abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103662080
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ben het ermee eens dat er veel meer bij komt kijken dan alleen geld. Op een gegeven moment hebben we het maar omschreven als financieel succes! Dat is iets makkelijker te definieren ondanks het voor iedereen een andere norm kan zijn
Ik heb net wel een lot gekocht. Wellicht kan ik hier na aanstaand weekend een mooie definitie poneren.
Spijt
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:14:44 #202
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_103662141
Eens met de stelling van de TS ... !
pi_103738268
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:12 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:

[..]

Ik heb net wel een lot gekocht. Wellicht kan ik hier na aanstaand weekend een mooie definitie poneren.
Als je het wint, dan is dat slechts financieel succes wat fijn is, maar weinig persoonlijke voldoening zal geven denk ik.
pi_103738838
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:32 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als je het wint, dan is dat slechts financieel succes wat fijn is, maar weinig persoonlijke voldoening zal geven denk ik.
Het maakt mij niks uit waar het geld vandaan komt, als het er maar is :P
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:48:54 #205
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_103738854
Natuurlijk is succes geen keuze. Voor iedere "succesvolle" persoon zijn er -tig anderen met dezelfde ambities en kwaliteiten die geen succes hebben. Je moet uiteindelijk toch gewoon mazzel hebben op de momenten dat het erop aan komt, en je bent altijd afhankelijk van de beslissingen van anderen die je níet in de hand hebt. Ambitie en kwaliteit speelt misschien wel een rol bij de hoeveelheid kansen die je krijgt, maar het blijven kansen. Die je dus ook niet kunt krijgen, als je pech hebt.
Never explain, never apologize.
pi_103739052
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:48 schreef Lurf het volgende:
Natuurlijk is succes geen keuze. Voor iedere "succesvolle" persoon zijn er -tig anderen met dezelfde ambities en kwaliteiten die geen succes hebben. Je moet uiteindelijk toch gewoon mazzel hebben op de momenten dat het erop aan komt, en je bent altijd afhankelijk van de beslissingen van anderen die je níet in de hand hebt. Ambitie en kwaliteit speelt misschien wel een rol bij de hoeveelheid kansen die je krijgt, maar het blijven kansen. Die je dus ook niet kunt krijgen, als je pech hebt.
Wat een onzin. Achterover blijven hangen en denken dat het bovengenoemde waar is, dan kom je geen drol verder nee. Je best doen, het maximale eruit halen en de extra stap nemen, dan kom je al verder. Als je daarnaast ook nog de verantwoordelijkheden neemt voor zaken die je doet of juist niet doet, dan kom je weer een stapje verder. Positieve attitude is key
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:59:32 #207
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_103739205
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:55 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat een onzin. Achterover blijven hangen en denken dat het bovengenoemde waar is, dan kom je geen drol verder nee. Je best doen, het maximale eruit halen en de extra stap nemen, dan kom je al verder. Als je daarnaast ook nog de verantwoordelijkheden neemt voor zaken die je doet of juist niet doet, dan kom je weer een stapje verder. Positieve attitude is key
En dat is een garantie voor succes?
pi_103739284
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:59 schreef Lurf het volgende:

[..]

En dat is een garantie voor succes?
Dat vergroot je kans aanzienlijk! Het is een keuze en het is maar net hoe graag je iets wilt. Ik geloof dat ik alles kan wat ik wil.

Positive attitude gives positive results!
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:09:27 #209
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_103739567
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat vergroot je kans aanzienlijk! Het is een keuze en het is maar net hoe graag je iets wilt. Ik geloof dat ik alles kan wat ik wil.

Positive attitude gives positive results!
Mooie draaij die je eraan geeft. Maar je erkent dat het dus draait om kansen. En het kenmerk van kansen is, dat het gaat om een onzekere uitkomst. Ergo, succes kan geen keuze zijn. Dat je vertrouwen hebt in je eigen kunnen, wat ik prijzenswaardig vind, doet daar niets aan af.
pi_103739748
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:09 schreef Lurf het volgende:

[..]

Mooie draaij die je eraan geeft. Maar je erkent dat het dus draait om kansen. En het kenmerk van kansen is, dat het gaat om een onzekere uitkomst. Ergo, succes kan geen keuze zijn. Dat je vertrouwen hebt in je eigen kunnen, wat ik prijzenswaardig vind, doet daar niets aan af.
Het is en blijft een keuze! Jij bepaalt of er mogelijkheden komen door middel van je inzet en attitude. De meeste succesvolle mensen zijn het niet zomaar aan komen waaien! Die hebben ervoor geknokt!
pi_103740078
Maar ambitie en kwaliteiten alleen is ook niet genoeg, de persoon die er het meeste voor doet, raakt er eigenlijk altijd wel. Van de rest zullen sommigen het ook maken met een beetje geluk, maar bij hen hangt het dus van wat mazzel af.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:23:16 #212
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103740089
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het is en blijft een keuze! Jij bepaalt of er mogelijkheden komen door middel van je inzet en attitude. De meeste succesvolle mensen zijn het niet zomaar aan komen waaien! Die hebben ervoor geknokt!
Hoe denk jij dat iemands attitude gevormd word? je bevind je in de hoek van sociale wetenschappen, daar bestaan helemaal geen causale verbanden. Het causale verband attitude -> financieel succes is een inductie fout. Als je daadwerkelijk onderzoek hier naar zou doen dan zal je zien dat er ontzettend veel randvariabelen van invloed zijn zoals cultuur, leeftijd, opleidingsniveau etc.etc. en kan je van een causaal verband totaal niet spreken en is een gevonden effect slechts heel klein en niet representatief.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:04:37 #213
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103741757
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:48 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Het maakt mij niks uit waar het geld vandaan komt, als het er maar is :P
Verkoop je moeder :P
pi_103743421
quote:
12s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:23 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat iemands attitude gevormd word? je bevind je in de hoek van sociale wetenschappen, daar bestaan helemaal geen causale verbanden. Het causale verband attitude -> financieel succes is een inductie fout. Als je daadwerkelijk onderzoek hier naar zou doen dan zal je zien dat er ontzettend veel randvariabelen van invloed zijn zoals cultuur, leeftijd, opleidingsniveau etc.etc. en kan je van een causaal verband totaal niet spreken en is een gevonden effect slechts heel klein en niet representatief.
Waar het om gaat is dat succes mede bepaald wordt door de omgeving waar je in bent opgegroeid, cultuur, ouders, oftewel een bepaalde basis die nodig is voor succes.

Echter, wat je daarna met die basis doet is geheel aan jezelf. Dan is het een keuze geworden. De keuzes staan niet in verhouding tot de basis die ik net noemde. Kies je voor carriere? Of kies je voor lui op de bank hangen? Of misschien kies je voor huisje boompje beestje en geld over de balk gooien waardoor financieel succes ook niet meer haalbaar is? Kies je voor MBO niveau terwijl je makkelijk HBO niveau aankan? Ga je bij voorbaat al kansloze relaties aan en werk je je daarmee in de shit? Pleeg je fraude en kom je niet meer aan de bak? Allemaal keuzes.

Voor de persoon met het IQ van een aardappel en de arbeidsongeschikte gaat dit verhaal niet op, maar voor de rest zeker wel.
He doesn't care who his targets are, or who they're running from, or why. He works for the highest bidder, which means the richest and the most ruthless beings in the galaxy. No question asked.
pi_103751105
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:48 schreef Lurf het volgende:
luck is what happens when preparation meets opportunity.

En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar zelfs iemand de staatsloterij wint heeft een lot gekocht, en is daarmee al mijlen verder dan iemand die er geen heeft.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zondag 30 oktober 2011 @ 18:29:09 #216
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103751652
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

luck is what happens when preparation meets opportunity.

"Luck favours the well prepared." ;)

"Nooit geschoten is altijd mis" en nog veel meer van dat soort 'motivationals' hebben zeker een kern van waarheid.

Optimisme vs pessimisme maakt ook veel verschil. Maar ja sommige mensen hebben ook altijd 'pech'.
reset
pi_103753960
Succes is een zeker een keuze !
Maar je opleidingsniveau heeft echt niks te maken met je succes hoor :)

En wanneer heb je succes ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103754096
Als je elke dag om 17:00 uur naar huis gaat omdat het werk af is dan kies je niet voor succes.
Ik heb niets eens een middelbaar schooldiploma en heb gekozen voor succes.
Ben ooit in een magazijn begonnen en nu 6 jaar later ben ik vestigingsleider en over 2-3 jaar senior.

Succes is wel een stukje gerelateerd aan talent, en als je dat hebt en je gebruikt het goed dan kies je voor succes en zul je dat ook krijgen vroeg of laat !
pi_103757138
Ik ben ook niet eens hoog opgeleid maar heb gewoon een WO baan.
He doesn't care who his targets are, or who they're running from, or why. He works for the highest bidder, which means the richest and the most ruthless beings in the galaxy. No question asked.
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:39:10 #220
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103757915
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:30 schreef junkiexp het volgende:
Succes is een zeker een keuze !
Maar je opleidingsniveau heeft echt niks te maken met je succes hoor :)

En wanneer heb je succes ?
Succes heeft betrekking op alles wat je doet dus ook je opleidingsniveau, wat bij jou dus kennelijk niet succesvol is verlopen. Dat je dat later op een andere manier hebt gecompenseerd is mooi voor jou.
pi_103758997
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:39 schreef Graslul het volgende:

[..]

Succes heeft betrekking op alles wat je doet dus ook je opleidingsniveau, wat bij jou dus kennelijk niet succesvol is verlopen. Dat je dat later op een andere manier hebt gecompenseerd is mooi voor jou.
Niet succesvol verlopen is niet helemaal waar, ik heb er voor gekozen om op mijn 17de te gaan werken.
pi_103774849
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:39 schreef Graslul het volgende:

[..]

Financieel succes heeft weinig met je opleiding te maken. Ik heb altijd gedacht dat dat wel zo zou zijn, maar ik moet zeggen dat ervaring inmiddels veel belangrijker is dan een papiertje
pi_103776217
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:32 schreef draaijer het volgende:

[..]

Al zou ik een geneesmiddel voor kanker ontdekken zou ik er nauwelijks voldoening uithalen vrees ik.
Spijt
  maandag 31 oktober 2011 @ 10:02:52 #224
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103776798
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 07:54 schreef draaijer het volgende:

[..]

Financieel succes heeft weinig met je opleiding te maken. Ik heb altijd gedacht dat dat wel zo zou zijn, maar ik moet zeggen dat ervaring inmiddels veel belangrijker is dan een papiertje
Verschilt per geval. Voor de één is opleiding wel belangrijk, voor de ander niet. Ligt er maar net aan.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
pi_103793158
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Die sorteerder hoeft niet onafhankelijk te zijn. Een beetje nadenken tijdens je werk en de extra stappen te zetten geeft al zichtbaarheid. Vraag je dingen af en praat eens met je collega's erover. Proberen te verbeteren waar mogelijk. Verdiep je in de markt en competitie, praat eens met je manager of eigenaar. Help je manager succesvol te worden.
Wellicht gaat die dibbes een keer wat anders doen, zorg ervoor dat je een voorbeeld bent in alles wat je doet, en helemaal in ethiek?!
Als je ooit een kans krijgt, moet je die pakken, of gebruik je ervaring voor jezelf of elders.
je zegt zelf al, als je een kans krijgt.

Ik denk wel dat je.voor minimaal een deel gelijk hebt. Als je maar graag genoeg wil, goed genoeg je best doet en ook niet onbelangrijk, realistisch bent, kom je ws verder dan mensen die niet echt graag willen.
Ik denk dat mensen in dit topic de wil verwarren met de kansen. Als de betreffende palletsorteerder het wel best vindt zo, gaat hij niet hogerop proberen te komen, wil hij wél graag, dan doet hij dat wel en dan is de kans dus ook groter dat hij iets bereikt.
Realistisch zijn is wel belangrijk daarin denk ik, als ik met mijn iq van 73 graag een succesvol advocaat zou willen worden, gaat me dat niet lukken. Als ik graag met 4 uur werken in de week miljonair wil worden, is die kans ook errug klein.

Sommige mensen hebben gewoon ook niet zoveel behoefte aan hogerop komen of willen er niet veel moeite voor doen, dat vergeten volgens mij veel mensen die hier posten.
compact en kleverig.
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:43:00 #226
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103793587
quote:
1s.gif [b]Op maandag 31 oktober 2011 17:33

Realistisch zijn is wel belangrijk daarin denk ik, als ik met mijn iq van 73 graag een succesvol advocaat zou willen worden, gaat me dat niet lukken.
IQ meet slechts de snelheid van begrip. Dus het kan wel als je 73 IQ punten scoort, het duurt alleen langer.
pi_103793857
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:33 schreef junkiexp het volgende:
Als je elke dag om 17:00 uur naar huis gaat omdat het werk af is dan kies je niet voor succes.
Ben ooit in een magazijn begonnen en nu 6 jaar later ben ik vestigingsleider en over 2-3 jaar senior.

Succes is wel een stukje gerelateerd aan talent, en als je dat hebt en je gebruikt het goed dan kies je voor succes en zul je dat ook krijgen vroeg of laat !
Waarom vinden vestigingsleiders zichzelf altijd succesvol? ...
pi_103795698
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 17:49 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Waarom vinden vestigingsleiders zichzelf altijd succesvol? ...
Moet ik hier antwoord opgeven ? Ik vind het nogal een aparte vraag.
  maandag 31 oktober 2011 @ 18:42:01 #229
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103795975
Tja... definieer succes.

Ik ben van mening dat iedereen met een juiste werkhouding (ongeacht opleiding) veel kan bereiken.

Succesvolle mensen zijn over het algemeen ook mensen die altijd vanzichzelf persoonlijke groei verwachten en altijd opzoek zijn naar nieuwe prikkels om gemotiveerd en geinspireerd te blijven.
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:41:27 #230
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103799488
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 07:54 schreef draaijer het volgende:

[..]

Je enkel toespitsen op financieel succes is te bekrompen net als het wat bagatelliserende woord 'papiertje'. Een goed diploma is iets waar je voor geknokt kunt hebben en dat men nooit meer van jou kan afpakken. Financieel succes kan echter van tijdelijke aard zijn, ik heb dat in de praktijk bij anderen vaak meegemaakt.

Mijn oprechte mening is trouwens dat je het beste in de criminaliteit kunt gaan om dat financiële succes te behalen.
pi_103800075
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:41 schreef Graslul het volgende:

[..]

Je enkel toespitsen op financieel succes is te bekrompen net als het wat bagatelliserende woord 'papiertje'. Een goed diploma is iets waar je voor geknokt kunt hebben en dat men nooit meer van jou kan afpakken.
Alle functies op je CV die je vervuld hebt ook niet meer en daar hoef je echt niet altijd het bijbehorende diploma voor te hebben. Ik zie liever iemand die aan kan tonen dat hij meerdere jobs op HBO/WO niveau heeft gehad en telkens een stap heeft gemaakt dan iemand met een papiertje.
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:10:21 #232
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103801336
Dat 'wij vragen hbo/wo niveau' zegt niet al te veel. Het verschilt nogal of je die 'hbo/wo' niveau banen bij kleine bedrijfjes om de hoek of meer respectabele werkgevers hebt uitgevoerd. In het eerste geval kom je er met je mbo namelijk ook wel tussen, in het tweede geval moet je toch echt een kopie van je rijbewijs overleggen.

Daarbij vlieg ik liever mee met een beginnend piloot in het bezit van een brevet dan met een meer ervaren piloot zonder brevet. Dat geld voor de meeste mensen ook in het bedrijfsleven.

[ Bericht 17% gewijzigd door Graslul op 31-10-2011 20:16:17 ]
pi_103802091
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:10 schreef Graslul het volgende:
Dat 'wij vragen hbo/wo niveau' zegt niet al te veel. Het verschilt nogal of je die 'hbo/wo' niveau banen bij kleine bedrijfjes om de hoek of meer respectabele werkgevers hebt uitgevoerd. In het eerste geval kom je er met je mbo namelijk ook wel tussen, in het tweede geval moet je toch echt een kopie van je rijbewijs overleggen.

Daarbij vlieg ik liever mee met een beginnend piloot in het bezit van een brevet dan met een meer ervaren piloot zonder brevet. Dat geld voor de meeste mensen ook in het bedrijfsleven.
Hahaha dat laatste is in dit geval correct maar hetgeen je bedoelt , daar ben ik het niet mee eens. Ervaring is zoveel belangrijker dan een briefje dat je de theorie snapt
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:25:22 #234
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103802359
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:10 schreef Graslul het volgende:

Werkervaring is belangrijker dan een papiertje. Ik ben het levende bewijs. Ik heb enkel een mavo diploma en ben onlangs nog aangenomen op een HBO functie.

Diploma's zijn overrated.

[ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 31-10-2011 20:33:10 ]
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:26:37 #235
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103802428
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:21 schreef draaijer het volgende:

[..]

Hahaha dat laatste is in dit geval correct maar hetgeen je bedoelt , daar ben ik het niet mee eens. Ervaring is zoveel belangrijker dan een briefje dat je de theorie snapt
Ik word liever door een dokter geopereerd die een opleiding heeft genoten dan een zuster die ervaring heeft opgedaan in Afrika omdat daar geen dokters waren, en jij ?
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:27:18 #236
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103802464
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:25 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Werkervaring is belangrijker dan een papiertje. Ik ben het levende bewijs Ik heb enkel een mavo diploma en ben onlangs nog aangenomen op een HBO functie.

Diploma's zijn overrated.
C of D niveau? :P
reset
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:31:27 #237
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103802752
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:27 schreef Individual het volgende:

[..]

C of D niveau? :P
C/D :')

Ik heb de vervelende karaktereigenschap dat ik mezelf niet kan motiveren als ik ergens mee aan de gang moet gaan waar ik het nut niet van in zie.
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:45:23 #238
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103803781
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:31 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

C/D :')

Ik heb de vervelende karaktereigenschap dat ik mezelf niet kan motiveren als ik ergens mee aan de gang moet gaan waar ik het nut niet van in zie.
Allebei? Tja met C kom je er natuurlijk niet he? :P

Ik heb tenminste alles op D en heb daarvoor alleen wiskunde moeten laten vallen om te slagen zonder herexamen. :D

Dat motiveren zal toch voor iedereen gelden ongeacht opleiding?
reset
pi_103803927
quote:
12s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:26 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Ik word liever door een dokter geopereerd die een opleiding heeft genoten dan een zuster die ervaring heeft opgedaan in Afrika omdat daar geen dokters waren, en jij ?
Hahaha eensch!

Zo ken ik nog wel een paar voorbeelden, maar dat is niet de essentie ;)
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:48:21 #240
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103803977
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:47 schreef draaijer het volgende:

[..]

Hahaha eensch!

Zo ken ik nog wel een paar voorbeelden, maar dat is niet de essentie ;)
Ik denk dat die dokter met papieren anders ook wel een stuk financieel succesvoller zullen zijn dan die zuster, jij ?
pi_103819575
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:48 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Ik denk dat die dokter met papieren anders ook wel een stuk financieel succesvoller zullen zijn dan die zuster, jij ?
Ook mee éénsch! :)
  dinsdag 1 november 2011 @ 07:55:39 #242
545 dop
:copyright: dop
pi_103819785
succes is niet geheel een keuze vrij simpel

heb je down syndroom dan word je geen einstein, en ben je einstein dan word je geen foromodel.

de een krijgt de eigenschappen van moeder natuur om een topsorter te kunnen worden de ander is inteligent en een volgende heel mooi, en met wat geluk heb je zelfs een combinatie van die eigenschappen.

natuurlijk komt het dan niet vanzelf aanwaaien en kun je met meer inzet meer berijken, maar als het je niet gegeven is kun je nog zo hard knokken maar word het geen succes
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_103819804
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 07:55 schreef dop het volgende:
succes is niet geheel een keuze vrij simpel

heb je down syndroom dan word je geen einstein, en ben je einstein dan word je geen foromodel.

de een krijgt de eigenschappen van moeder natuur om een topsorter te kunnen worden de ander is inteligent en een volgende heel mooi, en met wat geluk heb je zelfs een combinatie van die eigenschappen.

natuurlijk komt het dan niet vanzelf aanwaaien en kun je met meer inzet meer berijken, maar als het je niet gegeven is kun je nog zo hard knokken maar word het geen succes
Bij de meesten van ons is het wel degelijk een keuze. Het is maar net hoe hard je iets wilt bereiken. Ik geloof er echt heilig in dat wanneer je wat wil bereiken, het ook daadwerkelijk kan. Je moet er alleen wel keihard voor gaan. Mooi voorbeeld wat een user in eeh filmpje in dit topic liet zien
  dinsdag 1 november 2011 @ 08:00:59 #244
545 dop
pi_103819835
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 07:57 schreef draaijer het volgende:

[..]

Bij de meesten van ons is het wel degelijk een keuze. Het is maar net hoe hard je iets wilt bereiken. Ik geloof er echt heilig in dat wanneer je wat wil bereiken, het ook daadwerkelijk kan. Je moet er alleen wel keihard voor gaan. Mooi voorbeeld wat een user in eeh filmpje in dit topic liet zien
zeg dat maar tegen iemand met downsyndroom, wat een onzin draaijer.
of ander voorbeeldje iemand uit een lage kaste geboren in india.

een deel is absoluut keuze maar je zult echt ook van moeder natuur wat mee gekregen moeten hebben.
Ik kan me prima voorstellen dat jij naar meneer doorsnee kijkt die geen inzet toont , en dan denkt succes is een keuze , ja dan heb je gelijk , er zijn veel mensen die berusten in hun lot en graag klagen

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 01-11-2011 08:08:27 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_103819902
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 08:00 schreef dop het volgende:

[..]

zeg dat maar tegen iemand met downsyndroom, wat een onzin draaier.
of ander voorbeeldje iemand uit een lage kaste geboren in india.

een deel is absoluut keuze maar je zult echt ook van moeder natuur wat mee gekregen moeten hebben
ik kan me prima voorstellen dat jij naar meneer doorsnee kijkt die geen inzet toont , en dan denk succes is een keuze , ja dan heb je gelijk , er zijn veel mensen die berusten in hun lot en graag klagen
Luister ik ben het met je eens als het gaat over de incidenten. Wij worden hier in het westen geboren met een enorme voorsprong. Laten we ons even beperken tot het gross van Nederland.
Wij hebben allemaal die keuze. Echter is het zo dat er maar weinig mensen zijn die er echt voor gaan en er iets van maken. Ook zit het in onze Nederlandse (K) mentaliteit om te klagen en om lekker je verantwoordelijkheden af te schuiven. Dat is de comfort zone van de meesten en die komen dus ook geen drol verder
  dinsdag 1 november 2011 @ 08:12:13 #246
545 dop
pi_103819942
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 08:08 schreef draaijer het volgende:

[..]

Luister ik ben het met je eens als het gaat over de incidenten. Wij worden hier in het westen geboren met een enorme voorsprong. Laten we ons even beperken tot het gross van Nederland.
Wij hebben allemaal die keuze. Echter is het zo dat er maar weinig mensen zijn die er echt voor gaan en er iets van maken. Ook zit het in onze Nederlandse (K) mentaliteit om te klagen en om lekker je verantwoordelijkheden af te schuiven. Dat is de comfort zone van de meesten en die komen dus ook geen drol verder
kleine nuance , het zijn geen incidenten, maar denk dat we het over de doorsnee nederlander snel met elkaar eens zijn.

alleen de stelling "succes is een keuze" is gewoon zwak.
jij hebt je drive en doorzetting ook voor een deel mee gekregen.

als je in een setting van geklaag en gezeur word geboren in een achterstands wijk dan zijn je kansen gewoon kleiner.
we krijgen veel keuzes in het leven maar het is niet altijd mogelijk om je overal aan te ontworstelen.
je zal als kind maar geestelijk of lichamelijk mishandeld zijn, dat trekt ook zijn spoor op de rest van je leven, het kan heel hard zijn om dat te zeggen succes is een keuze
pi_103821790
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

tuurlijk is alles een keuze. de vraag is meer of het eerlijke keuzes zijn. wanneer je in je gezin een boel ellende hebt waar niemand iets aan kan doen, dan is het wellicht niet eerlijk om dan tegen de persoon die er voor kiest om zijn of haar gezin even voorop te plaatsen te zeggen "ja, nu doe je je carriere tekort. dat is je eigen keuze hoor"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103826356
Een mens heeft persoonlijke kenmerken die amper veranderen onder invloed van cultuur en natuur. Denk aan flexibiliteit, doorzettingsvermogen, intelligentie etc., succes lijkt me dus niet geheel een eigen keuze. Als je genetische lading goed is zal de 'key to success' dichterbij zijn dan voor anderen.
pi_103826452
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:15 schreef Moffol het volgende:
Een mens heeft persoonlijke kenmerken die amper veranderen onder invloed van cultuur en natuur. Denk aan flexibiliteit, doorzettingsvermogen, intelligentie etc., succes lijkt me dus niet geheel een eigen keuze. Als je genetische lading goed is zal de 'key to success' dichterbij zijn dan voor anderen.
Dat punt bespraken we eerder in dit topic al. Natuurlijk hebben mensen verschillende "startposities", maar je mag prima zeggen dat twee mensen met dezelfde achtergrond grofweg evenveel kans op succes hebben en dus enkel zichzelf kunnen onderscheiden door hoezeer zij kiezen voor financieel succes.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_103826522
zeg je ook tegen de kerel die tot zn 30ste een prachtige carriere maakt en dan kanker krijgt: "tsja, dat je nu geen succesvolle carriere hebt zo met die chemo is je eigen keuze" dan?

je kan een heleboel kiezen, maar je leven uiteindelijk niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103826528
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:18 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat punt bespraken we eerder in dit topic al. Natuurlijk hebben mensen verschillende "startposities", maar je mag prima zeggen dat twee mensen met dezelfde achtergrond grofweg evenveel kans op succes hebben en dus enkel zichzelf kunnen onderscheiden door hoezeer zij kiezen voor financieel succes.
Sorry, had niet alles gelezen wat er gepost was. Maar als je uitgaat van dezelfde startposities is succes voor het grootste deel een eigen keuze, echter, er kunnen dingen in je leven gebeuren die het proces vertragen. Denk aan de dood van een familielid of van je geliefde, ziekte etc.
pi_103826675
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:21 schreef Moffol het volgende:

[..]

Sorry, had niet alles gelezen wat er gepost was. Maar als je uitgaat van dezelfde startposities is succes voor het grootste deel een eigen keuze, echter, er kunnen dingen in je leven gebeuren die het proces vertragen. Denk aan de dood van een familielid of van je geliefde, ziekte etc.
Maar dan blijft het nog een keuze. Als mijn moeder dood gaat, kan ik er ook voor kiezen mijn financiele succes voorop te zetten en dan zou het me dus geen nadeel moeten opleveren. Voor de duidelijkheid; dat is geen keuze die ik zelf ooit zou overwegen, maar hij is wel.
pi_103826746
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:21 schreef simmu het volgende:
zeg je ook tegen de kerel die tot zn 30ste een prachtige carriere maakt en dan kanker krijgt: "tsja, dat je nu geen succesvolle carriere hebt zo met die chemo is je eigen keuze" dan?

je kan een heleboel kiezen, maar je leven uiteindelijk niet.
Natuurlijk. Iemand die morgen door een vrachtwagen overreden wordt heeft vanuit het graf ook weinig keuze.
  dinsdag 1 november 2011 @ 19:46:58 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103844236
Succes heeft meerdere factoren. Met alleen hard werken kom je er meestal niet. Het ligt ook aan:
-Creativiteit
-Bereidheid risico's te nemen
-Bevlogenheid
-Assertiviteit
-Intelligentie
-Zakelijk inzicht
-Sociaal netwerk

Daarnaast heb je natuurlijk ook gewoon een beetje mazzel nodig zo hier en daar.
pi_103845756
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:26 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Maar dan blijft het nog een keuze. Als mijn moeder dood gaat, kan ik er ook voor kiezen mijn financiele succes voorop te zetten en dan zou het me dus geen nadeel moeten opleveren. Voor de duidelijkheid; dat is geen keuze die ik zelf ooit zou overwegen, maar hij is wel.
Precies, een hoop mensen in dit topic lijken de definitie van 'keuze' niet te kennen.
pi_103845901
Succes is met de goede basis wel een keuze, alleen je moet soms wel doorzettingsvermogen hebben.
Ik laat regelmatig wel eens prive dingen voorbijgaan omdat ik aan het werk ben, en dat is niet altijd leuk maar ik weet waarvoor ik het doe.
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:27:57 #257
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103850017
Iedere dag het beste uit jezelf halen is een keuze, eentje die maar weinig mensen maken.
pi_103852777
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:27 schreef Graslul het volgende:
Iedere dag het beste uit jezelf halen is een keuze, eentje die maar weinig mensen maken.
Jouw username _O- .
pi_103863392
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:13 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Precies, een hoop mensen in dit topic lijken de definitie van 'keuze' niet te kennen.
Jij wel dan?

Het hele begrip "keuze" is wetenschappelijk gezien razend interessant wist je dat?
Spijt
pi_103894871
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 06:59 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:

[..]

Jij wel dan?

Het hele begrip "keuze" is wetenschappelijk gezien razend interessant wist je dat?
Ik denk dat ik het wel weet.

Maar om even op het voorbeeld door te gaan.
Als jou moeder komt te overlijden, en jij besluit dan een paar weken niet te werken of rustiger aan te doen dan is dat een keuze en mag je niet zeuren dat je geen succes hebt.
Zakendoen gaat eigenlijk voor alles als je succes wilt hebben.

Maar nee, dat weet ik niet. Vertel :)
pi_104006866
Ik geloof niet dat succes een keuze is :N
pi_104007250
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:46 schreef Hexagon het volgende:
Succes heeft meerdere factoren. Met alleen hard werken kom je er meestal niet. Het ligt ook aan:
-Creativiteit
-Bereidheid risico's te nemen
-Bevlogenheid
-Assertiviteit
-Intelligentie
-Zakelijk inzicht
-Sociaal netwerk

Daarnaast heb je natuurlijk ook gewoon een beetje mazzel nodig zo hier en daar.
Mazzel en toeval spelen een rol inderdaad. Zo is het mazzel en toeval dat je in Nederland bent geboren en niet in een godvergeten hol in een achterlijk land. 'Onze' discussie over succes, die zich voornamelijk richt op succes binnen onze kaders, speelt zich dus af in de marge. Het vergt dan ook wat wilskracht om in te zien dat een groot deel van die mazzel en toeval al in jouw voordeel is uitgevallen, dat gooit de verantwoordelijkheid voor een groot deel bij jezelf.

En dan nog blijft het voor sommigen kennelijk goed te praten dat ze het hele systeem verguizen die al die kansen heeft geboden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_104013199
Ik vind het wel een keuze, maar ik denk dat er hordes mensen zijn die totaal geen behoefte hebben aan een groot huis, luxe etc. Van die lui die op hun 20e een mooie auto rijden en geld willen verdienen/uitgeven en het verder prima vinden om hun leven lang vakken te vullen ofzo. Dat is dan hun keuze, ik vermoed ook niet dat zij wakker liggen van hun schrale inkomen en saaie werk (mijn mening dan).

Ik zou het soms wel willen om gewoon 'saai' werk te kunnen doen, lekker van 8u tot 16u30 vakken vullen en naar huis zonder verantwoordelijkheid. Maar ik zal dat nog geen week volhouden, zou me kapot vervelen, moet gewoon een dynamische omgeving hebben met verantwoordelijkheid, strakke deadlines, en daar ook goed voor beloond worden om mooi te wonen. Ik heb nu regelmarig werk/studieweken van 60+ uur, maar krijg daar meer energie van dan 40 uur vakkenvullen.. :).

[ Bericht 0% gewijzigd door Sport_Life op 05-11-2011 22:28:35 ]
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:55:22 #264
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_104014557
Ik heb totaal geen behoefte aan een echt groot huis maar ben volgens de normen hier wel succesvol (financieel). Beetje overwerken zul je mij niet over horen klagen maar 60+ uur in de week werken is niet mijn ding. Ik kan het namelijk in 40 uur .. :) Grappig dat mensen verschillende labels aan het woord succes hangen, niet verrassend.
  zaterdag 5 november 2011 @ 23:32:50 #265
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_104015939
Iedereen doet zijn best. Een beetje geluk bepaalt welke mensen ervoor beloond worden.
pi_104024954
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 23:32 schreef Mishu het volgende:
Iedereen doet zijn best. Een beetje geluk bepaalt welke mensen ervoor beloond worden.
De de helft op een gemiddeld bedrijf doet niet zijn best is meer mijn idee.
  zondag 6 november 2011 @ 12:19:11 #267
359675 MisterTodd
We zijn wat we doen.
pi_104025827
Inzet speelt absoluut een rol, maar ook toeval speelt een rol (sociale achtergrond: ben je opgegroeid in een rijk of in een arm gezin, ben je geboren met een hoog of een laag IQ, heb je de mogelijkheid om überhaupt naar school te gaan of moet je werken om te overleven (Afrika)), en zo zijn er veel meer factoren. Beiden zijn van groot belang.
pi_104033586
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 23:32 schreef Mishu het volgende:
Mjah, meestal zijn het toch de mensen met het meeste talent, discipline, (training),creativiteit die nog boven komen drijven. En geluk zal ergens wel een factor zijn idd.
pi_104034916
Ik lees hier voornamelijk over succes als "veel poen opstrijken" in een topfunctie. Als dat inderdaad de richtingbepalende definitie is, dan is het gedeeltelijk een keuze (heb je misschien niets leukers te doen dan werkwerkwerk), maar schijnt het ook flink te helpen als je (on)aardig gestoord bent:
quote:
Twintig procent topmanagers heeft psychopathische trekjes

26 oktober 2006 - Managers met een persoonlijkheidsstoornis zijn geen uitzondering - zij maken zelfs glansvol carrière in het bedrijfsleven. Maar als de op macht beluste baas doorslaat, zijn de gevolgen funest voor medewerkers en het bedrijf.

De typering van sommige bazen lijkt helaas verdacht veel op de definitie van een psychopaat zoals de Canadese professor Robert Hare die hanteert. Hare deed veel onderzoek in gevangenissen en is een van de meest gerenommeerde deskundigen op het gebied van psychopathologie.

Zijn omschrijving van psychopaten is als volgt: "Zij zijn charmant, manipulatief en intimiderend.
http://www.managersonline(...)thische-trekjes.html
pi_105589551
Je verwijst zelf naar dit wat oudere topic. Dus een kick.

Ik denk dat succes deels een keuze is, maar deels talent. Je hebt beiden nodig om echt succesvol te worden. Wat er als derde meespeelt is waar je talenten en interesses liggen. Want je kunt 'succesvol' zijn in het onderwijs. Dan vinden collega's, ouders en kinderen je fantastisch, maar je koopt er geen enkel extraatje mee, of je bent succesvol in het bankwezen, dan krijg je zelfs als je een bedrijf naar de klote helpt nog miljoenen mee. Beiden zijn extremen en ertussen is er vanalles.

Je kunt kiezen voor een richting waar jouw talenten en ambitie en passie niet ligt, maar dan word je niet succesvol.

Uiteindelijk is alles afhankelijk van de definitie van succes. Als je succes afmeet aan in hoeverre je financieel onafhankelijk kunt worden zitten er aan beroepen aan de menskant geen kansen.

Zelfs de managers in het onderwijs komen uit de politiek, of bestuurlijke wereld. Ook in de zorg maak je geen kans met hbo-v, een enkele specialist wordt bestuurder in de zorg, maa rspecialisten doen het sowieso niet slecht...financieel. En andere beroepen die een sleutelrol in onze samenleving vervullen: politie, brandweer, je meot het niet doen om rijk te worden.

Als laatste is er nog de omgeving waarin je opgroeit. een laag sociaal milieu maakt het feitelijk moeilijker om echt succesvol te worden. Ouders die tijd en moeite doen voor jou en jouw kansen om je talenten te versterken en zwakke punten te verbeteren....je moet ze maar net hebben.

Oftewel: je moet het geluk hebben om het talent en het juiste soort talent te hebben, geluk met de juiste omgeving als kind. Verder is het dan wel grotendeels jouw eigen keuze.
Whatever...
  donderdag 15 december 2011 @ 06:19:27 #271
545 dop
pi_105605711
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 20:16 schreef Spanky78 het volgende:
Je verwijst zelf naar dit wat oudere topic. Dus een kick.

Ik denk dat succes deels een keuze is, maar deels talent. Je hebt beiden nodig om echt succesvol te worden. Wat er als derde meespeelt is waar je talenten en interesses liggen. Want je kunt 'succesvol' zijn in het onderwijs. Dan vinden collega's, ouders en kinderen je fantastisch, maar je koopt er geen enkel extraatje mee, of je bent succesvol in het bankwezen, dan krijg je zelfs als je een bedrijf naar de klote helpt nog miljoenen mee. Beiden zijn extremen en ertussen is er vanalles.

Je kunt kiezen voor een richting waar jouw talenten en ambitie en passie niet ligt, maar dan word je niet succesvol.

Uiteindelijk is alles afhankelijk van de definitie van succes. Als je succes afmeet aan in hoeverre je financieel onafhankelijk kunt worden zitten er aan beroepen aan de menskant geen kansen.

Zelfs de managers in het onderwijs komen uit de politiek, of bestuurlijke wereld. Ook in de zorg maak je geen kans met hbo-v, een enkele specialist wordt bestuurder in de zorg, maa rspecialisten doen het sowieso niet slecht...financieel. En andere beroepen die een sleutelrol in onze samenleving vervullen: politie, brandweer, je meot het niet doen om rijk te worden.

Als laatste is er nog de omgeving waarin je opgroeit. een laag sociaal milieu maakt het feitelijk moeilijker om echt succesvol te worden. Ouders die tijd en moeite doen voor jou en jouw kansen om je talenten te versterken en zwakke punten te verbeteren....je moet ze maar net hebben.

Oftewel: je moet het geluk hebben om het talent en het juiste soort talent te hebben, geluk met de juiste omgeving als kind. Verder is het dan wel grotendeels jouw eigen keuze.
deel van jou verhaal klopt alleen als je succes uitdrukt in geld , maar je kunt succes ook op andere manieren bekijken.
op de overige punten ben ik het verder wel met je eens.
pi_105628963
In dit topic is definitie van succes: " Kan een ander zien dat ik een topfuncie heb en zit ik er financieel warmpjes bij!"
pi_105629104
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:33 schreef junkiexp het volgende:

Vind ik niet succesvol. Eerder een klote baan! Zie je hoe relatief dit is?
pi_105648326
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 20:12 schreef BeffJeck het volgende:
In dit topic is definitie van succes: " Kan een ander zien dat ik een topfuncie heb en zit ik er financieel warmpjes bij!"
Als je het gelezen zou hebben zou je zien dat het omgezet is naar "is Financieel succes een keuze". Waarop mijn antwoord is : JA voor de meesten zeer zeker
pi_105650375
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 20:15 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Vind ik niet succesvol. Eerder een klote baan! Zie je hoe relatief dit is?
Helemaal mee eens.
pi_105650596
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 11:32 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Ben je bang om te groeien of verantwoordelijkheid te nemen voor wat je doet? Ik begrijp de reactie niet helemaal
  vrijdag 16 december 2011 @ 11:48:56 #277
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_105650882
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:16 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als je het gelezen zou hebben zou je zien dat het omgezet is naar "is Financieel succes een keuze". Waarop mijn antwoord is : JA voor de meesten zeer zeker
Als het voor de meeste mensen een keuze is, dan moet het ook voor de meeste mensen mogelijk zijn (anders is er immers geen keuze). Als het voor de meeste mensen mogelijk is, moeten de meeste mensen ook terecht kunnen in het selecte aantal beroepen waarin je financieel onafhankelijk kan worden.

Dat is uiteraard niet zo. Als je van een individu uitzoomt naar een samenleving, is financieel succes voor iedereen niet mogelijk. Er zijn immers ook docenten, agenten, schoonmakers en vrachtwagenchauffeurs nodig. Sterker nog, zonder die beroepen zou bijna níemand financieel succesvol kunnen worden.

Financieel succes is dus per definitie maar voor een select groepje weggelegd. Je kan uiteraard proberen tot dat selecte groepje te gaan behoren, maar op een gegegeven moment is het vol en kan je er niet meer bij. Hoe hard je er ook voor werkt.
pi_105651109
Wat een onzin. Er haken simpelweg een hoop mensen af omdat ze de hoeveelheid effort niet vinden opwegen tegen de initiële baten. Daarnaast hebben heel veel mensen gewoon de ambitie niet om financieel succesvol te worden. En een statische groep rijken die vol is, really? :')
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:02:48 #279
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_105651281
Mja, heel realistisch is het natuurlijk niet, het was ook meer een losse gedachtegang dat financieel succes altijd maar voor een selecte groep is weggelegd. Als morgen iedereen zou besluiten voor financieel succes te gaan, zouden samenleving en economie compleet in elkaar storten.
pi_105652061
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 07:31 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
Moeilijk te zeggen... Ik kan rustig zeggen dat ik dom noch lui ben. En toch krijg ik het niet voor elkaar.

Dat ik ADHD heb helpt niet. Dat ik die diagnose pas een tijdje terug kreeg heeft ook niet geholpen. Ik lig behoorlijk met mezelf overhoop en dat helpt ook niet erg.

Los daarvan lijk ik met geen mogelijkheid in staat om consistente output te leveren en vind ik eigenlijk al het werk dat ik heb gedaan tot nu toe vrij saai... Gooi daar nog constant terugkerende stemmingswisselingen bij en dan zit je al snel in een uitzichtloze situatie waarin alleen al het vasthouden van een baan een zware strijd is.

Evengoed geldt voor mij ook dat ik het zelf zal moeten doen, en dus ook keuzes moet maken waardoor ik er over een x aantal jaar beter voorsta. Maar dat is nog best moeilijk. Ik moet, afhankelijk van hoe therapie en medicatie mijn situatie verbeteren, bijvoorbeeld de keuze maken of ik mijn studie afmaak en in die richting doorzet, of dat ik toch maar dakdekker word of iets dergelijks en uiteindelijk wellicht voor mezelf kan beginnen.

Conclusie: succes is geen keuze. Doen wat je op de een of andere manier moet doen om in ieder geval in een situatie te geraken waarin er uitzicht bestaat op succes is dat wel.
Dat je ADHD hebt kan jou zeker wel helpen. Het is maar hoe je het gebruikt. Stop in elk geval met het zien als een belemmering. Gebruik de positieve dingen die ADHD met zich mee brengt.

Er zijn genoeg voorbeelden van succesvolle mensen met ADHD.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_105653341
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2011 11:57 schreef Cracka-ass het volgende:
Wat een onzin. Er haken simpelweg een hoop mensen af omdat ze de hoeveelheid effort niet vinden opwegen tegen de initiële baten. Daarnaast hebben heel veel mensen gewoon de ambitie niet om financieel succesvol te worden. En een statische groep rijken die vol is, really? :')
agree
pi_105656864
quote:
Eens. Die idioten zien alleen het eindresultaat en snappen niet dat onderaan begonnen moet worden waar er voor hoge inspanningen amper baten zijn maar het pas op de lange termijn loont.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_105667399
bottom line is succes dus geen keuze, maar een combinatie van factoren. In welk percentage keuze een rol speelt is het enige discutabele. Heb je de mazzel redelijk intelligent, redelijk gezond, in een stabiele omgeving opgevoed, uit een redelijk welvarend land, uit een redelijk welvarende buurt te komen en heb je van nature enig doorzettingsvermogen dan zijn je kansen aardig goed.

Vanaf dat punt wordt het waarschijnlijk een keuze. Een keuze waarbij ook factoren spelen als je eigen definitie van succes en de mate waarin je ethiek een rol gaan spelen. Wie is tenslotte succesvoller? Ignaz Semmelweis (in essentie de uitvinder van desinfectie), echter betrekkelijk jong, niet bepaald rijk en onbekend gestorven en pas jaren later begrepen of de veel bekender (althans nu) Silvio Berlusconi? Puissant rijk, maar niet bepaald op een frisse manier.
pi_105669069
quote:
Als iedereen kiest voor succes, is iedereen dan succesvol? Nee. Succes bestaat bij de gratie van niet-succesvollen, al dan niet ten koste of over de rug van dezelfde onsuccesvollen. Andersom geldt ook.

Dus: succes kan geen keuze alleen zijn, er zijn andere factoren in het spel. Toeval, omgeving, afkomst spelen zeker mee.

Jammer voor de corpsballen met kruiwagen die geboren zijn tussen de hockeyvelden en de SUV's, het is grotendeels te danken aan je afkomst, zelf heb je maar een deel bijgedragen aan je mogelijke succes.
Whatever...
pi_105718757
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als iedereen kiest voor succes, is iedereen dan succesvol? Nee. Succes bestaat bij de gratie van niet-succesvollen, al dan niet ten koste of over de rug van dezelfde onsuccesvollen. Andersom geldt ook.

Dus: succes kan geen keuze alleen zijn, er zijn andere factoren in het spel. Toeval, omgeving, afkomst spelen zeker mee.

Jammer voor de corpsballen met kruiwagen die geboren zijn tussen de hockeyvelden en de SUV's, het is grotendeels te danken aan je afkomst, zelf heb je maar een deel bijgedragen aan je mogelijke succes.
Wat betreft corpsballen etc. daar kan je zelf ook tussen zitten. Tevens ben ik van mening dat dat niet noodzakelijk is om financieel succes te hebben. Een netwerk kan je zelf opbouwen en daar heb je geen studie voor nodig
  zondag 18 december 2011 @ 12:51:41 #286
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105719693
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:16 schreef Spanky78 het volgende:

All animals are equal..
quote:

Ben ik helemaal mee eens, maar toeval kan je aanmoedigen. ;)
quote:
Een 'goede afkomst' zal zeker helpen, maar zelfs dan kan het nog alle kanten op. Mensen geboren met een zilveren lepel in de mond kunnen ook failliet gaan. Voor mensen geboren in een krottenwijk in India zal het heel veel moeilijker zijn, maar niet onmogelijk.
reset
pi_105724133
Het valt vooral op dat succesvolle mensen onevenredig veel van hun succes te danken vinden aan zichzelf. Maar dat niet succesvolle mensen de schuld vooral buiten zichzelf zoeken.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Iedereen krijgt kansen in mindere of meerdere mate. MAAR

''you can't adjust the wind but you can adjust your sails"
pi_105730249
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Het valt vooral op dat succesvolle mensen onevenredig veel van hun succes te danken vinden aan zichzelf. Maar dat niet succesvolle mensen de schuld vooral buiten zichzelf zoeken.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Iedereen krijgt kansen in mindere of meerdere mate. MAAR

''you can't adjust the wind but you can adjust your sails"
Ben ik een beetje mee eens. 35/65 zeg maar.

Uiteraard is een manager zo goed als de som van de resultante van zijn mensen. Echter is hij verantwoordelijk voor et aannemen van het juiste talent en voor het coachen trainen en motiveren van het talent. Maar goed, je hebt idd ook managers die het geluk hebben een goede erfenis te hebben van goede mensen. Dat gaat dan voor een korte periode goed
pi_105864788
Ik heb een redelijk dramatisch leven gehad. Mishandeld, meerdere keren in de steek gelaten(door vader en moeder afzonderlijk) dakloos van mijn 16e tot mijn 20e. Daarna 25000¤ schuld afbetaald, zonder schuldsanering(wist niet dat dat kon)

Ik ben nu een jaartje van mijn schulden af, en mijn vriendin wees me erop dat ik nog stufi kon krijgen.
Voor me gevoel heb ik 1001 dingen die ik kan gaan doen.
Vanaf januari houden we 1400 over per maand.

En dat investeer ik weer in een nieuwe opleiding. Op die manier kom ik steeds een klein stapje verder.

[ Bericht 24% gewijzigd door lipper op 21-12-2011 14:01:30 ]
pi_105865522
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:48 schreef lipper het volgende:
Ik heb een redelijk dramatisch leven gehad. Mishandeld, meerdere keren in de steek gelaten(door vader en moeder afzonderlijk) dakloos van mijn 16e tot mijn 20e. Daarna 25000¤ schuld afbetaald, zonder schuldsanering(wist niet dat dat kon)

Ik ben nu een jaartje van mijn schulden af, en mijn vriendin wees me erop dat ik nog stufi kon krijgen.

En dat investeer ik weer in een nieuwe opleiding. Op die manier kom ik steeds een klein stapje verder.

Deze baas. _O_
pi_105865619
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:48 schreef lipper het volgende:

TOP! Echt klote wat je allemaal is overkomen. Respect voor wat JIJ hebt bereikt. _O_ Volledig eens met de poster boven mij
pi_105865673
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:05 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Deze baas. _O_
Dit dus. Met zo'n houding kom je echt verder.
pi_105874582
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:33 schreef waht het volgende:

[..]

Eens. Die idioten zien alleen het eindresultaat en snappen niet dat onderaan begonnen moet worden waar er voor hoge inspanningen amper baten zijn maar het pas op de lange termijn loont.
Klopt!

Ik ben begonnen bij een bulkoverslag, kolen onder een lopende band vandaan scheppen. (12 uur lang)
Ik heb nu een hoog geplaatste functie in de bouw.
pi_105874985
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:48 schreef lipper het volgende:

[..]

Klopt!

Ik ben begonnen bij een bulkoverslag, kolen onder een lopende band vandaan scheppen. (12 uur lang)
Ik heb nu een hoog geplaatste functie in de bouw.
Je maakt nu de toiletten schoon op de 13e verdieping?

Hij moest gemaakt worden :')
pi_105875319
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:00 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je maakt nu de toiletten schoon op de 13e verdieping?

Hij moest gemaakt worden :')
Nee ik ben torenkraanmachinist.

Maar ssstt, hoe ik het zeg klinkt het veel interessanter!
pi_105898427
Respect hoor Lipper !
Mensen als jij hebben we nu juist hard nodig in het bedrijfsleven.

Een hoop mensen vinden het wel best nu het minder gaat en leggen de verantwoordelijkheid bij het bedrijf neer.
pi_105907129
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:22 schreef junkiexp het volgende:
Respect hoor Lipper !

Een hoop mensen vinden het wel best nu het minder gaat en leggen de verantwoordelijkheid bij het bedrijf neer.
Eens! Top Lipper

Mensen moet ook eens objectief naar zichzelf durven kijken. Vergeet nooit wat voor invloed je hebt in welke situatie je ook zit.
pi_105907815
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:22 schreef junkiexp het volgende:
Respect hoor Lipper !

Wat het makkelijk maakt voor mij is dat ik heel graag werk, ik heb echt heel leuk werk. Dat scheelt al een hoop.

Jongens kap nou met die veren, me billen jeuken
pi_105908557
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 10:09 schreef lipper het volgende:

[..]

Wat het makkelijk maakt voor mij is dat ik heel graag werk, ik heb echt heel leuk werk. Dat scheelt al een hoop.

Jongens kap nou met die veren, me billen jeuken
Als werk leuk is, dan is het geen werk. Same here. Heerlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')