abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102727210
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:05 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Maar dat heeft er wel mee te maken, want in dat cultuurtje is de islam geboren.
De Bedouin zijn een nomadenvolk dat er heel andere gewoonten op nahoudt dan de andere bewoners van het gebied. De kloof tussen de Bedouin en de 'normale' Egyptenaren is bijvoorbeeld gigantisch. Je kunt niet stellen dat wanneer de Bedouin een dergelijke gezegde hebben, dat die vlieger automatisch ook op gaat voor de andere aanhangers van de islam. Je snapt het verschil toch wel, hoop ik? Je kunt niet alles en iedereen op een hoop gooien. Het Midden-Oosten is geen eenheidsworst. Alles behalve.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 05-10-2011 12:07:08 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102727241
Maar ik hoop wel dat die gezinnen nu niet dood gaan van de honger, ik heb wel medelijden met ze, zomaar gekort worden op hun uitkering omdat zoonlief crimineel is.

Hoe halen ze het in hun hoofd, schande!
pi_102727353
quote:
99s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Maar ik hoop wel dat die gezinnen nu niet dood gaan van de honger, ik heb wel medelijden met ze, zomaar gekort worden op hun uitkering omdat zoonlief crimineel is.

Hoe halen ze het in hun hoofd, schande!
Alleen de zoons worden gekort, pa & ma krijgen gewoon nog gratis geld.
pi_102728801
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Bedouin zijn een nomadenvolk dat er heel andere gewoonten op nahoudt dan de andere bewoners van het gebied. De kloof tussen de Bedouin en de 'normale' Egyptenaren is bijvoorbeeld gigantisch. Je kunt stellen dat wanneer de Bedouin een dergelijke gezegde hebben, dat die vlieger automatisch ook op gaat voor de andere aanhangers van de islam. Je snapt het verschil toch wel, hoop ik? Je kunt niet alles en iedereen op een hoop gooien. Het Midden-Oosten is geen eenheidsworst. Alles behalve.
Dat snap ik ook wel. Desondanks is de islam wel degelijk in die stammencultuur geboren en ermee doordrenkt. Hoe je de andere stam eruit concurreert is zo'n beetje de hele gedachte achter de islam.
pi_102729137
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:57 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel. Desondanks is de islam wel degelijk in die stammencultuur geboren en ermee doordrenkt. Hoe je de andere stam eruit concurreert is zo'n beetje de hele gedachte achter de islam.
Overigens zijn de Bedouin over het algemeen aardige en rustige mensen.
pi_102729662
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens zijn de Bedouin over het algemeen aardige en rustige mensen.
Dat kan best, ik zeg ook nergens dat zij en alle moslims kwaadaardig zijn. Wat misschien moeilijk te bevatten is, is dat vriendelijk gedrag prima te combineren is met een problematische ideologie. De meeste communisten zijn vast ook hele aardig mensen, net zoals de Duitsers in WOII dat gewoon ook waren. Ze zijn vriendelijk, alleen volgen een ideologie en regels die desastreus zijn. Ik haal er maar eens een quote van Churchill bij:

"Individual Moslems may show splendid qualities. Thousands become the brave and loyal soldiers of the Queen: all know how to die. But the influence of the religion paralyses the social development of those who follow it. No stronger retrograde force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science — the science against which it had vainly struggled — the civilization of modern Europe might fall, as fell the civilization of ancient Rome.

— The River War: An Account of the Reconquest of Sudan"

Overigens als ik mij niet vergis, zijn de Bedouin vandaag de dag bezig met oliepijpjes opblazen richting Israel.
pi_102729864
De Bedouin zijn heden ten dage vooral bezig met op poten zetten van woestijnsafari's voor toeristen en kamelenritjes.

Overigens hartstikke leuk hoor, zo'n quote van Churchill, maar de man was ook een overtuigd antisemiet. Churchill aanhalen is een misplaatst autoriteitsargument.

Doe gewoon niet zo ontzettend moeilijk en beoordeel mensen op hun daden. Als moslims gewoon een normaal leven kunnen lijden in Nederland, dan is dat toch prima? En als Marokkaanse jochie zich misdragen, dan behoren zij te worden aangepakt. Het is zo simpel.
pi_102729968
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
De Bedouin zijn heden ten dage vooral bezig met op poten zetten van woestijnsafari's voor toeristen en kamelenritjes.

Overigens hartstikke leuk hoor, zo'n quote van Churchill, maar de man was ook een overtuigd antisemiet. Churchill aanhalen is een misplaatst autoriteitsargument.

Doe gewoon niet zo ontzettend moeilijk en beoordeel mensen op hun daden. Als moslims gewoon een normaal leven kunnen lijden in Nederland, dan is dat toch prima? En als Marokkaanse jochie zich misdragen, dan behoren zij te worden aangepakt. Het is zo simpel.
Ja, dat is prima als moslims dat doen. En mensen die daadwerkelijk problemen met de islamitische cultuur aan willen pakken, die hebben dan ook gewoon het beste voor met moslims. Dus waarom zo moeilijk doen tegen hen?
pi_102730054
quote:

Geniaal Koosie! Dat niemand dat eerder bedacht heeft! Waarom doen ze dat niet dan?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102730071
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Geniaal Koosie! Dat niemand dat eerder bedacht heeft! Waarom doen ze dat niet dan?
Vraag dat aan je vrienden bij de politie.
pi_102730360
quote:
Als moslims gewoon een normaal leven kunnen lijden in Nederland, dan is dat toch prima? En als Marokkaanse jochie zich misdragen, dan behoren zij te worden aangepakt. Het is zo simpel.
Is het overigens ook prima als communisten en nazis gewoon heel goed mee gaan draaien hier, lekker overal aan meedoen, misschien zelfs in de elite van het bedrijfsleven en de politiek? Laten we niet moeilijk doen, en een oogje dichtknijpen voor hun politieke idealen, want ze zijn gewoon vriendelijk.
pi_102730445
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:45 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Is het overigens ook prima als communisten en nazis gewoon heel goed mee gaan draaien hier, lekker overal aan meedoen, misschien zelfs in de elite van het bedrijfsleven en de politiek? Laten we niet moeilijk doen, en een oogje dichtknijpen voor hun politieke idealen, want ze zijn gewoon vriendelijk.
Ja hoor. Pas als de nazi's in kwestie in de hoedanigheid van Kamerlid oproepen om alle joden te doden, wordt het een probleem. Als iemand er antisemitische ideeen op nahoudt dan zullen hij en ik nooit vrienden worden, maar zolang hij niet oproept om mensen om te leggen, is er mijns inziens weinig aan de hand.

Kijk, als een Aboutaleb plots zegt dat homo's vermoord moeten worden, dan moet hij opstappen als burgemeester.
pi_102730520
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja hoor. Pas als de nazi's in kwestie in de hoedanigheid van Kamerlid oproepen om alle joden te doden, wordt het een probleem. Als iemand er antisemitische ideeen op nahoudt dan zullen hij en ik nooit vrienden worden, maar zolang hij niet oproept om mensen om te leggen, is er mijns inziens weinig aan de hand.

Kijk, als een Aboutaleb plots zegt dat homo's vermoord moeten worden, dan moet hij opstappen als burgemeester.
Denk je niet dat het een beetje te laat is, wanneer zo'n beweging zich overal al gevestigd heeft? Wat begin je er dan nog tegen?
pi_102730627
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:50 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Denk je niet dat het een beetje te laat is, wanneer zo'n beweging zich overal al gevestigd heeft? Wat begin je er dan nog tegen?
Ja sorry, maar ik ben geen voorstander van een gedachtenpolitie. Dat is een risico dat we moeten nemen.
pi_102730801
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja sorry, maar ik ben geen voorstander van een gedachtenpolitie. Dat is een risico dat we moeten nemen.
Dat is geen gedachtepolitie, dat is gewoon de vrijemarkt van ideeën: je mag ze hebben, en je mag ze bekritiseren. Je gaat geen oogje dichtknijpen bij dit soort idealen omdat je zo nodig "aardig" wil zijn.
pi_102730883
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:00 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Dat is geen gedachtepolitie, dat is gewoon de vrijemarkt van ideeën: je mag ze hebben, en je mag ze bekritiseren. Je gaat geen oogje dichtknijpen bij dit soort idealen omdat je zo nodig "aardig" wil zijn.
Ik heb dan ook niks tegen een gezonde portie kritiek.
pi_102730984
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Whehe hypocriet zeg. je zat wat te hopen dat Wilders veroordeeld werd.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102731275
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd vind je het "ontzettend moeilijk doen" als mensen wel kritiek hebben op de islamitische idealen. Toch zal een hoop ellende voorkomen kunnen worden als we ontzettend moeilijk hierover blijven doen.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 13:14:18 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_102731324
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dan wel selectief ;)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:26:05 #145
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_102731741
quote:
Overigens hartstikke leuk hoor, zo'n quote van Churchill, maar de man was ook een overtuigd antisemiet.
Wat is dit nu weer voor onzin?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:30:38 #146
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_102731880
Overigens is de Islam vooral een stedelijk verschijnsel, bedoeld om de Bedoeienen te verfijnen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_102732130
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:44:41 #148
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102732435
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:22 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Dat kan best, ik zeg ook nergens dat zij en alle moslims kwaadaardig zijn. Wat misschien moeilijk te bevatten is, is dat vriendelijk gedrag prima te combineren is met een problematische ideologie. De meeste communisten zijn vast ook hele aardig mensen, net zoals de Duitsers in WOII dat gewoon ook waren. Ze zijn vriendelijk, alleen volgen een ideologie en regels die desastreus zijn. Ik haal er maar eens een quote van Churchill bij:

"Individual Moslems may show splendid qualities. Thousands become the brave and loyal soldiers of the Queen: all know how to die. But the influence of the religion paralyses the social development of those who follow it. No stronger retrograde force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and proselytizing faith. It has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science — the science against which it had vainly struggled — the civilization of modern Europe might fall, as fell the civilization of ancient Rome.

— The River War: An Account of the Reconquest of Sudan"

Overigens als ik mij niet vergis, zijn de Bedouin vandaag de dag bezig met oliepijpjes opblazen richting Israel.
Churchill :') , hij zelf is de rede dat Iran zo kut is geworden:
http://en.wikipedia.org/wiki/1953_Iranian_coup_d%27%C3%A9tat
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_102732768
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik heb mij herhaaldelijk uitgesproken tegen een veroordeling van Wilders. Ik weet dat jullie mij graag in de hoek van de aanklagers willen zetten, maar helaas, ik heb altijd gezegd dat ik Wilders' woorden weliswaar hekel, maar dat hij mijns inziens niet strafbaar bezig is.
pi_102732855
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoezo selectief? Er is niets mis met kritiek op de islam, dat heb ik ook nooit beweerd. Sterker, ik vind het een kut-religie. De enige reden dat ik voor moslims in de bres spring is omdat mensen zoals Wilders allerlei rare voorstellen laten voortvloeien uit hun aversie jegens de islam. Een bouwstop voor moskeeen? En kopvoddentax? Hoofddoekjes verbieden in overheidsgebouwen? Een koranverbod? Een boerkaverbod? Een minarettenverbod? Ben ik nog iets vergeten?

Daar verzet ik mij tegen. Wat iemand verder vindt van de islam moet hij of zij lekker zelf weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')