abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103592067
Bartje was vanmiddag 6560 gram bij bijna 5 maanden...

En hij draaide vanmiddag van rug/buik, en gelijk maar verder door weer naar zijn rug(en toen zat hij klem tegen de rand van de box aan....
pi_103593096
Danic, wat vervelend, snap dat je er toch een knoop van in je maag krijgt. Hoop dat het mee valt, dr ontwikkeling gaat in elk geval goed!

KD, lekker menneke, hij groeit goed! En jij kan zeker goed schatten zeg!

Tankgirl, hoe is het nu met Larissa?

Mignonne.. :*

Laiveneertiekje, was dat de eerste rol van Bart? *O*

Hier is ons mannetje nu zo'n 3240 gram en ik denk 51 cm. Morgenochtend naar het CB terug. Vandaag mijn eerste dag alleen, vriendlief moest weer werken. Het ging lekker vandaag, ik was van te voren best benieuwd hoe het zou zijn de hele dag met je baby :D

We geven hem nu met de fles bv, om te kijken of ie dan aankomt, omdat ie eerst weer was afgevallen. Hij drinkt het goed weg, met dat johannesbroodpitmeel erbij, sloeg ie de fles binnen 2 min achterover :o Nu een andere fles, dr Brown, en nu deed ie er net 8 min over :P Hij dronk in elk geval zichtbaar rustiger. Misschien probeer ik het nog eens met de Medela, ik weet alleen niet of de aangedikte melk daar uit komt.

Verder heb ik zelf een poging tot clusterkolven gedaan, ik weet niet hoe snel je productie daarop moet reageren en of je dat een paar dagen achter elkaar moet doen.. we zullen zien. Best intensief, om de 10 min kolven.

Hier even een plaatje van mijn 'work-out' mannetje van nu bijna 3 weken oud!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:09:34 #203
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103593226
Ventje draait nog niet, hij is nu 14 weken. Hij vindt op zijn buik liggen ook echt helemaal niks aan. Hij toont echt geen enkele interesse.hij draait wel om zijn as soms. Al is dat ook weer een tijdje geleden dat hij dat heeft gedaan.
pi_103595423
Jipster, hij rolde al wel eens eerder, maar nog niet echt vaak.

De vriendin die vandaag opgepast heeft zei ook al dat hij vanmorgen ineens een paar keer op zijn buik lag, dus hij is er nu wel mee bezig.

En dat is qua gedrag ook wel wat te merken. Hij is sneller gefrustreerd, en wat pieperiger dan normaal..
pi_103597047
Wij weten nu iig waar Tienus zijn gemopper vandaan kwam, van de week. Niet van eten, maar gewoon pure frustratie van iets willen, maar niet kunnen. En dus draait ie nu niet alleen van rug naar buik, hij kletst er vrolijk bij en probeert zijn knietjes onder zijn buik te krijgen. Dat gaat nog niet helemaal, maar hij komt er wel mee vooruit. Pff, hij is nog geen 5 maanden, dit gaat wel heel snel.

Jipster, heb je het idee dat de nutritron wat doet?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 26 oktober 2011 @ 20:42:29 #206
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103597725
Hier ook een frustie meisje hoor. Regelmatig kan ze ergens niet bij, of ze wil draaien (wat nog net niet helemaal lukt) en idd, ook de knietjes eronder zetten zo nu en dan, maar haar armpjes kunnen dat nog niet aan, dus dan valt ze met haar snoetie in t boxkleed. :')
Ze begint heel hard te gillen en schreeuwen, dus met stemgeluid en volume, huilen doet ze minder snel gelukkig.

Ook hier nog even schaamteloze spam... O+

pi_103599222
Grappig om te lezen dat de andere kindjes van dezelfde leeftijd ook met dezelfde dingen bezig zijn.... Bartje lag vanmiddag ook aan de rand van het boxkleed te sleuren om zo vooruit te komen, maar dat wilde natuurlijk ook niet..
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:14:38 #208
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103599510
Frustibaby's! Wel leuk om te lezen inderdaad. Ontwikkeling van baby's is zo een universeel iets!

Juud, wat een leuke foto's, echt een knap kind. Die bovenste foto, die verbeten blik, haha! Zo overduidelijk meisje ook O+
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:21:14 #209
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_103599988
Larissa heeft een lichte luchtweginfectie gelukkig. Gelukkig, want ik heb dit liever dan bronchitis ;) Het slijm zit ook hoger deze keer, dus ze kan het gelukkig nog uithoesten. De huisarts had helaas verder geen tips voor mij. Kloppen op de rug of borst zou niet werken volgens hem :?

Heb mijn meisje verwend met een lekker verwarmd bedje (kruik). Ik heb haar ingesmeerd met luuf en toch maar weer nysikind gegeven. Het bedje heb ik ook maar weer schuingezet met 2 kookboeken :P

Ben benieuwd of het gaat werken :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:22:05 #210
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103600044
Ja en ik denk geregeld dat Lientje vrij langzaam is, maar dan lees ik hier toch dezelfde dingen.

@Aventura, thanks, ik vind t zelf ook een pracht van een kind, maar ik ben niet objectief.
Jouw zoon is ook echt een manneke als je hem ziet, daar is ook geen twijfel over mogelijk. ;)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:23:52 #211
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_103600162
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:42 schreef Juud79 het volgende:
Hier ook een frustie meisje hoor. Regelmatig kan ze ergens niet bij, of ze wil draaien (wat nog net niet helemaal lukt) en idd, ook de knietjes eronder zetten zo nu en dan, maar haar armpjes kunnen dat nog niet aan, dus dan valt ze met haar snoetie in t boxkleed. :')
Ze begint heel hard te gillen en schreeuwen, dus met stemgeluid en volume, huilen doet ze minder snel gelukkig.

Ook hier nog even schaamteloze spam... O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat mondje op die bovenste foto O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:25:25 #212
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103600273
@tankgirl Volgens mij kan kloppen zo nu en dan, vrij hoog op de rug echt geen kwaad. Kan ze het makkelijker ophoesten. Hoest ze wel goed zelf en als je het voordoet doet ze het dan na? Zo kan je haar ook helpen. En een beetje stomen in een warme badkamer is ook lekker als je benauwd bent. 'Spreekt uit eigen ervaring'
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:27:12 #213
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103600379
Die blik kwam door de flits, ik had al even geen foto's gemaakt met de grote camera, dus ze had echt zoiets van 'wat is dat nu toch mama?' :D
pi_103600984
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:06 schreef Jipster het volgende:
Danic, wat vervelend, snap dat je er toch een knoop van in je maag krijgt. Hoop dat het mee valt, dr ontwikkeling gaat in elk geval goed!

KD, lekker menneke, hij groeit goed! En jij kan zeker goed schatten zeg!

Tankgirl, hoe is het nu met Larissa?

Mignonne.. :*

Laiveneertiekje, was dat de eerste rol van Bart? *O*

Hier is ons mannetje nu zo'n 3240 gram en ik denk 51 cm. Morgenochtend naar het CB terug. Vandaag mijn eerste dag alleen, vriendlief moest weer werken. Het ging lekker vandaag, ik was van te voren best benieuwd hoe het zou zijn de hele dag met je baby :D

We geven hem nu met de fles bv, om te kijken of ie dan aankomt, omdat ie eerst weer was afgevallen. Hij drinkt het goed weg, met dat johannesbroodpitmeel erbij, sloeg ie de fles binnen 2 min achterover :o Nu een andere fles, dr Brown, en nu deed ie er net 8 min over :P Hij dronk in elk geval zichtbaar rustiger. Misschien probeer ik het nog eens met de Medela, ik weet alleen niet of de aangedikte melk daar uit komt.

Verder heb ik zelf een poging tot clusterkolven gedaan, ik weet niet hoe snel je productie daarop moet reageren en of je dat een paar dagen achter elkaar moet doen.. we zullen zien. Best intensief, om de 10 min kolven.

Hier even een plaatje van mijn 'work-out' mannetje van nu bijna 3 weken oud!
[ afbeelding ]
Hier gebruik ik een dental speen omdat Jelle de fles ook te snel dronk (en zich bijna bij elke slok verslikte) dit gaat zichtbaar beter, hij moet ook echt wat moeite doen om de melk uit z'n fles te krijgen en het wordt eerst verspreid over het gehemelte dus er zit als het ware een stap tussen voor hij het door kan slikken.

Wij hebben die speen van difrax maar is er ook van andere merken (ik moest wel goed zoeken hier om die speen te vinden in de juiste maat vanaf 0 maanden)

Dus misschien is dat nog een idee mocht je nog wat anders willen proberen
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:42:26 #215
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_103601375
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:25 schreef Juud79 het volgende:
@tankgirl Volgens mij kan kloppen zo nu en dan, vrij hoog op de rug echt geen kwaad. Kan ze het makkelijker ophoesten. Hoest ze wel goed zelf en als je het voordoet doet ze het dan na? Zo kan je haar ook helpen. En een beetje stomen in een warme badkamer is ook lekker als je benauwd bent. 'Spreekt uit eigen ervaring'
Ja, de huisarts had het over dat we dat dat het advies van 30 jaar geleden was :? Maar ja, het is ook een groentje :P

Weet je wat raar is? Ik ging zelf hoesten van het feit dat ik bij haar hoorde dat het zo vast zat :') Telepatisch hoesten? :P
  woensdag 26 oktober 2011 @ 21:49:37 #216
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103601895
Ahh gossie, je wil gewoon dat het bij haar verdwijnt...
Het lijkt me zo rot als je kleintje ziek is, de mijne heeft (klopt af) alleen nog maar een keer wat verhoging gehad door de eerste prik, verder nog niets.

Zijn er overigen niet nog meer dames van hier die zin hebben om naar de Meet op 5 Nov te komen?

[Animo-check] OUD-meet - 5 november - Utrecht!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:21:43 #217
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103607634
Ik heb trouwens de curve bijgewerkt:

Onze vent klimt wat gewicht betreft weer mooi naar de middellijn toe. Daar ben ik blij mee, want ik vind de vorige twee metingen geen leuke trend aangeven. Ik zie ook aan hem dat hij echt flink aankomt, lekkere bolle wangen en dijtjes.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:23:41 #218
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103607757
Oh ja- ik gebruik nog de grafiek van borstvoeding.com, maar ik ben sinds een week of 3 gestopt en overgegaan op flesvoeding. Weet iemand nog een fijne grafiek die ik nu kan gaan gebruiken? Die van groeiop vind ik te kleuterig en bovendien wil ik e.e.a. per week zien.
pi_103608489
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:23 schreef Aventura het volgende:
Oh ja- ik gebruik nog de grafiek van borstvoeding.com, maar ik ben sinds een week of 3 gestopt en overgegaan op flesvoeding. Weet iemand nog een fijne grafiek die ik nu kan gaan gebruiken? Die van groeiop vind ik te kleuterig en bovendien wil ik e.e.a. per week zien.
daar had iemand laatst een heel programma voor toch? Daar kun je een hoop mee, ook lengte/gewicht/leeftijd uitrekenen enzo

Vanyel weet jij nog hoe dat heet? jij gebruikt het ook geloof ik?
:)
pi_103613096
Je heb ook groeigids.nl
pi_103613177
Mijn grafieken zoals een stukje terug, komen idd van groeigids.nl
  donderdag 27 oktober 2011 @ 07:39:40 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103613280
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

daar had iemand laatst een heel programma voor toch? Daar kun je een hoop mee, ook lengte/gewicht/leeftijd uitrekenen enzo

Vanyel weet jij nog hoe dat heet? jij gebruikt het ook geloof ik?
Die WHO stats O+
Die moet je downloaden, maar behalve dat het op de WHO-site staat weet ik zo niet waar, maar ik ben Vanyel ook niet :')
Maar darn wat is die uitgebreid ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103613890
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 07:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die WHO stats O+
Die moet je downloaden, maar behalve dat het op de WHO-site staat weet ik zo niet waar, maar ik ben Vanyel ook niet :')
Maar darn wat is die uitgebreid ^O^
Nee gekkie, ik ben Vanyel!
En ik weet het nu ook niet want ik ben thuis.
Maar tis een heerlijk progje :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:09:07 #224
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_103614211
Fijne groei Aventura!
Ja, ik ben ook benieuwd naar dat WHO-programma! Hebbuh! :P
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_103614245
Ik gebruik iets van toddler.nl, ook best fijn. Is wel meteen met een heel profiel waar je ook je stamboom kunt maken etc. ^O^

Cas is snipverkouden, snot en slijm zit overal. Straks, als mijn vriend thuis is, maar even de stad in. Zal luuf helpen? Tot nu toe alleen neusspray gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')