Inderdaad, al moet ik zeggen dat de meeste moslims dit niet uit strategisch oogpunt doen, maar gewoon meegesleurd worden met de richting van hun levensomvattende systeem. Net zoals communisten bijvoorbeeld, maar ietsje erger. Er zijn nou eenmaal bewezen instabiele politieke systemen, en de islam is één van de meest notoire.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is ook niet zo vreemd dat de problemen met moslims hier later begonnen dan ze er al fysiek waren. Dit heeft te maken met zich sterker voelen door het groeiende aantal.
Dat zie je in alle landen waar moslims binnenkomen en de boel op stelten zetten.
Wat versta je onder 'burgeroorlog'? Doel je nu op rellen zoals in Frankrijk of Engeland of iets anders?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:22 schreef Henno het volgende:
Ik voorzie nog wel een 'burgeroorlog' in een aantal steden als het zo doorgaat. Dat is het logische gevolg als de politie geen bescherming meer kan of wil bieden aan de bevolking.
De islam is dan ook geen religie meer. Het gaat veel verder dan dat. Het is een diep gewortelde ideologie, een levenswijze. Dat peuter je er niet zomaar uit met linkse goede bedoelingen en lekker knuffelen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:57 schreef 2030rd het volgende:
[..]
Inderdaad, al moet ik zeggen dat de meeste moslims dit niet uit strategisch oogpunt doen, maar gewoon meegesleurd worden met de richting van hun levensomvattende systeem. Net zoals communisten bijvoorbeeld, maar ietsje erger. Er zijn nou eenmaal bewezen instabiele politieke systemen, en de islam is één van de meest notoire.
Sja, dat humane superieure gedoe verblind ze dat in te zien. De drang het beste jongetje van de klas te zijn.quote:Het is werkelijk nog nergens goedgegaan, en ik vindt het eigenlijk onverantwoordelijk hoe gemakkelijk de gok genomen wordt dat het hier allemaal goed zal komen met de islam als we het compleet vrij laten. Wat we wel zien, is dat de landen waar het meest liberaal, multicultureel en vrijblijvend omgegaan wordt met immigranten en de islam, het het snelst fout aan het lopen is. Denemarken, Zweden, Engeland, Duitsland en Frankrijk.
Jij meent dat consumeren "verwesteren" is?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooit in het Midden-Oosten geweest? Het volk daar neemt alle gebruiken van het westen over. Het worden vrolijke consumenten (voor zo ver dat mogelijk is natuurlijk), net als wij.
Steeds meer incidenten, daar merk je het aan. En voor de zoveelste maal, het leeglopen van moskeeën verandert niets aan de islamitische cultuur. Ik vergeet niet dat we hier in het Westen wonen, maar jij vergeet dat die islamitische heilstaat wel degelijk een ISLAMITISCHE heilstaat is, en dat diezelfde islam door immigranten meegebracht wordt naar hier, en dat die heilstaat mogelijk in haar geschiedenis een soortgelijk proces doorlopen heeft als wij nu doorlopen. Er zijn genoeg landen waar dit in volle gang is. Als er wereldwijd communistische heilstaten hun eigen hel vormen, en haar communisten verhuizen naar Nederland, zou je het dan niet absurd vinden om te doen alsof dat een ander soort communisme is? Vooral wanneer die communisten helemaal geen afstand doen van datzelfde communisme, maar vijandig worden als dat verlangt wordt?quote:Hoe merkt jij dat er steeds assertiever naar de islam geleefd wordt? Naar wat ik heb begrepen beginnen de moskees net zo hard leeg te lopen als de kerken. Je vergeet dat wij in het westen wonen, en niet in een of andere islamitische heilstaat.
Wat valt er uit te leggen? Islam betekent onderwerping, de kern van het geloof is dus dat men zich eraan onderwerpt. In welke mate iemand dat doet verschilt natuurlijk per persoon. Maar als puntje bij paaltje komt, dan kan een moslim wel eens de verkeerde keuze maken, vooral als die verkeerde keuze verheerlijkt wordt. Voici, terrorisme.quote:Het is een probleem als de moslim erachter komt dat hun geloof van hen eist dat zij een oorlog voeren tegen niet-moslims? Leg uit.
Ik voorspel je dat dit wordt ontweken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:07 schreef 2030rd het volgende:
[..]
Jij meent dat consumeren "verwesteren" is?
[..]
Steeds meer incidenten, daar merk je het aan. En voor de zoveelste maal, het leeglopen van moskeeën verandert niets aan de islamitische cultuur. Ik vergeet niet dat we hier in het Westen wonen, maar jij vergeet dat die islamitische heilstaat wel degelijk een ISLAMITISCHE heilstaat is, en dat diezelfde islam door immigranten meegebracht wordt naar hier, en dat die heilstaat mogelijk in haar geschiedenis een soortgelijk proces doorlopen heeft als wij nu doorlopen. Er zijn genoeg landen waar dit in volle gang is. Als er wereldwijd communistische heilstaten hun eigen hel vormen, en haar communisten verhuizen naar Nederland, zou je het dan niet absurd vinden om te doen alsof dat een ander soort communisme is? Vooral wanneer die communisten helemaal geen afstand doen van datzelfde communisme, maar vijandig worden als dat verlangt wordt?
Zoals ? De meeste incidenten met Marokkanen, zoals het incident waar dit draadje officieel over gaat, hebben weinig tot niets met de Islam te maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:07 schreef 2030rd het volgende:
Steeds meer incidenten, daar merk je het aan.
Het doet er niet toe, omdat ik een infidel ben? Lekker is dat.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:56 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ff een stapje terug. Het verandert niets aan wat JIJ denkt dat de Islam leert.
Maar jij bent een ongelovige en doet er niet toe.
Ik heb meerdere malen gezegd dat de meeste moslims hier helemaal niet mee bezig zijn en dat dus ook niet geloven. Maar dat dat het probleem niet wegneemt. De islam leert dat zij perfect is. De moslimgemeenschap zal met tegenslagen te maken krijgen, en op zoek gaan naar waar het fout gaat. Aangezien de islam perfect is, is alles wat fout gaat de schuld van "niet genoeg islam" of "foute islam". Als gevolg vindt er een opleving van de "ware" islam plaats bij een deel van de gemeenschap. Men verdiept zich in het geloof en komt erachter dat het wel degelijk wereldwijde sharia leert. Dat toegewijde deel bepaalt de richting die de gemeenschap neemt, want de ideologie is totalitair en kent geen vrijheid. Dit probleem is ernstig genoeg om talloze brandhaarden wereldwijd te veroorzaken.quote:Nee, beste vriend. JIJ ziet de Islam zo dat het opdraagt tot oorlog tegen niet-Moslims.
Dat mag je vinden maar de vraag om tot de kern te komen rest: denken de aanhangers van dat geloof ook zo? Want dan hebben we in NL een gigantisch probleem.
Nederlandse Moslims zien hun Islam niet zo dat het opdraagt tot oorlog tegen niet-Moslims.
En daar houdt het dus op voor je. Maar dat lukt natuurlijk niet want je wringt je in alle spagaten om je ideologie te projecteren op de groep waar je afkeer van hebt. Dus zeg je: "jaaaa, ze zijn goed en lief nu maaaaaar wacht maar tot ze groot worden". Waarbij je nogmaals eraan voorbijgaat dat 99% van de Nederlandse Moslims jouw verwrongen Islam-beeld wellicht helemaaaaal niet deelt.
Het kapitalisme en de consumptiemaatschappij zijn inderdaad over gevlogen uit het westen. In zekere zin is het kapitalisme namelijk ook een ideologie.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:07 schreef 2030rd het volgende:
[..]
Jij meent dat consumeren "verwesteren" is?
Het is al gezegd, maar die incidenten betreffen voornamelijk problemen met Marokkaanse straatklootzakjes. En dat zijn nou niet bepaald figuren die op vrijdag netjes naar de moskee gaan en naar hun imam luisteren. Wat betreft het communisme, we hebben hier lange tijd een grote groep communisten gehad. Die kregen alle vrijheid om hun visie tot uiting te brengen. En zie hier; we leven nog steeds!quote:Steeds meer incidenten, daar merk je het aan. En voor de zoveelste maal, het leeglopen van moskeeën verandert niets aan de islamitische cultuur. Ik vergeet niet dat we hier in het Westen wonen, maar jij vergeet dat die islamitische heilstaat wel degelijk een ISLAMITISCHE heilstaat is, en dat diezelfde islam door immigranten meegebracht wordt naar hier, en dat die heilstaat mogelijk in haar geschiedenis een soortgelijk proces doorlopen heeft als wij nu doorlopen. Er zijn genoeg landen waar dit in volle gang is. Als er wereldwijd communistische heilstaten hun eigen hel vormen, en haar communisten verhuizen naar Nederland, zou je het dan niet absurd vinden om te doen alsof dat een ander soort communisme is? Vooral wanneer die communisten helemaal geen afstand doen van datzelfde communisme, maar vijandig worden als dat verlangt wordt?
Elke moslim vormt dus een potentiele bedreiging? Dus nogmaals mijn vraag, wat ga je ertegen doen?quote:Wat valt er uit te leggen? Islam betekent onderwerping, de kern van het geloof is dus dat men zich eraan onderwerpt. In welke mate iemand dat doet verschilt natuurlijk per persoon. Maar als puntje bij paaltje komt, dan kan een moslim wel eens de verkeerde keuze maken, vooral als die verkeerde keuze verheerlijkt wordt. Voici, terrorisme.
Ik zeg het cru op die manier om duidelijk te maken waar het om gaat: hoe gaan Moslims met hun bronnen en interpretatie daarvan om. En dan houdt het eigenlijk al op omdat Nederlandse Moslims geen oorlog voeren tegen niet-Moslims noch dat als een taak zien wat hun religie hen zou leren. Dat Geert, Henk, Ingrid en de weet-ik-veel-wie dat tottaaaaal anders zien na wat boeken gelezen te hebben en gesurfd op het internet is irrelevant. Zij gaan immers niet als aanhanger met het boek in de hand aan de slag. Zij staan aan de zijlijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:19 schreef 2030rd het volgende:
Het doet er niet toe, omdat ik een infidel ben? Lekker is dat.
Ik ben het er echter mee eens dat het er niet toe wat ik denk. Waar het om gaat is hoe het soenisme en sjiisme de islam leren. Ontken jij dat zij leren de sharia wereldwijd te verspreiden?
Wat is dan de relevantie van het "probleem" ? Na het dikgedrukte hierboven zou de discussie toch ophouden als je nu zegt dat de meeste Moslims (in NL) hier niet mee bezig zijn noch uit iets blijkt dat ze dit geloven (dus dat ze vanuit hun geloof tegen de niet-moslims oorlog moeten voeren).quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:19 schreef 2030rd het volgende:
Ik heb meerdere malen gezegd dat de meeste moslims hier helemaal niet mee bezig zijn en dat dus ook niet geloven.
We hebben een koude oorlog gehad tegen het communisme. Wat zou er toch gebeurt zijn, als we de wereld hadden verteld dat het communisme prachtig is, terwijl we in het buitenland de strijd aangingen met "radicale" communisten? Dat is ongeveer wat er nu met de islam gaande is. Niet de islamitische prekers zijn het probleem, maar hun critici, want die critici zijn niet liberaal genoeg om het toe te staan!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:19 schreef KoosVogels het volgende:
Het is al gezegd, maar die incidenten betreffen voornamelijk problemen met Marokkaanse straatklootzakjes. En dat zijn nou niet bepaald figuren die op vrijdag netjes naar de moskee gaan en naar hun imam luisteren. Wat betreft het communisme, we hebben hier lange tijd een grote groep communisten gehad. Die kregen alle vrijheid om hun visie tot uiting te brengen. En zie hier; we leven nog steeds!
