Succes = een Amerikaanse club stappenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
• Ik ben begonnen als tekenaar (constructie details) Dit bedrijf ging failliet en moest ik wat anders doen.
• Daarna ben ik een keer in de handel gestapt als verkoper van een totaal niet spannend halffabrikaat. Alleen heb ik me nooit tegoed gevoelt om alles aan te pakken en dus te doen. Je begint helemaal onderaan. Dus een ego moet niet in de weg zitten
• Daarna in de IT voor mezelf begonnen. Hier had ik toch wat meer voorbereiding moeten treffen door het eea te lezen over een eigen bedrijf en bedrijfsvoering, maar ik heb mega mega veel geleerd. Helaas nar bijna 3 jaar werd ik afhankelijk van een grote vis die niet betaalde en moest ik weer in loondienst (dus net geen chapter 11)
• Toen ben ik bij een amerikaanse club gegaan en die konden mij trainen op compenties. Super eng, maar ik dacht kom maar op en luister maar mee. Over een maand zie ik wel waar ik sta en of ik erop vooruitgegaan ben. Dat doen de meesten niet!! Durf je zwaktes te tonen en zelf onder ogen te zien.
• Toen ben ik de manager geworden van 2 afdelingen (ook van de afdeling waar ik werkzaam was) Dat laatste was een hele mooie leerschool. Sommige mensen zaten daar 7 jaar en ik nog geen 2 jaar en toen werd ik de manager van die mensen. Dus wat ik daar mocht leren was onbetaalbaar
• Daarna ben ik bij een ander Amerikaans beursgenoteerd IT bedrijf commercieel directeur geworden voor Europe
Altijd heb ik gedacht dat ik de deskel op mijn neus zou krijgen omdat ik geen MBA oid heb genoten (is ook wel te merken). Maar nu pas geloof ik erin dat ervaring veel meer waard is.
Inmiddels heb ik weer wat stappen gemaakt
Door mijn eigen ervaring zie ik dat het verschil zit in attitude, positiviteit en verantwoordelijkheid nemen voor je daden en je ontwikkeling
Hetzelfde hoorde ik toevallig ook Steve Jobs ook zeggen in zijn speech op een universiteit. (ergens van 2005)
Indien financieel onafhankelijk betekent dat hij meer investeringsopbrengsten heeft dan uitgaven, zou hij (volgens mij) het volgende moeten doen:quote:Ik ben dan toch wel benieuwd hoe je dat voor je ziet... Welke kleine stapjes zou een palletsorteerder moeten nemen om over (laten we het ruim nemen) 20 jaar financieel onafhankelijk te zijn?
De mensen die het gemaakt hebben en failliet gaan, zijn zo weer terug bij financieel succes. De meeste zeggen dat je eerste een keer failliet gegaan moet zijn wil je iets kunnen leren en iets serieus op kunnen bouwenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:38 schreef Kandijfijn het volgende:
Er zijn heel veel dingen die je niet kan controleren. Je kan morgen aangereden worden, met minder verstand geboren worden, slechte opvoeding krijgen. En bedenk het allemaal maar.
Wat mij dan wel weer opvalt is het volgende. Vrijwel alle succesvolle mensen maken het beste van de gegeven omstandigheden. En ja, genoeg succesvolle mensen die altijd de wind mee hebben gehad, maar nog veel meer succesvolle mensen die zeer veel tegenwind hebben gehad.
club = bedrijf. Sorry.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:38 schreef Studentkoos het volgende:
[..]
Succes = een Amerikaanse club stappen
Maar wat bedoel je met club
Mag ik ook vragen of het in Amerika zelf was waar je naartoe ging, of dat je in de Randstad bleef?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:42 schreef draaijer het volgende:
[..]
club = bedrijf. Sorry.
Ik vind de Amerikaanse werkgevers echt briljant! Resultaat gedreven en met spirit
Dat was een Amerikaans bedrijf in NL. Wij gaan 1e - 2e kwartaal volgend jaar verhuizen naar de US.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:44 schreef Studentkoos het volgende:
[..]
Mag ik ook vragen of het in Amerika zelf was waar je naartoe ging, of dat je in de Randstad bleef?
Ik heb zelf nu al 3 aanbiedingen gekregen qua werk, heb nu dus volledige vrijheid om te gaan en staan waar ik wil
Geen van hen is een Amerikaans bedrijf echter, maar goed... ken alleen Microsoft en Google eigenlijk
Ik den kwel dat je succesvol kan worden met het juiste netwerk. Niet voor niets zijn veel Ivy Leagues president geworden, maar ook aan een universiteit studeren zoals Wouter Bos en Balkenende hebben gedaan is bijna een voorwaarde, maar goed een land laten leiden door een mbo'er met alle respect dat gaat iets te verquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:45 schreef kingmob het volgende:
Dat soort termen zijn altijd goedpraterij achteraf voor wat vooral mazzel is geweest. Natuurlijk kan je niet niksnutten, maar het is ridicuul om te denken dat iedereen zonder succes daar dus ook niet voor gekozen en/of geknokt heeft.
Ik ben redelijk succesvol, maar kan zo de paar momenten aanwijzen waar ik totaal geen invloed op heb gehad maar die fundamenteel zijn geweest voor dat succes. Dan kan je wellicht zweverig gaan zitten beweren dat je zoiets 'afdwingt' maar je wordt sowieso niet succesvol door een zweefteef te zijn mag ik hopen.
We hadden het over financieel succes.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik krijg echt zo'n Tjakka gevoel bij dit topic![]()
[ afbeelding ]
Als je maar een vet betaalde baan hebt en een dure auto voor de deur dat ben je
succesvol?
Hmmmm, misschien zien de meeste dat zo, hoewel je zomaar ineens morgen op
straat kan komen te staan wegens reorganisatie of iets dergelijks en je huwelijk
ondertussen naar de klote is gegaan omdat je 80 uur per week met je werk bezig
bent en daardoor ook een beetje je kinderen bent vergeten, waardoor je erg
laat achterkomt dat je zoon al jaren aan de drugs verslaafd is.
Als je ondertussen tenminste niet de pijp bent uitgegaan omdat je een hartaanval
hebt gekregen door zoveel stress op het werk.
Ik noem maar wat hoor
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:25 schreef Gewetensvol het volgende:
Daarnaast negeert TS ook simpelweg de neurobiologische inzichten inzake de functionering van de mens.
ja ja dat had ik ondertussen wel door dat het om alleen om financieel succes gingquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
We hadden het over financieel succes.
Voor mij is succes gezondheid van ons gezin en dicht daarbij is financieel succes omdat je toekomst er zoveel zekerder uitziet, Zeker als je een gezin hebt. De kids kunnen studeren mochten ze die ambitie hebben en we liggen nooit wakker van mogelijk komende uitgaven
Als die palletsorteerder de potentie heeft komt het er wel uit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:35 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik vind het echt te kortzichtig wat je zegt. In mijn ogen impliceer je dat die gasten dus niks meer kunnen dan dat! Ik geloof heilig dat er meer competenties in een aantal van die mensen zit.
Het is echt van hoe sterk wil je iets. Ook mijn kinderen zal ik vertellen wat mijn ouders mij vertelden. Je kan wat je wilt!
Verder hebben mijn ouders nooit gezegd wat goed of minder goed is. Dat zal ik ook niet doen naar mijn kinderen. Je moet iets doen wat leuk is
Helemaal mee eens, maar in Nederland moet je uitkijken met success want het is bijna een vies woord.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:05 schreef draaijer het volgende:
Maar een hoge opleiding is geen noodzaak ben ik achter gekomen. Ervaring weegt op een gegeven moment veel meer.
Klopt en in de UK is het ook al anders. Als je hier ook maar een beetje financieel succes hebt, dan ben je een lul. Er over praten is helemaal een NoGo.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:34 schreef Individual het volgende:
Maaiveld topic!
[..]
Helemaal mee eens, maar in Nederland moet je uitkijken met success want het is bijna een vies woord.
Je zal merken dat het straks in de VS er heel anders aan toe gaat.
Interesting. Ik heb eigenlijk nooit gedacht hoe het zou zijn als je uit een "gebroken" gezin zou komen en of dat invloed zou hebben op je toekomstige financiele succes.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:09 schreef Eva4Evah het volgende:
Hmm interessant topique. Vind het moeilijk om er over te oordelen want er spelen veel dingen mee. Ik denk wel dat als je hard werkt, je succes kan hebben. Maar er zijn er ook zat die het niet lukt, en dat zal ongetwijfeld met attitude enzovoorts te maken hebben, maar ook met andere omstandigheden. Zelf denk ik dat het ook voor een groot deel met opvoeding te maken heeft. Als je uit een stabiele omgeving komt, loop je al twee stappen vooruit dan iemand uit een slechtere achtergrond, in elk opzicht eigenlijk. En verder ja gezondheid natuurlijk. Hmm, interessant om over na te denken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |