abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103533196
Vaak lees je dat mensen van mening zijn dat succes (heel apart woord en voor iedereen een andere definitie) niet een keuze is.
Ik ben van mening dat je je kansen (voor de meesten onder ons) tot (financieel) succes zeker wel een keuze is. Naar mijn idee is dit sterk afhankelijk van attitude, positiviteit en je verantwoordelijkheid nemen.

Als je je ergens maximaal voor inzet, dan zullen de resultaten niet uitblijven. Je zal daar uiteraard wel een investering in moeten doen door de extra mile te lopen.
Een opleiding is handig en zal misschien het e.e.a. kunnen bespoedigen, maar ik denk ook dat het je in de weg zou kunnen staan. Opleiding is wat mij betreft niet key om flink te groeien in je carriere

Wat denken jullie?
pi_103533219
pi_103533262
Signed, Sealed, Delivered.
pi_103533294
quote:
hahaha nice! Daar ben ik het dus mee eens.
pi_103533308
Je eigen bereidheid om succes te hebben is niet meer dan een toevalligheid.
Sum es est, sumus estis sunt
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:39:22 #6
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103533310
Ligt eraan wat je een succes wilt noemen.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_103533331
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

hahaha nice! Daar ben ik het dus mee eens.
nou succes om succes te vinden dan...
pi_103533340
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:40:47 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103533350
Begin eens met de definitie van succes.
The love you take is equal to the love you make.
pi_103533351
:')
pi_103533377
Financieel en gezondheid spelen ook mee. Wat mij opvalt is dat vele mensen van de uni toch wel ouders hebben met een leuk huisje en leuk inkomen. Dat zegt er ook iets over.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:43:59 #12
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103533410
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
pi_103533419
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:40 schreef Lienekien het volgende:
Dat is absoluut een punt. Daar heb ik heel lang over nagedacht. Ik denk dat ik het voor mezelf inmiddels weet (na een aantal levenslessen genoten te hebben) :)

Laten we het anders over financieel succes in de zin van flinke carriere groei
pi_103533432
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:39 schreef mymoodfentje het volgende:
Ligt eraan wat je een succes wilt noemen.
Agree : Laten we het anders over financieel succes in de zin van flinke carriere groei

Dat heb je toch zelf in de hand
pi_103533482
Succes kan je dan misschien een keuze noemen, maar pech is de andere kant van die zelfde medaille. Vaak blijkt dat de resultaten van je keuzes beïnvloed worden door keuzes van anderen, en dat plannen lang niet altijd lukken in de vorm die je bij aanvang in gedachten had. Ik heb bijvoorbeeld een collega die al 2x met een kleine burn-out thuis heeft gezeten omdat zijn carrière-pad zijn eigen planning maar niet wil volgen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:49:31 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103533508
Succes ligt aan jezelf, en falen aan de omstandigheden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_103533510
quote:
pi_103533574
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Laten we het benaderen als carriere groei icm met financieel succes.

Wat ik zo vaak hoor zijn opmerkingen : Dat komt door het netwerk van iemand etc.

Dat heeft zeker invloed als je een stap ergens anders naartoe wilt maken, maar dat bouw je ook zelf op. Vaak zegt men ook dat het netwerk elkaar de handen boven het hoofd zal houden als het mis gaat. Daar geloof ik dus niet in. Ik zal nooit een referent willen zijn voor iemand die niet performed! Ik zeg die persoon ook dat ik eerlijk zal zijn en ik vertel hoe ik die persoon zal omschrijven.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:54:16 #19
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103533579
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:45 schreef draaijer het volgende:

[..]

Agree : Laten we het anders over financieel succes in de zin van flinke carriere groei

Dat heb je toch zelf in de hand
Als je denkt dat je dat zelf in de hand hebt dan overschat je jezelf.
pi_103533627
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

Laten we het benaderen als carriere groei icm met financieel succes.

Wat ik zo vaak hoor zijn opmerkingen : Dat komt door het netwerk van iemand etc.

Dat heeft zeker invloed als je een stap ergens anders naartoe wilt maken, maar dat bouw je ook zelf op. Vaak zegt men ook dat het netwerk elkaar de handen boven het hoofd zal houden als het mis gaat. Daar geloof ik dus niet in. Ik zal nooit een referent willen zijn voor iemand die niet performed! Ik zeg die persoon ook dat ik eerlijk zal zijn en ik vertel hoe ik die persoon zal omschrijven.
die vraag kwam van haar hoor, je verneukt je quote ,,,

quote:
pi_103533648
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:54 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Als je denkt dat je dat zelf in de hand hebt dan overschat je jezelf.
Vertel! Waarom denk je dat?
Ik denk namelijk dat je de kans op promotie of kansen kan vergroten door je uiterste best te doen en door je extra in te zetten. Attitude en positiviteit zijn mega belangrijk. Als er wat fout gaat, neem dan de verantwoordelijkheid en leer ervan. Maar menig persoon zal proberen de fout af te schuiven op derden of een situatie ipv naar zichzelf te kijken. Dit laatste is voor mij persoonlijk een les geweest
pi_103533683
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

die vraag kwam van haar hoor, je verneukt je quote ,,,

[..]

I know.. excuus :)
pi_103533719
Je bent geboren met eigenschappen en een karakter. Hierdoor heb je succes of geen succes. Oftewel, het gaat om puur geluk vind ik.
History became legend, legend became myth.
pi_103533746
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:01 schreef valek het volgende:
Je bent geboren met eigenschappen en een karakter. Hierdoor heb je succes of geen succes. Oftewel, het gaat om puur geluk vind ik.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Dat geeft met het gevoel dat iemand wil zeggen : Ow, ik heb het niet in me dus laat maar

Je kan je toch alsnog goed inzetten voor iets of is dat een onderdeel van je karakter?
pi_103533761
Als success een keuze is, waarom zien we dan zo weinig mensen met het syndroom van down op topfuncties?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:04:04 #26
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_103533781
Ik denk dat er veel factoren zijn die je kans op succes beïnvloeden, maar die je niet zelf in de hand hebt. Je capaciteit om abstract te denken, je assertiviteit (voor een groot deel niet beïnvloedbaar), de mate waarin je gestimuleerd bent om een hoge opleiding te volgen, etcetera.
pi_103533785
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:03 schreef jeroen25 het volgende:
Als success een keuze is, waarom zien we dan zo weinig mensen met het syndroom van down op topfuncties?
Lees de OP nog eens. Er staat voor de meesten onder ons! ;)
pi_103533791
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Dat geeft met het gevoel dat iemand wil zeggen : Ow, ik heb het niet in me dus laat maar

Je kan je toch alsnog goed inzetten voor iets of is dat een onderdeel van je karakter?
Dat mag je vinden. Je hebt eigenschappen en daar ben je mee geboren. Mensen die slim zijn of een goede baan hebben, hebben ze aan die eigenschappen waar ze mee geboren zijn te danken.
En dat vind ik.
History became legend, legend became myth.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:04:46 #29
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103533797
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:57 schreef draaijer het volgende:

[..]

Vertel! Waarom denk je dat?
Ik denk namelijk dat je de kans op promotie of kansen kan vergroten door je uiterste best te doen en door je extra in te zetten. Attitude en positiviteit zijn mega belangrijk. Als er wat fout gaat, neem dan de verantwoordelijkheid en leer ervan. Maar menig persoon zal proberen de fout af te schuiven op derden of een situatie ipv naar zichzelf te kijken. Dit laatste is voor mij persoonlijk een les geweest
Omdat als je stelt dat je succes helemaal zelf in de hand hebt je een essentieel onderdeel van de menselijke samenleving onderschat, het sociale aspect. Je kan nog zo je best doen en je extra inzetten, maar men moet het je maar net gunnen. Die gunfactor wordt bepaald door zoveel sociale factoren dat je dezen onmogelijk kan controleren, je kan immers niet in de hoofd van je manager kruipen en hem dwingen je een promotie te geven. Je kan slechts je best doen en je extra inzetten, maar als je dan eenmaal een promotie hebt gekregen is dit niet helemaal aan jezelf te wijten ...als je dat wel denkt dan overschat je jezelf en maak je een hele bekende psychologische denkfout. Het toe-eigenen van succes en het afschuiven van falen op derden. Dat noemt men ook wel cognitieve dissonantie. Derhalve is je stelling 'succes heb je zelf in de hand' ontkracht.
pi_103533807
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:04 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik denk dat er veel factoren zijn die je kans op succes beïnvloeden, maar die je niet zelf in de hand hebt. Je capaciteit om abstract te denken, je assertiviteit (voor een groot deel niet beïnvloedbaar), de mate waarin je gestimuleerd bent om een hoge opleiding te volgen, etcetera.
Maar een hoge opleiding is geen noodzaak ben ik achter gekomen. Ervaring weegt op een gegeven moment veel meer.
pi_103533822
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:04 schreef draaijer het volgende:

[..]

Lees de OP nog eens. Er staat voor de meesten onder ons! ;)
Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand kwam zeggen dat er wel mongolen op topposities zitten ;)
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_103533845
Je hebt succes wel zelf in de hand. Echter moet je wel met bepaalde eigenschappen geboren zijn.
Iemand zonder benen wordt geen profvoetballer, en iemand met heel laag denkvermogen geen ingenieur. Een gemiddeld,gezond persoon heeft het zelf in de hand.
pi_103533883
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:04 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Omdat als je stelt dat je succes helemaal zelf in de hand hebt je een essentieel onderdeel van de menselijke samenleving onderschat, het sociale aspect. Je kan nog zo je best doen en je extra inzetten, maar men moet het je maar net gunnen. Die gunfactor wordt bepaald door zoveel sociale factoren dat je dezen onmogelijk kan controleren, je kan immers niet in de hoofd van je manager kruipen en hem dwingen je een promotie te geven. Je kan slechts je best doen en je extra inzetten, maar als je dan eenmaal een promotie hebt gekregen is dit niet helemaal aan jezelf te wijten ...als je dat wel denkt dan overschat je jezelf en maak je een hele bekende psychologische denkfout. Het toe-eigenen van succes en het afschuiven van falen op derden. Dat noemt men ook wel cognitieve dissonantie. Derhalve is je stelling 'succes heb je zelf in de hand' ontkracht.
Daar heb je zeker een punt.
Ik denk wel dat als je open zal staan voor persoonlijke verbetering (competenties) je je kansen kan vergroten en dat je bepaalde zaken zou kunnen verlangen (niet afdwingen). Probeer wat zaken s.m.a.r.t. te maken met je manager of HR
pi_103533889
Ik denk dat de TS het toch flink overschat wat je eigen invloed is. Als ik op mijn bijbaantje kijk werken daar genoeg mensen die heel hard werken, maar toch nooit hogerop zullen komen.

Daarbij is het als mbo'er natuurlijk veel lastiger om financieel succesvol te worden dan voor een hbo'er of wo'er.

In Nederland heeft iedereen kans om een goed leven te hebben, maar die kansen zijn zeker niet voor iedereen gelijk.
pi_103533891
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:05 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand kwam zeggen dat er wel mongolen op topposities zitten ;)
Kan nog komen haha :)
pi_103533916
Maar er zitten toch ook mongolen op topposities?
pi_103533951
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:08 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik denk dat de TS het toch flink overschat wat je eigen invloed is. Als ik op mijn bijbaantje kijk werken daar genoeg mensen die heel hard werken, maar toch nooit hogerop zullen komen.

Daarbij is het als mbo'er natuurlijk veel lastiger om financieel succesvol te worden dan voor een hbo'er of wo'er.

In Nederland heeft iedereen kans om een goed leven te hebben, maar die kansen zijn zeker niet voor iedereen gelijk.
Volgens mij hebben die mensen de mogelijkheid Hbo te doen. Dat doen ze echter zelf niet. Dat hebben ze zelf in de hand.
Je leert het makkelijkst als je jong bent, dus je moet zo'n belangrijke keuze vroeg maken.
pi_103533983
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:08 schreef CaptainCookie het volgende:

Ik heb 2 financieel onafhankelijke vrienden en die hebben volgens mij maar net een opleiding (gelijkwaardig aan het nieuwe MBO) mogen afronden. Die zijn geboren met competenties en kunnen zichzelf goed motiveren.

Denk je dat je bij je bijbaan je niet ergens een beetje zou kunnen onderscheiden?
pi_103534001
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:10 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Volgens mij hebben die mensen de mogelijkheid Hbo te doen. Dat doen ze echter zelf niet. Dat hebben ze zelf in de hand.
Je leert het makkelijkst als je jong bent, dus je moet zo'n belangrijke keuze vroeg maken.
HBO is niet key om financieel succes te verkrijgen
pi_103534074
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

We zegt dat dan?

Ik reageer op een posts waar iemand zegt dat mbo'ers het moeilijker hebben om succes te verkrijgen. Nou,ga dan Hbo doen.
pi_103534177
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb 2 financieel onafhankelijke vrienden en die hebben volgens mij maar net een opleiding (gelijkwaardig aan het nieuwe MBO) mogen afronden. Die zijn geboren met competenties en kunnen zichzelf goed motiveren.

Denk je dat je bij je bijbaan je niet ergens een beetje zou kunnen onderscheiden?
De meeste mensen in de quote 500 hebben geen opleiding afgerond.

Succes is wat mij betreft voor 90% een keuze. Ook sociaal kun je jezelf ontwikkelen op zo'n manier dat je niet blijft hangen door alleen maar hard te werken. 10% is talent. (Bij buitengewone talentvolle personen ligt het precies andersom.)

De grootste beperking voor succes zijn mensen zelf.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:23:58 #42
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_103534253
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:42 schreef Chinless het volgende:
Financieel en gezondheid spelen ook mee. Wat mij opvalt is dat vele mensen van de uni toch wel ouders hebben met een leuk huisje en leuk inkomen. Dat zegt er ook iets over.
Heeft dat niet meer met erfelijke intelligentie (en alle door uit voortkomende maatschappelijke en sociale ontwikkelingen en vaardigheden) te maken dan puur een drang naar succes.

Er zijn inderdaad mensen met een "succesvolle" carriere. Maar dan spreken ze hun eigen kinderen nooit en wordt er 60+ uur per week voor de baas gebuffeld. Ik noem dat geen succes :)

Dan liever iets minder centen en meer vrijheid. Het vinden van een bevredigende balans die ook past bij de gewenste levensstijl is volgens mij een betere insteek, even er vanuit gaande dat men in loondienst blijft.

Of 5 jaar buffelen aan een eigen bedrijf om deze vervolgens voor je 40ste voor X miljoen te verkopen aan een multinational. Maar dat is ook geen gemakkelijke weg. Als je geld wil verdienen moet je er voor werken en heel belangrijk: risico's durven nemen. In loondienst wordt je alleen rijk als je CEO bent van een groot bedrijf. De echte verdieners zijn de aandeelhouders. Dus begin je eigen bedrijf en werk hard als je geld wil verdienen :)

[ Bericht 4% gewijzigd door kwib op 25-10-2011 10:31:07 ]
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_103534261
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:16 schreef ejfaar het volgende:

[..]

We zegt dat dan?

Ik reageer op een posts waar iemand zegt dat mbo'ers het moeilijker hebben om succes te verkrijgen. Nou,ga dan Hbo doen.
Mbo'ers worden toch meestal opgeleid voor functies waar ze makkelijker vervangbaar zijn. Helemaal de functies lager dan niveau 4, en laat vervangbaarheid nou net hele belangrijk zijn voor de hoogte van je salaris.

Volgens mij zijn de meeste succesvolle mbo'ers ook zelfstandigen, die dus een eigen bedrijfje zijn begonnen
quote:

[..]

Nee, dit zijn vaak niet al te slimme, wat oudere mensen die vroeger van huis uit nooit gestimuleerd werden om een opleiding te doen ("onzin, ga maar werken"). Die kunnen nu dus niks meer beginnen.
pi_103534413
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:24 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Mbo'ers worden toch meestal opgeleid voor functies waar ze makkelijker vervangbaar zijn. Helemaal de functies lager dan niveau 4, en laat vervangbaarheid nou net hele belangrijk zijn voor de hoogte van je salaris.

Ik vraag me af waarom mensen dan Hbo/uni doen. mbo ben je sneller klaar en krijg je als ik jou moet geloven dik betaald.. Sure..
pi_103534466
Mwah succes is hard werken, risico's nemen, geluk hebben denk ik.
Loondienst zal je nooit een groot financieel succes krijgen.
Dus je moet risico's nemen, waardoor je ook hard kan vallen.
pi_103534514
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:32 schreef DeRakker. het volgende:
Loondienst geen financieel succes? Als je op kan klimmen naar de top in het bedrijfsleven wordt je echt wel financieel onafhankelijk hoor.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:34:42 #47
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103534544
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

Sterker nog er is geen key. Financieel succes krijgen kan ik ook wel door 27 miljoen te winnen bij de staatsloterij :')

Maar dezelfde vraag die jij stelt in dit topic is gedaan door Carnegie en uitgewerkt door Napoleon Hill in zijn boeken The Laws of Success (1928) en Think and Grow Rich (1937). Het is wel overgoten met amerikaans patriotisme en de amerikaanse droom, maar dat had men in die tijd nog ;)
pi_103534547
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:33 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Loondienst geen financieel succes? Als je op kan klimmen naar de top in het bedrijfsleven wordt je echt wel financieel onafhankelijk hoor.
onafhankelijk zelfs?

Je verdient dan misschien 1-2 ton per jaar ofzo.
Je haalt nooit de miljoenen behalve in de creatieve/sport sector zoals pro sporter of acteur.
pi_103534559
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:32 schreef DeRakker. het volgende:
Ik ben in loondienst en ik ben tevreden over mijn salaris, maar het mooiste is dat ik een enorme klapper zou kunnen maken. Ik zit op een enorme berg opties en als wij de club ooit verkopen of naar de beurs brengen, dan kan ik naar alle waarschijnlijkheid wel stoppen. Een kans is een kans. Dus vooralsnog vergeten dat je die dingen hebt en beuken maar
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:36:07 #50
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_103534583
quote:

[..]

Zou dat niet het probleem zijn, dat je vooral de paar uitzonderingen om je heen ziet die het wel gemaakt hebben, en niet de grote massa die het niet gemaakt heeft.

Ik kom regelmatig op een MBO in Rotterdam en ik kan je verzekeren dat er daar een héle grote groep nooit financieel afhankelijk zal worden, simpelweg omdat ze er de capaciteiten niet voor hebben.

Er zijn genoeg niveau 2/3-MBO'ers voor wie het een minstens zo grote prestatie is om 2000 euro per maand te gaan verdienen, als het voor universitairen is om 8000 per maand te verdienen. De meetlat voor succes verschilt wat mij betreft sterk per persoon.
pi_103534603
Eigenlijk kan je beter makkelijke opleiding volgen en helemaal in de sport storten zoals basketbal en naar de VS gaan _O_
pi_103534623
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:34 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

onafhankelijk zelfs?

Je verdient dan misschien 1-2 ton per jaar ofzo.
Je haalt nooit de miljoenen behalve in de creatieve/sport sector zoals pro sporter of acteur.
Zou lekker zijn,1-2 ton. Haha.
Ik zei de top.
Wordt maar eens partner bij EY ofzo, dan verdien je toch al gauw een veelvoud van het door jou genoemde bedrag.
pi_103534626
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:37 schreef DeRakker. het volgende:
Eigenlijk kan je beter makkelijke opleiding volgen en helemaal in de sport storten zoals basketbal en naar de VS gaan _O_
Leven naar de 10.000 uur regel.
pi_103534644
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:36 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Zou dat niet het probleem zijn, dat je vooral de paar uitzonderingen om je heen ziet die het wel gemaakt hebben, en niet de grote massa die het niet gemaakt heeft.

Ik kom regelmatig op een MBO in Rotterdam en ik kan je verzekeren dat er daar een héle grote groep nooit financieel afhankelijk zal worden, simpelweg omdat ze er de capaciteiten niet voor hebben.

Er zijn genoeg niveau 2/3-MBO'ers voor wie het een minstens zo grote prestatie is om 2000 euro per maand te gaan verdienen, als het voor universitairen is om 8000 per maand te verdienen. De meetlat voor succes verschilt wat mij betreft sterk per persoon.
Ik zit ook bij een mannen business club waar de een hoop gelijkgestemde zitten en allemaal financieel geen zorgen hebben. Daar zitten een groot aantal MBO'ers bij en ook een aantal gasten in loondienst met uni achtergrond. Die laatste zijn meestal de balletjes, maar dat maakt niks uit
pi_103534656
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:37 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Zou lekker zijn,1-2 ton. Haha.
Ik zei de top.
Wordt maar eens partner bij EY ofzo, dan verdien je toch al gauw een veelvoud van het door jou genoemde bedrag.
ja het dubbele? tuurlijk is het veel geld en ook wel succes, maar wanneer iemand 10.000 verdient vind ik t ook succes.
Maar de echte rijke mensen die het gemaakt hebben verdienen miljoen+ per jaar.
pi_103534672
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:39 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

ja het dubbele? tuurlijk is het veel geld en ook wel succes, maar wanneer iemand 10.000 verdient vind ik t ook succes.
Je kan in de top meer dan 1mil per jaar verdienen hoor.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:40:43 #58
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_103534689
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik zit ook bij een mannen business club waar de een hoop gelijkgestemde zitten en allemaal financieel geen zorgen hebben. Daar zitten een groot aantal MBO'ers bij en ook een aantal gasten in loondienst met uni achtergrond. Die laatste zijn meestal de balletjes, maar dat maakt niks uit
Dat bedoel ik, jij ziet die paar MBO'ers die wel de capaciteiten hebben om financieel binnen te lopen. Niet de overgrote groep waarvoor dat niet geldt.
pi_103534768
quote:
hahaha nice :D
pi_103534770
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:40 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Je kan in de top meer dan 1mil per jaar verdienen hoor.
in loon dienst? wie dan?
In Nederland dan he.
pi_103534791
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:39 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Directeur philips: 1.1 mil basissalaris per jaar,kan oplopen tot 3.3.
Toch aardig financieel onafhankelijk lijkt me.
pi_103534820
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:44 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Directeur philips: 1.1 mil basissalaris per jaar,kan oplopen tot 3.3.
Toch aardig financieel onafhankelijk lijkt me.
mmh das zekers netjes, maar is dat dan niet de eigenaar?
pi_103534836
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:45 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

mmh das zekers netjes, maar is dat dan niet de eigenaar?
Nee. Aandeelhouders zijn eigenaar he.
pi_103534874
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:43 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

in loon dienst? wie dan?
In Nederland dan he.
Partner bij een top advocaten kantoor.
Er zijn legio mogelijkheden, maar je moet wat te bieden hebben.

Ik geloof nog steeds in wat mijn ouders vroeger altijd hebben gezegd: Als je iets wilt, dan kan het!

Precies wat in het vorige filmpje naar voren komt. How Bad Do You Want It! :)
pi_103534912
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:48 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik geloof nog steeds in wat mijn ouders vroeger altijd hebben gezegd: Als je iets wilt, dan kan het!

Ook dat.
Is ook mijn mening.
Mits je geen pech hebt (handicap) of iets dergelijks ligt het gewoon aan jezelf of je succes behaald of niet.
Overigens vind ik als je 3-4 ton per jaar verdient je ook heeeel succesvol.
Doe dat maar een paar jaartjes, dan staat je rekening gewoon vol.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:53:43 #66
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_103535022
quote:

[..]

Stap eens een keer een MBO niveau 2-opleiding binnen tijdens een rekenles, zou ik zeggen. En vraag je dan af of het echt mogelijk is voor iemand die de tafel van 9 niet kent, om over 15 jaar een ton per jaar te verdienen.

Je maakt je eigen leven (en die van je omgeving) tot standaard en hebt voor mijn gevoel geen idee hoe groot die uitdaging voor anderen is.
pi_103535023
quote:

[..]

ja zekers, maar dan nog moet je geluk hebben.
Geluk dat de grote sportteam jou ontdekken, jou een kans geven enz.

Maar is echt goede motivatie filmpje _O_
Is ook een pro motivatie speaker, die op scholen enz. komt.
pi_103535062
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:53 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Stap eens een keer een MBO niveau 2-opleiding binnen tijdens een rekenles, zou ik zeggen. En vraag je dan af of het echt mogelijk is voor iemand die de tafel van 9 niet kent, om over 15 jaar een ton per jaar te verdienen.

Je maakt je eigen leven (en die van je omgeving) tot standaard en hebt voor mijn gevoel geen idee hoe groot die uitdaging voor anderen is.
Zijn gewoon mbo'ers die bijv. eigen aannemer bedrijf zijn begonnen en nu dikke auto/huis hebben enz.
Je moet niet onderschatten wat mbo'ers kunnen, zijn aanpakkers.
Door eigen bedrijf te beginnen kunnen ze goed binnenlopen.
Meer dan een gemiddelde hbo'er/vwo'er
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:56:37 #69
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_103535095
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:55 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Zijn gewoon mbo'ers die bijv. eigen aannemer bedrijf zijn begonnen en nu dikke auto/huis hebben enz.
Die zijn er ja, maar het zijn wel uitzonderingen. Dat is mijn probleem met deze discussie, de uitzondering wordt tot regel verheven. Want als Pietje het kan, dan moet Jantje het ook kunnen.
pi_103535106
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:56 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Die zijn er ja, maar het zijn wel uitzonderingen. Dat is mijn probleem met deze discussie, de uitzondering wordt tot regel verheven. Want als Pietje het kan, dan moet Jantje het ook kunnen.
als het een regel was, was iedereen wel rijk :P
pi_103535110
quote:

[..]

Precies, juist zij knallen gewoon en denken er niet teveel over na. Uiteindelijk wordt er een legertje HBO/WO-ers naar binnen gedreven om wat structuur aan te brengen. Dan zit de MBO-er allang zijn sigaar te roken ergens op een veel te groot jacht.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:57:42 #72
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_103535117
Ik geloof dat je vooral de kans op succes groter kunt maken. De mate van succes is, denk ik, vaak wel enigszins afhankelijk van geluk/toeval.

Heb je een baas die het in je ziet zitten (de eerdergenoemde gun-factor)? Of heb je een idee, wat op dat moment aanslaat?

Je ziet bij succesverhalen in het algemeen dezelfde zaken terugkomen: drive, hard werken, risico nemen, toeval.
pi_103535124
quote:

[..]

Hou alsjeblieft op man.
Jij kijkt naar die 1% van de mbo'ers die binnenloopt.
Kijk eens hoeveel mbo'ers bij de plaatselijke supermarkt elke dag vakken vullen!
Niet dat daar wat mis mee is, maar doe aub niet alsof de gemiddelde mbo'er het iq en de motivatie heeft om binnen te lopen.
pi_103535136
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:57 schreef 4br4x4s het volgende:
Ik geloof dat je vooral de kans op succes groter kunt maken. De mate van succes is, denk ik, vaak wel enigszins afhankelijk van geluk/toeval.

Heb je een baas die het in je ziet zitten (de eerdergenoemde gun-factor)? Of heb je een idee, wat op dat moment aanslaat?

Je ziet bij succesverhalen in het algemeen dezelfde zaken terugkomen: drive, hard werken, risico nemen, toeval.
Als je baas het niet ziet zitten, moet je naar een ander bedrijf gaan.
pi_103535167
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:56 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk (gedeeltelijk) gelijk.
Ik denk echter dat er meer mensen roepen "kan niet!" dan dat ze het daadwerkelijk niet kunnen. Is natuurlijk ook het makkelijkst want daarmee sluit je enige zelfreflectie uit en kun je achterover hangen en naar anderen wijzen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:00:28 #76
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_103535183
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:58 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Als je baas het niet ziet zitten, moet je naar een ander bedrijf gaan.
En daarmee maak je dus voor jezelf de kans groter om succes te hebben... Wat ik zeg, dus. Er zijn allerlei mogelijkheden om je kansen te vergroten.
pi_103535194
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:58 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Hou alsjeblieft op man.
Jij kijkt naar die 1% van de mbo'ers die binnenloopt.
Kijk eens hoeveel mbo'ers bij de plaatselijke supermarkt elke dag vakken vullen!
Niet dat daar wat mis mee is, maar doe aub niet alsof de gemiddelde mbo'er het iq en de motivatie heeft om binnen te lopen.
Daarentegen zie ik de gemiddelde MBO-er wel gelukkiger zijn dan de gemiddelde HBO/WO-er.
pi_103535263
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:59 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk (gedeeltelijk) gelijk.
Ik denk echter dat er meer mensen roepen "kan niet!" dan dat ze het daadwerkelijk niet kunnen. Is natuurlijk ook het makkelijkst want daarmee sluit je enige zelfreflectie uit en kun je achterover hangen en naar anderen wijzen.
Precies :Y

Ik heb al een paar jaar (ca. 5-6) een levensquote die me veel en veel verder heeft geholpen. Zolang je er maar mee bezig blijft en aan zelfreflectie doet. Hoe pijnlijk of confronterende dat soms ook is
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:04:34 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103535274
Voor sommige mensen zal het best zo zijn dat ze de keuze hebben, maar de gemiddelde palletsorteerder heeft over het algemeen de keuze niet.

Met een goed stel hersens, een bovenmodale achtergrond en een goede gezondheid heb je meer keuze dan wanneer je die voordelen al niet hebt.

Daarbij kunnen we niet allemaal kiezen voor succes, want dan is het geen succes meer.
Het is immers succes omdat het bovengemiddeld is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:05:47 #80
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_103535302
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:04 schreef draaijer het volgende:

[..]

Precies :Y

Ik heb al een paar jaar (ca. 5-6) een levensquote die me veel en veel verder heeft geholpen. Zolang je er maar mee bezig blijft en aan zelfreflectie doet. Hoe pijnlijk of confronterende dat soms ook is
En als jij het kan, kan een ander het ook. Toch?
pi_103535316
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:04 schreef Leandra het volgende:
Voor sommige mensen zal het best zo zijn dat ze de keuze hebben, maar de gemiddelde palletsorteerder heeft over het algemeen de keuze niet.

Met een goed stel hersens, een bovenmodale achtergrond en een goede gezondheid heb je meer keuze dan wanneer je die voordelen al niet hebt.
Ik ben het niet met je eens dat een gemiddelde palletsorteerder het niet zou kunnen. Kleine stapjes kunnen een groot resultaat hebben
pi_103535340
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:05 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

En als jij het kan, kan een ander het ook. Toch?
Het is in mijn beleving maar net hoe graag je het wil en dus wat je ervoor over hebt. Dat is echt voor de meeste mensen onder ons.
pi_103535350
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:04 schreef Leandra het volgende:
Misschien 10-20 jaar geleden nog. Maar dat geldt nu echt niet meer.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:12:04 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103535466
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:06 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens dat een gemiddelde palletsorteerder het niet zou kunnen. Kleine stapjes kunnen een groot resultaat hebben
Ja, allemaal rijk...
Vroeger was het een succes als je kind de middelbare school afgerond had, tegenwoordig is het een falen als je kind niet minimaal een vervolgopleiding afgerond heeft.

Succes is iets dat je boven de masse doet uitstijgen, we kunnen dus niet allemaal succes hebben, want dan is het de standaard geworden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:13:23 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103535502
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:08 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Misschien 10-20 jaar geleden nog. Maar dat geldt nu echt niet meer.
Je hebt altijd meer keuze als je basis beter is, al was het alleen maar om het netwerk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103535506
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:00 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Daarentegen zie ik de gemiddelde MBO-er wel gelukkiger zijn dan de gemiddelde HBO/WO-er.
Daar het het topic niet over hoor.
Bovendien is geluk nog minder te meten dan succes.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:13:56 #87
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_103535514
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:06 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik ben dan toch wel benieuwd hoe je dat voor je ziet... Welke kleine stapjes zou een palletsorteerder moeten nemen om over (laten we het ruim nemen) 20 jaar financieel onafhankelijk te zijn?
pi_103535558
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hebt altijd meer keuze als je basis beter is, al was het alleen maar om het netwerk.
Meer keuze wel. Maar zonder basis heb je ook de keuze. Je kan lenen voor te studie, je kan een bijbaantje/sport doen waar je een netwerk mee opbouwt.
pi_103535590
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:13 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik ben dan toch wel benieuwd hoe je dat voor je ziet... Welke kleine stapjes zou een palletsorteerder moeten nemen om over (laten we het ruim nemen) 20 jaar financieel onafhankelijk te zijn?
Een palletsorteerder kan gewoon een MBO opleiding gaan doen. Hiermee kan hij een 'beter' beroep krijgen denk ik.
Financieel onafhankelijk lukt sowieso niet binnen een jaar of 20.
pi_103535668
En wat doet TS dan? Geef es jouw voorbeeld van succes dan!
geen student meer :(
pi_103535672
quote:

[..]

Die sorteerder hoeft niet onafhankelijk te zijn. Een beetje nadenken tijdens je werk en de extra stappen te zetten geeft al zichtbaarheid. Vraag je dingen af en praat eens met je collega's erover. Proberen te verbeteren waar mogelijk. Verdiep je in de markt en competitie, praat eens met je manager of eigenaar. Help je manager succesvol te worden.
Wellicht gaat die dibbes een keer wat anders doen, zorg ervoor dat je een voorbeeld bent in alles wat je doet, en helemaal in ethiek?!
Als je ooit een kans krijgt, moet je die pakken, of gebruik je ervaring voor jezelf of elders.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:19:43 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103535696
quote:

[..]

Ik denk dat als Draaijer om zijn gelijk te halen een palletsorteerder strak gaat begeleiden op z'n weg naar succes, dat het dan nog lukt ook, maar dat is nou juist het probleem met zulke dingen; de kans dat er iemand is om je te begeleiden is altijd groter als je achtergrond wat beter is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:21:50 #93
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_103535746
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:16 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Een palletsorteerder kan gewoon een MBO opleiding gaan doen. Hiermee kan hij een 'beter' beroep krijgen denk ik.
Financieel onafhankelijk lukt sowieso niet binnen een jaar of 20.
Dat bedoel ik, succes is voor mij het halen van je plafond. Alleen ligt dat plafond voor die palletsorteerder stukken lager dan voor anderen. Als die met snoeihard werken zn hbo afrondt en in middle management terecht komt heeft ie het fantastisch gedaan.

Draaijer gelooft dat er uberhaupt geen plafonds zijn voor de meeste mensen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:23:55 #94
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_103535796

[ Bericht 100% gewijzigd door Hephaistos. op 25-10-2011 11:25:44 ]
pi_103535835
Ik heb ergens gelezen dat Draaijer bakken met geld verdient, maar nog steeds lager dan 99% van FOK! :')

Maar zou leuk zijn als we lering van hem kunnen trekken :P
pi_103535876
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:18 schreef Studentkoos het volgende:
En wat doet TS dan? Geef es jouw voorbeeld van succes dan!
• Ik ben begonnen als tekenaar (constructie details) Dit bedrijf ging failliet en moest ik wat anders doen.
• Daarna ben ik een keer in de handel gestapt als verkoper van een totaal niet spannend halffabrikaat. Alleen heb ik me nooit tegoed gevoelt om alles aan te pakken en dus te doen. Je begint helemaal onderaan. Dus een ego moet niet in de weg zitten
• Daarna in de IT voor mezelf begonnen. Hier had ik toch wat meer voorbereiding moeten treffen door het eea te lezen over een eigen bedrijf en bedrijfsvoering, maar ik heb mega mega veel geleerd. Helaas nar bijna 3 jaar werd ik afhankelijk van een grote vis die niet betaalde en moest ik weer in loondienst (dus net geen chapter 11 ;) )
• Toen ben ik bij een amerikaanse club gegaan en die konden mij trainen op compenties. Super eng, maar ik dacht kom maar op en luister maar mee. Over een maand zie ik wel waar ik sta en of ik erop vooruitgegaan ben. Dat doen de meesten niet!! Durf je zwaktes te tonen en zelf onder ogen te zien.
• Toen ben ik de manager geworden van 2 afdelingen (ook van de afdeling waar ik werkzaam was) Dat laatste was een hele mooie leerschool. Sommige mensen zaten daar 7 jaar en ik nog geen 2 jaar en toen werd ik de manager van die mensen. Dus wat ik daar mocht leren was onbetaalbaar
• Daarna ben ik bij een ander Amerikaans beursgenoteerd IT bedrijf commercieel directeur geworden voor Europe

Altijd heb ik gedacht dat ik de deskel op mijn neus zou krijgen omdat ik geen MBA oid heb genoten (is ook wel te merken). Maar nu pas geloof ik erin dat ervaring veel meer waard is.

Inmiddels heb ik weer wat stappen gemaakt

Door mijn eigen ervaring zie ik dat het verschil zit in attitude, positiviteit en verantwoordelijkheid nemen voor je daden en je ontwikkeling

Hetzelfde hoorde ik toevallig ook Steve Jobs ook zeggen in zijn speech op een universiteit. (ergens van 2005)
pi_103535953
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een waardevol netwerk kun je gemakkelijk zelf optuigen. Daarnaast heb je een aantal voordelen die een hoop 'rijken' niet hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:13 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Daar het het topic niet over hoor.
Bovendien is geluk nog minder te meten dan succes.
Het is gedeeltelijk ontopic, succes kent voor mij is voor mij persoonlijk een integrale definitie. En ja om me heen zie ik lager opgeleiden gelukkiger zijn dan carrieretijgers.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:29:03 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103535961
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Die sorteerder hoeft niet onafhankelijk te zijn. Een beetje nadenken tijdens je werk en de extra stappen te zetten geeft al zichtbaarheid. Vraag je dingen af en praat eens met je collega's erover. Proberen te verbeteren waar mogelijk. Verdiep je in de markt en competitie, praat eens met je manager of eigenaar. Help je manager succesvol te worden.
Wellicht gaat die dibbes een keer wat anders doen, zorg ervoor dat je een voorbeeld bent in alles wat je doet, en helemaal in ethiek?!
Als je ooit een kans krijgt, moet je die pakken, of gebruik je ervaring voor jezelf of elders.
Hij is waarschijnlijk ook palletsorteerder omdat dat nadenken hem zo lekker afging, en hij na z'n vmbo-diploma genoeg keuze had qua vervolgopleiding maar geen zin had door te leren...

Er zal best een uitzondering bij zijn die het wel in z'n mars heeft, maar die komt er ook wel, degenen die er niet komen hebben de potentie niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_103536011
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:21 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, succes is voor mij het halen van je plafond. Alleen ligt dat plafond voor die palletsorteerder stukken lager dan voor anderen. Als die met snoeihard werken zn hbo afrondt en in middle management terecht komt heeft ie het fantastisch gedaan.

Draaijer gelooft dat er uberhaupt geen plafonds zijn voor de meeste mensen.
Ik geloof inderdaad niet meer dat er een plafond is.

Wel kan ik waarderen dat je zegt dat het halen van je plafond succes voor je is. Dat geeft je waarschijnlijk ook meer rust.

Mijn vrienden vonden mij in het verleden erg onrustig. Dat is gelukkig nu minder
pi_103536153
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij is waarschijnlijk ook palletsorteerder omdat dat nadenken hem zo lekker afging, en hij na z'n vmbo-diploma genoeg keuze had qua vervolgopleiding maar geen zin had door te leren...

Er zal best een uitzondering bij zijn die het wel in z'n mars heeft, maar die komt er ook wel, degenen die er niet komen hebben de potentie niet.
Ik vind het echt te kortzichtig wat je zegt. In mijn ogen impliceer je dat die gasten dus niks meer kunnen dan dat! Ik geloof heilig dat er meer competenties in een aantal van die mensen zit.

Het is echt van hoe sterk wil je iets. Ook mijn kinderen zal ik vertellen wat mijn ouders mij vertelden. Je kan wat je wilt!
Verder hebben mijn ouders nooit gezegd wat goed of minder goed is. Dat zal ik ook niet doen naar mijn kinderen. Je moet iets doen wat leuk is
pi_103536264
Er zijn heel veel dingen die je niet kan controleren. Je kan morgen aangereden worden, met minder verstand geboren worden, slechte opvoeding krijgen. En bedenk het allemaal maar.

Wat mij dan wel weer opvalt is het volgende. Vrijwel alle succesvolle mensen maken het beste van de gegeven omstandigheden. En ja, genoeg succesvolle mensen die altijd de wind mee hebben gehad, maar nog veel meer succesvolle mensen die zeer veel tegenwind hebben gehad.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:38:34 #102
358979 Studentkoos
mis studie :(
pi_103536273
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:26 schreef draaijer het volgende:

[..]

• Ik ben begonnen als tekenaar (constructie details) Dit bedrijf ging failliet en moest ik wat anders doen.
• Daarna ben ik een keer in de handel gestapt als verkoper van een totaal niet spannend halffabrikaat. Alleen heb ik me nooit tegoed gevoelt om alles aan te pakken en dus te doen. Je begint helemaal onderaan. Dus een ego moet niet in de weg zitten
• Daarna in de IT voor mezelf begonnen. Hier had ik toch wat meer voorbereiding moeten treffen door het eea te lezen over een eigen bedrijf en bedrijfsvoering, maar ik heb mega mega veel geleerd. Helaas nar bijna 3 jaar werd ik afhankelijk van een grote vis die niet betaalde en moest ik weer in loondienst (dus net geen chapter 11 ;) )
Toen ben ik bij een amerikaanse club gegaan en die konden mij trainen op compenties. Super eng, maar ik dacht kom maar op en luister maar mee. Over een maand zie ik wel waar ik sta en of ik erop vooruitgegaan ben. Dat doen de meesten niet!! Durf je zwaktes te tonen en zelf onder ogen te zien.
• Toen ben ik de manager geworden van 2 afdelingen (ook van de afdeling waar ik werkzaam was) Dat laatste was een hele mooie leerschool. Sommige mensen zaten daar 7 jaar en ik nog geen 2 jaar en toen werd ik de manager van die mensen. Dus wat ik daar mocht leren was onbetaalbaar
• Daarna ben ik bij een ander Amerikaans beursgenoteerd IT bedrijf commercieel directeur geworden voor Europe

Altijd heb ik gedacht dat ik de deskel op mijn neus zou krijgen omdat ik geen MBA oid heb genoten (is ook wel te merken). Maar nu pas geloof ik erin dat ervaring veel meer waard is.

Inmiddels heb ik weer wat stappen gemaakt

Door mijn eigen ervaring zie ik dat het verschil zit in attitude, positiviteit en verantwoordelijkheid nemen voor je daden en je ontwikkeling

Hetzelfde hoorde ik toevallig ook Steve Jobs ook zeggen in zijn speech op een universiteit. (ergens van 2005)
Succes = een Amerikaanse club stappen ^O^

Maar wat bedoel je met club :?
pi_103536308
quote:
Indien financieel onafhankelijk betekent dat hij meer investeringsopbrengsten heeft dan uitgaven, zou hij (volgens mij) het volgende moeten doen:
- spaar/investeer minstens 50% van zijn/haar loon
- creer (een of meerdere) alternatieve inkomststromen (geef priveles, verkoop op ebay, whatever)

Je hoeft geen miljoen te hebben om financieel onafhankelijk te zijn.
Veronderstel dat de uitgaven 1000 euro per maand (of 12000 euro per jaar zijn). Indien hij slechts 3% opbrengsten heeft, heeft hij aan 12000*100/3 euro = 400000 euro voldoende.
pi_103536353
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:38 schreef Kandijfijn het volgende:
Er zijn heel veel dingen die je niet kan controleren. Je kan morgen aangereden worden, met minder verstand geboren worden, slechte opvoeding krijgen. En bedenk het allemaal maar.

Wat mij dan wel weer opvalt is het volgende. Vrijwel alle succesvolle mensen maken het beste van de gegeven omstandigheden. En ja, genoeg succesvolle mensen die altijd de wind mee hebben gehad, maar nog veel meer succesvolle mensen die zeer veel tegenwind hebben gehad.
De mensen die het gemaakt hebben en failliet gaan, zijn zo weer terug bij financieel succes. De meeste zeggen dat je eerste een keer failliet gegaan moet zijn wil je iets kunnen leren en iets serieus op kunnen bouwen
pi_103536384
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:38 schreef Studentkoos het volgende:

[..]

Succes = een Amerikaanse club stappen ^O^

Maar wat bedoel je met club :?
club = bedrijf. Sorry.
Ik vind de Amerikaanse werkgevers echt briljant! Resultaat gedreven en met spirit
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:44:26 #106
358979 Studentkoos
pi_103536452
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:42 schreef draaijer het volgende:

[..]

club = bedrijf. Sorry.
Ik vind de Amerikaanse werkgevers echt briljant! Resultaat gedreven en met spirit
Mag ik ook vragen of het in Amerika zelf was waar je naartoe ging, of dat je in de Randstad bleef?

Ik heb zelf nu al 3 aanbiedingen gekregen qua werk, heb nu dus volledige vrijheid om te gaan en staan waar ik wil :P

Geen van hen is een Amerikaans bedrijf echter, maar goed... ken alleen Microsoft en Google eigenlijk :')
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:45:42 #107
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_103536500
Dat soort termen zijn altijd goedpraterij achteraf voor wat vooral mazzel is geweest. Natuurlijk kan je niet niksnutten, maar het is ridicuul om te denken dat iedereen zonder succes daar dus ook niet voor gekozen en/of geknokt heeft.
Ik ben redelijk succesvol, maar kan zo de paar momenten aanwijzen waar ik totaal geen invloed op heb gehad maar die fundamenteel zijn geweest voor dat succes. Dan kan je wellicht zweverig gaan zitten beweren dat je zoiets 'afdwingt' maar je wordt sowieso niet succesvol door een zweefteef te zijn mag ik hopen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_103536545
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:44 schreef Studentkoos het volgende:

[..]

Mag ik ook vragen of het in Amerika zelf was waar je naartoe ging, of dat je in de Randstad bleef?

Ik heb zelf nu al 3 aanbiedingen gekregen qua werk, heb nu dus volledige vrijheid om te gaan en staan waar ik wil :P

Geen van hen is een Amerikaans bedrijf echter, maar goed... ken alleen Microsoft en Google eigenlijk :')
Dat was een Amerikaans bedrijf in NL. Wij gaan 1e - 2e kwartaal volgend jaar verhuizen naar de US. :)
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:54:34 #109
358979 Studentkoos
pi_103536796
quote:
19s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:45 schreef kingmob het volgende:
Dat soort termen zijn altijd goedpraterij achteraf voor wat vooral mazzel is geweest. Natuurlijk kan je niet niksnutten, maar het is ridicuul om te denken dat iedereen zonder succes daar dus ook niet voor gekozen en/of geknokt heeft.
Ik ben redelijk succesvol, maar kan zo de paar momenten aanwijzen waar ik totaal geen invloed op heb gehad maar die fundamenteel zijn geweest voor dat succes. Dan kan je wellicht zweverig gaan zitten beweren dat je zoiets 'afdwingt' maar je wordt sowieso niet succesvol door een zweefteef te zijn mag ik hopen.
Ik den kwel dat je succesvol kan worden met het juiste netwerk. Niet voor niets zijn veel Ivy Leagues president geworden, maar ook aan een universiteit studeren zoals Wouter Bos en Balkenende hebben gedaan is bijna een voorwaarde, maar goed een land laten leiden door een mbo'er met alle respect dat gaat iets te ver :P

Of uitzonderlijke prestaties, dat helpt ook. Al die energie die daarin wordt gestopt kan makkelijk in kennis worden gestoken :)
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:19:57 #110
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_103537558
quote:
pi_103537641
Ik krijg echt zo'n Tjakka gevoel bij dit topic :')

Als je maar een vet betaalde baan hebt en een dure auto voor de deur dat ben je
succesvol?

Hmmmm, misschien zien de meeste dat zo, hoewel je zomaar ineens morgen op
straat kan komen te staan wegens reorganisatie of iets dergelijks en je huwelijk
ondertussen naar de klote is gegaan omdat je 80 uur per week met je werk bezig
bent en daardoor ook een beetje je kinderen bent vergeten, waardoor je erg
laat achterkomt dat je zoon al jaren aan de drugs verslaafd is.

Als je ondertussen tenminste niet de pijp bent uitgegaan omdat je een hartaanval
hebt gekregen door zoveel stress op het werk.

Ik noem maar wat hoor :P
pi_103537663
Succes is gedeeltelijk een keuze en afhankelijk van de mensen die in jouw jeugd aanwezig zijn geweest. Ik kan mij heel goed voorstellen dat niet-functionerende ouders (bijstand, geestelijke mishandeling), slechte vrienden (puur toeval: je woont in een rotbuurt) etc. kunnen leiden tot slechte keuzes. Keuzes die je laten belanden in een vicieuze cirkel van kansloosheid en negativiteit. Ik vind dat topicstarter te gemakkelijk aanneemt dat je wil om te excelleren volledig in je eigen handen ligt.
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
pi_103537695
Daarnaast negeert TS ook simpelweg de neurobiologische inzichten inzake de functionering van de mens.
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
pi_103537699
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik krijg echt zo'n Tjakka gevoel bij dit topic :')

[ afbeelding ]

Als je maar een vet betaalde baan hebt en een dure auto voor de deur dat ben je
succesvol?

Hmmmm, misschien zien de meeste dat zo, hoewel je zomaar ineens morgen op
straat kan komen te staan wegens reorganisatie of iets dergelijks en je huwelijk
ondertussen naar de klote is gegaan omdat je 80 uur per week met je werk bezig
bent en daardoor ook een beetje je kinderen bent vergeten, waardoor je erg
laat achterkomt dat je zoon al jaren aan de drugs verslaafd is.

Als je ondertussen tenminste niet de pijp bent uitgegaan omdat je een hartaanval
hebt gekregen door zoveel stress op het werk.

Ik noem maar wat hoor :P
We hadden het over financieel succes.

Voor mij is succes gezondheid van ons gezin en dicht daarbij is financieel succes omdat je toekomst er zoveel zekerder uitziet, Zeker als je een gezin hebt. De kids kunnen studeren mochten ze die ambitie hebben en we liggen nooit wakker van mogelijk komende uitgaven
pi_103537724
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:25 schreef Gewetensvol het volgende:
Daarnaast negeert TS ook simpelweg de neurobiologische inzichten inzake de functionering van de mens.
:( Waarom denk je dat?
pi_103537860
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

We hadden het over financieel succes.

Voor mij is succes gezondheid van ons gezin en dicht daarbij is financieel succes omdat je toekomst er zoveel zekerder uitziet, Zeker als je een gezin hebt. De kids kunnen studeren mochten ze die ambitie hebben en we liggen nooit wakker van mogelijk komende uitgaven
ja ja dat had ik ondertussen wel door dat het om alleen om financieel succes ging
en misschien is dat nu juist niet zo verstandig om je alleen daar op te richten, hoewel
als je huwelijk naar de klote gaat en je vrouw er ook zo over denkt ze er natuurlijk wel
''succesvol'' een vette alementatie uit kan slepen.

Dat dan weer wel :+

Maar eh.. ik wens jullie allemaal een succesvol maar vooral gezond en een gelukkig
lang leven toe. Zo ben ik dan ook wel weer *;
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:32:19 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103537920
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:35 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik vind het echt te kortzichtig wat je zegt. In mijn ogen impliceer je dat die gasten dus niks meer kunnen dan dat! Ik geloof heilig dat er meer competenties in een aantal van die mensen zit.

Het is echt van hoe sterk wil je iets. Ook mijn kinderen zal ik vertellen wat mijn ouders mij vertelden. Je kan wat je wilt!
Verder hebben mijn ouders nooit gezegd wat goed of minder goed is. Dat zal ik ook niet doen naar mijn kinderen. Je moet iets doen wat leuk is
Als die palletsorteerder de potentie heeft komt het er wel uit.
En als die palletsorteerder gelukkig is als palletsorteerder, en zielsongelukkig zou zijn als Herbalife vertegenwoordiger, omdat hij dan in feite niets anders doet dan mensen besodemieteren, dan is het misschien wel een keuze, maar wel een keuze voor zijn geluk.

Maar jij komt dus nooit iemand tegen waarvan je denkt "mijn hemel, hoe dom kun je zijn?!"?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:42:26 #118
358979 Studentkoos
pi_103538225
Ik zou bijvoorbeeld wel een eigen bedrijf/toko willen beginnen, maar ik ben bang dat ik het eerste jaar niets ga krijgen en veel geld mis ga lopen die ik kon krijgen met werk ;(
pi_103539607
Succes is deel ervaring, deel opleiding en groot deel geluk. Zie het als een driehoek, je moet van alle drie wat hebben. Als je van de een minder hebt moet je meer van de andere hebben. Zoals Taleb al eens mooi omschreef over beursjongen (geen talent maar extreem veel geluk).
pi_103540832
Eigenlijk is elke discussie op voorhand al overbodig. TS is naar eigen zeggen succesvol en zal er dus heilig van overtuigd zijn dat succes een eigen keus is geweest. Op zich valt hem dat niet eens kwalijk te nemen, want het is niet even makkelijk om jezelf in anderen te verplaatsen die het zwaarder hebben.

Maar goed, succes is tot op zekere hoogte een keuze.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_103541171
Succes is deels een keuze.

De willekeurige Afrikaan heeft pech gehad. De willekeurige Nederland geluk. Daarom hoef ik vrij weinig te weten van de Nederlander die klaagt over de moeilijkheden in zijn/haar leven. Wij hebben een groot en belangrijk deel van succes in de schoot geworpen gekregen. Je moet nogal blind en arrogant zijn om zo te janken over een bevoorrechte positie.

En daar komt nog bij dat wij de luxe hebben om voor onszelf te bepalen wat wij succes vinden en wat niet omdat de basis gegarandeerd wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door waht op 25-10-2011 14:17:16 ]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:09:04 #122
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103541391
Hmm interessant topique. Vind het moeilijk om er over te oordelen want er spelen veel dingen mee. Ik denk wel dat als je hard werkt, je succes kan hebben. Maar er zijn er ook zat die het niet lukt, en dat zal ongetwijfeld met attitude enzovoorts te maken hebben, maar ook met andere omstandigheden. Zelf denk ik dat het ook voor een groot deel met opvoeding te maken heeft. Als je uit een stabiele omgeving komt, loop je al twee stappen vooruit dan iemand uit een slechtere achtergrond, in elk opzicht eigenlijk. En verder ja gezondheid natuurlijk. Hmm, interessant om over na te denken :)
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:34:49 #123
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103542290
Maaiveld topic! :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:05 schreef draaijer het volgende:

Maar een hoge opleiding is geen noodzaak ben ik achter gekomen. Ervaring weegt op een gegeven moment veel meer.
Helemaal mee eens, maar in Nederland moet je uitkijken met success want het is bijna een vies woord.

Je zal merken dat het straks in de VS er heel anders aan toe gaat. ;)
reset
pi_103542500
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:34 schreef Individual het volgende:
Maaiveld topic! :D

[..]

Helemaal mee eens, maar in Nederland moet je uitkijken met success want het is bijna een vies woord.

Je zal merken dat het straks in de VS er heel anders aan toe gaat. ;)
Klopt en in de UK is het ook al anders. Als je hier ook maar een beetje financieel succes hebt, dan ben je een lul. Er over praten is helemaal een NoGo. :)
pi_103542612
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:09 schreef Eva4Evah het volgende:
Hmm interessant topique. Vind het moeilijk om er over te oordelen want er spelen veel dingen mee. Ik denk wel dat als je hard werkt, je succes kan hebben. Maar er zijn er ook zat die het niet lukt, en dat zal ongetwijfeld met attitude enzovoorts te maken hebben, maar ook met andere omstandigheden. Zelf denk ik dat het ook voor een groot deel met opvoeding te maken heeft. Als je uit een stabiele omgeving komt, loop je al twee stappen vooruit dan iemand uit een slechtere achtergrond, in elk opzicht eigenlijk. En verder ja gezondheid natuurlijk. Hmm, interessant om over na te denken :)
Interesting. Ik heb eigenlijk nooit gedacht hoe het zou zijn als je uit een "gebroken" gezin zou komen en of dat invloed zou hebben op je toekomstige financiele succes.

Waarom denk je dat die mensen 2 stappen achterstand genieten?
pi_103542700
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
Eigenlijk is elke discussie op voorhand al overbodig. TS is naar eigen zeggen succesvol en zal er dus heilig van overtuigd zijn dat succes een eigen keus is geweest. Op zich valt hem dat niet eens kwalijk te nemen, want het is niet even makkelijk om jezelf in anderen te verplaatsen die het zwaarder hebben.

Maar goed, succes is tot op zekere hoogte een keuze.
Koos ik wil geen plaatje vormen, maar het is een soort van geloof. Is bij jou nooit het kwartje gevallen toen je iemand wat hoorde zeggen? Heb je nooit antwoorden gevonden die later pas op z'n plek vielen?

Ik heb me altijd afgevraagd hoe je nou financieel succesvol zou kunnen worden. Met de kennis die ik nu heb zou ik het wellicht anders doen in de toekomst. In ieder geval weet ik wat ik mijn kinderen zal moeten antwoorden mochten ze het ooit willen weten en of er ooit naar op zoek gaan. Dan kan je ze de keuze geven en dan is het aan hen hoe graag ze het willen
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:03:29 #127
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103543268
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Interesting. Ik heb eigenlijk nooit gedacht hoe het zou zijn als je uit een "gebroken" gezin zou komen en of dat invloed zou hebben op je toekomstige financiele succes.

Nou ik denk even aan mijn omgeving en de gezinnen die ik ken. Mensen uit probleemgezinnen lopen vaak achter als het om mensenkennis gaat, want dat wordt ze thuis niet (goed) geleerd (de simpelste dingen, van hoe moet je met mensen omgaan, wie kun je vertrouwen, foute vrienden enz). Dat is mij bijvoorbeeld ook niet geleerd en daar ben ik zelf achtergekomen, gelukkig kom ik niet uit een heel erg gebroken gezin, maar er zijn toch flink wat dingen gebeurd die totaal verkeerd zijn. Mensenkennis is naar mijn mening een belangrijke factor als het om (financieel) succes gaat. Als jij geen sociale vaardigheden hebt en niet weet hoe je je moet gedragen, zul je het niet ver schoppen.

Verder leren deze mensen vaak ook niet met geld omgaan, want een probleemgezin gaat vaak gepaard met financiële problemen, ik zie het in mijn omgeving. Het wordt ze simpelweg niet geleerd. Hoe kun je dan ooit succesvol worden? En dan heb ik het nog niet eens over psychische en emotionele problemen die kunnen optreden, allemaal factoren die in de weg kunnen staan (ook bij mijzelf).

De positieve kant hiervan is dat als je eruit weet te komen en zelf kunt inzien wat er mis is gegaan bij je opvoeding en hoe je hiervan kan leren, je ook echt een sterk mens kunt worden en dus succesvol kunt worden, in alle opzichten, dus ook financieel.

De keerzijde is dat veel mensen hier niet weten uit te komen, denk bijvoorbeeld aan studenten met een slechte thuissituatie die simpelweg het geld niet hebben om op kamers te gaan, terwijl dat veel beter voor ze zou zijn. Die mensen blijven dus in al die negativiteit hangen en weten dit dus niet om te zetten in succes. Ik geloof zeker dat je goed in je vel moet zitten wil je financieel succes hebben (zijn vast ook wel wat uitzonderingen, maar ok). En dat wordt dus voor een groot deel bepaald door de opvoeding. Opvoeding speelt zo'n ongelooflijk grote rol in wie je bent; als jij een liefhebbende ouders hebt die je onvoorwaardelijk steunen in alles wat je doet, dan komt dan financiële succes vanzelf wel.
pi_103548374
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 15:03 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Nou ik denk even aan mijn omgeving en de gezinnen die ik ken. Mensen uit probleemgezinnen lopen vaak achter als het om mensenkennis gaat, want dat wordt ze thuis niet (goed) geleerd (de simpelste dingen, van hoe moet je met mensen omgaan, wie kun je vertrouwen, foute vrienden enz). Dat is mij bijvoorbeeld ook niet geleerd en daar ben ik zelf achtergekomen, gelukkig kom ik niet uit een heel erg gebroken gezin, maar er zijn toch flink wat dingen gebeurd die totaal verkeerd zijn. Mensenkennis is naar mijn mening een belangrijke factor als het om (financieel) succes gaat. Als jij geen sociale vaardigheden hebt en niet weet hoe je je moet gedragen, zul je het niet ver schoppen.

Verder leren deze mensen vaak ook niet met geld omgaan, want een probleemgezin gaat vaak gepaard met financiële problemen, ik zie het in mijn omgeving. Het wordt ze simpelweg niet geleerd. Hoe kun je dan ooit succesvol worden? En dan heb ik het nog niet eens over psychische en emotionele problemen die kunnen optreden, allemaal factoren die in de weg kunnen staan (ook bij mijzelf).

De positieve kant hiervan is dat als je eruit weet te komen en zelf kunt inzien wat er mis is gegaan bij je opvoeding en hoe je hiervan kan leren, je ook echt een sterk mens kunt worden en dus succesvol kunt worden, in alle opzichten, dus ook financieel.

De keerzijde is dat veel mensen hier niet weten uit te komen, denk bijvoorbeeld aan studenten met een slechte thuissituatie die simpelweg het geld niet hebben om op kamers te gaan, terwijl dat veel beter voor ze zou zijn. Die mensen blijven dus in al die negativiteit hangen en weten dit dus niet om te zetten in succes. Ik geloof zeker dat je goed in je vel moet zitten wil je financieel succes hebben (zijn vast ook wel wat uitzonderingen, maar ok). En dat wordt dus voor een groot deel bepaald door de opvoeding. Opvoeding speelt zo'n ongelooflijk grote rol in wie je bent; als jij een liefhebbende ouders hebt die je onvoorwaardelijk steunen in alles wat je doet, dan komt dan financiële succes vanzelf wel.
Uhm, mensen uit probleemgezinnen hebben juist mensenkennis. Dat zijn namelijk de mensen die met slechte mensen in aarraking komen of gekomen zijn. Mensen uit gegoede gezinnen zien alleen maar positieve dingen, nooit de negatieve kanten van het leven. Die zijn dus naïef en denken dat dat voor iedereen geld.

Daarnaast kan een student gewoon lenen zodat die op kamers kan, die vlieger gaat dus niet op. Probleem is meer een kamer vinden.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:40:14 #129
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103548928
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:24 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Uhm, mensen uit probleemgezinnen hebben juist mensenkennis. Dat zijn namelijk de mensen die met slechte mensen in aarraking komen of gekomen zijn. Mensen uit gegoede gezinnen zien alleen maar positieve dingen, nooit de negatieve kanten van het leven. Die zijn dus naïef en denken dat dat voor iedereen geld.

Daarnaast kan een student gewoon lenen zodat die op kamers kan, die vlieger gaat dus niet op. Probleem is meer een kamer vinden.
Zolang mensen in een probleemgezin blijven, dus in die negatieve sfeer blijven hangen, hebben ze minder mensenkennis dan wanneer ze eruit komen. Bijvoorbeeld mensen die foute vrienden hebben gehad. Je kunt erin blijven hangen en er niet van leren, dat noem ik nou niet echt mensenkennis hebben. Maar als je eruit komt, ja dan heb je ervan geleerd, dan heb je inderdaad mensenkennis.

En inderdaad, mensen die die problemen weten te overwinnen, hebben vaak goede mensenkennis.

En dat lenen, ja dat kan inderdaad, maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan, en 't is nogal een nadeel om met een studieschuld te zitten. Kamer vinden is ook een groot probleem ja.
pi_103549254
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:40 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Zolang mensen in een probleemgezin blijven, dus in die negatieve sfeer blijven hangen, hebben ze minder mensenkennis dan wanneer ze eruit komen. Bijvoorbeeld mensen die foute vrienden hebben gehad. Je kunt erin blijven hangen en er niet van leren, dat noem ik nou niet echt mensenkennis hebben. Maar als je eruit komt, ja dan heb je ervan geleerd, dan heb je inderdaad mensenkennis.

En inderdaad, mensen die die problemen weten te overwinnen, hebben vaak goede mensenkennis.

En dat lenen, ja dat kan inderdaad, maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan, en 't is nogal een nadeel om met een studieschuld te zitten. Kamer vinden is ook een groot probleem ja.
Klopt. Als je er in blijft hangen is het niet goed. Maar dat is vaak toch ook wel eigen schuld hoor.
Als je wilt, en er dus uit komt, kan je er van leren.
Mensen uit gegoede gezinnen komen nooit in zulke situaties.
Opeens komen ze in 'de grote mensen wereld' en komen ze wel in zulke situaties. Vaak gaan ze er dan naïef mee om.

Studieschuld is inderdaad een nadeel, maar waar een wil is... Het ging namelijk om het zelf kunnen bepalen ;)
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:03:42 #131
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103549701
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:49 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Klopt. Als je er in blijft hangen is het niet goed. Maar dat is vaak toch ook wel eigen schuld hoor.
Als je wilt, en er dus uit komt, kan je er van leren.
Mensen uit gegoede gezinnen komen nooit in zulke situaties.
Opeens komen ze in 'de grote mensen wereld' en komen ze wel in zulke situaties. Vaak gaan ze er dan naïef mee om.

Studieschuld is inderdaad een nadeel, maar waar een wil is... Het ging namelijk om het zelf kunnen bepalen ;)
Ja tuurlijk, waar een wil is, is een weg, en ik zou ook idd als ik in een vergiftigde situatie zat, op kamers gaan, dan maar een studieschuld. Maar daar moet je dan maar net sterk genoeg voor zijn he? Vergt een hele hoop van een persoon.

Wat betreft die andere problemen: ja je kunt eruit komen dat geloof ik zeker, maar ik denk ook wel dat er echt mensen zijn die er in blijven hangen. Ja of dat hun eigen schuld is... vind ik discutabel. Tuurlijk, in veel gevallen is dat zo, maar ik kan me ook voorstellen dat je op een gegeven moment zo veel problemen hebt dat het je allemaal boven het hoofd groeit. En dat je er jaren over doet om die op te lossen. Of je komt er helemaal niet uit.

Lastig onderwerp, maar wel 'leuk' om over na te denken. :)
pi_103550184
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:03 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, waar een wil is, is een weg, en ik zou ook idd als ik in een vergiftigde situatie zat, op kamers gaan, dan maar een studieschuld. Maar daar moet je dan maar net sterk genoeg voor zijn he? Vergt een hele hoop van een persoon.

Wat betreft die andere problemen: ja je kunt eruit komen dat geloof ik zeker, maar ik denk ook wel dat er echt mensen zijn die er in blijven hangen. Ja of dat hun eigen schuld is... vind ik discutabel. Tuurlijk, in veel gevallen is dat zo, maar ik kan me ook voorstellen dat je op een gegeven moment zo veel problemen hebt dat het je allemaal boven het hoofd groeit. En dat je er jaren over doet om die op te lossen. Of je komt er helemaal niet uit.

Lastig onderwerp, maar wel 'leuk' om over na te denken. :)
Dan ben je er dus niet op tijd uitgestapt. Misschien bang om uit te stappen of misschien geen zin om uit te stappen (want drugs gebruiken vinden ze misschien leuk). Dat is wel hun eigen schuld dan.
Daarnaast kan het weer jaren duren voordat je uit de problemen bent, maar dan kan je wel beginnen met opbouwen. Hierdoor kan je dus succes creëeren.
In Nederland kan je altijd uit de problemen komen, echter moet je hiervoor wel een sterke persoonlijkheid hebben.
Het beste is dus om te zorgen dat je niet in de problemen komt (geen verkeerde vrienden in je omgeving laten komen). Echter kan je altijd pech hebben (trouwen met een fout persoon bijvoorbeeld die je dan mishandeld). Op zulke momenten moet je je sterke persoonlijkheid tonen en er uit durven stappen.
Ik geloof dat er heel veel mensen zijn die niet zo'n sterke persoonlijkheid hebben. Dat zijn dan ook juist de mensen die in de problemen komen/blijven (tenzij ze dus in een gegoede omgeving opgroeien).
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:19:16 #133
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103550219
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:18 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Dan ben je er dus niet op tijd uitgestapt. Misschien bang om uit te stappen of misschien geen zin om uit te stappen (want drugs gebruiken vinden ze misschien leuk). Dat is wel hun eigen schuld dan.
Daarnaast kan het weer jaren duren voordat je uit de problemen bent, maar dan kan je wel beginnen met opbouwen. Hierdoor kan je dus succes creëeren.
In Nederland kan je altijd uit de problemen komen, echter moet je hiervoor wel een sterke persoonlijkheid hebben.
Het beste is dus om te zorgen dat je niet in de problemen komt (geen verkeerde vrienden in je omgeving laten komen). Echter kan je altijd pech hebben (trouwen met een fout persoon bijvoorbeeld die je dan mishandeld). Op zulke momenten moet je je sterke persoonlijkheid tonen en er uit durven stappen.
Ik geloof dat er heel veel mensen zijn die niet zo'n sterke persoonlijkheid hebben. Dat zijn dan ook juist de mensen die in de problemen komen/blijven (tenzij ze dus in een gegoede omgeving opgroeien).
Maar is het dan hun schuld dat ze geen sterke persoonlijkheid hebben?
pi_103550268
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:19 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Maar is het dan hun schuld dat ze geen sterke persoonlijkheid hebben?
Laat ik het anders verwoorden. Iedereen heeft een sterke persoonlijkheid. Echter: durf je die te tonen of niet. Deze mensen tonen het niet. En ja, daar kan je wat aan doen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:21:23 #135
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_103550307
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Jij zegt dat je ouders altijd hebben gezegd dat je alles kan wat je wil, en dat ze nooit negatief hebben gedaan over mogelijkheden. Dat heeft jou gevormd, daardoor heb je waarschijnlijk de instelling die je succesvol heeft gemaakt.

Als je als kind alleen maar verteld wordt dat je niet deugt of dat je helemaal nooit feedback krijgt omdat niemand zich voor je interesseert, dan krijg je een heel ander zelfbeeld en hele andere overlevingsstrategieën. Dat vormt je en is maar met heel veel moeite te overkomen.
Sommige mensen drijft het juist om harder te werken (vanuit dus allerlei motivaties als bewijsdrang maar vaak niet gedreven door plezier >burnouts etc) maar veel zien gewoon hun mogelijkheden niet.
pi_103550392
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:21 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Jij zegt dat je ouders altijd hebben gezegd dat je alles kan wat je wil, en dat ze nooit negatief hebben gedaan over mogelijkheden. Dat heeft jou gevormd, daardoor heb je waarschijnlijk de instelling die je succesvol heeft gemaakt.

Als je als kind alleen maar verteld wordt dat je niet deugt of dat je helemaal nooit feedback krijgt omdat niemand zich voor je interesseert, dan krijg je een heel ander zelfbeeld en hele andere overlevingsstrategieën. Dat vormt je en is maar met heel veel moeite te overkomen.
Sommige mensen drijft het juist om harder te werken (vanuit dus allerlei motivaties als bewijsdrang maar vaak niet gedreven door plezier >burnouts etc) maar veel zien gewoon hun mogelijkheden niet.
Ik kreeg ook altijd te horen: als je voor een duppie geboren bent, wordt je nooit een kwartje. Wij een een duppie.

Moet je dan maar meteen denken 'Oh, ik kan niets bereiken'?
Onzin natuurlijk. Proberen het tegendeel te bewijzen!
Als je dat niet wilt, dan is het natuurlijk een makkelijk excuus om te zeggen: ja, maar...
pi_103571349
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:23 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ik kreeg ook altijd te horen: als je voor een duppie geboren bent, wordt je nooit een kwartje. Wij een een duppie.

Als je dat niet wilt, dan is het natuurlijk een makkelijk excuus om te zeggen: ja, maar...
Agree en top van je.
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 09:39:01 #138
236264 crew  capricia
pi_103571685
Draaijer, denk je dat je even succesvol zou zijn geweest als je in een derde wereldland geboren zou zijn?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103571753
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:39 schreef capricia het volgende:
Draaijer, denk je dat je even succesvol zou zijn geweest als je in een derde wereldland geboren zou zijn?
Wat betreft financieel succes : NEE
Ik denk dat wij hier al een enorme voorsprong hebben omdat we in het westen geboren zijn. Maar alles is natuurlijk relatief
pi_103574098
Kun je 'succes is een keuze' dan niet beter veranderen in 'hard werken en je boerenverstand goed gebruiken loont'?
pi_103574868
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:03 schreef CafeRoker het volgende:
Kun je 'succes is een keuze' dan niet beter veranderen in 'hard werken en je boerenverstand goed gebruiken loont'?
Nee om de reden dat heel veel mensen zeggen dat ze er niks aan kunnen doen! Beetje dat comfortabele excuus zeg maar
  woensdag 26 oktober 2011 @ 15:13:21 #142
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_103583643
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:23 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat en dat doen de meeste mensen gelukkig ook. Alleen als je alleen maar dubbeltjes kent dan weet je niet wat een kwartje is. Dan ben je dolblij met een salaris van 3000,- om maar wat te noemen. Terwijl iemand uiteen andere achtergrond pas tevreden is bij 4500,-. Dat staat voor persoon 1 niet eens op zijn netvlies.
pi_103586254
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:39 schreef capricia het volgende:
Minder snel dunkt me, maar toch ben ik het erover eens dat hard werken, ambitie, durf en aan jezelf werken echt een groot deel van succes is.

Ik ben een niet autochtone-Nederland, hier niet geboren, ouders heul vroeg gescheiden, thuissituatie was verre van optimaal (vul zelf maar in hoe dat kan als je als immigrant Nederland inkomt ;)), nare dingen meegemaakt vrijwel niemand in mijn hele familie (en die is groot) heeft ooit een universitaire opleiding gedaan en ik heb gewoond in één van de ergste wijken van Nederland (hell, die wijk is zelfs bij probleemwijken op tv geweest :') )

Ondertussen heb ik 't Gymnasium gedaan, twee universitaire opleidingen, meerdere stages vanwege studieprestaties, krijg ik elke keer een grote hoeveelheid aan banen aangeboden (idiote schaarste) en was mijn allereerste salaris al bovenmodaal. Bovendien kan ik door mijn opleidingen vrijwel bij alle bedrijven binnenkomen waar ik wil in mijn vakgebied (door de opleiding en de schaarste dus). Puur omdat ik gewoon altijd hard werkte, ambitieus was (ben) en schijt had aan alles dat ook maar iets had van 'dit hoort niet'. Juist dat dreef me ertoe om nog harder te gaan werken en me te bewijzen.

Dus ja, omgeving telt. Maar het is maar hoe je ermee omgaat. Het komt vaak niet op een presenteerblaadje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 26-10-2011 19:42:18 ]
pi_103587175
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:26 schreef draaijer het volgende:

[..]

Nee om de reden dat heel veel mensen zeggen dat ze er niks aan kunnen doen! Beetje dat comfortabele excuus zeg maar
Hmm, hard werken is bij uitstek toch iets dat iedereen kan? En boerenverstand heeft vrijwel ook iedereen, zij het dan op een iets ander niveau. Maar ook al is dat niveau wat lager kun je nog steeds prima een, ik noem maar wat, loodgietersbedrijfje opzetten.
pi_103594664
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:20 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Minder snel dunkt me, maar toch ben ik het erover eens dat hard werken, ambitie, durf en aan jezelf werken echt een groot deel van succes is.

Ik ben een niet autochtone-Nederland, hier niet geboren, ouders heul vroeg gescheiden, thuissituatie was verre van optimaal (vul zelf maar in hoe dat kan als je als immigrant Nederland inkomt ;)), nare dingen meegemaakt vrijwel niemand in mijn hele familie (en die is groot) heeft ooit een universitaire opleiding gedaan en ik heb gewoonde in één van de ergste wijken van Nederland (hell, die wijk is zelfs bij probleemwijken op tv geweest :') )

Ondertussen heb ik 't Gymnasium gedaan, twee universitaire opleidingen, meerdere stages vanwege studieprestaties, krijg ik elke keer een grote hoeveelheid aan banen aangeboden (idiote schaarste) en was mijn allereerste salaris al bovenmodaal. Bovendien kan ik door mijn opleidingen vrijwel bij alle bedrijven binnenkomen waar ik wil in mijn vakgebied (door de opleiding en de schaarste dus). Puur omdat ik gewoon altijd hard werkte, ambitieus was (ben) en schijt had aan alles dat ook maar iets had van 'dit hoort niet'. Juist dat dreef me ertoe om nog harder te gaan werken en me te bewijzen.

Dus ja, omgeving telt. Maar het is maar hoe je ermee omgaat. Het komt vaak niet op een presenteerblaadje.
Mooi voorbeeld. Thanks for sharing
pi_103594758
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:39 schreef draaijer het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld. Thanks for sharing
En in zoverre zijn er gewoon meerdere waarheden. Ja, het milieu etc. kan iets bemoeilijken of juist makkelijker maken. Maar ik ben (ook) van mening dat je met hard werken en ambitie het grootste 'obstakel' tegen succes al te pakken hebt.

Let wel, ook hier heb ik het over financiële succes.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:17:30 #147
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103596461
Succes is deels een keuze en ligt deels buiten je handen. Gelet op maatschappelijk aanzien heb ik het al verder geschopt dan veel van mijn familieleden en dat heeft duidelijk te maken gehad met keuzes die ik heb gemaakt.
pi_103597837
Imo gaat succes vooral over het grijpen van kansen. Je kan de willekeur nooit helemaal weghalen maar je kan het wel zo klein mogelijk maken. Hoe je met kansen omgaat wordt ook weer voor een groot deel bepaald door ervaringen uit het verleden en je persoonlijkheid. Ook vind ik dat je geluk kan afdwingen, maar er blijft altijd een deel over waar je geen invloed op hebt. Of je nou 4 of 40 sollicitatiebrieven per maand de deur uit doet maakt natuurlijk nogal uit. Maar of je gekozen wordt voor een baan is ook afhankelijk van wie de concurrentie is.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:52:30 #149
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103598267
Tof verhaal Maharbal ^O^
pi_103600351
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:52 schreef Eva4Evah het volgende:
Tof verhaal Maharbal ^O^
Het is ook geen klaagzang ofzo, ik vind 't wel best hoe alles is gelopen, het is nou eenmaal zo.

Waar ik persoonlijk niet goed tegen kan is dat mensen het veelal afschuiven op milieu of andere externe factoren. Uiteraard spelen die mee, maar ze zijn gewoon niet onoverkomelijk.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:45:11 #151
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103601568
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:44 schreef Daboman het volgende:
Imo gaat succes vooral over het grijpen van kansen.
..en het zien en creeren van kansen voordat je ze kan grijpen. ;)
reset
pi_103602516
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:45 schreef Individual het volgende:

[..]

..en het zien en creeren van kansen voordat je ze kan grijpen. ;)
Juist. En dat is waar alles omdraait je kansen pakken wanneer het kan meer niet.
pi_103615503
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:59 schreef ayumu het volgende:

[..]

Juist. En dat is waar alles omdraait je kansen pakken wanneer het kan meer niet.
Nee, je creërt kansen door je attitude en positiviteit. "Can Do" mentaliteit. Als die kansen zich dan voordoen, dan pak je ze.

Je gaat niet zitten afwachten! Hier komt dat stukje verantwoordelijkheid kijken ;)
pi_103617259
Draaijer, ik denk dat ik het over het algemeen wel met je eens ben, maar je eigen situatie heb je niet altijd in de hand. Wat als je geboren wordt met een IQ van 90 in een achterstandwijk, met een invalide moeder en een pa die er vandoor is?

Extreem geval, maar in zo'n situatie zijn de kansen gewoon waardeloos. Hoe hard je ook werkt, je zult nooit dokter worden, of advocaat ofzo... Dan is succes wellicht heel relatief. Gewoon school afmaken, en hard werken in een simpel baantje is dan al "succesvol" te noemen wellicht.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_103626842
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:15 schreef Bajskorv het volgende:
Draaijer, ik denk dat ik het over het algemeen wel met je eens ben, maar je eigen situatie heb je niet altijd in de hand. Wat als je geboren wordt met een IQ van 90 in een achterstandwijk, met een invalide moeder en een pa die er vandoor is?

Extreem geval, maar in zo'n situatie zijn de kansen gewoon waardeloos. Hoe hard je ook werkt, je zult nooit dokter worden, of advocaat ofzo... Dan is succes wellicht heel relatief. Gewoon school afmaken, en hard werken in een simpel baantje is dan al "succesvol" te noemen wellicht.
De definitie van "succesvol zijn" is sowieso al relatief. (Een cliché maar wel waar)
pi_103626989
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:33 schreef draaijer het volgende:
Vaak lees je dat mensen van mening zijn dat succes (heel apart woord en voor iedereen een andere definitie) niet een keuze is.
Ik ben van mening dat je je kansen (voor de meesten onder ons) tot (financieel) succes zeker wel een keuze is. Naar mijn idee is dit sterk afhankelijk van attitude, positiviteit en je verantwoordelijkheid nemen.

Als je je ergens maximaal voor inzet, dan zullen de resultaten niet uitblijven. Je zal daar uiteraard wel een investering in moeten doen door de extra mile te lopen.
Een opleiding is handig en zal misschien het e.e.a. kunnen bespoedigen, maar ik denk ook dat het je in de weg zou kunnen staan. Opleiding is wat mij betreft niet key om flink te groeien in je carriere

Wat denken jullie?
Succes op zich is geen keuze. Je moet namelijk wel enig geluk hebben dat je kunt doen waar je goed in bent of waar je een studie voor hebt gevolgd.

Echter is geen succes wel een keuze..... de dropouts van school etc. De mensen die continue zeggen dat ze niets kunnen en zielig zijn etcetc.

Die mensen kiezen er voor om geen succes te hebben.
pi_103627076
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:49 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

De definitie van "succesvol zijn" is sowieso al relatief. (Een cliché maar wel waar)
Absoluut. Maar neerkijken op de vuilnisman omdat hij de keuze voor "succesvol" zijn niet gemaakt heeft, kan dus enorm onterecht zijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_103628034
quote:
99s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Succes op zich is geen keuze. Je moet namelijk wel enig geluk hebben dat je kunt doen waar je goed in bent of waar je een studie voor hebt gevolgd.

Echter is geen succes wel een keuze..... de dropouts van school etc. De mensen die continue zeggen dat ze niets kunnen en zielig zijn etcetc.

Ik ben van mening dat succes een keuze is en dus ben ik het ook met je eens dat men ervoor kiest om geen succes te hebben! :)

Momenteel werk ik in een vakgebied waar ik geen opleiding voor gedaan heb. Ik denk ook dat ik nooit meer uit dit soort werk zal stappen. (zeg nooit nooit! :) )

Succes in je carriere kan je halen door steen voor steen verantwoordelijkheid te nemen voor wat je doet. Niks afschuiven en blijven nadenken waar je kan verbeteren. De extra stap zetten die nodig is om extra resultaat te behalen.. Een andere user kwam met dit filmpje en dat omschrijft eigenlijk precies wat ik bedoel.
Luister goed naar de tekst. Ik sta er absoluut achter
pi_103628075
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:49 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Daarom hebben we het op een gegeven moment omschreven als financieel succes.

Succes is een mooi woord om na te denken over de persoonlijke definitie. Ik ben er na jaren pas zeer recentelijk achter gekomen
pi_103628177
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:17 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat succes een keuze is en dus ben ik het ook met je eens dat men ervoor kiest om geen succes te hebben! :)

Momenteel werk ik in een vakgebied waar ik geen opleiding voor gedaan heb. Ik denk ook dat ik nooit meer uit dit soort werk zal stappen. (zeg nooit nooit! :) )

Succes in je carriere kan je halen door steen voor steen verantwoordelijkheid te nemen voor wat je doet. Niks afschuiven en blijven nadenken waar je kan verbeteren. De extra stap zetten die nodig is om extra resultaat te behalen.. Een andere user kwam met dit filmpje en dat omschrijft eigenlijk precies wat ik bedoel.

Ga ik thuis ff doen, hier op het werk geen geluid ;)
pi_103628235
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Daarom hebben we het op een gegeven moment omschreven als financieel succes.

Succes is een mooi woord om na te denken over de persoonlijke definitie. Ik ben er na jaren pas zeer recentelijk achter gekomen
Dan ben ik het dus niet met de stelling eens. Financieel succes is geen keuze. Als je, zoals in mijn voorbeeld, geboren wordt met een IQ van 90 in een moeilijk gezinssituatie, heb je gewoon enorm weinig kans in vergelijking met de persoon met een IQ van 130, uit het welgestelde gezin in Blaricum.

Kijk, neem twee slimme jongens met dezelfde achtergrond, en je kunt tussen die twee aangeven dat de persoon die geen succes heeft er blijkbaar niet voor gekozen heeft. Helemaal mee eens. Maar de startpositie in het leven beinvloed wel de eindpositie.

IQ heeft een enorm sterke correlatie met financieel succes, daar is al het statistieke bewijs voor. Dus met een laag IQ heeft je minder kans. En IQ kun je niet krijgen door hard te werken...
pi_103628422
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:21 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dan ben ik het dus niet met de stelling eens. Financieel succes is geen keuze. Als je, zoals in mijn voorbeeld, geboren wordt met een IQ van 90 in een moeilijk gezinssituatie, heb je gewoon enorm weinig kans in vergelijking met de persoon met een IQ van 130, uit het welgestelde gezin in Blaricum.

Kijk, neem twee slimme jongens met dezelfde achtergrond, en je kunt tussen die twee aangeven dat de persoon die geen succes heeft er blijkbaar niet voor gekozen heeft. Helemaal mee eens. Maar de startpositie in het leven beinvloed wel de eindpositie.

IQ heeft een enorm sterke correlatie met financieel succes, daar is al het statistieke bewijs voor. Dus met een laag IQ heeft je minder kans. En IQ kun je niet krijgen door hard te werken...
Uiteraard heeft IQ invloed op de kans van succes. Maar je zou absoluut nog wel het verschil kunnen maken met je gelijkgestemde. Ik ben de laagst opgeleide in vergelijking tot peers in dezelfde rol. Op basis van resultaten versla ik ze allemaal. Ik denk dat dat komt door attitude. Naar mijn mensen toe heb ik geen ego. Als mijn mensen succesvol zijn, dan word ik succesvol. Daar geloof ik in. Ik probeer dus een facilitator voor mijn mensen te zijn zodat ze hun werk fijn en goed kunnen doen.
De MBA'ers om mij heen kunnen niet van de spreadsheet afblijven. Ach, iedereen z'n eigen ding.

Maar de massa van alle mensen kunnen daadwerkelijk het verschil maken, maar je moet het wel willen!
pi_103628466
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:26 schreef draaijer het volgende:

[..]

Uiteraard heeft IQ invloed op de kans van succes. Maar je zou absoluut nog wel het verschil kunnen maken met je gelijkgestemde. Ik ben de laagst opgeleide in vergelijking tot peers in dezelfde rol. Op basis van resultaten versla ik ze allemaal. Ik denk dat dat komt door attitude. Naar mijn mensen toe heb ik geen ego. Als mijn mensen succesvol zijn, dan word ik succesvol. Daar geloof ik in. Ik probeer dus een facilitator voor mijn mensen te zijn zodat ze hun werk fijn en goed kunnen doen.
De MBA'ers om mij heen kunnen niet van de spreadsheet afblijven. Ach, iedereen z'n eigen ding.

Maar de massa van alle mensen kunnen daadwerkelijk het verschil maken, maar je moet het wel willen!
Dat was exact mijn punt - je moet vergelijken met de personen die dezelfde startpositie hadden.
pi_103628584
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:17 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik dus niet echt. Ik ben het eens met jouw tekst hierboven, maar het filmpje neemt het tot een ander uiterste. Daarin gaat het over alles opzij zetten voor succes. Dat is mijns inziens de weg naar het ongeluk. Zelfs jij zet je gezin niet boven alles, toch? Of je gezondheid? Want wat doe je als je moeder opeens ziek wordt - blijf je dan werken aan je deal in de VS of wil je haar zien?

Keuzes...
pi_103628611
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:27 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat was exact mijn punt - je moet vergelijken met de personen die dezelfde startpositie hadden.
Ik bedoelde meer op basis van IQ. Misschien is een locatie zoals Blaricum meer competatief dan in Haarlem, maar je kan vanuit beide locaties (financieel) succesvol zijn.

Toevallig woon ik in 't Gooi en werk ik in Amsterdam. Ik denk dat je jezelf doelen moet blijven stellen om vooruit te komen
pi_103628729
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer op basis van IQ. Misschien is een locatie zoals Blaricum meer competatief dan in Haarlem, maar je kan vanuit beide locaties (financieel) succesvol zijn.

Toevallig woon ik in 't Gooi en werk ik in Amsterdam. Ik denk dat je jezelf doelen moet blijven stellen om vooruit te komen
Dat bedoel ik ook. Als je slim bent, kom je er altijd wel door hard te werken. Je hebt immers de basis ingredienten. Qua locatie bedoelde ik niks bijzonder met Blaricum, maar ik ken wel mensen die zo verneukt opgroeien dat ze de kans op financieel succes niet echt kunnen kiezen. Zieke ouders die verzorgd moeten worden, dat soort dingen. Dan is financieel succes opeens een hele moeilijke keuze, eigenlijk geen keuze meer te noemen.
pi_103628730
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:29 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik dus niet echt. Ik ben het eens met jouw tekst hierboven, maar het filmpje neemt het tot een ander uiterste. Daarin gaat het over alles opzij zetten voor succes. Dat is mijns inziens de weg naar het ongeluk. Zelfs jij zet je gezin niet boven alles, toch? Of je gezondheid? Want wat doe je als je moeder opeens ziek wordt - blijf je dan werken aan je deal in de VS of wil je haar zien?

Keuzes...
Precies het is een keuze. Hoe graag wil je financieel succes. Daar moet je dingen voor laten!
Ik heb inmiddels een DUH moment gehad en nu is natuurlijk mijn gezin belangrijker. Ik dacht altijd dat ik een goede vader was omdat ik immers genoeg geld verdien om de spaarrekening van de peuters flink te laten groeien. Ze kunnen nu al studeren en de oudste is 5 jaar :( Beetje kansloos!

Nu heb ik een betere mix. Carriere is nog steeds mega belangrijk voor me, maar ik zorg dat ik met de spits momenten bijna altijd thuis ben. Ik doe ook veel met de kinderen, maar daarna ga ik weer lekker werken. Mijn vrouw vindt het prima omdat ik voorheen om de week in het buitenland zat en nu ben ik in ieder geval thuis. Samen gaan we 2x per maand uit eten en zorgen we dat onze quality time voor ons in balans is.
pi_103628751
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:33 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook. Als je slim bent, kom je er altijd wel door hard te werken. Je hebt immers de basis ingredienten. Qua locatie bedoelde ik niks bijzonder met Blaricum, maar ik ken wel mensen die zo verneukt opgroeien dat ze de kans op financieel succes niet echt kunnen kiezen. Zieke ouders die verzorgd moeten worden, dat soort dingen. Dan is financieel succes opeens een hele moeilijke keuze, eigenlijk geen keuze meer te noemen.
Sorry, dan zijn we het eens :)
pi_103628862
Eigenlijk is dat mijn grootste geluk geweest: Dat ik zonder al te veel gevolgen kon kiezen om mijn gang te gaan. Mijn familie is gezond en gelukkig, mijn sociaal leven dynamisch en flexibel en dus kon ik goed lange uren draaien, reizen en toch een leven hebben. Niet iedereen heeft die luxe, en niet iedereen kiest ervoor als ze de luxe wel hebben.

Maar het legt geen windeieren.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:38:16 #170
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_103628992
quote:
99s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk niet. Als appel niet altijd fruit is, is fruit sowieso niet altijd een appel. Als succes geen keuze is, kan gebrek aan succes nooit altijd een keuze zijn.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_103629108
quote:
19s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:38 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk niet. Als appel niet altijd fruit is, is fruit sowieso niet altijd een appel. Als succes geen keuze is, kan gebrek aan succes nooit altijd een keuze zijn.
Natuurlijk wel. Lang haar hebben is geen keuze, sommige mensen zijn nu eenmaal kaal. Maar kaal zijn is wel een keuze, want iedereen kan zich scheren.
pi_103629163
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Lang haar hebben is geen keuze, sommige mensen zijn nu eenmaal kaal. Maar kaal zijn is wel een keuze, want iedereen kan zich scheren.
hahahaha dat zie ik toch echt anders. De keuze om je extra in te zetten kan bijna iedereen maken!
pi_103629198
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:41 schreef draaijer het volgende:

[..]

hahahaha dat zie ik toch echt anders. De keuze om je extra in te zetten kan bijna iedereen maken!
Natuurlijk, maar het was even een reactie op een verkeerde veronderstelling. Iedereen kan succesvoller zijn dan zijn "gelijke" door hard te werken.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:47:35 #174
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_103629391
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Maar kan je dan de conclusie trekken dat kale mensen ervoor hebben gekozen om kaal te zijn?
pi_103629443
quote:
12s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:47 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Maar kan je dan de conclusie trekken dat kale mensen ervoor hebben gekozen om kaal te zijn?
Nee. Maar hij trekt ook niet de conclusie dat ALLE niet-succesvolle mensen ervoor kiezen. Daarom drukt hij zichzelf ook juist op deze manier uit.
pi_103630009
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:33 schreef draaijer het volgende:

[..]

Precies het is een keuze. Hoe graag wil je financieel succes. Daar moet je dingen voor laten!
Ik heb inmiddels een DUH moment gehad en nu is natuurlijk mijn gezin belangrijker. Ik dacht altijd dat ik een goede vader was omdat ik immers genoeg geld verdien om de spaarrekening van de peuters flink te laten groeien. Ze kunnen nu al studeren en de oudste is 5 jaar :( Beetje kansloos!

Nu heb ik een betere mix. Carriere is nog steeds mega belangrijk voor me, maar ik zorg dat ik met de spits momenten bijna altijd thuis ben. Ik doe ook veel met de kinderen, maar daarna ga ik weer lekker werken. Mijn vrouw vindt het prima omdat ik voorheen om de week in het buitenland zat en nu ben ik in ieder geval thuis. Samen gaan we 2x per maand uit eten en zorgen we dat onze quality time voor ons in balans is.
Toen kreeg je vrouw kanker en ging één van je kinderen dood. Toen kon je het leven niet meer aan en zit je op een bankje in het stadspark met een blikje schultenbrau!

Alles is relatief...
pi_103630420
Natuurlijk. Maar "financieel succes" blijft dan nog een keuze. Hij kan er ook voor kiezen zijn kinderen gewoon te verwaarlozen en hard door te gaan met werken.

Hij wordt er niet gelukkig van - maar hij is dan wel financieel succesvol.
pi_103630608
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 17:02 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Toen kreeg je vrouw kanker en ging één van je kinderen dood. Toen kon je het leven niet meer aan en zit je op een bankje in het stadspark met een blikje schultenbrau!

Alles is relatief...
Inderdaad, succesvolle mensen kunnen niet met tegenslagen om gaan.

Of wacht...
pi_103632948
TS hoeveel verdien je als ik vragen mag?
pi_103633530
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:13 schreef Chillerd het volgende:
TS hoeveel verdien je als ik vragen mag?
Dat zijn zaken waar je in NL niet zo snel over praat. Ik dus ook niet
  donderdag 27 oktober 2011 @ 18:31:11 #181
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103633809
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:47 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat was een Amerikaans bedrijf in NL. Wij gaan 1e - 2e kwartaal volgend jaar verhuizen naar de US. :)
Binnen een paar maanden

Dan hoor ik binnen een paar maanden wel wat je inkomen is.
pi_103634141
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:31 schreef Graslul het volgende:

[..]

Binnen een paar maanden

Hahaha scherp! Helaas. Ik zal het niet vermelden :P
Je kan wel mijn auto overkopen als ik vertrek!
pi_103634207
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

Nou, Dan vertel eens wat jij rijd?
pi_103634719
quote:
12s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:39 schreef ayumu het volgende:

[..]

Nou, Dan vertel eens wat jij rijd?
Een 2ehands station uit 2008!
In een topic inzake verbruik heb ik gepost (interieur foto in fobo. De auto met sneeuw heb ik recentelijk verkocht)
pi_103635555
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:50 schreef draaijer het volgende:

[..]

Een 2ehands station uit 2008!
In een topic inzake verbruik heb ik gepost (interieur foto in fobo. De auto met sneeuw heb ik recentelijk verkocht)
Audi S6 Avant, Geen interesse houd het wel bij de auto die ik nu heb ;)
pi_103637551
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:31 schreef Graslul het volgende:

[..]

Binnen een paar maanden

Boeit het eigenlijk? Als we zeggen dat succes relatief is, maakt het natuurlijk weinig uit op zich. Een miljoen verdienen bij de oliemaatschappij van je oosterse papa hoeft niet succesvol te zijn (wel prettig, maar da's iets anders).

Ps: Draaijer, tegenwoordig mag je in Nederland gewoon over je salaris praten, we zijn niet meer van onze ouders' generatie
pi_103639242
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 19:51 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Boeit het eigenlijk? Als we zeggen dat succes relatief is, maakt het natuurlijk weinig uit op zich. Een miljoen verdienen bij de oliemaatschappij van je oosterse papa hoeft niet succesvol te zijn (wel prettig, maar da's iets anders).

Ps: Draaijer, tegenwoordig mag je in Nederland gewoon over je salaris praten, we zijn niet meer van onze ouders' generatie
Ik heb ooit die fout gemaakt om het met een goede vriend over salaris te praten en dat doe ik dus nooit meer. Dan hoor je zaken : tja, jij hebt het zo makkelijk. bla bla bla Ik werk me suf, dus wat is er makkelijk aan. Dat terwijl die kerel zeer zeker niet verkeerd verdiende
pi_103640221
Ik praat er ook niet graag over, heeft nooit voordelen.
pi_103647170
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:27 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb ooit die fout gemaakt om het met een goede vriend over salaris te praten en dat doe ik dus nooit meer. Dan hoor je zaken : tja, jij hebt het zo makkelijk. bla bla bla Ik werk me suf, dus wat is er makkelijk aan. Dat terwijl die kerel zeer zeker niet verkeerd verdiende
Maar jij vindt jezelf financieel succesvol dus ik wil dan ook cijfers horen, ik ken je toch niet.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 22:32:32 #190
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103647539
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

Heb een auto van de zaak voor nop, kopen doe ik voorlopig niet meer.
pi_103647967
En ik heb net mijn eerste auto in 6 jaar gekocht, dus ben wel even voorzien. Zo succesvol ben ik dan ook wel weer...
pi_103648162
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:26 schreef Chillerd het volgende:

[..]

Maar jij vindt jezelf financieel succesvol dus ik wil dan ook cijfers horen, ik ken je toch niet.
En andersom: hoeveel zou je willen horen? Een ton per jaar? Twee? Een miljoen? Nogmaals allemaal relatief. De schoonmaakster van mijn moeder is ook financiel succesvol, die heeft met handicaps, een jong overleden zoon en een alcoholistische man toch haar vinex woning bij elkaar weten te sprokkelen door hard te werken.
pi_103649207
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

En andersom: hoeveel zou je willen horen? Een ton per jaar? Twee? Een miljoen? Nogmaals allemaal relatief. De schoonmaakster van mijn moeder is ook financiel succesvol, die heeft met handicaps, een jong overleden zoon en een alcoholistische man toch haar vinex woning bij elkaar weten te sprokkelen door hard te werken.
Wat ik wil horen? Nou als je jezelf financieel succesvol wil noemen, verwacht ik wel een aardig salaris ja. En leuk vorbeeld van die schoonmaakster hoor, maar dat vind ik weer links gelul net als je aan iemand vraagt of die rijk is, krijg je een antwoord ik ben rijk want ik ben gelukkig. Je weet dat dat niet bedoelt wordt.
pi_103649487
Wat is dan een aardig salaris? En het was niet links bedoeld trouwens.
pi_103652951
Ja succes is een keuze.

Tenzij je het IQ van een aardappel hebt of arbeidsongeschikt bent.

Maar geen medelijden met de luie lamstraal die denkt dat succes vanzelf wel komt aanwaaien en de bijstandsmoeder met 3 kinderen van 3 vaders.
He doesn't care who his targets are, or who they're running from, or why. He works for the highest bidder, which means the richest and the most ruthless beings in the galaxy. No question asked.
pi_103658332
Moeilijk te zeggen... Ik kan rustig zeggen dat ik dom noch lui ben. En toch krijg ik het niet voor elkaar.

Dat ik ADHD heb helpt niet. Dat ik die diagnose pas een tijdje terug kreeg heeft ook niet geholpen. Ik lig behoorlijk met mezelf overhoop en dat helpt ook niet erg.

Los daarvan lijk ik met geen mogelijkheid in staat om consistente output te leveren en vind ik eigenlijk al het werk dat ik heb gedaan tot nu toe vrij saai... Gooi daar nog constant terugkerende stemmingswisselingen bij en dan zit je al snel in een uitzichtloze situatie waarin alleen al het vasthouden van een baan een zware strijd is.

Evengoed geldt voor mij ook dat ik het zelf zal moeten doen, en dus ook keuzes moet maken waardoor ik er over een x aantal jaar beter voorsta. Maar dat is nog best moeilijk. Ik moet, afhankelijk van hoe therapie en medicatie mijn situatie verbeteren, bijvoorbeeld de keuze maken of ik mijn studie afmaak en in die richting doorzet, of dat ik toch maar dakdekker word of iets dergelijks en uiteindelijk wellicht voor mezelf kan beginnen.

Conclusie: succes is geen keuze. Doen wat je op de een of andere manier moet doen om in ieder geval in een situatie te geraken waarin er uitzicht bestaat op succes is dat wel.
Spijt
pi_103660813
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:56 schreef Chillerd het volgende:

[..]

Wat ik wil horen? Nou als je jezelf financieel succesvol wil noemen, verwacht ik wel een aardig salaris ja. En leuk vorbeeld van die schoonmaakster hoor, maar dat vind ik weer links gelul net als je aan iemand vraagt of die rijk is, krijg je een antwoord ik ben rijk want ik ben gelukkig. Je weet dat dat niet bedoelt wordt.
Waar zeg ik dat ik mezelf financieel succesvol noem? Ik ben voor mezelf er wel uit wat voor mij de definitie van succes is. Maar dat is echt helemaal voor iedereen anders.
pi_103660886
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 22:32 schreef Graslul het volgende:

[..]

Heb een auto van de zaak voor nop, kopen doe ik voorlopig niet meer.
Heb je dan kilomterregistratie? Anders is het niet voor nop. Ik heb leaseauto's afgezworen. Je kan niet precies kiezen wat je wilt. Als je eindelijk iets leuks hebt, betaal je de hoofdprijs aan bijtelling en het is niet eens van jezelf. Ik koop liever en onderhandel een goede car allowance uit! :)
pi_103660919
Ik denk wel dat het deels een keuze is... Bovendien kan je je altijd afvragen hoe je succes kan meten... Enkel in Geld? Denk het niet!
pi_103661235
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:28 schreef antje12 het volgende:
Ik denk wel dat het deels een keuze is... Bovendien kan je je altijd afvragen hoe je succes kan meten... Enkel in Geld? Denk het niet!
Ben het ermee eens dat er veel meer bij komt kijken dan alleen geld. Op een gegeven moment hebben we het maar omschreven als financieel succes! Dat is iets makkelijker te definieren ondanks het voor iedereen een andere norm kan zijn
pi_103662080
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ben het ermee eens dat er veel meer bij komt kijken dan alleen geld. Op een gegeven moment hebben we het maar omschreven als financieel succes! Dat is iets makkelijker te definieren ondanks het voor iedereen een andere norm kan zijn
Ik heb net wel een lot gekocht. Wellicht kan ik hier na aanstaand weekend een mooie definitie poneren.
Spijt
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:14:44 #202
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103662141
Eens met de stelling van de TS ... !
pi_103738268
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:12 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:

[..]

Ik heb net wel een lot gekocht. Wellicht kan ik hier na aanstaand weekend een mooie definitie poneren.
Als je het wint, dan is dat slechts financieel succes wat fijn is, maar weinig persoonlijke voldoening zal geven denk ik.
pi_103738838
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:32 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als je het wint, dan is dat slechts financieel succes wat fijn is, maar weinig persoonlijke voldoening zal geven denk ik.
Het maakt mij niks uit waar het geld vandaan komt, als het er maar is :P
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:48:54 #205
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_103738854
Natuurlijk is succes geen keuze. Voor iedere "succesvolle" persoon zijn er -tig anderen met dezelfde ambities en kwaliteiten die geen succes hebben. Je moet uiteindelijk toch gewoon mazzel hebben op de momenten dat het erop aan komt, en je bent altijd afhankelijk van de beslissingen van anderen die je níet in de hand hebt. Ambitie en kwaliteit speelt misschien wel een rol bij de hoeveelheid kansen die je krijgt, maar het blijven kansen. Die je dus ook niet kunt krijgen, als je pech hebt.
Never explain, never apologize.
pi_103739052
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:48 schreef Lurf het volgende:
Natuurlijk is succes geen keuze. Voor iedere "succesvolle" persoon zijn er -tig anderen met dezelfde ambities en kwaliteiten die geen succes hebben. Je moet uiteindelijk toch gewoon mazzel hebben op de momenten dat het erop aan komt, en je bent altijd afhankelijk van de beslissingen van anderen die je níet in de hand hebt. Ambitie en kwaliteit speelt misschien wel een rol bij de hoeveelheid kansen die je krijgt, maar het blijven kansen. Die je dus ook niet kunt krijgen, als je pech hebt.
Wat een onzin. Achterover blijven hangen en denken dat het bovengenoemde waar is, dan kom je geen drol verder nee. Je best doen, het maximale eruit halen en de extra stap nemen, dan kom je al verder. Als je daarnaast ook nog de verantwoordelijkheden neemt voor zaken die je doet of juist niet doet, dan kom je weer een stapje verder. Positieve attitude is key
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:59:32 #207
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_103739205
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:55 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat een onzin. Achterover blijven hangen en denken dat het bovengenoemde waar is, dan kom je geen drol verder nee. Je best doen, het maximale eruit halen en de extra stap nemen, dan kom je al verder. Als je daarnaast ook nog de verantwoordelijkheden neemt voor zaken die je doet of juist niet doet, dan kom je weer een stapje verder. Positieve attitude is key
En dat is een garantie voor succes?
pi_103739284
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:59 schreef Lurf het volgende:

[..]

En dat is een garantie voor succes?
Dat vergroot je kans aanzienlijk! Het is een keuze en het is maar net hoe graag je iets wilt. Ik geloof dat ik alles kan wat ik wil.

Positive attitude gives positive results!
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:09:27 #209
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_103739567
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat vergroot je kans aanzienlijk! Het is een keuze en het is maar net hoe graag je iets wilt. Ik geloof dat ik alles kan wat ik wil.

Positive attitude gives positive results!
Mooie draaij die je eraan geeft. Maar je erkent dat het dus draait om kansen. En het kenmerk van kansen is, dat het gaat om een onzekere uitkomst. Ergo, succes kan geen keuze zijn. Dat je vertrouwen hebt in je eigen kunnen, wat ik prijzenswaardig vind, doet daar niets aan af.
pi_103739748
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:09 schreef Lurf het volgende:

[..]

Mooie draaij die je eraan geeft. Maar je erkent dat het dus draait om kansen. En het kenmerk van kansen is, dat het gaat om een onzekere uitkomst. Ergo, succes kan geen keuze zijn. Dat je vertrouwen hebt in je eigen kunnen, wat ik prijzenswaardig vind, doet daar niets aan af.
Het is en blijft een keuze! Jij bepaalt of er mogelijkheden komen door middel van je inzet en attitude. De meeste succesvolle mensen zijn het niet zomaar aan komen waaien! Die hebben ervoor geknokt!
pi_103740078
Maar ambitie en kwaliteiten alleen is ook niet genoeg, de persoon die er het meeste voor doet, raakt er eigenlijk altijd wel. Van de rest zullen sommigen het ook maken met een beetje geluk, maar bij hen hangt het dus van wat mazzel af.
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:23:16 #212
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103740089
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het is en blijft een keuze! Jij bepaalt of er mogelijkheden komen door middel van je inzet en attitude. De meeste succesvolle mensen zijn het niet zomaar aan komen waaien! Die hebben ervoor geknokt!
Hoe denk jij dat iemands attitude gevormd word? je bevind je in de hoek van sociale wetenschappen, daar bestaan helemaal geen causale verbanden. Het causale verband attitude -> financieel succes is een inductie fout. Als je daadwerkelijk onderzoek hier naar zou doen dan zal je zien dat er ontzettend veel randvariabelen van invloed zijn zoals cultuur, leeftijd, opleidingsniveau etc.etc. en kan je van een causaal verband totaal niet spreken en is een gevonden effect slechts heel klein en niet representatief.
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:04:37 #213
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103741757
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:48 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Het maakt mij niks uit waar het geld vandaan komt, als het er maar is :P
Verkoop je moeder :P
pi_103743421
quote:
12s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:23 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat iemands attitude gevormd word? je bevind je in de hoek van sociale wetenschappen, daar bestaan helemaal geen causale verbanden. Het causale verband attitude -> financieel succes is een inductie fout. Als je daadwerkelijk onderzoek hier naar zou doen dan zal je zien dat er ontzettend veel randvariabelen van invloed zijn zoals cultuur, leeftijd, opleidingsniveau etc.etc. en kan je van een causaal verband totaal niet spreken en is een gevonden effect slechts heel klein en niet representatief.
Waar het om gaat is dat succes mede bepaald wordt door de omgeving waar je in bent opgegroeid, cultuur, ouders, oftewel een bepaalde basis die nodig is voor succes.

Echter, wat je daarna met die basis doet is geheel aan jezelf. Dan is het een keuze geworden. De keuzes staan niet in verhouding tot de basis die ik net noemde. Kies je voor carriere? Of kies je voor lui op de bank hangen? Of misschien kies je voor huisje boompje beestje en geld over de balk gooien waardoor financieel succes ook niet meer haalbaar is? Kies je voor MBO niveau terwijl je makkelijk HBO niveau aankan? Ga je bij voorbaat al kansloze relaties aan en werk je je daarmee in de shit? Pleeg je fraude en kom je niet meer aan de bak? Allemaal keuzes.

Voor de persoon met het IQ van een aardappel en de arbeidsongeschikte gaat dit verhaal niet op, maar voor de rest zeker wel.
He doesn't care who his targets are, or who they're running from, or why. He works for the highest bidder, which means the richest and the most ruthless beings in the galaxy. No question asked.
pi_103751105
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:48 schreef Lurf het volgende:
luck is what happens when preparation meets opportunity.

En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar zelfs iemand de staatsloterij wint heeft een lot gekocht, en is daarmee al mijlen verder dan iemand die er geen heeft.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zondag 30 oktober 2011 @ 18:29:09 #216
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103751652
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

luck is what happens when preparation meets opportunity.

"Luck favours the well prepared." ;)

"Nooit geschoten is altijd mis" en nog veel meer van dat soort 'motivationals' hebben zeker een kern van waarheid.

Optimisme vs pessimisme maakt ook veel verschil. Maar ja sommige mensen hebben ook altijd 'pech'.
reset
pi_103753960
Succes is een zeker een keuze !
Maar je opleidingsniveau heeft echt niks te maken met je succes hoor :)

En wanneer heb je succes ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103754096
Als je elke dag om 17:00 uur naar huis gaat omdat het werk af is dan kies je niet voor succes.
Ik heb niets eens een middelbaar schooldiploma en heb gekozen voor succes.
Ben ooit in een magazijn begonnen en nu 6 jaar later ben ik vestigingsleider en over 2-3 jaar senior.

Succes is wel een stukje gerelateerd aan talent, en als je dat hebt en je gebruikt het goed dan kies je voor succes en zul je dat ook krijgen vroeg of laat !
pi_103757138
Ik ben ook niet eens hoog opgeleid maar heb gewoon een WO baan.
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:39:10 #220
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103757915
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:30 schreef junkiexp het volgende:
Succes is een zeker een keuze !
Maar je opleidingsniveau heeft echt niks te maken met je succes hoor :)

En wanneer heb je succes ?
Succes heeft betrekking op alles wat je doet dus ook je opleidingsniveau, wat bij jou dus kennelijk niet succesvol is verlopen. Dat je dat later op een andere manier hebt gecompenseerd is mooi voor jou.
pi_103758997
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:39 schreef Graslul het volgende:

[..]

Succes heeft betrekking op alles wat je doet dus ook je opleidingsniveau, wat bij jou dus kennelijk niet succesvol is verlopen. Dat je dat later op een andere manier hebt gecompenseerd is mooi voor jou.
Niet succesvol verlopen is niet helemaal waar, ik heb er voor gekozen om op mijn 17de te gaan werken.
pi_103774849
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:39 schreef Graslul het volgende:

[..]

Financieel succes heeft weinig met je opleiding te maken. Ik heb altijd gedacht dat dat wel zo zou zijn, maar ik moet zeggen dat ervaring inmiddels veel belangrijker is dan een papiertje
pi_103776217
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:32 schreef draaijer het volgende:

[..]

Al zou ik een geneesmiddel voor kanker ontdekken zou ik er nauwelijks voldoening uithalen vrees ik.
Spijt
  maandag 31 oktober 2011 @ 10:02:52 #224
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103776798
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 07:54 schreef draaijer het volgende:

[..]

Financieel succes heeft weinig met je opleiding te maken. Ik heb altijd gedacht dat dat wel zo zou zijn, maar ik moet zeggen dat ervaring inmiddels veel belangrijker is dan een papiertje
Verschilt per geval. Voor de één is opleiding wel belangrijk, voor de ander niet. Ligt er maar net aan.
pi_103793158
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

je zegt zelf al, als je een kans krijgt.

Ik denk wel dat je.voor minimaal een deel gelijk hebt. Als je maar graag genoeg wil, goed genoeg je best doet en ook niet onbelangrijk, realistisch bent, kom je ws verder dan mensen die niet echt graag willen.
Ik denk dat mensen in dit topic de wil verwarren met de kansen. Als de betreffende palletsorteerder het wel best vindt zo, gaat hij niet hogerop proberen te komen, wil hij wél graag, dan doet hij dat wel en dan is de kans dus ook groter dat hij iets bereikt.
Realistisch zijn is wel belangrijk daarin denk ik, als ik met mijn iq van 73 graag een succesvol advocaat zou willen worden, gaat me dat niet lukken. Als ik graag met 4 uur werken in de week miljonair wil worden, is die kans ook errug klein.

Sommige mensen hebben gewoon ook niet zoveel behoefte aan hogerop komen of willen er niet veel moeite voor doen, dat vergeten volgens mij veel mensen die hier posten.
compact en kleverig.
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:43:00 #226
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103793587
quote:
1s.gif [b]Op maandag 31 oktober 2011 17:33

Realistisch zijn is wel belangrijk daarin denk ik, als ik met mijn iq van 73 graag een succesvol advocaat zou willen worden, gaat me dat niet lukken.
IQ meet slechts de snelheid van begrip. Dus het kan wel als je 73 IQ punten scoort, het duurt alleen langer.
pi_103793857
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:33 schreef junkiexp het volgende:
Als je elke dag om 17:00 uur naar huis gaat omdat het werk af is dan kies je niet voor succes.
Ben ooit in een magazijn begonnen en nu 6 jaar later ben ik vestigingsleider en over 2-3 jaar senior.

Succes is wel een stukje gerelateerd aan talent, en als je dat hebt en je gebruikt het goed dan kies je voor succes en zul je dat ook krijgen vroeg of laat !
Waarom vinden vestigingsleiders zichzelf altijd succesvol? ...
pi_103795698
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 17:49 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Waarom vinden vestigingsleiders zichzelf altijd succesvol? ...
Moet ik hier antwoord opgeven ? Ik vind het nogal een aparte vraag.
  maandag 31 oktober 2011 @ 18:42:01 #229
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103795975
Tja... definieer succes.

Ik ben van mening dat iedereen met een juiste werkhouding (ongeacht opleiding) veel kan bereiken.

Succesvolle mensen zijn over het algemeen ook mensen die altijd vanzichzelf persoonlijke groei verwachten en altijd opzoek zijn naar nieuwe prikkels om gemotiveerd en geinspireerd te blijven.
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:41:27 #230
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103799488
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 07:54 schreef draaijer het volgende:

[..]

Je enkel toespitsen op financieel succes is te bekrompen net als het wat bagatelliserende woord 'papiertje'. Een goed diploma is iets waar je voor geknokt kunt hebben en dat men nooit meer van jou kan afpakken. Financieel succes kan echter van tijdelijke aard zijn, ik heb dat in de praktijk bij anderen vaak meegemaakt.

Mijn oprechte mening is trouwens dat je het beste in de criminaliteit kunt gaan om dat financiële succes te behalen.
pi_103800075
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:41 schreef Graslul het volgende:

[..]

Je enkel toespitsen op financieel succes is te bekrompen net als het wat bagatelliserende woord 'papiertje'. Een goed diploma is iets waar je voor geknokt kunt hebben en dat men nooit meer van jou kan afpakken.
Alle functies op je CV die je vervuld hebt ook niet meer en daar hoef je echt niet altijd het bijbehorende diploma voor te hebben. Ik zie liever iemand die aan kan tonen dat hij meerdere jobs op HBO/WO niveau heeft gehad en telkens een stap heeft gemaakt dan iemand met een papiertje.
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:10:21 #232
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103801336
Dat 'wij vragen hbo/wo niveau' zegt niet al te veel. Het verschilt nogal of je die 'hbo/wo' niveau banen bij kleine bedrijfjes om de hoek of meer respectabele werkgevers hebt uitgevoerd. In het eerste geval kom je er met je mbo namelijk ook wel tussen, in het tweede geval moet je toch echt een kopie van je rijbewijs overleggen.

Daarbij vlieg ik liever mee met een beginnend piloot in het bezit van een brevet dan met een meer ervaren piloot zonder brevet. Dat geld voor de meeste mensen ook in het bedrijfsleven.

[ Bericht 17% gewijzigd door Graslul op 31-10-2011 20:16:17 ]
pi_103802091
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:10 schreef Graslul het volgende:
Dat 'wij vragen hbo/wo niveau' zegt niet al te veel. Het verschilt nogal of je die 'hbo/wo' niveau banen bij kleine bedrijfjes om de hoek of meer respectabele werkgevers hebt uitgevoerd. In het eerste geval kom je er met je mbo namelijk ook wel tussen, in het tweede geval moet je toch echt een kopie van je rijbewijs overleggen.

Daarbij vlieg ik liever mee met een beginnend piloot in het bezit van een brevet dan met een meer ervaren piloot zonder brevet. Dat geld voor de meeste mensen ook in het bedrijfsleven.
Hahaha dat laatste is in dit geval correct maar hetgeen je bedoelt , daar ben ik het niet mee eens. Ervaring is zoveel belangrijker dan een briefje dat je de theorie snapt
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:25:22 #234
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103802359
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:10 schreef Graslul het volgende:

Werkervaring is belangrijker dan een papiertje. Ik ben het levende bewijs. Ik heb enkel een mavo diploma en ben onlangs nog aangenomen op een HBO functie.

Diploma's zijn overrated.

[ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 31-10-2011 20:33:10 ]
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:26:37 #235
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103802428
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:21 schreef draaijer het volgende:

[..]

Hahaha dat laatste is in dit geval correct maar hetgeen je bedoelt , daar ben ik het niet mee eens. Ervaring is zoveel belangrijker dan een briefje dat je de theorie snapt
Ik word liever door een dokter geopereerd die een opleiding heeft genoten dan een zuster die ervaring heeft opgedaan in Afrika omdat daar geen dokters waren, en jij ?
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:27:18 #236
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103802464
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:25 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Werkervaring is belangrijker dan een papiertje. Ik ben het levende bewijs Ik heb enkel een mavo diploma en ben onlangs nog aangenomen op een HBO functie.

Diploma's zijn overrated.
C of D niveau? :P
reset
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:31:27 #237
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103802752
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:27 schreef Individual het volgende:

[..]

C of D niveau? :P
C/D :')

Ik heb de vervelende karaktereigenschap dat ik mezelf niet kan motiveren als ik ergens mee aan de gang moet gaan waar ik het nut niet van in zie.
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:45:23 #238
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103803781
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:31 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

C/D :')

Ik heb de vervelende karaktereigenschap dat ik mezelf niet kan motiveren als ik ergens mee aan de gang moet gaan waar ik het nut niet van in zie.
Allebei? Tja met C kom je er natuurlijk niet he? :P

Ik heb tenminste alles op D en heb daarvoor alleen wiskunde moeten laten vallen om te slagen zonder herexamen. :D

Dat motiveren zal toch voor iedereen gelden ongeacht opleiding?
reset
pi_103803927
quote:
12s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:26 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Ik word liever door een dokter geopereerd die een opleiding heeft genoten dan een zuster die ervaring heeft opgedaan in Afrika omdat daar geen dokters waren, en jij ?
Hahaha eensch!

Zo ken ik nog wel een paar voorbeelden, maar dat is niet de essentie ;)
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:48:21 #240
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103803977
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:47 schreef draaijer het volgende:

[..]

Hahaha eensch!

Zo ken ik nog wel een paar voorbeelden, maar dat is niet de essentie ;)
Ik denk dat die dokter met papieren anders ook wel een stuk financieel succesvoller zullen zijn dan die zuster, jij ?
pi_103819575
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:48 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Ik denk dat die dokter met papieren anders ook wel een stuk financieel succesvoller zullen zijn dan die zuster, jij ?
Ook mee éénsch! :)
  dinsdag 1 november 2011 @ 07:55:39 #242
545 dop
:copyright: dop
pi_103819785
succes is niet geheel een keuze vrij simpel

heb je down syndroom dan word je geen einstein, en ben je einstein dan word je geen foromodel.

de een krijgt de eigenschappen van moeder natuur om een topsorter te kunnen worden de ander is inteligent en een volgende heel mooi, en met wat geluk heb je zelfs een combinatie van die eigenschappen.

natuurlijk komt het dan niet vanzelf aanwaaien en kun je met meer inzet meer berijken, maar als het je niet gegeven is kun je nog zo hard knokken maar word het geen succes
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_103819804
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 07:55 schreef dop het volgende:
succes is niet geheel een keuze vrij simpel

heb je down syndroom dan word je geen einstein, en ben je einstein dan word je geen foromodel.

de een krijgt de eigenschappen van moeder natuur om een topsorter te kunnen worden de ander is inteligent en een volgende heel mooi, en met wat geluk heb je zelfs een combinatie van die eigenschappen.

natuurlijk komt het dan niet vanzelf aanwaaien en kun je met meer inzet meer berijken, maar als het je niet gegeven is kun je nog zo hard knokken maar word het geen succes
Bij de meesten van ons is het wel degelijk een keuze. Het is maar net hoe hard je iets wilt bereiken. Ik geloof er echt heilig in dat wanneer je wat wil bereiken, het ook daadwerkelijk kan. Je moet er alleen wel keihard voor gaan. Mooi voorbeeld wat een user in eeh filmpje in dit topic liet zien
  dinsdag 1 november 2011 @ 08:00:59 #244
545 dop
pi_103819835
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 07:57 schreef draaijer het volgende:

[..]

Bij de meesten van ons is het wel degelijk een keuze. Het is maar net hoe hard je iets wilt bereiken. Ik geloof er echt heilig in dat wanneer je wat wil bereiken, het ook daadwerkelijk kan. Je moet er alleen wel keihard voor gaan. Mooi voorbeeld wat een user in eeh filmpje in dit topic liet zien
zeg dat maar tegen iemand met downsyndroom, wat een onzin draaijer.
of ander voorbeeldje iemand uit een lage kaste geboren in india.

een deel is absoluut keuze maar je zult echt ook van moeder natuur wat mee gekregen moeten hebben.
Ik kan me prima voorstellen dat jij naar meneer doorsnee kijkt die geen inzet toont , en dan denkt succes is een keuze , ja dan heb je gelijk , er zijn veel mensen die berusten in hun lot en graag klagen

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 01-11-2011 08:08:27 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_103819902
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 08:00 schreef dop het volgende:

[..]

zeg dat maar tegen iemand met downsyndroom, wat een onzin draaier.
of ander voorbeeldje iemand uit een lage kaste geboren in india.

een deel is absoluut keuze maar je zult echt ook van moeder natuur wat mee gekregen moeten hebben
ik kan me prima voorstellen dat jij naar meneer doorsnee kijkt die geen inzet toont , en dan denk succes is een keuze , ja dan heb je gelijk , er zijn veel mensen die berusten in hun lot en graag klagen
Luister ik ben het met je eens als het gaat over de incidenten. Wij worden hier in het westen geboren met een enorme voorsprong. Laten we ons even beperken tot het gross van Nederland.
Wij hebben allemaal die keuze. Echter is het zo dat er maar weinig mensen zijn die er echt voor gaan en er iets van maken. Ook zit het in onze Nederlandse (K) mentaliteit om te klagen en om lekker je verantwoordelijkheden af te schuiven. Dat is de comfort zone van de meesten en die komen dus ook geen drol verder
  dinsdag 1 november 2011 @ 08:12:13 #246
545 dop
pi_103819942
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 08:08 schreef draaijer het volgende:

[..]

Luister ik ben het met je eens als het gaat over de incidenten. Wij worden hier in het westen geboren met een enorme voorsprong. Laten we ons even beperken tot het gross van Nederland.
Wij hebben allemaal die keuze. Echter is het zo dat er maar weinig mensen zijn die er echt voor gaan en er iets van maken. Ook zit het in onze Nederlandse (K) mentaliteit om te klagen en om lekker je verantwoordelijkheden af te schuiven. Dat is de comfort zone van de meesten en die komen dus ook geen drol verder
kleine nuance , het zijn geen incidenten, maar denk dat we het over de doorsnee nederlander snel met elkaar eens zijn.

alleen de stelling "succes is een keuze" is gewoon zwak.
jij hebt je drive en doorzetting ook voor een deel mee gekregen.

als je in een setting van geklaag en gezeur word geboren in een achterstands wijk dan zijn je kansen gewoon kleiner.
we krijgen veel keuzes in het leven maar het is niet altijd mogelijk om je overal aan te ontworstelen.
je zal als kind maar geestelijk of lichamelijk mishandeld zijn, dat trekt ook zijn spoor op de rest van je leven, het kan heel hard zijn om dat te zeggen succes is een keuze
pi_103821790
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

tuurlijk is alles een keuze. de vraag is meer of het eerlijke keuzes zijn. wanneer je in je gezin een boel ellende hebt waar niemand iets aan kan doen, dan is het wellicht niet eerlijk om dan tegen de persoon die er voor kiest om zijn of haar gezin even voorop te plaatsen te zeggen "ja, nu doe je je carriere tekort. dat is je eigen keuze hoor"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103826356
Een mens heeft persoonlijke kenmerken die amper veranderen onder invloed van cultuur en natuur. Denk aan flexibiliteit, doorzettingsvermogen, intelligentie etc., succes lijkt me dus niet geheel een eigen keuze. Als je genetische lading goed is zal de 'key to success' dichterbij zijn dan voor anderen.
pi_103826452
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:15 schreef Moffol het volgende:
Een mens heeft persoonlijke kenmerken die amper veranderen onder invloed van cultuur en natuur. Denk aan flexibiliteit, doorzettingsvermogen, intelligentie etc., succes lijkt me dus niet geheel een eigen keuze. Als je genetische lading goed is zal de 'key to success' dichterbij zijn dan voor anderen.
Dat punt bespraken we eerder in dit topic al. Natuurlijk hebben mensen verschillende "startposities", maar je mag prima zeggen dat twee mensen met dezelfde achtergrond grofweg evenveel kans op succes hebben en dus enkel zichzelf kunnen onderscheiden door hoezeer zij kiezen voor financieel succes.
pi_103826522
zeg je ook tegen de kerel die tot zn 30ste een prachtige carriere maakt en dan kanker krijgt: "tsja, dat je nu geen succesvolle carriere hebt zo met die chemo is je eigen keuze" dan?

je kan een heleboel kiezen, maar je leven uiteindelijk niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103826528
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:18 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat punt bespraken we eerder in dit topic al. Natuurlijk hebben mensen verschillende "startposities", maar je mag prima zeggen dat twee mensen met dezelfde achtergrond grofweg evenveel kans op succes hebben en dus enkel zichzelf kunnen onderscheiden door hoezeer zij kiezen voor financieel succes.
Sorry, had niet alles gelezen wat er gepost was. Maar als je uitgaat van dezelfde startposities is succes voor het grootste deel een eigen keuze, echter, er kunnen dingen in je leven gebeuren die het proces vertragen. Denk aan de dood van een familielid of van je geliefde, ziekte etc.
pi_103826675
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:21 schreef Moffol het volgende:

[..]

Sorry, had niet alles gelezen wat er gepost was. Maar als je uitgaat van dezelfde startposities is succes voor het grootste deel een eigen keuze, echter, er kunnen dingen in je leven gebeuren die het proces vertragen. Denk aan de dood van een familielid of van je geliefde, ziekte etc.
Maar dan blijft het nog een keuze. Als mijn moeder dood gaat, kan ik er ook voor kiezen mijn financiele succes voorop te zetten en dan zou het me dus geen nadeel moeten opleveren. Voor de duidelijkheid; dat is geen keuze die ik zelf ooit zou overwegen, maar hij is wel.
pi_103826746
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:21 schreef simmu het volgende:
zeg je ook tegen de kerel die tot zn 30ste een prachtige carriere maakt en dan kanker krijgt: "tsja, dat je nu geen succesvolle carriere hebt zo met die chemo is je eigen keuze" dan?

je kan een heleboel kiezen, maar je leven uiteindelijk niet.
Natuurlijk. Iemand die morgen door een vrachtwagen overreden wordt heeft vanuit het graf ook weinig keuze.
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:46:58 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103844236
Succes heeft meerdere factoren. Met alleen hard werken kom je er meestal niet. Het ligt ook aan:
-Creativiteit
-Bereidheid risico's te nemen
-Bevlogenheid
-Assertiviteit
-Intelligentie
-Zakelijk inzicht
-Sociaal netwerk

Daarnaast heb je natuurlijk ook gewoon een beetje mazzel nodig zo hier en daar.
pi_103845756
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:26 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Maar dan blijft het nog een keuze. Als mijn moeder dood gaat, kan ik er ook voor kiezen mijn financiele succes voorop te zetten en dan zou het me dus geen nadeel moeten opleveren. Voor de duidelijkheid; dat is geen keuze die ik zelf ooit zou overwegen, maar hij is wel.
Precies, een hoop mensen in dit topic lijken de definitie van 'keuze' niet te kennen.
pi_103845901
Succes is met de goede basis wel een keuze, alleen je moet soms wel doorzettingsvermogen hebben.
Ik laat regelmatig wel eens prive dingen voorbijgaan omdat ik aan het werk ben, en dat is niet altijd leuk maar ik weet waarvoor ik het doe.
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:27:57 #257
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103850017
Iedere dag het beste uit jezelf halen is een keuze, eentje die maar weinig mensen maken.
pi_103852777
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:27 schreef Graslul het volgende:
Iedere dag het beste uit jezelf halen is een keuze, eentje die maar weinig mensen maken.
Jouw username _O- .
pi_103863392
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:13 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Precies, een hoop mensen in dit topic lijken de definitie van 'keuze' niet te kennen.
Jij wel dan?

Het hele begrip "keuze" is wetenschappelijk gezien razend interessant wist je dat?
Spijt
pi_103894871
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 06:59 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:

[..]

Jij wel dan?

Het hele begrip "keuze" is wetenschappelijk gezien razend interessant wist je dat?
Ik denk dat ik het wel weet.

Maar om even op het voorbeeld door te gaan.
Als jou moeder komt te overlijden, en jij besluit dan een paar weken niet te werken of rustiger aan te doen dan is dat een keuze en mag je niet zeuren dat je geen succes hebt.
Zakendoen gaat eigenlijk voor alles als je succes wilt hebben.

Maar nee, dat weet ik niet. Vertel :)
pi_104006866
Ik geloof niet dat succes een keuze is :N
pi_104007250
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:46 schreef Hexagon het volgende:
Succes heeft meerdere factoren. Met alleen hard werken kom je er meestal niet. Het ligt ook aan:
-Creativiteit
-Bereidheid risico's te nemen
-Bevlogenheid
-Assertiviteit
-Intelligentie
-Zakelijk inzicht
-Sociaal netwerk

Daarnaast heb je natuurlijk ook gewoon een beetje mazzel nodig zo hier en daar.
Mazzel en toeval spelen een rol inderdaad. Zo is het mazzel en toeval dat je in Nederland bent geboren en niet in een godvergeten hol in een achterlijk land. 'Onze' discussie over succes, die zich voornamelijk richt op succes binnen onze kaders, speelt zich dus af in de marge. Het vergt dan ook wat wilskracht om in te zien dat een groot deel van die mazzel en toeval al in jouw voordeel is uitgevallen, dat gooit de verantwoordelijkheid voor een groot deel bij jezelf.

En dan nog blijft het voor sommigen kennelijk goed te praten dat ze het hele systeem verguizen die al die kansen heeft geboden.
pi_104013199
Ik vind het wel een keuze, maar ik denk dat er hordes mensen zijn die totaal geen behoefte hebben aan een groot huis, luxe etc. Van die lui die op hun 20e een mooie auto rijden en geld willen verdienen/uitgeven en het verder prima vinden om hun leven lang vakken te vullen ofzo. Dat is dan hun keuze, ik vermoed ook niet dat zij wakker liggen van hun schrale inkomen en saaie werk (mijn mening dan).

Ik zou het soms wel willen om gewoon 'saai' werk te kunnen doen, lekker van 8u tot 16u30 vakken vullen en naar huis zonder verantwoordelijkheid. Maar ik zal dat nog geen week volhouden, zou me kapot vervelen, moet gewoon een dynamische omgeving hebben met verantwoordelijkheid, strakke deadlines, en daar ook goed voor beloond worden om mooi te wonen. Ik heb nu regelmarig werk/studieweken van 60+ uur, maar krijg daar meer energie van dan 40 uur vakkenvullen.. :).

[ Bericht 0% gewijzigd door Sport_Life op 05-11-2011 22:28:35 ]
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:55:22 #264
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_104014557
Ik heb totaal geen behoefte aan een echt groot huis maar ben volgens de normen hier wel succesvol (financieel). Beetje overwerken zul je mij niet over horen klagen maar 60+ uur in de week werken is niet mijn ding. Ik kan het namelijk in 40 uur .. :) Grappig dat mensen verschillende labels aan het woord succes hangen, niet verrassend.
  zaterdag 5 november 2011 @ 23:32:50 #265
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_104015939
Iedereen doet zijn best. Een beetje geluk bepaalt welke mensen ervoor beloond worden.
pi_104024954
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 23:32 schreef Mishu het volgende:
Iedereen doet zijn best. Een beetje geluk bepaalt welke mensen ervoor beloond worden.
De de helft op een gemiddeld bedrijf doet niet zijn best is meer mijn idee.
  zondag 6 november 2011 @ 12:19:11 #267
359675 MisterTodd
We zijn wat we doen.
pi_104025827
Inzet speelt absoluut een rol, maar ook toeval speelt een rol (sociale achtergrond: ben je opgegroeid in een rijk of in een arm gezin, ben je geboren met een hoog of een laag IQ, heb je de mogelijkheid om überhaupt naar school te gaan of moet je werken om te overleven (Afrika)), en zo zijn er veel meer factoren. Beiden zijn van groot belang.
pi_104033586
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 23:32 schreef Mishu het volgende:
Mjah, meestal zijn het toch de mensen met het meeste talent, discipline, (training),creativiteit die nog boven komen drijven. En geluk zal ergens wel een factor zijn idd.
pi_104034916
Ik lees hier voornamelijk over succes als "veel poen opstrijken" in een topfunctie. Als dat inderdaad de richtingbepalende definitie is, dan is het gedeeltelijk een keuze (heb je misschien niets leukers te doen dan werkwerkwerk), maar schijnt het ook flink te helpen als je (on)aardig gestoord bent:
quote:
Twintig procent topmanagers heeft psychopathische trekjes

26 oktober 2006 - Managers met een persoonlijkheidsstoornis zijn geen uitzondering - zij maken zelfs glansvol carrière in het bedrijfsleven. Maar als de op macht beluste baas doorslaat, zijn de gevolgen funest voor medewerkers en het bedrijf.

De typering van sommige bazen lijkt helaas verdacht veel op de definitie van een psychopaat zoals de Canadese professor Robert Hare die hanteert. Hare deed veel onderzoek in gevangenissen en is een van de meest gerenommeerde deskundigen op het gebied van psychopathologie.

Zijn omschrijving van psychopaten is als volgt: "Zij zijn charmant, manipulatief en intimiderend.
http://www.managersonline(...)thische-trekjes.html
pi_105589551
Je verwijst zelf naar dit wat oudere topic. Dus een kick.

Ik denk dat succes deels een keuze is, maar deels talent. Je hebt beiden nodig om echt succesvol te worden. Wat er als derde meespeelt is waar je talenten en interesses liggen. Want je kunt 'succesvol' zijn in het onderwijs. Dan vinden collega's, ouders en kinderen je fantastisch, maar je koopt er geen enkel extraatje mee, of je bent succesvol in het bankwezen, dan krijg je zelfs als je een bedrijf naar de klote helpt nog miljoenen mee. Beiden zijn extremen en ertussen is er vanalles.

Je kunt kiezen voor een richting waar jouw talenten en ambitie en passie niet ligt, maar dan word je niet succesvol.

Uiteindelijk is alles afhankelijk van de definitie van succes. Als je succes afmeet aan in hoeverre je financieel onafhankelijk kunt worden zitten er aan beroepen aan de menskant geen kansen.

Zelfs de managers in het onderwijs komen uit de politiek, of bestuurlijke wereld. Ook in de zorg maak je geen kans met hbo-v, een enkele specialist wordt bestuurder in de zorg, maa rspecialisten doen het sowieso niet slecht...financieel. En andere beroepen die een sleutelrol in onze samenleving vervullen: politie, brandweer, je meot het niet doen om rijk te worden.

Als laatste is er nog de omgeving waarin je opgroeit. een laag sociaal milieu maakt het feitelijk moeilijker om echt succesvol te worden. Ouders die tijd en moeite doen voor jou en jouw kansen om je talenten te versterken en zwakke punten te verbeteren....je moet ze maar net hebben.

Oftewel: je moet het geluk hebben om het talent en het juiste soort talent te hebben, geluk met de juiste omgeving als kind. Verder is het dan wel grotendeels jouw eigen keuze.
Whatever...
  donderdag 15 december 2011 @ 06:19:27 #271
545 dop
pi_105605711
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:16 schreef Spanky78 het volgende:
Je verwijst zelf naar dit wat oudere topic. Dus een kick.

Ik denk dat succes deels een keuze is, maar deels talent. Je hebt beiden nodig om echt succesvol te worden. Wat er als derde meespeelt is waar je talenten en interesses liggen. Want je kunt 'succesvol' zijn in het onderwijs. Dan vinden collega's, ouders en kinderen je fantastisch, maar je koopt er geen enkel extraatje mee, of je bent succesvol in het bankwezen, dan krijg je zelfs als je een bedrijf naar de klote helpt nog miljoenen mee. Beiden zijn extremen en ertussen is er vanalles.

Je kunt kiezen voor een richting waar jouw talenten en ambitie en passie niet ligt, maar dan word je niet succesvol.

Uiteindelijk is alles afhankelijk van de definitie van succes. Als je succes afmeet aan in hoeverre je financieel onafhankelijk kunt worden zitten er aan beroepen aan de menskant geen kansen.

Zelfs de managers in het onderwijs komen uit de politiek, of bestuurlijke wereld. Ook in de zorg maak je geen kans met hbo-v, een enkele specialist wordt bestuurder in de zorg, maa rspecialisten doen het sowieso niet slecht...financieel. En andere beroepen die een sleutelrol in onze samenleving vervullen: politie, brandweer, je meot het niet doen om rijk te worden.

Als laatste is er nog de omgeving waarin je opgroeit. een laag sociaal milieu maakt het feitelijk moeilijker om echt succesvol te worden. Ouders die tijd en moeite doen voor jou en jouw kansen om je talenten te versterken en zwakke punten te verbeteren....je moet ze maar net hebben.

Oftewel: je moet het geluk hebben om het talent en het juiste soort talent te hebben, geluk met de juiste omgeving als kind. Verder is het dan wel grotendeels jouw eigen keuze.
deel van jou verhaal klopt alleen als je succes uitdrukt in geld , maar je kunt succes ook op andere manieren bekijken.
op de overige punten ben ik het verder wel met je eens.
pi_105628963
In dit topic is definitie van succes: " Kan een ander zien dat ik een topfuncie heb en zit ik er financieel warmpjes bij!"
pi_105629104
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:33 schreef junkiexp het volgende:

Vind ik niet succesvol. Eerder een klote baan! Zie je hoe relatief dit is?
pi_105648326
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 20:12 schreef BeffJeck het volgende:
In dit topic is definitie van succes: " Kan een ander zien dat ik een topfuncie heb en zit ik er financieel warmpjes bij!"
Als je het gelezen zou hebben zou je zien dat het omgezet is naar "is Financieel succes een keuze". Waarop mijn antwoord is : JA voor de meesten zeer zeker
pi_105650375
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 20:15 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Vind ik niet succesvol. Eerder een klote baan! Zie je hoe relatief dit is?
Helemaal mee eens.
pi_105650596
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 11:32 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Ben je bang om te groeien of verantwoordelijkheid te nemen voor wat je doet? Ik begrijp de reactie niet helemaal
  vrijdag 16 december 2011 @ 11:48:56 #277
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_105650882
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:16 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als je het gelezen zou hebben zou je zien dat het omgezet is naar "is Financieel succes een keuze". Waarop mijn antwoord is : JA voor de meesten zeer zeker
Als het voor de meeste mensen een keuze is, dan moet het ook voor de meeste mensen mogelijk zijn (anders is er immers geen keuze). Als het voor de meeste mensen mogelijk is, moeten de meeste mensen ook terecht kunnen in het selecte aantal beroepen waarin je financieel onafhankelijk kan worden.

Dat is uiteraard niet zo. Als je van een individu uitzoomt naar een samenleving, is financieel succes voor iedereen niet mogelijk. Er zijn immers ook docenten, agenten, schoonmakers en vrachtwagenchauffeurs nodig. Sterker nog, zonder die beroepen zou bijna níemand financieel succesvol kunnen worden.

Financieel succes is dus per definitie maar voor een select groepje weggelegd. Je kan uiteraard proberen tot dat selecte groepje te gaan behoren, maar op een gegegeven moment is het vol en kan je er niet meer bij. Hoe hard je er ook voor werkt.
pi_105651109
Wat een onzin. Er haken simpelweg een hoop mensen af omdat ze de hoeveelheid effort niet vinden opwegen tegen de initiële baten. Daarnaast hebben heel veel mensen gewoon de ambitie niet om financieel succesvol te worden. En een statische groep rijken die vol is, really? :')
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:02:48 #279
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_105651281
Mja, heel realistisch is het natuurlijk niet, het was ook meer een losse gedachtegang dat financieel succes altijd maar voor een selecte groep is weggelegd. Als morgen iedereen zou besluiten voor financieel succes te gaan, zouden samenleving en economie compleet in elkaar storten.
pi_105652061
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 07:31 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
Moeilijk te zeggen... Ik kan rustig zeggen dat ik dom noch lui ben. En toch krijg ik het niet voor elkaar.

Dat ik ADHD heb helpt niet. Dat ik die diagnose pas een tijdje terug kreeg heeft ook niet geholpen. Ik lig behoorlijk met mezelf overhoop en dat helpt ook niet erg.

Los daarvan lijk ik met geen mogelijkheid in staat om consistente output te leveren en vind ik eigenlijk al het werk dat ik heb gedaan tot nu toe vrij saai... Gooi daar nog constant terugkerende stemmingswisselingen bij en dan zit je al snel in een uitzichtloze situatie waarin alleen al het vasthouden van een baan een zware strijd is.

Evengoed geldt voor mij ook dat ik het zelf zal moeten doen, en dus ook keuzes moet maken waardoor ik er over een x aantal jaar beter voorsta. Maar dat is nog best moeilijk. Ik moet, afhankelijk van hoe therapie en medicatie mijn situatie verbeteren, bijvoorbeeld de keuze maken of ik mijn studie afmaak en in die richting doorzet, of dat ik toch maar dakdekker word of iets dergelijks en uiteindelijk wellicht voor mezelf kan beginnen.

Conclusie: succes is geen keuze. Doen wat je op de een of andere manier moet doen om in ieder geval in een situatie te geraken waarin er uitzicht bestaat op succes is dat wel.
Dat je ADHD hebt kan jou zeker wel helpen. Het is maar hoe je het gebruikt. Stop in elk geval met het zien als een belemmering. Gebruik de positieve dingen die ADHD met zich mee brengt.

Er zijn genoeg voorbeelden van succesvolle mensen met ADHD.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_105653341
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2011 11:57 schreef Cracka-ass het volgende:
Wat een onzin. Er haken simpelweg een hoop mensen af omdat ze de hoeveelheid effort niet vinden opwegen tegen de initiële baten. Daarnaast hebben heel veel mensen gewoon de ambitie niet om financieel succesvol te worden. En een statische groep rijken die vol is, really? :')
agree
pi_105656864
quote:
Eens. Die idioten zien alleen het eindresultaat en snappen niet dat onderaan begonnen moet worden waar er voor hoge inspanningen amper baten zijn maar het pas op de lange termijn loont.
pi_105667399
bottom line is succes dus geen keuze, maar een combinatie van factoren. In welk percentage keuze een rol speelt is het enige discutabele. Heb je de mazzel redelijk intelligent, redelijk gezond, in een stabiele omgeving opgevoed, uit een redelijk welvarend land, uit een redelijk welvarende buurt te komen en heb je van nature enig doorzettingsvermogen dan zijn je kansen aardig goed.

Vanaf dat punt wordt het waarschijnlijk een keuze. Een keuze waarbij ook factoren spelen als je eigen definitie van succes en de mate waarin je ethiek een rol gaan spelen. Wie is tenslotte succesvoller? Ignaz Semmelweis (in essentie de uitvinder van desinfectie), echter betrekkelijk jong, niet bepaald rijk en onbekend gestorven en pas jaren later begrepen of de veel bekender (althans nu) Silvio Berlusconi? Puissant rijk, maar niet bepaald op een frisse manier.
pi_105669069
quote:
Als iedereen kiest voor succes, is iedereen dan succesvol? Nee. Succes bestaat bij de gratie van niet-succesvollen, al dan niet ten koste of over de rug van dezelfde onsuccesvollen. Andersom geldt ook.

Dus: succes kan geen keuze alleen zijn, er zijn andere factoren in het spel. Toeval, omgeving, afkomst spelen zeker mee.

Jammer voor de corpsballen met kruiwagen die geboren zijn tussen de hockeyvelden en de SUV's, het is grotendeels te danken aan je afkomst, zelf heb je maar een deel bijgedragen aan je mogelijke succes.
Whatever...
pi_105718757
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als iedereen kiest voor succes, is iedereen dan succesvol? Nee. Succes bestaat bij de gratie van niet-succesvollen, al dan niet ten koste of over de rug van dezelfde onsuccesvollen. Andersom geldt ook.

Dus: succes kan geen keuze alleen zijn, er zijn andere factoren in het spel. Toeval, omgeving, afkomst spelen zeker mee.

Jammer voor de corpsballen met kruiwagen die geboren zijn tussen de hockeyvelden en de SUV's, het is grotendeels te danken aan je afkomst, zelf heb je maar een deel bijgedragen aan je mogelijke succes.
Wat betreft corpsballen etc. daar kan je zelf ook tussen zitten. Tevens ben ik van mening dat dat niet noodzakelijk is om financieel succes te hebben. Een netwerk kan je zelf opbouwen en daar heb je geen studie voor nodig
  zondag 18 december 2011 @ 12:51:41 #286
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105719693
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:16 schreef Spanky78 het volgende:

All animals are equal..
quote:

Ben ik helemaal mee eens, maar toeval kan je aanmoedigen. ;)
quote:
Een 'goede afkomst' zal zeker helpen, maar zelfs dan kan het nog alle kanten op. Mensen geboren met een zilveren lepel in de mond kunnen ook failliet gaan. Voor mensen geboren in een krottenwijk in India zal het heel veel moeilijker zijn, maar niet onmogelijk.
reset
pi_105724133
Het valt vooral op dat succesvolle mensen onevenredig veel van hun succes te danken vinden aan zichzelf. Maar dat niet succesvolle mensen de schuld vooral buiten zichzelf zoeken.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Iedereen krijgt kansen in mindere of meerdere mate. MAAR

''you can't adjust the wind but you can adjust your sails"
pi_105730249
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Het valt vooral op dat succesvolle mensen onevenredig veel van hun succes te danken vinden aan zichzelf. Maar dat niet succesvolle mensen de schuld vooral buiten zichzelf zoeken.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Iedereen krijgt kansen in mindere of meerdere mate. MAAR

''you can't adjust the wind but you can adjust your sails"
Ben ik een beetje mee eens. 35/65 zeg maar.

Uiteraard is een manager zo goed als de som van de resultante van zijn mensen. Echter is hij verantwoordelijk voor et aannemen van het juiste talent en voor het coachen trainen en motiveren van het talent. Maar goed, je hebt idd ook managers die het geluk hebben een goede erfenis te hebben van goede mensen. Dat gaat dan voor een korte periode goed
pi_105864788
Ik heb een redelijk dramatisch leven gehad. Mishandeld, meerdere keren in de steek gelaten(door vader en moeder afzonderlijk) dakloos van mijn 16e tot mijn 20e. Daarna 25000¤ schuld afbetaald, zonder schuldsanering(wist niet dat dat kon)

Ik ben nu een jaartje van mijn schulden af, en mijn vriendin wees me erop dat ik nog stufi kon krijgen.
Voor me gevoel heb ik 1001 dingen die ik kan gaan doen.
Vanaf januari houden we 1400 over per maand.

En dat investeer ik weer in een nieuwe opleiding. Op die manier kom ik steeds een klein stapje verder.

[ Bericht 24% gewijzigd door lipper op 21-12-2011 14:01:30 ]
pi_105865522
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:48 schreef lipper het volgende:
Ik heb een redelijk dramatisch leven gehad. Mishandeld, meerdere keren in de steek gelaten(door vader en moeder afzonderlijk) dakloos van mijn 16e tot mijn 20e. Daarna 25000¤ schuld afbetaald, zonder schuldsanering(wist niet dat dat kon)

Ik ben nu een jaartje van mijn schulden af, en mijn vriendin wees me erop dat ik nog stufi kon krijgen.

En dat investeer ik weer in een nieuwe opleiding. Op die manier kom ik steeds een klein stapje verder.

Deze baas. _O_
pi_105865619
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:48 schreef lipper het volgende:

TOP! Echt klote wat je allemaal is overkomen. Respect voor wat JIJ hebt bereikt. _O_ Volledig eens met de poster boven mij
pi_105865673
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:05 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Deze baas. _O_
Dit dus. Met zo'n houding kom je echt verder.
pi_105874582
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:33 schreef waht het volgende:

[..]

Eens. Die idioten zien alleen het eindresultaat en snappen niet dat onderaan begonnen moet worden waar er voor hoge inspanningen amper baten zijn maar het pas op de lange termijn loont.
Klopt!

Ik ben begonnen bij een bulkoverslag, kolen onder een lopende band vandaan scheppen. (12 uur lang)
Ik heb nu een hoog geplaatste functie in de bouw.
pi_105874985
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:48 schreef lipper het volgende:

[..]

Klopt!

Ik ben begonnen bij een bulkoverslag, kolen onder een lopende band vandaan scheppen. (12 uur lang)
Ik heb nu een hoog geplaatste functie in de bouw.
Je maakt nu de toiletten schoon op de 13e verdieping?

Hij moest gemaakt worden :')
pi_105875319
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:00 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je maakt nu de toiletten schoon op de 13e verdieping?

Hij moest gemaakt worden :')
Nee ik ben torenkraanmachinist.

Maar ssstt, hoe ik het zeg klinkt het veel interessanter!
pi_105898427
Respect hoor Lipper !
Mensen als jij hebben we nu juist hard nodig in het bedrijfsleven.

Een hoop mensen vinden het wel best nu het minder gaat en leggen de verantwoordelijkheid bij het bedrijf neer.
pi_105907129
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:22 schreef junkiexp het volgende:
Respect hoor Lipper !

Een hoop mensen vinden het wel best nu het minder gaat en leggen de verantwoordelijkheid bij het bedrijf neer.
Eens! Top Lipper

Mensen moet ook eens objectief naar zichzelf durven kijken. Vergeet nooit wat voor invloed je hebt in welke situatie je ook zit.
pi_105907815
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:22 schreef junkiexp het volgende:
Respect hoor Lipper !

Wat het makkelijk maakt voor mij is dat ik heel graag werk, ik heb echt heel leuk werk. Dat scheelt al een hoop.

Jongens kap nou met die veren, me billen jeuken
pi_105908557
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 10:09 schreef lipper het volgende:

[..]

Wat het makkelijk maakt voor mij is dat ik heel graag werk, ik heb echt heel leuk werk. Dat scheelt al een hoop.

Jongens kap nou met die veren, me billen jeuken
Als werk leuk is, dan is het geen werk. Same here. Heerlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')