abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119920174
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:14 schreef Fogel het volgende:
Probleem is alleen dat Amex zo goed als nergens waar ik kom geaccepteerd wordt -O-
Maar een keer het ding door een parkeerautomaat, of aan itunes koppelen, en je bent al klaar inderdaad.
En bij iedere aankoop verlengt het de houdbaarheid van je punten begreep ik.
Zouden ze bij SAS ook moeten doen... daar gaan de punten gewoon na 3 jaar down the drain.
herkenbaar :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_119923090
Amex probleem heb ik weinig last van. Reis iets van 100 dagen per jaar met amex voor werk, en misschien max 5 procent van de tijd iemand die er moeilijk over doet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:57:09 #178
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_119923209
Sterker nog: ben het geloof ik nog nooit tegengekomen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_119923275
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:57 schreef static het volgende:
Sterker nog: ben het geloof ik nog nooit tegengekomen.
Sommige koffie tentjes in Stockholm doen er lastig over, dat is het enige wat ik kan herinneren. En sommige winkels zeuren soms, het is de duurste kaart voor hen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 16:59:09 #180
45833 crew  Fogel
pi_119923300
In Noorwegen kan ik bij de ICA (supermarkt) met amex betalen, maar niet bij de bouwmarkt, garage, interieurwinkels (zelfs de duurdere), etc etc. Tickets, hotels, autohuur en dat soort reisgerelateerde dingen is geen probleem.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_119924542
Duitsland, Fankrijk, Ierland, Belgie, Nederland helft van de tijd wordt Amex niet geaccepteerd. Het zal voor de aanvrager (mijn baas) wel de goedkoopste zijn maar het is veruit de duurste voor degene die hem moet accepteren. Komt ook nog wel eens voor dat ik wel met Amex kan betalen maar dat ze 3 tot 5% bij de hotelrekening opzetten.
pi_119924910
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Duitsland, Fankrijk, Ierland, Belgie, Nederland helft van de tijd wordt Amex niet geaccepteerd. Het zal voor de aanvrager (mijn baas) wel de goedkoopste zijn maar het is veruit de duurste voor degene die hem moet accepteren. Komt ook nog wel eens voor dat ik wel met Amex kan betalen maar dat ze 3 tot 5% bij de hotelrekening opzetten.
Nogmaals, ik reis enorm veel en vooral in de landen die jij noemt. Zelden problemen, kan me echt alleen een tent in Stockholm herinneren.
pi_119925020
prima, kan zijn. Ieder zijn eigen ervaring. Ik zou het van harte toejuichen als mijn baas besluit van kaart te wisselen naar of Visa of Mastercard.
pi_119959148
Per Februari terug van AAdvantage Platinum naar Gold en geen Hilton Honors Silver meer..jammer :(

Ben ik de enige AA'er hier overigens?
pi_119959648
Geen idee, maar ik mijd elke amerikaanse airline.
  vrijdag 7 december 2012 @ 22:55:15 #186
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_120060172
Wat is jullie eindstand dit jaar? Ben niet zo ver gekomen als vorig jaar en vlieg nog één keer dit jaar.

FB:

Level Miles balance¹ 113513 Miles
Qualifying flights² 26 flights
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_120064280
Ik heb nog niet eens genoeg tier points om mijn status voor volgend jaar te behouden. :'( Maar ik heb gelukkig nog drie maanden...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_120065597
Miles&More: 40 qualifying flights, 45,000 miles. Allemaal korte vluchten dus :)
pi_120068015
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 00:37 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb nog niet eens genoeg tier points om mijn status voor volgend jaar te behouden. :'( Maar ik heb gelukkig nog drie maanden...
ach gossie :)
Ik ben ook door dat diepe dal gegaan toen ik m'n flight stauts kwijtraakte. Het kost je een paar jaar maar je komt er wel weer overheen :P
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 10:10:35 #190
45833 crew  Fogel
pi_120068054
Voor mij is het back to basic... Dit jaar nauwelijks gevlogen, vorig jaar nét mijn gold kwijtgeraakt en dit jaar silver geweest en vanaf maart dus weer basic.
Heb wel bijna 130.000 punten staan, dus ik kan nog een paar bonusvluchten maken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_120068693
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 10:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

ach gossie :)
Ik ben ook door dat diepe dal gegaan toen ik m'n flight stauts kwijtraakte. Het kost je een paar jaar maar je komt er wel weer overheen :P
:D

Ik heb er maar een jaartje van kunnen genieten, maar ik ben plannen aan het smeden om mezelf nog net te redden. Dit jaar een internationale verhuizing gehad, daardoor stond het reizen even op een laag pitje.

Helemaal flauw was dat ik mijn Aer Lingus Gold kaart nét een maand voor ik Dublin permanent verliet opstuurde. Na vijf jaar sparen. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_120070306
Dit jaar was slecht voor FB, maar ik probeer die combinatie ook echt te mijden. Vorig jaar wat lange vluchten geprobeerd, niet bevallen. Dus bij FB van Gold naar Silver

Level miles: 27579 (waarvan nog wat van vorig jaar)
Qualifying flights: 7

Bij BA echter daardoor meer gevlogen. Inmiddels binnen Gold ook gepromoveerd naar de Gold Guest List (als je x aantal jaren meer dan 3000 Tier Points vliegt). Dit jaar zal dat weer verlengd worden. Helpt enorm op lange vluchten, ik word intercontinentaal nu 50% van de tijd van Business naar First gezet _O-

Tier Points: 3620 (geen idee hoeveel vluchten, dat geeft de BA nooit goed weer. Ga uit van 80-100?)
pi_120071623
Ik was Silver bij Air Berlin (Topbonus) en blijf dat in 2013.
Ik was Silver bij Malaysia Airlines (Enrich) en blijf dat in 2013.

Toevalligerwijze zijn beide maatschappijen onlangs lid geworden van One World. Daardoor ben ik straks twee maal One World Ruby member. Als ik me binnenkort verveel, wil ik nog eens nagaan of het dan niet op te tellen valt tot een level hoger.
pi_120261632
Naast Flying Blue miles ook de AMEX gold card om wat extra bij te sparen. Vind die kaart een aardig goede deal, omdat er ook een reis- en annuleringsverzekering bij zit met goede voorwaarden. De ¤140 per jaar dus wel waard.

Keerzijde is wel dat je niet overal kunt betalen met het ding. Restaurants zijn meestal ok. Voor dagelijkse boodschappen in ieder geval hier:

Etos, Hornbach, Shell, BP, Paypal

Meer tips zijn welkom ;-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Nucky op 13-12-2012 15:00:11 ]
pi_120261827
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef Nucky het volgende:
Naast Flying Blue miles ook de AMEX gold card om wat extra bij te sparen. Vind die kaart een aardig goed deal, omdat er ook een reis- en annuleringsverzekering bij zit met goede voorwaarden. De ¤140 per jaar dus wel waard.

Keerzijde is wel dat je niet overal kunt betalen met het ding. Restaurants zijn meestal ok. Voor dagelijkse boodschappen in ieder geval hier:

er is een verschil tussen level miles en award miles. Als je een amex erbij neemt spaar je voor je award miles. Om naar een andere level tegaan moet je gewoon veel met klm/af of partner vliegen om in aanmerking te komen van de level miles.

zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Flying_Blue#Level_en_award_miles

FB:

Award Miles balance 24750 Miles
Level Miles balance¹ 6346 Miles
Qualifying flights² 10 flights

Skywards:
6000 miles
pi_120262251
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:36 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

er is een verschil tussen level miles en award miles. Als je een amex erbij neemt spaar je voor je award miles. Om naar een andere level tegaan moet je gewoon veel met klm/af of partner vliegen om in aanmerking te komen van de level miles.

zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Flying_Blue#Level_en_award_miles

Dat weet ik, maar was de vraagstelling hier niet. Die was; waar nog meer de AMEX kaart goed te gebruiken.
pi_120266553
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef Nucky het volgende:
Naast Flying Blue miles ook de AMEX gold card om wat extra bij te sparen. Vind die kaart een aardig goed deal, omdat er ook een reis- en annuleringsverzekering bij zit met goede voorwaarden. De ¤140 per jaar dus wel waard.

sommige mensen hebben er nooit problemen mee :)
pi_120267820
Inderdaad, hotels, taxi's, tickets, etc... Alleen niet bij supermarkten hoor ik, maar heb ik nooit geprobeerd.
pi_120268781
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:34 schreef Bajskorv het volgende:
Inderdaad, hotels, taxi's, tickets, etc... Alleen niet bij supermarkten hoor ik, maar heb ik nooit geprobeerd.
Idd. hotels taxi's etc. geen probleem. Zou mooi zijn als het bij de AH kon, maar dat geldt voor alle creditcards. Als buitenlander ben je hier gewoon fucked in een normale supermarkt.
pi_120269173
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:57 schreef Nucky het volgende:

[..]

Idd. hotels taxi's etc. geen probleem. Zou mooi zijn als het bij de AH kon, maar dat geldt voor alle creditcards. Als buitenlander ben je hier gewoon fucked in een normale supermarkt.
Valt mee, ik kan met mijn Engelse passen ook prima in de supermarkt betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')