abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102706560
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:42 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Maar de cultuur is dus wel islamitisch, dat is het punt wat Seculas Statias ook tevergeefs probeerde te maken in deze rumoerige omgeving. Al ga je naar de moskee of niet, dat verandert niks aan je cultuur en ook je gemeenschap is nog steeds anti-Westers. En ik las ergens iets over die moskeeën en hun banden met criminelen. De imams werpen zich op als bemiddelaars, bruggenbouwers, ze gaan de politie voorlichten hoe om te gaan met moslims (sensitiviteitstraining) en erger nog, de politie gaat in de moskee ronselen voor nieuwe agenten. Het trekt de autoriteit weg van de staat naar de moskee. Criminaliteit van jeugd die niet in de moskee komt, wordt "gedoogd", want het verzwakt de niet-islamitische autoriteit en leidt ons ertoe concessies te doen richting de islam.
Man man man, een moslim is niet per definitie anti-westers. Ja, er zijn er ongetwijfeld zat die een gruwelijke hekel aan ons hebben, maar aan jouw posting te zien is dat gevoel in bepaalde gevallen geheel wederzijds. Ga eens naar het Midden-Oosten, dan merk je dat het allemaal wel meevalt met die anti-westerse sentimenten. Bovendien wonen er voldoende fatsoenlijke moslims in ons land, dus ik begrijp niet goed waar je het over hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:17:14 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102706770
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zeker interessant. Temeer aangezien de problematiek alleen maar erger en erger lijkt te worden. Gaf het boek trouwens ook een antwoord op de vraag hoe het moet worden aangepakt? Strenger straffen? Iets anders? Opvoedkampen?
Het boekje van Jaffe Vink was puur een beschrijving van wat hij om zich heen zag en dit aan zijn dochter beschreef, hij gebruikte zijn eigen straat in Amsterdam als voorbeeld, maar ook vele cijfers en media.
pi_102707984
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:48 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Hoe veel van die "islamitische cultuur" blijft over wanneer je de religie verwijderd? Het is gewoon cultuur en combinatie van goddeloosheid en monkey see monkey do
Zelfs hier in Nederland zit het christendom door de gehele cultuur gebakken op een vrijwel onherkenbare manier.
pi_102708239
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Man man man, een moslim is niet per definitie anti-westers. Ja, er zijn er ongetwijfeld zat die een gruwelijke hekel aan ons hebben, maar aan jouw posting te zien is dat gevoel in bepaalde gevallen geheel wederzijds. Ga eens naar het Midden-Oosten, dan merk je dat het allemaal wel meevalt met die anti-westerse sentimenten. Bovendien wonen er voldoende fatsoenlijke moslims in ons land, dus ik begrijp niet goed waar je het over hebt.

Sowieso is jouw post een van de meest belachelijke die ik ooit heb gelezen, maar goed.
Misschien is het beter te bevatten als we anti-westers door een andere term vervangen, namelijk islamitisch. Dan klinkt het niet zo gek meer om te zeggen dat moslims islamitisch zijn, toch? Zo noemen wij bijvoorbeeld feministen of mensenrechten-activisten ook geen islamofoben of anti-islammers. Oh wacht... dat doen we tegenwoordig wel.

Ik zeg overigens nergens dat alle moslims anti-westers zijn, maar de islam is wel de heersende ideologie voor de meeste moslims.
pi_102708834
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:15 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Misschien is het beter te bevatten als we anti-westers door een andere term vervangen, namelijk islamitisch. Dan klinkt het niet zo gek meer om te zeggen dat moslims islamitisch zijn, toch? Zo noemen wij bijvoorbeeld feministen of mensenrechten-activisten ook geen islamofoben of anti-islammers. Oh wacht... dat doen we tegenwoordig wel.

Ik zeg overigens nergens dat alle moslims anti-westers zijn, maar de islam is wel de heersende ideologie voor de meeste moslims.
In je eerdere posting claim je dat hun gemeenschap anti-westers is. Verder heb je gelijk dat de islam onlosmakelijk verbonden is met hun cultuur, en dat dat ook geldt voor het christendom met betrekking tot het westen. Echter, ik heb nog weinig mensen zien beweren dat wanneer autochtone jongeren de boel kort en klein slaan in de stad of wanneer hooligans bakstenen naar de politie smijten, dat te wijten is aan onze christelijke roots.
pi_102710659
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:32 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Tweede generatie nieuwkomers, wat moet ik daaronder verstaan? 20 jaar geleden zal ik al met een turk en marokkaan in de klas, die waren nog de echte kinderen van een gastarbeider. Nooit waren er problemen met hun.

Het zijn juist de kinderen van die klasgenoten die nu de leeftijd van 10-15 hebben en zich en masse in bepaalde buurten op negatieve wijze profileren. Dat terwijl hun ouders dus gewoon Nederlands onderwijs hebben genoten.
Wat zeiden je oude klasgenoten toen je hen aansprak op het gedrag van hun terroriserende koters?
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_102711163
quote:
KoosVogels het volgende:[/b]

[..]

In je eerdere posting claim je dat hun gemeenschap anti-westers is.
Dat is het ook over het algemeen. Want het is islamitisch. Een feministische gemeenschap is over het algemeen anti-islamitisch want ze is feministisch.

quote:
Verder heb je gelijk dat de islam onlosmakelijk verbonden is met hun cultuur, en dat dat ook geldt voor het christendom met betrekking tot het westen. Echter, ik heb nog weinig mensen zien beweren dat wanneer autochtone jongeren de boel kort en klein slaan in de stad of wanneer hooligans bakstenen naar de politie smijten, dat te wijten is aan onze christelijke roots.
Dat komt dan ook niet onze christelijke roots. Maar wanneer hooligans de boel kort en klein slaan komt dat wel door hun voetbalcultuur.
pi_102712232
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:00 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Dat is het ook over het algemeen. Want het is islamitisch. Een feministische gemeenschap is over het algemeen anti-islamitisch want ze is feministisch.
Maar is het jodendom dan ook anti-westers? Sterker, is het christendom dan zelfs niet anti-westers?

quote:
Dat komt dan ook niet onze christelijke roots. Maar wanneer hooligans de boel kort en klein slaan komt dat wel door hun voetbalcultuur.
En wanneer Nederlandse jochies in een of ander christelijk gat een dorpsgenootje kort en klein slaan of drugs dealen, is dat dan te wijten aan onze christelijke achtergrond?
pi_102714508
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Echter, ik heb nog weinig mensen zien beweren dat wanneer autochtone jongeren de boel kort en klein slaan in de stad of wanneer hooligans bakstenen naar de politie smijten, dat te wijten is aan onze christelijke roots.
Dat gezeur altijd over hooligans, bij provincieclubs in ere- en eerste divisie buiten de rampstad is er, week in week uit, werkelijk waar niks aan de hand. Je kunt als gezin met kleine kinderen probleemloos bij vrijwel iedere BVO iedere tribune op zonder ook maar één seconde voor jouw eigen veiligheid of die van je kinderen te hoeven vrezen. Alsof je, iedere keer dat je stadion levend verlaat, God op je blote knieën mag danken... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_102714863
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In je eerdere posting claim je dat hun gemeenschap anti-westers is. Verder heb je gelijk dat de islam onlosmakelijk verbonden is met hun cultuur, en dat dat ook geldt voor het christendom met betrekking tot het westen. Echter, ik heb nog weinig mensen zien beweren dat wanneer autochtone jongeren de boel kort en klein slaan in de stad of wanneer hooligans bakstenen naar de politie smijten, dat te wijten is aan onze christelijke roots.
Volgens mij is dit de laatste voetbal rel ooit in Nederland:

http://www.depers.nl/User(...)%20marokko%20019.jpg

Zegt ookal weer wat he :).

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:20:14 ]
pi_102714930
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:00 schreef Droomert het volgende:

[..]

Volgens mij is dit de laatste voetbal rel ooit in Nederland:

[ afbeelding ]

Zegt ookal weer wat he :).
De laatste voetbalrel? Niks meegekregen van die Feyenoord-supporters die een pand bestormden waar het bestuur van hun cluppie zat te vergaderen?
pi_102714968
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat gezeur altijd over hooligans, bij provincieclubs in ere- en eerste divisie buiten de rampstad is er, week in week uit, werkelijk waar niks aan de hand. Je kunt als gezin met kleine kinderen probleemloos bij vrijwel iedere BVO iedere tribune op zonder ook maar één seconde voor jouw eigen veiligheid of die van je kinderen te hoeven vrezen. Alsof je, iedere keer dat je stadion levend verlaat, God op je blote knieën mag danken... :')
Net of je telkens voor je leven moet vrezen als je een groepje Marokkanen tegen het lijf loopt.
pi_102715013
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De laatste voetbalrel? Niks meegekregen van die Feyenoord-supporters die een pand bestormden waar het bestuur van hun cluppie zat te vergaderen?
Poeh, toen was ook de hele stad kort en klein geslagen.
pi_102715060
Tevens is de randstad ook niet het beste voorbeeld.
pi_102715450
Ik vraag me toch af waarom dit soort incidenten nooit als racisme op worden geschreven.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:12:06 #116
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102715621
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:20 schreef 2030rd het volgende:
Het ligt wel degelijk aan de islam. Ik zie sommigen het al proberen te verklaren via de sociaal economische situatie. Dat is een standaard stuiptrekking van hen die eigenlijk niks van de islam weten, en dus maar scheve vergelijkingen gaan trekken met andere groepen. In de VS gaat het ook niet beter met moslims. Het gaat nergens beter, alleen maar berg afwaarts eigenlijk. En al zou het economisch beter met ze gaan dan is dat een nog groter probleem. Een anti-Westerse gemeenschap met veel invloed is immers nog minder wenselijk. Als je dit ziet als een sociaal economisch probleem dan is de logische oplossing om er geld in te pompen en ze op weg te helpen, en dan vergroot je dit probleem inderdaad.
Als we dit de afgelopen 50 jaar met neo nazis hadden gedaan dan zou oorlog ook niet lang meer op zich laten wachten.
Kampers doen het ook overal slecht.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:13:12 #117
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102715701
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:09 schreef Droomert het volgende:
Ik vraag me toch af waarom dit soort incidenten nooit als racisme op worden geschreven.
Dat zouden ze dizkrimanazi vinden.
pi_102716165
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Net of je telkens voor je leven moet vrezen als je een groepje Marokkanen tegen het lijf loopt.
Blijkbaar moet je als "zwakkere" (lees: gehandicapte, zieke, bejaarde of jong meisje) wel vrezen voor je gezondheid als je in een wijk woont waar een groep losgeslagen, sissende Ali B. lookalikes de dienst uitmaakt...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_102717850
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:02 schreef Droomert het volgende:

[..]

Poeh, toen was ook de hele stad kort en klein geslagen.
Kampioenschap van Ajax in Amsterdam was ook weer een duur feestje ;)
pi_102721024
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:35 schreef 2030rd het volgende:
Het gaat om Marokkanen, en dat zijn moslims. Waarom zitten er uberhaupt zoveel in de criminaliteit? Ze zijn anti-Westers omdat de islam dat leert. Alles vloeit daaruit voort.
Ik vind deze opvattingen veel te kort door de bocht. Jeugdbendes hoeven niet per definitie uit alleen Marokkanen te bestaan. Ook hoeven ze niet persé anti-westers te zijn. Evenmin zijn moslims per definitie anti-westers; dat geldt vooral voor mensen die er zo hun interpretatie op nahouden. Dat is inherent aan religie: selectief shoppen in je koran (of Bijbel) en alleen datgene (willen) lezen wat in jouw straatje past.

Voor de goede orde: ik zeg niet dat de islam hier nul komma nul mee heeft te maken, maar ik zie de invloed van de islam op dit soort taferelen meer als een bijrol. Het gaat volgens mij om heel andere zaken: de machocultuur op straat (het stoer doen, erbij willen horen, macht uitstralen en ook daadwerkelijk opofferen), een soort broeder-gedrag.

Ook speelt slechte opvoeding een rol en daar mogen we onszelf als land ook nodige aanrekenen: we zijn jarenlang veel te tolerant geweest, onder meer richting ouders die hun kinderen slecht opvoeden, soms amper de Nederlandse taal spreken en vaak niet half weten wat hun zoons op straat allemaal uitspoken.
pi_102723050
quote:
'Broertjes van Haagse jeugdbendeleden uit huis gezet'
Laatste update: 5 oktober 2011 06:40 info

AMSTERDAM - De Haagse politie gaat broertjes en zusjes van jeugdbendeleden uit huis plaatsen als hun ouders hun kinderen niet op het rechte pad kunnen houden.

Zo moet worden voorkomen dat zij in de voetsporen treden van hun oudere familielid, zegt plaatsvervangend korpschef Paul van Musscher woensdag in De Telegraaf.
Dit is een van de 'keiharde' maatregelen die de politie met onder meer het Openbaar Ministerie en Jeugdzorg gaat nemen om de overlast van jeugdbendes aan te pakken. Daarnaast wordt al gekort op uitkeringen van jongeren die geld verdienen met illegale praktijken.

De politie is in gesprek met woningbouwverenigingen om families met kinderen die de buurt terroriseren uit huis te zetten. "De politie is de baas op straat", zegt Van Musscher.

Reactie
De maatregelen zijn een reactie op de pesterijen waar vooral bewoners van Haagse probleemwijken het slachtoffer van zijn.
In mei beloofde minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) al dat criminele jeugdbendes in heel het land binnen twee jaar 'keihard zijn aangepakt'. Hij kondigde toen een actieprogramma aan om politie, OM en gemeenten beter te laten samenwerken. Ook moesten preventie, straf en zorg beter op elkaar worden afgestemd.
Bron

Nou, we kunnen weer rustig slapen. De politie zet de broertjes van criminelen het huis uit omdat de ouders de verantwoordelijkheid niet nemen. Het lijkt me verstandig als ze hiermee ook de ouders verbieden enig contact te hebben met deze broertjes / zielen om zo de slechte invloeden van buitenaf te vermijden.

Dit vind ik dus een prima maatregel.

Van deze daarentegen val ik van mijn stoel:
quote:
Daarnaast wordt al gekort op uitkeringen van jongeren die geld verdienen met illegale praktijken.
Waarom, in hemelsnaam, krijgt dit rapalje van muzelmannen een uitkering? Onder keihard optreden versta ik niet het inhouden van een deel van de uitkering omdat je illegaal wat bijverdient. Dat gebeurt ook bij normale mensen die een uitkering hebben, daar worden de bijverdiensten ook van de uitkering afgetrokken.

Kan iemand de overheid uitleggen wat keihard betekent?
pi_102725393
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 08:33 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Bron

Nou, we kunnen weer rustig slapen. De politie zet de broertjes van criminelen het huis uit omdat de ouders de verantwoordelijkheid niet nemen. Het lijkt me verstandig als ze hiermee ook de ouders verbieden enig contact te hebben met deze broertjes / zielen om zo de slechte invloeden van buitenaf te vermijden.

Dit vind ik dus een prima maatregel.

Van deze daarentegen val ik van mijn stoel:

[..]

Waarom, in hemelsnaam, krijgt dit rapalje van muzelmannen een uitkering? Onder keihard optreden versta ik niet het inhouden van een deel van de uitkering omdat je illegaal wat bijverdient. Dat gebeurt ook bij normale mensen die een uitkering hebben, daar worden de bijverdiensten ook van de uitkering afgetrokken.

Kan iemand de overheid uitleggen wat keihard betekent?
Precies, wat nou korten op uitkering...afschaffen die uitkering!!
pi_102726077
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 01:45 schreef Elfletterig het volgende:

Voor de goede orde: ik zeg niet dat de islam hier nul komma nul mee heeft te maken, maar ik zie de invloed van de islam op dit soort taferelen meer als een bijrol. Het gaat volgens mij om heel andere zaken: de machocultuur op straat (het stoer doen, erbij willen horen, macht uitstralen en ook daadwerkelijk opofferen), een soort broeder-gedrag.

Ook speelt slechte opvoeding een rol en daar mogen we onszelf als land ook nodige aanrekenen: we zijn jarenlang veel te tolerant geweest, onder meer richting ouders die hun kinderen slecht opvoeden, soms amper de Nederlandse taal spreken en vaak niet half weten wat hun zoons op straat allemaal uitspoken.
En het machogedrag, de opvoeding, broeder-gedrag, jezelf opofferen heeft niks met de islamitische cultuur te maken?

Er is een oud islamitisch gezegde en het gaat als volgt: ik tegen mijn broer; ik en mijn broer tegen mijn neef; ik, mijn broer en mijn neef tegen de ander. En wij kaaskoppen zijn de ander.
pi_102726252
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:36 schreef 2030rd het volgende:

[..]

En het machogedrag, de opvoeding, broeder-gedrag, jezelf opofferen heeft niks met de islamitische cultuur te maken?

Er is een oud islamitisch gezegde en het gaat als volgt: ik tegen mijn broer; ik en mijn broer tegen mijn neef; ik, mijn broer en mijn neef tegen de ander. En wij kaaskoppen zijn de ander.
Dat is een gezegde van de Bedouin. Dat heeft niet per se te maken met de islam.
pi_102727061
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is een gezegde van de Bedouin. Dat heeft niet per se te maken met de islam.
Maar dat heeft er wel mee te maken, want in dat cultuurtje is de islam geboren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')