abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 december 2012 @ 15:41:15 #201
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_120270396
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef Nucky het volgende:
omdat er ook een reis- en annuleringsverzekering bij zit
Die zijn gewijzigd, kreeg gisteren een brief van Amex.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_120272190
Mag ik hier eens iets vragen? Ik heb een aantal level miles en een aantal award miles. Wat is hier nu het verschil tussen? Er staat dit:
Award Miles-saldo: 14683
Level Miles-saldo: 9511
Qualifying flights: 22
Huidige Level Miles om mee te nemen naar 2013: 0

Dus die level miles raak ik weer kwijt :?
pi_120272458
ja, die bepalen je status en die moet je elk jaar opnieuw verdienen. Die award miles zijn de mijlen die je kan inruilen voor diensten.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 13 december 2012 @ 16:37:31 #204
15080 static
pi_120272493
Level miles bepalen je status, met award miles kun je.... awards boeken.

Aangezien je geen status hebt (ja, ivoor), neem je geen miles mee naar het volgende jaar,

Ik ben platinum en heb 44263 miles over de grens van 70.000 miles gevlogen, dus die neem ik mee naar het volgende jaar.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_120273209
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:37 schreef static het volgende:
Level miles bepalen je status, met award miles kun je.... awards boeken.

Aangezien je geen status hebt (ja, ivoor), neem je geen miles mee naar het volgende jaar,

Ik ben platinum en heb 44263 miles over de grens van 70.000 miles gevlogen, dus die neem ik mee naar het volgende jaar.
Silver, maar misschien dat ik nu weer terugga naar Ivory?
  donderdag 13 december 2012 @ 17:01:30 #206
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_120273308
Nee, blijf je met 22 vluchten, met 30 zelfs al gold

Maar aan zilver heb je niks
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_120274759
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:41 schreef static het volgende:

[..]

Die zijn gewijzigd, kreeg gisteren een brief van Amex.
Was het goed of slecht nieuws?
pi_120306494
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:01 schreef XL het volgende:
Nee, blijf je met 22 vluchten, met 30 zelfs al gold

Maar aan zilver heb je niks
Daarom, heb nog een aantal retourtjes gepland staan voor komende weken. Behoud ik mijn "vluchtaantal" of wordt dat 1 januari weer op 0 gezet?
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:08:48 #209
15080 static
pi_120307262
Gaat op 0.
  zondag 16 december 2012 @ 23:15:19 #210
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_120399496
Mensen hier die status match ervaring naar BA hebben?

Mijn lievelingsmaatschappij naait mijn thuisvliegveld en ipv Lufthansa zijn volgend jaar voor mij ongeveer 30 vluchten bij Germanwings als ik niet ingrijp. Dit jaar 50 LH, 16 AB en 10 BA en wat restjes (easyjet, klm, swiss). Nu wil ik naar BA Gold... Heb ik kansen? Ben KLM gold ( t/m maart), LH FTL (tot 2015) en 26 gescheiden one world vluchten.

Ik verwacht dan alles van LH naar AB te schuiven, LH naar london en san francisco naar BA en dan zou ik het makkelijk verlengen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_120405592
Ik hoor over BA vaak goede verhalen qua status matchen, dus zou het zeker proberen. Netjes een email naar hun service desk sturen met je vraag, zeggen dat je erover denkt over te stappen. Met 20 enkeltjes bij BA verleng je Gold al volgende jaar, met een adres buiten de UK gaat het namelijk veel sneller.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_120407243
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 08:42 schreef Bajskorv het volgende:
Ik hoor over BA vaak goede verhalen qua status matchen, dus zou het zeker proberen. Netjes een email naar hun service desk sturen met je vraag, zeggen dat je erover denkt over te stappen. Met 20 enkeltjes bij BA verleng je Gold al volgende jaar, met een adres buiten de UK gaat het namelijk veel sneller.
Dat is niet meer zo, helaas. Voor beiden geldt gewoon dezelfde grens nu. (600 voor silver, 1200 voor gold?) Maar het gaat nog steeds wel een beetje sneller voor indirecte vluchten, omdat je tier points per vlucht krijgt ipv per reis. (Dus dat is 20 of 80 punten extra per reis.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_120408352
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:15 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Dat is niet meer zo, helaas. Voor beiden geldt gewoon dezelfde grens nu. (600 voor silver, 1200 voor gold?) Maar het gaat nog steeds wel een beetje sneller voor indirecte vluchten, omdat je tier points per vlucht krijgt ipv per reis. (Dus dat is 20 of 80 punten extra per reis.)
Ik hoef maar 800 te halen om Gold te verlengen, volgens mij is die hogere grens vooral voor Gold behalen? In het geval van XL is met name verlengen belangrijk. Hoe dan ook, met 26 enkeltjes BA binnen Europa kom je al vrij ver, als daar wat lange vluchten tussen zitten, gaat het helemaal makkelijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_120408770
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:53 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik hoef maar 800 te halen om Gold te verlengen, volgens mij is die hogere grens vooral voor Gold behalen? In het geval van XL is met name verlengen belangrijk. Hoe dan ook, met 26 enkeltjes BA binnen Europa kom je al vrij ver, als daar wat lange vluchten tussen zitten, gaat het helemaal makkelijk.
Ah, ik ben niet de enige euro-cheater dus? 8-) We kunnen het nog twee jaar blijven doen, de oude grenzen zijn behouden voor mensen die al "buiten GB" een status hadden behaald. Dit stond in een mailtje, waar ik het origineel helaas niet meer van kan vinden:

"Finally, as a way of recognising your continued loyalty to British Airways, and to help make the transition to our new higher tier thresholds easier, we are offering you the chance to retain your status.

If you are a Silver or Gold Member on 1 March 2012 you will be able to renew at your existing Tier Point threshold (400/800 respectively) for the next two membership years. However, in order to achieve the next tier after 1 March 2012, you will need to do so at the new levels of 600/1500 Tier Points."

Ik reis ws niet genoeg intercontinentaal om die 600 te bereiken. ;(
pi_120408973
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 11:07 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ah, ik ben niet de enige euro-cheater dus? 8-) We kunnen het nog twee jaar blijven doen, de oude grenzen zijn behouden voor mensen die al "buiten GB" een status hadden behaald. Dit stond in een mailtje, waar ik het origineel helaas niet meer van kan vinden:

"Finally, as a way of recognising your continued loyalty to British Airways, and to help make the transition to our new higher tier thresholds easier, we are offering you the chance to retain your status.

If you are a Silver or Gold Member on 1 March 2012 you will be able to renew at your existing Tier Point threshold (400/800 respectively) for the next two membership years. However, in order to achieve the next tier after 1 March 2012, you will need to do so at the new levels of 600/1500 Tier Points."

Ik reis ws niet genoeg intercontinentaal om die 600 te bereiken. ;(
Ik haal al drie jaar de 3000+, dus moet geen probleem zijn. :7
pi_120810788
Welke hotel/airline-creditcards zijn er eigenlijk allemaal beschikbaar in Nederland?
De Miles & More Visa is afgeschaft toch?
pi_121130826
snap niet echt veel van deze programma's. zojuist met mijn ouders een reis naar new york geboekt en wij hadden allemaal geen frequent flyer programma. Nu heb ik snel op mijn naam een klm flying blue aangemaakt. maar we vliegen met delta airlines. Teven heb ik bij expedia bij iedereen mijn frequent flyer nummer ingevuld.

Krijg ik nu punten? en ook voor iedereen?
pi_121135069
Vraag 1: Geen probleem dat je met Delta vliegt, zelfde alliantie (Skyteam) als KLM, dus je kunt ook je met hier gebruik maken van een Flying Blue account.

Vraag 2: Nee, het is individueel, dus ook je ouders moeten hun eigen accounts aanmaken.
pi_121149846
bedankt voor het antwoord, inmiddelas had ik wel bij alle 4 de namen op de expedia site 1 frequent flyer nummer ingevuldt. Heel raar dat dit dan wel kon, ik neem aan dat de boeking hier geen problemen door ondervindt. Alleen zou ik dus dan alleen voor mijzelf de punten krijgen.
pi_121153089
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:50 schreef mytec het volgende:
bedankt voor het antwoord, inmiddelas had ik wel bij alle 4 de namen op de expedia site 1 frequent flyer nummer ingevuldt. Heel raar dat dit dan wel kon, ik neem aan dat de boeking hier geen problemen door ondervindt. Alleen zou ik dus dan alleen voor mijzelf de punten krijgen.
Expedia heeft niet zoveel met de frequent flyer programma's te maken. Bij wijze van service geven ze het nummer door aan de maatschappij, maar ik kan me voorstellen dat ze daar verder geen kontroles op uitvoeren.

Alleen bij jouw ticket klopt straks de naam met het nummer, dus alleen bij jou zullen de punten worden bijgeschreven na de reis zoals artm hierboven correct beschreef.
pi_121154652
Bedankt voor de reacties dan is het helemaal duidelijk, wel jammer 4x die vlucht is toch wat meer punten dan 1x.
pi_121158142
Ik vlieg bijna wekelijks binnen Europa heen en weer met Swiss, maar op goedkope tickets. Binnen het Miles&More leveren die amper status miles op. Nu heb ik M&M Silver (vanwege 30 flight segments) wat best wel prima is (business class check in en toegang tot business lounges) - alleen bij niet-M&M airlines binnen Star Alliance heb ik er erg weinig.

Bij het Miles & Bonus programma van Aegean krijg je minimaal 500 status miles bij een vlucht van Swiss, en heb je 20,000 status miles nodig voor Star Alliance Gold. Iemand ervaring mee? Die 5,000 miles voor die 20 retourtjes mis ik toch niet. Toch weer handig voor die vluchten met United, Turkish en Avianca waar ik ook wel eens mee vlieg...
pi_121161101
Heeft Miles&More niet die segment-mogelijkheid afgeschaft? Ik zit nu op hun website te kijken en kan niets vinden over de segments.

Het Aegean programma klinkt erg goed overigens, laag aantal miles nodig voor Transatlantic awards en 20.000 miles maar voor Star Alliance gold, vooral doen!
pi_121191486
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:15 schreef artm het volgende:
Heeft Miles&More niet die segment-mogelijkheid afgeschaft? Ik zit nu op hun website te kijken en kan niets vinden over de segments.

Het Aegean programma klinkt erg goed overigens, laag aantal miles nodig voor Transatlantic awards en 20.000 miles maar voor Star Alliance gold, vooral doen!
Officieel is het afgeschaft, maar in 2012 en 2013 hebben ze de 'aanbieding' dat je met 30 vluchten Silver kunt behalen. Het staat dus onder huidige promoties.

Maar wellicht dat ik dat Aegean Gold er dan maar bij ga halen. Op de site van M&M staat dat voor lounge toegang een geldige (Swiss) boarding pass en een FTL kaart voldoende is; als ik echter mijn Aegean frequent flyer nummer op de boarding pass heb staan, mag ik dan nog steeds op m'n M&M FTL kaart de lounge in?
pi_121226751
Goh...wat zijn jullie 'druk' inzake het behalen van een bepaalde status.

Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen. |:(
pi_121227267
quote:
6s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:48 schreef Iwanius het volgende:

Doet mij denken aan mensen die alle koopjes aflopen om een bepaalde korting ergens voor te krijgen. |:(
Je zou voor de grap eens FlyerTalk moeten lezen, als je dit al erg vindt.

Zeg ervan wat je wil, maar als je meer dan twee keer per jaar in een vliegtuig zit, zijn de extra's van zo'n frequent flyer programma toch echt wel aangenaam.
pi_121228391
quote:

Stap voor de lol eens 100+ keer per jaar een vliegtuig in, dan begin je de upgrades enzo wel te waarderen. Maar moet zeggen dat ik maar 2 programma's bij hou, enkel de airlines die ik echt vaak gebruik.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:00:47 #228
15080 static
pi_121230499
quote:

Je reist niet veel hè. :')
pi_121258651
quote:

In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.

Tot mijn verbazing zet je de frequent flyer kaart gebruikers echter weg als ordinaire koopjesjagers. Wat is volgens jou het wezenlijke verschil tussen een loyaliteitskaart bij een luchtvaartmaatschappij en een hotel kaart ?

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 07-01-2013 06:07:32 ]
pi_121260236
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 03:20 schreef jaco het volgende:

[..]

In je topic TRV / [Reisverslag] Bali 2012 geef je aan over een Diamond membership bij de Hyatt hotelketen te beschikken. Je bejubelt tevens de voordelen daarvan op het gebied van gemak en service. Bij luchtvaartmaatschappijen geldt echter hetzelfde principe als bij hotel card programma's: je laat je bestedingen als klant registreren in ruil voor allerlei service voordelen.

Tot mijn verbazing zet je de frequent flyer kaart gebruikers echter weg als ordinaire koopjesjagers. Wat is volgens jou het wezenlijke verschil tussen een loyaliteitskaart bij een luchtvaartmaatschappij en een hotel kaart ?
_O-

Briljant, commentaar krijgen van iemand die op Bali kiest voor een Hyatt keten omdat hij daar status heeft... Dat is gelukkig het laatste wat ik ooit zal doen, ik hoef prive niet in dezelfde hotels als voor mijn werk te zitten, en al helemaal niet in een Hyatt. Zoveel leukere hotels in de wereld, luxe en budget.

_O-
  maandag 7 januari 2013 @ 08:53:33 #231
15080 static
pi_121260330
quote:

[..]

Je kent zijn achtergrond, hè? :+
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 09:35:46 #232
45833 crew  Fogel
pi_121260888
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 08:53 schreef static het volgende:

[..]

Je kent zijn achtergrond, hè? :+
* Fogel niet

Vertel, vertel 8-)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_121260918
Bajs ook niet...
pi_121261090
vertel, vertel :P
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 7 januari 2013 @ 09:49:57 #235
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_121261173
Ik ook niet, maar ik vind het wel nu al hilarisch!

Bijna net zo hilarisch als überhaupt serieus ingaan op koopjesjagers aanteigingen in een topic waar we pochen over welke dure maatschappijen en ketens we allemaal gebruiken.
pi_121261221
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:49 schreef XL het volgende:
Ik ook niet, maar ik vind het wel nu al hilarisch!

Bijna net zo hilarisch als überhaupt serieus ingaan op koopjesjagers aanteigingen in een topic waar we pochen over welke dure maatschappijen en ketens we allemaal gebruiken.
Guilty.
pi_121308569
Gezien de reacties op de post van Iwanius vraag ik me af, wie heeft er eigenlijk wel eens een mileage/mattress run gedaan voor een bepaalde status?
pi_121314087
quote:

[..]

Ik zet niemand weg,ik verbaas mij er enigszins over gezien de manier hoe men e.a bespreekt.
De gedrevenheid om vooral zus en zo niet te missen deed mij de vergelijking met AH klanten
trekken die soms hele scene's maken als ze een bepaalde korting missen of mislopen
terwijl je ook kunt zeggen: " Mens stel je niet aan en maak er niet zo een punt van en koop
wat je nodig hebt en schijt aan die korting die je op dat moment misloopt. "

Het lijkt wel alsof men het vooral daarom doet. M.i. reis je niet voor kortingen of allerlei voordelen.
M.i. reis je omdat je op reis moet en is dit een leuke bijkomstigheid, niet meer,niet minder.

Vwb mijn eigen keuze trekt Bajskorv een compleet verkeerde conclusie maar dat kan je verwachten
als de eerste insteek leedvermaak is en niet een nuchtere reactie.

Veel plezier verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2013 17:06:53 ]
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:40:41 #239
15080 static
pi_121316016
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:53 schreef Iwanius het volgende:
M.i. reis je omdat je op reis moet en is dit een leuke bijkomstigheid, niet meer,niet minder.
Wij (althans, ik spreek even over de meeste hier) reizen niet voor de lol (alhoewel), maar zakelijk. Dan doen koopjes er in mindere mate toe. Wat wél gaat tellen zijn de extra perks die je krijgt als frequent traveller, zoals voorrang, gegarandeerd een stoel, voorrang hier en daar, etc.
pi_121318939
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 13:35 schreef artm het volgende:
Gezien de reacties op de post van Iwanius vraag ik me af, wie heeft er eigenlijk wel eens een mileage/mattress run gedaan voor een bepaalde status?
Ik nooit. Dan ben je er naar mijn idee teveel mee bezig, zoals Iwanius misschien ook bedoelt. Ik vind het daarnaast niet acceptabel om louter voor miles en status te reizen ivm de milieuschade van het vliegverkeer.

Ik heb wel ooit eens voor een vlucht (die ik toch moest maken) voor KLM gekozen om mijn Flying Blue Gold te verzekeren voor het volgende jaar. De vlucht van de concurrent was een paar tientjes goedkoper. Ik vraag me nog steeds af of FB Gold dat inderdaad waard is.
pi_121319548
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:53 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof men het vooral daarom doet. M.i. reis je niet voor kortingen of allerlei voordelen.

Vwb mijn eigen keuze trekt Bajskorv een compleet verkeerde conclusie maar dat kan je verwachten
als de eerste insteek leedvermaak is en niet een nuchtere reactie.
Volgens mij trek jij zelf de verkeerde conclusie? Ik reis zelf omdat het moet, niet voor kortingen of voordelen. Maar als ik toch zoveel reis, dan gebruik ik liever af en toe een lounge om te werken en krijg ik graag af en toe een upgrade op een nachtvlucht. Lijkt me niet heel vreemd, dus waarom jij dan een vrij vergezocht conclusie trekt, is me onduidelijk.
pi_121319581
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:43 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik nooit. Dan ben je er naar mijn idee teveel mee bezig, zoals Iwanius misschien ook bedoelt. Ik vind het daarnaast niet acceptabel om louter voor miles en status te reizen ivm de milieuschade van het vliegverkeer.

Ik heb wel ooit eens voor een vlucht (die ik toch moest maken) voor KLM gekozen om mijn Flying Blue Gold te verzekeren voor het volgende jaar. De vlucht van de concurrent was een paar tientjes goedkoper. Ik vraag me nog steeds af of FB Gold dat inderdaad waard is.
Hier hetzelfde. Ik vlieg wel graag BA als het uitkomt, omdat hun punten handiger zijn (ik woon nu eenmaal in Londen) en ik het een fijne airline vind.
pi_121327420
Ik heb in 2011 2x een mileage run gedaan, St. Louis-Chicago-Los Angeles-Chicago en Chicago-Seattle-Chicago, met American Airlines om platinum status te krijgen (kosten $400 met American).

Voordeel was dat ik in 2012 meerdere keren ben geupgrade naar first/business, 100% ipv 25% mileage bonus en toegang tot de OneWorld lounges op internationale vluchten, waardoor je bespaard op kosten voor drankjes/eten op het vliegveld. Dus uiteindelijk vond ik het mijn $400 wel waard, mede door de bonusmiles heb ik vorige week een AMS-HKG retour geboekt in business met Cathay voor $83.

AAdvantage _O_
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:12:58 #244
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_121328542
Ik ken veel mensen die het doen, maar voor mij heeft het geen zin.

Ik kies wel eens hotels die eigenlijk ongunstig liggen als er ook gunstige hotels beschikbaar zijn, als dat me concreet gratis nachten oplevert. Afgelopen december bijvoorbeeld bij Marriott, elke tweede verblijf is een gratis nacht. Dan blijf ik bijvoorbeeld 's nachts bij het vliegveld en ga pas de volgende dag de stad om die gratis nacht te pakken. Terwijl ik normaal alleen bij hoge nood rond vliegvelden verblijf omdat ik van hotelvoedsel walg en altijd restaurantjes wil zoeken. :@
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:15:38 #245
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_121328695
...en dan natuurlijk die gratis nachten opmaken door te gaan zuipen in steden in de buurt zonder te moeten terugrijden. Die gezichten bij check-in, maar u woont maar 30 km verderop?? :D

....of als ik een hotel in Reading heb en 's avonds naar vrienden in London ga en dan niet meer terug naar Reading wil... Dan verbruik ik zo'n gratis nacht en heb ik soms twee hotels alleenreizend gedurende 1 nacht :')
pi_121331590
Nee, zeker met hotels pas ik daar echt voor. Ik kies altijd het meeste gunstige hotel, met de betere kamers en beste gym. Ik ga niet in zo'n keten zitten voor de punten, daar pas ik echt altijd voor. Daarbij hebben veel goeie ketens geen punten systeem (Four Seasons, Mandarin Oriental, etc).
pi_122193996
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 00:37 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb nog niet eens genoeg tier points om mijn status voor volgend jaar te behouden. :'( Maar ik heb gelukkig nog drie maanden...
En dat gaat op de punt af nog net lukken ook! Heb mijn status iig voor weer een jaar veiliggesteld. *O*
pi_122200292
Het is eind januari, en mijn gold status bij BA is alweer geregeld voor dit jaar. Gaat zo heerlijk makkelijkbij die lui.
pi_122775108
Vraagje: Ik heb al een tijdje een Korean Air Skypass met redelijk wat miles. Binnenkort neem ik een keer China Southern(ook Skypass). Tellen die miles dan alleen voor mijn China Southern Skypass, of zowel China Southern als Korean Air, of kan ik kiezen bij welke account die miles komen?
pi_122775203
Ik ken de specifieke programma's niet, maar je zult niet voor beide punten krijgen. Volgens mij hangt het gewoon af van wat je op geeft. Als je boekt kun je een van beide opgeven, en daar zul je ook je punten krijgen.
pi_122776372
Ik heb op zich wel een keer een vlucht op zowel mijn EI als mijn BA statement gekregen. Al was het op die van BA 0 punten. :')
pi_122777940
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 23:38 schreef ohjajohh het volgende:
Vraagje: Ik heb al een tijdje een Korean Air Skypass met redelijk wat miles. Binnenkort neem ik een keer China Southern(ook Skypass). Tellen die miles dan alleen voor mijn China Southern Skypass, of zowel China Southern als Korean Air, of kan ik kiezen bij welke account die miles komen?
Het miles programma van China Southern heet Sky Pearl Club. Als je punten bij China Southern wil sparen dan moet je jezelf eerst voor dit programma aanmelden.

Je geeft aan dat je bij deze China Southern vlucht ook voor Skypass miles kunt sparen. De reden is dat China Southern en Korean Air met elkaar samenwerken, maar het Skypass programma zelf is alleen van Korean Air. De miles van deze vlucht gaan dus alleen naar je Korean Air balans als je jouw Skypass nummer invult.

Je kunt per vlucht normaalgesproken maar voor 1 programma sparen. Het is meestal het handigste om te kiezen voor het programma waar je al veel miles hebt staan en waar je in de toekomst meer gaat sparen.
pi_122798774
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 02:48 schreef jaco het volgende:

[..]

Het miles programma van China Southern heet Sky Pearl Club. Als je punten bij China Southern wil sparen dan moet je jezelf eerst voor dit programma aanmelden.

Je geeft aan dat je bij deze China Southern vlucht ook voor Skypass miles kunt sparen. De reden is dat China Southern en Korean Air met elkaar samenwerken, maar het Skypass programma zelf is alleen van Korean Air. De miles van deze vlucht gaan dus alleen naar je Korean Air balans als je jouw Skypass nummer invult.

Je kunt per vlucht normaalgesproken maar voor 1 programma sparen. Het is meestal het handigste om te kiezen voor het programma waar je al veel miles hebt staan en waar je in de toekomst meer gaat sparen.
Ok thanks voor de uitleg!
  woensdag 13 februari 2013 @ 00:15:50 #254
112251 314
gimme pie!
pi_122814943
Platinum ga je er niet mee worden, maar ik miste één vlucht bij Flying Blue om weer op zilver ( :'( ) te komen, vlucht voor vriendin geboekt van Madrid naar AMS met AirEuropa, bij het online inchecken mijn eigen FB nummer opgegeven en daarna missing miles geclaimd :P hoewel de namen uiteraard niet matchen werd het toch geregeld

die miles en de vlucht zelf werden toegewezen, en ik zat weer op zilver.. nu weet ik wel dat ik daar ook niet zoveel aan heb behalve de priority baggage drop en boarding, maar toch

iemand nog een beter alternatief voor FB? ik was goud vanwege veel reizen voor werk, toen ietsjes minder dus zilver, nu nieuwe functie en minder vliegen (privé nog wel, maar zakelijk minder dan voorheen) en zie dan nog maar eens op een fatsoenlijk niveau te blijven bij FB :( ik hoef geen platinum for life te behalen, maar een sigaret en biertje in een lounge en nog even email bijwerken is toch een stuk relaxter vliegen dan een hard bankje en betaald internet!
  woensdag 13 februari 2013 @ 00:32:00 #255
112251 314
gimme pie!
pi_122815330
quote:
13s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:10 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

enkeltje Amsterdam-Parijs is al 20.000 (Classic Award) :') die hele Miles kunnen me gestolen worden..
ik zie dat het een oude post is, maar daarna werd een link gegeven naar hoeveel Miles je per vlucht kwijt bent en reageerde je verbaasd dat 10.000 je bijna nergens brengt.. echter zijn er altijd de Promo Awards waar je voor de helft van de punten een vlucht kunt boeken, zoals een retour Tokyo van 80.000 voor 40.000 (dan betaal je iets van ¤250 bij, toch niet veel voor een tripje Japan) :
http://www.flyingbluenews.com/klm/nl/nl/promo-awards.html
pi_122816048
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 00:15 schreef 314 het volgende:
Platinum ga je er niet mee worden, maar ik miste één vlucht bij Flying Blue om weer op zilver ( :'( ) te komen, vlucht voor vriendin geboekt van Madrid naar AMS met AirEuropa, bij het online inchecken mijn eigen FB nummer opgegeven en daarna missing miles geclaimd :P hoewel de namen uiteraard niet matchen werd het toch geregeld

die miles en de vlucht zelf werden toegewezen, en ik zat weer op zilver.. nu weet ik wel dat ik daar ook niet zoveel aan heb behalve de priority baggage drop en boarding, maar toch

iemand nog een beter alternatief voor FB? ik was goud vanwege veel reizen voor werk, toen ietsjes minder dus zilver, nu nieuwe functie en minder vliegen (privé nog wel, maar zakelijk minder dan voorheen) en zie dan nog maar eens op een fatsoenlijk niveau te blijven bij FB :( ik hoef geen platinum for life te behalen, maar een sigaret en biertje in een lounge en nog even email bijwerken is toch een stuk relaxter vliegen dan een hard bankje en betaald internet!
Internet is op Schiphol toch overal gratis, en die peuken worden niet door FB betaald. Mis je eigenlijk alleen je biertje nog, want die KLM lounges zijn verder vrij knudde ;)
pi_122817240
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 00:15 schreef 314 het volgende:
ik hoef geen platinum for life te behalen, maar een sigaret en biertje in een lounge en nog even email bijwerken is toch een stuk relaxter vliegen dan een hard bankje en betaald internet!
Je kunt op het vertoon van je Silver card en een betaling van 35 - 50 euro gebruik maken van de KLM lounges.

Je zou eens kunnen kijken naar PriorityPass. Geen ervaring mee, maar schijnt goed te werken.

Tenslotte zou je Privium kunnen overwegen. Hier zijn nog een aantal voordelen aan verbonden, naast het gebruik van een lounge.
pi_122817845
Privium is zelfs als je veel FF status hebt nog steeds aan te raden. Ws de beste lounge op Schiphol, makkelijk parkeren, korte rijen bij security... Dat alles voor een fractie van de kosten voor een enkeltje BC Londen...
  Moderator woensdag 13 februari 2013 @ 08:48:26 #259
45833 crew  Fogel
pi_122818491
Ik heb een PriorityPass (zat bij mijn AmEx kaart) maar heb het ding nog nooit gebruikt. De lounges zijn vaak dezelfde als de Diners Club lounges en die vind ik over het algemeen een stuk minder dan de KLM en SAS/Lufthansa lounges.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 13 februari 2013 @ 08:58:22 #260
112251 314
gimme pie!
pi_122818643
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 00:58 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Internet is op Schiphol toch overal gratis, en die peuken worden niet door FB betaald. Mis je eigenlijk alleen je biertje nog, want die KLM lounges zijn verder vrij knudde ;)
2x 30 minuten KPN wifi ja, maar Schiphol is natuurlijk niet de enige met Skyteam lounges ;)
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:00:05 #261
112251 314
gimme pie!
pi_122818670
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 03:32 schreef jaco het volgende:

[..]

Je kunt op het vertoon van je Silver card en een betaling van 35 - 50 euro gebruik maken van de KLM lounges.

Je zou eens kunnen kijken naar PriorityPass. Geen ervaring mee, maar schijnt goed te werken.

Tenslotte zou je Privium kunnen overwegen. Hier zijn nog een aantal voordelen aan verbonden, naast het gebruik van een lounge.
klopt, maar ¤35 voor een broodje is wat overdreven, verder loop je met FB Silver ook gewoon door de kortere rijen bij security, zelfs al vlieg je Iberia naar Madrid (geen Skyteam member) dan laat ik daar gewoon mijn FB Silver zien en loop ik door, maakt ze niet zoveel uit want daar is het nooit zo druk
  Moderator woensdag 13 februari 2013 @ 09:00:29 #262
45833 crew  Fogel
pi_122818677
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 08:58 schreef 314 het volgende:

[..]

2x 30 minuten KPN wifi ja, maar Schiphol is natuurlijk niet de enige met Skyteam lounges ;)
Als je langer dan 2x30 minuten hebt op Schiphol ga gewoon net buiten de lounge zitten, het wachtwoord niet bepaald lastig om te onthouden ;)
pi_122818929
En een vol uur op Schiphol is teveel, dan ben je wel erg vroeg. Enfin, ik zou mijnn FB status niet snel missen, gebruik het nooit.
pi_122892909
Ik ben meestal hooguit een kwartiertje voor boarden aanwezig. Kun je nog net een broodje en een kop koffie halen in de Privium lounge.
pi_123241264
Nou dat ik toch een aardig aantal avios heb, zit ik eens te kijken naar wat ik daarmee kan boeken. Zo te zien met geluk een economy class retourtje LHR-SFO ofzo. Premium Economy lukt nog net als ik onhandige reisdata uitzoek.

Heb ik het nut van die miles altijd overschat, of heeft iemand hier ze wel met succes gebruikt?
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 15:25:31 #266
45833 crew  Fogel
pi_123241527
Eurobonuspunten van SAS gebruik ik zeer regelmatig. Zelfs een of twee dagen vantevoren zijn er meestal stoelen beschikbaar.

KLM is een heel ander verhaal... Daar moet je blij zijn als je wat kan vinden en dan zijn de punten + toeslagen vaak marginaal minder dan de normale ticketprijs (voor economy binnen europa).
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:01:48 #267
15080 static
pi_123242701
Wanneer worden die Amex vluchten eigenlijk bijgeschreven?
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 16:29:06 #268
45833 crew  Fogel
pi_123243595
Die van mij werden in december bijgeschreven.

Edit: bovenstaande was niet correct.

01-09-2012 AF-KL-AMEX CARD FB FLIGHTS +02

En september is de maand van aanvraag van de kaart enkele jaren geleden.

[ Bericht 70% gewijzigd door Fogel op 25-02-2013 13:15:30 ]
pi_123243735
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:17 schreef LintuxCx het volgende:
Nou dat ik toch een aardig aantal avios heb, zit ik eens te kijken naar wat ik daarmee kan boeken. Zo te zien met geluk een economy class retourtje LHR-SFO ofzo. Premium Economy lukt nog net als ik onhandige reisdata uitzoek.

Heb ik het nut van die miles altijd overschat, of heeft iemand hier ze wel met succes gebruikt?
Ik gebruik Avios enorm veel, vooral voor enkeltjes binnen Europa. Op lange vluchten zijn de veel minder nuttig, maar bijna alle enkeltjes binnen Europa zijn sinds een jaar 4,500 avios + 13.50 euro, inclusief alle belastingen. Veel voordeliger dan ze gebruiken op lange vluchten...

Denk dat ik 20-30 vluchtjes per jaar boeken voor mezelf en familie, veelal vluchtjes Londen-Amsterdam, Stockholm, Parijs, etc.
pi_123244137
Dan moet ik daar toch wat meer naar gaan kijken ja. :) Ik hoopte ze vooral te gebruiken om de lange reizen comfortabeler te maken. Londen-New York lijkt ook al wat beter trouwens.
  Moderator maandag 25 februari 2013 @ 13:34:14 #271
45833 crew  Fogel
pi_123322351
Weet iemand toevallig waar dit enorme verschil in toeslagen vandaan komt?
Tussen de goedkoopste en duurste vluchten is het verschil meer dan 400¤!
Ik gok erop dat de 30¤ een fout is, maar er zijn andere opties op andere dagen waar het ook maar 30¤ is. En op de heenweg zit tussen de opties ook al snel 75¤ verschil.

maandag 25 februari 2013 @ 13:45:01 #272
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_123322691
Die dertig euro is vanwege Delta. Je moet je FB punten lekker bij Amerikaanse maatschappijen opmaken. Dan vlieg je wel kut, maar dan heb je er tenminste wel voordeel bij.
  Moderator maandag 25 februari 2013 @ 13:50:06 #273
45833 crew  Fogel
pi_123322859
Is zelfs intercontinentaal business kut bij Delta?
Ik wil gewoon van mijn KLM punten af en zoveel mogelijk waar voor mijn punten/geld, heb er ruim 128.000 staan.

"Vroeger was alles beter" is qua het bonusprogramma van KLM in ieder geval waar :D
  maandag 25 februari 2013 @ 13:53:05 #274
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_123322958
Weet je, ik vind eigenlijk Amerikaanse maatschappijen helemaal niet zo kut als iedereen zegt. Dus ik zou lekker Delta boeken en kijken of je die heenvlucht ook op een DL-codeshare kunt starten (dan ben je van je belasting af).
  Moderator maandag 25 februari 2013 @ 13:56:13 #275
45833 crew  Fogel
pi_123323065
De allereerste is al een DL, maar toch 285¤. Altijd even logisch, die prijsstructuur :+
  maandag 25 februari 2013 @ 13:57:33 #276
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_123323109
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:56 schreef Fogel het volgende:
De allereerste is al een DL, maar toch 285¤. Altijd even logisch, die prijsstructuur :+
De eerste instap moet DL zijn voor de belasting. Dus Trondheim - Blabla moet DL en voor de overstap ben je een overstappassagier en betaal je sowieso geen belasting meer.
  Moderator dinsdag 26 februari 2013 @ 10:37:59 #277
45833 crew  Fogel
pi_123359451
quote:
99s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:57 schreef XL het volgende:

[..]

De eerste instap moet DL zijn voor de belasting. Dus Trondheim - Blabla moet DL en voor de overstap ben je een overstappassagier en betaal je sowieso geen belasting meer.
Ah, kijk, dat zal ik tzt eens uitzoeken. Scheelt nogal een slok op de borrel.

En voor degenen die seatcounter missen... ik heb een alternatief gevonden: http://www.flightstats.com
pi_125487761
Stil hier. Net mijn record gebroken, 895 tier points met 1 trip bij Oneworld (BA/Cathay). Ook wel een bizarre trip, maar goed. Ter vergelijking, ik moet normaal 800 tier points per jaar halen voor Gold status _O-
pi_125506140
En ik was trots dat ik over twee weken "al" op 360 punten zit, twee maanden na het begin van deze periode... :')
  vrijdag 19 april 2013 @ 23:28:03 #280
15080 static
pi_125506341
Schrok me rot vandaag, op mijn FB account stond alles op op 0. :o

Was het een ddos op KLM. :')
pi_125521293
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 23:24 schreef LintuxCx het volgende:
En ik was trots dat ik over twee weken "al" op 360 punten zit, twee maanden na het begin van deze periode... :')
Mijn periode is na deze trip 4 maanden bezig, en dan zit ik rond de 2500-3000 tier points. Hopelijk haal ik dit jaar een keer de 5000 en krijg ik de Concord kaart van BA...
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 09:04:00 #282
45833 crew  Fogel
pi_127892279
Nou, Flying Blue is nog hopelozer geworden, het boeken van award tickets kost nu nóg meer (en voorheen was het al erg weinig value for money). Staat tegenover dat de idioot hoge surcharges wel iets goedkoper zijn geworden, maar zelfs na die verlaging zijn ze absurd duur (helemaal in vergelijking tot andere programmas).

Bron van deze tabel, en andere nuttige informatie: http://loyaltylobby.com/2(...)e-after-devaluation/

Het loont zich gewoon niet om Flying Blue te gebruiken.
Ik vond tijdens een verhuizing een folder van Flying Dutchman uit 1999 maar daarin de tabellen voor punten verzamelen en gebruiken. Toen kon je nog na iedere 5-10 vluchten een gratis vlucht maken zonder surcharges, alleen voor de punten die je op de vorige vluchten verzameld had. DAT is een loyalty programma waar je wat aan hebt.
pi_127894076
Ik denk op zich dat airline COEs ook met heimwee terugkijken naar hun marges en ticketprijzen in 1999?
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 10:44:20 #284
45833 crew  Fogel
pi_127894162
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:40 schreef LintuxCx het volgende:
Ik denk op zich dat airline COEs ook met heimwee terugkijken naar hun marges en ticketprijzen in 1999?
Ik betaalde meestal ca 700-1000 gulden voor een retour naar Seattle. En voor een rondreis in de VS met 6 of 7 legs incl de transatlantische retour was ca 1200 gulden.
Heen en weer naar Londen was ook niet meer dan max 150 gulden als je wat flexibel was.
pi_128763769
Welke credit cards (hotel/airline) bestaan er eigenlijk nog die gelinked zijn aan een loyalty programma die je kan aanvragen als Nederlander?

Miles & More had destijds nog een Nederlandse Visa kaart, maar die is helaas gestopt..KLM Amex is leuk, maar onbruikbaar en een slecht programma.

[ Bericht 6% gewijzigd door artm op 09-07-2013 17:23:09 ]
pi_128763941
Volgens mij heeft elk programma wel een link. BA werkt in ieder geval met Amex, volgens mij de meeste airlines.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 17:18:21 #287
15080 static
pi_128764214
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:05 schreef artm het volgende:
maar onbruikbaar
Want?
pi_128764329
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:18 schreef static het volgende:

[..]

Want?
Amex wordt niet overal geaccepteerd in tegenstelling tot Visa/Mastercard.
pi_128764370
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:10 schreef Bajskorv het volgende:
Volgens mij heeft elk programma wel een link. BA werkt in ieder geval met Amex, volgens mij de meeste airlines.
Ik bedoel overigens creditcards van een loyalty-programma die in Nederland beschikbaar zijn.
pi_128764948
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:22 schreef artm het volgende:

[..]

Ik bedoel overigens creditcards van een loyalty-programma die in Nederland beschikbaar zijn.
BA kan toch ook als Nederlander?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 17:45:02 #291
15080 static
pi_128765102
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:21 schreef artm het volgende:

[..]

Amex wordt niet overal geaccepteerd in tegenstelling tot Visa/Mastercard.
Werkelijk nog nooit problemen mee gehad.
pi_128765559
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

BA kan toch ook als Nederlander?
Loyalty programma wel, voor de BA Amex is "permanent UK home address" verplicht. Overweeg nu een Belgische bankrekening aan te maken voor een Miles & More kaart.
pi_128765730
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:45 schreef static het volgende:

[..]

Werkelijk nog nooit problemen mee gehad.
Ik ook niet, en ik doe alles voor werk met Amex.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 18:09:19 #294
15080 static
pi_128766103
Same here.
pi_128980176
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:04 schreef Fogel het volgende:
Nou, Flying Blue is nog hopelozer geworden, het boeken van award tickets kost nu nóg meer (en voorheen was het al erg weinig value for money). Staat tegenover dat de idioot hoge surcharges wel iets goedkoper zijn geworden, maar zelfs na die verlaging zijn ze absurd duur (helemaal in vergelijking tot andere programmas).

[ afbeelding ]
Bron van deze tabel, en andere nuttige informatie: http://loyaltylobby.com/2(...)e-after-devaluation/

Het loont zich gewoon niet om Flying Blue te gebruiken.
Ik vond tijdens een verhuizing een folder van Flying Dutchman uit 1999 maar daarin de tabellen voor punten verzamelen en gebruiken. Toen kon je nog na iedere 5-10 vluchten een gratis vlucht maken zonder surcharges, alleen voor de punten die je op de vorige vluchten verzameld had. DAT is een loyalty programma waar je wat aan hebt.
Gaan die "prijzen" ooit nog "omlaag" of blijven ze zo hoog?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:35:47 #296
355735 Koning_Kaak
Fan van reizen!
pi_129081437
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:57 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Gaan die "prijzen" ooit nog "omlaag" of blijven ze zo hoog?
De waarde van de meeste frequent flyer netwerken daalt per jaar, je miles worden steeds minder waard omdat er echt bezuinigd moet worden bij de meeste airlines. Jammer, want juist op die manier wordt de goedbetalende reiziger aangetrokken lijkt me..
pi_129093765
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:35 schreef Koning_Kaak het volgende:

[..]

De waarde van de meeste frequent flyer netwerken daalt per jaar, je miles worden steeds minder waard omdat er echt bezuinigd moet worden bij de meeste airlines. Jammer, want juist op die manier wordt de goedbetalende reiziger aangetrokken lijkt me..
Het varieert, BA heeft de afgelopen tijd juist behoorlijke verbeteringen gemaakt. Voor mij tenminste, wellicht dat voor andere reizigers het slecht uitpakt.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 15:30:33 #298
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_129581197
Ik krijg voor het eerst echte status bij oneworld dit jaar. Was al vaker zilver via air berlin, vooral voor die in oneworld zaten. Heb nu een retourtje australië in business, dat zijn zo al 40.000 van de benodigde 50.000 en ik heb nog wat staan. Ben benieuwd, met de teruggang van Lufthansa ga ik die gold wel volmaken. Kijken of Oneworld beter bevalt dan star alliance
pi_130469191
Iemand ervaring met het miles&more programma van Lufthansa? Ga 24 legs per jaar maken ongeveer.
  maandag 26 augustus 2013 @ 08:20:58 #300
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_130469238
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 08:14 schreef Blue_note het volgende:
Iemand ervaring met het miles&more programma van Lufthansa? Ga 24 legs per jaar maken ongeveer.
Dat levert niks op. Met 30 wordt je FTL en kun je in lounges.
Met 24 (tenzij je 1500 per leg spaart) blijf je tussen het plebs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')