Toen kreeg je vrouw kanker en ging één van je kinderen dood. Toen kon je het leven niet meer aan en zit je op een bankje in het stadspark met een blikje schultenbrau!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Precies het is een keuze. Hoe graag wil je financieel succes. Daar moet je dingen voor laten!
Ik heb inmiddels een DUH moment gehad en nu is natuurlijk mijn gezin belangrijker. Ik dacht altijd dat ik een goede vader was omdat ik immers genoeg geld verdien om de spaarrekening van de peuters flink te laten groeien. Ze kunnen nu al studeren en de oudste is 5 jaarBeetje kansloos!
Nu heb ik een betere mix. Carriere is nog steeds mega belangrijk voor me, maar ik zorg dat ik met de spits momenten bijna altijd thuis ben. Ik doe ook veel met de kinderen, maar daarna ga ik weer lekker werken. Mijn vrouw vindt het prima omdat ik voorheen om de week in het buitenland zat en nu ben ik in ieder geval thuis. Samen gaan we 2x per maand uit eten en zorgen we dat onze quality time voor ons in balans is.
Inderdaad, succesvolle mensen kunnen niet met tegenslagen om gaan.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:02 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Toen kreeg je vrouw kanker en ging één van je kinderen dood. Toen kon je het leven niet meer aan en zit je op een bankje in het stadspark met een blikje schultenbrau!
Alles is relatief...
Dat zijn zaken waar je in NL niet zo snel over praat. Ik dus ook nietquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:13 schreef Chillerd het volgende:
TS hoeveel verdien je als ik vragen mag?
Binnen een paar maandenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:47 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat was een Amerikaans bedrijf in NL. Wij gaan 1e - 2e kwartaal volgend jaar verhuizen naar de US.
Hahaha scherp! Helaas. Ik zal het niet vermeldenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:31 schreef Graslul het volgende:
[..]
Binnen een paar maanden
Dan hoor ik binnen een paar maanden wel wat je inkomen is.
Nou, Dan vertel eens wat jij rijd?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hahaha scherp! Helaas. Ik zal het niet vermelden
Je kan wel mijn auto overkopen als ik vertrek!
Een 2ehands station uit 2008!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:39 schreef ayumu het volgende:
[..]
Nou, Dan vertel eens wat jij rijd?
Audi S6 Avant, Geen interesse houd het wel bij de auto die ik nu hebquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:50 schreef draaijer het volgende:
[..]
Een 2ehands station uit 2008!
In een topic inzake verbruik heb ik gepost (interieur foto in fobo. De auto met sneeuw heb ik recentelijk verkocht)
Boeit het eigenlijk? Als we zeggen dat succes relatief is, maakt het natuurlijk weinig uit op zich. Een miljoen verdienen bij de oliemaatschappij van je oosterse papa hoeft niet succesvol te zijn (wel prettig, maar da's iets anders).quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:31 schreef Graslul het volgende:
[..]
Binnen een paar maanden
Dan hoor ik binnen een paar maanden wel wat je inkomen is.
Ik heb ooit die fout gemaakt om het met een goede vriend over salaris te praten en dat doe ik dus nooit meer. Dan hoor je zaken : tja, jij hebt het zo makkelijk. bla bla bla Ik werk me suf, dus wat is er makkelijk aan. Dat terwijl die kerel zeer zeker niet verkeerd verdiendequote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:51 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Boeit het eigenlijk? Als we zeggen dat succes relatief is, maakt het natuurlijk weinig uit op zich. Een miljoen verdienen bij de oliemaatschappij van je oosterse papa hoeft niet succesvol te zijn (wel prettig, maar da's iets anders).
Ps: Draaijer, tegenwoordig mag je in Nederland gewoon over je salaris praten, we zijn niet meer van onze ouders' generatie
Maar jij vindt jezelf financieel succesvol dus ik wil dan ook cijfers horen, ik ken je toch niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:27 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb ooit die fout gemaakt om het met een goede vriend over salaris te praten en dat doe ik dus nooit meer. Dan hoor je zaken : tja, jij hebt het zo makkelijk. bla bla bla Ik werk me suf, dus wat is er makkelijk aan. Dat terwijl die kerel zeer zeker niet verkeerd verdiende
Heb een auto van de zaak voor nop, kopen doe ik voorlopig niet meer.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hahaha scherp! Helaas. Ik zal het niet vermelden
Je kan wel mijn auto overkopen als ik vertrek!
En andersom: hoeveel zou je willen horen? Een ton per jaar? Twee? Een miljoen? Nogmaals allemaal relatief. De schoonmaakster van mijn moeder is ook financiel succesvol, die heeft met handicaps, een jong overleden zoon en een alcoholistische man toch haar vinex woning bij elkaar weten te sprokkelen door hard te werken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:26 schreef Chillerd het volgende:
[..]
Maar jij vindt jezelf financieel succesvol dus ik wil dan ook cijfers horen, ik ken je toch niet.
Wat ik wil horen? Nou als je jezelf financieel succesvol wil noemen, verwacht ik wel een aardig salaris ja. En leuk vorbeeld van die schoonmaakster hoor, maar dat vind ik weer links gelul net als je aan iemand vraagt of die rijk is, krijg je een antwoord ik ben rijk want ik ben gelukkig. Je weet dat dat niet bedoelt wordt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:40 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
En andersom: hoeveel zou je willen horen? Een ton per jaar? Twee? Een miljoen? Nogmaals allemaal relatief. De schoonmaakster van mijn moeder is ook financiel succesvol, die heeft met handicaps, een jong overleden zoon en een alcoholistische man toch haar vinex woning bij elkaar weten te sprokkelen door hard te werken.
Waar zeg ik dat ik mezelf financieel succesvol noem? Ik ben voor mezelf er wel uit wat voor mij de definitie van succes is. Maar dat is echt helemaal voor iedereen anders.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:56 schreef Chillerd het volgende:
[..]
Wat ik wil horen? Nou als je jezelf financieel succesvol wil noemen, verwacht ik wel een aardig salaris ja. En leuk vorbeeld van die schoonmaakster hoor, maar dat vind ik weer links gelul net als je aan iemand vraagt of die rijk is, krijg je een antwoord ik ben rijk want ik ben gelukkig. Je weet dat dat niet bedoelt wordt.
Heb je dan kilomterregistratie? Anders is het niet voor nop. Ik heb leaseauto's afgezworen. Je kan niet precies kiezen wat je wilt. Als je eindelijk iets leuks hebt, betaal je de hoofdprijs aan bijtelling en het is niet eens van jezelf. Ik koop liever en onderhandel een goede car allowance uit!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:32 schreef Graslul het volgende:
[..]
Heb een auto van de zaak voor nop, kopen doe ik voorlopig niet meer.
Ben het ermee eens dat er veel meer bij komt kijken dan alleen geld. Op een gegeven moment hebben we het maar omschreven als financieel succes! Dat is iets makkelijker te definieren ondanks het voor iedereen een andere norm kan zijnquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:28 schreef antje12 het volgende:
Ik denk wel dat het deels een keuze is... Bovendien kan je je altijd afvragen hoe je succes kan meten... Enkel in Geld? Denk het niet!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |