Correctie, ik zag afgelopen week al wat wijzigingen in de lay-out bij het opvragen van je overzicht op de KLM site en nu zie ik net dat ik er wél level-miles meegenomen wordt van vorig jaar (is nieuw).quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:51 schreef static het volgende:
Maakt niet uit.
Vind het jammer dat het pas volgend jaar geintroduceerd wordt, ben er vorig jaar veel kwijtgeraakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
M&M zilver is bij 30 vluchten, zo haal ik hem ieder jaarquote:Op woensdag 5 september 2012 17:05 schreef ASSpirine het volgende:
Is er bij M&M de optie van een andere status bereiken (ipv xx xxx miles) met aantal vluchten vervallen? Vind het nergens.
Ook zijn de miles die ik krijg om naar China te vliegen fel verminderd tegenover de vorige keer...
Ik moet binnen de komende 4 maanden 3 maal naar China vliegen (4 vluchten per trip).
Nu heb ik eerder dit jaar al een keer met FB 4 vluchten gehad (heel lage aantal miles) en bij M&M 2 vluchten (+/- 6000 miles) gehad.
Welke zou ik best kiezen voor de resterende vluchten?
enkeltje Amsterdam-Parijs is al 20.000 (Classic Award)quote:Op woensdag 19 september 2012 16:10 schreef static het volgende:
Hier ff kijken: https://www.klm.com/trave(...)ding_miles/index.htm
Er zijn eindeloos vaak aanbiedingen, ik vlieg meestal voor 5000. Gewoon zoeken als je toch een keer iets boekt. Het is met name ideaal als je een keer een enkeltje nodig hebt. Met cash zijn enkeltjes bij KLM/AF niet te betalen, met punten wel.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:10 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
enkeltje Amsterdam-Parijs is al 20.000 (Classic Award)die hele Miles kunnen me gestolen worden..
bedoel je 5000 zonder bij betalen??quote:Op woensdag 19 september 2012 17:26 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Er zijn eindeloos vaak aanbiedingen, ik vlieg meestal voor 5000. Gewoon zoeken als je toch een keer iets boekt. Het is met name ideaal als je een keer een enkeltje nodig hebt. Met cash zijn enkeltjes bij KLM/AF niet te betalen, met punten wel.
Je moet altijd bij betalen.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:39 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
bedoel je 5000 zonder bij betalen??
Soms, soms niet. En voor een enkeltje is het briljant. Daarbij vlieg ik nooit met charters.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:46 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
kan je net zo goed met een charter vliegen..
ik heb echter niets aan enkeltjes, ik boek altijd retourtjes.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:58 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Soms, soms niet. En voor een enkeltje is het briljant. Daarbij vlieg ik nooit met charters.
Is het een bepaald merk tas waarvan je de kwaliteit kunt nagaan ? Zo niet, dan zou ik er vanuit gaan dat het niet zoveel bijzonders is. Verder is het ook mogelijk dat je moet betalen voor verzendkosten of servicekosten oid, waardoor het aanbod al minder interessant wordt. Dit kun je nagaan door een fake order te plaatsen.quote:Op maandag 5 november 2012 18:11 schreef HomoSaabiens het volgende:
Wat zouden jullie doen in de volgende situatie. Heb inmiddels een klein aantal miles bij Miles&More vergaard afgelopen jaar, plm 13k. Ik heb gezien dat je hiervoor een retourtje in Europa kan boeken, in de aanbieding, of bijvoorbeeld een nieuwe reistas kan kopen.
Toevallig heb ik een nieuwe nodig, maar weet niet of het echt voordelig is om de punten daarvoor te gebruiken.
herkenbaarquote:Op dinsdag 4 december 2012 14:14 schreef Fogel het volgende:
Probleem is alleen dat Amex zo goed als nergens waar ik kom geaccepteerd wordt![]()
Maar een keer het ding door een parkeerautomaat, of aan itunes koppelen, en je bent al klaar inderdaad.
En bij iedere aankoop verlengt het de houdbaarheid van je punten begreep ik.
Zouden ze bij SAS ook moeten doen... daar gaan de punten gewoon na 3 jaar down the drain.
Sommige koffie tentjes in Stockholm doen er lastig over, dat is het enige wat ik kan herinneren. En sommige winkels zeuren soms, het is de duurste kaart voor hen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:57 schreef static het volgende:
Sterker nog: ben het geloof ik nog nooit tegengekomen.
Nogmaals, ik reis enorm veel en vooral in de landen die jij noemt. Zelden problemen, kan me echt alleen een tent in Stockholm herinneren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Duitsland, Fankrijk, Ierland, Belgie, Nederland helft van de tijd wordt Amex niet geaccepteerd. Het zal voor de aanvrager (mijn baas) wel de goedkoopste zijn maar het is veruit de duurste voor degene die hem moet accepteren. Komt ook nog wel eens voor dat ik wel met Amex kan betalen maar dat ze 3 tot 5% bij de hotelrekening opzetten.
ach gossiequote:Op zaterdag 8 december 2012 00:37 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb nog niet eens genoeg tier points om mijn status voor volgend jaar te behouden.Maar ik heb gelukkig nog drie maanden...
quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ach gossie
Ik ben ook door dat diepe dal gegaan toen ik m'n flight stauts kwijtraakte. Het kost je een paar jaar maar je komt er wel weer overheen
er is een verschil tussen level miles en award miles. Als je een amex erbij neemt spaar je voor je award miles. Om naar een andere level tegaan moet je gewoon veel met klm/af of partner vliegen om in aanmerking te komen van de level miles.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef Nucky het volgende:
Naast Flying Blue miles ook de AMEX gold card om wat extra bij te sparen. Vind die kaart een aardig goed deal, omdat er ook een reis- en annuleringsverzekering bij zit met goede voorwaarden. De ¤140 per jaar dus wel waard.
Keerzijde is wel dat je niet overal kunt betalen met het ding. Restaurants zijn meestal ok. Voor dagelijkse boodschappen in ieder geval hier:
Etos, Hornbach, Shell, BP, Paypal
Meer tips zijn welkom ;-)
Dat weet ik, maar was de vraagstelling hier niet. Die was; waar nog meer de AMEX kaart goed te gebruiken.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:36 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
er is een verschil tussen level miles en award miles. Als je een amex erbij neemt spaar je voor je award miles. Om naar een andere level tegaan moet je gewoon veel met klm/af of partner vliegen om in aanmerking te komen van de level miles.
zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Flying_Blue#Level_en_award_miles
sommige mensen hebben er nooit problemen meequote:Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef Nucky het volgende:
Naast Flying Blue miles ook de AMEX gold card om wat extra bij te sparen. Vind die kaart een aardig goed deal, omdat er ook een reis- en annuleringsverzekering bij zit met goede voorwaarden. De ¤140 per jaar dus wel waard.
Keerzijde is wel dat je niet overal kunt betalen met het ding. Restaurants zijn meestal ok. Voor dagelijkse boodschappen in ieder geval hier:
Etos, Hornbach, Shell, BP, Paypal
Meer tips zijn welkom ;-)
Idd. hotels taxi's etc. geen probleem. Zou mooi zijn als het bij de AH kon, maar dat geldt voor alle creditcards. Als buitenlander ben je hier gewoon fucked in een normale supermarkt.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:34 schreef Bajskorv het volgende:
Inderdaad, hotels, taxi's, tickets, etc... Alleen niet bij supermarkten hoor ik, maar heb ik nooit geprobeerd.
Valt mee, ik kan met mijn Engelse passen ook prima in de supermarkt betalen.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:57 schreef Nucky het volgende:
[..]
Idd. hotels taxi's etc. geen probleem. Zou mooi zijn als het bij de AH kon, maar dat geldt voor alle creditcards. Als buitenlander ben je hier gewoon fucked in een normale supermarkt.
Die zijn gewijzigd, kreeg gisteren een brief van Amex.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef Nucky het volgende:
omdat er ook een reis- en annuleringsverzekering bij zit
Silver, maar misschien dat ik nu weer terugga naar Ivory?quote:Op donderdag 13 december 2012 16:37 schreef static het volgende:
Level miles bepalen je status, met award miles kun je.... awards boeken.
Aangezien je geen status hebt (ja, ivoor), neem je geen miles mee naar het volgende jaar,
Ik ben platinum en heb 44263 miles over de grens van 70.000 miles gevlogen, dus die neem ik mee naar het volgende jaar.
Was het goed of slecht nieuws?quote:Op donderdag 13 december 2012 15:41 schreef static het volgende:
[..]
Die zijn gewijzigd, kreeg gisteren een brief van Amex.
Daarom, heb nog een aantal retourtjes gepland staan voor komende weken. Behoud ik mijn "vluchtaantal" of wordt dat 1 januari weer op 0 gezet?quote:Op donderdag 13 december 2012 17:01 schreef XL het volgende:
Nee, blijf je met 22 vluchten, met 30 zelfs al gold
Maar aan zilver heb je niks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |