Ik heb net wel een lot gekocht. Wellicht kan ik hier na aanstaand weekend een mooie definitie poneren.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ben het ermee eens dat er veel meer bij komt kijken dan alleen geld. Op een gegeven moment hebben we het maar omschreven als financieel succes! Dat is iets makkelijker te definieren ondanks het voor iedereen een andere norm kan zijn
Als je het wint, dan is dat slechts financieel succes wat fijn is, maar weinig persoonlijke voldoening zal geven denk ik.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:12 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
[..]
Ik heb net wel een lot gekocht. Wellicht kan ik hier na aanstaand weekend een mooie definitie poneren.
Het maakt mij niks uit waar het geld vandaan komt, als het er maar isquote:Op zondag 30 oktober 2011 12:32 schreef draaijer het volgende:
[..]
Als je het wint, dan is dat slechts financieel succes wat fijn is, maar weinig persoonlijke voldoening zal geven denk ik.
Wat een onzin. Achterover blijven hangen en denken dat het bovengenoemde waar is, dan kom je geen drol verder nee. Je best doen, het maximale eruit halen en de extra stap nemen, dan kom je al verder. Als je daarnaast ook nog de verantwoordelijkheden neemt voor zaken die je doet of juist niet doet, dan kom je weer een stapje verder. Positieve attitude is keyquote:Op zondag 30 oktober 2011 12:48 schreef Lurf het volgende:
Natuurlijk is succes geen keuze. Voor iedere "succesvolle" persoon zijn er -tig anderen met dezelfde ambities en kwaliteiten die geen succes hebben. Je moet uiteindelijk toch gewoon mazzel hebben op de momenten dat het erop aan komt, en je bent altijd afhankelijk van de beslissingen van anderen die je níet in de hand hebt. Ambitie en kwaliteit speelt misschien wel een rol bij de hoeveelheid kansen die je krijgt, maar het blijven kansen. Die je dus ook niet kunt krijgen, als je pech hebt.
En dat is een garantie voor succes?quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:55 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat een onzin. Achterover blijven hangen en denken dat het bovengenoemde waar is, dan kom je geen drol verder nee. Je best doen, het maximale eruit halen en de extra stap nemen, dan kom je al verder. Als je daarnaast ook nog de verantwoordelijkheden neemt voor zaken die je doet of juist niet doet, dan kom je weer een stapje verder. Positieve attitude is key
Dat vergroot je kans aanzienlijk! Het is een keuze en het is maar net hoe graag je iets wilt. Ik geloof dat ik alles kan wat ik wil.quote:
Mooie draaij die je eraan geeft. Maar je erkent dat het dus draait om kansen. En het kenmerk van kansen is, dat het gaat om een onzekere uitkomst. Ergo, succes kan geen keuze zijn. Dat je vertrouwen hebt in je eigen kunnen, wat ik prijzenswaardig vind, doet daar niets aan af.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:01 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat vergroot je kans aanzienlijk! Het is een keuze en het is maar net hoe graag je iets wilt. Ik geloof dat ik alles kan wat ik wil.
Positive attitude gives positive results!
Het is en blijft een keuze! Jij bepaalt of er mogelijkheden komen door middel van je inzet en attitude. De meeste succesvolle mensen zijn het niet zomaar aan komen waaien! Die hebben ervoor geknokt!quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:09 schreef Lurf het volgende:
[..]
Mooie draaij die je eraan geeft. Maar je erkent dat het dus draait om kansen. En het kenmerk van kansen is, dat het gaat om een onzekere uitkomst. Ergo, succes kan geen keuze zijn. Dat je vertrouwen hebt in je eigen kunnen, wat ik prijzenswaardig vind, doet daar niets aan af.
Hoe denk jij dat iemands attitude gevormd word? je bevind je in de hoek van sociale wetenschappen, daar bestaan helemaal geen causale verbanden. Het causale verband attitude -> financieel succes is een inductie fout. Als je daadwerkelijk onderzoek hier naar zou doen dan zal je zien dat er ontzettend veel randvariabelen van invloed zijn zoals cultuur, leeftijd, opleidingsniveau etc.etc. en kan je van een causaal verband totaal niet spreken en is een gevonden effect slechts heel klein en niet representatief.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het is en blijft een keuze! Jij bepaalt of er mogelijkheden komen door middel van je inzet en attitude. De meeste succesvolle mensen zijn het niet zomaar aan komen waaien! Die hebben ervoor geknokt!
Verkoop je moederquote:Op zondag 30 oktober 2011 12:48 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Het maakt mij niks uit waar het geld vandaan komt, als het er maar is
Waar het om gaat is dat succes mede bepaald wordt door de omgeving waar je in bent opgegroeid, cultuur, ouders, oftewel een bepaalde basis die nodig is voor succes.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:23 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Hoe denk jij dat iemands attitude gevormd word? je bevind je in de hoek van sociale wetenschappen, daar bestaan helemaal geen causale verbanden. Het causale verband attitude -> financieel succes is een inductie fout. Als je daadwerkelijk onderzoek hier naar zou doen dan zal je zien dat er ontzettend veel randvariabelen van invloed zijn zoals cultuur, leeftijd, opleidingsniveau etc.etc. en kan je van een causaal verband totaal niet spreken en is een gevonden effect slechts heel klein en niet representatief.
luck is what happens when preparation meets opportunity.quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:48 schreef Lurf het volgende:
Natuurlijk is succes geen keuze. Voor iedere "succesvolle" persoon zijn er -tig anderen met dezelfde ambities en kwaliteiten die geen succes hebben. Je moet uiteindelijk toch gewoon mazzel hebben op de momenten dat het erop aan komt, en je bent altijd afhankelijk van de beslissingen van anderen die je níet in de hand hebt. Ambitie en kwaliteit speelt misschien wel een rol bij de hoeveelheid kansen die je krijgt, maar het blijven kansen. Die je dus ook niet kunt krijgen, als je pech hebt.
"Luck favours the well prepared."quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:14 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
luck is what happens when preparation meets opportunity.
Succes heeft betrekking op alles wat je doet dus ook je opleidingsniveau, wat bij jou dus kennelijk niet succesvol is verlopen. Dat je dat later op een andere manier hebt gecompenseerd is mooi voor jou.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:30 schreef junkiexp het volgende:
Succes is een zeker een keuze !
Maar je opleidingsniveau heeft echt niks te maken met je succes hoor
En wanneer heb je succes ?
Niet succesvol verlopen is niet helemaal waar, ik heb er voor gekozen om op mijn 17de te gaan werken.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:39 schreef Graslul het volgende:
[..]
Succes heeft betrekking op alles wat je doet dus ook je opleidingsniveau, wat bij jou dus kennelijk niet succesvol is verlopen. Dat je dat later op een andere manier hebt gecompenseerd is mooi voor jou.
Financieel succes heeft weinig met je opleiding te maken. Ik heb altijd gedacht dat dat wel zo zou zijn, maar ik moet zeggen dat ervaring inmiddels veel belangrijker is dan een papiertjequote:Op zondag 30 oktober 2011 20:39 schreef Graslul het volgende:
[..]
Succes heeft betrekking op alles wat je doet dus ook je opleidingsniveau, wat bij jou dus kennelijk niet succesvol is verlopen. Dat je dat later op een andere manier hebt gecompenseerd is mooi voor jou.
Al zou ik een geneesmiddel voor kanker ontdekken zou ik er nauwelijks voldoening uithalen vrees ik.quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:32 schreef draaijer het volgende:
[..]
Als je het wint, dan is dat slechts financieel succes wat fijn is, maar weinig persoonlijke voldoening zal geven denk ik.
Verschilt per geval. Voor de één is opleiding wel belangrijk, voor de ander niet. Ligt er maar net aan.quote:Op maandag 31 oktober 2011 07:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Financieel succes heeft weinig met je opleiding te maken. Ik heb altijd gedacht dat dat wel zo zou zijn, maar ik moet zeggen dat ervaring inmiddels veel belangrijker is dan een papiertje
je zegt zelf al, als je een kans krijgt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
Die sorteerder hoeft niet onafhankelijk te zijn. Een beetje nadenken tijdens je werk en de extra stappen te zetten geeft al zichtbaarheid. Vraag je dingen af en praat eens met je collega's erover. Proberen te verbeteren waar mogelijk. Verdiep je in de markt en competitie, praat eens met je manager of eigenaar. Help je manager succesvol te worden.
Wellicht gaat die dibbes een keer wat anders doen, zorg ervoor dat je een voorbeeld bent in alles wat je doet, en helemaal in ethiek?!
Als je ooit een kans krijgt, moet je die pakken, of gebruik je ervaring voor jezelf of elders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |