Die zijn gewijzigd, kreeg gisteren een brief van Amex.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef Nucky het volgende:
omdat er ook een reis- en annuleringsverzekering bij zit
Silver, maar misschien dat ik nu weer terugga naar Ivory?quote:Op donderdag 13 december 2012 16:37 schreef static het volgende:
Level miles bepalen je status, met award miles kun je.... awards boeken.
Aangezien je geen status hebt (ja, ivoor), neem je geen miles mee naar het volgende jaar,
Ik ben platinum en heb 44263 miles over de grens van 70.000 miles gevlogen, dus die neem ik mee naar het volgende jaar.
Was het goed of slecht nieuws?quote:Op donderdag 13 december 2012 15:41 schreef static het volgende:
[..]
Die zijn gewijzigd, kreeg gisteren een brief van Amex.
Daarom, heb nog een aantal retourtjes gepland staan voor komende weken. Behoud ik mijn "vluchtaantal" of wordt dat 1 januari weer op 0 gezet?quote:Op donderdag 13 december 2012 17:01 schreef XL het volgende:
Nee, blijf je met 22 vluchten, met 30 zelfs al gold
Maar aan zilver heb je niks
Dat is niet meer zo, helaas. Voor beiden geldt gewoon dezelfde grens nu. (600 voor silver, 1200 voor gold?) Maar het gaat nog steeds wel een beetje sneller voor indirecte vluchten, omdat je tier points per vlucht krijgt ipv per reis. (Dus dat is 20 of 80 punten extra per reis.)quote:Op maandag 17 december 2012 08:42 schreef Bajskorv het volgende:
Ik hoor over BA vaak goede verhalen qua status matchen, dus zou het zeker proberen. Netjes een email naar hun service desk sturen met je vraag, zeggen dat je erover denkt over te stappen. Met 20 enkeltjes bij BA verleng je Gold al volgende jaar, met een adres buiten de UK gaat het namelijk veel sneller.
Ik hoef maar 800 te halen om Gold te verlengen, volgens mij is die hogere grens vooral voor Gold behalen? In het geval van XL is met name verlengen belangrijk. Hoe dan ook, met 26 enkeltjes BA binnen Europa kom je al vrij ver, als daar wat lange vluchten tussen zitten, gaat het helemaal makkelijk.quote:Op maandag 17 december 2012 10:15 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat is niet meer zo, helaas. Voor beiden geldt gewoon dezelfde grens nu. (600 voor silver, 1200 voor gold?) Maar het gaat nog steeds wel een beetje sneller voor indirecte vluchten, omdat je tier points per vlucht krijgt ipv per reis. (Dus dat is 20 of 80 punten extra per reis.)
Ah, ik ben niet de enige euro-cheater dus?quote:Op maandag 17 december 2012 10:53 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik hoef maar 800 te halen om Gold te verlengen, volgens mij is die hogere grens vooral voor Gold behalen? In het geval van XL is met name verlengen belangrijk. Hoe dan ook, met 26 enkeltjes BA binnen Europa kom je al vrij ver, als daar wat lange vluchten tussen zitten, gaat het helemaal makkelijk.
Ik haal al drie jaar de 3000+, dus moet geen probleem zijn.quote:Op maandag 17 december 2012 11:07 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ah, ik ben niet de enige euro-cheater dus?We kunnen het nog twee jaar blijven doen, de oude grenzen zijn behouden voor mensen die al "buiten GB" een status hadden behaald. Dit stond in een mailtje, waar ik het origineel helaas niet meer van kan vinden:
"Finally, as a way of recognising your continued loyalty to British Airways, and to help make the transition to our new higher tier thresholds easier, we are offering you the chance to retain your status.
If you are a Silver or Gold Member on 1 March 2012 you will be able to renew at your existing Tier Point threshold (400/800 respectively) for the next two membership years. However, in order to achieve the next tier after 1 March 2012, you will need to do so at the new levels of 600/1500 Tier Points."
Ik reis ws niet genoeg intercontinentaal om die 600 te bereiken.
Expedia heeft niet zoveel met de frequent flyer programma's te maken. Bij wijze van service geven ze het nummer door aan de maatschappij, maar ik kan me voorstellen dat ze daar verder geen kontroles op uitvoeren.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:50 schreef mytec het volgende:
bedankt voor het antwoord, inmiddelas had ik wel bij alle 4 de namen op de expedia site 1 frequent flyer nummer ingevuldt. Heel raar dat dit dan wel kon, ik neem aan dat de boeking hier geen problemen door ondervindt. Alleen zou ik dus dan alleen voor mijzelf de punten krijgen.
Officieel is het afgeschaft, maar in 2012 en 2013 hebben ze de 'aanbieding' dat je met 30 vluchten Silver kunt behalen. Het staat dus onder huidige promoties.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:15 schreef artm het volgende:
Heeft Miles&More niet die segment-mogelijkheid afgeschaft? Ik zit nu op hun website te kijken en kan niets vinden over de segments.
Het Aegean programma klinkt erg goed overigens, laag aantal miles nodig voor Transatlantic awards en 20.000 miles maar voor Star Alliance gold, vooral doen!
Je zou voor de grap eens FlyerTalk moeten lezen, als je dit al erg vindt.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
Goh...wat zijn jullie 'druk' inzake het behalen van een bepaalde status.
Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen.
Stap voor de lol eens 100+ keer per jaar een vliegtuig in, dan begin je de upgrades enzo wel te waarderen. Maar moet zeggen dat ik maar 2 programma's bij hou, enkel de airlines die ik echt vaak gebruik.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
Goh...wat zijn jullie 'druk' inzake het behalen van een bepaalde status.
Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen.
Je reist niet veel hè.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
Goh...wat zijn jullie 'druk' inzake het behalen van een bepaalde status.
Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen.
In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
Goh...wat zijn jullie 'druk' inzake het behalen van een bepaalde status.
Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen.
quote:Op maandag 7 januari 2013 03:20 schreef jaco het volgende:
[..]
In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.
Tot mijn verbazing zet je de frequent flyer kaart gebruikers echter weg als ordinaire koopjesjagers. Wat is volgens jou het wezenlijke verschil tussen een loyaliteitskaart bij een luchtvaartmaatschappij en een hotel kaart ?
Je kent zijn achtergrond, hè?quote:Op maandag 7 januari 2013 03:20 schreef jaco het volgende:
[..]
In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.
Tot mijn verbazing zet je de frequent flyer kaart gebruikers echter weg als ordinaire koopjesjagers. Wat is volgens jou het wezenlijke verschil tussen een loyaliteitskaart bij een luchtvaartmaatschappij en een hotel kaart ?
* Fogel nietquote:
Guilty.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:49 schreef XL het volgende:
Ik ook niet, maar ik vind het wel nu al hilarisch!
Bijna net zo hilarisch als überhaupt serieus ingaan op koopjesjagers aanteigingen in een topic waar we pochen over welke dure maatschappijen en ketens we allemaal gebruiken.
Ik zet niemand weg,ik verbaas mij er enigszins over gezien de manier hoe men e.a bespreekt.quote:Op maandag 7 januari 2013 03:20 schreef jaco het volgende:
[..]
In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.
Tot mijn verbazing zet je de frequent flyer kaart gebruikers echter weg als ordinaire koopjesjagers. Wat is volgens jou het wezenlijke verschil tussen een loyaliteitskaart bij een luchtvaartmaatschappij en een hotel kaart ?
Wij (althans, ik spreek even over de meeste hier) reizen niet voor de lol (alhoewel), maar zakelijk. Dan doen koopjes er in mindere mate toe. Wat wél gaat tellen zijn de extra perks die je krijgt als frequent traveller, zoals voorrang, gegarandeerd een stoel, voorrang hier en daar, etc.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:53 schreef Iwanius het volgende:
M.i. reis je omdat je op reis moet en is dit een leuke bijkomstigheid, niet meer,niet minder.
Ik nooit. Dan ben je er naar mijn idee teveel mee bezig, zoals Iwanius misschien ook bedoelt. Ik vind het daarnaast niet acceptabel om louter voor miles en status te reizen ivm de milieuschade van het vliegverkeer.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:35 schreef artm het volgende:
Gezien de reacties op de post van Iwanius vraag ik me af, wie heeft er eigenlijk wel eens een mileage/mattress run gedaan voor een bepaalde status?
Volgens mij trek jij zelf de verkeerde conclusie? Ik reis zelf omdat het moet, niet voor kortingen of voordelen. Maar als ik toch zoveel reis, dan gebruik ik liever af en toe een lounge om te werken en krijg ik graag af en toe een upgrade op een nachtvlucht. Lijkt me niet heel vreemd, dus waarom jij dan een vrij vergezocht conclusie trekt, is me onduidelijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof men het vooral daarom doet. M.i. reis je niet voor kortingen of allerlei voordelen.
M.i. reis je omdat je op reis moet en is dit een leuke bijkomstigheid, niet meer,niet minder.
Vwb mijn eigen keuze trekt Bajskorv een compleet verkeerde conclusie maar dat kan je verwachten
als de eerste insteek leedvermaak is en niet een nuchtere reactie.
Hier hetzelfde. Ik vlieg wel graag BA als het uitkomt, omdat hun punten handiger zijn (ik woon nu eenmaal in Londen) en ik het een fijne airline vind.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:43 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik nooit. Dan ben je er naar mijn idee teveel mee bezig, zoals Iwanius misschien ook bedoelt. Ik vind het daarnaast niet acceptabel om louter voor miles en status te reizen ivm de milieuschade van het vliegverkeer.
Ik heb wel ooit eens voor een vlucht (die ik toch moest maken) voor KLM gekozen om mijn Flying Blue Gold te verzekeren voor het volgende jaar. De vlucht van de concurrent was een paar tientjes goedkoper. Ik vraag me nog steeds af of FB Gold dat inderdaad waard is.
En dat gaat op de punt af nog net lukken ook! Heb mijn status iig voor weer een jaar veiliggesteld.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:37 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb nog niet eens genoeg tier points om mijn status voor volgend jaar te behouden.Maar ik heb gelukkig nog drie maanden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |