abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102732856
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:44 schreef samvirus het volgende:

[..]

Churchill :') , hij zelf is de rede dat Iran zo kut is geworden:
http://en.wikipedia.org/wiki/1953_Iranian_coup_d%27%C3%A9tat
Nee, dat ligt toch echt aan de islam.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:01:23 #152
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102733004
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:57 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Nee, dat ligt toch echt aan de islam.
Het helpt wel wanneer een land een democratische regering omverwerpt om olie, dan wordt je wel boos op de VK en US.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_102733042
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoezo selectief? Er is niets mis met kritiek op de islam, dat heb ik ook nooit beweerd. Sterker, ik vind het een kut-religie. De enige reden dat ik voor moslims in de bres spring is omdat mensen zoals Wilders allerlei rare voorstellen laten voortvloeien uit hun aversie jegens de islam. Een bouwstop voor moskeeen? En kopvoddentax? Hoofddoekjes verbieden in overheidsgebouwen? Een koranverbod? Een boerkaverbod? Een minarettenverbod? Ben ik nog iets vergeten?

Daar verzet ik mij tegen. Wat iemand verder vindt van de islam moet hij of zij lekker zelf weten.
En nu nog even uitleggen waarom die voorstellen raar zijn. Ben het niet met alle voorstellen eens, maar de islam is gewoon niet geschikt om zich te verspreiden hier. We kunnen de islam heel politiek correct blijven zien als een religie en het allerlei vrijheden geven, maar het is beter om het te behandelen voor wat het werkelijk is: een totalitaire politieke beweging.
pi_102733073
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:01 schreef samvirus het volgende:

[..]

Het helpt wel wanneer een land een democratische regering omverwerpt om olie, dan wordt je wel boos op de VK en US.
Andere tijden. De geschiedenis begon ook niet met het omverwerpen van dat regime. Daarvoor hebben we toch echt eeuwenlang oorlog gevoerd tegen islamitische legers die Europa probeerden over te nemen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:05:08 #155
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102733125
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vraag dat aan je vrienden bij de politie.
Antwoord: waar moet je ze laten?
pi_102733200
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:02 schreef 2030rd het volgende:

[..]

En nu nog even uitleggen waarom die voorstellen raar zijn. Ben het niet met alle voorstellen eens, maar de islam is gewoon niet geschikt om zich te verspreiden hier. We kunnen de islam heel politiek correct blijven zien als een religie en het allerlei vrijheden geven, maar het is beter om het te behandelen voor wat het werkelijk is: een totalitaire politieke beweging.
Weet je wat het is,=nee=Ik ben aanhanger van het liberalisme en geloof sterk in de vrijheden die onze maatschappij ons gunt. Wanneer mensen uit andere delen van de wereld hier komen wonen, moeten zij in mijn optiek dezelfde vrijheden genieten. Dat houdt in dat ook moslims hun geloof hier moeten kunnen belijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:30:00 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102733712
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet je wat het is, =nee=? Ik ben aanhanger van het liberalisme en geloof sterk in de vrijheden die onze maatschappij ons gunt. Wanneer mensen uit andere delen van de wereld hier komen wonen, moeten zij in mijn optiek dezelfde vrijheden genieten. Dat houdt in dat ook moslims hun geloof hier moeten kunnen belijden.
Maar dat is het nu juist: wij geven hier totalitaire ideologieen NIET de vrijheid. Dus als wij de islam die vrijheid ook niet geven, dan geven wij het een gelijke behandeling. Blijkbaar wil jij uitheemse culturen een andere behandeling geven en knijp je graag een oogje dicht omdat ze misschien een ander kleurtje hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:30:41 ]
pi_102733929
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:23 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Maar dat is het nu juist: wij geven hier totalitaire ideologieen NIET de vrijheid. Dus als wij de islam die vrijheid ook niet geven, dan geven wij het een gelijke behandeling. Blijkbaar wil jij uitheemse culturen een andere behandeling geven en knijp je graag een oogje dicht omdat ze misschien een ander kleurtje hebben.
Wij geven hier totalitaire ideologieën wel degelijk de zelfde vrijheden als de rest zolang zij zich maar aan de wet houden. Nederland heeft jaren lang gewoon een communistische partij gehad die gewoon in de kamer zat. Er zijn ook ruim voldoende neonazi clubjes hier in Nederland actief. Zolang deze clubjes zich aan de wet houden kunnen ze hier gewoon bestaan ondanks dat hun ideeën afwijken van wat door de meerderheid van het volk als acceptabel wordt gezien.
pi_102733941
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:23 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Ik beschouw de islam niet als een totalitaire ideologie, maar als een religie, maar laat ik voor het gemak het spelletje even meespelen. Wij geven ideologieen wel degelijk de vrijheid. Iemand kan niet worden opgepakt, simpelweg omdat diegene aanhanger is van het nazisme. Het staat mensen met nazi-achtige ideeen ook vrij om bij elkaar te komen en hun krankzinnige ideeen uit te wisselen. Ook communisten krijgen de vrijheid om hun gedachtegoed aan te hangen en zelfs uit te dragen.

En nee, ik wil helemaal geen oogje dichtknijpen, want wat mij betreft geldt dat voor alle ideologieen. We wonen in een vrij land waar we de vrijheid van meningsuiting genieten. Hoe abject die mening is, doet daar niets aan af. Wel wordt paal en perk gesteld aan haatzaaien. Dat is ook de reden dat imams die oproepen tot haat worden aangepakt. Maar een moslim is niet per definitie een haatzaaier.

Goed, nu heb ik het spelletje even meegespeeld en zal ik je vertellen hoe ik erover denk. Ik zet de islam op een lijn met het christendom, het joden, het boeddhisme en noem maar op. Het is een religie en in dit land genieten ingezeten vrijheid van godsdienst. Het staat mensen vrij om hun malle godje te vereren. Als daar een moskee, synagoge, keppel, kerk, kruis of weet ik het wat bij hoort, dan so be it.

Maar goed, ik gun bewegingen die buitenlanders hekelen ook hun vrijheid. Een NVU mag van mij roepen dat zij buitenlanders kut vinden en dat Nederland enkel voor de Nederlanders dient te zijn. Prima, zolang maar niet wordt opgeroepen tot moord en doodslag.
pi_102734242
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:30 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Wij geven hier totalitaire ideologieën wel degelijk de zelfde vrijheden als de rest zolang zij zich maar aan de wet houden. Nederland heeft jaren lang gewoon een communistische partij gehad die gewoon in de kamer zat. Er zijn ook ruim voldoende neonazi clubjes hier in Nederland actief. Zolang deze clubjes zich aan de wet houden kunnen ze hier gewoon bestaan ondanks dat hun ideeën afwijken van wat door de meerderheid van het volk als acceptabel wordt gezien.
Maar we geven ze niet de vrijheid van religie. Met het nazisme en communisme hebben we gelukkig genoeg ervaring om ons te herinneren dat dat gevaarlijke systemen zijn, en er is daarom geen schijn van kans dat deze eeuw nog eens populair wordt. Met de islam is dat niet het geval, en bovendien is het ook nog eens een mix van religie en politiek. We zijn zo arrogant om te denken dat ons huidige stelsel van wetten hiertegen bestand is.
pi_102734385
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik beschouw de islam niet als een totalitaire ideologie, maar als een religie, maar laat ik voor het gemak het spelletje even meespelen.
Dit is geen spelletje. Alsof critici van de islam dit uit hun duim zuigen. Alleen mensen die vrij weinig of niks van de islam weten en lekker "lief" willen zijn, houden stug vol dat de islam gewoon een religie is. Die zijn zo naief om te denken dat het een soort christendom is. Probeer je eens voor te stellen als we het communisme als een soort christendom hadden gezien.

quote:
Wij geven ideologieen wel degelijk de vrijheid. Iemand kan niet worden opgepakt, simpelweg omdat diegene aanhanger is van het nazisme. Het staat mensen met nazi-achtige ideeen ook vrij om bij elkaar te komen en hun krankzinnige ideeen uit te wisselen. Ook communisten krijgen de vrijheid om hun gedachtegoed aan te hangen en zelfs uit te dragen.
En waar ligt de grens? Mag het land vol met nazi centra en nazi scholen gebouwd worden, omdat jij "liberaal" bent? Dit is een gevalletje van je geest zover openzetten dat die eruit valt.
pi_102734408
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:39 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Maar we geven ze niet de vrijheid van religie. Met het nazisme en communisme hebben we gelukkig genoeg ervaring om ons te herinneren dat dat gevaarlijke systemen zijn, en er is daarom geen schijn van kans dat deze eeuw nog eens populair wordt. Met de islam is dat niet het geval, en bovendien is het ook nog eens een mix van religie en politiek. We zijn zo arrogant om te denken dat ons huidige stelsel van wetten hiertegen bestand is.
Vanwaar die angst? Wat voor redenen heb jij om te geloven dat de islam een gevaar vormt voor ons huidige stelsel? Ik denk, net als Bolkesteijn, dat het westerse liberalisme een groter gevaar vormt voor de islam dan de islam voor ons. Wat wijst erop dat de islam invloed uit kan oefenen in ons land?
pi_102734459
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vanwaar die angst? Wat voor redenen heb jij om te geloven dat de islam een gevaar vormt voor ons huidige stelsel? Ik denk, net als Bolkesteijn, dat het westerse liberalisme een groter gevaar vormt voor de islam dan de islam voor ons. Wat wijst erop dat de islam invloed uit kan oefenen in ons land?
Inzicht, kennis, ervaring. Kijk naar de wereld om je heen. Waar is het met de islam zo verlopen als jij hoopt dat het hier gaat lopen? Ik hoop ook dat het goedkomt, maar dat komt het alleen als je het behandeld voor wat het nu werkelijk is, ipv voor wat je hoopt dat het ooit gaat worden.
Oja, angst zou ik het niet noemen. Noem het van goede wil.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 14:46:14 #164
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102734504
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat een neuroot als Wilders voor enkel een gedachtegang voor de rechter komt en haatzaaiende imams geen strobreed in de weg gelegd worden.

Need to say more?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_102734542
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:43 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Dit is geen spelletje. Alsof critici van de islam dit uit hun duim zuigen. Alleen mensen die vrij weinig of niks van de islam weten en lekker "lief" willen zijn, houden stug vol dat de islam gewoon een religie is. Die zijn zo naief om te denken dat het een soort christendom is. Probeer je eens voor te stellen als we het communisme als een soort christendom hadden gezien.
Ik beroep mij slechts op feiten. Ook ik besef dat de islam minder frisse kanten heeft en ik vind religie alles behalve lief. Maar ik houd mij bezig met de realiteit, niet met spookbeelden. Wat ik zie zijn moslims die op vrijdag de moskee bezoeken en van wie de doorsnee Nederlander geen last heeft. Ook zie ik Marokkaanse kutventjes die de straat op stelten zetten, maar een strijd voeren tegen de islam zal daar niets aan veranderen. Van een totalitaire ideologie die ons manier van leven omver wil werpen, merk ik tot dusver niets.

quote:
En waar ligt de grens? Mag het land vol met nazi centra en nazi scholen gebouwd worden, omdat jij "liberaal" bent? Dit is een gevalletje van je geest zover openzetten dat die eruit valt.
De ironie wil natuurlijk dat jij de ideologie adopteert aan welke je zo'n hekel hebt.
pi_102734558
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:46 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat een neuroot als Wilders voor enkel een gedachtegang voor de rechter komt en haatzaaiende imams geen strobreed in de weg gelegd worden.

Need to say more?
Is de beste man veroordeeld?
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 14:48:52 #167
341203 3-voud
pi_102734610
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is de beste man veroordeeld?
Oogkleppen dus. En dat vraagt dan aan anderen waarom ze vol angst zitten.
pi_102734699
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:48 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Oogkleppen dus. En dat vraagt dan aan anderen waarom ze vol angst zitten.
In ons land hebben ingezeten de vrijheid om anderen aan te klagen. Zij moeten dan een aanklacht formuleren. Dat is gebeurd, en ondanks dat het OM weinig trek had in een rechtszaak, is die er toch gekomen. Uiteindelijk bepaalde de rechter dat Wilders niet strafbaar bezig was.

Wat is nou precies het probleem?
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 14:53:21 #169
341203 3-voud
pi_102734774
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In ons land hebben ingezeten de vrijheid om anderen aan te klagen. Zij moeten dan een aanklacht formuleren. Dat is gebeurd, en ondanks dat het OM weinig trek had in een rechtszaak, is die er toch gekomen. Uiteindelijk bepaalde de rechter dat Wilders niet strafbaar bezig was.

Wat is nou precies het probleem?
Zon zaak had direct ontvankelijk verklaard moeten worden zoals bepaalde imams ook direct lachend de deur gewezen wordt. Toch zette men dit voort.
Hense mijn eerdere uitspraak.
pi_102734888
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:53 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zon zaak had direct ontvankelijk verklaard moeten worden zoals bepaalde imams ook direct lachend de deur gewezen wordt. Toch zette men dit voort.
Hense mijn eerdere uitspraak.
Ik meen dat er de laatste jaren verschillende imams zijn uitgezet. Maar goed, maakt verder ook niet uit. En het is ook niet mijn bedoeling om imams die haat zaaien vrij te pleiten, integendeel. Kijk, als het aan mij lag dan was die rechtszaak tegen Wilders er ook nooit gekomen, maar blijkbaar hadden de aanklagers voldoende aanklachten om er een zaak van te maken. Zo werkt onze rechtsgang nou eenmaal.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 14:58:20 #171
341203 3-voud
pi_102734977
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
Kijk, als het aan mij lag dan was die rechtszaak tegen Wilders er ook nooit gekomen, maar blijkbaar hadden de aanklagers voldoende aanklachten om er een zaak van te maken. Zo werkt onze rechtsgang nou eenmaal.
Het is in onze rechtsstaat wel standaard dat elke zaak bekeken wordt naar haalbaarheid. Dus het verzoek kan altijd ingediend worden, het ontvankelijk verklaren is dan de taak aan de rechter voor de zitting begint. En dat had in deze moeten gebeuren.
pi_102735100
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:58 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het is in onze rechtsstaat wel standaard dat elke zaak bekeken wordt naar haalbaarheid. Dus het verzoek kan altijd ingediend worden, het ontvankelijk verklaren is dan de taak aan de rechter voor de zitting begint. En dat had in deze moeten gebeuren.
Tsja, dat ben ik met je eens. Maar welke conclusies wens jij hieraan te verbinden?
pi_102735212
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:58 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Waarom ? Er is nu een uitspraak die men niet geheel had verwacht - namelijk "politici mogen meer dan gewone burgers".
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 15:09:04 #174
341203 3-voud
pi_102735407
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, dat ben ik met je eens. Maar welke conclusies wens jij hieraan te verbinden?
Zoals ik al zei:

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:46 schreef 3-voud het volgende:

Need to say more?
pi_102735508
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik beroep mij slechts op feiten.
Feit: de islam leert de wereld te onderwerpen aan de sharia. Dat is politiek, en dat maakt de islam dus een politieke ideologie met een religieus sausje. Of heb jij een andere definitie van politiek?

quote:
Ook ik besef dat de islam minder frisse kanten heeft en ik vind religie alles behalve lief. Maar ik houd mij bezig met de realiteit, niet met spookbeelden. Wat ik zie zijn moslims die op vrijdag de moskee bezoeken en van wie de doorsnee Nederlander geen last heeft. Ook zie ik Marokkaanse kutventjes die de straat op stelten zetten, maar een strijd voeren tegen de islam zal daar niets aan veranderen. Van een totalitaire ideologie die ons manier van leven omver wil werpen, merk ik tot dusver niets.
Dat is het misverstand. Mohammed hield zich rustig totdat zijn gemeenschap sterk genoeg was. Dat is wat de islam leert, niet boem, oorlog. En ik weet heus wel dat veruit de meeste moslims zich hier nu helemaal niet mee bezig houden. Maar dat doet niets af aan het feit dat het wel zo werkt, ongeacht of ze zich hiermee bezig houden of niet, de imams weten dit dondersgoed. Hoe groter de gemeenschap, hoe assertiever en hoe meer vijandigheid wederzijds. Je hebt een groep toegewijde moslims die dit gewoon openbaar verkondigen en zich hiermee bezighouden. Ze provoceren de vijandigheden en men gaat partij kiezen. Denk je dan echt dat moslims opeens de islam afvallen en niet meer naar hun imam luisteren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')