abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102667412
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:47 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Je snapt dat kindjes het product zijn van man en vrouw?
Je snapt dat die marokkaanse meiden van nu slim genoeg zijn om niet met de klootzakjes van nu te doppen? Die meiden zijn zo goed bezig, die laten zich gerust bevruchten door een succesvollere man.
pi_102667530
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:41 schreef samvirus het volgende:

[..]

Er is trouwens een grote misverstand over verhouding eerste tweede en "derde" generatie allochtonen. Zo'n 52% procent van bijv. de Marokkanen zijn van de tweede generatie, de rest is voornamelijke eerste generatie. Het aantal van de derde generatie wordt overal overschat. Vaak gelooft men dat die jongens op straat derde generatie zijn. Maar uiteindelijk zal de derde generatie juist veel beter geïntegreerd zijn dan alle vorigen door de steeds kleinere band met het thuisland, maar vooral de verbeterde economische positie.
We zullen zien. Het is geen kleine groep trouwens he, zoals in een ander (reeds gesloten topic) werd beweert: de meerderheid vd Marokkaanse jongens komt in contact met de politie op de verkeerde manier.

En dat zijn dan alleen nog degenen die opgepakt worden...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:52:38 #78
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102667633
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:48 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Je snapt dat die marokkaanse meiden van nu slim genoeg zijn om niet met de klootzakjes van nu te doppen? Die meiden zijn zo goed bezig, die laten zich gerust bevruchten door een succesvollere man.
Generaliseren..... genoeg marokkaanse meiden die wel met een marokkaan gaan. Zo zwart wit zoals jij stelt is niet realistisch.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_102667748
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:52 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Generaliseren..... genoeg marokkaanse meiden die wel met een marokkaan gaan. Zo zwart wit zoals jij stelt is niet realistisch.
Zijn die meiden dan toch niet zo slim en toekomstbewust als ze doen voorkomen? Dat zou jammer zijn, ik heb best een hoge pet van ze op.

Wat is er dan waar van de verhalen dat die marokkaanse prinsjes liever een vrouwtje hebben die nog luistert en doet wat een vrouw moet doen, het liefst ééntje uit het vaderland?
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:56:06 #80
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_102667847
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:54 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zijn die meiden dan toch niet zo slim en toekomstbewust als ze doen voorkomen? Dat zou jammer zijn, ik heb best een hoge pet van ze op.
Alsof die meiden 1 entiteit zijn :')
quote:
Wat is er dan waar van de verhalen dat die marokkaanse prinsjes liever een vrouwtje hebben die nog luistert en doet wat een vrouw moet doen, het liefst ééntje uit het vaderland?
Die zullen er vast zijn. Genoeg autochtone mannen die hetzelfde willen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:57:50 #81
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102667958
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:54 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Veel van dat straattuig gaat uiteindelijk het rechte pad op als ze uiteindelijk wat ouder worden waarna hun broertje het overneemt
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_102668291
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:56 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Alsof die meiden 1 entiteit zijn :')
Heb je nog meer trieste smileys in plaats van zinnige argumenten? De Marokkaanse meiden doen het gewoon stukken beter dan hun broertjes.
Onafhankelijke dames kiezen nu eenmaal niet vaak voor losers met strafbladen en foute vriendjes.
quote:
Die zullen er vast zijn. Genoeg autochtone mannen die hetzelfde willen.
En wat heeft dat hiermee te maken? Krijgen zij ook kinderen die zich zo weten te misdragen dat er elke dag wel een topic over wordt geopend?
  maandag 3 oktober 2011 @ 22:05:40 #83
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_102668444
Dat vriendje is ook niet bepaald een echte kerel als ik het zo lees. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_102668969
|
quote:
15s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat vriendje is ook niet bepaald een echte kerel als ik het zo lees. :{

Lekker relevant. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 3 oktober 2011 @ 22:18:51 #85
13462 BansheeBoy
pi_102669191
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:15 schreef Ferdo het volgende:
|

[..]

Lekker relevant. :')
Het had relevant kunnen zijn, maar hij mist ruggengraat. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  maandag 3 oktober 2011 @ 23:50:15 #86
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102673586
quote:
15s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het had relevant kunnen zijn, maar hij mist ruggengraat. :{

Nee hoor..

Hij snapt het juist prima; als hij ze hardhandig de tering in slaat heeft zn vrouw (en kind) een vader in het gevang.. Want zo'n man wil de politie graag oppakken :')
  maandag 3 oktober 2011 @ 23:59:03 #87
13462 BansheeBoy
pi_102673854
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 23:50 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee hoor..

Hij snapt het juist prima; als hij ze hardhandig de tering in slaat heeft zn vrouw (en kind) een vader in het gevang.. Want zo'n man wil de politie graag oppakken :')
Daar heb je een punt. :{

pi_102677919
quote:
De PVV heeft naar aanleiding van de affaire rond de weggetreiterde vrouw uit de Schilderswijk en het belaagde gezin uit Spoorwijk een interpellatiedebat in de gemeenteraad aangevraagd. Gerard Verspui van de PvdA in Den Haag zegt gisteren 'verschrikkelijk geschrokken' te zijn van het verhaal in Metro over de 31-jarige vrouw, die haar huis is ontvlucht. “Zo'n vrouw verdient een arm om haar heen en serieuze aandacht. Het had zo ver nooit mogen komen in Den Haag.”
Metro

De politiek is wakker geworden. Het zou me verbazen als ze uberhaupt weten waar de Delftselaan ligt.
pi_102678466
quote:
Gelukkig kon ik aantonen dat zijn blikschade niet matchte met dat eerdere deukje. Wel vond de politie het nodig om mij vanwege deze valse aangifte te dreigen dat als ik niet naar het bureau zou komen, zij mij kwamen halen.” Haar vriend: “Ik wou dat de politie ook zo krachtig op was getreden tegen dat tuig dat haar leven kapot heeft gemaakt. ‘Tja, dan had je maar niet in een islamitische wijk moeten gaan wonen’, zei een agent ons fijntjes.”
Het is allemaal niet waar.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102679587
Het ligt wel degelijk aan de islam. Ik zie sommigen het al proberen te verklaren via de sociaal economische situatie. Dat is een standaard stuiptrekking van hen die eigenlijk niks van de islam weten, en dus maar scheve vergelijkingen gaan trekken met andere groepen. In de VS gaat het ook niet beter met moslims. Het gaat nergens beter, alleen maar berg afwaarts eigenlijk. En al zou het economisch beter met ze gaan dan is dat een nog groter probleem. Een anti-Westerse gemeenschap met veel invloed is immers nog minder wenselijk. Als je dit ziet als een sociaal economisch probleem dan is de logische oplossing om er geld in te pompen en ze op weg te helpen, en dan vergroot je dit probleem inderdaad.
Als we dit de afgelopen 50 jaar met neo nazis hadden gedaan dan zou oorlog ook niet lang meer op zich laten wachten.
pi_102697991
In diezelfde Metro stond ook een artikel over een groep mensen die (ergens anders) een burgerwacht zijn begonnen tegen inbrekers omdat de politie er niets tegen deed.

En moet je dan eens zien hoe snel de politie ter plaatse is om je in te rekenen zodra je als burgerwacht maar 1 vinger uitsteekt naar zo'n groepje Marokkanen. Eigenrichting en racisme, dat is het dan.

Ze weten toch wie het zijn? Pak ze gewoon op en laat ze alle schade tot de laatste cent terugbetalen, desnoods in de vorm van gedwongen arbeid, hoe moeilijk is het nou.

Ik voorzie nog wel een 'burgeroorlog' in een aantal steden als het zo doorgaat. Dat is het logische gevolg als de politie geen bescherming meer kan of wil bieden aan de bevolking.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fleischmeister op 04-10-2011 18:28:44 ]
pi_102698969
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 18:22 schreef Henno het volgende:
Ik voorzie nog wel een 'burgeroorlog' in een aantal steden als het zo doorgaat. Dat is het logische gevolg als de politie geen bescherming meer kan of wil bieden aan de bevolking.
Lijkt mij niet een heel slechte onwikkeling, wie niet horen wil moet voelen. Plus dat justitie dan wellicht ziet dat de bevolking het écht zat is.
pi_102699552
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:20 schreef 2030rd het volgende:
Het ligt wel degelijk aan de islam. Ik zie sommigen het al proberen te verklaren via de sociaal economische situatie. Dat is een standaard stuiptrekking van hen die eigenlijk niks van de islam weten, en dus maar scheve vergelijkingen gaan trekken met andere groepen. In de VS gaat het ook niet beter met moslims. Het gaat nergens beter, alleen maar berg afwaarts eigenlijk. En al zou het economisch beter met ze gaan dan is dat een nog groter probleem. Een anti-Westerse gemeenschap met veel invloed is immers nog minder wenselijk. Als je dit ziet als een sociaal economisch probleem dan is de logische oplossing om er geld in te pompen en ze op weg te helpen, en dan vergroot je dit probleem inderdaad.
Als we dit de afgelopen 50 jaar met neo nazis hadden gedaan dan zou oorlog ook niet lang meer op zich laten wachten.
Ik zie hier de link met de islam niet zo. Als het om wegpesten van homo's gaat, zie ik de islam wél als element. Het Marokkaanse straattuig gaat daar mede toe over omdat de Koran homoseksualiteit veroordeelt.

Maar hier gaat het om een vrouw die getuige was van een misdrijf en vervolgens wordt geterroriseerd. Het werkelijke probleem is dat groepen criminele jongeren zich op straat onaantastbaar wanen. En dat laatste woord kun je 9 van de 10 keer weglaten: ze zijn namelijk onaantastbaar, want de politie doet liefst zo min mogelijk.

Ik ben het (helaas) met Henno eens. Vaker en vaker zullen wanhopige burgers het recht in eigen hand nemen, omdat de politie faalt. Handhaving van de openbare orde en veiligheid is niet aan het gemiddelde politiekorps besteed. Klachten worden niet serieus genomen, aangifte kun je amper doen.

Enkele incidenten van geflipte burgers zijn al bekend, zoals in Ondiep, waar een 54-jarige man herhaaldelijk bij de politie klaagde over overlast, nul op het rekest kreeg, op een bepaald moment flipte en met een mes in zijn handen op straat liep, waarna hij door de politie werd doodgeschoten. Agent vrijgesproken, maar over de achterliggende oorzaken - hoe het zo ver kon komen dat die man op straat stond te zwaaien met een mes - hoor je nooit meer iets.

Nou ja, wacht:

quote:
"In de Wijkvisie Ondiep staat dat Ondiep in het jaar 2015 omgevormd moet zijn tot een ‘stadsdorp met kansen voor de bewoners’. Hiermee bedoelen we: een veilige en geliefde buurt met de voordelen van dorp én stad, voor mensen van jong tot oud, met eengezinswoningen en appartementen in een mooie leefomgeving. Kortom, een wijk waar het goed toeven is voor iedereen."
We gooien er een paar mooie, positieve kreten tegenaan, we gooien wat oude flats plat, we zetten er wat nieuwe woningen neer. De wijk is weer geweldig 'leefbaar' en ondertussen zijn de problemen allang verplaatst naar een ander deel van de stad, waar hetzelfde ritueel zich herhaalt. Het werkelijke probleem is dat de politie jeugdbendes en ander crimineel tuig niet de baas kan. En als er al tuig wordt opgepakt, is er altijd nog een rechter die veel te soft straft.
pi_102700285
Interessante samenvatting van mediaberichten;

quote:
De ‘moleculaire burgeroorlog’

24 jan 2010

Het was weer een weekje met veel nieuws. De aardbeving op Haïti met de grote inzamelingsactie op donderdagavond en Geert Wilders die zich in de rechtszaal terugvond over een ‘mening’.

Op 19 juni 2000 schreef de eindredacteur, van het katern Letter en Geest van het dagblad Trouw, Jaffe Vink een brief aan zijn zeventienjarige dochter welke ontaardde in het boekje Brief aan mijn dochter, Een tocht door het pandemonium van seks en geweld ( Meulenhoff 2001)
In dit essay introduceert de schrijver de ‘moleculaire burgeroorlog’, een begrip van de duitse schrijver en dichter Hans Magnus Enzensberger.
Bedreiging, beroving, mishandeling, het permanente feest van driften. De botsing van culturen en het grote zwijgen van de politiek. Let wel, hij schreef het voor de opkomst van Pim Fortuyn!

Op de radio was in februari 2001 een fikse discussie bezig over dit boekje, oftewel, of Jaffe Vink dit wel allemaal kon zeggen. Alleen al hierom heb ik het boekje meteen gekocht.
De ‘moleculaire burgeroorlog’ is een oorlog die woedt in ‘onze’ straten, scholen, wijken. We zien ze wel, maar we praten er niet over, of we mogen er niet over praten. In 2005 vlogen er naar aanleiding van de rellen in de banlieus van Parijs in de Rotterdamse wijk Vreewijk vier wagens in brand en werden er elf beschadigd dmv Molotovcocktails. In hetzelfde weekend vloog er in de wijk Hillevliet een auto in brand, ook met een Molotovcocktail, één werd er tegen een woning aan gegooid. Getuigenverklaringen spraken over een groep van twintig jongeren met een Marokkaans uiterlijk.

In maart 2007 werd de Utrechtse wijk Ondiep hermetisch afgesloten. Aanleiding was een incident waarbij een politieagent een bewoner uit noodweer doodschoot. Zo’n 250 relschoppers trokken door de wijk en er werden zo’n 135 mensen gearresteerd voor overtreding van het samenscholingsverbod, openlijk geweldpleging en het verstoren van de openbare orde. De aanstichters van de rellen bleken later een groep van hangjongeren van Marokkaanse afkomst te zijn die al maanden voor overlast zorgden.

Januari 2008 gaat het weer fout in Utrecht, in de ‘Marokkaanse wijken’ Kanaleneiland en Overvecht breken rellen uit na de vertoning van de film Fitna. De bewoners verzetten zich hiertegen wat zich ontaard in een complete ‘wijkoorlog’ ( Bron; De Pers). Maar ook in Eindhoven en Roermond woeden er nu al jaren ‘wijkoorlogen’ tussen Nederlanders van Marokkaanse afkomst en andere culturen in de wijk.

Eind 2008 mocht er niet gesproken worden over ‘relschoppers’ in Gouda en het blijft nog steeds onduidelijk of ik de wijk Terweijde in Culemborg kan bezoeken. In september 2009 brak daar een ‘wijkoorlog’ uit die nu na vijf maanden nog niet is beëindigd.

Sinds ik het essay van Jaffe Vink heb gelezen is er eigenlijk de afgelopen tien jaar wel elk jaar veel nieuws over dit onderwerp. Laten we maar even afwachten wat de rechter bepaald, en we weten of we dit nog mogen lezen.

En Jaffe Vink?…..die hebben ze ontslagen.
pi_102700786
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:12 schreef Clan het volgende:
Interessante samenvatting van mediaberichten;
Zeker interessant. Temeer aangezien de problematiek alleen maar erger en erger lijkt te worden. Gaf het boek trouwens ook een antwoord op de vraag hoe het moet worden aangepakt? Strenger straffen? Iets anders? Opvoedkampen?
pi_102700807
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:12 schreef Clan het volgende:
In maart 2007 werd de Utrechtse wijk Ondiep hermetisch afgesloten. Aanleiding was een incident waarbij een politieagent een bewoner uit noodweer doodschoot. Zo’n 250 relschoppers trokken door de wijk en er werden zo’n 135 mensen gearresteerd voor overtreding van het samenscholingsverbod, openlijk geweldpleging en het verstoren van de openbare orde. De aanstichters van de rellen bleken later een groep van hangjongeren van Marokkaanse afkomst te zijn die al maanden voor overlast zorgden.

Dit Ondiepverhaal wordt altijd gretig aangegrepen door de usual suspects als een voorbeeld van autochtoon geweld maar dat laatste feit wordt altijd verzwegen, alsmede dat de gedode man na eeuwenlang geterroriseerd te zijn geweest door Marokkaans tuig verhaal ging halen en door een Marokkaanse agent doodgeschoten werd.
pi_102701711
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 18:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie hier de link met de islam niet zo. Als het om wegpesten van homo's gaat, zie ik de islam wél als element. Het Marokkaanse straattuig gaat daar mede toe over omdat de Koran homoseksualiteit veroordeelt.

Maar hier gaat het om een vrouw die getuige was van een misdrijf en vervolgens wordt geterroriseerd.
Het gaat om Marokkanen, en dat zijn moslims. Waarom zitten er uberhaupt zoveel in de criminaliteit? Ze zijn anti-Westers omdat de islam dat leert. Alles vloeit daaruit voort.
pi_102703165
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:35 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Het gaat om Marokkanen, en dat zijn moslims. Waarom zitten er uberhaupt zoveel in de criminaliteit? Ze zijn anti-Westers omdat de islam dat leert. Alles vloeit daaruit voort.
Niet elke Marokkaan is een moslim. Is elke Nederlander een christen?

Zoals onze premier Rutte al zei: de deislamisering lijkt een negatief effect te hebben, want het zijn juist de Marokkaantjes die de moskee mijden die voor overlast zorgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102706091
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet elke Marokkaan is een moslim. Is elke Nederlander een christen?

Zoals onze premier Rutte al zei: de deislamisering lijkt een negatief effect te hebben, want het zijn juist de Marokkaantjes die de moskee mijden die voor overlast zorgen.
Maar de cultuur is dus wel islamitisch, dat is het punt wat Seculas Statias ook tevergeefs probeerde te maken in deze rumoerige omgeving. Al ga je naar de moskee of niet, dat verandert niks aan je cultuur en ook je gemeenschap is nog steeds anti-Westers. En ik las ergens iets over die moskeeën en hun banden met criminelen. De imams werpen zich op als bemiddelaars, bruggenbouwers, ze gaan de politie voorlichten hoe om te gaan met moslims (sensitiviteitstraining) en erger nog, de politie gaat in de moskee ronselen voor nieuwe agenten. Het trekt de autoriteit weg van de staat naar de moskee. Criminaliteit van jeugd die niet in de moskee komt, wordt "gedoogd", want het verzwakt de niet-islamitische autoriteit en leidt ons ertoe concessies te doen richting de islam.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:48:17 #100
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102706425
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:42 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Maar de cultuur is dus wel islamitisch, dat is het punt wat Seculas Statias ook tevergeefs probeerde te maken in deze rumoerige omgeving. Al ga je naar de moskee of niet, dat verandert niks aan je cultuur en ook je gemeenschap is nog steeds anti-Westers. En ik las ergens iets over die moskeeën en hun banden met criminelen. De imams werpen zich op als bemiddelaars, bruggenbouwers, ze gaan de politie voorlichten hoe om te gaan met moslims (sensitiviteitstraining) en erger nog, de politie gaat in de moskee ronselen voor nieuwe agenten. Het trekt de autoriteit weg van de staat naar de moskee. Criminaliteit van jeugd die niet in de moskee komt, wordt "gedoogd", want het verzwakt de niet-islamitische autoriteit en leidt ons ertoe concessies te doen richting de islam.
Hoe veel van die "islamitische cultuur" blijft over wanneer je de religie verwijderd? Het is gewoon cultuur en combinatie van goddeloosheid en monkey see monkey do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')