abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103542700
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
Eigenlijk is elke discussie op voorhand al overbodig. TS is naar eigen zeggen succesvol en zal er dus heilig van overtuigd zijn dat succes een eigen keus is geweest. Op zich valt hem dat niet eens kwalijk te nemen, want het is niet even makkelijk om jezelf in anderen te verplaatsen die het zwaarder hebben.

Maar goed, succes is tot op zekere hoogte een keuze.
Koos ik wil geen plaatje vormen, maar het is een soort van geloof. Is bij jou nooit het kwartje gevallen toen je iemand wat hoorde zeggen? Heb je nooit antwoorden gevonden die later pas op z'n plek vielen?

Ik heb me altijd afgevraagd hoe je nou financieel succesvol zou kunnen worden. Met de kennis die ik nu heb zou ik het wellicht anders doen in de toekomst. In ieder geval weet ik wat ik mijn kinderen zal moeten antwoorden mochten ze het ooit willen weten en of er ooit naar op zoek gaan. Dan kan je ze de keuze geven en dan is het aan hen hoe graag ze het willen
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:03:29 #127
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103543268
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Interesting. Ik heb eigenlijk nooit gedacht hoe het zou zijn als je uit een "gebroken" gezin zou komen en of dat invloed zou hebben op je toekomstige financiele succes.

Waarom denk je dat die mensen 2 stappen achterstand genieten?
Nou ik denk even aan mijn omgeving en de gezinnen die ik ken. Mensen uit probleemgezinnen lopen vaak achter als het om mensenkennis gaat, want dat wordt ze thuis niet (goed) geleerd (de simpelste dingen, van hoe moet je met mensen omgaan, wie kun je vertrouwen, foute vrienden enz). Dat is mij bijvoorbeeld ook niet geleerd en daar ben ik zelf achtergekomen, gelukkig kom ik niet uit een heel erg gebroken gezin, maar er zijn toch flink wat dingen gebeurd die totaal verkeerd zijn. Mensenkennis is naar mijn mening een belangrijke factor als het om (financieel) succes gaat. Als jij geen sociale vaardigheden hebt en niet weet hoe je je moet gedragen, zul je het niet ver schoppen.

Verder leren deze mensen vaak ook niet met geld omgaan, want een probleemgezin gaat vaak gepaard met financiële problemen, ik zie het in mijn omgeving. Het wordt ze simpelweg niet geleerd. Hoe kun je dan ooit succesvol worden? En dan heb ik het nog niet eens over psychische en emotionele problemen die kunnen optreden, allemaal factoren die in de weg kunnen staan (ook bij mijzelf).

De positieve kant hiervan is dat als je eruit weet te komen en zelf kunt inzien wat er mis is gegaan bij je opvoeding en hoe je hiervan kan leren, je ook echt een sterk mens kunt worden en dus succesvol kunt worden, in alle opzichten, dus ook financieel.

De keerzijde is dat veel mensen hier niet weten uit te komen, denk bijvoorbeeld aan studenten met een slechte thuissituatie die simpelweg het geld niet hebben om op kamers te gaan, terwijl dat veel beter voor ze zou zijn. Die mensen blijven dus in al die negativiteit hangen en weten dit dus niet om te zetten in succes. Ik geloof zeker dat je goed in je vel moet zitten wil je financieel succes hebben (zijn vast ook wel wat uitzonderingen, maar ok). En dat wordt dus voor een groot deel bepaald door de opvoeding. Opvoeding speelt zo'n ongelooflijk grote rol in wie je bent; als jij een liefhebbende ouders hebt die je onvoorwaardelijk steunen in alles wat je doet, dan komt dan financiële succes vanzelf wel.
pi_103548374
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 15:03 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Nou ik denk even aan mijn omgeving en de gezinnen die ik ken. Mensen uit probleemgezinnen lopen vaak achter als het om mensenkennis gaat, want dat wordt ze thuis niet (goed) geleerd (de simpelste dingen, van hoe moet je met mensen omgaan, wie kun je vertrouwen, foute vrienden enz). Dat is mij bijvoorbeeld ook niet geleerd en daar ben ik zelf achtergekomen, gelukkig kom ik niet uit een heel erg gebroken gezin, maar er zijn toch flink wat dingen gebeurd die totaal verkeerd zijn. Mensenkennis is naar mijn mening een belangrijke factor als het om (financieel) succes gaat. Als jij geen sociale vaardigheden hebt en niet weet hoe je je moet gedragen, zul je het niet ver schoppen.

Verder leren deze mensen vaak ook niet met geld omgaan, want een probleemgezin gaat vaak gepaard met financiële problemen, ik zie het in mijn omgeving. Het wordt ze simpelweg niet geleerd. Hoe kun je dan ooit succesvol worden? En dan heb ik het nog niet eens over psychische en emotionele problemen die kunnen optreden, allemaal factoren die in de weg kunnen staan (ook bij mijzelf).

De positieve kant hiervan is dat als je eruit weet te komen en zelf kunt inzien wat er mis is gegaan bij je opvoeding en hoe je hiervan kan leren, je ook echt een sterk mens kunt worden en dus succesvol kunt worden, in alle opzichten, dus ook financieel.

De keerzijde is dat veel mensen hier niet weten uit te komen, denk bijvoorbeeld aan studenten met een slechte thuissituatie die simpelweg het geld niet hebben om op kamers te gaan, terwijl dat veel beter voor ze zou zijn. Die mensen blijven dus in al die negativiteit hangen en weten dit dus niet om te zetten in succes. Ik geloof zeker dat je goed in je vel moet zitten wil je financieel succes hebben (zijn vast ook wel wat uitzonderingen, maar ok). En dat wordt dus voor een groot deel bepaald door de opvoeding. Opvoeding speelt zo'n ongelooflijk grote rol in wie je bent; als jij een liefhebbende ouders hebt die je onvoorwaardelijk steunen in alles wat je doet, dan komt dan financiële succes vanzelf wel.
Uhm, mensen uit probleemgezinnen hebben juist mensenkennis. Dat zijn namelijk de mensen die met slechte mensen in aarraking komen of gekomen zijn. Mensen uit gegoede gezinnen zien alleen maar positieve dingen, nooit de negatieve kanten van het leven. Die zijn dus naïef en denken dat dat voor iedereen geld.

Daarnaast kan een student gewoon lenen zodat die op kamers kan, die vlieger gaat dus niet op. Probleem is meer een kamer vinden.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:40:14 #129
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103548928
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:24 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Uhm, mensen uit probleemgezinnen hebben juist mensenkennis. Dat zijn namelijk de mensen die met slechte mensen in aarraking komen of gekomen zijn. Mensen uit gegoede gezinnen zien alleen maar positieve dingen, nooit de negatieve kanten van het leven. Die zijn dus naïef en denken dat dat voor iedereen geld.

Daarnaast kan een student gewoon lenen zodat die op kamers kan, die vlieger gaat dus niet op. Probleem is meer een kamer vinden.
Zolang mensen in een probleemgezin blijven, dus in die negatieve sfeer blijven hangen, hebben ze minder mensenkennis dan wanneer ze eruit komen. Bijvoorbeeld mensen die foute vrienden hebben gehad. Je kunt erin blijven hangen en er niet van leren, dat noem ik nou niet echt mensenkennis hebben. Maar als je eruit komt, ja dan heb je ervan geleerd, dan heb je inderdaad mensenkennis.

En inderdaad, mensen die die problemen weten te overwinnen, hebben vaak goede mensenkennis.

En dat lenen, ja dat kan inderdaad, maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan, en 't is nogal een nadeel om met een studieschuld te zitten. Kamer vinden is ook een groot probleem ja.
pi_103549254
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:40 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Zolang mensen in een probleemgezin blijven, dus in die negatieve sfeer blijven hangen, hebben ze minder mensenkennis dan wanneer ze eruit komen. Bijvoorbeeld mensen die foute vrienden hebben gehad. Je kunt erin blijven hangen en er niet van leren, dat noem ik nou niet echt mensenkennis hebben. Maar als je eruit komt, ja dan heb je ervan geleerd, dan heb je inderdaad mensenkennis.

En inderdaad, mensen die die problemen weten te overwinnen, hebben vaak goede mensenkennis.

En dat lenen, ja dat kan inderdaad, maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan, en 't is nogal een nadeel om met een studieschuld te zitten. Kamer vinden is ook een groot probleem ja.
Klopt. Als je er in blijft hangen is het niet goed. Maar dat is vaak toch ook wel eigen schuld hoor.
Als je wilt, en er dus uit komt, kan je er van leren.
Mensen uit gegoede gezinnen komen nooit in zulke situaties.
Opeens komen ze in 'de grote mensen wereld' en komen ze wel in zulke situaties. Vaak gaan ze er dan naïef mee om.

Studieschuld is inderdaad een nadeel, maar waar een wil is... Het ging namelijk om het zelf kunnen bepalen ;)
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:03:42 #131
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103549701
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:49 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Klopt. Als je er in blijft hangen is het niet goed. Maar dat is vaak toch ook wel eigen schuld hoor.
Als je wilt, en er dus uit komt, kan je er van leren.
Mensen uit gegoede gezinnen komen nooit in zulke situaties.
Opeens komen ze in 'de grote mensen wereld' en komen ze wel in zulke situaties. Vaak gaan ze er dan naïef mee om.

Studieschuld is inderdaad een nadeel, maar waar een wil is... Het ging namelijk om het zelf kunnen bepalen ;)
Ja tuurlijk, waar een wil is, is een weg, en ik zou ook idd als ik in een vergiftigde situatie zat, op kamers gaan, dan maar een studieschuld. Maar daar moet je dan maar net sterk genoeg voor zijn he? Vergt een hele hoop van een persoon.

Wat betreft die andere problemen: ja je kunt eruit komen dat geloof ik zeker, maar ik denk ook wel dat er echt mensen zijn die er in blijven hangen. Ja of dat hun eigen schuld is... vind ik discutabel. Tuurlijk, in veel gevallen is dat zo, maar ik kan me ook voorstellen dat je op een gegeven moment zo veel problemen hebt dat het je allemaal boven het hoofd groeit. En dat je er jaren over doet om die op te lossen. Of je komt er helemaal niet uit.

Lastig onderwerp, maar wel 'leuk' om over na te denken. :)
pi_103550184
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:03 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, waar een wil is, is een weg, en ik zou ook idd als ik in een vergiftigde situatie zat, op kamers gaan, dan maar een studieschuld. Maar daar moet je dan maar net sterk genoeg voor zijn he? Vergt een hele hoop van een persoon.

Wat betreft die andere problemen: ja je kunt eruit komen dat geloof ik zeker, maar ik denk ook wel dat er echt mensen zijn die er in blijven hangen. Ja of dat hun eigen schuld is... vind ik discutabel. Tuurlijk, in veel gevallen is dat zo, maar ik kan me ook voorstellen dat je op een gegeven moment zo veel problemen hebt dat het je allemaal boven het hoofd groeit. En dat je er jaren over doet om die op te lossen. Of je komt er helemaal niet uit.

