continental... BA is een stuk duurder, maar als die twee echt klote zijn...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106724360
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:06 schreef Bajskorv het volgende:
Ik vraag het even hier, omdat meer mensen hier business vliegen: Wat zijn ook alweer de goeie en slechte Amerikaanse airlines? Alweer een tijdje geleden, maar naar Houston zie ik vooral veel tickets met AA of Continental... BA is een stuk duurder, maar als die twee echt klote zijn...
Ik heb met alle drie de maatschappijen die je noemt, intercontinentaal gevlogen in business class (en ook economy). Ik vond de service standaard steeds vergelijkbaar. KLM en Delta North West trouwens ook op ongeveer hetzelfde niveau. De vluchtervaring is daardoor meer afhankelijk van de drukte, vertraging, het menu en of de crew er zin in heeft op die specifieke vlucht.

Bij BA trof ik zo'n opstelling waarbij de aansluitende stoelen een verschillende kant op zijn gericht met een hoog schot ertussen. Dit geeft een gevoel van privacy welke ik zelf erg prettig vind. Ik weet echter niet of BA dat in alle intercontinentale business class cabines heeft.
pi_106731025
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:23 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb met alle drie de maatschappijen die je noemt, intercontinentaal gevlogen in business class (en ook economy). Ik vond de service standaard steeds vergelijkbaar. KLM en Delta North West trouwens ook op ongeveer hetzelfde niveau. De vluchtervaring is daardoor meer afhankelijk van de drukte, vertraging, het menu en of de crew er zin in heeft op die specifieke vlucht.

Bij BA trof ik zo'n opstelling waarbij de aansluitende stoelen een verschillende kant op zijn gericht met een hoog schot ertussen. Dit geeft een gevoel van privacy welke ik zelf erg prettig vind. Ik weet echter niet of BA dat in alle intercontinentale business class cabines heeft.
Ja, dat heeft BA overal. Voordeel is ook dat die volledig plat gaan, terwijl KLM (en volgens mij meeste Amerikaanse airlines) dat niet hebben. Daarom vlieg ik intercontinentaal ook enkel bij uitzondering KLM, ik slaap gewoon 100% beter bij BA/Cathay/Singapore, etc...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106777546
Vraagje, waar zou ik het besten kunnen vragen of er op een vlucht een upgrade mogelijk is (als ik die brutaliteit heb :-p) is dat bij in checken (ook als ik al online ben ingecheckt) ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_106777692
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 21:08 schreef daanski82 het volgende:
Vraagje, waar zou ik het besten kunnen vragen of er op een vlucht een upgrade mogelijk is (als ik die brutaliteit heb :-p) is dat bij in checken (ook als ik al online ben ingecheckt) ?
Bij het inchecken ja. Dan krijg je vanzelf de prijs te horen hoeveel het zal gaan kosten voor je :)
pi_106782151
Dat dus. Vragen staat je altijd vrij, maar ze geven de upgrades toch meestal pas als er overboekt is en dan vaak automatisch aan de frequent flyers aan boord.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 14 januari 2012 @ 15:12:48 #36
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_106802219
Eerste puntjes weer binnen. :)

12/01/2012 KL 809 AMS KUL I 150 % 9 537
12/01/2012 SPECIAL ELITE BONUS MILES 100% 6 358

Edit: volgens mij klopt die onderste niet, moeten er 15865 zijn. -O-
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 14 januari 2012 @ 15:51:20 #37
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_106803195
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:12 schreef static het volgende:
Eerste puntjes weer binnen. :)

12/01/2012 KL 809 AMS KUL I 150 % 9 537
12/01/2012 SPECIAL ELITE BONUS MILES 100% 6 358

Edit: volgens mij klopt die onderste niet, moeten er 15865 zijn. -O-
Klopt toch, je krijgt er 15865 in totaal
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_106978565
Ik werd zojuist met mijn BA Silver Card niet toegelaten in de Malev lounge in Dublin. Malev en BA zitten beiden in oneworld. Ik dacht dat lounges dan ook gedeeld werden, of heb ik dat dan echt helemaal fout? :?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_106978850
Volgens mij heb je gelijk, maar ik vermoed dat de Malev lounge in Dublin geen eigen lounge is. Als zij ook weer bij iemand anders zitten, willen de regels nog wel eens verschillen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 19 januari 2012 @ 08:00:32 #40
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_106978921
Lounges worden dan volgens mij alleen gedeeld als er geen alternatief is. BA heeft een eigen overeenkomt met Annalivia Lounge ofzoiets op DUB
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_106978932
Daarom vind ik de Malev verwijzing wat vreemd, ik zou verwacht dat BA daar zijn eigen lounge heeft.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107022169
Ah ja, het probleem is dus dat BA de Aer Lingus lounge deelt en die zit in de nieuwe terminal. Malev zit nog in het ouwe barrel (T1). Het zal idd wat met alternatieve regels wegens delen zijn, want de dame aan de balie zei iets van "Yeah, but this isn't a oneworld lounge". ;(

Vervolgens was de lounge in Budapest (had een overstap daar dus wel wat tijd te doden) dicht wegens renovatie.

Ben ik eens een keer Silver, heb ik er nog niks aan zo te zien. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_107022389
Met silver heb je over het algemeen weinig.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107038270
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:15 schreef Bajskorv het volgende:
Met silver heb je over het algemeen weinig.
British Airways Silver is op zich niks mis mee. Je krijgt al 2× zoveel miles voor een vlucht (voor reizen naar Californië bijvoorbeeld genoeg om elke reis 1x naar Business te upgraden va. PE) en toegang tot lounges. Meer dan dit zal ik in mijn leven niet krijgen iig, ik maak vooral "lange" reizen, niet zozeer veel. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_107056223
Natuurlijk, de status is vooral lekker voor het sneller sparen. Qua lounges valt het bijna altijd tegen, hoewel BA inderdaad best ok is.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107060149
Heerlijk als je bij Lufthansa Miles and more, de silver-status bereikt, krijg je van die mooie statistieken.

als ik geen laptop koffer had gekocht in Frankfurt had ik er 40,499 miles gehad.
en status mijlen, heb ik net met de hakken over de sloot 35 000 gehad, net hoog genoeg voor de silver-status.
Alleen meest noordelijke luchthaven valt me tegen, Kopenhagen.... zuidelijke is dan direct een stuk beter Buenos Aires.
En het meest heb ik gevlogen in een Intercity Express ;)
pi_107394550
hier een linkje om snel gold member te worden bij A|club

http://www.a-club.com/whitelabels/amro/WhiteLabelAClub-amro.html
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 11:08:45 #48
45833 crew  Fogel
pi_107394880
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:56 schreef DancePlaza het volgende:
hier een linkje om snel gold member te worden bij A|club

http://www.a-club.com/whitelabels/amro/WhiteLabelAClub-amro.html
Ik heb ongeveer anderhalf jaar gold gehad bij Accor, maar mijn ervaring was dat de "voordelen" vrij nutteloos waren.

Maar, bij een ander programma heb ik iets heel nuttigs gevonden: SAS Eurobonus geeft standaard 50% korting op de benodigde bonuspunten voor kinderen, en je krijgt UM assistance gratis. Heb nu voor 3 kinderen totaal 18000 punten en ca 110¤ betaald voor een retourtje TRD-CPH. En ze krijgen standaard UM erbij (kost normaal ca 40¤ per kind), maar ik vlieg wel met ze mee (op een betaald ticket). Scheelde me zomaar 300-400¤!
Kunnen ze bij KLM nog wat van leren.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_107488679
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 november 2011 07:44 schreef XL het volgende:
Nu we het einde van het jaar opmaken kunnen we ook de balans opmaken.... wat is verlengd, wat is verloren en wat is er dit jaar aan status gewonnen.

Door een nieuwe indeling van regio's op het werk heb ik aan hotels verloren en win ik aan airlines

Hilton: Diamond --> Silver
Starwood: Platinum --> Gold
Air Berlin --> Silver --> niets
KLM Skyteam --> Niets --> Gold
Lufthansa Star Alliance --> Niets --> FTL

Hilton ga ik missen, met Lufthansa ben ik erg tevreden. Düsseldorf is toch wel een fijnere luchthaven dan Schiphol
Hilton missen?

Sorry hoor maar ik ben blij dat ik geen Hilton meer heb sinds ik de Starwood keten heb ontdekt.
pi_107504649
De keuze is bij ons eigenlijk vrij, en dus zit er nooit iemand in een Hilton. SPG is een prima keten, maar ook daar zit ik te weinig, omdat ik liever gewoon de beste optie per lokatie kies. Dan zit je stiekem best vaak bij ketens zonder miles systeem (Four Seasons, Mandarin, etc...). In Nederland wel veel SPG dankzij Sheraton Schiphol.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')