abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107505951
quote:
15s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:06 schreef Iwanius het volgende:
Sorry hoor maar ik ben blij dat ik geen Hilton meer heb sinds ik de Starwood keten heb ontdekt.
Is er een structureel kwaliteitsverschil tussen hotel merken in dezelfde prijsklasse ? Kies je blind voor een merk als je een stad voor het eerst bezoekt ?

Ik vind zelf een moderne, opvallende architectuur belangrijk aan een hotel. Soms vind je dat bij Hyatt, soms bij Marriott of Westin. Alledrie hebben ze ook oerlelijke filialen. Het hang af van de architect niet van het merk. Een ander vind het welkom/service gevoel belangrijker, maar dit hangt weer af van het personeelsbeleid van de lokale hotel manager.

Hooguit kun je de loyaliteitsprogramma's per keten vergelijken, maar hier heb ik eerlijk gezegd ook geen grote verschillen in ontdekt.
pi_107506629
Architectuur is zeker een punt, verder kijk ik altijd wel naar ligging, kamers en faciliteiten (goeie gym!). Eigenlijk weet je nog een paar keer wel wat je favoriet is. Dat is heel af en toe SPG, maar verder nooit iets met een programma. Mijn hotel punten bestaan dus nauwelijks...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107550900
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 04:06 schreef jaco het volgende:

[..]

Is er een structureel kwaliteitsverschil tussen hotel merken in dezelfde prijsklasse ? Kies je blind voor een merk als je een stad voor het eerst bezoekt ?

Ik vind zelf een moderne, opvallende architectuur belangrijk aan een hotel. Soms vind je dat bij Hyatt, soms bij Marriott of Westin. Alledrie hebben ze ook oerlelijke filialen. Het hang af van de architect niet van het merk. Een ander vind het welkom/service gevoel belangrijker, maar dit hangt weer af van het personeelsbeleid van de lokale hotel manager.

Hooguit kun je de loyaliteitsprogramma's per keten vergelijken, maar hier heb ik eerlijk gezegd ook geen grote verschillen in ontdekt.
Kijk, als ik op vakantie ga dan wil ik sowieso comfort en luxe als standplaats dus kies ik altijd voor een uitstekend hotel dat aan de allerhoogste eisen op dat gebied voldoet.

Starwood heeft de beste hotels is mijn ervaring als SPG'er en Hilton ( behalve de nieuwste CONRAD aanwinsten) zijn wereldwijd niet slecht maar niet constant in hun kwaliteit en doen erg gedateerd aan. Vroeger,jaren 60 en 70, was Hilton het summum in comfort,luxe en stijl.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2012 11:51:02 ]
pi_107551591
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:50 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Kijk, als ik op vakantie ga dan wil ik sowieso comfort en luxe als standplaats dus kies ik altijd voor een uitstekend hotel dat aan de allerhoogste eisen op dat gebied voldoet.

Starwood heeft de beste hotels is mijn ervaring als SPG'er en Hilton ( behalve de nieuwste CONRAD aanwinsten) zijn wereldwijd niet slecht maar niet constant in hun kwaliteit en doen erg gedateerd aan. Vroeger,jaren 60 en 70, was Hilton het summum in comfort,luxe en stijl.
Grappig, ik stel eigenlijk alleen die eisen als ik voor werk reis. Voor vakantie mijd ik ketens als SPG echt als de pest. Allemaal prima en praktisch, maar het voegt mij weinig toe. Prive zoek ik liever mooie boutique hotels, luxe apartementen, etc etc...

Beste hotels voor werk varieren dus per stad, maar ik ben erg onder de indruk van de Four Seasons/Mandarin, die steken er al ketens bovenuit voor mij.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107556778
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:50 schreef Iwanius het volgende:

Starwood heeft de beste hotels is mijn ervaring als SPG'er en Hilton ( behalve de nieuwste CONRAD aanwinsten) zijn wereldwijd niet slecht maar niet constant in hun kwaliteit en doen erg gedateerd aan. Vroeger,jaren 60 en 70, was Hilton het summum in comfort,luxe en stijl.
Zowel Starwood als Hilton zijn zulke grote ketens, dat je zo'n algemene uitspraak niet kunt doen. Je mening is gekleurd door de eigen ervaring van waar je toevallig bent geweest. Ik ben in zeer gedateerde Starwood hotels geweest (Westin Oaks, Houston. Sheraton, Frankfurt) en in pas gebouwde Hilton's (Kuala Lumpur). Beide bedrijven bestaan al tientallen jaren en bouwen steeds nieuwe hotels bij, zodat er een mix van moderne en wat gedateerde vestigingen ontstaat. Dit nog even los van het feit dat beide ketens zowel goede en als minder goede vestigingsmanagers zullen hebben.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 18:14:25 #56
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_107564675
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef jaco het volgende:

[..]

Zowel Starwood als Hilton zijn zulke grote ketens, dat je zo'n algemene uitspraak niet kunt doen. Je mening is gekleurd door de eigen ervaring van waar je toevallig bent geweest. Ik ben in zeer gedateerde Starwood hotels geweest (Westin Oaks, Houston. Sheraton, Frankfurt) en in pas gebouwde Hilton's (Kuala Lumpur). Beide bedrijven bestaan al tientallen jaren en bouwen steeds nieuwe hotels bij, zodat er een mix van moderne en wat gedateerde vestigingen ontstaat. Dit nog even los van het feit dat beide ketens zowel goede en als minder goede vestigingsmanagers zullen hebben.
Precies. Ik vind bij Hilton het gratis ontbijt goed, dat maakt gewoon het doen van mijn expenses veel eenvoudiger. Ik werk contractueel in Duitsland en daar hebben we idiote regels voor in hoeverre een ontbijt vergoed kan worden, dan is het prettig als het niet op de bon staat.

Bij SPG is het ontbijt soms gratis in de lounge mogelijk, maar dan nog is het een slap aftreksel van het 'echte' ontbijt. In het Hilton maken ze doorgaans geen onderscheid. Dat vind ik netjes.

Kleine reden om de ene keten boven de andere te verkiezen natuurlijk, maar zoals gezegd. Qua kwaliteit is het verschil tussen beide ketens heel klein. In de ene stad is Sheraton beter, in de andere Hilton en vaak is het allebei kut. Ik verbruik mijn Hilton punten overigens erg graag prive. Ik vind het onzin om een duur boutique hotel uit te zoeken als ik op vakantie ben of een weekendje weg. Ik ga niet om mijn hotelkamer te bekijken, maar voor de stad. Juist als ik zakelijk op pad ben wil ik het gemak van vertrouwde ketens, dat helperige gedoe van die superpremiums vind ik echt vervelend. Misschien is dat prettig bij 10 nachten per jaar, maar bij 200 wordt het klote. Ik voel me zo invalide als iedereen altijd alles achter me opruimt. Ik hang rustig 3 dagen DND op, zodat mijn kamer er lekker geleefd uitziet. Een goede gym is wel belangrijk inderdaad en dat checkin overal precies hetzelfde is.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn afgelopen zomervakantie zat ik 15 nachten gratis in Hilton en 10 nachten in een jeugdherberg. Ook ben ik op punten naar de bestemming gevlogen en mijn totale vakantie uitgaven waren lager dan een weekje werk. Vind ik toch wel mooi hoor en niet omdat ik het me anders niet kan veroorloven :)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_107565427
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef jaco het volgende:

[..]

Zowel Starwood als Hilton zijn zulke grote ketens, dat je zo'n algemene uitspraak niet kunt doen. Je mening is gekleurd door de eigen ervaring van waar je toevallig bent geweest. Ik ben in zeer gedateerde Starwood hotels geweest (Westin Oaks, Houston. Sheraton, Frankfurt) en in pas gebouwde Hilton's (Kuala Lumpur). Beide bedrijven bestaan al tientallen jaren en bouwen steeds nieuwe hotels bij, zodat er een mix van moderne en wat gedateerde vestigingen ontstaat. Dit nog even los van het feit dat beide ketens zowel goede en als minder goede vestigingsmanagers zullen hebben.
Bij SPG zijn de W en St Regis goed, en Sheraton wisselend. De rest zie ik nooit. Hilton zie ik nooit meer, maar dat komt omdat ik het echt altijd knudde vond. Wij hebben geen declaratie regels, dus dat soort ontbijt spul boeit me niet. Het Conrad in Brussel vind ik goed, maar de rest weer niet zo.

Ik check de hotels wel echt van tevoren, ik kan me gek genoeg enorm ergeren aan slechte hotels tijdens trips voor mijn werk. Dat terwijl ik me prive er echt nooit druk om maak, vreemd?

Mijn favorieten voor werk zijn wel echt de hotels in Azie trouwens (HK/Singapore/Macau, etc), de kwaliteit ligt echt hoger dan elders.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 3 februari 2012 @ 18:50:20 #58
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_107565661
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:42 schreef Bajskorv het volgende:

Mijn favorieten voor werk zijn wel echt de hotels in Azie trouwens (HK/Singapore/Macau, etc), de kwaliteit ligt echt hoger dan elders.
Eens! China, Thailand, Singapore.. Fantastisch! Bij alle genoemde ketens overigens al en ook bij de luxe non-ketens. Ga je daar echter naar een lokaal hotel dan kan het in 1x behoorlijk spartaans zijn!

Hilton Shanghai bijvoorbeeld, echt een toevluchtoort voor dikke Amerikanen die daar gewoon een Hilton Burger kunnen bestellen. Zelfs de cafeetjes er tegenover veranderen langzaam in sportsbars met dames van plezier. 100 meter van het Hilton vandaan sta je dan ineens weer in China (nou ja... de Shanghai variant van China)..
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_107568055
In Shanghai wil ik echt op de Bund ofzo zitten, geweldig om 's ochtends te banjeren voor de drukte. Vorige keer daar een Hyatt genomen, was vrij goed. Oh, en het Four Seasons in HK...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107693250
Ik hoor niemand over IHG (Intercontinental).
pi_107695731
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:42 schreef DesertRose het volgende:
Ik hoor niemand over IHG (Intercontinental).
Bij IHG zit ik heel soms in een Intercontinental, maar de rest heb ik nog nooit bezocht volgens mij. In Nederland heb je natuurlijk het Amstel, maar sinds ik vorig jaar een eigen apartement gekocht heb in Amsterdam, zit ik nooit meer in hotels. Volgens mij heb ik verder eigenlijk af en toe Intercontinental in Parijs, maar ook daar kan ik me vergissen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107702403
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:42 schreef DesertRose het volgende:
Ik hoor niemand over IHG (Intercontinental).
Ik ben er nog nooit geweest. Eerlijk gezegd, weet ik niet goed waar dit merk voor staat. Ik vermoed het duurdere segment, maar is het betaalbare luxe of high end? Zijn de hotels klassiek in gericht of modern? Zijn er business services? Wat kun je ongeveer verwachten?

Misschien dat ik niet tot de doelgroep behoor en de reclame uitingen mij niet bereiken. Wat zijn jouw ervaringen met deze keten ?
pi_107703098
Alleen Intercontinental is "klassieke high end", de rest valt wel mee. Veel hotels zoals het Amstel of de Grand in Stockholm?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 7 februari 2012 @ 11:26:16 #64
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_107707188
Zit Crowne Plaza daar ook niet in? Daar ben ik wel eens, prima doorsnee business hotels
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 7 februari 2012 @ 11:38:29 #65
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_107707597
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 02:50 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik ben er nog nooit geweest. Eerlijk gezegd, weet ik niet goed waar dit merk voor staat. Ik vermoed het duurdere segment, maar is het betaalbare luxe of high end? Zijn de hotels klassiek in gericht of modern? Zijn er business services? Wat kun je ongeveer verwachten?

Misschien dat ik niet tot de doelgroep behoor en de reclame uitingen mij niet bereiken. Wat zijn jouw ervaringen met deze keten ?
Heb er 6 maanden 'gewoond' in Cairo. Prima te doen. High end business. Met casino. :P

http://www.ichotelsgroup.(...)nces/cairo-semiramis
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_108074309
In november ben ik binnen een week tijd eerst bronze en dan silver geworden bij BA. Vooral omdat bronze een week voor ik de 400 tier points haalde ingevoerd werd. :+

En m'n pasje kreeg ik maar niet. Nou heb ik ze opeens allebei, en op de bijgaande brief stond dat ze beide kaarten ook pas in januari opgestuurd hebben, WTF :')

Maar daar zitten ook van die luggage tags bij. Wat heb je daar eigenlijk aan? Is dat gewoon een poging van BA om klanten gratis reclame te laten maken voor hun FF programma? Of gaan de bagagelui koffers met z'n tag ook echt als eerste op de band gooien ofzo?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 11:57:08 #67
45833 crew  Fogel
pi_108074520
Volgens de SAS nieuwsbrief krijgen we vanaf 5 mei weer gewoon 100% bonuspunten in economy ipv dat 25% en 50% geneuzel :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_108076354
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:50 schreef LintuxCx het volgende:
In november ben ik binnen een week tijd eerst bronze en dan silver geworden bij BA. Vooral omdat bronze een week voor ik de 400 tier points haalde ingevoerd werd. :+

En m'n pasje kreeg ik maar niet. Nou heb ik ze opeens allebei, en op de bijgaande brief stond dat ze beide kaarten ook pas in januari opgestuurd hebben, WTF :')

Maar daar zitten ook van die luggage tags bij. Wat heb je daar eigenlijk aan? Is dat gewoon een poging van BA om klanten gratis reclame te laten maken voor hun FF programma? Of gaan de bagagelui koffers met z'n tag ook echt als eerste op de band gooien ofzo?
Volgens mij heb je er weinig aan. Ik heb enkel op mijn handbagage iets van 4-5 gold cards zitten. Boeit niet enorm, maar met inchecken is dan in ieder geval duidelijk dat die upgrade wel aan mij besteed is :Y
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108078732
:D

Mijn kledingstijl en lange haren zouden me verder niet echt helpen. Plus alleen Silver zet me slechts een klein stapje boven het plebs. :')

Ach, zolang ik Premium Economy zit op lange vluchten vind ik het ook wel best.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_108079159
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:24 schreef LintuxCx het volgende:
:D

Mijn kledingstijl en lange haren zouden me verder niet echt helpen. Plus alleen Silver zet me slechts een klein stapje boven het plebs. :')

Ach, zolang ik Premium Economy zit op lange vluchten vind ik het ook wel best.
Zolang je maar "attitude" hebt :7

Nee, ik loop er ook zelden "business" bij, zeker niet op lange reizen. Eerder sneakers, beetje relaxte kleding en soms pyama :')

Maar dan nog helpt een stapel gold cards altijd, denk ik dan maar.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108140938
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:50 schreef LintuxCx het volgende:
Maar daar zitten ook van die luggage tags bij. Wat heb je daar eigenlijk aan? Is dat gewoon een poging van BA om klanten gratis reclame te laten maken voor hun FF programma? Of gaan de bagagelui koffers met z'n tag ook echt als eerste op de band gooien ofzo?
Het is gewoon een aardigheidje. Priority Luggage is geen onderdeel van het pakket voordelen van Silver. Je kunt echter wel inchecken bij de business checkin en daar plakken ze vaak standaard zo'n priority sticker aan de printout tag van je bagage. De bagagemensen kijken alleen naar dat print label vziw.
pi_108152077
En priority luggage werkt bijna nergens, het is een beetje marketing en weinig echt resultaat.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108152345
Ah jammer. Ik zag het ook nergens staan op de BA site überhaupt dus ik rekende er idd niet echt op.

Collega van me was FF bij Aer Lingus, die deden het op zich wel goed. En die gooien je koffer dan ook niet eens op de gebruikelijke bagageband, die staat ergens anders op je te wachten dan — verwarrend als je dat niet weet.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_108893267
Begin nu met Flying Blue, had nog gevraagd, indien mogelijk, om een vlucht te boeken via Swiss of Lufthansa, hebben ze voor mij KLM geboekt.
Dus 2 verschillende programma's...

Wat me wel opvalt, voor de vlucht van Brussel naar Shanghai en terug krijg ik slechts 3500 miles.
Terwijl ik bij M&M voor enkele reis naar Shanghai ong 6000 miles kreeg.

Je kan zeggen, ze geven een andere waarde aan de miles, maar de eerste status die je krijg bij FB is 30000 miles, wat zou betekenen dat ik ong 9 retours naar Shanghai moet hebben?
Wow, ik heb de laagste reisklasse gekregen voor de miles, 25% voor de lange vlucht, en 50% voor de korte vlucht :')

En bij M&M is de eerste status niveau bij 35000, wat betekent bij 3 retours Shanghai zou ik al een eerste niveau halen.
pi_108928046
Flying Blue Silver kan je ook krijgen na 15 enkele vluchten. Retour BRU-AMS-Shanghai zijn er al 4. Dus met 4 retourreizen Silver of na 8 Gold.
pi_108930646
Het aantal miles voor dezelfde vlucht kan per maatschappij verschillen. Op welk moment je een nieuw level bereikt, verschilt ook per maatschappij. Maar de voordelen die je per level hebt verschillen vervolgens ook weer. Dit maakt het vergelijken van de Frequent Flyer programma's zeer lastig.

Als je een vlucht naar meerdere programma's kan boeken, dan is het naar mijn eigen ervaring het meest efficient om vooruit te kijken. Kies dan het programma van de maatschappij waarmee je de komende jaren waarschijnlijk het meest vliegt.

Dan spaar je in ieder geval een serieus aantal level-miles bij een bepaalde maatschappij wat uiteindelijk ook de meeste 'gewone' miles oplevert als je een hoger level bereikt.
pi_109449195
Sinds 2007 woon ik in Ierland en vlieg ik regelmatig Aer Lingus, meteen aangemeld voor Gold Circle. En nu, vijf jaar later, heb ik kennelijk genoeg punten verdiend en hebben ze me een pas opgestuurd..

.. net een maand voordat ik per enkele reis het land weer ga verlaten. Beter laat dan nooit... :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 23:37:28 #78
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_109450451
_O-
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator donderdag 26 april 2012 @ 13:45:55 #79
45833 crew  Fogel
pi_110812664
SAS gaat per 5 mei de nodige veranderingen doorvoeren.


Vooral intra-Scandianie is aanzienlijk duurder. Voorheen kostte het 12000 punten om tussen Noorwegen, Denemarken en Zweden te vliegen, maar na deze verandering dus 20000.
Staat tegenover dat domestic 10k ipv 12k is. En dat ze eindelijk dat 25% geneuzel schrappen. Alle vluchten geven vooraan weer 100% of meer aan punten.

Maar, ik verdien mijn punten bij SAS voornamelijk met mijn co-branded Diners Club card.
Net de zomervakantie betaald en omdat ze tijdelijk vanwege het 20 jaar jubileum 20 extra punten per 100NOK gaven (35 totaal) heb ik er 13500 punten bij door 1 transactie, zonder achter mijn PC vandaan te komen :)

Ga ook een co-branded Amex aanvragen. Koop binnenkort voor ca 200.000NOK aan materialen (op een plek waar ze wel amex, maar geen diners accepteren), en dan krijg ik 40k punten.
Inclusief de punten die al staan, heb ik dat alweer genoeg om met mijn hele gezin op bonustickets binnen Europa te reizen :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:59:15 #80
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111004059
AF/KLM:

Carry over your Level Miles to 2012 and beyond
Major breakthrough makes Elite upgrades and renewals even easier

As part of our continuing efforts to make your Flying Blue Elite membership even better (Silver and Gold levels), we’re pleased to announce a very exciting new development. From now on, every Level Mile earned above your level threshold will be saved after your Annual Level Check for next year. So through your extra Level Miles, you can now start the year with a positive account, as your Level Miles balance will no longer go back to zero at the start of the year. This major breakthrough makes it easier for you to:
retain your current membership
achieve enough Level Miles for an upgrade
The additional Level Miles you earned in 2011 will automatically appear in your account from mid-2012. Consequently, you might have enough
Level Miles for an upgrade even sooner than expected!

Platinum members benefit even more, since we have also lowered the threshold for carrying forward their level Miles. So they carry forward a greater number of extra Miles, which will automatically appear from mid-2012 in their account.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111286968
Dit was een best leuke actie ;-):
quote:
Het leek de luchtvaartmaatschappij American Airlines in 1985 een sterke marketingstunt om gegoede klanten voor 250.000 dollar levenslang eersteklassevluchten toe te staan. Nu brengt die onderschatte deal AA in serieuze financiële problemen: "De klant is slimmer dan we dachten."

Voor 192.000 euro de wereld rondvliegen in de luxueuze eersteklasse, mét reisgezel als je er nog eens 115.000 euro tegenaan smeet. Dat kon in 1985 bij AA. "We dachten daarbij aan bedrijven die zo'n deal voor hun toplui wel zouden zien zitten", zegt Bob Crandall, ceo van American Airlines tijdens de jaren 1985 tot 1998, in de LA Times. "Maar als snel bleek de klant slimmer dan wij."

Het is dan wel niet voor iedereen weggelegd, maar wie het kon betalen, zag inderdaad een gigantische opportuniteit. Heel wat reizigers gingen dan ook gretig in op het aanbod en voor hen is sindsdien the sky the limit. Zij vliegen bijvoorbeeld even naar Japan om er te lunchen en weer naar de VS om daar 's avonds te dineren. Eén klant kost de luchtvaartmaatschappij op die manier meer dan een miljoen dollar per jaar.

De rijke klanten zuigen zo AA ook helemaal leeg. In zoverre zelfs dat het bedrijf privédetectives inzet en juridische stappen onderneemt om ze voorgoed aan de grond te houden. Maar de lucky reizigers staan op hun strepen en willen hun luxeleventje hoog in de lucht niet meteen opgeven.

Hoe zou je zelf zijn? Comfortabele zetels met enorm veel beenruimte, heerlijke maaltijden, topentertainment, geen lange wachttijden op de luchthaven en geen annulatiekosten als je effe niet kan. De 67-jarige Jacques Vroom heeft zo al ongeveer 60 miljoen kilometers op de teller staan, of zo'n 1.606 keer de wereld rond.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)-Airlines-leeg.dhtml


[ Bericht 0% gewijzigd door daanski82 op 08-05-2012 14:01:32 ]
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:34:26 #82
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_111298759
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.

Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
pi_111312848
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.

Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Ik heb met drie reizen met British Airways in de Premium Economy cabine Silver status behaald. PE is wat duurder maar zeker een stuk goedkoper dan Business. En het heeft wat ik nodig heb, een stoel waar ik fatsoenlijk in pas zonder mezelf tien uur lang op te vouwen. Silver is op zich niet ontzettend indrukwekkend, maar hey, ik mag de lounge in, de business check-in rij gebruiken, mag fast-track door security en boarding.. ik vind het al heel aangenaam eigenlijk.

Over het AA verhaal trouwens, hier meer: http://www.latimes.com/bu(...)0,3094073,full.story

Sommige lui leken gewoon hun companion tickets door te verkopen. Kennelijk was er geen regel tegen bedacht maar da's natuurlijk niet de bedoeling idd. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111321290
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Als je jaarlijks een of twee keer een vakantievlucht maakt in economy, dan verzamel je nooit genoeg miles om van de voordelen te genieten.

Die paar keer dat je op Schiphol bent, vermaak je jezelf waarschijnlijk wel met je vrienden of familie in de winkels/horeca. Voor iemand die veel (zakelijk) reist, wordt dat op een gegeven moment vervelend. Dan is de lounge een goede plek om op de vlucht te wachten. De stoelen zitten prettig en er is voldoende rust om te werken. Het aangeboden eten en drinken stelt meestal niet zoveel voor, maar je hoeft in ieder geval niet in ergens in de rij te staan om koffie te kopen.
pi_111322311
Het grootste voordeel van de FF programma's voor mij is inderdaad de lounge, de extra punten (je spaart sneller als je meer 'status' hebt) en de upgrades die je net wat eerder krijgt. Eigenlijk vind ik de punten nog het meest relaxed, ik reis prive ook veel en mijn familie komt er lekker goedkoop mee naar Londen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 9 mei 2012 @ 08:58:16 #86
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111322893
De 'privacy' in de lounge. Dat kleine beetje meer ruimte ten opzichte van die andere stinkende passagiers... dat is echt goud waard! Dat je een bladzijde in je boek omdraait en dat je daarbij niemand voor z'n kop slaat. Dat is echt een privilege! Ik heb momenteel status bij alledrie de alliances, maar ga door een nieuwe baan er vermoedelijk 2 verliezen. Gelukkig kijkt mijn nieuwe baas niet op de centjes bij vliegtickets en mag ik gewoon duur vliegen zodat ik de geliefde star alliance iig kan behouden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 11:23:42 #87
45833 crew  Fogel
pi_111370538
Heeft iemand de concierge service van Amex al eens geprobeerd? (ik gok dat de doelgroep zich hier bevind ;))
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111371478
Nee, ik geloof niet enorm in dat soort concierge diensten. Daarbij heb ik al een assistente ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 11:58:28 #89
45833 crew  Fogel
pi_111371800
Ik geloof er ook niet in, vandaar de vraag, maar het is nu eenmaal een deel van de kaart.
Mijn secretaresse (die ik met anderen deel) helpt niet bij privereizen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111371921
Ik heb weinig bijzondere kaarten eigenlijk, ik zie de baten daarvan niet zo in en het kost toch meestal extra. Ik moet mijn assistente ook delen, maar bij ons is het vrij normaal dat ze prive zaken ook op pikt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:01:48 #91
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111371932
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:23 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand de concierge service van Amex al eens geprobeerd? (ik gok dat de doelgroep zich hier bevind ;))
Nee, nooit. En buiten dat regel ik het liever zelf zodat ik weet dat gebeurt wat ik wil, in de zin van mijn wensen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111372226
Die concierge services beloven natuurlijk een persoonlijk service, speciale toegang, etc. In mijn optiek niet te rijmen met de hoeveelheid klant die ze bedienen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 12:09:42 #93
45833 crew  Fogel
pi_111372235
Die Amex plat is de enige "bijzondere" kaart die ik heb. Heb die aangevraagd omdat ik deze zomer daar twee grote rekeningen mee wil betalen. Door de aanmeldbonus + aantal punten dat ik door die transacties krijg, zit ik al op 55000 Eurobonus punten, en krijg een gratis companion ticket. Met de punten die ik al heb staan, kan ik dan dus mooi van uitsluitend bonuspunten op reis met het hele gezin. Dat was me de 800NOK wel waard en ik zeg die kaart gewoon meteen daarna weer op, ik hou niet van betalen voor credit cards.

Vooral het boeken van hotels met kamers met plek voor 5 personen, of kamers met connecting door, is vrij lastig om zelf online te doen. Vaak hebben suites, zelfs al zijn ze groot genoeg, een maximum van 2 of 3 personen, vind ik erg vervelend.
Dus als ik die concierge het voor me uit kan laten zoeken, scheelt het me een paar mails sturen (in Noorwegen, Zweden en Denemarken weet ik onderhand wel waar ik moet zijn, daarbuiten niet).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_111373638
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:09 schreef Fogel het volgende:
Dus als ik die concierge het voor me uit kan laten zoeken, scheelt het me een paar mails sturen (in Noorwegen, Zweden en Denemarken weet ik onderhand wel waar ik moet zijn, daarbuiten niet).
Ik heb geen ervaring met de Amex concierge, maar over het algemeen ben ik niet tevreden over de dingen die dergelijke concierges voor je regelen, inclusief concierges in hotels. Vaak blijkt dat de aangeboden opties de meest dure zijn of om een andere reden niet efficient. Ze hebben dan ook vaak commissie overeenkomsten met diensten aanbieders en werken niet objectief in jouw belang.

Ik investeer dus zelf mijn tijd in het uitzoeken van verschillende opties. Vaak besef ik al zoekende ook pas wat mijn eisen pakket is. Zo'n concierge boekt misschien een 5 persoons kamer bij een bos terwijl jij aan de zee wil zitten. Het is lastig om alle eisen, wensen en de prioriteiten daartussen aan een derde te communiceren.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 13:24:52 #95
45833 crew  Fogel
pi_111374939
Jullie bevestigen op zich allemaal mijn gedachte dat de service niet erg nuttig is.

"Het is lastig om alle eisen, wensen en de prioriteiten daartussen aan een derde te communiceren. "
Da's inderdaad een heel goed punt. Heb een paar reviews gelezen nu, en daar lijkt het inderdaad vaak fout te gaan.
Naja, zal het een keer proberen als ik denk dat het nut kan hebben en dan laat ik mijn bevindingen wel weten :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:53:19 #96
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111375943
Ik heb zo'n concierge functie van Starwood wel eens gebruikt, die krijg je daar bij Platinum level en die helpen je gewoon kamers te krijgen voor normale prijzen (niet de rack rates) als het hotel vol zit. Ik heb het echt zowel bij Starwood als bij credit cards nog nooit geprobeerd voor diensten waarvoor ze bedoeld zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:16:42 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_111376684
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.

Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Als je alleen privé vliegt is het nauwelijks de moeite waard. Ik ben in één jaar tijd gedeeltelijk voor werk en gedeeltelijk privé naar Vancouver, Chicago en Panama City gevlogen. Daarna was ik nog steeds Brons en heb je er gewoon weinig aan.

Het zet pas zoden aan de dijk als je regelmatig vliegt en naar zilver geupgrade wordt , de lounge-toegang is het relaxed aan frequent flyer miles
pi_111572072
Skytrax heeft onlangs de Top 10 Best Airports in the world voor 2012 bekend gemaakt:

Top ten airports 2012: 1 Seoul Incheon, 2 Singapore, 3 Hong Kong, 4 Amsterdam, 5 Beijing, 6 Munich, 7 Zurich, 8 Kuala Lumpur, 9 Vancouver, 10 Central Japan

Bron: http://www.worldairportawards.com/Awards_2012/Airport2012.htm

Ik ben zelf nooit in Munich, Zurich en Central Japan (= Nagoya, dus niet die van Tokio) geweest, maar kan me verder wel in de rangorde vinden. Schiphol speelt tenminste nog mee in het spel :)
pi_111573631
Ik begrijp echt niet wat er zo relaxed is aan Singapore, ik vind dat echt een smerig vliegveld met dat ouwe tapijt en nauwelijks fatsoenlijke maaltijden/lounges. HK begrijp ik al beter.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:26:37 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111644799
Waarom heeft Lufthansa, Austrian, Swiss geen lounge meer voor FTL op LHR?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')