Lastig onderwerp, maar wel 'leuk' om over na te denken. :)
Dan ben je er dus niet op tijd uitgestapt. Misschien bang om uit te stappen of misschien geen zin om uit te stappen (want drugs gebruiken vinden ze misschien leuk). Dat is wel hun eigen schuld dan.
Daarnaast kan het weer jaren duren voordat je uit de problemen bent, maar dan kan je wel beginnen met opbouwen. Hierdoor kan je dus succes creëeren.
In Nederland kan je altijd uit de problemen komen, echter moet je hiervoor wel een sterke persoonlijkheid hebben.
Het beste is dus om te zorgen dat je niet in de problemen komt (geen verkeerde vrienden in je omgeving laten komen). Echter kan je altijd pech hebben (trouwen met een fout persoon bijvoorbeeld die je dan mishandeld). Op zulke momenten moet je je sterke persoonlijkheid tonen en er uit durven stappen.
Ik geloof dat er heel veel mensen zijn die niet zo'n sterke persoonlijkheid hebben. Dat zijn dan ook juist de mensen die in de problemen komen/blijven (tenzij ze dus in een gegoede omgeving opgroeien).
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:19:16 #133
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103550219
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:18 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Dan ben je er dus niet op tijd uitgestapt. Misschien bang om uit te stappen of misschien geen zin om uit te stappen (want drugs gebruiken vinden ze misschien leuk). Dat is wel hun eigen schuld dan.
Daarnaast kan het weer jaren duren voordat je uit de problemen bent, maar dan kan je wel beginnen met opbouwen. Hierdoor kan je dus succes creëeren.
In Nederland kan je altijd uit de problemen komen, echter moet je hiervoor wel een sterke persoonlijkheid hebben.
Het beste is dus om te zorgen dat je niet in de problemen komt (geen verkeerde vrienden in je omgeving laten komen). Echter kan je altijd pech hebben (trouwen met een fout persoon bijvoorbeeld die je dan mishandeld). Op zulke momenten moet je je sterke persoonlijkheid tonen en er uit durven stappen.
Ik geloof dat er heel veel mensen zijn die niet zo'n sterke persoonlijkheid hebben. Dat zijn dan ook juist de mensen die in de problemen komen/blijven (tenzij ze dus in een gegoede omgeving opgroeien).
Maar is het dan hun schuld dat ze geen sterke persoonlijkheid hebben?
pi_103550268
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:19 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Maar is het dan hun schuld dat ze geen sterke persoonlijkheid hebben?
Laat ik het anders verwoorden. Iedereen heeft een sterke persoonlijkheid. Echter: durf je die te tonen of niet. Deze mensen tonen het niet. En ja, daar kan je wat aan doen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:21:23 #135
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_103550307
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Interesting. Ik heb eigenlijk nooit gedacht hoe het zou zijn als je uit een "gebroken" gezin zou komen en of dat invloed zou hebben op je toekomstige financiele succes.

Waarom denk je dat die mensen 2 stappen achterstand genieten?
Jij zegt dat je ouders altijd hebben gezegd dat je alles kan wat je wil, en dat ze nooit negatief hebben gedaan over mogelijkheden. Dat heeft jou gevormd, daardoor heb je waarschijnlijk de instelling die je succesvol heeft gemaakt.

Als je als kind alleen maar verteld wordt dat je niet deugt of dat je helemaal nooit feedback krijgt omdat niemand zich voor je interesseert, dan krijg je een heel ander zelfbeeld en hele andere overlevingsstrategieën. Dat vormt je en is maar met heel veel moeite te overkomen.
Sommige mensen drijft het juist om harder te werken (vanuit dus allerlei motivaties als bewijsdrang maar vaak niet gedreven door plezier >burnouts etc) maar veel zien gewoon hun mogelijkheden niet.
pi_103550392
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:21 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Jij zegt dat je ouders altijd hebben gezegd dat je alles kan wat je wil, en dat ze nooit negatief hebben gedaan over mogelijkheden. Dat heeft jou gevormd, daardoor heb je waarschijnlijk de instelling die je succesvol heeft gemaakt.

Als je als kind alleen maar verteld wordt dat je niet deugt of dat je helemaal nooit feedback krijgt omdat niemand zich voor je interesseert, dan krijg je een heel ander zelfbeeld en hele andere overlevingsstrategieën. Dat vormt je en is maar met heel veel moeite te overkomen.
Sommige mensen drijft het juist om harder te werken (vanuit dus allerlei motivaties als bewijsdrang maar vaak niet gedreven door plezier >burnouts etc) maar veel zien gewoon hun mogelijkheden niet.
Ik kreeg ook altijd te horen: als je voor een duppie geboren bent, wordt je nooit een kwartje. Wij een een duppie.

Moet je dan maar meteen denken 'Oh, ik kan niets bereiken'?
Onzin natuurlijk. Proberen het tegendeel te bewijzen!
Als je dat niet wilt, dan is het natuurlijk een makkelijk excuus om te zeggen: ja, maar...
pi_103571349
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:23 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ik kreeg ook altijd te horen: als je voor een duppie geboren bent, wordt je nooit een kwartje. Wij een een duppie.

Als je dat niet wilt, dan is het natuurlijk een makkelijk excuus om te zeggen: ja, maar...
Agree en top van je.
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 09:39:01 #138
236264 crew  capricia
pi_103571685
Draaijer, denk je dat je even succesvol zou zijn geweest als je in een derde wereldland geboren zou zijn?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103571753
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:39 schreef capricia het volgende:
Draaijer, denk je dat je even succesvol zou zijn geweest als je in een derde wereldland geboren zou zijn?
Wat betreft financieel succes : NEE
Ik denk dat wij hier al een enorme voorsprong hebben omdat we in het westen geboren zijn. Maar alles is natuurlijk relatief
pi_103574098
Kun je 'succes is een keuze' dan niet beter veranderen in 'hard werken en je boerenverstand goed gebruiken loont'?
pi_103574868
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:03 schreef CafeRoker het volgende:
Kun je 'succes is een keuze' dan niet beter veranderen in 'hard werken en je boerenverstand goed gebruiken loont'?
Nee om de reden dat heel veel mensen zeggen dat ze er niks aan kunnen doen! Beetje dat comfortabele excuus zeg maar
  woensdag 26 oktober 2011 @ 15:13:21 #142
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_103583643
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 18:23 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat en dat doen de meeste mensen gelukkig ook. Alleen als je alleen maar dubbeltjes kent dan weet je niet wat een kwartje is. Dan ben je dolblij met een salaris van 3000,- om maar wat te noemen. Terwijl iemand uiteen andere achtergrond pas tevreden is bij 4500,-. Dat staat voor persoon 1 niet eens op zijn netvlies.
pi_103586254
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:39 schreef capricia het volgende:
Minder snel dunkt me, maar toch ben ik het erover eens dat hard werken, ambitie, durf en aan jezelf werken echt een groot deel van succes is.

Ik ben een niet autochtone-Nederland, hier niet geboren, ouders heul vroeg gescheiden, thuissituatie was verre van optimaal (vul zelf maar in hoe dat kan als je als immigrant Nederland inkomt ;)), nare dingen meegemaakt vrijwel niemand in mijn hele familie (en die is groot) heeft ooit een universitaire opleiding gedaan en ik heb gewoond in één van de ergste wijken van Nederland (hell, die wijk is zelfs bij probleemwijken op tv geweest :') )

Ondertussen heb ik 't Gymnasium gedaan, twee universitaire opleidingen, meerdere stages vanwege studieprestaties, krijg ik elke keer een grote hoeveelheid aan banen aangeboden (idiote schaarste) en was mijn allereerste salaris al bovenmodaal. Bovendien kan ik door mijn opleidingen vrijwel bij alle bedrijven binnenkomen waar ik wil in mijn vakgebied (door de opleiding en de schaarste dus). Puur omdat ik gewoon altijd hard werkte, ambitieus was (ben) en schijt had aan alles dat ook maar iets had van 'dit hoort niet'. Juist dat dreef me ertoe om nog harder te gaan werken en me te bewijzen.

Dus ja, omgeving telt. Maar het is maar hoe je ermee omgaat. Het komt vaak niet op een presenteerblaadje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 26-10-2011 19:42:18 ]
pi_103587175
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:26 schreef draaijer het volgende:

[..]

Nee om de reden dat heel veel mensen zeggen dat ze er niks aan kunnen doen! Beetje dat comfortabele excuus zeg maar
Hmm, hard werken is bij uitstek toch iets dat iedereen kan? En boerenverstand heeft vrijwel ook iedereen, zij het dan op een iets ander niveau. Maar ook al is dat niveau wat lager kun je nog steeds prima een, ik noem maar wat, loodgietersbedrijfje opzetten.
pi_103594664
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:20 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Minder snel dunkt me, maar toch ben ik het erover eens dat hard werken, ambitie, durf en aan jezelf werken echt een groot deel van succes is.

Ik ben een niet autochtone-Nederland, hier niet geboren, ouders heul vroeg gescheiden, thuissituatie was verre van optimaal (vul zelf maar in hoe dat kan als je als immigrant Nederland inkomt ;)), nare dingen meegemaakt vrijwel niemand in mijn hele familie (en die is groot) heeft ooit een universitaire opleiding gedaan en ik heb gewoonde in één van de ergste wijken van Nederland (hell, die wijk is zelfs bij probleemwijken op tv geweest :') )

Ondertussen heb ik 't Gymnasium gedaan, twee universitaire opleidingen, meerdere stages vanwege studieprestaties, krijg ik elke keer een grote hoeveelheid aan banen aangeboden (idiote schaarste) en was mijn allereerste salaris al bovenmodaal. Bovendien kan ik door mijn opleidingen vrijwel bij alle bedrijven binnenkomen waar ik wil in mijn vakgebied (door de opleiding en de schaarste dus). Puur omdat ik gewoon altijd hard werkte, ambitieus was (ben) en schijt had aan alles dat ook maar iets had van 'dit hoort niet'. Juist dat dreef me ertoe om nog harder te gaan werken en me te bewijzen.

Dus ja, omgeving telt. Maar het is maar hoe je ermee omgaat. Het komt vaak niet op een presenteerblaadje.
Mooi voorbeeld. Thanks for sharing
pi_103594758
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:39 schreef draaijer het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld. Thanks for sharing
En in zoverre zijn er gewoon meerdere waarheden. Ja, het milieu etc. kan iets bemoeilijken of juist makkelijker maken. Maar ik ben (ook) van mening dat je met hard werken en ambitie het grootste 'obstakel' tegen succes al te pakken hebt.

Let wel, ook hier heb ik het over financiële succes.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:17:30 #147
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_103596461
Succes is deels een keuze en ligt deels buiten je handen. Gelet op maatschappelijk aanzien heb ik het al verder geschopt dan veel van mijn familieleden en dat heeft duidelijk te maken gehad met keuzes die ik heb gemaakt.
pi_103597837
Imo gaat succes vooral over het grijpen van kansen. Je kan de willekeur nooit helemaal weghalen maar je kan het wel zo klein mogelijk maken. Hoe je met kansen omgaat wordt ook weer voor een groot deel bepaald door ervaringen uit het verleden en je persoonlijkheid. Ook vind ik dat je geluk kan afdwingen, maar er blijft altijd een deel over waar je geen invloed op hebt. Of je nou 4 of 40 sollicitatiebrieven per maand de deur uit doet maakt natuurlijk nogal uit. Maar of je gekozen wordt voor een baan is ook afhankelijk van wie de concurrentie is.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:52:30 #149
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103598267
Tof verhaal Maharbal ^O^
pi_103600351
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:52 schreef Eva4Evah het volgende:
Tof verhaal Maharbal ^O^
Het is ook geen klaagzang ofzo, ik vind 't wel best hoe alles is gelopen, het is nou eenmaal zo.

Waar ik persoonlijk niet goed tegen kan is dat mensen het veelal afschuiven op milieu of andere externe factoren. Uiteraard spelen die mee, maar ze zijn gewoon niet onoverkomelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')