Volgens jou vinden alle islamcritici alle moslims een potentiele bedreiging? En wat ga jij doen tegen die islamcritici?quote:Elke moslim vormt dus een potentiele bedreiging? Dus nogmaals mijn vraag, wat ga je ertegen doen?
Moslims noemen dat geloof ik "fundamentalistisch worden".quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Naarmate je ouder wordt ga je een eigen mening ontwikkelen en daar sta je achter....
Wat? Als 'we' de wereld hadden verteld dat het communisme prachtig is? Wie is we en wie is wie in de context van het heden?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:26 schreef 2030rd het volgende:
[..]
We hebben een koude oorlog gehad tegen het communisme. Wat zou er toch gebeurt zijn, als we de wereld hadden verteld dat het communisme prachtig is, terwijl we in het buitenland de strijd aangingen met "radicale" communisten? Dat is ongeveer wat er nu met de islam gaande is. Niet de islamitische prekers zijn het probleem, maar hun critici, want die critici zijn niet liberaal genoeg om het toe te staan!
Helemaal niks. Islamcritici zijn nog altijd vrij om hun kritiek te spuien. Gelukkig maar. Zolang jullie geen oproep doen om alle moslims om te leggen is er wat mij betreft niets aan de hand.quote:Volgens jou vinden alle islamcritici alle moslims een potentiele bedreiging? En wat ga jij doen tegen die islamcritici?
Aangezien dat nooit geroepen is, waar dan ook, is al je drukte voor niets.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
Helemaal niks. Islamcritici zijn nog altijd vrij om hun kritiek te spuien. Gelukkig maar. Zolang jullie geen oproep doen om alle moslims om te leggen is er wat mij betreft niets aan de hand.
Het probleem is dat de islam dit wel degelijk nog steeds leert, en dat er NIET pro-actief tegen gepreekt wordt, maar dat er uberhaupt niet erkent wordt dat de islam dit leert, zelfs niet in Iran of Pakistan. Ontkenning is geen hervorming, het is onoprecht. Er wordt van ons verwacht in goed vertrouwen de gok te nemen terwijl deze gok nog nergens goed afgelopen is. Niet alleen dat, maar degenen die zich zorgen maken over deze gok worden vijandig bejegend door de islamitische gemeenschap, en de radicale islamitische voorhoede wordt doodgezwegen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:25 schreef Aloulou het volgende:
Wat is dan de relevantie van het "probleem" ? Na het dikgedrukte hierboven zou de discussie toch ophouden als je nu zegt dat de meeste Moslims (in NL) hier niet mee bezig zijn noch uit iets blijkt dat ze dit geloven (dus dat ze vanuit hun geloof tegen de niet-moslims oorlog moeten voeren).
Waar zeg ik dat dat ooit is geroepen? Je maakt je druk om niets.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Aangezien dat nooit geroepen is, waar dan ook, is al je = drukte voor niets.
Of ben je dat nu ook weer even vergeten?
Er is iets aan de hand ja, en de islam heeft daar ongetwijfeld 'iets mee te maken', maar de voornaamste oorzaak is de lage levenstandaard en willekeur van de staat in het Midden Oosten.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:37 schreef 2030rd het volgende:
[..]
Er is echt wel wat gaande in de islamitische wereld en ook hier in het Westen met de islamitische gemeenschap. Maar als je dat nooit koppelt aan de islam, dan heeft het natuurlijk niks met de islam te maken.
De "Arabische Lente" is bijvoorbeeld zoiets. Als je niet zo veel weet van het onderwerp dan is dit een prachtige revolutie voor vrijheid en democratie, en is er dus helemaal niks aan de hand met de islam.
De moslim wereld is eigenlijk als de open source wereld; allemaal clubjes die weigeren om het grote geheel te zien en tot 1 goed werkend geheel te komen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:34 schreef waht het volgende:
[..]
Er is iets aan de hand ja, en de islam heeft daar ongetwijfeld 'iets mee te maken', maar de voornaamste oorzaak is de lage levenstandaard en willekeur van de staat in het Midden Oosten.
Je onderschat de macht van het Westen en de onmacht van moslims, die allerminst een eenheid vormen.
Tis andersom koos. Juist omdat het nooit geroepen is, is je drukte erom discutabel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dat ooit is geroepen? Je maakt je druk om niets.
Niet over de onderwerpen waar het de laatste tijd om gaat (integratie etc) Ik ben pas bereid om mijn mening aan te passen op het moment dat ik verbetering zie, hetgeen tegenwoordig niet zo is. Integendeel,...het wordt alleen maar erger. Ik ben geen pvdafan die na een jaar of twee jaar..wellicht drie jaar ineens zegt 'hey, ik zat er al die tijd naast' en dan constateren dat je een hoop problemen op de hals hebt gehaald (die je eerst keihard ontkent).quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat slaat echt als een lul op een drumstel. Ook als je ouder wordt kun je nieuwe inzichten opdoen. Niets is sneuer en getuigt meer van intellectuele armoe dan mensen die zich vast blijven klampen aan achterhaalde meningen, simpelweg omdat zij die ooit hebben omarmd.
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tis andersom koos. Juist omdat het nooit geroepen is, is je drukte erom discutabel.
Werkelijk, naast je insomnia denk je nog steeds dat die omdraai techniek werkt.
Correct. En als je dan toch hier in het westen die 2 gaat samenvoegen en ze geen strobreed in de weg ligt, roep je problemen op jezelf af.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:34 schreef waht het volgende:
[..]
