abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103518284
Lekker "advies" zeg mefke..kun je ook wat mee :X
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:42:08 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103518653
Mignonne, wat een gedoe... :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103518678
Mrien, krijgt Jelle nou de griepprik? Driekus komt op basis van zijn pufjes en de problemen van vorig jaar in aanmerking, dus hij krijgt em. Dan zijn we hier met 2 vd 4 ingeent en de opa's en oma's ook (obv leeftijd, werk in de zorg en ivm wonen in België)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:43:53 #104
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103518775
Nou snelle baby's.....die van mij is nu 4 en een halve maand en gaat net beginnen met omdraaien. Wel meteen van buik naar rug en van rug naar buik, alleen haar arm zit nog in de weg dat is nog lastig, als ze dat stukje door heeft dan kan ze het zelf.
Ze groeit al zo hard, dus van mij mag de rest wel langzaam gaan, ik heb geen haast.

@Mignonne, wat hartverscheurend, prikken in je kleine.... ;(
Wat een gedoe toch met jullie kindjes.
pi_103518992
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:42 schreef mefke79 het volgende:
Mrien, krijgt Jelle nou de griepprik? Driekus komt op basis van zijn pufjes en de problemen van vorig jaar in aanmerking, dus hij krijgt em. Dan zijn we hier met 2 vd 4 ingeent en de opa's en oma's ook (obv leeftijd, werk in de zorg en ivm wonen in België)
Ik heb overlegd met huisarts en kinderartsen poli over de griepprik. Ook ivm de operatie die er aankomt en de evt bijwerkingen qua ziekte van de prik hebben we besloten hem niet te geven. Het zit allemaal ff te dicht op elkaar
pi_103519171
Ja en nee schudden doet Jelle nu trouwens ook, zo lief en grappig. Doet vrolijk mee met Lotte als die ja/nee zit te schudden, maar "antwoord" soms ook op je vragen met ja of nee. Of hij het dan echt doorheeft is dan natuurlijk de vraag ;)
Hij heeft nu ook echt door dat hij kan staan en weer kan zitten. Ploft de hele tijd dus van staan weer op z'n billen O+
Gisteravond waren we uit eten en hij heeft zich hardstikke goed gedragen. Beetje jammer dat de kinderstoel die er was niet echt kindproof was (veel te groot en met openingen aan alle kanten), maar hij bleef er redelijk netjes in zitten.
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:51:48 #107
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103519289
@Mefke, ik begrijp niet echt waarom je de voeding gaat ophogen, heb je ook het idee dat ie wat tekort komt, dat maak ik niet echt uit je verhaal op? Is ie ontevreden met wat ie nu krijgt bedoel ik eigenlijk.

Want hij is niet klein of heel licht, en BV kindjes dippen ook rond de 4 maanden in hun groei, dat zou hij toch ook kunnen doen ook al krijgt ie de fles en spuugt hij.
Ik zou blij zijn als Lientje maar 400 gram in 4 weken zou aankomen dit keer, dan zou ze volgende week 7300 wegen. Al is zij maar een cm of 64.

Wat ik eigenlijk zeggen wil, ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was. ;)
pi_103519626
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:51 schreef Juud79 het volgende:
@Mefke, ik begrijp niet echt waarom je de voeding gaat ophogen, heb je ook het idee dat ie wat tekort komt, dat maak ik niet echt uit je verhaal op? Is ie ontevreden met wat ie nu krijgt bedoel ik eigenlijk.

Want hij is niet klein of heel licht, en BV kindjes dippen ook rond de 4 maanden in hun groei, dat zou hij toch ook kunnen doen ook al krijgt ie de fles en spuugt hij.
Ik zou blij zijn als Lientje maar 400 gram in 4 weken zou aankomen dit keer, dan zou ze volgende week 7300 wegen. Al is zij maar een cm of 64.

Wat ik eigenlijk zeggen wil, ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was. ;)
Ik maak me wel wat zorgen omdat zijn lijntje dus afbuigt. Het gewichtlijntje zeg maar (lengte niet). Hij moppert ook meer/eerder om eten en dat relateer ik dan aan het meer spugen ivm op de buik liggen (wat weer enorm goed is voor zijn hoofd en ontwikkeling, dus hoe meer, hoe liever). Er komen echt best wel golven uit bij het op de buik liggen, ook na langere tijd dus.
Het stomme is, je moet niet vergelijken met andere kindjes, maar ik doe dat dus wel steeds met Driekus. Ze zijn alleen niet echt te vergelijken want Driekus was een veelvraat, spuugde nooit en zat al vrij vroeg aan het fruit ivm enorme honger. (je zou het niet zeggen als je nu kijkt wat voor mager scharminkel er uit die bolle baby gekomen is)
  maandag 24 oktober 2011 @ 22:05:21 #109
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103520254
@Mefke, ja dat lees ik altijd elders, dat ie geen billen heeft om zijn broek op te laten hangen. O+

Als Tienus ontevreden is, dan zou ik er idd ook iets aan doen, maar help je het spugen niet in de hand door zulke grote hoeveelheden? Zou hij dan niet beter iets minder en een fles meer kunnen krijgen?

(Ik weet dat ik niet mag vergelijken, maar Lientje drinkt 100 cc afgekolfde melk en zit dan bomvol.)
Al is dat weinig voor bv, mijn melk is gewoon enorm vet en ze drinkt 8 keer per dag. :Y
pi_103520448
Mef ik heb geen ervaring met spugen verder dus ik weet niet of er meer ouders zijn die de combi buiklig/meer spugen herkennen.
Maar tegen ons is wel gezegd dat het niet zo gek is dat jongste alleen op haar buik slaapt, omdat er in de buikligging de minste druk op de maag staat (gek genoeg, ik had juist de grootste druk verwacht.), waardoor er minder terugstroomd de slokdarm in.

Klinkt wel een beetje als een vier-maanden dipje ja. Maar dat is niet leuk om te horen als je jezelf er zorgen om maakt. Kan best zijn dat Tienus steeds meer honger krijgt. Borstkindjes slaan rond de 3 maanden ook aan het regelen dus ze zullen wel een grotere energie behoefte hebben erna.
Kun je niet in plaats van die flessen groter te maken een klein flesje bijgeven? Dus die schepjes die je nu extra bij zn flessen doet dan dus in 1 fles geven. En dan die fles als eerste vervangen voor een fruitmoment bij 6 maanden ofzoiets?
Het lijkt mij ook wel een beetje dat Tienus van grotere hoeveelheden melk in 1 keer wel eerder zou spugen ivm overflow van de maag.
:)
pi_103524583
hmmm
geen extra voeding en toch geen mopperkind
maar wel: kletsen en volop rollen rug/buik en buik/rug bijna.

Kaboem, hier valt een kwartje...het was geen honger

echt je zou denken dat je dat de tweede keer zou herkennen, he. Niet dus.

Dusss..geen extra voeding nog even, kijken of het zo gaat.
pi_103525381
kutsprongetjes :')

:D

fijn dat t voor nu opgelost lijkt :*
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 03:08:36 #113
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103531137
I <3 sprongetjes.....

Mef, Seth is hier BTW ook in die tijd van vier naar vijf voedingen weer gegaan en is nog steeds een hongerbeer. Krijg nu 5*180(6).... En heeft het ook echt nodig.... Ik herken het overigens ook, het buikliggen en spugen. Alhoewel dat hier per dag kan schelen .

Mignonne dikke :* wat een ellende met je kleine. Beetje dubbel ook, je hoopt duidelijkheid te krijgen maar je hoopt ook dat er niets is. Man, zon kleintje en dan al allemaal dat gedoe. Breekt je moederhart....
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_103531452
@mefke,ik zou een extra fles geven hoor,indien nodig.
Wat mignonne (je andere username was makkelijker typen op foon haha) zegt,als je ineens heel veel geeft,ook meer kans op te vol en meer spugen.
Die fles gaat er wel een x vanaf,geven ze zelf goed aan.

Joep heeft ook veeeeeel gespuugd,hele flessen maar gewicht heeft zich weer aardig bijgetrokken,hij is niet zoals tijn toen en zit allemaal wat meer onder de lijntjes maar als ze zich ontwikkelen,redelijk rustig zijn ,aardig slapen en plassen en poepen gaat t wel oke denk ik altijd maar.
pi_103531527
Jeetje Mignonne, wat is dit weer ongelooflijk zielig. En die foto O+ Echt, ik weet niet hoe het kan, maar ik heb zo'n zwak voor die twee van jou.
(stom dat je zaterdag niet op de kledingruilbeurs bij Taartjesfee was }:| )

Mefke, wat is dat nou weer voor lauwe reactie van het cb, daar kun je toch helemaal niets mee?
Eva heeft ook veel gespuugd en ik merkte dat het bij haar averechts werkte als je grote flessen gaf. Dan kwam er ook meer terug. Vaker een beetje bleef er beter in.
Dus ik zou er ook voor kiezen om tijdelijk terug te gaan naar 5 flesjes. Maar als ik je berichtje erna lees is het dus wellicht niet nodig.

Hier ook allemaal kleine mijlpaaltjes: ook over naar luier 3 (en idd wat zijn ze gróót, f_r, helemaal mee eens), ook een 'rijdend hondje'/tijger zoals Seth en gisteren heeft ze haar hele wortelhapje op bij opa en oma *O*
Ik was na 4 dagen al bang dat het niets ging worden met dat hapje, maar geduld is toch wel een schone zaak :P
pi_103531983
Arme Elin ;(
De vrouw die Lex moest prikken toen ie 4 dagen was vond dat zo erg :D tranen stonden in r ogen..Lex kreeg wel een dapperheidsdiploma..ik wilde haar er ook 1 geven :P

hier weer een pittig nachtje..kind is keilief..maar dat poep en plasgedoe ;( hij piest wel 5x achter elkaar en net op t moment dat ik snel de luier verwissel..piest ie me weer onder :') of zichzelf en dan ben je zo 2! uur bezig 's nachts.
Ook krijgt ie spekkies! morgen voor t eerst wegen :o ben ziekelijk nieuwsgierig!
pi_103532143
Mignonne :*
Je arme meiske geprikt :'( pfff wat krijgen jullie 4tjes het te voorduren zeg..

KD veel weegplezier vandaag :) en buh voor het poepplas festijn vannacht. Jij bent vandaag dus mooi gesierd met wallen.

Wies is weer lekker zichzelf, ze is goed gewend aan de flesvoeding. Ze heeft vannacht doorgeslapen :o
Van 0:30 tot 6:30, ben benieuwd of het eenmalig was. Nou merkte ik met het borstvoeden ook al dat de nachtvoeding afnam, ze dronk dan maar erg weinig en dat deed ze half slapend.

Wij gaan strakjes op nacontrole van de bevalling. Ff mn spekkie showen en alle misère bespreken.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103532594
Cas heeft prima geslapen vannacht. Normaal krijg hij zijn laatste fles om 19:00 uur en valt dan als een blok in slaap, wordt om 03:00 uur wakker en krijgt dan een fles. Nu heb ik hem gisteravond een fles gedaan om 21:30 en meneer werd wakker rond 06:00 uur. Zal vast wat tijd over heen gaan, ben benieuwd of het gaat lukken :)

[ Bericht 17% gewijzigd door Cyntiaa op 25-10-2011 09:09:24 ]
pi_103532858
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 08:20 schreef wickie het volgende:
Mignonne :*
Je arme meiske geprikt :'( pfff wat krijgen jullie 4tjes het te voorduren zeg..

KD veel weegplezier vandaag :) en buh voor het poepplas festijn vannacht. Jij bent vandaag dus mooi gesierd met wallen.

Wies is weer lekker zichzelf, ze is goed gewend aan de flesvoeding. Ze heeft vannacht doorgeslapen :o
Van 0:30 tot 6:30, ben benieuwd of het eenmalig was. Nou merkte ik met het borstvoeden ook al dat de nachtvoeding afnam, ze dronk dan maar erg weinig en dat deed ze half slapend.

Wij gaan strakjes op nacontrole van de bevalling. Ff mn spekkie showen en alle misère bespreken.
psst morgen :P
en geen wallen, die heb ik gelukkig nooit :D t kraambezoek was vol van verbazing over mijn frisse voorkomen. geestelijk is t af en toe wel anders :D ik heb opeens vaak hoofdpijn, heb ik echt nooit. en wat fijn dat je muppet doorslaapt :o hoe is het met jou nu? au?
pi_103532924
Matthias heeft van 20:30 tot vanmorgen 05:00 geslapen :o Lekkerrr hoorrrr :P
Hij zit nu op 5 voedingen per 24 uur. Eigenlijk moet ie er nog 6 want hij drinkt zijn 120cc nog niet eens op. Maar met die 5 flessen spuugt ie in ieder geval niet.
Verder is het gewoon zo lief klein ding O+ Hij lacht de hele dag, behalve als ik het fototoestel pak }:| En brabbelt tegen zijn muziekmobiel, knuffel, zijn broers, de hond en vooral tegen mama O+ En hij slaapt veel :o Dat ben ik van Leander helemaal niet gewend. Ook al is ie niet moe en leg ik hem even in bed omdat ik de was moet doen ofzo dan gaat ie gewoon slapen tot ik klaar ben :Y En hij moet altijd zo hard lachen als ie slaapt O+ Met zo'n knorretje erbij :D
Mijn lieve kleine O+
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_103533173
Haha KD :D mazzelaar :P
ik zie dr vaak al snel uit alsof ik weet ik veel wat voor dramatische nachten heb gehad ofzo :') dus ik loop er al twee jaar als een daas lijk bij geloof ik. Gaat ook wel weer over.

Ben benieuwd naar t gewicht van je mooie manneke! T gaat goed hè bij jullie? <3 fijn om te lezen na zn billi toestanden enzo.

Succes met je nacontrole wicks! :*

Ik geloof dat ik ook doorgeslapen heb vannacht :o ik ben er twee keer snel uitgeweest voor oudste en verder niet. Jemig man dat had ik even nodig haha
pi_103533336
Je meisje zal ook wel helemaal kapot geweest zijn mignonne, wel lekker voor jou!!

Wallen..check ;)

Je klinkt goed KD! Wat lastig dat poepen en plassen 's nachts. Helpt de schone luier er onder klaar leggen wellicht? Maar misschien doe je dat ook wel hoor :)

Succes wickie

Klinkt goed MeNicole!!
pi_103533385
Ik verschoon Matthias 's nachts nooit. Alleen als ie heeft gepoept. Maar hij luistert goed en doet dat alleen overdag :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_103533394
goedemorgend dames

hier is Kyan gisteren weer gewogen hij weegt nu 3760gr en is 53.5cm. Hij doet het super met alles.. ook de gehoortest was in orde.. alleen beetje last van spruw dus. Hier slaapt onze kleine man al zo'n 5 uurtjes door en daarna gewoon weer 4 uurtjes... zo een gemak heb ik bij de dames echt niet gehad.... hier nog eens fotootje.. is wel van 2 weken geleden.. moet andere nog van camera halen

je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_103533834
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:38 schreef Aventura het volgende:
Mijn bink besloot vanmorgen het heft in eigen hand te nemen :D

[ afbeelding ]
leuk is dat he? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: