Het miles programma van China Southern heet Sky Pearl Club. Als je punten bij China Southern wil sparen dan moet je jezelf eerst voor dit programma aanmelden.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:38 schreef ohjajohh het volgende:
Vraagje: Ik heb al een tijdje een Korean Air Skypass met redelijk wat miles. Binnenkort neem ik een keer China Southern(ook Skypass). Tellen die miles dan alleen voor mijn China Southern Skypass, of zowel China Southern als Korean Air, of kan ik kiezen bij welke account die miles komen?
Ok thanks voor de uitleg!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 02:48 schreef jaco het volgende:
[..]
Het miles programma van China Southern heet Sky Pearl Club. Als je punten bij China Southern wil sparen dan moet je jezelf eerst voor dit programma aanmelden.
Je geeft aan dat je bij deze China Southern vlucht ook voor Skypass miles kunt sparen. De reden is dat China Southern en Korean Air met elkaar samenwerken, maar het Skypass programma zelf is alleen van Korean Air. De miles van deze vlucht gaan dus alleen naar je Korean Air balans als je jouw Skypass nummer invult.
Je kunt per vlucht normaalgesproken maar voor 1 programma sparen. Het is meestal het handigste om te kiezen voor het programma waar je al veel miles hebt staan en waar je in de toekomst meer gaat sparen.
ik zie dat het een oude post is, maar daarna werd een link gegeven naar hoeveel Miles je per vlucht kwijt bent en reageerde je verbaasd dat 10.000 je bijna nergens brengt.. echter zijn er altijd de Promo Awards waar je voor de helft van de punten een vlucht kunt boeken, zoals een retour Tokyo van 80.000 voor 40.000 (dan betaal je iets van ¤250 bij, toch niet veel voor een tripje Japan) :quote:Op woensdag 19 september 2012 17:10 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
enkeltje Amsterdam-Parijs is al 20.000 (Classic Award)die hele Miles kunnen me gestolen worden..
Internet is op Schiphol toch overal gratis, en die peuken worden niet door FB betaald. Mis je eigenlijk alleen je biertje nog, want die KLM lounges zijn verder vrij knuddequote:Op woensdag 13 februari 2013 00:15 schreef 314 het volgende:
Platinum ga je er niet mee worden, maar ik miste één vlucht bij Flying Blue om weer op zilver () te komen, vlucht voor vriendin geboekt van Madrid naar AMS met AirEuropa, bij het online inchecken mijn eigen FB nummer opgegeven en daarna missing miles geclaimd
hoewel de namen uiteraard niet matchen werd het toch geregeld
die miles en de vlucht zelf werden toegewezen, en ik zat weer op zilver.. nu weet ik wel dat ik daar ook niet zoveel aan heb behalve de priority baggage drop en boarding, maar toch
iemand nog een beter alternatief voor FB? ik was goud vanwege veel reizen voor werk, toen ietsjes minder dus zilver, nu nieuwe functie en minder vliegen (privé nog wel, maar zakelijk minder dan voorheen) en zie dan nog maar eens op een fatsoenlijk niveau te blijven bij FBik hoef geen platinum for life te behalen, maar een sigaret en biertje in een lounge en nog even email bijwerken is toch een stuk relaxter vliegen dan een hard bankje en betaald internet!
Je kunt op het vertoon van je Silver card en een betaling van 35 - 50 euro gebruik maken van de KLM lounges.quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:15 schreef 314 het volgende:
ik hoef geen platinum for life te behalen, maar een sigaret en biertje in een lounge en nog even email bijwerken is toch een stuk relaxter vliegen dan een hard bankje en betaald internet!
2x 30 minuten KPN wifi ja, maar Schiphol is natuurlijk niet de enige met Skyteam loungesquote:Op woensdag 13 februari 2013 00:58 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Internet is op Schiphol toch overal gratis, en die peuken worden niet door FB betaald. Mis je eigenlijk alleen je biertje nog, want die KLM lounges zijn verder vrij knudde
klopt, maar ¤35 voor een broodje is wat overdreven, verder loop je met FB Silver ook gewoon door de kortere rijen bij security, zelfs al vlieg je Iberia naar Madrid (geen Skyteam member) dan laat ik daar gewoon mijn FB Silver zien en loop ik door, maakt ze niet zoveel uit want daar is het nooit zo drukquote:Op woensdag 13 februari 2013 03:32 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt op het vertoon van je Silver card en een betaling van 35 - 50 euro gebruik maken van de KLM lounges.
Je zou eens kunnen kijken naar PriorityPass. Geen ervaring mee, maar schijnt goed te werken.
Tenslotte zou je Privium kunnen overwegen. Hier zijn nog een aantal voordelen aan verbonden, naast het gebruik van een lounge.
Als je langer dan 2x30 minuten hebt op Schiphol ga gewoon net buiten de lounge zitten, het wachtwoord niet bepaald lastig om te onthoudenquote:Op woensdag 13 februari 2013 08:58 schreef 314 het volgende:
[..]
2x 30 minuten KPN wifi ja, maar Schiphol is natuurlijk niet de enige met Skyteam lounges
Ik gebruik Avios enorm veel, vooral voor enkeltjes binnen Europa. Op lange vluchten zijn de veel minder nuttig, maar bijna alle enkeltjes binnen Europa zijn sinds een jaar 4,500 avios + 13.50 euro, inclusief alle belastingen. Veel voordeliger dan ze gebruiken op lange vluchten...quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:17 schreef LintuxCx het volgende:
Nou dat ik toch een aardig aantal avios heb, zit ik eens te kijken naar wat ik daarmee kan boeken. Zo te zien met geluk een economy class retourtje LHR-SFO ofzo. Premium Economy lukt nog net als ik onhandige reisdata uitzoek.
Heb ik het nut van die miles altijd overschat, of heeft iemand hier ze wel met succes gebruikt?
De eerste instap moet DL zijn voor de belasting. Dus Trondheim - Blabla moet DL en voor de overstap ben je een overstappassagier en betaal je sowieso geen belasting meer.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:56 schreef Fogel het volgende:
De allereerste is al een DL, maar toch 285¤. Altijd even logisch, die prijsstructuur
Ah, kijk, dat zal ik tzt eens uitzoeken. Scheelt nogal een slok op de borrel.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:57 schreef XL het volgende:
[..]
De eerste instap moet DL zijn voor de belasting. Dus Trondheim - Blabla moet DL en voor de overstap ben je een overstappassagier en betaal je sowieso geen belasting meer.
Mijn periode is na deze trip 4 maanden bezig, en dan zit ik rond de 2500-3000 tier points. Hopelijk haal ik dit jaar een keer de 5000 en krijg ik de Concord kaart van BA...quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:24 schreef LintuxCx het volgende:
En ik was trots dat ik over twee weken "al" op 360 punten zit, twee maanden na het begin van deze periode...
Ik betaalde meestal ca 700-1000 gulden voor een retour naar Seattle. En voor een rondreis in de VS met 6 of 7 legs incl de transatlantische retour was ca 1200 gulden.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:40 schreef LintuxCx het volgende:
Ik denk op zich dat airline COEs ook met heimwee terugkijken naar hun marges en ticketprijzen in 1999?
Want?quote:
Ik bedoel overigens creditcards van een loyalty-programma die in Nederland beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:10 schreef Bajskorv het volgende:
Volgens mij heeft elk programma wel een link. BA werkt in ieder geval met Amex, volgens mij de meeste airlines.
BA kan toch ook als Nederlander?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:22 schreef artm het volgende:
[..]
Ik bedoel overigens creditcards van een loyalty-programma die in Nederland beschikbaar zijn.
Werkelijk nog nooit problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:21 schreef artm het volgende:
[..]
Amex wordt niet overal geaccepteerd in tegenstelling tot Visa/Mastercard.
Loyalty programma wel, voor de BA Amex is "permanent UK home address" verplicht. Overweeg nu een Belgische bankrekening aan te maken voor een Miles & More kaart.quote:
Ik ook niet, en ik doe alles voor werk met Amex.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:45 schreef static het volgende:
[..]
Werkelijk nog nooit problemen mee gehad.
Gaan die "prijzen" ooit nog "omlaag" of blijven ze zo hoog?quote:Op maandag 17 juni 2013 09:04 schreef Fogel het volgende:
Nou, Flying Blue is nog hopelozer geworden, het boeken van award tickets kost nu nóg meer (en voorheen was het al erg weinig value for money). Staat tegenover dat de idioot hoge surcharges wel iets goedkoper zijn geworden, maar zelfs na die verlaging zijn ze absurd duur (helemaal in vergelijking tot andere programmas).
[ afbeelding ]
Bron van deze tabel, en andere nuttige informatie: http://loyaltylobby.com/2(...)e-after-devaluation/
Het loont zich gewoon niet om Flying Blue te gebruiken.
Ik vond tijdens een verhuizing een folder van Flying Dutchman uit 1999 maar daarin de tabellen voor punten verzamelen en gebruiken. Toen kon je nog na iedere 5-10 vluchten een gratis vlucht maken zonder surcharges, alleen voor de punten die je op de vorige vluchten verzameld had. DAT is een loyalty programma waar je wat aan hebt.
De waarde van de meeste frequent flyer netwerken daalt per jaar, je miles worden steeds minder waard omdat er echt bezuinigd moet worden bij de meeste airlines. Jammer, want juist op die manier wordt de goedbetalende reiziger aangetrokken lijkt me..quote:Op maandag 15 juli 2013 19:57 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Gaan die "prijzen" ooit nog "omlaag" of blijven ze zo hoog?
Het varieert, BA heeft de afgelopen tijd juist behoorlijke verbeteringen gemaakt. Voor mij tenminste, wellicht dat voor andere reizigers het slecht uitpakt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:35 schreef Koning_Kaak het volgende:
[..]
De waarde van de meeste frequent flyer netwerken daalt per jaar, je miles worden steeds minder waard omdat er echt bezuinigd moet worden bij de meeste airlines. Jammer, want juist op die manier wordt de goedbetalende reiziger aangetrokken lijkt me..
Dat levert niks op. Met 30 wordt je FTL en kun je in lounges.quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:14 schreef Blue_note het volgende:
Iemand ervaring met het miles&more programma van Lufthansa? Ga 24 legs per jaar maken ongeveer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |