abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102735668
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:12 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Feit: de islam leert de wereld te onderwerpen aan de sharia. Dat is politiek, en dat maakt de islam dus een politieke ideologie met een religieus sausje. Of heb jij een andere definitie van politiek?
Dit is dus gelul. Het staat nergens, vrijwel niemand wil het, dus het zal nooit gebeuren. Zelf Osama godverdomme bin Laden wilde enkel een kalifaat op het gebied dat grofweg het Midden Oosten is. Dat er ook maar enige dreiging uitgaat van een 'islamitische wereldheerschappij' is onzin, puur om angst te zaaien.

En het is bij jou gelukt zo te zien.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_102735708
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb mij herhaaldelijk uitgesproken tegen een veroordeling van Wilders. Ik weet dat jullie mij graag in de hoek van de aanklagers willen zetten, maar helaas, ik heb altijd gezegd dat ik Wilders' woorden weliswaar hekel, maar dat hij mijns inziens niet strafbaar bezig is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2010 17:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat krijg je ervan als een politicus roept dat het allemaal de schuld is van de moslims.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:21:11 #178
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_102735869
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:16 schreef waht het volgende:

[..]

Dit is dus gelul. Het staat nergens, vrijwel niemand wil het, dus het zal nooit gebeuren. Zelf Osama godverdomme bin Laden wilde enkel een kalifaat op het gebied dat grofweg het Midden Oosten is. Dat er ook maar enige dreiging uitgaat van een 'islamitische wereldheerschappij' is onzin, puur om angst te zaaien.

Dit is juist.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_102735892
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:16 schreef waht het volgende:

[..]

En een kalifaat hanteert geen sharia dat door de mens gemaakte grenzen niet erkent? Een kalifaat is volgens de islamitische wet niet verplicht om ieder jaar oorlog te voeren jegens de niet-islamitische wereld? Heeft dat kalifaat in de geschiedenis niet eeuwenlang oorlog gevoerd tegen Afrika, Europa en Azie om de wereld te veroveren?Volgens het soenisme en sjiisme waartoe 95% van de moslims wereldwijd behoren, is het niet de bedoeling de hele wereld onder de sharia te krijgen?

Er wordt misbruik gemaakt van onze onwetendheid.
pi_102735901
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik beroep mij slechts op feiten.

[..]

Wij ook, al worden die feiten telkens weer als incidenten afgedaan.
pi_102735959
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

Ja, leuk. En waar roep ik dat ome Geert veroordeeld dient te worden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102736025
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, leuk. En waar roep ik dat ome Geert veroordeeld dient te worden?
Niet bij die maar ik had geen zin om er veel tijd in te steken dus pakte de 1e quote die je hypocrisie liet zien. Want bij het 1e de beste voorval van een bekladding van een moskee roep je dat het door Wilders komt. Blijkbaar is het toch niet allemaal zo vrijblijvend volgens jou.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102736035
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:12 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Feit: de islam leert de wereld te onderwerpen aan de sharia. Dat is politiek, en dat maakt de islam dus een politieke ideologie met een religieus sausje. Of heb jij een andere definitie van politiek?

[..]

Dat is het misverstand. Mohammed hield zich rustig totdat zijn gemeenschap sterk genoeg was. Dat is wat de islam leert, niet boem, oorlog. En ik weet heus wel dat veruit de meeste moslims zich hier nu helemaal niet mee bezig houden. Maar dat doet niets af aan het feit dat het wel zo werkt, ongeacht of ze zich hiermee bezig houden of niet, de imams weten dit dondersgoed. Hoe groter de gemeenschap, hoe assertiever en hoe meer vijandigheid wederzijds. Je hebt een groep toegewijde moslims die dit gewoon openbaar verkondigen en zich hiermee bezighouden. Ze provoceren de vijandigheden en men gaat partij kiezen. Denk je dan echt dat moslims opeens de islam afvallen en niet meer naar hun imam luisteren?
Stel dat je gelijk hebt (wat ik dus niet vindt,), hoe dient dat te worden voorkomen? Een boerkaverbod zal niet voorkomen dat moslims naar de moskee gaan. En zelfs een moskeeverbod zal er niet toe leiden dat zij stoppen met het belijden van hun geloof. Dus wat moet er volgens jou gebeuren?

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:38:52 ]
pi_102736159
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Niet bij die maar ik had geen zin om er veel tijd in te steken dus pakte de 1e quote die je hypocrisie liet zien. Want bij het 1e de beste voorval van een bekladding van een moskee roep je dat het door Wilders komt. Blijkbaar is het toch niet allemaal zo vrijblijvend volgens jou.
Oh, ik ben ook van mening dat bepaalde gekken de woorden van Wilders kunnen aangrijpen om dergelijke shit uit te halen. Dat betekent echter niet dat ik vind dat Wilders actief haat zaait. Hij opereert binnen de kaders van de wet en dient derhalve niet veroordeeld te worden. Neemt niet weg dat zijn ophitsende onzin gevaarlijke gevolgen kan hebben.

Daar is niets hypocriet aan. Ik zou willen dat Wilders bepaalde dingen die hij zegt, niet zou zeggen. Simpelweg omdat ik ze onnodig kwetsend vind. Dat betekent echter niet dat ik het hem wil verbieden dat te zeggen.
pi_102736202
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:21 schreef 2030rd het volgende:

[..]

En een kalifaat hanteert geen sharia, diezelfde sharia die geen door de mens gemaakte grenzen erkent? Een kalifaat is volgens de islamitische wet niet verplicht om ieder jaar oorlog te voeren jegens de niet-islamitische wereld? Volgens het soenisme en sjiisme waartoe 95% van de moslims wereldwijd behoren, is het niet de bedoeling de hele wereld onder de sharia te krijgen?

Er wordt misbruik gemaakt van onze onwetendheid.
Kerel, de gemiddelde moslim is op een normale dag bezig om het dictatoriale regime waaronder hij leeft te mijden, normale criminaliteit uit de weg te gaan, brood op de tafel te krijgen voor z'n te grote gezin in een slechte economie en vervolgens ook nog eens te houden aan de (al dan niet religieuze) gewoontes in z'n cultuur. Hij/zij heeft geen enkele mogelijkheden, laat staan materiële middelen, om zijn wil aan het Westen op te leggen. Het handjevol moslims dat echt helemaal niets te doen heeft wordt dan terrorist. En terroristen zijn het summum van wanhoop, ze hebben totaal niets dus blazen ze zichzelf (!!!) naar het volgende leven.

Dat is natuurlijk enkel als zo'n terrorist dat ooit haalt. Want wij in het Westen hebben alle mogelijkheden en alle middelen. We kunnen een willekeurige moslim in het Midden Oosten naar de tering blazen door op duizenden kilometers afstand een knopje in te drukken. Vrijwel niemand zal het merken en niemand kan het wat schelen.

Dat is de realiteit en niets anders. Er bestaat geen relevante dreiging, het zit allemaal tussen de oren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_102736329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stel dat je gelijk hebt (wat ik dus niet vindt, ik vind je eerlijk gezegd paranoide), hoe dient dat te worden voorkomen? Een boerkaverbod zal niet voorkomen dat moslims naar de moskee gaan. En zelfs een moskeeverbod zal er niet toe leiden dat zij stoppen met het belijden van hun geloof. Dus wat moet er volgens jou gebeuren?
Als je wil weten of ik gelijk hebt, hoef je alleen maar de koran open te slaan, en lezen hoe het soenisme/sjiisme dit interpreteert. Vrijwel alle grote imams verkondigen deze dingen gewoon openlijk, je hoeft het maar serieus te nemen ipv de hoogste autoriteiten weg te wuiven als minimale extremisten.

Hoe dit te voorkomen, tja dat is heel lastig. Allereerst door het probleem in ieder geval te erkennen. Dan kunnen veel slimmere geesten dan mij zich hierover gaan buigen. Maar als je het mij vraagt, dan zouden er in moskeeën en islamitische scholen programma's opgezet moeten worden die pro-actief tegen deze dingen leren.
pi_102736351
Zelfde bangmakerij dat bijv. meer dan de helft van Rotterdam allochtoon is. Dan denken ze ook dat al die allochtonen het op de "blanke" Rotterdammers voorzien hebben. Dat die groep allochtonen bestaat uit mensen uit alle uithoeken van de wereld, doet er dan niet meer toe.
pi_102736559
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:31 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Als je wil weten of ik gelijk hebt, hoef je alleen maar de koran open te slaan, en lezen hoe het soenisme/sjiisme dit interpreteert. Vrijwel alle grote imams verkondigen deze dingen gewoon openlijk, je hoeft het maar serieus te nemen ipv de hoogste autoriteiten weg te wuiven als minimale extremisten.
Ik sluit mij aan bij waht. De dreiging van de islam zit echt tussen je oren. Moslims verwesteren bovendien sneller dan het westen islamiseert. Bovendien zal jij altijd blijven beweren dat je gelijk hebt. De feitelijke situatie doet daar helemaal niets aan af. Als ik jou er op wijs dat veel moslims zich prima gedragen in onze maatschappij, dan claim jij dat zij simpelweg aan het wachten zijn op het juiste moment. Dat is van die onzin-logica die niet valt te bestrijden. Het is vergelijkbaar met de dreiging van terreur. Zelfs als het er niet lijkt te zijn, kun je zeggen dat het op de loer legt en een blik maatregelen open trekken.

quote:
Hoe dit te voorkomen, tja dat is heel lastig. Allereerst door het probleem in ieder geval te erkennen. Dan kunnen veel slimmere geesten dan mij zich hierover gaan buigen. Maar als je het mij vraagt, dan zouden er in moskeeën en islamitische scholen programma's opgezet moeten worden die pro-actief tegen deze dingen leren.
En dat helpt. Waarom zouden moslims hun geloof afzweren? Omdat een paar witte mensen in nette pakken hen dat vragen?
pi_102736607
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:29 schreef waht het volgende:

[..]

Kerel, de gemiddelde moslim is op een normale dag bezig om het dictatoriale regime waaronder hij leeft te mijden, normale criminaliteit uit de weg te gaan, brood op de tafel te krijgen voor z'n te grote gezin in een slechte economie en vervolgens ook nog eens te houden aan de (al dan niet religieuze) gewoontes in z'n cultuur. Hij/zij heeft geen enkele mogelijkheden, laat staan materiële middelen, om zijn wil aan het Westen op te leggen. Het handjevol moslims dat echt helemaal niets te doen heeft wordt dan terrorist. En terroristen zijn het summum van wanhoop, ze hebben totaal niets dus blazen ze zichzelf (!!!) naar het volgende leven.

Dat is natuurlijk enkel als zo'n terrorist dat ooit haalt. Want wij in het Westen hebben alle mogelijkheden en alle middelen. We kunnen een willekeurige moslim in het Midden Oosten naar de tering blazen door op duizenden kilometers afstand een knopje in te drukken. Vrijwel niemand zal het merken en niemand kan het wat schelen.

Dat is de realiteit en niets anders. Er bestaat geen relevante dreiging, het zit allemaal tussen de oren.
Er is echt wel wat gaande in de islamitische wereld en ook hier in het Westen met de islamitische gemeenschap. Maar als je dat nooit koppelt aan de islam, dan heeft het natuurlijk niks met de islam te maken.

De "Arabische Lente" is bijvoorbeeld zoiets. Als je niet zo veel weet van het onderwerp dan is dit een prachtige revolutie voor vrijheid en democratie, en is er dus helemaal niks aan de hand met de islam.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 15:38:35 #190
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102736640
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik pleit voor de veroordeling van Wilders?
Dat is vast wel te vinden. Heb geen zin omdat allemaal uit te zoeken.
Van de 100 keer dat je beweerd iets niet gezegd te hebben, val je 102 keer door de mand. In die rode draad vertrouw ik nu blindelings.

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:41:40 ]
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_102736682
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:32 schreef Casos het volgende:
Zelfde bangmakerij dat bijv. meer dan de helft van Rotterdam allochtoon is. Dan denken ze ook dat al die allochtonen het op de "blanke" Rotterdammers voorzien hebben. Dat die groep allochtonen bestaat uit mensen uit alle uithoeken van de wereld, doet er dan niet meer toe.
Ach, ik wijs er ook regelmatig met plezier op dat veel van de cijfers die Geertje gebruikt om het "probleem van massa-immigratie" aan te tonen inclusief de import van zeer blanke en zeker niet islamitische Oost Europeanen zijn. Sterker nog: dat veel van zijn cijfers vooral over deze groep gaan, en de moslims daarin maar een minderheid vormen.

Voeg daar nog een sneer over zijn eigen Oost-Europese bruid aan toe en ik heb mijn 10 seconden lol ook weer gehad. Waarna men meewarig kan hoofdschudden over mensen die hun cijfers niet checken voor ze ze spuien.
pi_102736710
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:38 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat is vast wel te vinden. Heb geen zin omdat allemaal uit te zoeken.
Van de 100 keer dat je beweerd iets niet gezegd te hebben, val je 102 keer door de mand. In die rode draad vertrouw ik nu blindelings.
Veel zoekplezier.

Tevens bestaat er ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht. Je kunt wel quotes van een anderhalf jaar geleden boven water halen, maar er kan een hoop veranderen in die tijd. Of moet ik Wilders wijzen op zijn inconsequente houding omdat hij in 2002 heeft gezegd dat de islam geen gevaar vormt?
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 15:42:10 #193
341203 3-voud
pi_102736786
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Veel zoekplezier.

Tevens bestaat er ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht. Je kunt wel quotes van een anderhalf jaar geleden boven water halen, maar er kan een hoop veranderen in die tijd. Of moet ik Wilders wijzen op zijn inconsequente houding omdat hij in 2002 heeft gezegd dat de islam geen gevaar vormt?
Nice try.
Je hebt het zelfs met zaken van minder dan een maand geleden. Zo idioot is Wilders zelfs niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:43:13 ]
pi_102736812
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nice try.
Je hebt het zelfs met zaken van minder dan een maand geleden. Zo idioot is Wilders zelfs niet.
Mwoah. Aow leeftijd ? Dat was een 180 graden draai in het tijdsbestek van een paar uur.
pi_102736958
Wat heeft de discussie over Wilders te maken met dit nieuws item?
pi_102737044
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moslims verwesteren bovendien sneller dan het westen islamiseert.
En waaruit blijkt dit?

quote:
Als ik jou er op wijs dat veel moslims zich prima gedragen in onze maatschappij, dan claim jij dat zij simpelweg aan het wachten zijn op het juiste moment
Beter luisteren. Ik zei dat zelfs al houden de meeste moslims zich hier helemaal niet mee bezig, dit niet uitmaakt, want het verandert niets aan wat de islam leert en hoe het systeem werkt. Moslims geloven dat de islam hen ten goede zal komen, zoals wij geloven dat democratie ons ten goede komt. Dus het is helemaal niet zo absurd dat bij een groeiende islamitische gemeenschap, er ook steeds assertiever naar de islam geleefd wordt. Ik kan in ieder geval zo een land of 56 opnoemen waar dit het geval is.

quote:
En dat helpt. Waarom zouden moslims hun geloof afzweren? Omdat een paar witte mensen in nette pakken hen dat vragen?
Omdat dat geloof oa. opdraagt tot oorlog tegen niet-moslims, en het een probleem kan zijn wanneer een moslim daarachter komt. Maar natuurlijk verzin ik hier terplekke wat de islam leert, en kun je dat gewoon wegwuiven. Je hoeft zelfs niet eens uit te zoeken of het zo is, zo belachelijk is het.
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 15:52:24 #197
341203 3-voud
pi_102737178
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:48 schreef 2030rd het volgende:

Omdat dat geloof oa. opdraagt tot oorlog tegen niet-moslims, en het een probleem kan zijn wanneer een moslim daarachter komt. Maar natuurlijk verzin ik hier terplekke wat de islam leert, en kun je dat gewoon wegwuiven. Je hoeft zelfs niet eens uit te zoeken of het zo is, zo belachelijk is het.
Het is ook niet zo vreemd dat de problemen met moslims hier later begonnen dan ze er al fysiek waren. Dit heeft te maken met zich sterker voelen door het groeiende aantal.
Dat zie je in alle landen waar moslims binnenkomen en de boel op stelten zetten.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 15:55:00 #198
249559 crew  Lavenderr
pi_102737267
Oh ja, on topic.
Hopelijk wordt er wat gedaan aan de situatie van deze Haagse vrouw. Jammer dat zoiets eerst in de media moet komen voor er daadwerkelijk (hopelijk) iets aan gedaan wordt.

[ Bericht 67% gewijzigd door paddy op 05-10-2011 17:45:13 ]
pi_102737292
quote:

[..]

En waaruit blijkt dit?
Ooit in het Midden-Oosten geweest? Het volk daar neemt alle gebruiken van het westen over. Het worden vrolijke consumenten (voor zo ver dat mogelijk is natuurlijk), net als wij.

quote:
Beter luisteren. Ik zei dat zelfs al houden de meeste moslims zich hier helemaal niet mee bezig, dit niet uitmaakt, want het verandert niets aan wat de islam leert en hoe het systeem werkt. Moslims geloven dat de islam hen ten goede zal komen, zoals wij geloven dat democratie ons ten goede komt. Dus het is helemaal niet zo absurd dat bij een groeiende islamitische gemeenschap, er ook steeds assertiever naar de islam geleefd wordt. Ik kan in ieder geval zo een land of 56 opnoemen waar dit het geval is.
Hoe merkt jij dat er steeds assertiever naar de islam geleefd wordt? Naar wat ik heb begrepen beginnen de moskees net zo hard leeg te lopen als de kerken. Je vergeet dat wij in het westen wonen, en niet in een of andere islamitische heilstaat.

quote:
Het is een probleem als de moslim erachter komt dat hun geloof van hen eist dat zij een oorlog voeren tegen niet-moslims? Leg uit.
pi_102737328
quote:
Beter luisteren. Ik zei dat zelfs al houden de meeste moslims zich hier helemaal niet mee bezig, dit niet uitmaakt, want het verandert niets aan wat de islam leert en hoe het systeem werkt.
Ff een stapje terug. Het verandert niets aan wat JIJ denkt dat de Islam leert.
Maar jij bent een ongelovige en doet er niet toe. Het gaat om de aanhangers van het geloof wat zij ervan denken want zij gaan ermee aan de slag. En hiermee sta je nergens meer als blijkt dat Nederlandse Moslims totaal iets anders denken dat de Islam leert. Bijvoorbeeld wat je hier zegt:

quote:
Omdat dat geloof oa. opdraagt tot oorlog tegen niet-moslims
Nee, beste vriend. JIJ ziet de Islam zo dat het opdraagt tot oorlog tegen niet-Moslims.
Dat mag je vinden maar de vraag om tot de kern te komen rest: denken de aanhangers van dat geloof ook zo? Want dan hebben we in NL een gigantisch probleem.

Nederlandse Moslims zien hun Islam niet zo dat het opdraagt tot oorlog tegen niet-Moslims.
En daar houdt het dus op voor je. Maar dat lukt natuurlijk niet want je wringt je in alle spagaten om je ideologie te projecteren op de groep waar je afkeer van hebt. Dus zeg je: "jaaaa, ze zijn goed en lief nu maaaaaar wacht maar tot ze groot worden". Waarbij je nogmaals eraan voorbijgaat dat 99% van de Nederlandse Moslims jouw verwrongen Islam-beeld wellicht helemaaaaal niet deelt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')