Is er een structureel kwaliteitsverschil tussen hotel merken in dezelfde prijsklasse ? Kies je blind voor een merk als je een stad voor het eerst bezoekt ?quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:06 schreef Iwanius het volgende:
Sorry hoor maar ik ben blij dat ik geen Hilton meer heb sinds ik de Starwood keten heb ontdekt.
Kijk, als ik op vakantie ga dan wil ik sowieso comfort en luxe als standplaats dus kies ik altijd voor een uitstekend hotel dat aan de allerhoogste eisen op dat gebied voldoet.quote:Op donderdag 2 februari 2012 04:06 schreef jaco het volgende:
[..]
Is er een structureel kwaliteitsverschil tussen hotel merken in dezelfde prijsklasse ? Kies je blind voor een merk als je een stad voor het eerst bezoekt ?
Ik vind zelf een moderne, opvallende architectuur belangrijk aan een hotel. Soms vind je dat bij Hyatt, soms bij Marriott of Westin. Alledrie hebben ze ook oerlelijke filialen. Het hang af van de architect niet van het merk. Een ander vind het welkom/service gevoel belangrijker, maar dit hangt weer af van het personeelsbeleid van de lokale hotel manager.
Hooguit kun je de loyaliteitsprogramma's per keten vergelijken, maar hier heb ik eerlijk gezegd ook geen grote verschillen in ontdekt.
Grappig, ik stel eigenlijk alleen die eisen als ik voor werk reis. Voor vakantie mijd ik ketens als SPG echt als de pest. Allemaal prima en praktisch, maar het voegt mij weinig toe. Prive zoek ik liever mooie boutique hotels, luxe apartementen, etc etc...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:50 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kijk, als ik op vakantie ga dan wil ik sowieso comfort en luxe als standplaats dus kies ik altijd voor een uitstekend hotel dat aan de allerhoogste eisen op dat gebied voldoet.
Starwood heeft de beste hotels is mijn ervaring als SPG'er en Hilton ( behalve de nieuwste CONRAD aanwinsten) zijn wereldwijd niet slecht maar niet constant in hun kwaliteit en doen erg gedateerd aan. Vroeger,jaren 60 en 70, was Hilton het summum in comfort,luxe en stijl.
Zowel Starwood als Hilton zijn zulke grote ketens, dat je zo'n algemene uitspraak niet kunt doen. Je mening is gekleurd door de eigen ervaring van waar je toevallig bent geweest. Ik ben in zeer gedateerde Starwood hotels geweest (Westin Oaks, Houston. Sheraton, Frankfurt) en in pas gebouwde Hilton's (Kuala Lumpur). Beide bedrijven bestaan al tientallen jaren en bouwen steeds nieuwe hotels bij, zodat er een mix van moderne en wat gedateerde vestigingen ontstaat. Dit nog even los van het feit dat beide ketens zowel goede en als minder goede vestigingsmanagers zullen hebben.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:50 schreef Iwanius het volgende:
Starwood heeft de beste hotels is mijn ervaring als SPG'er en Hilton ( behalve de nieuwste CONRAD aanwinsten) zijn wereldwijd niet slecht maar niet constant in hun kwaliteit en doen erg gedateerd aan. Vroeger,jaren 60 en 70, was Hilton het summum in comfort,luxe en stijl.
Precies. Ik vind bij Hilton het gratis ontbijt goed, dat maakt gewoon het doen van mijn expenses veel eenvoudiger. Ik werk contractueel in Duitsland en daar hebben we idiote regels voor in hoeverre een ontbijt vergoed kan worden, dan is het prettig als het niet op de bon staat.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef jaco het volgende:
[..]
Zowel Starwood als Hilton zijn zulke grote ketens, dat je zo'n algemene uitspraak niet kunt doen. Je mening is gekleurd door de eigen ervaring van waar je toevallig bent geweest. Ik ben in zeer gedateerde Starwood hotels geweest (Westin Oaks, Houston. Sheraton, Frankfurt) en in pas gebouwde Hilton's (Kuala Lumpur). Beide bedrijven bestaan al tientallen jaren en bouwen steeds nieuwe hotels bij, zodat er een mix van moderne en wat gedateerde vestigingen ontstaat. Dit nog even los van het feit dat beide ketens zowel goede en als minder goede vestigingsmanagers zullen hebben.
Bij SPG zijn de W en St Regis goed, en Sheraton wisselend. De rest zie ik nooit. Hilton zie ik nooit meer, maar dat komt omdat ik het echt altijd knudde vond. Wij hebben geen declaratie regels, dus dat soort ontbijt spul boeit me niet. Het Conrad in Brussel vind ik goed, maar de rest weer niet zo.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef jaco het volgende:
[..]
Zowel Starwood als Hilton zijn zulke grote ketens, dat je zo'n algemene uitspraak niet kunt doen. Je mening is gekleurd door de eigen ervaring van waar je toevallig bent geweest. Ik ben in zeer gedateerde Starwood hotels geweest (Westin Oaks, Houston. Sheraton, Frankfurt) en in pas gebouwde Hilton's (Kuala Lumpur). Beide bedrijven bestaan al tientallen jaren en bouwen steeds nieuwe hotels bij, zodat er een mix van moderne en wat gedateerde vestigingen ontstaat. Dit nog even los van het feit dat beide ketens zowel goede en als minder goede vestigingsmanagers zullen hebben.
Eens! China, Thailand, Singapore.. Fantastisch! Bij alle genoemde ketens overigens al en ook bij de luxe non-ketens. Ga je daar echter naar een lokaal hotel dan kan het in 1x behoorlijk spartaans zijn!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:42 schreef Bajskorv het volgende:
Mijn favorieten voor werk zijn wel echt de hotels in Azie trouwens (HK/Singapore/Macau, etc), de kwaliteit ligt echt hoger dan elders.
Bij IHG zit ik heel soms in een Intercontinental, maar de rest heb ik nog nooit bezocht volgens mij. In Nederland heb je natuurlijk het Amstel, maar sinds ik vorig jaar een eigen apartement gekocht heb in Amsterdam, zit ik nooit meer in hotels. Volgens mij heb ik verder eigenlijk af en toe Intercontinental in Parijs, maar ook daar kan ik me vergissen.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:42 schreef DesertRose het volgende:
Ik hoor niemand over IHG (Intercontinental).
Ik ben er nog nooit geweest. Eerlijk gezegd, weet ik niet goed waar dit merk voor staat. Ik vermoed het duurdere segment, maar is het betaalbare luxe of high end? Zijn de hotels klassiek in gericht of modern? Zijn er business services? Wat kun je ongeveer verwachten?quote:Op maandag 6 februari 2012 21:42 schreef DesertRose het volgende:
Ik hoor niemand over IHG (Intercontinental).
Heb er 6 maanden 'gewoond' in Cairo. Prima te doen. High end business. Met casino.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 02:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik ben er nog nooit geweest. Eerlijk gezegd, weet ik niet goed waar dit merk voor staat. Ik vermoed het duurdere segment, maar is het betaalbare luxe of high end? Zijn de hotels klassiek in gericht of modern? Zijn er business services? Wat kun je ongeveer verwachten?
Misschien dat ik niet tot de doelgroep behoor en de reclame uitingen mij niet bereiken. Wat zijn jouw ervaringen met deze keten ?
Volgens mij heb je er weinig aan. Ik heb enkel op mijn handbagage iets van 4-5 gold cards zitten. Boeit niet enorm, maar met inchecken is dan in ieder geval duidelijk dat die upgrade wel aan mij besteed isquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:50 schreef LintuxCx het volgende:
In november ben ik binnen een week tijd eerst bronze en dan silver geworden bij BA. Vooral omdat bronze een week voor ik de 400 tier points haalde ingevoerd werd.
En m'n pasje kreeg ik maar niet. Nou heb ik ze opeens allebei, en op de bijgaande brief stond dat ze beide kaarten ook pas in januari opgestuurd hebben, WTF
Maar daar zitten ook van die luggage tags bij. Wat heb je daar eigenlijk aan? Is dat gewoon een poging van BA om klanten gratis reclame te laten maken voor hun FF programma? Of gaan de bagagelui koffers met z'n tag ook echt als eerste op de band gooien ofzo?
Zolang je maar "attitude" hebtquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:24 schreef LintuxCx het volgende:
Mijn kledingstijl en lange haren zouden me verder niet echt helpen. Plus alleen Silver zet me slechts een klein stapje boven het plebs.
Ach, zolang ik Premium Economy zit op lange vluchten vind ik het ook wel best.
Het is gewoon een aardigheidje. Priority Luggage is geen onderdeel van het pakket voordelen van Silver. Je kunt echter wel inchecken bij de business checkin en daar plakken ze vaak standaard zo'n priority sticker aan de printout tag van je bagage. De bagagemensen kijken alleen naar dat print label vziw.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:50 schreef LintuxCx het volgende:
Maar daar zitten ook van die luggage tags bij. Wat heb je daar eigenlijk aan? Is dat gewoon een poging van BA om klanten gratis reclame te laten maken voor hun FF programma? Of gaan de bagagelui koffers met z'n tag ook echt als eerste op de band gooien ofzo?
quote:Het leek de luchtvaartmaatschappij American Airlines in 1985 een sterke marketingstunt om gegoede klanten voor 250.000 dollar levenslang eersteklassevluchten toe te staan. Nu brengt die onderschatte deal AA in serieuze financiële problemen: "De klant is slimmer dan we dachten."
Voor 192.000 euro de wereld rondvliegen in de luxueuze eersteklasse, mét reisgezel als je er nog eens 115.000 euro tegenaan smeet. Dat kon in 1985 bij AA. "We dachten daarbij aan bedrijven die zo'n deal voor hun toplui wel zouden zien zitten", zegt Bob Crandall, ceo van American Airlines tijdens de jaren 1985 tot 1998, in de LA Times. "Maar als snel bleek de klant slimmer dan wij."
Het is dan wel niet voor iedereen weggelegd, maar wie het kon betalen, zag inderdaad een gigantische opportuniteit. Heel wat reizigers gingen dan ook gretig in op het aanbod en voor hen is sindsdien the sky the limit. Zij vliegen bijvoorbeeld even naar Japan om er te lunchen en weer naar de VS om daar 's avonds te dineren. Eén klant kost de luchtvaartmaatschappij op die manier meer dan een miljoen dollar per jaar.
De rijke klanten zuigen zo AA ook helemaal leeg. In zoverre zelfs dat het bedrijf privédetectives inzet en juridische stappen onderneemt om ze voorgoed aan de grond te houden. Maar de lucky reizigers staan op hun strepen en willen hun luxeleventje hoog in de lucht niet meteen opgeven.
Hoe zou je zelf zijn? Comfortabele zetels met enorm veel beenruimte, heerlijke maaltijden, topentertainment, geen lange wachttijden op de luchthaven en geen annulatiekosten als je effe niet kan. De 67-jarige Jacques Vroom heeft zo al ongeveer 60 miljoen kilometers op de teller staan, of zo'n 1.606 keer de wereld rond.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)-Airlines-leeg.dhtml
Ik heb met drie reizen met British Airways in de Premium Economy cabine Silver status behaald. PE is wat duurder maar zeker een stuk goedkoper dan Business. En het heeft wat ik nodig heb, een stoel waar ik fatsoenlijk in pas zonder mezelf tien uur lang op te vouwen. Silver is op zich niet ontzettend indrukwekkend, maar hey, ik mag de lounge in, de business check-in rij gebruiken, mag fast-track door security en boarding.. ik vind het al heel aangenaam eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Als je jaarlijks een of twee keer een vakantievlucht maakt in economy, dan verzamel je nooit genoeg miles om van de voordelen te genieten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Nee, nooit. En buiten dat regel ik het liever zelf zodat ik weet dat gebeurt wat ik wil, in de zin van mijn wensen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:23 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand de concierge service van Amex al eens geprobeerd? (ik gok dat de doelgroep zich hier bevind)
Ik heb geen ervaring met de Amex concierge, maar over het algemeen ben ik niet tevreden over de dingen die dergelijke concierges voor je regelen, inclusief concierges in hotels. Vaak blijkt dat de aangeboden opties de meest dure zijn of om een andere reden niet efficient. Ze hebben dan ook vaak commissie overeenkomsten met diensten aanbieders en werken niet objectief in jouw belang.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:09 schreef Fogel het volgende:
Dus als ik die concierge het voor me uit kan laten zoeken, scheelt het me een paar mails sturen (in Noorwegen, Zweden en Denemarken weet ik onderhand wel waar ik moet zijn, daarbuiten niet).
Als je alleen privé vliegt is het nauwelijks de moeite waard. Ik ben in één jaar tijd gedeeltelijk voor werk en gedeeltelijk privé naar Vancouver, Chicago en Panama City gevlogen. Daarna was ik nog steeds Brons en heb je er gewoon weinig aan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |