abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:45:11 #151
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_103601568
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:44 schreef Daboman het volgende:
Imo gaat succes vooral over het grijpen van kansen.
..en het zien en creeren van kansen voordat je ze kan grijpen. ;)
reset
pi_103602516
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:45 schreef Individual het volgende:

[..]

..en het zien en creeren van kansen voordat je ze kan grijpen. ;)
Juist. En dat is waar alles omdraait je kansen pakken wanneer het kan meer niet.
pi_103615503
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:59 schreef ayumu het volgende:

[..]

Juist. En dat is waar alles omdraait je kansen pakken wanneer het kan meer niet.
Nee, je creërt kansen door je attitude en positiviteit. "Can Do" mentaliteit. Als die kansen zich dan voordoen, dan pak je ze.

Je gaat niet zitten afwachten! Hier komt dat stukje verantwoordelijkheid kijken ;)
pi_103617259
Draaijer, ik denk dat ik het over het algemeen wel met je eens ben, maar je eigen situatie heb je niet altijd in de hand. Wat als je geboren wordt met een IQ van 90 in een achterstandwijk, met een invalide moeder en een pa die er vandoor is?

Extreem geval, maar in zo'n situatie zijn de kansen gewoon waardeloos. Hoe hard je ook werkt, je zult nooit dokter worden, of advocaat ofzo... Dan is succes wellicht heel relatief. Gewoon school afmaken, en hard werken in een simpel baantje is dan al "succesvol" te noemen wellicht.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_103626842
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:15 schreef Bajskorv het volgende:
Draaijer, ik denk dat ik het over het algemeen wel met je eens ben, maar je eigen situatie heb je niet altijd in de hand. Wat als je geboren wordt met een IQ van 90 in een achterstandwijk, met een invalide moeder en een pa die er vandoor is?

Extreem geval, maar in zo'n situatie zijn de kansen gewoon waardeloos. Hoe hard je ook werkt, je zult nooit dokter worden, of advocaat ofzo... Dan is succes wellicht heel relatief. Gewoon school afmaken, en hard werken in een simpel baantje is dan al "succesvol" te noemen wellicht.
De definitie van "succesvol zijn" is sowieso al relatief. (Een cliché maar wel waar)
pi_103626989
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:33 schreef draaijer het volgende:
Vaak lees je dat mensen van mening zijn dat succes (heel apart woord en voor iedereen een andere definitie) niet een keuze is.
Ik ben van mening dat je je kansen (voor de meesten onder ons) tot (financieel) succes zeker wel een keuze is. Naar mijn idee is dit sterk afhankelijk van attitude, positiviteit en je verantwoordelijkheid nemen.

Als je je ergens maximaal voor inzet, dan zullen de resultaten niet uitblijven. Je zal daar uiteraard wel een investering in moeten doen door de extra mile te lopen.
Een opleiding is handig en zal misschien het e.e.a. kunnen bespoedigen, maar ik denk ook dat het je in de weg zou kunnen staan. Opleiding is wat mij betreft niet key om flink te groeien in je carriere

Wat denken jullie?
Succes op zich is geen keuze. Je moet namelijk wel enig geluk hebben dat je kunt doen waar je goed in bent of waar je een studie voor hebt gevolgd.

Echter is geen succes wel een keuze..... de dropouts van school etc. De mensen die continue zeggen dat ze niets kunnen en zielig zijn etcetc.

Die mensen kiezen er voor om geen succes te hebben.
pi_103627076
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:49 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

De definitie van "succesvol zijn" is sowieso al relatief. (Een cliché maar wel waar)
Absoluut. Maar neerkijken op de vuilnisman omdat hij de keuze voor "succesvol" zijn niet gemaakt heeft, kan dus enorm onterecht zijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_103628034
quote:
99s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Succes op zich is geen keuze. Je moet namelijk wel enig geluk hebben dat je kunt doen waar je goed in bent of waar je een studie voor hebt gevolgd.

Echter is geen succes wel een keuze..... de dropouts van school etc. De mensen die continue zeggen dat ze niets kunnen en zielig zijn etcetc.

Ik ben van mening dat succes een keuze is en dus ben ik het ook met je eens dat men ervoor kiest om geen succes te hebben! :)

Momenteel werk ik in een vakgebied waar ik geen opleiding voor gedaan heb. Ik denk ook dat ik nooit meer uit dit soort werk zal stappen. (zeg nooit nooit! :) )

Succes in je carriere kan je halen door steen voor steen verantwoordelijkheid te nemen voor wat je doet. Niks afschuiven en blijven nadenken waar je kan verbeteren. De extra stap zetten die nodig is om extra resultaat te behalen.. Een andere user kwam met dit filmpje en dat omschrijft eigenlijk precies wat ik bedoel.
Luister goed naar de tekst. Ik sta er absoluut achter
pi_103628075
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:49 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Daarom hebben we het op een gegeven moment omschreven als financieel succes.

Succes is een mooi woord om na te denken over de persoonlijke definitie. Ik ben er na jaren pas zeer recentelijk achter gekomen
pi_103628177
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:17 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat succes een keuze is en dus ben ik het ook met je eens dat men ervoor kiest om geen succes te hebben! :)

Momenteel werk ik in een vakgebied waar ik geen opleiding voor gedaan heb. Ik denk ook dat ik nooit meer uit dit soort werk zal stappen. (zeg nooit nooit! :) )

Succes in je carriere kan je halen door steen voor steen verantwoordelijkheid te nemen voor wat je doet. Niks afschuiven en blijven nadenken waar je kan verbeteren. De extra stap zetten die nodig is om extra resultaat te behalen.. Een andere user kwam met dit filmpje en dat omschrijft eigenlijk precies wat ik bedoel.

Ga ik thuis ff doen, hier op het werk geen geluid ;)
pi_103628235
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Daarom hebben we het op een gegeven moment omschreven als financieel succes.

Succes is een mooi woord om na te denken over de persoonlijke definitie. Ik ben er na jaren pas zeer recentelijk achter gekomen
Dan ben ik het dus niet met de stelling eens. Financieel succes is geen keuze. Als je, zoals in mijn voorbeeld, geboren wordt met een IQ van 90 in een moeilijk gezinssituatie, heb je gewoon enorm weinig kans in vergelijking met de persoon met een IQ van 130, uit het welgestelde gezin in Blaricum.

Kijk, neem twee slimme jongens met dezelfde achtergrond, en je kunt tussen die twee aangeven dat de persoon die geen succes heeft er blijkbaar niet voor gekozen heeft. Helemaal mee eens. Maar de startpositie in het leven beinvloed wel de eindpositie.

IQ heeft een enorm sterke correlatie met financieel succes, daar is al het statistieke bewijs voor. Dus met een laag IQ heeft je minder kans. En IQ kun je niet krijgen door hard te werken...
pi_103628422
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:21 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dan ben ik het dus niet met de stelling eens. Financieel succes is geen keuze. Als je, zoals in mijn voorbeeld, geboren wordt met een IQ van 90 in een moeilijk gezinssituatie, heb je gewoon enorm weinig kans in vergelijking met de persoon met een IQ van 130, uit het welgestelde gezin in Blaricum.

Kijk, neem twee slimme jongens met dezelfde achtergrond, en je kunt tussen die twee aangeven dat de persoon die geen succes heeft er blijkbaar niet voor gekozen heeft. Helemaal mee eens. Maar de startpositie in het leven beinvloed wel de eindpositie.

IQ heeft een enorm sterke correlatie met financieel succes, daar is al het statistieke bewijs voor. Dus met een laag IQ heeft je minder kans. En IQ kun je niet krijgen door hard te werken...
Uiteraard heeft IQ invloed op de kans van succes. Maar je zou absoluut nog wel het verschil kunnen maken met je gelijkgestemde. Ik ben de laagst opgeleide in vergelijking tot peers in dezelfde rol. Op basis van resultaten versla ik ze allemaal. Ik denk dat dat komt door attitude. Naar mijn mensen toe heb ik geen ego. Als mijn mensen succesvol zijn, dan word ik succesvol. Daar geloof ik in. Ik probeer dus een facilitator voor mijn mensen te zijn zodat ze hun werk fijn en goed kunnen doen.
De MBA'ers om mij heen kunnen niet van de spreadsheet afblijven. Ach, iedereen z'n eigen ding.

Maar de massa van alle mensen kunnen daadwerkelijk het verschil maken, maar je moet het wel willen!
pi_103628466
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:26 schreef draaijer het volgende:

[..]

Uiteraard heeft IQ invloed op de kans van succes. Maar je zou absoluut nog wel het verschil kunnen maken met je gelijkgestemde. Ik ben de laagst opgeleide in vergelijking tot peers in dezelfde rol. Op basis van resultaten versla ik ze allemaal. Ik denk dat dat komt door attitude. Naar mijn mensen toe heb ik geen ego. Als mijn mensen succesvol zijn, dan word ik succesvol. Daar geloof ik in. Ik probeer dus een facilitator voor mijn mensen te zijn zodat ze hun werk fijn en goed kunnen doen.
De MBA'ers om mij heen kunnen niet van de spreadsheet afblijven. Ach, iedereen z'n eigen ding.

Maar de massa van alle mensen kunnen daadwerkelijk het verschil maken, maar je moet het wel willen!
Dat was exact mijn punt - je moet vergelijken met de personen die dezelfde startpositie hadden.
pi_103628584
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:17 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik dus niet echt. Ik ben het eens met jouw tekst hierboven, maar het filmpje neemt het tot een ander uiterste. Daarin gaat het over alles opzij zetten voor succes. Dat is mijns inziens de weg naar het ongeluk. Zelfs jij zet je gezin niet boven alles, toch? Of je gezondheid? Want wat doe je als je moeder opeens ziek wordt - blijf je dan werken aan je deal in de VS of wil je haar zien?

Keuzes...
pi_103628611
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:27 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat was exact mijn punt - je moet vergelijken met de personen die dezelfde startpositie hadden.
Ik bedoelde meer op basis van IQ. Misschien is een locatie zoals Blaricum meer competatief dan in Haarlem, maar je kan vanuit beide locaties (financieel) succesvol zijn.

Toevallig woon ik in 't Gooi en werk ik in Amsterdam. Ik denk dat je jezelf doelen moet blijven stellen om vooruit te komen
pi_103628729
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer op basis van IQ. Misschien is een locatie zoals Blaricum meer competatief dan in Haarlem, maar je kan vanuit beide locaties (financieel) succesvol zijn.

Toevallig woon ik in 't Gooi en werk ik in Amsterdam. Ik denk dat je jezelf doelen moet blijven stellen om vooruit te komen
Dat bedoel ik ook. Als je slim bent, kom je er altijd wel door hard te werken. Je hebt immers de basis ingredienten. Qua locatie bedoelde ik niks bijzonder met Blaricum, maar ik ken wel mensen die zo verneukt opgroeien dat ze de kans op financieel succes niet echt kunnen kiezen. Zieke ouders die verzorgd moeten worden, dat soort dingen. Dan is financieel succes opeens een hele moeilijke keuze, eigenlijk geen keuze meer te noemen.
pi_103628730
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:29 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik dus niet echt. Ik ben het eens met jouw tekst hierboven, maar het filmpje neemt het tot een ander uiterste. Daarin gaat het over alles opzij zetten voor succes. Dat is mijns inziens de weg naar het ongeluk. Zelfs jij zet je gezin niet boven alles, toch? Of je gezondheid? Want wat doe je als je moeder opeens ziek wordt - blijf je dan werken aan je deal in de VS of wil je haar zien?

Keuzes...
Precies het is een keuze. Hoe graag wil je financieel succes. Daar moet je dingen voor laten!
Ik heb inmiddels een DUH moment gehad en nu is natuurlijk mijn gezin belangrijker. Ik dacht altijd dat ik een goede vader was omdat ik immers genoeg geld verdien om de spaarrekening van de peuters flink te laten groeien. Ze kunnen nu al studeren en de oudste is 5 jaar :( Beetje kansloos!

Nu heb ik een betere mix. Carriere is nog steeds mega belangrijk voor me, maar ik zorg dat ik met de spits momenten bijna altijd thuis ben. Ik doe ook veel met de kinderen, maar daarna ga ik weer lekker werken. Mijn vrouw vindt het prima omdat ik voorheen om de week in het buitenland zat en nu ben ik in ieder geval thuis. Samen gaan we 2x per maand uit eten en zorgen we dat onze quality time voor ons in balans is.
pi_103628751
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:33 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook. Als je slim bent, kom je er altijd wel door hard te werken. Je hebt immers de basis ingredienten. Qua locatie bedoelde ik niks bijzonder met Blaricum, maar ik ken wel mensen die zo verneukt opgroeien dat ze de kans op financieel succes niet echt kunnen kiezen. Zieke ouders die verzorgd moeten worden, dat soort dingen. Dan is financieel succes opeens een hele moeilijke keuze, eigenlijk geen keuze meer te noemen.
Sorry, dan zijn we het eens :)
pi_103628862
Eigenlijk is dat mijn grootste geluk geweest: Dat ik zonder al te veel gevolgen kon kiezen om mijn gang te gaan. Mijn familie is gezond en gelukkig, mijn sociaal leven dynamisch en flexibel en dus kon ik goed lange uren draaien, reizen en toch een leven hebben. Niet iedereen heeft die luxe, en niet iedereen kiest ervoor als ze de luxe wel hebben.

Maar het legt geen windeieren.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:38:16 #170
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_103628992
quote:
99s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk niet. Als appel niet altijd fruit is, is fruit sowieso niet altijd een appel. Als succes geen keuze is, kan gebrek aan succes nooit altijd een keuze zijn.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_103629108
quote:
19s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:38 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk niet. Als appel niet altijd fruit is, is fruit sowieso niet altijd een appel. Als succes geen keuze is, kan gebrek aan succes nooit altijd een keuze zijn.
Natuurlijk wel. Lang haar hebben is geen keuze, sommige mensen zijn nu eenmaal kaal. Maar kaal zijn is wel een keuze, want iedereen kan zich scheren.
pi_103629163
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Lang haar hebben is geen keuze, sommige mensen zijn nu eenmaal kaal. Maar kaal zijn is wel een keuze, want iedereen kan zich scheren.
hahahaha dat zie ik toch echt anders. De keuze om je extra in te zetten kan bijna iedereen maken!
pi_103629198
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:41 schreef draaijer het volgende:

[..]

hahahaha dat zie ik toch echt anders. De keuze om je extra in te zetten kan bijna iedereen maken!
Natuurlijk, maar het was even een reactie op een verkeerde veronderstelling. Iedereen kan succesvoller zijn dan zijn "gelijke" door hard te werken.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:47:35 #174
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_103629391
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Maar kan je dan de conclusie trekken dat kale mensen ervoor hebben gekozen om kaal te zijn?
pi_103629443
quote:
12s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:47 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Maar kan je dan de conclusie trekken dat kale mensen ervoor hebben gekozen om kaal te zijn?
Nee. Maar hij trekt ook niet de conclusie dat ALLE niet-succesvolle mensen ervoor kiezen. Daarom drukt hij zichzelf ook juist op deze manier uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')