Er is iets aan de hand ja, en de islam heeft daar ongetwijfeld 'iets mee te maken', maar de voornaamste oorzaak is de lage levenstandaard en willekeur van de staat in het Midden Oosten.
Je onderschat de macht van het Westen en de onmacht van moslims, die allerminst een eenheid vormen.
Vreemd, want ik maak juist druk om niets. Ik voer een discussie over het vermeende gevaar van de islam. Vervolgens wordt mij gevraagd hoe ik tegen islamcritici aankijk, en daar gefe ik antwoord op.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tis andersom koos. Juist omdat het nooit geroepen is, is je drukte erom discutabel.
Werkelijk, naast je insomnia denk je nog steeds dat die omdraai techniek werkt.
Ook zo doordraven op sommige punten en geen nuance aan willen brengen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:33 schreef 2030rd het volgende:
[..]
Het probleem is dat de islam dit wel degelijk nog steeds leert,
Zo zou je het kunnen zien. Maar laat duidelijk zijn dat dat niet iets speciaals van moslims is. In Europa zijn we nou ook niet altijd de eenheid die ons sterker zou maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
De moslim wereld is eigenlijk als de open source wereld; allemaal clubjes die weigeren om het grote geheel te zien en tot 1 goed werkend geheel te komen.
Ach, vele moslims in het westen hebben onze hedonistische levensstijl al lang overgenomen. Het is gewoon te aantrekkelijk, verzet is zinloos. Nog een generatie of twee en we hebben ze allemaal ingepakt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Correct. En als je dan toch hier in het westen die 2 gaat samenvoegen en ze geen strobreed in de weg ligt, roep je problemen op jezelf af.
Het ging dan ook niet om integratie als thema, maar om de rechtsgang van Wilders. Maar goed, alsnog ben ik het niet met je eens. Want in een paar jaar kan een hoop gebeuren. Ja, wellicht zijn de integratie-problemen niet verdwenen, maar je leest wel eens een boek of een artikel waardoor je tot andere inzichten komt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Niet over de onderwerpen waar het de laatste tijd om gaat (integratie etc) Ik ben pas bereid om mijn mening aan te passen op het moment dat ik verbetering zie, hetgeen tegenwoordig niet zo is. Integendeel,...het wordt alleen maar erger. Ik ben geen pvdafan die na een jaar of twee jaar..wellicht drie jaar ineens zegt 'hey, ik zat er al die tijd naast' en dan constateren dat je een hoop problemen op de hals hebt gehaald (die je eerst keihard ontkent).
Waarom moet je perse nuance aanbrengen? Of jezelf een humane stempel op te plakken?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:40 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je lijkt een verkapte salafist johOok zo doordraven op sommige punten en geen nuance aan willen brengen.
Met we bedoel ik onze leiders. Onze leiders vertellen ons dat de islam prachtig is, na iedere aanslag. We voeren oorlog in diverse landen tegen radicale moslims, terwijl we niet eens weten hoe we het onderscheid tussen radicaal en gematigd moeten maken. Als gevolg zijn wij, met goede bedoelingen, de grootste sponsors van de radicale islam. We proberen hun "hearts en minds" voor ons te winnen. Dat is in feite niets anders dan het sponsoren van het islamitische systeem, terwijl we daar een democratie proberen te planten. Probeer je eens voor te stellen hoe het zou uitpakken als we een communistische democratie probeerden te planten. Kansloos en suicidaal.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat? Als 'we' de wereld hadden verteld dat het communisme prachtig is? Wie is we en wie is wie in de context van het heden?
Ik probeerde je even een spiegel voor te houden. Ik ga ook helemaal niks doen. Er is zelfs geen enkel publiek figuur in de Westerse wereld die ooit opgeroepen heeft alle moslims uit te roeien of iets dergelijks. Er zijn nauwelijks tot geen anti-moslim misdaden in het Westen. Islamofobie is een verzinsel van de moslimbroederschap om critici het zwijgen op te leggen. Letterlijk, zij hebben de term verzonnen voor dit doel, terwijl ze bij de VN blasfemie-wetten erdoorheen proberen te drukken.quote:Helemaal niks. Islamcritici zijn nog altijd vrij om hun kritiek te spuien. Gelukkig maar. Zolang jullie geen oproep doen om alle moslims om te leggen is er wat mij betreft niets aan de hand.
Zeiden ze 2 generaties geleden ook.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:42 schreef waht het volgende:
[..]
Ach, vele moslims in het westen hebben onze hedonistische levensstijl al lang overgenomen. Het is gewoon te aantrekkelijk, verzet is zinloos. Nog een generatie of twee en we hebben ze allemaal ingepakt.
Dat was veel te voorbarig, het standaard verkooppraatje van politici.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zeiden ze 2 generaties geleden ook.
Dus jij ontkent dat het soenisme en sjiisme dit zo leren?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:40 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je lijkt een verkapte salafist johOok zo doordraven op sommige punten en geen nuance aan willen brengen.
Nee, JIJ vindt dat de Islam dat leert.
Nu blijkt helaas dat ze er niet veel naast zaten. Wellicht een procentje of 0,9.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:45 schreef waht het volgende:
[..]
Dat was veel te voorbarig, het standaard verkooppraatje van politici.
Onze leiders vertellen echter niet dat de islam prachtig is en ik zie vooraanstaande politici zich nog niet bekeren tot de islam. En nee, we proberen geen hearts and minds te winnen. Het enige wat gebeurt, is dat wij moslims de vrijheid gunnen om hun religie te belijden in ons land. Dat is alles.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:43 schreef 2030rd het volgende:
[..]
Met we bedoel ik onze leiders. Onze leiders vertellen ons dat de islam prachtig is, na iedere aanslag. We voeren oorlog in diverse landen tegen radicale moslims, terwijl we niet eens weten hoe we het onderscheid tussen radicaal en gematigd moeten maken. Als gevolg zijn wij, met goede bedoelingen, de grootste sponsors van de radicale islam. We proberen hun "hearts en minds" voor ons te winnen. Dat is in feite niets anders dan het sponsoren van het islamitische systeem, terwijl we daar een democratie proberen te planten. Probeer je eens voor te stellen hoe het zou uitpakken als we een communistische democratie probeerden te planten. Kansloos en suicidaal.
Gast, wat mij betreft mag je kritiek uiten op de islam. Maar het staat mij vrij om jouw beweringen te bestrijden, naar ik dacht.quote:Ik probeerde je even een spiegel voor te houden. Ik ga ook helemaal niks doen. Er is zelfs geen enkel publiek figuur in de Westerse wereld die ooit opgeroepen heeft alle moslims uit te roeien of iets dergelijks. Er zijn nauwelijks tot geen anti-moslim misdaden in het Westen. Islamofobie is een verzinsel van de moslimbroederschap om critici het zwijgen op te leggen. Letterlijk, zij hebben de term verzonnen voor dit doel, terwijl ze bij de VN blasfemie-wetten erdoorheen proberen te drukken.
Volgens mij ontkent hij niet dat de boeken dit zeggen, maar wel dat de moslims in Nederland zich daar iets van aantrekken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:46 schreef 2030rd het volgende:
[..]
Dus jij ontkent dat het soenisme en sjiisme dit zo leren?
Omdat het over Marokkanen gaat, en volgens sommigen de Islam een belangrijke rol in hun gedrag speelt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:11 schreef BASBRO het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom het nu over de islam gaat?
Die relmarokkaantjes gedragen zich zo omdat ze ermee weg komen. Heeft niks met de Islam te maken. Er zijn genoeg moslims die zich wel weten te gedragen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:45 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Omdat het over Marokkanen gaat, en volgens sommigen de Islam een belangrijke rol in hun gedrag speelt.
Hebben die mensen gelijk ? Ongelijk ? Debatteer er op los.
Goed gezien.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:04 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Die relmarokkaantjes gedragen zich zo omdat ze ermee weg komen.
Slecht gezien. Heeft er veel mee te maken.quote:Heeft niks met de Islam te maken.
Wordt dan het tegengestelde beweerd?quote:Er zijn genoeg moslims die zich wel weten te gedragen.
Ik verneem dit ook graag.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:33 schreef MisterSqueaky het volgende:
Wel grappig om te zien dat mensen meteen verzanden in een "welles-nietes" discussie zonder argumenten aan te dragen om hun standpunt kracht bij te zetten.
Uitdaging: de eerste die daadwerkelijk onderbouwt waarom de Islam wel of geen factor is in het gedrag van deze "kutmarokkaantjes" wint het debat.
Gogogogo
Omdat dit probleem absoluut niet Marokkaans is, maar voorkomt in vrijwel alle grote Europese steden, met moslims.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:33 schreef MisterSqueaky het volgende:
Wel grappig om te zien dat mensen meteen verzanden in een "welles-nietes" discussie zonder argumenten aan te dragen om hun standpunt kracht bij te zetten.
Uitdaging: de eerste die daadwerkelijk onderbouwt waarom de Islam wel of geen factor is in het gedrag van deze "kutmarokkaantjes" wint het debat.
Gogogogo
Van de Islam mogen we juist niet stelen, roven, verkrachten, oplichten, frauderen, vrouwen lastig vallen, overspelig zijn, gokken, drugs gebruiken. Dus verklaar je nader vochtige entiteit.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Slecht gezien. Heeft er veel mee te maken.
Er was een tijd dat dit ook gold voor het katholicisme en het protestantisme. In diverse landen, zoals Ierland, hebben protestantse leiders geprobeerd het katholicisme uit te bannen door de katholieken al hun rechten te ontnemen. Uiteindelijk bleek dit geen oplossing. Hoe komt het dat sommige mensen denken dat het nu wel de oplossing is voor de islam?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:02 schreef 3-voud het volgende:
De islam is dan ook geen religie meer. Het gaat veel verder dan dat. Het is een diep gewortelde ideologie, een levenswijze. Dat peuter je er niet zomaar uit met linkse goede bedoelingen en lekker knuffelen.
Dat mag van de islam wel tegen niet-moslims.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Van de Islam mogen we juist niet stelen, roven, verkrachten, oplichten, frauderen, vrouwen lastig vallen, overspelig zijn, gokken, drugs gebruiken. Dus verklaar je nader vochtige entiteit.²
Ik zie vrijwel niemand het hebben over het uitbanne van de islam. Hoe komt het toch dat mensen gelijk dat angstbeeld hebben wanneer iemand kritiek heeft op de islam?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er was een tijd dat dit ook gold voor het katholicisme en het protestantisme. In diverse landen, zoals Ierland, hebben protestantse leiders geprobeerd het katholicisme uit te bannen door de katholieken al hun rechten te ontnemen. Uiteindelijk bleek dit geen oplossing. Hoe komt het dat sommige mensen denken dat het nu wel de oplossing is voor de islam?
Ja, wat soennisme betreft wel. Daarnaast is "soennisme" niet iets vaststaands.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:46 schreef 2030rd het volgende:
[..]
Dus jij ontkent dat het soenisme en sjiisme dit zo leren?
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)/23/Insj-Allah.dhtmlquote:Insj' Allah
Sylvain Ephimenco − 23/11/11, 23:30
COLUMN Hebt u ook de reeks artikelen van Perdiep Ramesar in Trouw gelezen over een Haagse wijk die door een Marokkaanse jeugdbende wordt geterroriseerd? De verbluffende kracht van deze serie is dat de blik van de auteur ontdaan is van elke vorm van ideologisering.
Ramesar neemt ons mee in een benauwende wereld waar wanhoop en geweld heersen en waar geen uitgang lijkt te bestaan. Hij oordeelt niet maar onthult.
Toen ik de reeks uitgelezen had moest ik aan acteur Nasrdin Dchar denken die bij het in ontvangst nemen van zijn Gouden Kalf een protest tegen de regering liet horen. Volgens de acteur was minister Maxime Verhagen bezig angst in de samenleving te injecteren.
Misschien zou de acteur een tijdje rond de Haagse Delftselaan moeten vertoeven. Dan pas zou hij begrijpen wat echte, tastbare en vernietigende angst is. Angst van de bewoners voor de geharde, respectloze, en niets en niemand ontziende Marokkaanse criminelen die hen dag in dag uit terroriseren, bestelen of vernederen.
Laat ik snel er bij vertellen dat er ook tal van fantastische jonge Marokkanen zijn die Gouden Kalveren, literaire prijzen en prachtige diploma's binnen halen. Dit neemt niet weg dat het aandeel van Marokkaanse delinquenten die in Nederland burgers terroriseren en bestelen, onevenredig groot is.
Hier gaat het fabeltje van de sociaaleconomische achterstand niet meer op, zeker als men de vergelijking met andere groepen trekt. Maar hier spelen cultuur of geloof wel degelijk een rol, (een vaststelling die tot voor kort als een vloek in de weldenkende kerk klonk). Al was het maar omdat religie als alibi wordt misbruikt om je meest weerzinwekkende gedrag te rechtvaardigen.
Je hoort ze nooit over moskee en geloof, zegt de Haagse politie over de bendeleden: "Maar als ze wordt gevraagd naar waarom ze crimineel zijn, krijgen we steevast te horen dat Allah dat wil. Insj' Allah. Allah heeft deze weg voor hem uitgestippeld, denkt het bendelid. Ook ouders gebruiken het geloof om het gedrag van hun zoon te verklaren: "Ik weet niet waarom hij het doet. Maar het is Gods wil."
Gisteren luidde de kop boven het Trouw-commentaar: 'Strijd tegen jeugdbendes vergt herstel van een samenleving die niet meer is.' Ja, deze pre-immigratie samenleving waarin cohesie en sociale controle heersten is inderdaad verdwenen.
Als je nog niet zo lang geleden hieraan refereerde, werd je voor nostalgische reactionair uitgemaakt die in de jaren vijftig was blijven hangen. Tien jaar geleden schreef ik in de Groene Amsterdammer dat Nederland monocultureel was (en multi-etnisch geworden) en monocultureel moest blijven, om erger te voorkomen.
De multiculturele aberratie is intussen als een zeepbel uiteengespat. Luister naar de Hindostaan Sadal uit de Delftselaan: "In mijn blok wonen wel tien verschillende nationaliteiten. Klinkt heel kleurrijk, hè? Maar weet ook dat ze allemaal een hekel aan elkaar hebben. De Turken haten de Marokkanen en vice versa, de Hindostanen hekelen de Afro-Surinamers, de moslims vinden het hindoeïsme afgoderij, de Nederlanders zijn bang voor de islam en de problemen tussen de Koerden en Turken zijn al lang bekend."
Dat werkt zo niet. Voor elke moslim gaat geloof boven de wet.quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:51 schreef Ferdo het volgende:
Dan moet ze eens worden ingepeperd dat Allah's wil hier gewoon ondergeschikt is aan onze wetten.
Als je werkelijk zo denkt heb je hier dus niets te zoeken. Ga dan in een land wonen waar de islam wel prioriteit heeft, maar ga hier geen mensen schade toebrengen omdat het zogenaamd van Allah moet.quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat werkt zo niet. Voor elke moslim gaat geloof boven de wet.
Volgens mensen uit schubbekutteveen of andere kleine plaatsjes in Nederland is er helemaal geen probleem. Gouda, Utrecht, Rotterdam en Den Haag...het zijn allemaal incidenten.quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:40 schreef Wokkel het volgende:
Treffende column in Trouw vandaag.
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)/23/Insj-Allah.dhtml
Want?quote:
Zeer treffende column.quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:40 schreef Wokkel het volgende:
Treffende column in Trouw vandaag.
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)/23/Insj-Allah.dhtml
Het schiet niet echt op nee. Als het zo doorrommelt verwacht ik dat binnen een jaar of vijf de vlam nog wel in de pan schiet.quote:
Anders kom je met meer onzinnige aannames.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:13 schreef De_Nuance het volgende:
Wat zijn jullie vatbaar voor Zo'n zielige column maar negen nazi moorden doen jullie niks.
Is het fijn wonen in Schubbekutteveen??quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:12 schreef De_Nuance het volgende:
Omdat het allerlei dingen door elkaar haalt. Dchar heeft niks te maken met die kutbuurt daar en het zielige overdramatiseren van die columnist is ook triest. Verder legitimeert het geen angst voor buitenlanders in het algemeen.
Tevens is het bewezen dat mensen die geen moslims kennen negatiever tegenover moslims zijn dan die ze wel kennen. Het hele Schubbekuttenveen argument is dus onzin.
Nazi moorden?? Gast,... dit is toch wel het bewijs dat een huwelijk afsluiten binnen de familie niet goed is voor je geestelijke ontwikkeling.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:13 schreef De_Nuance het volgende:
Wat zijn jullie vatbaar voor Zo'n zielige column maar negen nazi moorden doen jullie niks.
Het ging niet over jou.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:17 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Anders kom je met meer onzinnige aannames.
Nee niet iedereen kent moslims. Wat een onzinquote:Op vrijdag 25 november 2011 10:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Is het fijn wonen in Schubbekutteveen??
Mensen die geen moslims kennen.....WAAR HEB JE HET OVER?? Iedereen kent wel een moslim (behalve misschien in Schubbekutteveen).
[..]
Nazi moorden?? Gast,... dit is toch wel het bewijs dat een huwelijk afsluiten binnen de familie niet goed is voor je geestelijke ontwikkeling.
Dchar heeft er toch zelf voor gekozen om zich met de politiek te bemoeien? Niemand heeft hem gevraagd zijn oordeel over het rechtse kabinet te geven tijdens een prijsuitreiking.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:12 schreef De_Nuance het volgende:
Omdat het allerlei dingen door elkaar haalt. Dchar heeft niks te maken met die kutbuurt daar en het zielige overdramatiseren van die columnist is ook triest. Verder legitimeert het geen angst voor buitenlanders in het algemeen.
Me dunkt dat de slachtoffers van de straatterreur die jongens wel kennen. Ze worden opgewacht, bespuwd, uitgescholden en beroofd, hoe goed wil je ze kennen?quote:Tevens is het bewezen dat mensen die geen moslims kennen negatiever tegenover moslims zijn dan die ze wel kennen. Het hele Schubbekuttenveen argument is dus onzin.
Ja vast, die ouders legitimeren hun falen in de opvoeding wel degelijk met 'Allah wil het zo'. Maar als een doorgesnoven turk sterft bij een aanhouding dan heeft de politie ineens schuld.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:17 schreef De_Nuance het volgende:
Tevens heb ik nog nooit een overlast Marokkaan hun daden religieus horen legitimeren.
Lijkt me ook sterk als je drugs gebruikt zoveel seks voor het huwelijk hebt en elke Acond dronken bent.
Zal hoogstwaarschijnlijk een uitgelokt antwoord zijn.
O knap, jij kent alle ouders nu ook.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:21 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ja vast, die ouders legitimeren hun falen in de opvoeding wel degelijk met 'Allah wil het zo'. Maar als een doorgesnoven turk sterft bij een aanhouding dan heeft de politie ineens schuld.
Vreemd toch?
Wat val jij door de mand zeg.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:22 schreef De_Nuance het volgende:
En Dchae had natuurlijk zijn bek moeten houden, hoe durft hij erop te wijzen dat de meeste moslims net als de rest van Nederland gewoon huisje boompje beestje zijn die wat van hun leven proberen te maken.
Hoe val ik door de mand precies?quote:
In de stad wel, in Schubbekutteveen misschien niet.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:19 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Nee niet iedereen kent moslims. Wat een onzin
Grappig ben je. Maar je wou ontkennen dat die ouders meer en meer steun in hun geloof zoeken als er iets gebeurt wat de trots van de familie op het spel zet? Daaruit voortvloeiend, als je Allah als almachtige koekenbakker ziet, is alles ook de wil van Allah.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:23 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
O knap, jij kent alle ouders nu ook.
Misschien moet je je zojuist opgedane hevige emotie door die demagogische column opzij zetten en kunnen we rustig verder praten.
waarom in een pauper islamitisch land gaan wonen waarr je verhongerd als je gratis geld kunt krijgen van de honden in het westen?quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:57 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als je werkelijk zo denkt heb je hier dus niets te zoeken. Ga dan in een land wonen waar de islam wel prioriteit heeft, maar ga hier geen mensen schade toebrengen omdat het zogenaamd van Allah moet.
Schitterend.....toont exact aan dat de inteeltmensjes geen respect hebben voor Nederlanders. Maar oh wee als het andersom is.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:48 schreef HeatWave het volgende:
Ok ok, toegegeven het is een KLBtopic, maar het geeft toch nogmaals een beetje de rotte mentaliteit aan : 'Sorry meneer, ik dacht dat u Hollander was'
Nou ja, zoiets maar dan anders verwoordquote:Op vrijdag 25 november 2011 10:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Schitterend.....toont exact aan dat de inteeltmensjes geen respect hebben voor Nederlanders. Maar oh wee als het andersom is.
Iets met zaaien en oogsten.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:48 schreef HeatWave het volgende:
Ok ok, toegegeven het is een KLBtopic, maar het geeft toch nogmaals een beetje de rotte mentaliteit aan : 'Sorry meneer, ik dacht dat u Hollander was'
Wat??? Hoe durf je. Ik vind dat echt zo typisch. Mensen hebben hier 50 jaar alle kansen gehad en jij durft te beweren dat ze al die jaren tegen gewerkt zijn?quote:
Tjongejonge, 3 jongens en dit verhaal is natuurlijk direct weer representatief voor alle Marokaanse Nederlanders.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:50 schreef HeatWave het volgende:
het is gewoon een vaststaand feit en het ontkennen is echt heel erg kwalijk.
Doe je ogen open en kijk en luister eens in je omgeving. Het zijn echt niet alleen deze 3 jongensquote:Op vrijdag 25 november 2011 10:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tjongejonge, 3 jongens en dit verhaal is natuurlijk direct weer representatief voor alle Marokaanse Nederlanders.
Het sluit wel aardig aan bij het beeld dat geschetst werd door onderzoek waaruit bleek dat zo'n beetje de helft van de marokkaanse jongeren in aanraking met justitie is geweest.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tjongejonge, 3 jongens en dit verhaal is natuurlijk direct weer representatief voor alle Marokaanse Nederlanders.
Ik mag hopen dat hij bedoelt dat we het over ons zelf hebben afgeroepen omdat we niet hard genoeg tegen deze jongeren optreden. Die verrotte mentaliteit van deze jeugd heeft immers weinig te maken met de kansen die ze niet zouden gekregen hebben. Ikzelf woon nota bene in een achterstandswijk en heb me nooit met criminele activiteiten bezig gehouden.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat??? Hoe durf je. Ik vind dat echt zo typisch. Mensen hebben hier 50 jaar alle kansen gehad en jij durft te beweren dat ze al die jaren tegen gewerkt zijn?
Wij zaaien..zij oogsten... klopt.quote:
Neuh, vast niet. Maar zie je nu echt niet wat er nu gebeurt? Je behandelt een bevolkingsgroep naar bepaalde (voor)oordelen, die groep gaat vervolgens handelen naar die (voor)oordelen en voor je het weet zit je in een spiraal vol negativiteit. Self-fulfilling prophecy heet dat.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Doe je ogen open en kijk en luister eens in je omgeving. Het zijn echt niet alleen deze 3 jongens
tjongejonge, incident 10000000 en het is natuurlijk gewoon weer een uitzondering..quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik neem helemaal niets op voor criminelen, ik probeer alleen aan te geven dat deze patronen alleen maar versterkend werken en elkaar voeden.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wij zaaien..zij oogsten... klopt.
Dat je het nog durft op te nemen voor al die criminelen zeg....... typisch. Wacht maar tot het ook tot Schubbekutteveen doordringt.....
Klopt...komt omdat het aan de lopende band gebeurt en het telkens dezelfde soort 'mens' is. Namelijk de 14 tot 20 jarige teringlijertjes met een rifaccent en een bontkraag. Elke keer als we het er weer over hebben komen de bekende mensjes weer kritiek leveren dat we een hele bevolkingsgroep als crimineel wegzetten, nu wel....dat doen wij niet, dat doen ze zelf. Alleen zij met oogkleppen op zullen dit ontkennen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik neem helemaal niets op voor criminelen, ik probeer alleen aan te geven dat deze patronen alleen maar versterkend werken en elkaar voeden.
Dat zeg ik; het zal op deze manier alleen maar verergeren.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Klopt...komt omdat het aan de lopende band gebeurt en het telkens dezelfde soort 'mens' is. Namelijk de 14 tot 20 jarige teringlijertjes met een rifaccent en een bontkraag. Elke keer als we het er weer over hebben komen de bekende mensjes weer kritiek leveren dat we een hele bevolkingsgroep als crimineel wegzetten, nu wel....dat doen wij niet, dat doen ze zelf. Alleen zij met oogkleppen op zullen dit ontkennen.
Dat bedoelt hij dus niet. Jij begrijpt net als ik wel wat hij bedoelt. we hebben die mensen de afgelopen 50 jaar geen enkele kans geboden, we hebben ze behandeld als oud vuil.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:03 schreef Teutoon het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat hij bedoelt dat we het over ons zelf hebben afgeroepen omdat we niet hard genoeg tegen deze jongeren optreden. Die verrotte mentaliteit van deze jeugd heeft immers weinig te maken met de kansen die ze niet zouden gekregen hebben. Ikzelf woon nota bene in een achterstandswijk en heb me nooit met criminele activiteiten bezig gehouden.
Het trieste is dat deze jongeren niet beseffen hoe goed ze het hier wel niet hebben. Ze zouden een jaartje in het Rif-gebergte gedropt moeten worden om te ervaren hoe hun volksgenoten nog steeds leven. Ik durf te wedden dat ze dan Allah op hun blote knietjes bedanken dat ze een Nederlands paspoort bezitten.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik neem helemaal niets op voor criminelen, ik probeer alleen aan te geven dat deze patronen alleen maar versterkend werken en elkaar voeden.
Ik behandel helemaal niemand met vooroordelen. Ik behandel ieder mens met respect zonder te kijken naar afkomst. Helaas heb ik daardoor bij Marokkanen een onevenredig aantal slechte ervaringen gehad als je het vergelijkt met andere bevolkingsgroepen. Dus ja, als bevolkingsgroep heb ik ze niet hoog zitten. Maar dat betekent niet dat ik individuele Marokkanen geen kans meer geef, dat doe ik nog steeds.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, vast niet. Maar zie je nu echt niet wat er nu gebeurt? Je behandelt een bevolkingsgroep naar bepaalde (voor)oordelen, die groep gaat vervolgens handelen naar die (voor)oordelen en voor je het weet zit je in een spiraal vol negativiteit. Self-fulfilling prophecy heet dat.
Volgens mij is de tendens juist dat op het platteland en in het zuiden rechtser wordt gestemd en negatiever wordt gedacht over allochtonen. Bronquote:Op vrijdag 25 november 2011 10:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Volgens mensen uit schubbekutteveen of andere kleine plaatsjes in Nederland is er helemaal geen probleem. Gouda, Utrecht, Rotterdam en Den Haag...het zijn allemaal incidenten.
Mensen zonder oogkleppen en die niet bang zijn om uitingen te doen waar je niet populair mee wordt durven tenminste aan te geven dat het geen incidenten zijn. Maar hey, op het platteland weten ze het vast beter.
[..]
Want?
Welke patronen? Dat tuig denkt helemaal niet zoals jij dat ziet. Zij zitten in de trein en willen gewoon kloten en etteren en dominant gedrag vertonen. Daar komt helemaal geen 'ik voel me als Marokkaan benadeeld en ga maar crimineel gedrag vertonen' aan te pas. De man tegen wie zij een grote bek opzetten in de trein heeft hun namelijk helemaal niks aangedaan. Er is geen enkele reden om een grote bek te hebben maar toch doen ze het.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:11 schreef Xa1pt het volgende:
Onze Marokkaanse schoonmaker (man heeft drie banen) geeft ook altijd af op zijn jonge landgenoten... hij walgt ervan. Hij wordt erop aangekeken dat hij in een dikke Audi rijdt maar ondertussen heeft hij wel drie baantjes op een dag.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:30 schreef Teutoon het volgende:
Mijn (toevallig) Marokkaanse collega zegt precies hetzelfde over deze 'kut-Marokkanen'.
En daarom moeten we het maar accepteren?quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:55 schreef Seam het volgende:
Dan kun je toch ook wel verwachten als je in de Schilderswijk gaat wonen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |