abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102706560
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:42 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Maar de cultuur is dus wel islamitisch, dat is het punt wat Seculas Statias ook tevergeefs probeerde te maken in deze rumoerige omgeving. Al ga je naar de moskee of niet, dat verandert niks aan je cultuur en ook je gemeenschap is nog steeds anti-Westers. En ik las ergens iets over die moskeeën en hun banden met criminelen. De imams werpen zich op als bemiddelaars, bruggenbouwers, ze gaan de politie voorlichten hoe om te gaan met moslims (sensitiviteitstraining) en erger nog, de politie gaat in de moskee ronselen voor nieuwe agenten. Het trekt de autoriteit weg van de staat naar de moskee. Criminaliteit van jeugd die niet in de moskee komt, wordt "gedoogd", want het verzwakt de niet-islamitische autoriteit en leidt ons ertoe concessies te doen richting de islam.
Man man man, een moslim is niet per definitie anti-westers. Ja, er zijn er ongetwijfeld zat die een gruwelijke hekel aan ons hebben, maar aan jouw posting te zien is dat gevoel in bepaalde gevallen geheel wederzijds. Ga eens naar het Midden-Oosten, dan merk je dat het allemaal wel meevalt met die anti-westerse sentimenten. Bovendien wonen er voldoende fatsoenlijke moslims in ons land, dus ik begrijp niet goed waar je het over hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:17:14 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102706770
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zeker interessant. Temeer aangezien de problematiek alleen maar erger en erger lijkt te worden. Gaf het boek trouwens ook een antwoord op de vraag hoe het moet worden aangepakt? Strenger straffen? Iets anders? Opvoedkampen?
Het boekje van Jaffe Vink was puur een beschrijving van wat hij om zich heen zag en dit aan zijn dochter beschreef, hij gebruikte zijn eigen straat in Amsterdam als voorbeeld, maar ook vele cijfers en media.
pi_102707984
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:48 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Hoe veel van die "islamitische cultuur" blijft over wanneer je de religie verwijderd? Het is gewoon cultuur en combinatie van goddeloosheid en monkey see monkey do
Zelfs hier in Nederland zit het christendom door de gehele cultuur gebakken op een vrijwel onherkenbare manier.
pi_102708239
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Man man man, een moslim is niet per definitie anti-westers. Ja, er zijn er ongetwijfeld zat die een gruwelijke hekel aan ons hebben, maar aan jouw posting te zien is dat gevoel in bepaalde gevallen geheel wederzijds. Ga eens naar het Midden-Oosten, dan merk je dat het allemaal wel meevalt met die anti-westerse sentimenten. Bovendien wonen er voldoende fatsoenlijke moslims in ons land, dus ik begrijp niet goed waar je het over hebt.

Sowieso is jouw post een van de meest belachelijke die ik ooit heb gelezen, maar goed.
Misschien is het beter te bevatten als we anti-westers door een andere term vervangen, namelijk islamitisch. Dan klinkt het niet zo gek meer om te zeggen dat moslims islamitisch zijn, toch? Zo noemen wij bijvoorbeeld feministen of mensenrechten-activisten ook geen islamofoben of anti-islammers. Oh wacht... dat doen we tegenwoordig wel.

Ik zeg overigens nergens dat alle moslims anti-westers zijn, maar de islam is wel de heersende ideologie voor de meeste moslims.
pi_102708834
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:15 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Misschien is het beter te bevatten als we anti-westers door een andere term vervangen, namelijk islamitisch. Dan klinkt het niet zo gek meer om te zeggen dat moslims islamitisch zijn, toch? Zo noemen wij bijvoorbeeld feministen of mensenrechten-activisten ook geen islamofoben of anti-islammers. Oh wacht... dat doen we tegenwoordig wel.

Ik zeg overigens nergens dat alle moslims anti-westers zijn, maar de islam is wel de heersende ideologie voor de meeste moslims.
In je eerdere posting claim je dat hun gemeenschap anti-westers is. Verder heb je gelijk dat de islam onlosmakelijk verbonden is met hun cultuur, en dat dat ook geldt voor het christendom met betrekking tot het westen. Echter, ik heb nog weinig mensen zien beweren dat wanneer autochtone jongeren de boel kort en klein slaan in de stad of wanneer hooligans bakstenen naar de politie smijten, dat te wijten is aan onze christelijke roots.
pi_102710659
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:32 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Tweede generatie nieuwkomers, wat moet ik daaronder verstaan? 20 jaar geleden zal ik al met een turk en marokkaan in de klas, die waren nog de echte kinderen van een gastarbeider. Nooit waren er problemen met hun.

Het zijn juist de kinderen van die klasgenoten die nu de leeftijd van 10-15 hebben en zich en masse in bepaalde buurten op negatieve wijze profileren. Dat terwijl hun ouders dus gewoon Nederlands onderwijs hebben genoten.
Wat zeiden je oude klasgenoten toen je hen aansprak op het gedrag van hun terroriserende koters?
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_102711163
quote:
KoosVogels het volgende:[/b]

[..]

In je eerdere posting claim je dat hun gemeenschap anti-westers is.
Dat is het ook over het algemeen. Want het is islamitisch. Een feministische gemeenschap is over het algemeen anti-islamitisch want ze is feministisch.

quote:
Verder heb je gelijk dat de islam onlosmakelijk verbonden is met hun cultuur, en dat dat ook geldt voor het christendom met betrekking tot het westen. Echter, ik heb nog weinig mensen zien beweren dat wanneer autochtone jongeren de boel kort en klein slaan in de stad of wanneer hooligans bakstenen naar de politie smijten, dat te wijten is aan onze christelijke roots.
Dat komt dan ook niet onze christelijke roots. Maar wanneer hooligans de boel kort en klein slaan komt dat wel door hun voetbalcultuur.
pi_102712232
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:00 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Dat is het ook over het algemeen. Want het is islamitisch. Een feministische gemeenschap is over het algemeen anti-islamitisch want ze is feministisch.
Maar is het jodendom dan ook anti-westers? Sterker, is het christendom dan zelfs niet anti-westers?

quote:
Dat komt dan ook niet onze christelijke roots. Maar wanneer hooligans de boel kort en klein slaan komt dat wel door hun voetbalcultuur.
En wanneer Nederlandse jochies in een of ander christelijk gat een dorpsgenootje kort en klein slaan of drugs dealen, is dat dan te wijten aan onze christelijke achtergrond?
pi_102714508
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Echter, ik heb nog weinig mensen zien beweren dat wanneer autochtone jongeren de boel kort en klein slaan in de stad of wanneer hooligans bakstenen naar de politie smijten, dat te wijten is aan onze christelijke roots.
Dat gezeur altijd over hooligans, bij provincieclubs in ere- en eerste divisie buiten de rampstad is er, week in week uit, werkelijk waar niks aan de hand. Je kunt als gezin met kleine kinderen probleemloos bij vrijwel iedere BVO iedere tribune op zonder ook maar één seconde voor jouw eigen veiligheid of die van je kinderen te hoeven vrezen. Alsof je, iedere keer dat je stadion levend verlaat, God op je blote knieën mag danken... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_102714863
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In je eerdere posting claim je dat hun gemeenschap anti-westers is. Verder heb je gelijk dat de islam onlosmakelijk verbonden is met hun cultuur, en dat dat ook geldt voor het christendom met betrekking tot het westen. Echter, ik heb nog weinig mensen zien beweren dat wanneer autochtone jongeren de boel kort en klein slaan in de stad of wanneer hooligans bakstenen naar de politie smijten, dat te wijten is aan onze christelijke roots.
Volgens mij is dit de laatste voetbal rel ooit in Nederland:

http://www.depers.nl/User(...)%20marokko%20019.jpg

Zegt ookal weer wat he :).

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:20:14 ]
pi_102714930
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:00 schreef Droomert het volgende:

[..]

Volgens mij is dit de laatste voetbal rel ooit in Nederland:

[ afbeelding ]

Zegt ookal weer wat he :).
De laatste voetbalrel? Niks meegekregen van die Feyenoord-supporters die een pand bestormden waar het bestuur van hun cluppie zat te vergaderen?
pi_102714968
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat gezeur altijd over hooligans, bij provincieclubs in ere- en eerste divisie buiten de rampstad is er, week in week uit, werkelijk waar niks aan de hand. Je kunt als gezin met kleine kinderen probleemloos bij vrijwel iedere BVO iedere tribune op zonder ook maar één seconde voor jouw eigen veiligheid of die van je kinderen te hoeven vrezen. Alsof je, iedere keer dat je stadion levend verlaat, God op je blote knieën mag danken... :')
Net of je telkens voor je leven moet vrezen als je een groepje Marokkanen tegen het lijf loopt.
pi_102715013
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De laatste voetbalrel? Niks meegekregen van die Feyenoord-supporters die een pand bestormden waar het bestuur van hun cluppie zat te vergaderen?
Poeh, toen was ook de hele stad kort en klein geslagen.
pi_102715060
Tevens is de randstad ook niet het beste voorbeeld.
pi_102715450
Ik vraag me toch af waarom dit soort incidenten nooit als racisme op worden geschreven.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:12:06 #116
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102715621
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:20 schreef 2030rd het volgende:
Het ligt wel degelijk aan de islam. Ik zie sommigen het al proberen te verklaren via de sociaal economische situatie. Dat is een standaard stuiptrekking van hen die eigenlijk niks van de islam weten, en dus maar scheve vergelijkingen gaan trekken met andere groepen. In de VS gaat het ook niet beter met moslims. Het gaat nergens beter, alleen maar berg afwaarts eigenlijk. En al zou het economisch beter met ze gaan dan is dat een nog groter probleem. Een anti-Westerse gemeenschap met veel invloed is immers nog minder wenselijk. Als je dit ziet als een sociaal economisch probleem dan is de logische oplossing om er geld in te pompen en ze op weg te helpen, en dan vergroot je dit probleem inderdaad.
Als we dit de afgelopen 50 jaar met neo nazis hadden gedaan dan zou oorlog ook niet lang meer op zich laten wachten.
Kampers doen het ook overal slecht.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:13:12 #117
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102715701
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:09 schreef Droomert het volgende:
Ik vraag me toch af waarom dit soort incidenten nooit als racisme op worden geschreven.
Dat zouden ze dizkrimanazi vinden.
pi_102716165
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Net of je telkens voor je leven moet vrezen als je een groepje Marokkanen tegen het lijf loopt.
Blijkbaar moet je als "zwakkere" (lees: gehandicapte, zieke, bejaarde of jong meisje) wel vrezen voor je gezondheid als je in een wijk woont waar een groep losgeslagen, sissende Ali B. lookalikes de dienst uitmaakt...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_102717850
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:02 schreef Droomert het volgende:

[..]

Poeh, toen was ook de hele stad kort en klein geslagen.
Kampioenschap van Ajax in Amsterdam was ook weer een duur feestje ;)
pi_102721024
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:35 schreef 2030rd het volgende:
Het gaat om Marokkanen, en dat zijn moslims. Waarom zitten er uberhaupt zoveel in de criminaliteit? Ze zijn anti-Westers omdat de islam dat leert. Alles vloeit daaruit voort.
Ik vind deze opvattingen veel te kort door de bocht. Jeugdbendes hoeven niet per definitie uit alleen Marokkanen te bestaan. Ook hoeven ze niet persé anti-westers te zijn. Evenmin zijn moslims per definitie anti-westers; dat geldt vooral voor mensen die er zo hun interpretatie op nahouden. Dat is inherent aan religie: selectief shoppen in je koran (of Bijbel) en alleen datgene (willen) lezen wat in jouw straatje past.

Voor de goede orde: ik zeg niet dat de islam hier nul komma nul mee heeft te maken, maar ik zie de invloed van de islam op dit soort taferelen meer als een bijrol. Het gaat volgens mij om heel andere zaken: de machocultuur op straat (het stoer doen, erbij willen horen, macht uitstralen en ook daadwerkelijk opofferen), een soort broeder-gedrag.

Ook speelt slechte opvoeding een rol en daar mogen we onszelf als land ook nodige aanrekenen: we zijn jarenlang veel te tolerant geweest, onder meer richting ouders die hun kinderen slecht opvoeden, soms amper de Nederlandse taal spreken en vaak niet half weten wat hun zoons op straat allemaal uitspoken.
pi_102723050
quote:
'Broertjes van Haagse jeugdbendeleden uit huis gezet'
Laatste update: 5 oktober 2011 06:40 info

AMSTERDAM - De Haagse politie gaat broertjes en zusjes van jeugdbendeleden uit huis plaatsen als hun ouders hun kinderen niet op het rechte pad kunnen houden.

Zo moet worden voorkomen dat zij in de voetsporen treden van hun oudere familielid, zegt plaatsvervangend korpschef Paul van Musscher woensdag in De Telegraaf.
Dit is een van de 'keiharde' maatregelen die de politie met onder meer het Openbaar Ministerie en Jeugdzorg gaat nemen om de overlast van jeugdbendes aan te pakken. Daarnaast wordt al gekort op uitkeringen van jongeren die geld verdienen met illegale praktijken.

De politie is in gesprek met woningbouwverenigingen om families met kinderen die de buurt terroriseren uit huis te zetten. "De politie is de baas op straat", zegt Van Musscher.

Reactie
De maatregelen zijn een reactie op de pesterijen waar vooral bewoners van Haagse probleemwijken het slachtoffer van zijn.
In mei beloofde minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) al dat criminele jeugdbendes in heel het land binnen twee jaar 'keihard zijn aangepakt'. Hij kondigde toen een actieprogramma aan om politie, OM en gemeenten beter te laten samenwerken. Ook moesten preventie, straf en zorg beter op elkaar worden afgestemd.
Bron

Nou, we kunnen weer rustig slapen. De politie zet de broertjes van criminelen het huis uit omdat de ouders de verantwoordelijkheid niet nemen. Het lijkt me verstandig als ze hiermee ook de ouders verbieden enig contact te hebben met deze broertjes / zielen om zo de slechte invloeden van buitenaf te vermijden.

Dit vind ik dus een prima maatregel.

Van deze daarentegen val ik van mijn stoel:
quote:
Daarnaast wordt al gekort op uitkeringen van jongeren die geld verdienen met illegale praktijken.
Waarom, in hemelsnaam, krijgt dit rapalje van muzelmannen een uitkering? Onder keihard optreden versta ik niet het inhouden van een deel van de uitkering omdat je illegaal wat bijverdient. Dat gebeurt ook bij normale mensen die een uitkering hebben, daar worden de bijverdiensten ook van de uitkering afgetrokken.

Kan iemand de overheid uitleggen wat keihard betekent?
pi_102725393
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 08:33 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Bron

Nou, we kunnen weer rustig slapen. De politie zet de broertjes van criminelen het huis uit omdat de ouders de verantwoordelijkheid niet nemen. Het lijkt me verstandig als ze hiermee ook de ouders verbieden enig contact te hebben met deze broertjes / zielen om zo de slechte invloeden van buitenaf te vermijden.

Dit vind ik dus een prima maatregel.

Van deze daarentegen val ik van mijn stoel:

[..]

Waarom, in hemelsnaam, krijgt dit rapalje van muzelmannen een uitkering? Onder keihard optreden versta ik niet het inhouden van een deel van de uitkering omdat je illegaal wat bijverdient. Dat gebeurt ook bij normale mensen die een uitkering hebben, daar worden de bijverdiensten ook van de uitkering afgetrokken.

Kan iemand de overheid uitleggen wat keihard betekent?
Precies, wat nou korten op uitkering...afschaffen die uitkering!!
pi_102726077
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 01:45 schreef Elfletterig het volgende:

Voor de goede orde: ik zeg niet dat de islam hier nul komma nul mee heeft te maken, maar ik zie de invloed van de islam op dit soort taferelen meer als een bijrol. Het gaat volgens mij om heel andere zaken: de machocultuur op straat (het stoer doen, erbij willen horen, macht uitstralen en ook daadwerkelijk opofferen), een soort broeder-gedrag.

Ook speelt slechte opvoeding een rol en daar mogen we onszelf als land ook nodige aanrekenen: we zijn jarenlang veel te tolerant geweest, onder meer richting ouders die hun kinderen slecht opvoeden, soms amper de Nederlandse taal spreken en vaak niet half weten wat hun zoons op straat allemaal uitspoken.
En het machogedrag, de opvoeding, broeder-gedrag, jezelf opofferen heeft niks met de islamitische cultuur te maken?

Er is een oud islamitisch gezegde en het gaat als volgt: ik tegen mijn broer; ik en mijn broer tegen mijn neef; ik, mijn broer en mijn neef tegen de ander. En wij kaaskoppen zijn de ander.
pi_102726252
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:36 schreef 2030rd het volgende:

[..]

En het machogedrag, de opvoeding, broeder-gedrag, jezelf opofferen heeft niks met de islamitische cultuur te maken?

Er is een oud islamitisch gezegde en het gaat als volgt: ik tegen mijn broer; ik en mijn broer tegen mijn neef; ik, mijn broer en mijn neef tegen de ander. En wij kaaskoppen zijn de ander.
Dat is een gezegde van de Bedouin. Dat heeft niet per se te maken met de islam.
pi_102727061
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is een gezegde van de Bedouin. Dat heeft niet per se te maken met de islam.
Maar dat heeft er wel mee te maken, want in dat cultuurtje is de islam geboren.
pi_102727210
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:05 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Maar dat heeft er wel mee te maken, want in dat cultuurtje is de islam geboren.
De Bedouin zijn een nomadenvolk dat er heel andere gewoonten op nahoudt dan de andere bewoners van het gebied. De kloof tussen de Bedouin en de 'normale' Egyptenaren is bijvoorbeeld gigantisch. Je kunt niet stellen dat wanneer de Bedouin een dergelijke gezegde hebben, dat die vlieger automatisch ook op gaat voor de andere aanhangers van de islam. Je snapt het verschil toch wel, hoop ik? Je kunt niet alles en iedereen op een hoop gooien. Het Midden-Oosten is geen eenheidsworst. Alles behalve.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 05-10-2011 12:07:08 ]
pi_102727241
Maar ik hoop wel dat die gezinnen nu niet dood gaan van de honger, ik heb wel medelijden met ze, zomaar gekort worden op hun uitkering omdat zoonlief crimineel is.

Hoe halen ze het in hun hoofd, schande!
pi_102727353
quote:
99s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Maar ik hoop wel dat die gezinnen nu niet dood gaan van de honger, ik heb wel medelijden met ze, zomaar gekort worden op hun uitkering omdat zoonlief crimineel is.

Hoe halen ze het in hun hoofd, schande!
Alleen de zoons worden gekort, pa & ma krijgen gewoon nog gratis geld.
pi_102728801
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Bedouin zijn een nomadenvolk dat er heel andere gewoonten op nahoudt dan de andere bewoners van het gebied. De kloof tussen de Bedouin en de 'normale' Egyptenaren is bijvoorbeeld gigantisch. Je kunt stellen dat wanneer de Bedouin een dergelijke gezegde hebben, dat die vlieger automatisch ook op gaat voor de andere aanhangers van de islam. Je snapt het verschil toch wel, hoop ik? Je kunt niet alles en iedereen op een hoop gooien. Het Midden-Oosten is geen eenheidsworst. Alles behalve.
Dat snap ik ook wel. Desondanks is de islam wel degelijk in die stammencultuur geboren en ermee doordrenkt. Hoe je de andere stam eruit concurreert is zo'n beetje de hele gedachte achter de islam.
pi_102729137
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:57 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel. Desondanks is de islam wel degelijk in die stammencultuur geboren en ermee doordrenkt. Hoe je de andere stam eruit concurreert is zo'n beetje de hele gedachte achter de islam.
Overigens zijn de Bedouin over het algemeen aardige en rustige mensen.
pi_102729662
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens zijn de Bedouin over het algemeen aardige en rustige mensen.
Dat kan best, ik zeg ook nergens dat zij en alle moslims kwaadaardig zijn. Wat misschien moeilijk te bevatten is, is dat vriendelijk gedrag prima te combineren is met een problematische ideologie. De meeste communisten zijn vast ook hele aardig mensen, net zoals de Duitsers in WOII dat gewoon ook waren. Ze zijn vriendelijk, alleen volgen een ideologie en regels die desastreus zijn. Ik haal er maar eens een quote van Churchill bij:

"Individual Moslems may show splendid qualities. Thousands become the brave and loyal soldiers of the Queen: all know how to die. But the influence of the religion paralyses the social development of those who follow it. No stronger retrograde force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science — the science against which it had vainly struggled — the civilization of modern Europe might fall, as fell the civilization of ancient Rome.

— The River War: An Account of the Reconquest of Sudan"

Overigens als ik mij niet vergis, zijn de Bedouin vandaag de dag bezig met oliepijpjes opblazen richting Israel.
pi_102729864
De Bedouin zijn heden ten dage vooral bezig met op poten zetten van woestijnsafari's voor toeristen en kamelenritjes.

Overigens hartstikke leuk hoor, zo'n quote van Churchill, maar de man was ook een overtuigd antisemiet. Churchill aanhalen is een misplaatst autoriteitsargument.

Doe gewoon niet zo ontzettend moeilijk en beoordeel mensen op hun daden. Als moslims gewoon een normaal leven kunnen lijden in Nederland, dan is dat toch prima? En als Marokkaanse jochie zich misdragen, dan behoren zij te worden aangepakt. Het is zo simpel.
pi_102729968
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
De Bedouin zijn heden ten dage vooral bezig met op poten zetten van woestijnsafari's voor toeristen en kamelenritjes.

Overigens hartstikke leuk hoor, zo'n quote van Churchill, maar de man was ook een overtuigd antisemiet. Churchill aanhalen is een misplaatst autoriteitsargument.

Doe gewoon niet zo ontzettend moeilijk en beoordeel mensen op hun daden. Als moslims gewoon een normaal leven kunnen lijden in Nederland, dan is dat toch prima? En als Marokkaanse jochie zich misdragen, dan behoren zij te worden aangepakt. Het is zo simpel.
Ja, dat is prima als moslims dat doen. En mensen die daadwerkelijk problemen met de islamitische cultuur aan willen pakken, die hebben dan ook gewoon het beste voor met moslims. Dus waarom zo moeilijk doen tegen hen?
pi_102730054
quote:

Geniaal Koosie! Dat niemand dat eerder bedacht heeft! Waarom doen ze dat niet dan?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102730071
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Geniaal Koosie! Dat niemand dat eerder bedacht heeft! Waarom doen ze dat niet dan?
Vraag dat aan je vrienden bij de politie.
pi_102730360
quote:
Als moslims gewoon een normaal leven kunnen lijden in Nederland, dan is dat toch prima? En als Marokkaanse jochie zich misdragen, dan behoren zij te worden aangepakt. Het is zo simpel.
Is het overigens ook prima als communisten en nazis gewoon heel goed mee gaan draaien hier, lekker overal aan meedoen, misschien zelfs in de elite van het bedrijfsleven en de politiek? Laten we niet moeilijk doen, en een oogje dichtknijpen voor hun politieke idealen, want ze zijn gewoon vriendelijk.
pi_102730445
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:45 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Is het overigens ook prima als communisten en nazis gewoon heel goed mee gaan draaien hier, lekker overal aan meedoen, misschien zelfs in de elite van het bedrijfsleven en de politiek? Laten we niet moeilijk doen, en een oogje dichtknijpen voor hun politieke idealen, want ze zijn gewoon vriendelijk.
Ja hoor. Pas als de nazi's in kwestie in de hoedanigheid van Kamerlid oproepen om alle joden te doden, wordt het een probleem. Als iemand er antisemitische ideeen op nahoudt dan zullen hij en ik nooit vrienden worden, maar zolang hij niet oproept om mensen om te leggen, is er mijns inziens weinig aan de hand.

Kijk, als een Aboutaleb plots zegt dat homo's vermoord moeten worden, dan moet hij opstappen als burgemeester.
pi_102730520
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja hoor. Pas als de nazi's in kwestie in de hoedanigheid van Kamerlid oproepen om alle joden te doden, wordt het een probleem. Als iemand er antisemitische ideeen op nahoudt dan zullen hij en ik nooit vrienden worden, maar zolang hij niet oproept om mensen om te leggen, is er mijns inziens weinig aan de hand.

Kijk, als een Aboutaleb plots zegt dat homo's vermoord moeten worden, dan moet hij opstappen als burgemeester.
Denk je niet dat het een beetje te laat is, wanneer zo'n beweging zich overal al gevestigd heeft? Wat begin je er dan nog tegen?
pi_102730627
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:50 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Denk je niet dat het een beetje te laat is, wanneer zo'n beweging zich overal al gevestigd heeft? Wat begin je er dan nog tegen?
Ja sorry, maar ik ben geen voorstander van een gedachtenpolitie. Dat is een risico dat we moeten nemen.
pi_102730801
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja sorry, maar ik ben geen voorstander van een gedachtenpolitie. Dat is een risico dat we moeten nemen.
Dat is geen gedachtepolitie, dat is gewoon de vrijemarkt van ideeën: je mag ze hebben, en je mag ze bekritiseren. Je gaat geen oogje dichtknijpen bij dit soort idealen omdat je zo nodig "aardig" wil zijn.
pi_102730883
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:00 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Dat is geen gedachtepolitie, dat is gewoon de vrijemarkt van ideeën: je mag ze hebben, en je mag ze bekritiseren. Je gaat geen oogje dichtknijpen bij dit soort idealen omdat je zo nodig "aardig" wil zijn.
Ik heb dan ook niks tegen een gezonde portie kritiek.
pi_102730984
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Whehe hypocriet zeg. je zat wat te hopen dat Wilders veroordeeld werd.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102731275
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd vind je het "ontzettend moeilijk doen" als mensen wel kritiek hebben op de islamitische idealen. Toch zal een hoop ellende voorkomen kunnen worden als we ontzettend moeilijk hierover blijven doen.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 13:14:18 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_102731324
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dan wel selectief ;)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:26:05 #145
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_102731741
quote:
Overigens hartstikke leuk hoor, zo'n quote van Churchill, maar de man was ook een overtuigd antisemiet.
Wat is dit nu weer voor onzin?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:30:38 #146
235357 TitusPullo
pi_102731880
Overigens is de Islam vooral een stedelijk verschijnsel, bedoeld om de Bedoeienen te verfijnen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_102732130
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:44:41 #148
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102732435
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:22 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Dat kan best, ik zeg ook nergens dat zij en alle moslims kwaadaardig zijn. Wat misschien moeilijk te bevatten is, is dat vriendelijk gedrag prima te combineren is met een problematische ideologie. De meeste communisten zijn vast ook hele aardig mensen, net zoals de Duitsers in WOII dat gewoon ook waren. Ze zijn vriendelijk, alleen volgen een ideologie en regels die desastreus zijn. Ik haal er maar eens een quote van Churchill bij:

"Individual Moslems may show splendid qualities. Thousands become the brave and loyal soldiers of the Queen: all know how to die. But the influence of the religion paralyses the social development of those who follow it. No stronger retrograde force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science — the science against which it had vainly struggled — the civilization of modern Europe might fall, as fell the civilization of ancient Rome.

— The River War: An Account of the Reconquest of Sudan"

Overigens als ik mij niet vergis, zijn de Bedouin vandaag de dag bezig met oliepijpjes opblazen richting Israel.
Churchill :') , hij zelf is de rede dat Iran zo kut is geworden:
http://en.wikipedia.org/wiki/1953_Iranian_coup_d%27%C3%A9tat
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_102732768
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik heb mij herhaaldelijk uitgesproken tegen een veroordeling van Wilders. Ik weet dat jullie mij graag in de hoek van de aanklagers willen zetten, maar helaas, ik heb altijd gezegd dat ik Wilders' woorden weliswaar hekel, maar dat hij mijns inziens niet strafbaar bezig is.
pi_102732855
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoezo selectief? Er is niets mis met kritiek op de islam, dat heb ik ook nooit beweerd. Sterker, ik vind het een kut-religie. De enige reden dat ik voor moslims in de bres spring is omdat mensen zoals Wilders allerlei rare voorstellen laten voortvloeien uit hun aversie jegens de islam. Een bouwstop voor moskeeen? En kopvoddentax? Hoofddoekjes verbieden in overheidsgebouwen? Een koranverbod? Een boerkaverbod? Een minarettenverbod? Ben ik nog iets vergeten?

Daar verzet ik mij tegen. Wat iemand verder vindt van de islam moet hij of zij lekker zelf weten.
pi_102732856
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:44 schreef samvirus het volgende:

[..]

Churchill :') , hij zelf is de rede dat Iran zo kut is geworden:
http://en.wikipedia.org/wiki/1953_Iranian_coup_d%27%C3%A9tat
Nee, dat ligt toch echt aan de islam.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:01:23 #152
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102733004
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:57 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Nee, dat ligt toch echt aan de islam.
Het helpt wel wanneer een land een democratische regering omverwerpt om olie, dan wordt je wel boos op de VK en US.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_102733042
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoezo selectief? Er is niets mis met kritiek op de islam, dat heb ik ook nooit beweerd. Sterker, ik vind het een kut-religie. De enige reden dat ik voor moslims in de bres spring is omdat mensen zoals Wilders allerlei rare voorstellen laten voortvloeien uit hun aversie jegens de islam. Een bouwstop voor moskeeen? En kopvoddentax? Hoofddoekjes verbieden in overheidsgebouwen? Een koranverbod? Een boerkaverbod? Een minarettenverbod? Ben ik nog iets vergeten?

Daar verzet ik mij tegen. Wat iemand verder vindt van de islam moet hij of zij lekker zelf weten.
En nu nog even uitleggen waarom die voorstellen raar zijn. Ben het niet met alle voorstellen eens, maar de islam is gewoon niet geschikt om zich te verspreiden hier. We kunnen de islam heel politiek correct blijven zien als een religie en het allerlei vrijheden geven, maar het is beter om het te behandelen voor wat het werkelijk is: een totalitaire politieke beweging.
pi_102733073
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:01 schreef samvirus het volgende:

[..]

Het helpt wel wanneer een land een democratische regering omverwerpt om olie, dan wordt je wel boos op de VK en US.
Andere tijden. De geschiedenis begon ook niet met het omverwerpen van dat regime. Daarvoor hebben we toch echt eeuwenlang oorlog gevoerd tegen islamitische legers die Europa probeerden over te nemen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:05:08 #155
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102733125
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vraag dat aan je vrienden bij de politie.
Antwoord: waar moet je ze laten?
pi_102733200
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:02 schreef 2030rd het volgende:

[..]

En nu nog even uitleggen waarom die voorstellen raar zijn. Ben het niet met alle voorstellen eens, maar de islam is gewoon niet geschikt om zich te verspreiden hier. We kunnen de islam heel politiek correct blijven zien als een religie en het allerlei vrijheden geven, maar het is beter om het te behandelen voor wat het werkelijk is: een totalitaire politieke beweging.
Weet je wat het is,=nee=Ik ben aanhanger van het liberalisme en geloof sterk in de vrijheden die onze maatschappij ons gunt. Wanneer mensen uit andere delen van de wereld hier komen wonen, moeten zij in mijn optiek dezelfde vrijheden genieten. Dat houdt in dat ook moslims hun geloof hier moeten kunnen belijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:30:00 ]
pi_102733712
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet je wat het is, =nee=? Ik ben aanhanger van het liberalisme en geloof sterk in de vrijheden die onze maatschappij ons gunt. Wanneer mensen uit andere delen van de wereld hier komen wonen, moeten zij in mijn optiek dezelfde vrijheden genieten. Dat houdt in dat ook moslims hun geloof hier moeten kunnen belijden.
Maar dat is het nu juist: wij geven hier totalitaire ideologieen NIET de vrijheid. Dus als wij de islam die vrijheid ook niet geven, dan geven wij het een gelijke behandeling. Blijkbaar wil jij uitheemse culturen een andere behandeling geven en knijp je graag een oogje dicht omdat ze misschien een ander kleurtje hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:30:41 ]
pi_102733929
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:23 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Maar dat is het nu juist: wij geven hier totalitaire ideologieen NIET de vrijheid. Dus als wij de islam die vrijheid ook niet geven, dan geven wij het een gelijke behandeling. Blijkbaar wil jij uitheemse culturen een andere behandeling geven en knijp je graag een oogje dicht omdat ze misschien een ander kleurtje hebben.
Wij geven hier totalitaire ideologieën wel degelijk de zelfde vrijheden als de rest zolang zij zich maar aan de wet houden. Nederland heeft jaren lang gewoon een communistische partij gehad die gewoon in de kamer zat. Er zijn ook ruim voldoende neonazi clubjes hier in Nederland actief. Zolang deze clubjes zich aan de wet houden kunnen ze hier gewoon bestaan ondanks dat hun ideeën afwijken van wat door de meerderheid van het volk als acceptabel wordt gezien.
pi_102733941
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:23 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Ik beschouw de islam niet als een totalitaire ideologie, maar als een religie, maar laat ik voor het gemak het spelletje even meespelen. Wij geven ideologieen wel degelijk de vrijheid. Iemand kan niet worden opgepakt, simpelweg omdat diegene aanhanger is van het nazisme. Het staat mensen met nazi-achtige ideeen ook vrij om bij elkaar te komen en hun krankzinnige ideeen uit te wisselen. Ook communisten krijgen de vrijheid om hun gedachtegoed aan te hangen en zelfs uit te dragen.

En nee, ik wil helemaal geen oogje dichtknijpen, want wat mij betreft geldt dat voor alle ideologieen. We wonen in een vrij land waar we de vrijheid van meningsuiting genieten. Hoe abject die mening is, doet daar niets aan af. Wel wordt paal en perk gesteld aan haatzaaien. Dat is ook de reden dat imams die oproepen tot haat worden aangepakt. Maar een moslim is niet per definitie een haatzaaier.

Goed, nu heb ik het spelletje even meegespeeld en zal ik je vertellen hoe ik erover denk. Ik zet de islam op een lijn met het christendom, het joden, het boeddhisme en noem maar op. Het is een religie en in dit land genieten ingezeten vrijheid van godsdienst. Het staat mensen vrij om hun malle godje te vereren. Als daar een moskee, synagoge, keppel, kerk, kruis of weet ik het wat bij hoort, dan so be it.

Maar goed, ik gun bewegingen die buitenlanders hekelen ook hun vrijheid. Een NVU mag van mij roepen dat zij buitenlanders kut vinden en dat Nederland enkel voor de Nederlanders dient te zijn. Prima, zolang maar niet wordt opgeroepen tot moord en doodslag.
pi_102734242
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:30 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Wij geven hier totalitaire ideologieën wel degelijk de zelfde vrijheden als de rest zolang zij zich maar aan de wet houden. Nederland heeft jaren lang gewoon een communistische partij gehad die gewoon in de kamer zat. Er zijn ook ruim voldoende neonazi clubjes hier in Nederland actief. Zolang deze clubjes zich aan de wet houden kunnen ze hier gewoon bestaan ondanks dat hun ideeën afwijken van wat door de meerderheid van het volk als acceptabel wordt gezien.
Maar we geven ze niet de vrijheid van religie. Met het nazisme en communisme hebben we gelukkig genoeg ervaring om ons te herinneren dat dat gevaarlijke systemen zijn, en er is daarom geen schijn van kans dat deze eeuw nog eens populair wordt. Met de islam is dat niet het geval, en bovendien is het ook nog eens een mix van religie en politiek. We zijn zo arrogant om te denken dat ons huidige stelsel van wetten hiertegen bestand is.
pi_102734385
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik beschouw de islam niet als een totalitaire ideologie, maar als een religie, maar laat ik voor het gemak het spelletje even meespelen.
Dit is geen spelletje. Alsof critici van de islam dit uit hun duim zuigen. Alleen mensen die vrij weinig of niks van de islam weten en lekker "lief" willen zijn, houden stug vol dat de islam gewoon een religie is. Die zijn zo naief om te denken dat het een soort christendom is. Probeer je eens voor te stellen als we het communisme als een soort christendom hadden gezien.

quote:
Wij geven ideologieen wel degelijk de vrijheid. Iemand kan niet worden opgepakt, simpelweg omdat diegene aanhanger is van het nazisme. Het staat mensen met nazi-achtige ideeen ook vrij om bij elkaar te komen en hun krankzinnige ideeen uit te wisselen. Ook communisten krijgen de vrijheid om hun gedachtegoed aan te hangen en zelfs uit te dragen.
En waar ligt de grens? Mag het land vol met nazi centra en nazi scholen gebouwd worden, omdat jij "liberaal" bent? Dit is een gevalletje van je geest zover openzetten dat die eruit valt.
pi_102734408
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:39 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Maar we geven ze niet de vrijheid van religie. Met het nazisme en communisme hebben we gelukkig genoeg ervaring om ons te herinneren dat dat gevaarlijke systemen zijn, en er is daarom geen schijn van kans dat deze eeuw nog eens populair wordt. Met de islam is dat niet het geval, en bovendien is het ook nog eens een mix van religie en politiek. We zijn zo arrogant om te denken dat ons huidige stelsel van wetten hiertegen bestand is.
Vanwaar die angst? Wat voor redenen heb jij om te geloven dat de islam een gevaar vormt voor ons huidige stelsel? Ik denk, net als Bolkesteijn, dat het westerse liberalisme een groter gevaar vormt voor de islam dan de islam voor ons. Wat wijst erop dat de islam invloed uit kan oefenen in ons land?
pi_102734459
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vanwaar die angst? Wat voor redenen heb jij om te geloven dat de islam een gevaar vormt voor ons huidige stelsel? Ik denk, net als Bolkesteijn, dat het westerse liberalisme een groter gevaar vormt voor de islam dan de islam voor ons. Wat wijst erop dat de islam invloed uit kan oefenen in ons land?
Inzicht, kennis, ervaring. Kijk naar de wereld om je heen. Waar is het met de islam zo verlopen als jij hoopt dat het hier gaat lopen? Ik hoop ook dat het goedkomt, maar dat komt het alleen als je het behandeld voor wat het nu werkelijk is, ipv voor wat je hoopt dat het ooit gaat worden.
Oja, angst zou ik het niet noemen. Noem het van goede wil.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 14:46:14 #164
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102734504
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat een neuroot als Wilders voor enkel een gedachtegang voor de rechter komt en haatzaaiende imams geen strobreed in de weg gelegd worden.

Need to say more?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_102734542
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:43 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Dit is geen spelletje. Alsof critici van de islam dit uit hun duim zuigen. Alleen mensen die vrij weinig of niks van de islam weten en lekker "lief" willen zijn, houden stug vol dat de islam gewoon een religie is. Die zijn zo naief om te denken dat het een soort christendom is. Probeer je eens voor te stellen als we het communisme als een soort christendom hadden gezien.
Ik beroep mij slechts op feiten. Ook ik besef dat de islam minder frisse kanten heeft en ik vind religie alles behalve lief. Maar ik houd mij bezig met de realiteit, niet met spookbeelden. Wat ik zie zijn moslims die op vrijdag de moskee bezoeken en van wie de doorsnee Nederlander geen last heeft. Ook zie ik Marokkaanse kutventjes die de straat op stelten zetten, maar een strijd voeren tegen de islam zal daar niets aan veranderen. Van een totalitaire ideologie die ons manier van leven omver wil werpen, merk ik tot dusver niets.

quote:
En waar ligt de grens? Mag het land vol met nazi centra en nazi scholen gebouwd worden, omdat jij "liberaal" bent? Dit is een gevalletje van je geest zover openzetten dat die eruit valt.
De ironie wil natuurlijk dat jij de ideologie adopteert aan welke je zo'n hekel hebt.
pi_102734558
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:46 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat een neuroot als Wilders voor enkel een gedachtegang voor de rechter komt en haatzaaiende imams geen strobreed in de weg gelegd worden.

Need to say more?
Is de beste man veroordeeld?
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 14:48:52 #167
341203 3-voud
pi_102734610
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is de beste man veroordeeld?
Oogkleppen dus. En dat vraagt dan aan anderen waarom ze vol angst zitten.
pi_102734699
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:48 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Oogkleppen dus. En dat vraagt dan aan anderen waarom ze vol angst zitten.
In ons land hebben ingezeten de vrijheid om anderen aan te klagen. Zij moeten dan een aanklacht formuleren. Dat is gebeurd, en ondanks dat het OM weinig trek had in een rechtszaak, is die er toch gekomen. Uiteindelijk bepaalde de rechter dat Wilders niet strafbaar bezig was.

Wat is nou precies het probleem?
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 14:53:21 #169
341203 3-voud
pi_102734774
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In ons land hebben ingezeten de vrijheid om anderen aan te klagen. Zij moeten dan een aanklacht formuleren. Dat is gebeurd, en ondanks dat het OM weinig trek had in een rechtszaak, is die er toch gekomen. Uiteindelijk bepaalde de rechter dat Wilders niet strafbaar bezig was.

Wat is nou precies het probleem?
Zon zaak had direct ontvankelijk verklaard moeten worden zoals bepaalde imams ook direct lachend de deur gewezen wordt. Toch zette men dit voort.
Hense mijn eerdere uitspraak.
pi_102734888
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:53 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zon zaak had direct ontvankelijk verklaard moeten worden zoals bepaalde imams ook direct lachend de deur gewezen wordt. Toch zette men dit voort.
Hense mijn eerdere uitspraak.
Ik meen dat er de laatste jaren verschillende imams zijn uitgezet. Maar goed, maakt verder ook niet uit. En het is ook niet mijn bedoeling om imams die haat zaaien vrij te pleiten, integendeel. Kijk, als het aan mij lag dan was die rechtszaak tegen Wilders er ook nooit gekomen, maar blijkbaar hadden de aanklagers voldoende aanklachten om er een zaak van te maken. Zo werkt onze rechtsgang nou eenmaal.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 14:58:20 #171
341203 3-voud
pi_102734977
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
Kijk, als het aan mij lag dan was die rechtszaak tegen Wilders er ook nooit gekomen, maar blijkbaar hadden de aanklagers voldoende aanklachten om er een zaak van te maken. Zo werkt onze rechtsgang nou eenmaal.
Het is in onze rechtsstaat wel standaard dat elke zaak bekeken wordt naar haalbaarheid. Dus het verzoek kan altijd ingediend worden, het ontvankelijk verklaren is dan de taak aan de rechter voor de zitting begint. En dat had in deze moeten gebeuren.
pi_102735100
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:58 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het is in onze rechtsstaat wel standaard dat elke zaak bekeken wordt naar haalbaarheid. Dus het verzoek kan altijd ingediend worden, het ontvankelijk verklaren is dan de taak aan de rechter voor de zitting begint. En dat had in deze moeten gebeuren.
Tsja, dat ben ik met je eens. Maar welke conclusies wens jij hieraan te verbinden?
pi_102735212
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:58 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Waarom ? Er is nu een uitspraak die men niet geheel had verwacht - namelijk "politici mogen meer dan gewone burgers".
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 15:09:04 #174
341203 3-voud
pi_102735407
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, dat ben ik met je eens. Maar welke conclusies wens jij hieraan te verbinden?
Zoals ik al zei:

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:46 schreef 3-voud het volgende:

Need to say more?
pi_102735508
quote:

[..]

Ik beroep mij slechts op feiten.
Feit: de islam leert de wereld te onderwerpen aan de sharia. Dat is politiek, en dat maakt de islam dus een politieke ideologie met een religieus sausje. Of heb jij een andere definitie van politiek?

quote:
Ook ik besef dat de islam minder frisse kanten heeft en ik vind religie alles behalve lief. Maar ik houd mij bezig met de realiteit, niet met spookbeelden. Wat ik zie zijn moslims die op vrijdag de moskee bezoeken en van wie de doorsnee Nederlander geen last heeft. Ook zie ik Marokkaanse kutventjes die de straat op stelten zetten, maar een strijd voeren tegen de islam zal daar niets aan veranderen. Van een totalitaire ideologie die ons manier van leven omver wil werpen, merk ik tot dusver niets.
Dat is het misverstand. Mohammed hield zich rustig totdat zijn gemeenschap sterk genoeg was. Dat is wat de islam leert, niet boem, oorlog. En ik weet heus wel dat veruit de meeste moslims zich hier nu helemaal niet mee bezig houden. Maar dat doet niets af aan het feit dat het wel zo werkt, ongeacht of ze zich hiermee bezig houden of niet, de imams weten dit dondersgoed. Hoe groter de gemeenschap, hoe assertiever en hoe meer vijandigheid wederzijds. Je hebt een groep toegewijde moslims die dit gewoon openbaar verkondigen en zich hiermee bezighouden. Ze provoceren de vijandigheden en men gaat partij kiezen. Denk je dan echt dat moslims opeens de islam afvallen en niet meer naar hun imam luisteren?
pi_102735668
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:12 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Feit: de islam leert de wereld te onderwerpen aan de sharia. Dat is politiek, en dat maakt de islam dus een politieke ideologie met een religieus sausje. Of heb jij een andere definitie van politiek?
Dit is dus gelul. Het staat nergens, vrijwel niemand wil het, dus het zal nooit gebeuren. Zelf Osama godverdomme bin Laden wilde enkel een kalifaat op het gebied dat grofweg het Midden Oosten is. Dat er ook maar enige dreiging uitgaat van een 'islamitische wereldheerschappij' is onzin, puur om angst te zaaien.

En het is bij jou gelukt zo te zien.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_102735708
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb mij herhaaldelijk uitgesproken tegen een veroordeling van Wilders. Ik weet dat jullie mij graag in de hoek van de aanklagers willen zetten, maar helaas, ik heb altijd gezegd dat ik Wilders' woorden weliswaar hekel, maar dat hij mijns inziens niet strafbaar bezig is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2010 17:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat krijg je ervan als een politicus roept dat het allemaal de schuld is van de moslims.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:21:11 #178
235357 TitusPullo
pi_102735869
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:16 schreef waht het volgende:

[..]

Dit is dus gelul. Het staat nergens, vrijwel niemand wil het, dus het zal nooit gebeuren. Zelf Osama godverdomme bin Laden wilde enkel een kalifaat op het gebied dat grofweg het Midden Oosten is. Dat er ook maar enige dreiging uitgaat van een 'islamitische wereldheerschappij' is onzin, puur om angst te zaaien.

Dit is juist.
pi_102735892
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:16 schreef waht het volgende:

[..]

En een kalifaat hanteert geen sharia dat door de mens gemaakte grenzen niet erkent? Een kalifaat is volgens de islamitische wet niet verplicht om ieder jaar oorlog te voeren jegens de niet-islamitische wereld? Heeft dat kalifaat in de geschiedenis niet eeuwenlang oorlog gevoerd tegen Afrika, Europa en Azie om de wereld te veroveren?Volgens het soenisme en sjiisme waartoe 95% van de moslims wereldwijd behoren, is het niet de bedoeling de hele wereld onder de sharia te krijgen?

Er wordt misbruik gemaakt van onze onwetendheid.
pi_102735901
quote:

[..]

Ik beroep mij slechts op feiten.

[..]

Wij ook, al worden die feiten telkens weer als incidenten afgedaan.
pi_102735959
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

Ja, leuk. En waar roep ik dat ome Geert veroordeeld dient te worden?
pi_102736025
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, leuk. En waar roep ik dat ome Geert veroordeeld dient te worden?
Niet bij die maar ik had geen zin om er veel tijd in te steken dus pakte de 1e quote die je hypocrisie liet zien. Want bij het 1e de beste voorval van een bekladding van een moskee roep je dat het door Wilders komt. Blijkbaar is het toch niet allemaal zo vrijblijvend volgens jou.
pi_102736035
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:12 schreef 2030rd het volgende:

[..]

[..]

Dat is het misverstand. Mohammed hield zich rustig totdat zijn gemeenschap sterk genoeg was. Dat is wat de islam leert, niet boem, oorlog. En ik weet heus wel dat veruit de meeste moslims zich hier nu helemaal niet mee bezig houden. Maar dat doet niets af aan het feit dat het wel zo werkt, ongeacht of ze zich hiermee bezig houden of niet, de imams weten dit dondersgoed. Hoe groter de gemeenschap, hoe assertiever en hoe meer vijandigheid wederzijds. Je hebt een groep toegewijde moslims die dit gewoon openbaar verkondigen en zich hiermee bezighouden. Ze provoceren de vijandigheden en men gaat partij kiezen. Denk je dan echt dat moslims opeens de islam afvallen en niet meer naar hun imam luisteren?
Stel dat je gelijk hebt (wat ik dus niet vindt,), hoe dient dat te worden voorkomen? Een boerkaverbod zal niet voorkomen dat moslims naar de moskee gaan. En zelfs een moskeeverbod zal er niet toe leiden dat zij stoppen met het belijden van hun geloof. Dus wat moet er volgens jou gebeuren?

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:38:52 ]
pi_102736159
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Niet bij die maar ik had geen zin om er veel tijd in te steken dus pakte de 1e quote die je hypocrisie liet zien. Want bij het 1e de beste voorval van een bekladding van een moskee roep je dat het door Wilders komt. Blijkbaar is het toch niet allemaal zo vrijblijvend volgens jou.
Oh, ik ben ook van mening dat bepaalde gekken de woorden van Wilders kunnen aangrijpen om dergelijke shit uit te halen. Dat betekent echter niet dat ik vind dat Wilders actief haat zaait. Hij opereert binnen de kaders van de wet en dient derhalve niet veroordeeld te worden. Neemt niet weg dat zijn ophitsende onzin gevaarlijke gevolgen kan hebben.

Daar is niets hypocriet aan. Ik zou willen dat Wilders bepaalde dingen die hij zegt, niet zou zeggen. Simpelweg omdat ik ze onnodig kwetsend vind. Dat betekent echter niet dat ik het hem wil verbieden dat te zeggen.
pi_102736202
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:21 schreef 2030rd het volgende:

[..]

En een kalifaat hanteert geen sharia, diezelfde sharia die geen door de mens gemaakte grenzen erkent? Een kalifaat is volgens de islamitische wet niet verplicht om ieder jaar oorlog te voeren jegens de niet-islamitische wereld? Volgens het soenisme en sjiisme waartoe 95% van de moslims wereldwijd behoren, is het niet de bedoeling de hele wereld onder de sharia te krijgen?

Er wordt misbruik gemaakt van onze onwetendheid.
Kerel, de gemiddelde moslim is op een normale dag bezig om het dictatoriale regime waaronder hij leeft te mijden, normale criminaliteit uit de weg te gaan, brood op de tafel te krijgen voor z'n te grote gezin in een slechte economie en vervolgens ook nog eens te houden aan de (al dan niet religieuze) gewoontes in z'n cultuur. Hij/zij heeft geen enkele mogelijkheden, laat staan materiële middelen, om zijn wil aan het Westen op te leggen. Het handjevol moslims dat echt helemaal niets te doen heeft wordt dan terrorist. En terroristen zijn het summum van wanhoop, ze hebben totaal niets dus blazen ze zichzelf (!!!) naar het volgende leven.

Dat is natuurlijk enkel als zo'n terrorist dat ooit haalt. Want wij in het Westen hebben alle mogelijkheden en alle middelen. We kunnen een willekeurige moslim in het Midden Oosten naar de tering blazen door op duizenden kilometers afstand een knopje in te drukken. Vrijwel niemand zal het merken en niemand kan het wat schelen.

Dat is de realiteit en niets anders. Er bestaat geen relevante dreiging, het zit allemaal tussen de oren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_102736329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stel dat je gelijk hebt (wat ik dus niet vindt, ik vind je eerlijk gezegd paranoide), hoe dient dat te worden voorkomen? Een boerkaverbod zal niet voorkomen dat moslims naar de moskee gaan. En zelfs een moskeeverbod zal er niet toe leiden dat zij stoppen met het belijden van hun geloof. Dus wat moet er volgens jou gebeuren?
Als je wil weten of ik gelijk hebt, hoef je alleen maar de koran open te slaan, en lezen hoe het soenisme/sjiisme dit interpreteert. Vrijwel alle grote imams verkondigen deze dingen gewoon openlijk, je hoeft het maar serieus te nemen ipv de hoogste autoriteiten weg te wuiven als minimale extremisten.

Hoe dit te voorkomen, tja dat is heel lastig. Allereerst door het probleem in ieder geval te erkennen. Dan kunnen veel slimmere geesten dan mij zich hierover gaan buigen. Maar als je het mij vraagt, dan zouden er in moskeeën en islamitische scholen programma's opgezet moeten worden die pro-actief tegen deze dingen leren.
pi_102736351
Zelfde bangmakerij dat bijv. meer dan de helft van Rotterdam allochtoon is. Dan denken ze ook dat al die allochtonen het op de "blanke" Rotterdammers voorzien hebben. Dat die groep allochtonen bestaat uit mensen uit alle uithoeken van de wereld, doet er dan niet meer toe.
pi_102736559
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:31 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Als je wil weten of ik gelijk hebt, hoef je alleen maar de koran open te slaan, en lezen hoe het soenisme/sjiisme dit interpreteert. Vrijwel alle grote imams verkondigen deze dingen gewoon openlijk, je hoeft het maar serieus te nemen ipv de hoogste autoriteiten weg te wuiven als minimale extremisten.
Ik sluit mij aan bij waht. De dreiging van de islam zit echt tussen je oren. Moslims verwesteren bovendien sneller dan het westen islamiseert. Bovendien zal jij altijd blijven beweren dat je gelijk hebt. De feitelijke situatie doet daar helemaal niets aan af. Als ik jou er op wijs dat veel moslims zich prima gedragen in onze maatschappij, dan claim jij dat zij simpelweg aan het wachten zijn op het juiste moment. Dat is van die onzin-logica die niet valt te bestrijden. Het is vergelijkbaar met de dreiging van terreur. Zelfs als het er niet lijkt te zijn, kun je zeggen dat het op de loer legt en een blik maatregelen open trekken.

quote:
Hoe dit te voorkomen, tja dat is heel lastig. Allereerst door het probleem in ieder geval te erkennen. Dan kunnen veel slimmere geesten dan mij zich hierover gaan buigen. Maar als je het mij vraagt, dan zouden er in moskeeën en islamitische scholen programma's opgezet moeten worden die pro-actief tegen deze dingen leren.
En dat helpt. Waarom zouden moslims hun geloof afzweren? Omdat een paar witte mensen in nette pakken hen dat vragen?
pi_102736607
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:29 schreef waht het volgende:

[..]

Kerel, de gemiddelde moslim is op een normale dag bezig om het dictatoriale regime waaronder hij leeft te mijden, normale criminaliteit uit de weg te gaan, brood op de tafel te krijgen voor z'n te grote gezin in een slechte economie en vervolgens ook nog eens te houden aan de (al dan niet religieuze) gewoontes in z'n cultuur. Hij/zij heeft geen enkele mogelijkheden, laat staan materiële middelen, om zijn wil aan het Westen op te leggen. Het handjevol moslims dat echt helemaal niets te doen heeft wordt dan terrorist. En terroristen zijn het summum van wanhoop, ze hebben totaal niets dus blazen ze zichzelf (!!!) naar het volgende leven.

Dat is natuurlijk enkel als zo'n terrorist dat ooit haalt. Want wij in het Westen hebben alle mogelijkheden en alle middelen. We kunnen een willekeurige moslim in het Midden Oosten naar de tering blazen door op duizenden kilometers afstand een knopje in te drukken. Vrijwel niemand zal het merken en niemand kan het wat schelen.

Dat is de realiteit en niets anders. Er bestaat geen relevante dreiging, het zit allemaal tussen de oren.
Er is echt wel wat gaande in de islamitische wereld en ook hier in het Westen met de islamitische gemeenschap. Maar als je dat nooit koppelt aan de islam, dan heeft het natuurlijk niks met de islam te maken.

De "Arabische Lente" is bijvoorbeeld zoiets. Als je niet zo veel weet van het onderwerp dan is dit een prachtige revolutie voor vrijheid en democratie, en is er dus helemaal niks aan de hand met de islam.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 15:38:35 #190
341203 3-voud
pi_102736640
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik pleit voor de veroordeling van Wilders?
Dat is vast wel te vinden. Heb geen zin omdat allemaal uit te zoeken.
Van de 100 keer dat je beweerd iets niet gezegd te hebben, val je 102 keer door de mand. In die rode draad vertrouw ik nu blindelings.

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:41:40 ]
pi_102736682
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:32 schreef Casos het volgende:
Zelfde bangmakerij dat bijv. meer dan de helft van Rotterdam allochtoon is. Dan denken ze ook dat al die allochtonen het op de "blanke" Rotterdammers voorzien hebben. Dat die groep allochtonen bestaat uit mensen uit alle uithoeken van de wereld, doet er dan niet meer toe.
Ach, ik wijs er ook regelmatig met plezier op dat veel van de cijfers die Geertje gebruikt om het "probleem van massa-immigratie" aan te tonen inclusief de import van zeer blanke en zeker niet islamitische Oost Europeanen zijn. Sterker nog: dat veel van zijn cijfers vooral over deze groep gaan, en de moslims daarin maar een minderheid vormen.

Voeg daar nog een sneer over zijn eigen Oost-Europese bruid aan toe en ik heb mijn 10 seconden lol ook weer gehad. Waarna men meewarig kan hoofdschudden over mensen die hun cijfers niet checken voor ze ze spuien.
pi_102736710
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:38 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat is vast wel te vinden. Heb geen zin omdat allemaal uit te zoeken.
Van de 100 keer dat je beweerd iets niet gezegd te hebben, val je 102 keer door de mand. In die rode draad vertrouw ik nu blindelings.
Veel zoekplezier.

Tevens bestaat er ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht. Je kunt wel quotes van een anderhalf jaar geleden boven water halen, maar er kan een hoop veranderen in die tijd. Of moet ik Wilders wijzen op zijn inconsequente houding omdat hij in 2002 heeft gezegd dat de islam geen gevaar vormt?
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 15:42:10 #193
341203 3-voud
pi_102736786
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Veel zoekplezier.

Tevens bestaat er ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht. Je kunt wel quotes van een anderhalf jaar geleden boven water halen, maar er kan een hoop veranderen in die tijd. Of moet ik Wilders wijzen op zijn inconsequente houding omdat hij in 2002 heeft gezegd dat de islam geen gevaar vormt?
Nice try.
Je hebt het zelfs met zaken van minder dan een maand geleden. Zo idioot is Wilders zelfs niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:43:13 ]
pi_102736812
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nice try.
Je hebt het zelfs met zaken van minder dan een maand geleden. Zo idioot is Wilders zelfs niet.
Mwoah. Aow leeftijd ? Dat was een 180 graden draai in het tijdsbestek van een paar uur.
pi_102736958
Wat heeft de discussie over Wilders te maken met dit nieuws item?
pi_102737044
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moslims verwesteren bovendien sneller dan het westen islamiseert.
En waaruit blijkt dit?

quote:
Als ik jou er op wijs dat veel moslims zich prima gedragen in onze maatschappij, dan claim jij dat zij simpelweg aan het wachten zijn op het juiste moment
Beter luisteren. Ik zei dat zelfs al houden de meeste moslims zich hier helemaal niet mee bezig, dit niet uitmaakt, want het verandert niets aan wat de islam leert en hoe het systeem werkt. Moslims geloven dat de islam hen ten goede zal komen, zoals wij geloven dat democratie ons ten goede komt. Dus het is helemaal niet zo absurd dat bij een groeiende islamitische gemeenschap, er ook steeds assertiever naar de islam geleefd wordt. Ik kan in ieder geval zo een land of 56 opnoemen waar dit het geval is.

quote:
En dat helpt. Waarom zouden moslims hun geloof afzweren? Omdat een paar witte mensen in nette pakken hen dat vragen?
Omdat dat geloof oa. opdraagt tot oorlog tegen niet-moslims, en het een probleem kan zijn wanneer een moslim daarachter komt. Maar natuurlijk verzin ik hier terplekke wat de islam leert, en kun je dat gewoon wegwuiven. Je hoeft zelfs niet eens uit te zoeken of het zo is, zo belachelijk is het.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 15:52:24 #197
341203 3-voud
pi_102737178
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:48 schreef 2030rd het volgende:

Omdat dat geloof oa. opdraagt tot oorlog tegen niet-moslims, en het een probleem kan zijn wanneer een moslim daarachter komt. Maar natuurlijk verzin ik hier terplekke wat de islam leert, en kun je dat gewoon wegwuiven. Je hoeft zelfs niet eens uit te zoeken of het zo is, zo belachelijk is het.
Het is ook niet zo vreemd dat de problemen met moslims hier later begonnen dan ze er al fysiek waren. Dit heeft te maken met zich sterker voelen door het groeiende aantal.
Dat zie je in alle landen waar moslims binnenkomen en de boel op stelten zetten.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 15:55:00 #198
249559 crew  Lavenderr
pi_102737267
Oh ja, on topic.
Hopelijk wordt er wat gedaan aan de situatie van deze Haagse vrouw. Jammer dat zoiets eerst in de media moet komen voor er daadwerkelijk (hopelijk) iets aan gedaan wordt.

[ Bericht 67% gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:45:13 ]
pi_102737292
quote:

[..]

En waaruit blijkt dit?
Ooit in het Midden-Oosten geweest? Het volk daar neemt alle gebruiken van het westen over. Het worden vrolijke consumenten (voor zo ver dat mogelijk is natuurlijk), net als wij.

quote:
Beter luisteren. Ik zei dat zelfs al houden de meeste moslims zich hier helemaal niet mee bezig, dit niet uitmaakt, want het verandert niets aan wat de islam leert en hoe het systeem werkt. Moslims geloven dat de islam hen ten goede zal komen, zoals wij geloven dat democratie ons ten goede komt. Dus het is helemaal niet zo absurd dat bij een groeiende islamitische gemeenschap, er ook steeds assertiever naar de islam geleefd wordt. Ik kan in ieder geval zo een land of 56 opnoemen waar dit het geval is.
Hoe merkt jij dat er steeds assertiever naar de islam geleefd wordt? Naar wat ik heb begrepen beginnen de moskees net zo hard leeg te lopen als de kerken. Je vergeet dat wij in het westen wonen, en niet in een of andere islamitische heilstaat.

quote:
Het is een probleem als de moslim erachter komt dat hun geloof van hen eist dat zij een oorlog voeren tegen niet-moslims? Leg uit.
pi_102737328
quote:
Beter luisteren. Ik zei dat zelfs al houden de meeste moslims zich hier helemaal niet mee bezig, dit niet uitmaakt, want het verandert niets aan wat de islam leert en hoe het systeem werkt.
Ff een stapje terug. Het verandert niets aan wat JIJ denkt dat de Islam leert.
Maar jij bent een ongelovige en doet er niet toe. Het gaat om de aanhangers van het geloof wat zij ervan denken want zij gaan ermee aan de slag. En hiermee sta je nergens meer als blijkt dat Nederlandse Moslims totaal iets anders denken dat de Islam leert. Bijvoorbeeld wat je hier zegt:

quote:
Omdat dat geloof oa. opdraagt tot oorlog tegen niet-moslims
Nee, beste vriend. JIJ ziet de Islam zo dat het opdraagt tot oorlog tegen niet-Moslims.
Dat mag je vinden maar de vraag om tot de kern te komen rest: denken de aanhangers van dat geloof ook zo? Want dan hebben we in NL een gigantisch probleem.

Nederlandse Moslims zien hun Islam niet zo dat het opdraagt tot oorlog tegen niet-Moslims.
En daar houdt het dus op voor je. Maar dat lukt natuurlijk niet want je wringt je in alle spagaten om je ideologie te projecteren op de groep waar je afkeer van hebt. Dus zeg je: "jaaaa, ze zijn goed en lief nu maaaaaar wacht maar tot ze groot worden". Waarbij je nogmaals eraan voorbijgaat dat 99% van de Nederlandse Moslims jouw verwrongen Islam-beeld wellicht helemaaaaal niet deelt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')