dat was hier ook de bedoeling maar toen we van visite terug kwamen zijn we toch wezen buffetten bij de chineesquote:
gatverquote:Op zondag 9 oktober 2011 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat hadden wij gisteren, lekker! met knof en Griekse yoghurt
Ik zou het volgens mij op alle fronten naar mijn zin hebben als ik bij jullie in huis zou wonen!quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Net een iberico rack gebraden in de pan en op lage temperatuur in de oven gegaard, bloemige aardappels erbij, spruitjes in citroenboter, jus.
Zit nu met een palmpje te wachten tot de afwas in de machine staat en dan ga ik de bluray editie van starwars beginnen.
denk dat je niet de enige bent. Alhoewel ik het ook niet erg zou vinden om door jou of robinook geadopteerd te wordenquote:Op zondag 9 oktober 2011 21:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik zou het volgens mij op alle fronten naar mijn zin hebben als ik bij jullie in huis zou wonen!
Ook hier zoiets... NOmquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:30 schreef cinnamon_M het volgende:
Na alle comments hier weet ik wat ik op deze inspiratieloze dag ga maken: zuurkoolstamp! Met zuurkool in bier/cider gestoofd + appel, jeneverbes, ui en kummel, en lekker krokant gebakken spek
smaakte voor geen meterquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:16 schreef FutureFairytale het volgende:
penne met kruidenkaas, spinazie en ham. simpel maar best lekker
de vissoep werd wat later, ik was nl de vis vergeten te kopenquote:
oh lekker. Dat haalde mijn oma altijd voor me als ik daarheen gingquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:07 schreef FutureFairytale het volgende:
had nog steeds erge trek en had een gebakje gekocht dus ben ik nu alvast aan het smullen; hazelnootschuimgebakje van de banketbakker
Ja (herfst!)quote:
Ow, das irritant. Heb je enig idee wat er niet goed was? Ik had het even terug toen ik heel uitgebreid ging koken; klein klontje boter in de pompoenpuree - helemaal verpest. Boter bedorven.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
smaakte voor geen meter
heb het weggegooid want er was denk iets niet goed meer. net maar een beetje griekse aardappelschotel (aviko),een kaasburger en een paar stoofpeertjes gegeten.
de roomkaassaus had een vreemde smaak.. maar niet verder gegeten want het was dus ook niet lekkerquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:44 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Ow, das irritant. Heb je enig idee wat er niet goed was? Ik had het even terug toen ik heel uitgebreid ging koken; klein klontje boter in de pompoenpuree - helemaal verpest. Boter bedorven.
(goed excuus om alles te proeven voor het ergens doorgaat)
OMGquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:07 schreef FutureFairytale het volgende:
had nog steeds erge trek en had een gebakje gekocht dus ben ik nu alvast aan het smullen; hazelnootschuimgebakje van de banketbakker
Met vlakke hand?quote:
met een cola zero erbij?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:17 schreef FrietNColaZero het volgende:
Ik eet morgen: Normale friet met stoverijsaus en extra veel zoete mayonaise, 2 keer goulashkroket en een broodje gezond.
quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
de vissoep werd wat later, ik was nl de vis vergeten te kopenVoor straks heb ik nog een biefstukje en een tomatensalade
dat werd nu, had voor t sporten nog geen trekquote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:06 schreef FutureFairytale het volgende:
over klein uurtje restje zoetzure kip
ooh leuk! welke Italiaan?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:41 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vanavond uit eten bij een italiaan, zin in! Zo een maisboterham met boter en boerenkaas
Ziet er lekker uit! Hoe maak je die volkorenwraps?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 22:19 schreef motorbloempje het volgende:
Vandaag voor 't eerst burritos gemaakt met zelfgemaakte volkorenwraps, en ze waren héérlijk!
bloemkool en erwten met rijst hmm... aparte combiquote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Nu een blokje pure chocolade
Straks: beetje rijst, bloemkool, doperwten, gegrilde biefstuk met ui/paprika/knoflook/bosui/champ
Daarbij nog koude stoofperen
Santa lucia, nobelstraat utrecht, krijgt best goede recensies op iens maar we gaan wel met een grote groep. Ben benieuwd!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ooh leuk! welke Italiaan?
beterschap!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:45 schreef Bienelientjee het volgende:
Lemon thee met honing.......heb het koud!
Mmm... hoe maak jij 't zuurvlees? Ik ken t uiteraard wel, maar heb t zelf nog nooit gemaakt. En het lijkt me heerlijk!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:49 schreef foodlover het volgende:
Vanavond mini hamburgertjes en nu bezig aan zuurvlees voor morgen.
Thanks! Ik ga het binnenkort eens maken. Moet dus wel een dagje stoven als ik t zo lees?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:52 schreef foodlover het volgende:
Sucadelappen of paardenpoulet als ik er aan kan komen, in blokjes nacht laten marineren in azijn ui kruidnagel laurier en 2 gedroogde chilipepertjes. Volgende dag uitlekken en aanbakken in roomboter dan 3 magiblokjes erbij en evt. warm water zodat het onder staat. Na enkele uren paar lepels appelstroop erbij en stoven tot vlees zeer zacht is. Binden met maizena.
Op gevoel en bij elke stap proeven. Ga het morgen eten met verse friet en mayo nu al trek...
Ah, lekkerrr! En handig. Bovendien is opgewarmde stamppot vaak nog lekkerderquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:25 schreef MaximusTG het volgende:
Ik eet met karwijzaad, appelsap en appel gestoofde zuurkool, met aardappelpuree en rookworst. En het beste eraan is dat ik het gisteravond al heb gemaakt, zodat mn vriendin vandaag een bakje mee kon nemen. Dus het staat lekker in de oven.
oh shit, rookworst voor dochter vergetenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:25 schreef MaximusTG het volgende:
Ik eet met karwijzaad, appelsap en appel gestoofde zuurkool, met aardappelpuree en rookworst. En het beste eraan is dat ik het gisteravond al heb gemaakt, zodat mn vriendin vandaag een bakje mee kon nemen. Dus het staat lekker in de oven.
Net de iberico schouder aangebraden, prachtig doorregen, heb wat fotos gemaakt, zal ze binnenkort eens posten, moet eerst een uitzoeken waar ik ze ga uploaden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga zo een cougettesoep maken, voor vanavond, daarna honingmeloen met parmaham, Hoofdgerecht wordt een langzaam gegaard schouderstuk van een iberico varken met aardappelpuree en doppertjes.
Een focaccia bedoel je?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:02 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Zelfgemaakte groentesoep met een focia
Piet, weet jij wat Bugdeckel in het Nederlands is? Ik heb gezocht naar sukadelapjes (Falsche Filet), maar dat hadden ze niet bij mijn slager. Daar zeiden ze dat dit ook van de schouder is en ook geschikt voor lang braden/stoven.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Slashme laat een boertje en neemt een glaasje ouzo voor de spijsvertering...
Limburgs gerecht, vroeger waren het ouwe taaie mijnpaardenvlees die een week in azijn werden gemarineerd voor ze gestoofd konden worden.quote:
Oh, je bent weer op de gezonde toer gegaan, zie ik.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:28 schreef FutureFairytale het volgende:
patatje oorlog en 2 Kwekkeboom kroketten met yoki
... jakkes.quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:29 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik maak het van konijn gemarineerd met azijn en uien en later gestoofd met appelstroop
haha past bij een luie dagquote:Op zondag 16 oktober 2011 20:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh, je bent weer op de gezonde toer gegaan, zie ik.
Ik houd niet van veel soorten vlees, niet van gestoofd eten en niet van appelstroop. Dus het is iets wat mij niet zo lekker lijkt.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
hoezo dat dan? Konijnenstoof
quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:57 schreef Aneurism het volgende:
Net op:
Osobucco (kalfsvenkel) in wijn, tomaat, peterselie, ui, bleekselderij en wortel.
Uitgestoken aardappel met vorm: Torentje van 3-4 cm. Gekookt in water met boter zout en peper en dit laten inkoken tot water weg is, daarna beide kanten krokant bakken met de boter.
Hierbij een reductie/sap van zoethout met steranijs.
Pastinaak met zoete aardappel puree. (geheel in laten koken in eigen kookvocht, vervolgens wat melk toevoegen, peper en zout en daarna het geheel pureren en zeven.
eigen gemaakte chipjes van 1mm dik, uitgestoken met pasvormpje. Gebakken op alu folie, met zout, peper en beetje olijfolie
eigen gemaakte mayonaise met basilicum erdoor heen.
Lekkerrrrrr
Een mens naar mijn hartquote:Op zondag 16 oktober 2011 20:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
hoezo dat dan? Konijnenstoof
alsnog heeerlijkquote:Op maandag 17 oktober 2011 10:33 schreef MaximusTG het volgende:
Nou vooruit, wel inspiratie, geen zin. Vooral omdat het toch ook niet echt van die eters zijn, dus dan doe je je best voor niks
.
Of nou ja, weet je wat het dan is, ik wil altijd nieuwe dingen proberen, maar ik kon geen keuze maken, wist niet precies wat ze wel/niet lustten, en we moesten nog boodschappen doen. Uiteindelijk nog wel wat lekkere dingetjes gemaakt. Spiesjes met gehakt met komijn, koriander, griekse yoghurt, mini hamburgers, stukjes biefstuk, kleine gevulde paprikatjes met rundergehakt en feta en spek eromheen. En nog wat gemarineerde kip.
wow ziet er heel goed uit!!quote:
is toch niet het enige wat je vnv hebt gegeten hoop ik?quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:09 schreef hugsy33 het volgende:
Er was echt helemaal niks meer in huis, dus ik heb maar een buillonblokje en wat kerriepoeder in kokend water gegooid, was best lekker
Klinkt lekker! Vooral ook het brunchen op maandag :p.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
alsnog heeerlijkik brunchte met eitje, beschuitje en 2 danerolles croissantjes ham/kaas. vnv weet nog niet...
Zo, dat ziet er goed uit, lijkt rechtstreeks uit de verfilming van "Mathilda" van Roald Dahl te komenquote:
Ziet er lekker uit! Recept?quote:
Dat is een van de weinige groentes, die ik echt nog nooit van mijn leven gegeten heb.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:18 schreef MutedFaith het volgende:
Vanavond een ovenschotel met spitskool.
Ik heb 't ook al lang niet meer gehad, mijn moeder maakte 't vroeger wel eens.. Mijn vrouw vind 't niet lekker, maar die eet vanavond toch niet mee (ze is aan 't diëten geslagen). Dus ik zie mijn kans schoon om dan maar eens iets te maken waar ik haar geen plezier mee doe..quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:22 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat is een van de weinige groentes, die ik echt nog nooit van mijn leven gegeten heb.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:10 schreef Mama_Mia het volgende:
Er staat op dit moment een indisch gehaktbrood in de oven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |