Het miles programma van China Southern heet Sky Pearl Club. Als je punten bij China Southern wil sparen dan moet je jezelf eerst voor dit programma aanmelden.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:38 schreef ohjajohh het volgende:
Vraagje: Ik heb al een tijdje een Korean Air Skypass met redelijk wat miles. Binnenkort neem ik een keer China Southern(ook Skypass). Tellen die miles dan alleen voor mijn China Southern Skypass, of zowel China Southern als Korean Air, of kan ik kiezen bij welke account die miles komen?
Ok thanks voor de uitleg!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 02:48 schreef jaco het volgende:
[..]
Het miles programma van China Southern heet Sky Pearl Club. Als je punten bij China Southern wil sparen dan moet je jezelf eerst voor dit programma aanmelden.
Je geeft aan dat je bij deze China Southern vlucht ook voor Skypass miles kunt sparen. De reden is dat China Southern en Korean Air met elkaar samenwerken, maar het Skypass programma zelf is alleen van Korean Air. De miles van deze vlucht gaan dus alleen naar je Korean Air balans als je jouw Skypass nummer invult.
Je kunt per vlucht normaalgesproken maar voor 1 programma sparen. Het is meestal het handigste om te kiezen voor het programma waar je al veel miles hebt staan en waar je in de toekomst meer gaat sparen.
ik zie dat het een oude post is, maar daarna werd een link gegeven naar hoeveel Miles je per vlucht kwijt bent en reageerde je verbaasd dat 10.000 je bijna nergens brengt.. echter zijn er altijd de Promo Awards waar je voor de helft van de punten een vlucht kunt boeken, zoals een retour Tokyo van 80.000 voor 40.000 (dan betaal je iets van ¤250 bij, toch niet veel voor een tripje Japan) :quote:Op woensdag 19 september 2012 17:10 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
enkeltje Amsterdam-Parijs is al 20.000 (Classic Award)die hele Miles kunnen me gestolen worden..
Internet is op Schiphol toch overal gratis, en die peuken worden niet door FB betaald. Mis je eigenlijk alleen je biertje nog, want die KLM lounges zijn verder vrij knuddequote:Op woensdag 13 februari 2013 00:15 schreef 314 het volgende:
Platinum ga je er niet mee worden, maar ik miste één vlucht bij Flying Blue om weer op zilver () te komen, vlucht voor vriendin geboekt van Madrid naar AMS met AirEuropa, bij het online inchecken mijn eigen FB nummer opgegeven en daarna missing miles geclaimd
hoewel de namen uiteraard niet matchen werd het toch geregeld
die miles en de vlucht zelf werden toegewezen, en ik zat weer op zilver.. nu weet ik wel dat ik daar ook niet zoveel aan heb behalve de priority baggage drop en boarding, maar toch
iemand nog een beter alternatief voor FB? ik was goud vanwege veel reizen voor werk, toen ietsjes minder dus zilver, nu nieuwe functie en minder vliegen (privé nog wel, maar zakelijk minder dan voorheen) en zie dan nog maar eens op een fatsoenlijk niveau te blijven bij FBik hoef geen platinum for life te behalen, maar een sigaret en biertje in een lounge en nog even email bijwerken is toch een stuk relaxter vliegen dan een hard bankje en betaald internet!
Je kunt op het vertoon van je Silver card en een betaling van 35 - 50 euro gebruik maken van de KLM lounges.quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:15 schreef 314 het volgende:
ik hoef geen platinum for life te behalen, maar een sigaret en biertje in een lounge en nog even email bijwerken is toch een stuk relaxter vliegen dan een hard bankje en betaald internet!
2x 30 minuten KPN wifi ja, maar Schiphol is natuurlijk niet de enige met Skyteam loungesquote:Op woensdag 13 februari 2013 00:58 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Internet is op Schiphol toch overal gratis, en die peuken worden niet door FB betaald. Mis je eigenlijk alleen je biertje nog, want die KLM lounges zijn verder vrij knudde
klopt, maar ¤35 voor een broodje is wat overdreven, verder loop je met FB Silver ook gewoon door de kortere rijen bij security, zelfs al vlieg je Iberia naar Madrid (geen Skyteam member) dan laat ik daar gewoon mijn FB Silver zien en loop ik door, maakt ze niet zoveel uit want daar is het nooit zo drukquote:Op woensdag 13 februari 2013 03:32 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt op het vertoon van je Silver card en een betaling van 35 - 50 euro gebruik maken van de KLM lounges.
Je zou eens kunnen kijken naar PriorityPass. Geen ervaring mee, maar schijnt goed te werken.
Tenslotte zou je Privium kunnen overwegen. Hier zijn nog een aantal voordelen aan verbonden, naast het gebruik van een lounge.
Als je langer dan 2x30 minuten hebt op Schiphol ga gewoon net buiten de lounge zitten, het wachtwoord niet bepaald lastig om te onthoudenquote:Op woensdag 13 februari 2013 08:58 schreef 314 het volgende:
[..]
2x 30 minuten KPN wifi ja, maar Schiphol is natuurlijk niet de enige met Skyteam lounges
Ik gebruik Avios enorm veel, vooral voor enkeltjes binnen Europa. Op lange vluchten zijn de veel minder nuttig, maar bijna alle enkeltjes binnen Europa zijn sinds een jaar 4,500 avios + 13.50 euro, inclusief alle belastingen. Veel voordeliger dan ze gebruiken op lange vluchten...quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:17 schreef LintuxCx het volgende:
Nou dat ik toch een aardig aantal avios heb, zit ik eens te kijken naar wat ik daarmee kan boeken. Zo te zien met geluk een economy class retourtje LHR-SFO ofzo. Premium Economy lukt nog net als ik onhandige reisdata uitzoek.
Heb ik het nut van die miles altijd overschat, of heeft iemand hier ze wel met succes gebruikt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |