quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:16 schreef mrien het volgende:
Ow en Jelle staat nu zo'n beetje echt los![]()
![]()
Steeds vaker en steeds langer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dus.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:42 schreef MamaPurk het volgende:
Stoere Jelle!
Hier gaf ik ook met 5 a 6 maanden al brood. CB gaf aan dat het niet het advies was, waarop ik aan gaf dat ze nergens last van had, waarop CB zei dat ik dan door mocht gaan ermee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wordt ook nog eens alleen maar erger. Wij zitten op 2x 180/6, 1 papfles, 2 borstvoedingen, ontbijt, lunch en avondeten (nog beperkte hoeveelheden) en 1 of 2 tussendoortjes. Ik vind het erg veel eetmomenten.. En dan nog is onze worm een dunnetje.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:09 schreef danic het volgende:
[..]
Dat dus.
Op het moment hebben we echt een hongerlapje en lijken 4 flessen van 180/6 niet echt afdoende. Vandaar dus een stukje korst om op te sabbelen en nu worteltjes. Hoewel daar nog niet echt wat van binnenkomt.
Dat heeft Sarah ook heel erg ja, ook gehad, maar nog steeds af en toe. En als ik bijv. een hele dag heb gewerkt en ze is de hele dag met papa geweest, dan wil ze niet naar mijquote:Op zondag 23 oktober 2011 09:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
jaaaah we hebben een jarige!! Gefeliciteerd KJ en Sofie!! een echte dreumes![]()
![]()
![]()
en KD: hoe is het daar? kan je Lex inmiddels af en toe wegleggen?
Hier ook een meisje die wel erg aan mama gehecht is, de laatste dagen wil ze alleen maar bij mama liggen, dan is het goed, maar als ik dr aan papa geef is het al huilen...
kennen jullie dat? of is dat niet normaal?en hier weer een goede nacht; 23 tot 5:30 uur en ze slaapt nu nog.
Begint al een beetje op dr zus te lijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dag allemaal, tot snel
*poef* nu is het weg
Simon kan gelukkig ook door andere getroost worden, zeker door zijn vader. Ik kan dan ook met een gerust gevoel af en toe even alleen weg, ook rond bedtijd. Zolang Simon zijn melk krijgt (live of gekolfde melk uit een flesje) is het al snel goedquote:Op zondag 23 oktober 2011 15:06 schreef Juud79 het volgende:
Ik vind het ook niet handig hoor, ik zou liever hebben dat ze altijd bij iedereen op haar gemak zou zijn. Haar een halve dag of avond uit handen geven gaat nu niet, want de kans is groot dat ze gaat huilen.
Ik herken dat heel erg BJ dat in de gaten houden, dat doet mijn Mupke ook vanaf pasgeboren, haar focus ligt altijd bij mij, op mij.
Wat doen jullie jezelf aanquote:Op zondag 23 oktober 2011 19:33 schreef Kleurdoos het volgende:
pffrrr moe.. babyborrel vanaf 10:00 en nu is t even 10 minuten rustigzo komt de volgende ploeg..
Ja, tof is dat. Maar jouw lief is sowieso een ontzettend leuke, lieve en betrokken vader.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:59 schreef wickie het volgende:
Wat ik dus heel erg leuk vind is dat vriendlief ook van alles met haar kan doen. Zoals nu, hij had even zin om te gaan paraderen met Wies, dus is hij net vertrokken met haar. Even de stad in
Ik herinner me dat ze een periode ook juist naar haar vader toetrok omdat hij meer thuis was. Of herinner ik me dat verkeerd?quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:06 schreef Beessie-Jen het volgende:
en tja; moet ook eerlijk zeggen dat Evie ook met papa echt superleuke dingen doet, en heeeeel veel lol heeft, maar als Evie valt of Evie zich niet goed voelt en we zijn beide thuis; dat ook Evie dan mama 'kiest'...En knuffelen doet ze ook alleen met mama. Mijn grote lieve..
(geheel offtopic... sorrrrrrrry)
i knowquote:
Toen T thuis was was dat wel meer idd, maar ook toen was het als ze zich niet zo goed voelde wel altijd mama waar ze troost zocht...quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik herinner me dat ze een periode ook juist naar haar vader toetrok omdat hij meer thuis was. Of herinner ik me dat verkeerd?
Ik haal hem zo weer weg, maar op deze foto is goed te zien van wie ze hem heeft (mijn vader). Ik heb ook zo'n kuiltje in mijn kin, maar een stuk minder dan mijn vader. Ik hoopte zo dat "ilse" ok zo'n kuiltje had. Het was ook een van de eerste dingen die ik zei toen ik haar zag:'ze heeft een kuiltje in haar kin".quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
KJ, ook hier gefeliciteerd met je dreumes!Ik had het nog niet gezegd, maar ik vind het zo leuk om te zien dat je haar kenmerkende kin al net na haar geboorte kon zien!
't was druk zat! en Cato vond 't ook heel gezellig, vertelde ze me wel 3x na afloop.quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:22 schreef Kleurdoos het volgende:
jullie waren vroegal zaten we toen ook al met best een groep, toch? Elin heeft nog en uur naar A. lopen zoeken toen ze uit bed kwam
![]()
ik zal morgen even wat fotootjes naar je sturen, kan je zelf kijken of je ze in t fototopic wil zetten
Valt toch wel mee? Sarah van MP is jonger en doet het al een maand of zo. Om maar niet te spreken van jongste van mignonne, de snellerd!quote:
Ja, maar dat zijn reflux kindjes en meisjesquote:Op maandag 24 oktober 2011 13:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Sarah van MP is jonger en doet het al een maand of zo. Om maar niet te spreken van jongste van mignonne, de snellerd!
Hahaha, ik moest erg lachen om het EN MEISJESquote:Op maandag 24 oktober 2011 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn reflux kindjes en meisjes
Soneal staat sinds vorige week... en vreemd genoeg bij de tafel, bij de open haard, bij de bank, maar niet in z'n box, waar staan het makkelijkst is
Sterker nog: gisteren stond hij ineens aan de buitenkant van de box en het viel ons op
Nog een maand.... ik heb nog gewoon een baby, echtquote:Op maandag 24 oktober 2011 13:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
![]()
Puck probeerde gisteren aan de benen van opa zich op te trekken. Dat lukte niet
Soneal is trouwens ook alweer bijna een jaar![]()
Ik kan al 44 jaar en een maand lopen, beat thatquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:11 schreef Kleurdoos het volgende:
ik kan al 27 jaar staan ofzo
loserbaby's
De adviezen zijn tot 6 maanden of tot ze kunnen draaien. Nu draait Sarah al vanaf 4,5 maand en is ze al 7,5 maand. Maar in bed draait ze dus helemaal niet daarom durfde ik het wel aan, maar in principe zijn we al maanden geleden gestopt met inbakeren, maar ik had zo erg even tijd nodig voor mezelf en mijn huishouden... En das nu wel lekker allemaal geluktquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:21 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Zo, wat gaan jullie kindjes hard! V. en Soneal weten al duidelijk wat ze willen.
En Seth het komt allemaal wel goed! Tot die tijd gewoon blijven oefenen!
MP, wat fijn dat Sarah 2 uur heeft geslapen, wel jammer dat je ze in hebt gebakerd. Ik weet niet wat de adviezen daarin zijn dus kan je ook niet helpen..
Ja daar ligt ze al in al een tijdje maar schiet niet erg op..quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:25 schreef kaatjejannie het volgende:
Wij zijn toen van de bakerdoeken, naar een dikke slaapzak met mouwen gegaan. De mouwen waren iets te lang. Sofie kon haar armen er niet echt in bewegen. Dat hielp hier ook. Misschien kan je dat nog proberen mp?
en dan strak instoppen met een lakentje? Ik spui maar wat hoor?quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:06 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ja daar ligt ze al in al een tijdje maar schiet niet erg op..
quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:26 schreef mignonne het volgende:
crosspost bv-topic, sorry geen zin om mn post aan te passen, ben gesloopt nu.
We zijn terug van de kinderarts.
Met oudste gelukkig alles goed, wel weer verder onderzoek naar die darm. Nu onderzoek op hirschsprung.
Over mn kleine was de ka niet zo tevreden. Ze vond de stilstand in lengte zorgwekkend. Het feit dat mn kleine nu ook obstipatieklachten begint te vertonen en de afbuigende lengtecurve zorgen ervoor dat ze gelijk een zelfde batterij aan tests uit wil voeren als oudste heeft gehad, met coeliakie voorop en op de voet gevolgd door de zweetproef. We zijn vandaag alvast bloed wezen prikken (hoe zielig, dr adertje was nauwelijks aan te prikken) en over twee weken uitslag.
Langzaamaan weer starten met bijvoeding en in versneld tempo herintroduceren. Daarnaast krijgt ze forlax en we moeten dat niet opgelost in water geven maar opgelost in een fles nutramigen zodat ze die kcal ook extra binnentikt ipv water. Qua borstvoeding vooral zo doorgaan, hoe vaker aanleggen hoe beter en zolang het voor mij allemaal nog te doen was moedigde zij het eigenlijk alleen maar aan.
Hij is echt wel snel, hoor! Je hebt natuurlijk altijd kindjes die sneller zijn, en in deze 'lichting' zitten een boel wel heel snelle kindjes. Mijn neefje (zoon van mijn tante) kon al met 6 maanden los lopen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Sarah van MP is jonger en doet het al een maand of zo. Om maar niet te spreken van jongste van mignonne, de snellerd!
Ja ook al geprobeerd dat trekt ze los het gaat echt om die armen met friemelvingers.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:08 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
en dan strak instoppen met een lakentje? Ik spui maar wat hoor?
Och, wat word ik hier verdrietig van, dat beeld van je kleine meisje met haar adertje dat nauwelijks aan te prikken valt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:26 schreef mignonne het volgende:
crosspost bv-topic, sorry geen zin om mn post aan te passen, ben gesloopt nu.
We zijn terug van de kinderarts.
Met oudste gelukkig alles goed, wel weer verder onderzoek naar die darm. Nu onderzoek op hirschsprung.
Over mn kleine was de ka niet zo tevreden. Ze vond de stilstand in lengte zorgwekkend. Het feit dat mn kleine nu ook obstipatieklachten begint te vertonen en de afbuigende lengtecurve zorgen ervoor dat ze gelijk een zelfde batterij aan tests uit wil voeren als oudste heeft gehad, met coeliakie voorop en op de voet gevolgd door de zweetproef. We zijn vandaag alvast bloed wezen prikken (hoe zielig, dr adertje was nauwelijks aan te prikken) en over twee weken uitslag.
Langzaamaan weer starten met bijvoeding en in versneld tempo herintroduceren. Daarnaast krijgt ze forlax en we moeten dat niet opgelost in water geven maar opgelost in een fles nutramigen zodat ze die kcal ook extra binnentikt ipv water. Qua borstvoeding vooral zo doorgaan, hoe vaker aanleggen hoe beter en zolang het voor mij allemaal nog te doen was moedigde zij het eigenlijk alleen maar aan.
ja ik weet wel dat oudste er toen ook 5 of 6 moest.nouja goed, het lab doet maar een beetje zuunig met t bloed van mn kind dan!quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:03 schreef mrien het volgende:
5 buisjes, jeumig. Jelle moest er toen 3 of zo en dat vond ik al veel. Wanneer gaan jullie voor de zweettest? Wel fijn dat de kinderarts nu actie onderneemt. Januari terugkomen, hopelijk is ze dan weer wat meer aangekomen
Ik heb overlegd met huisarts en kinderartsen poli over de griepprik. Ook ivm de operatie die er aankomt en de evt bijwerkingen qua ziekte van de prik hebben we besloten hem niet te geven. Het zit allemaal ff te dicht op elkaarquote:Op maandag 24 oktober 2011 21:42 schreef mefke79 het volgende:
Mrien, krijgt Jelle nou de griepprik? Driekus komt op basis van zijn pufjes en de problemen van vorig jaar in aanmerking, dus hij krijgt em. Dan zijn we hier met 2 vd 4 ingeent en de opa's en oma's ook (obv leeftijd, werk in de zorg en ivm wonen in België)
Ik maak me wel wat zorgen omdat zijn lijntje dus afbuigt. Het gewichtlijntje zeg maar (lengte niet). Hij moppert ook meer/eerder om eten en dat relateer ik dan aan het meer spugen ivm op de buik liggen (wat weer enorm goed is voor zijn hoofd en ontwikkeling, dus hoe meer, hoe liever). Er komen echt best wel golven uit bij het op de buik liggen, ook na langere tijd dus.quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:51 schreef Juud79 het volgende:
@Mefke, ik begrijp niet echt waarom je de voeding gaat ophogen, heb je ook het idee dat ie wat tekort komt, dat maak ik niet echt uit je verhaal op? Is ie ontevreden met wat ie nu krijgt bedoel ik eigenlijk.
Want hij is niet klein of heel licht, en BV kindjes dippen ook rond de 4 maanden in hun groei, dat zou hij toch ook kunnen doen ook al krijgt ie de fles en spuugt hij.
Ik zou blij zijn als Lientje maar 400 gram in 4 weken zou aankomen dit keer, dan zou ze volgende week 7300 wegen. Al is zij maar een cm of 64.
Wat ik eigenlijk zeggen wil, ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was.
psst morgenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:20 schreef wickie het volgende:
Mignonne![]()
Je arme meiske gepriktpfff wat krijgen jullie 4tjes het te voorduren zeg..
KD veel weegplezier vandaagen buh voor het poepplas festijn vannacht. Jij bent vandaag dus mooi gesierd met wallen.
Wies is weer lekker zichzelf, ze is goed gewend aan de flesvoeding. Ze heeft vannacht doorgeslapen![]()
Van 0:30 tot 6:30, ben benieuwd of het eenmalig was. Nou merkte ik met het borstvoeden ook al dat de nachtvoeding afnam, ze dronk dan maar erg weinig en dat deed ze half slapend.
Wij gaan strakjes op nacontrole van de bevalling. Ff mn spekkie showen en alle misère bespreken.
leuk is dat he?quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:38 schreef Aventura het volgende:
Mijn bink besloot vanmorgen het heft in eigen hand te nemen
[ afbeelding ]
niets te klagen idd, voel me awesome!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:32 schreef mignonne het volgende:
Haha KDmazzelaar
![]()
ik zie dr vaak al snel uit alsof ik weet ik veel wat voor dramatische nachten heb gehad ofzodus ik loop er al twee jaar als een daas lijk bij geloof ik. Gaat ook wel weer over.
Ben benieuwd naar t gewicht van je mooie manneke! T gaat goed hè bij jullie? <3 fijn om te lezen na zn billi toestanden enzo.
Succes met je nacontrole wicks!![]()
Ik geloof dat ik ook doorgeslapen heb vannachtik ben er twee keer snel uitgeweest voor oudste en verder niet. Jemig man dat had ik even nodig haha
ik Lex wel, anders slaapt ie niet verder. hij piest ook wel heeeeeel veelquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:42 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik verschoon Matthias 's nachts nooit. Alleen als ie heeft gepoept. Maar hij luistert goed en doet dat alleen overdag
Vandaar al die vetjes die er aan het aankomen zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:13 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik Lex wel, anders slaapt ie niet verder. hij piest ook wel heeeeeel veel
Was je niet gaan minderen met de koffie omdat Lex daar zo'n last van leek te hebben?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:13 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
psst morgen
en geen wallen, die heb ik gelukkig nooitt kraambezoek was vol van verbazing over mijn frisse voorkomen. geestelijk is t af en toe wel anders
ik heb opeens vaak hoofdpijn, heb ik echt nooit. en wat fijn dat je muppet doorslaapt
hoe is het met jou nu? au?
Kun je misschien op foto's zien wat voor speelgoed er toen in de box en in huis lag?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:20 schreef _Bar_ het volgende:
Kom hier even binnenvallen,We hebben "opdracht"gekregen om Roy zijn speelgoed uit te zoeken en al het "grote"weg te doen en het speelgoed terug te halen waarmee hij speelde toen hij 9 maand was. Zacht kubusblokken heb ik al terug gevonden, zijn vormenstoof er bij gezet.
En dan ook nog eens leuke spelletjes bedenken die Roy snapt... Lastig
Het verbaasd me nogal dat ik serieus na moet denken waarmee Roy speelde rond de 9 maand.
ah natuurlijk! en waarschijnlijk wat vochttekort ivm Borstvoeding en altijd vergeten te drinkenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was je niet gaan minderen met de koffie omdat Lex daar zo'n last van leek te hebben?
Dat is waarschijnlijk de reden van je hoofdpijn
dit heb ik nu ook maar dan zonder Sofiequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kun je misschien op foto's zien wat voor speelgoed er toen in de box en in huis lag?
Hier is het een vormenstoof, Sofie, activitycentre, knisperboekjes en vooral knuffels
Flesje water op de bank of waar je dan ook voedt zetten. Hielp mij toen ook erg goedquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:31 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ah natuurlijk! en waarschijnlijk wat vochttekort ivm Borstvoeding en altijd vergeten te drinken
Roy speelt met niks van dat, momenteel speelt hij afentoe eens met zijn trein.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:44 schreef mrien het volgende:
Jelle speelt veel met de poppetjes en figuurtjes van de v tech treinbaan en ark van noach en little people poppetjes. Stapelringen van fisher price. Activity tafeltje. Ballen. Autotjes. Knisperdingen
Bar, ms vindt Roy dan dit leuk:quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:49 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Roy speelt met niks van dat, momenteel speelt hij afentoe eens met zijn trein.
Gooien dat kan Roy als de beste
Oh, die vind ik leukquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:12 schreef Cooki het volgende:
[..]
Bar, ms vindt Roy dan dit leuk:baby bowling setje
![]()
[ afbeelding ]
Nou best goed, ik doe haar overdag strak in een deken en dan slaapt ze waardoor ze echt veel beter in haar vel zit, terwijl het al een stuk beter ging.quote:
Wat raar dat je niet eerder bij de ka terecht kon. Matthias kwam ook niet aan en de vlos belde erheen en we konden er eigenlijk direct al heen. Vooral omdat het om zo'n kleintje gaat.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:14 schreef Jipster het volgende:
Even niet bijgelezen, druk hier met de kleine man. Het lijkt erop dat hij verborgen reflux heeft, kunnen pas over 3wk bij KA terecht..![]()
Na overleg cb nu nutriton voor door de bv. Omdat hij toch nog niet goed aankomt weer twee dagen kolven en dat met fles geven. Kijken of dan beter gaat. Ook ziet ie weer een tikkie geel in zijn gezichtje. Donderdag terug naar cb en al dan niet beter gaat bellen zij KA voor ons, omdat eigen huisarts dat niet doet (hadden we gevraagd in de hoop we dan eerder terecht zouden kunnen)..
Ik ga vanavond even terug lezen, maar alvast eenvoor het gedoe bij Mignonne en voor de rug van Juud!
bleugh bij jullie zit t ook niet mee he..quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:14 schreef Jipster het volgende:
Even niet bijgelezen, druk hier met de kleine man. Het lijkt erop dat hij verborgen reflux heeft, kunnen pas over 3wk bij KA terecht..![]()
Na overleg cb nu nutriton voor door de bv. Omdat hij toch nog niet goed aankomt weer twee dagen kolven en dat met fles geven. Kijken of dan beter gaat. Ook ziet ie weer een tikkie geel in zijn gezichtje. Donderdag terug naar cb en al dan niet beter gaat bellen zij KA voor ons, omdat eigen huisarts dat niet doet (hadden we gevraagd in de hoop we dan eerder terecht zouden kunnen)..
Ik ga vanavond even terug lezen, maar alvast eenvoor het gedoe bij Mignonne en voor de rug van Juud!
Ik vind dat eng, mijn man is breed/groot. Hij droomt geregeld en stap dan soms plots uit bed, nog half in slaap. Soort slaapwandelen, maar dan praat ie ook in zijn slaap.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:50 schreef Vanyel het volgende:
Juud kan ze niet tegen je man aan slapen?
Ja uiteraard!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:38 schreef Vanyel het volgende:
Wat een debielen mignonne. Heb je nog verteld hoe idioot het is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ah gos arme Dottir. Dat is ook naar als je denkt iets lekkers te krijgen en t blijkt dan helemaal niet te zijn wat je verwacht hadwat doen je mama's je ook aan! Tsk!
Heeft ze nu vanavond weer de goeie gehad?:)
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja uiteraard!
Ik heb dikke stennis gestopt en geëist dat ze me een alternatief boden. Even goed de waarheid gezegd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
suffie.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ja ik ben assertief op gezette tijden en dit was niet zo mijn dagquote:
Ach, als dat de manier is om de obstipatie op te heffen dan zie ik het probleem niet zoquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja ik ben assertief op gezette tijden en dit was niet zo mijn dag![]()
Bovendien zul je zien, ga ik dat halve ziekenhuis aan het werk zetten omdat het niet te doen is, gaat mevrouw straks twee weken lang aan de dunne ofzo
De mijne slaapt ondertussen ook alweer. Die was in de draagdoek lekker in slaap gevallen en ligt nu in bed te knorren.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:48 schreef Lujaxa het volgende:
de mijne ligt nu heerlijk te slapen. Wel leuk als ze wat meer rond kijken enzo hè.
Hahaha, herkenbaar!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:24 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn gekke zoon ligt al een half uur naar een stopcontact te kijken
Ja dat had Evan ook. Ik zou er niet al te veel zorgen over maken...meestal is het niet heel erg en hoeft er niets te gebeuren. Zo wel, dat moet er geopereerd worden...dat is wel wat minder natuurlijk. Sterkte!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:11 schreef danic het volgende:
Helaas ook doorverwijzing gekregen voor de radioloog. Ze heeft een ongelijke bilplooi en ongelijke lengte van benen. Er moet dus een echo (of eventueel röntgen) gemaakt worden van haar heupjes om te kijken of ze wel goed in elkaar zitten (kop in kom zeg maar).
Nou heb ik ook ongelijke benen, dus ik schrok er niet heel erg van. Maar toch......
De arts gaf zelf ook aan dat het voor de zekerheid was, want ze gebruikt beide benen goed, dus waarschijnlijk is het niets en heeft haar ene been gewoon een iets grotere groeispurt gehad.
Maar in mijn maag zit nu toch wel een knoopje......
En om dan weer positief af te sluiten: ze kan al dingen die ze bij 9 maanden past hoeft te kunnen! Mijn stoere meid!
We moeten er allemaal inderdaad nog even aan wennen, het is ook allemaal nieuw!quote:@Cyntiaaa, ik heb het ook nog steeds hoor, thuis zijn en knuffelen is zo fijn, maar werken is ook zo leuk (vind ik dan). Het zal nog we lang een beetje moeilijk zijn. Ik bekijk de situatie nu van dag tot dag. Gelukkig zie ik hem vaak genoeg. Als ik 's avonds thuiskom drukt manlief hem in mijn handen en ga ik hem voeden en daarna spelen. Man kookt. Vervolgens breng ik de vent naar bed en ga ik eten, en dan geef ik hem later ook nog zijn late voedingen. Werkt mijn man en ben ik thuis dan gaat dit andersom. En de woensdagmiddagen en vrijdagen en weekends ben ik er helemaal. Ik vind dat het prima gaat zo. Mensen vinden vaak dat ik zo druk ben en zo veel werk, maar je ervaring van drukheid heeft ook veel te maken met hoe je de dingen thuis verdeelt en hoe tevreden jullie daar dan allebei mee zijn.
Hij is gewoon al groter en zwaarder dan Matthiasquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:56 schreef Kleurdoos het volgende:
3880 en 53 cm!
dus 270 gram aangekomen per week en 2 cm de lucht in. hoofdje 37 geloof ik
grappig, want hij is dus ongeveer net zo groot als elin was.. want offi is ie nu dus 41 wk en elin werd geboren met 41 wk
3790, 53cm en hoofdje 37 cm
jep, blijkbaar een betere productie dan toentertijd bij elin..al deed die t ook al prima..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:13 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Hij is gewoon al groter en zwaarder dan Matthias![]()
Hij doet het dus lekker
Die dan weer uitgroeien tot heel gemiddelde kleuters, het zegt niks.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:22 schreef p_iglet het volgende:
Jij maakt kleine olifantenbaby's![]()
Van die lieve bolletjes
Dat mondje op die bovenste fotoquote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:42 schreef Juud79 het volgende:
Hier ook een frustie meisje hoor. Regelmatig kan ze ergens niet bij, of ze wil draaien (wat nog net niet helemaal lukt) en idd, ook de knietjes eronder zetten zo nu en dan, maar haar armpjes kunnen dat nog niet aan, dus dan valt ze met haar snoetie in t boxkleed.![]()
Ze begint heel hard te gillen en schreeuwen, dus met stemgeluid en volume, huilen doet ze minder snel gelukkig.
Ook hier nog even schaamteloze spam...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier gebruik ik een dental speen omdat Jelle de fles ook te snel dronk (en zich bijna bij elke slok verslikte) dit gaat zichtbaar beter, hij moet ook echt wat moeite doen om de melk uit z'n fles te krijgen en het wordt eerst verspreid over het gehemelte dus er zit als het ware een stap tussen voor hij het door kan slikken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:06 schreef Jipster het volgende:
Danic, wat vervelend, snap dat je er toch een knoop van in je maag krijgt. Hoop dat het mee valt, dr ontwikkeling gaat in elk geval goed!
KD, lekker menneke, hij groeit goed! En jij kan zeker goed schatten zeg!
Tankgirl, hoe is het nu met Larissa?
Mignonne..![]()
Laiveneertiekje, was dat de eerste rol van Bart?![]()
Hier is ons mannetje nu zo'n 3240 gram en ik denk 51 cm. Morgenochtend naar het CB terug. Vandaag mijn eerste dag alleen, vriendlief moest weer werken. Het ging lekker vandaag, ik was van te voren best benieuwd hoe het zou zijn de hele dag met je baby![]()
We geven hem nu met de fles bv, om te kijken of ie dan aankomt, omdat ie eerst weer was afgevallen. Hij drinkt het goed weg, met dat johannesbroodpitmeel erbij, sloeg ie de fles binnen 2 min achteroverNu een andere fles, dr Brown, en nu deed ie er net 8 min over
Hij dronk in elk geval zichtbaar rustiger. Misschien probeer ik het nog eens met de Medela, ik weet alleen niet of de aangedikte melk daar uit komt.
Verder heb ik zelf een poging tot clusterkolven gedaan, ik weet niet hoe snel je productie daarop moet reageren en of je dat een paar dagen achter elkaar moet doen.. we zullen zien. Best intensief, om de 10 min kolven.
Hier even een plaatje van mijn 'work-out' mannetje van nu bijna 3 weken oud!
[ afbeelding ]
Ja, de huisarts had het over dat we dat dat het advies van 30 jaar geleden wasquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:25 schreef Juud79 het volgende:
@tankgirl Volgens mij kan kloppen zo nu en dan, vrij hoog op de rug echt geen kwaad. Kan ze het makkelijker ophoesten. Hoest ze wel goed zelf en als je het voordoet doet ze het dan na? Zo kan je haar ook helpen. En een beetje stomen in een warme badkamer is ook lekker als je benauwd bent. 'Spreekt uit eigen ervaring'
daar had iemand laatst een heel programma voor toch? Daar kun je een hoop mee, ook lengte/gewicht/leeftijd uitrekenen enzoquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:23 schreef Aventura het volgende:
Oh ja- ik gebruik nog de grafiek van borstvoeding.com, maar ik ben sinds een week of 3 gestopt en overgegaan op flesvoeding. Weet iemand nog een fijne grafiek die ik nu kan gaan gebruiken? Die van groeiop vind ik te kleuterig en bovendien wil ik e.e.a. per week zien.
Die WHO statsquote:Op woensdag 26 oktober 2011 23:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
daar had iemand laatst een heel programma voor toch? Daar kun je een hoop mee, ook lengte/gewicht/leeftijd uitrekenen enzo
Vanyel weet jij nog hoe dat heet? jij gebruikt het ook geloof ik?
Nee gekkie, ik ben Vanyel!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 07:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die WHO stats
Die moet je downloaden, maar behalve dat het op de WHO-site staat weet ik zo niet waar, maar ik ben Vanyel ook niet
Maar darn wat is die uitgebreid
Nee er zijn eigenlijk geen lternatieven, ik moet maandag naar het CB dan zal ik het nog eens vragen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
oo MP een dikke knuffel hoor... gebroken nachten blijven vermoeiend... en zo jammer dat je je meisje eigenlijk niet meer echt kan inbakeren he? Is er geen andere oplossing, die hetzelfde effect heeft?
SPOILER: lief filmpjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
[ Bericht 20% gewijzigd door Lujaxa op 27-10-2011 12:02:29 ]
Ik zit inmiddels wel op m'n laptop (of eigenlijk zit m'n laptop gewoon daar waar hij hoort: op m'n schoot), dus ik weet nu wel hoe hij heet: WHO Anthroquote:Op donderdag 27 oktober 2011 08:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee gekkie, ik ben Vanyel!
En ik weet het nu ook niet want ik ben thuis.
Maar tis een heerlijk progje
Lex niet, die begint gewoon aan zijn eigen lichaam als ik niet opschietquote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:13 schreef Aoraki het volgende:
mmmzz, KD, de mijnes kijkt niet zo schattig als ie wil eten. Dan gaat het luchtalarm af en is ie niet stil te krijgen voordat ie een borst in z'n mond heeft. Het lijkt dan net alsof ik hem al een dag geen eten heb gegeven....
Tummy is hier ook een hit, hoofd naar achter gooien en genieten maar.
KD wat heb je daar een prachtige Lexquote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:04 schreef Kleurdoos het volgende:
herkennen jullie deze blik toevallig?
[ afbeelding ]
dit is voor mij echt typich het VRETUH! dan trekt ie zo'n grimas en begint te gnorfen tot ie eindelijk aan mag happen
ooooooh Elin deed dat ook zo erg, haalde ook r hele gezicht open.. dus ik ahd al een inbakerdoek gekocht voor Lex, maar die ligt gewoon stilquote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
ahhh wat is Lex toch een heerlijk mannetje KD.... lieffff!!
@MP; wat ontzettend jammer idd, dat jullie niet eerder met je meisje hebben kunnen inbakeren.. Bij Liene zijn we bij 3 weken ofzo al begonnen. (op advies van een collega die er ook ervaring mee had). En hier werkt het ook erg goed.
Zowel smiddags even ingebakerd, en als ik dr savonds na de laatste ronde inbaker valt ze ook echt diep in slaap.. Mijn meisje maait ook enorm met dr armpjes...
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:52 schreef Lujaxa het volgende:
Goedemiddag
Vandaag is ons kleine manneke 4 weken... wat gaat het toch vooruit hé...
wel grappig om te lezen dat de meeste babytjes ongeveer gelijk opgaan hé...
Hier verschoot ik in de week wel even.. Kyan had een slechtte dag en had hem tijdens het huilen even op de zetel gelegd tussen ventje en mij in.. en opeens draaide hij zich van buik naar rug.. dacht dat het toeval was dus terug op buik gelegd.. draaide hij zich weer.. zo klein en al zo draaien... verschoot er echt van...
wilde ik nieuwe foto's spammen.. heeft ventje de sd-card van de camera opgeschoond.. al de foto'"s wegje arme kind heeft geen bovenopdekop!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als hij 's avonds groente krijgt dan kan de fles opvolgmelk er wel af denk ikquote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:13 schreef J-net het volgende:
Vandaag even extra wegen bij CB, want vorige keer niet zoveel gegroeid.
6,5 mnd 70,5 cm en 7510 gram; langer en lichter dan gemiddeld. Het lichter was volgens haar wel logisch met mijn enorm beweeglijke baby, die gebruikt zijn voedsel efficient.
Nog wel wat vragen gesteld over voedsel, omdat wij t nog lastig vinden bijvoeding te doen. Hij heeft nu nog 6 drinkmomenten; waarvan 3x alleen Bv, 2x gekolfde BV aangevuld met Opvolgmelk en 1 keer alleen opvolgmelk. En dan een fruithapje.
Volgens haar drinken babies van deze leeftijd nog maar 3 x melk en rest moet hij ander voedsel gaan krijgen. Met dat 3x melk ben ik het niet zo eens, omdat BV anders is dan 6x opvolgmelk. In totaal krijgt hij maar 360 cc opvolgmelk maximaal per dag, dus dat is 2 flessen.
Maar manlief en ik vinden wel dat we moeten kijken om de voeding van 17.30 als ik thuiskom uit mijn werk om te gaan zetten naar ook eenhapje of meeeten met pot, maar wij eten meestal pas om 18 of 18.30..... Eens even kijken hoe we dat gaan doen.
Maar ze heeft wel advies gegeven en dat was wel fijn, ik kijk alleen wel even in hoeverre ik dat gaat doen zoals zij het zegt, ik denkndat het mijn eiegn manier wordt met haar tps in mn achterhoofd.
Trouwens mijn CB zegt dat t nieuwe advies tav vitamine D is (zag ik ook op t flesje staan vandaar dat ik t nog vroeg) dat elk kind tussen de 0 en 4 jaar elke dag 10 ug vitaminenD krijgt, ongeacht de soort voeding.
Ik zei nog tegen dr; goed voor de aandelen davitamon
Dottir doet het gewoon bovenop haar drinkmomenten, niet in plaats van. Die drinkt nog 4x + 1x pap naast 4 a 5 eetmomenten.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Als hij 's avonds groente krijgt dan kan de fles opvolgmelk er wel af denk ik![]()
www.keukenkikker.nl is een site waar per leeftijd in maanden recepten zijn te vinden
Als hij zeven maanden is mag hij ook brood dus dat is weer een drinkmoment minder. I.p.v. melk kan je dan water of aangelengd sap er bij aanbieden.
herken ik wel, vooral die handjes er ook bij, gevouwen, vol verwachting. Als hij er nog 'pretty pleeeaaaase' bij had kunnen zeggen had hij dat gedaan. Als het te lang duurt deed hij 'hnghgnnrrr' met een iets minder charmante blik (strak starende oogjes). Toen mijn zus dat een keer zag was ze echt verbijsterd. Ze vond het een soort hongerig monsterquote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:04 schreef Kleurdoos het volgende:
herkennen jullie deze blik toevallig?
[ afbeelding ]
dit is voor mij echt typich het VRETUH! dan trekt ie zo'n grimas en begint te gnorfen tot ie eindelijk aan mag happen
hahah dat strak staren doet ie ook idd, heb ik ook nog ergens foto's van..maar ik vind dit echt zijn meest aandoenlijke blikquote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:39 schreef Aventura het volgende:
[..]
herken ik wel, vooral die handjes er ook bij, gevouwen, vol verwachting. Als hij er nog 'pretty pleeeaaaase' bij had kunnen zeggen had hij dat gedaan. Als het te lang duurt deed hij 'hnghgnnrrr' met een iets minder charmante blik (strak starende oogjes). Toen mijn zus dat een keer zag was ze echt verbijsterd. Ze vond het een soort hongerig monster
Ik weet niet waar jouw zoon de hele tijd van ligt te dromen, maar darn wat moet het lekker zijnquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:57 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
hahah dat strak staren doet ie ook idd, heb ik ook nog ergens foto's van..maar ik vind dit echt zijn meest aandoenlijke blik
Beterschap, doe lekker rustig aan!!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:02 schreef Kleurdoos het volgende:
Lex lolt nog niet, nouja die lolt al vanaf zijn geboorte als je zn hoofd constant ziet.. maar t enige waar ie voorlopig naar lacht is het muziekuiltje dat hij van Trui heeft gekregenmaargoed hij is 4 weekjes, dus lachen naar de baas doet ie vast heel snel
wel triest is het dat ik ziek ben, ben bijna nooit ziek (4 x in mn hele leven incl. nu) en de laatste keer na de bevalling van elin..koortsig snotkop, dahaaaaaag weerstand
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:05 schreef trui het volgende:
Lex!
maar Kleurdoos, rustig aan hoor, je hebt ook wel een hele hectische tijd gehad. beterschap!
wat een scheetjequote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:13 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik kom even binnenvallen om ongegeneerd mijn kind te spammen. Eindelijk is het gelukt een lachje op de foto te zetten! Weliswaar met telefoon in het donker, maar toch![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:39 schreef cleany het volgende:
Zijn spraak ontwikkelt niet heel erg. Hij blijft meestal hangen in enkele klanken, maar we willen beginnen met babygebaren.
nee da's waar, maar dan beginnen ze toch wel te brabbelen? Wellicht komt dat nog...hij heeft net een sprongetje gemaakt denk ik.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hij is 4 maanden!
Meeste babietjes praten dan nog niet echt hoor cleany
dat is echt snel. Evan zit ook alleen maar in die stoel, omdat ie vast zit...als ik die riempjes niet vast zou maken, zou hij naar 1 kant tuimelen denk ik, net als hij wel eens op de bank doet. Dat vindt ie ook zo geweldig, op de bank zitten....het tuimelen trouwens ook.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:14 schreef Kleurdoos het volgende:
soms gaat t zo vlot joh..dat je denkt dat t nog maanden gaat duren voor je kind kan zitten en opeens zit het, gewoon.. alsof het normaal is
Elin was een hele snelle zitter, *ff op website kijkt*
18.5 weken. jeutje
jaja ik had me en maand vergist juni/juliquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:16 schreef cleany het volgende:
[..]
dat is echt snel. Evan zit ook alleen maar in die stoel, omdat ie vast zit...als ik die riempjes niet vast zou maken, zou hij naar 1 kant tuimelen denk ik, net als hij wel eens op de bank doet. Dat vindt ie ook zo geweldig, op de bank zitten....het tuimelen trouwens ook.
oh...snel veranderen he KD
elin was volgens mij redelijk volgens de norm.. alleen zitten deed ze snel en haar fijne motoriek is heel heel erg goed. maar zoals praten..een jaar lang echt gewoon een woordenschat van 20 woordjes en zo van t ene op t andere moment, volzinnen en hele verhalen..en nu loopt ze opeens heel erg voor terwijl ze qua spraak dus een tijd juist flink achterliepquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:19 schreef MeNicole2 het volgende:
Mikael zat ook al heel snel. Die trok zich op aan de spijlen en ging zo zitten. Op zijn buik liggen daarin tegen kon ie nietZijn eerste woordjes zei ie al met 7 maand en kruipen kon ie pas met 14 maand ofzo.
Leander kon al met 5 maand zelf gaan zitten en kroop met 6 maand en praten doet ie nog steeds niet.
Zo ineens is het er idd. Kijk je even niet en dan zit ie ineens, of staat ie.
wow! die van mij heeft net 2 uur lang liggen kwaken tegen de zijknat van de wagenbak, die is pas net K.Oquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:21 schreef MeNicole2 het volgende:
Goh mijn zoon word ook nog eens keer wakker. Ligt al vanaf half 10 te slapen. Zal nu vast we honger hebben
zo he...dat is lang...ik vond gisteren van 8:30-12:00 al lang (hij werd wel pas wakker omdat ik met de stofzuiger bij de trap ging stofzuigen).quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:21 schreef MeNicole2 het volgende:
Goh mijn zoon word ook nog eens keer wakker. Ligt al vanaf half 10 te slapen. Zal nu vast we honger hebben
Lekker toch?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:27 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja Matthias slaapt altijd zo lang. Soms vergeet ik gewoon echt dat hij er ook nog is. Wil ik zo weg gaan, denk ik er helemaal niet bij na dat hij nog in bed ligt. Hij krijgt nu zo fles (tis alweer stil boven) en dan is ie misschien half uurtje wakker en gaat weer naar bed. Dan slaapt ie tot uur of 6 en blijft dan wakker tot 9 uur. Normaal dan, vanavond moet ie mee boodschappen doen en kijken naar het zwemmen van zijn broer!!
Oh ja idd op die foto lijkt het net of er 2 doorkomen.
Oh nee dat doe ik niet. Vind het heerlijk als ie bij me ligt maar slapen moet ie echt in bed. We hebben met Leander toen ook veel bij ons genomen steeds. Met als gevolg (denk ik) dat ie niet alleen wilde (en nog vaak niet) slapen. Dus Matthias gaat zodra ie moe word naar bed. Als ie bij mij in slaap valt breng ik hem ook naar bed in idem voor de box. Beneden is ook vaak teveel lawaai en toch. Buurtkinderen lopen in en uit, dus ook steeds de achterdeur open.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:30 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb Lex de hele dag lekker bij me, vind t maar niets als hij boven ligt
Is ie misschien verkouden?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:34 schreef Aventura het volgende:
[..]
Lekker toch?
Hier ook een slaapkopje, vannacht weer van 23 tot 8 uur.
Vraagje, ventje poept opeens 3x op een dag en wat eruit komt is slappe dunne groenige poep (normaal geel). En het meurt enorm. Echt zo erg dat ik moet kokhalzen bij het verschonen, en ik ben echt wel wat gewend. Het is echt een rotte vislucht. Hij krijgt alleen melk, dus in zijn voeding kan ik de oorzaak niet zoeken.
o nee hij slaapt beneden in de wagenbak hoorquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:35 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Oh nee dat doe ik niet. Vind het heerlijk als ie bij me ligt maar slapen moet ie echt in bed. We hebben met Leander toen ook veel bij ons genomen steeds. Met als gevolg (denk ik) dat ie niet alleen wilde (en nog vaak niet) slapen. Dus Matthias gaat zodra ie moe word naar bed. Als ie bij mij in slaap valt breng ik hem ook naar bed in idem voor de box. Beneden is ook vaak teveel lawaai en toch. Buurtkinderen lopen in en uit, dus ook steeds de achterdeur open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |