abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103533196
Vaak lees je dat mensen van mening zijn dat succes (heel apart woord en voor iedereen een andere definitie) niet een keuze is.
Ik ben van mening dat je je kansen (voor de meesten onder ons) tot (financieel) succes zeker wel een keuze is. Naar mijn idee is dit sterk afhankelijk van attitude, positiviteit en je verantwoordelijkheid nemen.

Als je je ergens maximaal voor inzet, dan zullen de resultaten niet uitblijven. Je zal daar uiteraard wel een investering in moeten doen door de extra mile te lopen.
Een opleiding is handig en zal misschien het e.e.a. kunnen bespoedigen, maar ik denk ook dat het je in de weg zou kunnen staan. Opleiding is wat mij betreft niet key om flink te groeien in je carriere

Wat denken jullie?
pi_103533219
pi_103533262
Signed, Sealed, Delivered.
pi_103533294
quote:
hahaha nice! Daar ben ik het dus mee eens.
pi_103533308
Je eigen bereidheid om succes te hebben is niet meer dan een toevalligheid.
Sum es est, sumus estis sunt
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:39:22 #6
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103533310
Ligt eraan wat je een succes wilt noemen.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_103533331
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

hahaha nice! Daar ben ik het dus mee eens.
nou succes om succes te vinden dan...
pi_103533340
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:40:47 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103533350
Begin eens met de definitie van succes.
The love you take is equal to the love you make.
pi_103533351
:')
pi_103533377
Financieel en gezondheid spelen ook mee. Wat mij opvalt is dat vele mensen van de uni toch wel ouders hebben met een leuk huisje en leuk inkomen. Dat zegt er ook iets over.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:43:59 #12
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103533410
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
pi_103533419
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:40 schreef Lienekien het volgende:
Dat is absoluut een punt. Daar heb ik heel lang over nagedacht. Ik denk dat ik het voor mezelf inmiddels weet (na een aantal levenslessen genoten te hebben) :)

Laten we het anders over financieel succes in de zin van flinke carriere groei
pi_103533432
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:39 schreef mymoodfentje het volgende:
Ligt eraan wat je een succes wilt noemen.
Agree : Laten we het anders over financieel succes in de zin van flinke carriere groei

Dat heb je toch zelf in de hand
pi_103533482
Succes kan je dan misschien een keuze noemen, maar pech is de andere kant van die zelfde medaille. Vaak blijkt dat de resultaten van je keuzes beïnvloed worden door keuzes van anderen, en dat plannen lang niet altijd lukken in de vorm die je bij aanvang in gedachten had. Ik heb bijvoorbeeld een collega die al 2x met een kleine burn-out thuis heeft gezeten omdat zijn carrière-pad zijn eigen planning maar niet wil volgen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:49:31 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103533508
Succes ligt aan jezelf, en falen aan de omstandigheden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_103533510
quote:
pi_103533574
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Laten we het benaderen als carriere groei icm met financieel succes.

Wat ik zo vaak hoor zijn opmerkingen : Dat komt door het netwerk van iemand etc.

Dat heeft zeker invloed als je een stap ergens anders naartoe wilt maken, maar dat bouw je ook zelf op. Vaak zegt men ook dat het netwerk elkaar de handen boven het hoofd zal houden als het mis gaat. Daar geloof ik dus niet in. Ik zal nooit een referent willen zijn voor iemand die niet performed! Ik zeg die persoon ook dat ik eerlijk zal zijn en ik vertel hoe ik die persoon zal omschrijven.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:54:16 #19
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103533579
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:45 schreef draaijer het volgende:

[..]

Agree : Laten we het anders over financieel succes in de zin van flinke carriere groei

Dat heb je toch zelf in de hand
Als je denkt dat je dat zelf in de hand hebt dan overschat je jezelf.
pi_103533627
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:53 schreef draaijer het volgende:

[..]

Laten we het benaderen als carriere groei icm met financieel succes.

Wat ik zo vaak hoor zijn opmerkingen : Dat komt door het netwerk van iemand etc.

Dat heeft zeker invloed als je een stap ergens anders naartoe wilt maken, maar dat bouw je ook zelf op. Vaak zegt men ook dat het netwerk elkaar de handen boven het hoofd zal houden als het mis gaat. Daar geloof ik dus niet in. Ik zal nooit een referent willen zijn voor iemand die niet performed! Ik zeg die persoon ook dat ik eerlijk zal zijn en ik vertel hoe ik die persoon zal omschrijven.
die vraag kwam van haar hoor, je verneukt je quote ,,,

quote:
pi_103533648
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:54 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Als je denkt dat je dat zelf in de hand hebt dan overschat je jezelf.
Vertel! Waarom denk je dat?
Ik denk namelijk dat je de kans op promotie of kansen kan vergroten door je uiterste best te doen en door je extra in te zetten. Attitude en positiviteit zijn mega belangrijk. Als er wat fout gaat, neem dan de verantwoordelijkheid en leer ervan. Maar menig persoon zal proberen de fout af te schuiven op derden of een situatie ipv naar zichzelf te kijken. Dit laatste is voor mij persoonlijk een les geweest
pi_103533683
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

die vraag kwam van haar hoor, je verneukt je quote ,,,

[..]

I know.. excuus :)
pi_103533719
Je bent geboren met eigenschappen en een karakter. Hierdoor heb je succes of geen succes. Oftewel, het gaat om puur geluk vind ik.
History became legend, legend became myth.
pi_103533746
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:01 schreef valek het volgende:
Je bent geboren met eigenschappen en een karakter. Hierdoor heb je succes of geen succes. Oftewel, het gaat om puur geluk vind ik.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Dat geeft met het gevoel dat iemand wil zeggen : Ow, ik heb het niet in me dus laat maar

Je kan je toch alsnog goed inzetten voor iets of is dat een onderdeel van je karakter?
pi_103533761
Als success een keuze is, waarom zien we dan zo weinig mensen met het syndroom van down op topfuncties?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:04:04 #26
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_103533781
Ik denk dat er veel factoren zijn die je kans op succes beïnvloeden, maar die je niet zelf in de hand hebt. Je capaciteit om abstract te denken, je assertiviteit (voor een groot deel niet beïnvloedbaar), de mate waarin je gestimuleerd bent om een hoge opleiding te volgen, etcetera.
pi_103533785
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:03 schreef jeroen25 het volgende:
Als success een keuze is, waarom zien we dan zo weinig mensen met het syndroom van down op topfuncties?
Lees de OP nog eens. Er staat voor de meesten onder ons! ;)
pi_103533791
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Dat geeft met het gevoel dat iemand wil zeggen : Ow, ik heb het niet in me dus laat maar

Je kan je toch alsnog goed inzetten voor iets of is dat een onderdeel van je karakter?
Dat mag je vinden. Je hebt eigenschappen en daar ben je mee geboren. Mensen die slim zijn of een goede baan hebben, hebben ze aan die eigenschappen waar ze mee geboren zijn te danken.
En dat vind ik.
History became legend, legend became myth.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:04:46 #29
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103533797
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:57 schreef draaijer het volgende:

[..]

Vertel! Waarom denk je dat?
Ik denk namelijk dat je de kans op promotie of kansen kan vergroten door je uiterste best te doen en door je extra in te zetten. Attitude en positiviteit zijn mega belangrijk. Als er wat fout gaat, neem dan de verantwoordelijkheid en leer ervan. Maar menig persoon zal proberen de fout af te schuiven op derden of een situatie ipv naar zichzelf te kijken. Dit laatste is voor mij persoonlijk een les geweest
Omdat als je stelt dat je succes helemaal zelf in de hand hebt je een essentieel onderdeel van de menselijke samenleving onderschat, het sociale aspect. Je kan nog zo je best doen en je extra inzetten, maar men moet het je maar net gunnen. Die gunfactor wordt bepaald door zoveel sociale factoren dat je dezen onmogelijk kan controleren, je kan immers niet in de hoofd van je manager kruipen en hem dwingen je een promotie te geven. Je kan slechts je best doen en je extra inzetten, maar als je dan eenmaal een promotie hebt gekregen is dit niet helemaal aan jezelf te wijten ...als je dat wel denkt dan overschat je jezelf en maak je een hele bekende psychologische denkfout. Het toe-eigenen van succes en het afschuiven van falen op derden. Dat noemt men ook wel cognitieve dissonantie. Derhalve is je stelling 'succes heb je zelf in de hand' ontkracht.
pi_103533807
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:04 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik denk dat er veel factoren zijn die je kans op succes beïnvloeden, maar die je niet zelf in de hand hebt. Je capaciteit om abstract te denken, je assertiviteit (voor een groot deel niet beïnvloedbaar), de mate waarin je gestimuleerd bent om een hoge opleiding te volgen, etcetera.
Maar een hoge opleiding is geen noodzaak ben ik achter gekomen. Ervaring weegt op een gegeven moment veel meer.
pi_103533822
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:04 schreef draaijer het volgende:

[..]

Lees de OP nog eens. Er staat voor de meesten onder ons! ;)
Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand kwam zeggen dat er wel mongolen op topposities zitten ;)
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_103533845
Je hebt succes wel zelf in de hand. Echter moet je wel met bepaalde eigenschappen geboren zijn.
Iemand zonder benen wordt geen profvoetballer, en iemand met heel laag denkvermogen geen ingenieur. Een gemiddeld,gezond persoon heeft het zelf in de hand.
pi_103533883
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:04 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Omdat als je stelt dat je succes helemaal zelf in de hand hebt je een essentieel onderdeel van de menselijke samenleving onderschat, het sociale aspect. Je kan nog zo je best doen en je extra inzetten, maar men moet het je maar net gunnen. Die gunfactor wordt bepaald door zoveel sociale factoren dat je dezen onmogelijk kan controleren, je kan immers niet in de hoofd van je manager kruipen en hem dwingen je een promotie te geven. Je kan slechts je best doen en je extra inzetten, maar als je dan eenmaal een promotie hebt gekregen is dit niet helemaal aan jezelf te wijten ...als je dat wel denkt dan overschat je jezelf en maak je een hele bekende psychologische denkfout. Het toe-eigenen van succes en het afschuiven van falen op derden. Dat noemt men ook wel cognitieve dissonantie. Derhalve is je stelling 'succes heb je zelf in de hand' ontkracht.
Daar heb je zeker een punt.
Ik denk wel dat als je open zal staan voor persoonlijke verbetering (competenties) je je kansen kan vergroten en dat je bepaalde zaken zou kunnen verlangen (niet afdwingen). Probeer wat zaken s.m.a.r.t. te maken met je manager of HR
pi_103533889
Ik denk dat de TS het toch flink overschat wat je eigen invloed is. Als ik op mijn bijbaantje kijk werken daar genoeg mensen die heel hard werken, maar toch nooit hogerop zullen komen.

Daarbij is het als mbo'er natuurlijk veel lastiger om financieel succesvol te worden dan voor een hbo'er of wo'er.

In Nederland heeft iedereen kans om een goed leven te hebben, maar die kansen zijn zeker niet voor iedereen gelijk.
pi_103533891
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:05 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand kwam zeggen dat er wel mongolen op topposities zitten ;)
Kan nog komen haha :)
pi_103533916
Maar er zitten toch ook mongolen op topposities?
pi_103533951
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:08 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik denk dat de TS het toch flink overschat wat je eigen invloed is. Als ik op mijn bijbaantje kijk werken daar genoeg mensen die heel hard werken, maar toch nooit hogerop zullen komen.

Daarbij is het als mbo'er natuurlijk veel lastiger om financieel succesvol te worden dan voor een hbo'er of wo'er.

In Nederland heeft iedereen kans om een goed leven te hebben, maar die kansen zijn zeker niet voor iedereen gelijk.
Volgens mij hebben die mensen de mogelijkheid Hbo te doen. Dat doen ze echter zelf niet. Dat hebben ze zelf in de hand.
Je leert het makkelijkst als je jong bent, dus je moet zo'n belangrijke keuze vroeg maken.
pi_103533983
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:08 schreef CaptainCookie het volgende:

Ik heb 2 financieel onafhankelijke vrienden en die hebben volgens mij maar net een opleiding (gelijkwaardig aan het nieuwe MBO) mogen afronden. Die zijn geboren met competenties en kunnen zichzelf goed motiveren.

Denk je dat je bij je bijbaan je niet ergens een beetje zou kunnen onderscheiden?
pi_103534001
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:10 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Volgens mij hebben die mensen de mogelijkheid Hbo te doen. Dat doen ze echter zelf niet. Dat hebben ze zelf in de hand.
Je leert het makkelijkst als je jong bent, dus je moet zo'n belangrijke keuze vroeg maken.
HBO is niet key om financieel succes te verkrijgen
pi_103534074
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

We zegt dat dan?

Ik reageer op een posts waar iemand zegt dat mbo'ers het moeilijker hebben om succes te verkrijgen. Nou,ga dan Hbo doen.
pi_103534177
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb 2 financieel onafhankelijke vrienden en die hebben volgens mij maar net een opleiding (gelijkwaardig aan het nieuwe MBO) mogen afronden. Die zijn geboren met competenties en kunnen zichzelf goed motiveren.

Denk je dat je bij je bijbaan je niet ergens een beetje zou kunnen onderscheiden?
De meeste mensen in de quote 500 hebben geen opleiding afgerond.

Succes is wat mij betreft voor 90% een keuze. Ook sociaal kun je jezelf ontwikkelen op zo'n manier dat je niet blijft hangen door alleen maar hard te werken. 10% is talent. (Bij buitengewone talentvolle personen ligt het precies andersom.)

De grootste beperking voor succes zijn mensen zelf.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:23:58 #42
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_103534253
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:42 schreef Chinless het volgende:
Financieel en gezondheid spelen ook mee. Wat mij opvalt is dat vele mensen van de uni toch wel ouders hebben met een leuk huisje en leuk inkomen. Dat zegt er ook iets over.
Heeft dat niet meer met erfelijke intelligentie (en alle door uit voortkomende maatschappelijke en sociale ontwikkelingen en vaardigheden) te maken dan puur een drang naar succes.

Er zijn inderdaad mensen met een "succesvolle" carriere. Maar dan spreken ze hun eigen kinderen nooit en wordt er 60+ uur per week voor de baas gebuffeld. Ik noem dat geen succes :)

Dan liever iets minder centen en meer vrijheid. Het vinden van een bevredigende balans die ook past bij de gewenste levensstijl is volgens mij een betere insteek, even er vanuit gaande dat men in loondienst blijft.

Of 5 jaar buffelen aan een eigen bedrijf om deze vervolgens voor je 40ste voor X miljoen te verkopen aan een multinational. Maar dat is ook geen gemakkelijke weg. Als je geld wil verdienen moet je er voor werken en heel belangrijk: risico's durven nemen. In loondienst wordt je alleen rijk als je CEO bent van een groot bedrijf. De echte verdieners zijn de aandeelhouders. Dus begin je eigen bedrijf en werk hard als je geld wil verdienen :)

[ Bericht 4% gewijzigd door kwib op 25-10-2011 10:31:07 ]
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_103534261
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:16 schreef ejfaar het volgende:

[..]

We zegt dat dan?

Ik reageer op een posts waar iemand zegt dat mbo'ers het moeilijker hebben om succes te verkrijgen. Nou,ga dan Hbo doen.
Mbo'ers worden toch meestal opgeleid voor functies waar ze makkelijker vervangbaar zijn. Helemaal de functies lager dan niveau 4, en laat vervangbaarheid nou net hele belangrijk zijn voor de hoogte van je salaris.

Volgens mij zijn de meeste succesvolle mbo'ers ook zelfstandigen, die dus een eigen bedrijfje zijn begonnen
quote:

[..]

Nee, dit zijn vaak niet al te slimme, wat oudere mensen die vroeger van huis uit nooit gestimuleerd werden om een opleiding te doen ("onzin, ga maar werken"). Die kunnen nu dus niks meer beginnen.
pi_103534413
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:24 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Mbo'ers worden toch meestal opgeleid voor functies waar ze makkelijker vervangbaar zijn. Helemaal de functies lager dan niveau 4, en laat vervangbaarheid nou net hele belangrijk zijn voor de hoogte van je salaris.

Ik vraag me af waarom mensen dan Hbo/uni doen. mbo ben je sneller klaar en krijg je als ik jou moet geloven dik betaald.. Sure..
pi_103534466
Mwah succes is hard werken, risico's nemen, geluk hebben denk ik.
Loondienst zal je nooit een groot financieel succes krijgen.
Dus je moet risico's nemen, waardoor je ook hard kan vallen.
pi_103534514
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:32 schreef DeRakker. het volgende:
Loondienst geen financieel succes? Als je op kan klimmen naar de top in het bedrijfsleven wordt je echt wel financieel onafhankelijk hoor.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:34:42 #47
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103534544
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

Sterker nog er is geen key. Financieel succes krijgen kan ik ook wel door 27 miljoen te winnen bij de staatsloterij :')

Maar dezelfde vraag die jij stelt in dit topic is gedaan door Carnegie en uitgewerkt door Napoleon Hill in zijn boeken The Laws of Success (1928) en Think and Grow Rich (1937). Het is wel overgoten met amerikaans patriotisme en de amerikaanse droom, maar dat had men in die tijd nog ;)
pi_103534547
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:33 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Loondienst geen financieel succes? Als je op kan klimmen naar de top in het bedrijfsleven wordt je echt wel financieel onafhankelijk hoor.
onafhankelijk zelfs?

Je verdient dan misschien 1-2 ton per jaar ofzo.
Je haalt nooit de miljoenen behalve in de creatieve/sport sector zoals pro sporter of acteur.
pi_103534559
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:32 schreef DeRakker. het volgende:
Ik ben in loondienst en ik ben tevreden over mijn salaris, maar het mooiste is dat ik een enorme klapper zou kunnen maken. Ik zit op een enorme berg opties en als wij de club ooit verkopen of naar de beurs brengen, dan kan ik naar alle waarschijnlijkheid wel stoppen. Een kans is een kans. Dus vooralsnog vergeten dat je die dingen hebt en beuken maar
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:36:07 #50
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_103534583
quote:

[..]

Zou dat niet het probleem zijn, dat je vooral de paar uitzonderingen om je heen ziet die het wel gemaakt hebben, en niet de grote massa die het niet gemaakt heeft.

Ik kom regelmatig op een MBO in Rotterdam en ik kan je verzekeren dat er daar een héle grote groep nooit financieel afhankelijk zal worden, simpelweg omdat ze er de capaciteiten niet voor hebben.

Er zijn genoeg niveau 2/3-MBO'ers voor wie het een minstens zo grote prestatie is om 2000 euro per maand te gaan verdienen, als het voor universitairen is om 8000 per maand te verdienen. De meetlat voor succes verschilt wat mij betreft sterk per persoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')