nou succes om succes te vinden dan...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
hahaha nice! Daar ben ik het dus mee eens.
Dat is absoluut een punt. Daar heb ik heel lang over nagedacht. Ik denk dat ik het voor mezelf inmiddels weet (na een aantal levenslessen genoten te hebben)quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:40 schreef Lienekien het volgende:
Begin eens met de definitie van succes.
Agree : Laten we het anders over financieel succes in de zin van flinke carriere groeiquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:39 schreef mymoodfentje het volgende:
Ligt eraan wat je een succes wilt noemen.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:40 schreef Lienekien het volgende:
Laten we het benaderen als carriere groei icm met financieel succes.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als je denkt dat je dat zelf in de hand hebt dan overschat je jezelf.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:45 schreef draaijer het volgende:
[..]
Agree : Laten we het anders over financieel succes in de zin van flinke carriere groei
Dat heb je toch zelf in de hand
die vraag kwam van haar hoor, je verneukt je quote ,,,quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:53 schreef draaijer het volgende:
[..]
Laten we het benaderen als carriere groei icm met financieel succes.
Wat ik zo vaak hoor zijn opmerkingen : Dat komt door het netwerk van iemand etc.
Dat heeft zeker invloed als je een stap ergens anders naartoe wilt maken, maar dat bouw je ook zelf op. Vaak zegt men ook dat het netwerk elkaar de handen boven het hoofd zal houden als het mis gaat. Daar geloof ik dus niet in. Ik zal nooit een referent willen zijn voor iemand die niet performed! Ik zeg die persoon ook dat ik eerlijk zal zijn en ik vertel hoe ik die persoon zal omschrijven.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:40 schreef Lienekien het volgende:
Vertel! Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:54 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Als je denkt dat je dat zelf in de hand hebt dan overschat je jezelf.
I know.. excuusquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
die vraag kwam van haar hoor, je verneukt je quote ,,,
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Dat geeft met het gevoel dat iemand wil zeggen : Ow, ik heb het niet in me dus laat maarquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:01 schreef valek het volgende:
Je bent geboren met eigenschappen en een karakter. Hierdoor heb je succes of geen succes. Oftewel, het gaat om puur geluk vind ik.
Lees de OP nog eens. Er staat voor de meesten onder ons!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:03 schreef jeroen25 het volgende:
Als success een keuze is, waarom zien we dan zo weinig mensen met het syndroom van down op topfuncties?
Dat mag je vinden. Je hebt eigenschappen en daar ben je mee geboren. Mensen die slim zijn of een goede baan hebben, hebben ze aan die eigenschappen waar ze mee geboren zijn te danken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Dat geeft met het gevoel dat iemand wil zeggen : Ow, ik heb het niet in me dus laat maar
Je kan je toch alsnog goed inzetten voor iets of is dat een onderdeel van je karakter?
Omdat als je stelt dat je succes helemaal zelf in de hand hebt je een essentieel onderdeel van de menselijke samenleving onderschat, het sociale aspect. Je kan nog zo je best doen en je extra inzetten, maar men moet het je maar net gunnen. Die gunfactor wordt bepaald door zoveel sociale factoren dat je dezen onmogelijk kan controleren, je kan immers niet in de hoofd van je manager kruipen en hem dwingen je een promotie te geven. Je kan slechts je best doen en je extra inzetten, maar als je dan eenmaal een promotie hebt gekregen is dit niet helemaal aan jezelf te wijten ...als je dat wel denkt dan overschat je jezelf en maak je een hele bekende psychologische denkfout. Het toe-eigenen van succes en het afschuiven van falen op derden. Dat noemt men ook wel cognitieve dissonantie. Derhalve is je stelling 'succes heb je zelf in de hand' ontkracht.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:57 schreef draaijer het volgende:
[..]
Vertel! Waarom denk je dat?
Ik denk namelijk dat je de kans op promotie of kansen kan vergroten door je uiterste best te doen en door je extra in te zetten. Attitude en positiviteit zijn mega belangrijk. Als er wat fout gaat, neem dan de verantwoordelijkheid en leer ervan. Maar menig persoon zal proberen de fout af te schuiven op derden of een situatie ipv naar zichzelf te kijken. Dit laatste is voor mij persoonlijk een les geweest
Maar een hoge opleiding is geen noodzaak ben ik achter gekomen. Ervaring weegt op een gegeven moment veel meer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:04 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik denk dat er veel factoren zijn die je kans op succes beïnvloeden, maar die je niet zelf in de hand hebt. Je capaciteit om abstract te denken, je assertiviteit (voor een groot deel niet beïnvloedbaar), de mate waarin je gestimuleerd bent om een hoge opleiding te volgen, etcetera.
Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand kwam zeggen dat er wel mongolen op topposities zittenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:04 schreef draaijer het volgende:
[..]
Lees de OP nog eens. Er staat voor de meesten onder ons!
Daar heb je zeker een punt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:04 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Omdat als je stelt dat je succes helemaal zelf in de hand hebt je een essentieel onderdeel van de menselijke samenleving onderschat, het sociale aspect. Je kan nog zo je best doen en je extra inzetten, maar men moet het je maar net gunnen. Die gunfactor wordt bepaald door zoveel sociale factoren dat je dezen onmogelijk kan controleren, je kan immers niet in de hoofd van je manager kruipen en hem dwingen je een promotie te geven. Je kan slechts je best doen en je extra inzetten, maar als je dan eenmaal een promotie hebt gekregen is dit niet helemaal aan jezelf te wijten ...als je dat wel denkt dan overschat je jezelf en maak je een hele bekende psychologische denkfout. Het toe-eigenen van succes en het afschuiven van falen op derden. Dat noemt men ook wel cognitieve dissonantie. Derhalve is je stelling 'succes heb je zelf in de hand' ontkracht.
Kan nog komen hahaquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:05 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand kwam zeggen dat er wel mongolen op topposities zitten
Volgens mij hebben die mensen de mogelijkheid Hbo te doen. Dat doen ze echter zelf niet. Dat hebben ze zelf in de hand.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:08 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik denk dat de TS het toch flink overschat wat je eigen invloed is. Als ik op mijn bijbaantje kijk werken daar genoeg mensen die heel hard werken, maar toch nooit hogerop zullen komen.
Daarbij is het als mbo'er natuurlijk veel lastiger om financieel succesvol te worden dan voor een hbo'er of wo'er.
In Nederland heeft iedereen kans om een goed leven te hebben, maar die kansen zijn zeker niet voor iedereen gelijk.
Ik heb 2 financieel onafhankelijke vrienden en die hebben volgens mij maar net een opleiding (gelijkwaardig aan het nieuwe MBO) mogen afronden. Die zijn geboren met competenties en kunnen zichzelf goed motiveren.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:08 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik denk dat de TS het toch flink overschat wat je eigen invloed is. Als ik op mijn bijbaantje kijk werken daar genoeg mensen die heel hard werken, maar toch nooit hogerop zullen komen.
Daarbij is het als mbo'er natuurlijk veel lastiger om financieel succesvol te worden dan voor een hbo'er of wo'er.
In Nederland heeft iedereen kans om een goed leven te hebben, maar die kansen zijn zeker niet voor iedereen gelijk.
HBO is niet key om financieel succes te verkrijgenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:10 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Volgens mij hebben die mensen de mogelijkheid Hbo te doen. Dat doen ze echter zelf niet. Dat hebben ze zelf in de hand.
Je leert het makkelijkst als je jong bent, dus je moet zo'n belangrijke keuze vroeg maken.
We zegt dat dan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
HBO is niet key om financieel succes te verkrijgen
De meeste mensen in de quote 500 hebben geen opleiding afgerond.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb 2 financieel onafhankelijke vrienden en die hebben volgens mij maar net een opleiding (gelijkwaardig aan het nieuwe MBO) mogen afronden. Die zijn geboren met competenties en kunnen zichzelf goed motiveren.
Denk je dat je bij je bijbaan je niet ergens een beetje zou kunnen onderscheiden?
Heeft dat niet meer met erfelijke intelligentie (en alle door uit voortkomende maatschappelijke en sociale ontwikkelingen en vaardigheden) te maken dan puur een drang naar succes.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:42 schreef Chinless het volgende:
Financieel en gezondheid spelen ook mee. Wat mij opvalt is dat vele mensen van de uni toch wel ouders hebben met een leuk huisje en leuk inkomen. Dat zegt er ook iets over.
Mbo'ers worden toch meestal opgeleid voor functies waar ze makkelijker vervangbaar zijn. Helemaal de functies lager dan niveau 4, en laat vervangbaarheid nou net hele belangrijk zijn voor de hoogte van je salaris.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:16 schreef ejfaar het volgende:
[..]
We zegt dat dan?
Ik reageer op een posts waar iemand zegt dat mbo'ers het moeilijker hebben om succes te verkrijgen. Nou,ga dan Hbo doen.
Nee, dit zijn vaak niet al te slimme, wat oudere mensen die vroeger van huis uit nooit gestimuleerd werden om een opleiding te doen ("onzin, ga maar werken"). Die kunnen nu dus niks meer beginnen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb 2 financieel onafhankelijke vrienden en die hebben volgens mij maar net een opleiding (gelijkwaardig aan het nieuwe MBO) mogen afronden. Die zijn geboren met competenties en kunnen zichzelf goed motiveren.
Denk je dat je bij je bijbaan je niet ergens een beetje zou kunnen onderscheiden?
Ik vraag me af waarom mensen dan Hbo/uni doen. mbo ben je sneller klaar en krijg je als ik jou moet geloven dik betaald.. Sure..quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:24 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Mbo'ers worden toch meestal opgeleid voor functies waar ze makkelijker vervangbaar zijn. Helemaal de functies lager dan niveau 4, en laat vervangbaarheid nou net hele belangrijk zijn voor de hoogte van je salaris.
Loondienst geen financieel succes? Als je op kan klimmen naar de top in het bedrijfsleven wordt je echt wel financieel onafhankelijk hoor.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:32 schreef DeRakker. het volgende:
Mwah succes is hard werken, risico's nemen, geluk hebben denk ik.
Loondienst zal je nooit een groot financieel succes krijgen.
Dus je moet risico's nemen, waardoor je ook hard kan vallen.
Sterker nog er is geen key. Financieel succes krijgen kan ik ook wel door 27 miljoen te winnen bij de staatsloterijquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
HBO is niet key om financieel succes te verkrijgen
onafhankelijk zelfs?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:33 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Loondienst geen financieel succes? Als je op kan klimmen naar de top in het bedrijfsleven wordt je echt wel financieel onafhankelijk hoor.
Ik ben in loondienst en ik ben tevreden over mijn salaris, maar het mooiste is dat ik een enorme klapper zou kunnen maken. Ik zit op een enorme berg opties en als wij de club ooit verkopen of naar de beurs brengen, dan kan ik naar alle waarschijnlijkheid wel stoppen. Een kans is een kans. Dus vooralsnog vergeten dat je die dingen hebt en beuken maarquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:32 schreef DeRakker. het volgende:
Mwah succes is hard werken, risico's nemen, geluk hebben denk ik.
Loondienst zal je nooit een groot financieel succes krijgen.
Dus je moet risico's nemen, waardoor je ook hard kan vallen.
Zou dat niet het probleem zijn, dat je vooral de paar uitzonderingen om je heen ziet die het wel gemaakt hebben, en niet de grote massa die het niet gemaakt heeft.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |