Net de iberico schouder aangebraden, prachtig doorregen, heb wat fotos gemaakt, zal ze binnenkort eens posten, moet eerst een uitzoeken waar ik ze ga uploaden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga zo een cougettesoep maken, voor vanavond, daarna honingmeloen met parmaham, Hoofdgerecht wordt een langzaam gegaard schouderstuk van een iberico varken met aardappelpuree en doppertjes.
Een focaccia bedoel je?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:02 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Zelfgemaakte groentesoep met een focia
Piet, weet jij wat Bugdeckel in het Nederlands is? Ik heb gezocht naar sukadelapjes (Falsche Filet), maar dat hadden ze niet bij mijn slager. Daar zeiden ze dat dit ook van de schouder is en ook geschikt voor lang braden/stoven.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Slashme laat een boertje en neemt een glaasje ouzo voor de spijsvertering...
Limburgs gerecht, vroeger waren het ouwe taaie mijnpaardenvlees die een week in azijn werden gemarineerd voor ze gestoofd konden worden.quote:
Oh, je bent weer op de gezonde toer gegaan, zie ik.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:28 schreef FutureFairytale het volgende:
patatje oorlog en 2 Kwekkeboom kroketten met yoki
... jakkes.quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:29 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik maak het van konijn gemarineerd met azijn en uien en later gestoofd met appelstroop
haha past bij een luie dagquote:Op zondag 16 oktober 2011 20:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh, je bent weer op de gezonde toer gegaan, zie ik.
Ik houd niet van veel soorten vlees, niet van gestoofd eten en niet van appelstroop. Dus het is iets wat mij niet zo lekker lijkt.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
hoezo dat dan? Konijnenstoof
quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:57 schreef Aneurism het volgende:
Net op:
Osobucco (kalfsvenkel) in wijn, tomaat, peterselie, ui, bleekselderij en wortel.
Uitgestoken aardappel met vorm: Torentje van 3-4 cm. Gekookt in water met boter zout en peper en dit laten inkoken tot water weg is, daarna beide kanten krokant bakken met de boter.
Hierbij een reductie/sap van zoethout met steranijs.
Pastinaak met zoete aardappel puree. (geheel in laten koken in eigen kookvocht, vervolgens wat melk toevoegen, peper en zout en daarna het geheel pureren en zeven.
eigen gemaakte chipjes van 1mm dik, uitgestoken met pasvormpje. Gebakken op alu folie, met zout, peper en beetje olijfolie
eigen gemaakte mayonaise met basilicum erdoor heen.
Lekkerrrrrr
Een mens naar mijn hartquote:Op zondag 16 oktober 2011 20:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
hoezo dat dan? Konijnenstoof
alsnog heeerlijkquote:Op maandag 17 oktober 2011 10:33 schreef MaximusTG het volgende:
Nou vooruit, wel inspiratie, geen zin. Vooral omdat het toch ook niet echt van die eters zijn, dus dan doe je je best voor niks
.
Of nou ja, weet je wat het dan is, ik wil altijd nieuwe dingen proberen, maar ik kon geen keuze maken, wist niet precies wat ze wel/niet lustten, en we moesten nog boodschappen doen. Uiteindelijk nog wel wat lekkere dingetjes gemaakt. Spiesjes met gehakt met komijn, koriander, griekse yoghurt, mini hamburgers, stukjes biefstuk, kleine gevulde paprikatjes met rundergehakt en feta en spek eromheen. En nog wat gemarineerde kip.
wow ziet er heel goed uit!!quote:
is toch niet het enige wat je vnv hebt gegeten hoop ik?quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:09 schreef hugsy33 het volgende:
Er was echt helemaal niks meer in huis, dus ik heb maar een buillonblokje en wat kerriepoeder in kokend water gegooid, was best lekker
Klinkt lekker! Vooral ook het brunchen op maandag :p.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
alsnog heeerlijkik brunchte met eitje, beschuitje en 2 danerolles croissantjes ham/kaas. vnv weet nog niet...
Zo, dat ziet er goed uit, lijkt rechtstreeks uit de verfilming van "Mathilda" van Roald Dahl te komenquote:
Ziet er lekker uit! Recept?quote:
Dat is een van de weinige groentes, die ik echt nog nooit van mijn leven gegeten heb.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:18 schreef MutedFaith het volgende:
Vanavond een ovenschotel met spitskool.
Ik heb 't ook al lang niet meer gehad, mijn moeder maakte 't vroeger wel eens.. Mijn vrouw vind 't niet lekker, maar die eet vanavond toch niet mee (ze is aan 't diëten geslagen). Dus ik zie mijn kans schoon om dan maar eens iets te maken waar ik haar geen plezier mee doe..quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:22 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat is een van de weinige groentes, die ik echt nog nooit van mijn leven gegeten heb.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:10 schreef Mama_Mia het volgende:
Er staat op dit moment een indisch gehaktbrood in de oven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |