Die zijn gewijzigd, kreeg gisteren een brief van Amex.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef Nucky het volgende:
omdat er ook een reis- en annuleringsverzekering bij zit
Silver, maar misschien dat ik nu weer terugga naar Ivory?quote:Op donderdag 13 december 2012 16:37 schreef static het volgende:
Level miles bepalen je status, met award miles kun je.... awards boeken.
Aangezien je geen status hebt (ja, ivoor), neem je geen miles mee naar het volgende jaar,
Ik ben platinum en heb 44263 miles over de grens van 70.000 miles gevlogen, dus die neem ik mee naar het volgende jaar.
Was het goed of slecht nieuws?quote:Op donderdag 13 december 2012 15:41 schreef static het volgende:
[..]
Die zijn gewijzigd, kreeg gisteren een brief van Amex.
Daarom, heb nog een aantal retourtjes gepland staan voor komende weken. Behoud ik mijn "vluchtaantal" of wordt dat 1 januari weer op 0 gezet?quote:Op donderdag 13 december 2012 17:01 schreef XL het volgende:
Nee, blijf je met 22 vluchten, met 30 zelfs al gold
Maar aan zilver heb je niks
Dat is niet meer zo, helaas. Voor beiden geldt gewoon dezelfde grens nu. (600 voor silver, 1200 voor gold?) Maar het gaat nog steeds wel een beetje sneller voor indirecte vluchten, omdat je tier points per vlucht krijgt ipv per reis. (Dus dat is 20 of 80 punten extra per reis.)quote:Op maandag 17 december 2012 08:42 schreef Bajskorv het volgende:
Ik hoor over BA vaak goede verhalen qua status matchen, dus zou het zeker proberen. Netjes een email naar hun service desk sturen met je vraag, zeggen dat je erover denkt over te stappen. Met 20 enkeltjes bij BA verleng je Gold al volgende jaar, met een adres buiten de UK gaat het namelijk veel sneller.
Ik hoef maar 800 te halen om Gold te verlengen, volgens mij is die hogere grens vooral voor Gold behalen? In het geval van XL is met name verlengen belangrijk. Hoe dan ook, met 26 enkeltjes BA binnen Europa kom je al vrij ver, als daar wat lange vluchten tussen zitten, gaat het helemaal makkelijk.quote:Op maandag 17 december 2012 10:15 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat is niet meer zo, helaas. Voor beiden geldt gewoon dezelfde grens nu. (600 voor silver, 1200 voor gold?) Maar het gaat nog steeds wel een beetje sneller voor indirecte vluchten, omdat je tier points per vlucht krijgt ipv per reis. (Dus dat is 20 of 80 punten extra per reis.)
Ah, ik ben niet de enige euro-cheater dus?quote:Op maandag 17 december 2012 10:53 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik hoef maar 800 te halen om Gold te verlengen, volgens mij is die hogere grens vooral voor Gold behalen? In het geval van XL is met name verlengen belangrijk. Hoe dan ook, met 26 enkeltjes BA binnen Europa kom je al vrij ver, als daar wat lange vluchten tussen zitten, gaat het helemaal makkelijk.
Ik haal al drie jaar de 3000+, dus moet geen probleem zijn.quote:Op maandag 17 december 2012 11:07 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ah, ik ben niet de enige euro-cheater dus?We kunnen het nog twee jaar blijven doen, de oude grenzen zijn behouden voor mensen die al "buiten GB" een status hadden behaald. Dit stond in een mailtje, waar ik het origineel helaas niet meer van kan vinden:
"Finally, as a way of recognising your continued loyalty to British Airways, and to help make the transition to our new higher tier thresholds easier, we are offering you the chance to retain your status.
If you are a Silver or Gold Member on 1 March 2012 you will be able to renew at your existing Tier Point threshold (400/800 respectively) for the next two membership years. However, in order to achieve the next tier after 1 March 2012, you will need to do so at the new levels of 600/1500 Tier Points."
Ik reis ws niet genoeg intercontinentaal om die 600 te bereiken.
Expedia heeft niet zoveel met de frequent flyer programma's te maken. Bij wijze van service geven ze het nummer door aan de maatschappij, maar ik kan me voorstellen dat ze daar verder geen kontroles op uitvoeren.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:50 schreef mytec het volgende:
bedankt voor het antwoord, inmiddelas had ik wel bij alle 4 de namen op de expedia site 1 frequent flyer nummer ingevuldt. Heel raar dat dit dan wel kon, ik neem aan dat de boeking hier geen problemen door ondervindt. Alleen zou ik dus dan alleen voor mijzelf de punten krijgen.
Officieel is het afgeschaft, maar in 2012 en 2013 hebben ze de 'aanbieding' dat je met 30 vluchten Silver kunt behalen. Het staat dus onder huidige promoties.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:15 schreef artm het volgende:
Heeft Miles&More niet die segment-mogelijkheid afgeschaft? Ik zit nu op hun website te kijken en kan niets vinden over de segments.
Het Aegean programma klinkt erg goed overigens, laag aantal miles nodig voor Transatlantic awards en 20.000 miles maar voor Star Alliance gold, vooral doen!
Je zou voor de grap eens FlyerTalk moeten lezen, als je dit al erg vindt.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
Goh...wat zijn jullie 'druk' inzake het behalen van een bepaalde status.
Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen.
Stap voor de lol eens 100+ keer per jaar een vliegtuig in, dan begin je de upgrades enzo wel te waarderen. Maar moet zeggen dat ik maar 2 programma's bij hou, enkel de airlines die ik echt vaak gebruik.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen.
Je reist niet veel hè.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:
quote:Op maandag 7 januari 2013 03:20 schreef jaco het volgende:
[..]
In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.
Tot mijn verbazing zet je de frequent flyer kaart gebruikers echter weg als ordinaire koopjesjagers. Wat is volgens jou het wezenlijke verschil tussen een loyaliteitskaart bij een luchtvaartmaatschappij en een hotel kaart ?
Je kent zijn achtergrond, hè?quote:Op maandag 7 januari 2013 03:20 schreef jaco het volgende:
[..]
In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.
Tot mijn verbazing zet je de frequent flyer kaart gebruikers echter weg als ordinaire koopjesjagers. Wat is volgens jou het wezenlijke verschil tussen een loyaliteitskaart bij een luchtvaartmaatschappij en een hotel kaart ?
* Fogel nietquote:
Guilty.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:49 schreef XL het volgende:
Ik ook niet, maar ik vind het wel nu al hilarisch!
Bijna net zo hilarisch als überhaupt serieus ingaan op koopjesjagers aanteigingen in een topic waar we pochen over welke dure maatschappijen en ketens we allemaal gebruiken.
Ik zet niemand weg,ik verbaas mij er enigszins over gezien de manier hoe men e.a bespreekt.quote:Op maandag 7 januari 2013 03:20 schreef jaco het volgende:
[..]
Wij (althans, ik spreek even over de meeste hier) reizen niet voor de lol (alhoewel), maar zakelijk. Dan doen koopjes er in mindere mate toe. Wat wél gaat tellen zijn de extra perks die je krijgt als frequent traveller, zoals voorrang, gegarandeerd een stoel, voorrang hier en daar, etc.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:53 schreef Iwanius het volgende:
M.i. reis je omdat je op reis moet en is dit een leuke bijkomstigheid, niet meer,niet minder.
Ik nooit. Dan ben je er naar mijn idee teveel mee bezig, zoals Iwanius misschien ook bedoelt. Ik vind het daarnaast niet acceptabel om louter voor miles en status te reizen ivm de milieuschade van het vliegverkeer.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:35 schreef artm het volgende:
Gezien de reacties op de post van Iwanius vraag ik me af, wie heeft er eigenlijk wel eens een mileage/mattress run gedaan voor een bepaalde status?
Volgens mij trek jij zelf de verkeerde conclusie? Ik reis zelf omdat het moet, niet voor kortingen of voordelen. Maar als ik toch zoveel reis, dan gebruik ik liever af en toe een lounge om te werken en krijg ik graag af en toe een upgrade op een nachtvlucht. Lijkt me niet heel vreemd, dus waarom jij dan een vrij vergezocht conclusie trekt, is me onduidelijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof men het vooral daarom doet. M.i. reis je niet voor kortingen of allerlei voordelen.
M.i. reis je omdat je op reis moet en is dit een leuke bijkomstigheid, niet meer,niet minder.
Vwb mijn eigen keuze trekt Bajskorv een compleet verkeerde conclusie maar dat kan je verwachten
als de eerste insteek leedvermaak is en niet een nuchtere reactie.
Hier hetzelfde. Ik vlieg wel graag BA als het uitkomt, omdat hun punten handiger zijn (ik woon nu eenmaal in Londen) en ik het een fijne airline vind.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:43 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik nooit. Dan ben je er naar mijn idee teveel mee bezig, zoals Iwanius misschien ook bedoelt. Ik vind het daarnaast niet acceptabel om louter voor miles en status te reizen ivm de milieuschade van het vliegverkeer.
Ik heb wel ooit eens voor een vlucht (die ik toch moest maken) voor KLM gekozen om mijn Flying Blue Gold te verzekeren voor het volgende jaar. De vlucht van de concurrent was een paar tientjes goedkoper. Ik vraag me nog steeds af of FB Gold dat inderdaad waard is.
En dat gaat op de punt af nog net lukken ook! Heb mijn status iig voor weer een jaar veiliggesteld.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:37 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb nog niet eens genoeg tier points om mijn status voor volgend jaar te behouden.Maar ik heb gelukkig nog drie maanden...
Het miles programma van China Southern heet Sky Pearl Club. Als je punten bij China Southern wil sparen dan moet je jezelf eerst voor dit programma aanmelden.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:38 schreef ohjajohh het volgende:
Vraagje: Ik heb al een tijdje een Korean Air Skypass met redelijk wat miles. Binnenkort neem ik een keer China Southern(ook Skypass). Tellen die miles dan alleen voor mijn China Southern Skypass, of zowel China Southern als Korean Air, of kan ik kiezen bij welke account die miles komen?
Ok thanks voor de uitleg!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 02:48 schreef jaco het volgende:
[..]
Het miles programma van China Southern heet Sky Pearl Club. Als je punten bij China Southern wil sparen dan moet je jezelf eerst voor dit programma aanmelden.
Je geeft aan dat je bij deze China Southern vlucht ook voor Skypass miles kunt sparen. De reden is dat China Southern en Korean Air met elkaar samenwerken, maar het Skypass programma zelf is alleen van Korean Air. De miles van deze vlucht gaan dus alleen naar je Korean Air balans als je jouw Skypass nummer invult.
Je kunt per vlucht normaalgesproken maar voor 1 programma sparen. Het is meestal het handigste om te kiezen voor het programma waar je al veel miles hebt staan en waar je in de toekomst meer gaat sparen.
ik zie dat het een oude post is, maar daarna werd een link gegeven naar hoeveel Miles je per vlucht kwijt bent en reageerde je verbaasd dat 10.000 je bijna nergens brengt.. echter zijn er altijd de Promo Awards waar je voor de helft van de punten een vlucht kunt boeken, zoals een retour Tokyo van 80.000 voor 40.000 (dan betaal je iets van ¤250 bij, toch niet veel voor een tripje Japan) :quote:Op woensdag 19 september 2012 17:10 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
enkeltje Amsterdam-Parijs is al 20.000 (Classic Award)die hele Miles kunnen me gestolen worden..
Internet is op Schiphol toch overal gratis, en die peuken worden niet door FB betaald. Mis je eigenlijk alleen je biertje nog, want die KLM lounges zijn verder vrij knuddequote:Op woensdag 13 februari 2013 00:15 schreef 314 het volgende:
Platinum ga je er niet mee worden, maar ik miste één vlucht bij Flying Blue om weer op zilver () te komen, vlucht voor vriendin geboekt van Madrid naar AMS met AirEuropa, bij het online inchecken mijn eigen FB nummer opgegeven en daarna missing miles geclaimd
hoewel de namen uiteraard niet matchen werd het toch geregeld
die miles en de vlucht zelf werden toegewezen, en ik zat weer op zilver.. nu weet ik wel dat ik daar ook niet zoveel aan heb behalve de priority baggage drop en boarding, maar toch
iemand nog een beter alternatief voor FB? ik was goud vanwege veel reizen voor werk, toen ietsjes minder dus zilver, nu nieuwe functie en minder vliegen (privé nog wel, maar zakelijk minder dan voorheen) en zie dan nog maar eens op een fatsoenlijk niveau te blijven bij FBik hoef geen platinum for life te behalen, maar een sigaret en biertje in een lounge en nog even email bijwerken is toch een stuk relaxter vliegen dan een hard bankje en betaald internet!
Je kunt op het vertoon van je Silver card en een betaling van 35 - 50 euro gebruik maken van de KLM lounges.quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:15 schreef 314 het volgende:
ik hoef geen platinum for life te behalen, maar een sigaret en biertje in een lounge en nog even email bijwerken is toch een stuk relaxter vliegen dan een hard bankje en betaald internet!
2x 30 minuten KPN wifi ja, maar Schiphol is natuurlijk niet de enige met Skyteam loungesquote:Op woensdag 13 februari 2013 00:58 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Internet is op Schiphol toch overal gratis, en die peuken worden niet door FB betaald. Mis je eigenlijk alleen je biertje nog, want die KLM lounges zijn verder vrij knudde
klopt, maar ¤35 voor een broodje is wat overdreven, verder loop je met FB Silver ook gewoon door de kortere rijen bij security, zelfs al vlieg je Iberia naar Madrid (geen Skyteam member) dan laat ik daar gewoon mijn FB Silver zien en loop ik door, maakt ze niet zoveel uit want daar is het nooit zo drukquote:Op woensdag 13 februari 2013 03:32 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt op het vertoon van je Silver card en een betaling van 35 - 50 euro gebruik maken van de KLM lounges.
Je zou eens kunnen kijken naar PriorityPass. Geen ervaring mee, maar schijnt goed te werken.
Tenslotte zou je Privium kunnen overwegen. Hier zijn nog een aantal voordelen aan verbonden, naast het gebruik van een lounge.
Als je langer dan 2x30 minuten hebt op Schiphol ga gewoon net buiten de lounge zitten, het wachtwoord niet bepaald lastig om te onthoudenquote:Op woensdag 13 februari 2013 08:58 schreef 314 het volgende:
[..]
2x 30 minuten KPN wifi ja, maar Schiphol is natuurlijk niet de enige met Skyteam lounges
Ik gebruik Avios enorm veel, vooral voor enkeltjes binnen Europa. Op lange vluchten zijn de veel minder nuttig, maar bijna alle enkeltjes binnen Europa zijn sinds een jaar 4,500 avios + 13.50 euro, inclusief alle belastingen. Veel voordeliger dan ze gebruiken op lange vluchten...quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:17 schreef LintuxCx het volgende:
Nou dat ik toch een aardig aantal avios heb, zit ik eens te kijken naar wat ik daarmee kan boeken. Zo te zien met geluk een economy class retourtje LHR-SFO ofzo. Premium Economy lukt nog net als ik onhandige reisdata uitzoek.
Heb ik het nut van die miles altijd overschat, of heeft iemand hier ze wel met succes gebruikt?
De eerste instap moet DL zijn voor de belasting. Dus Trondheim - Blabla moet DL en voor de overstap ben je een overstappassagier en betaal je sowieso geen belasting meer.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:56 schreef Fogel het volgende:
De allereerste is al een DL, maar toch 285¤. Altijd even logisch, die prijsstructuur
Ah, kijk, dat zal ik tzt eens uitzoeken. Scheelt nogal een slok op de borrel.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:57 schreef XL het volgende:
[..]
De eerste instap moet DL zijn voor de belasting. Dus Trondheim - Blabla moet DL en voor de overstap ben je een overstappassagier en betaal je sowieso geen belasting meer.
Mijn periode is na deze trip 4 maanden bezig, en dan zit ik rond de 2500-3000 tier points. Hopelijk haal ik dit jaar een keer de 5000 en krijg ik de Concord kaart van BA...quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:24 schreef LintuxCx het volgende:
En ik was trots dat ik over twee weken "al" op 360 punten zit, twee maanden na het begin van deze periode...
Ik betaalde meestal ca 700-1000 gulden voor een retour naar Seattle. En voor een rondreis in de VS met 6 of 7 legs incl de transatlantische retour was ca 1200 gulden.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:40 schreef LintuxCx het volgende:
Ik denk op zich dat airline COEs ook met heimwee terugkijken naar hun marges en ticketprijzen in 1999?
Want?quote:
Ik bedoel overigens creditcards van een loyalty-programma die in Nederland beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:10 schreef Bajskorv het volgende:
Volgens mij heeft elk programma wel een link. BA werkt in ieder geval met Amex, volgens mij de meeste airlines.
BA kan toch ook als Nederlander?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:22 schreef artm het volgende:
[..]
Ik bedoel overigens creditcards van een loyalty-programma die in Nederland beschikbaar zijn.
Werkelijk nog nooit problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:21 schreef artm het volgende:
[..]
Amex wordt niet overal geaccepteerd in tegenstelling tot Visa/Mastercard.
Loyalty programma wel, voor de BA Amex is "permanent UK home address" verplicht. Overweeg nu een Belgische bankrekening aan te maken voor een Miles & More kaart.quote:
Ik ook niet, en ik doe alles voor werk met Amex.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:45 schreef static het volgende:
[..]
Werkelijk nog nooit problemen mee gehad.
Gaan die "prijzen" ooit nog "omlaag" of blijven ze zo hoog?quote:Op maandag 17 juni 2013 09:04 schreef Fogel het volgende:
Nou, Flying Blue is nog hopelozer geworden, het boeken van award tickets kost nu nóg meer (en voorheen was het al erg weinig value for money). Staat tegenover dat de idioot hoge surcharges wel iets goedkoper zijn geworden, maar zelfs na die verlaging zijn ze absurd duur (helemaal in vergelijking tot andere programmas).
[ afbeelding ]
Bron van deze tabel, en andere nuttige informatie: http://loyaltylobby.com/2(...)e-after-devaluation/
Het loont zich gewoon niet om Flying Blue te gebruiken.
Ik vond tijdens een verhuizing een folder van Flying Dutchman uit 1999 maar daarin de tabellen voor punten verzamelen en gebruiken. Toen kon je nog na iedere 5-10 vluchten een gratis vlucht maken zonder surcharges, alleen voor de punten die je op de vorige vluchten verzameld had. DAT is een loyalty programma waar je wat aan hebt.
De waarde van de meeste frequent flyer netwerken daalt per jaar, je miles worden steeds minder waard omdat er echt bezuinigd moet worden bij de meeste airlines. Jammer, want juist op die manier wordt de goedbetalende reiziger aangetrokken lijkt me..quote:Op maandag 15 juli 2013 19:57 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Gaan die "prijzen" ooit nog "omlaag" of blijven ze zo hoog?
Het varieert, BA heeft de afgelopen tijd juist behoorlijke verbeteringen gemaakt. Voor mij tenminste, wellicht dat voor andere reizigers het slecht uitpakt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:35 schreef Koning_Kaak het volgende:
[..]
De waarde van de meeste frequent flyer netwerken daalt per jaar, je miles worden steeds minder waard omdat er echt bezuinigd moet worden bij de meeste airlines. Jammer, want juist op die manier wordt de goedbetalende reiziger aangetrokken lijkt me..
Dat levert niks op. Met 30 wordt je FTL en kun je in lounges.quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:14 schreef Blue_note het volgende:
Iemand ervaring met het miles&more programma van Lufthansa? Ga 24 legs per jaar maken ongeveer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |