abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin maandag 3 oktober 2011 @ 12:40:34 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102645836
Een 31-jarige vrouw is de Haagse Schilderswijk uit gevlucht. Ze is weggepest door een Marokkaanse jeugdbende, schrijft Metro.

De vrouw vertelt in de krant dat ze een jaar lang last heeft gehad van vernielingen en bedreigingen. Ook werd er een stoeptegel naar haar gegooid.

De gemeente zegt in een reactie dat de problemen in het betreffende gebied 'topprioriteit' hebben. De politie zegt dat 'actief en zorgvuldig' is gereageerd op de meldingen die de vrouw heeft gedaan.
(ANP/Redactie)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)est-Haagse-weg.dhtml
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin maandag 3 oktober 2011 @ 12:42:18 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_102645878
quote:
9s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
En natuurlijk zijn gemeente en politie er als de kippen bij om te vertellen hoe goed en accuraat ze hebben gehandeld. Hilarisch. Jeugdbendes nemen de macht op staat over, pesten mensen weg en de gemeente en politie kunnen niet instaan voor de veiligheid van burgers.

Men faalt op alle fronten, maar met meest schrijnende is nog wel dat men dat niet eens onderkent. Problemen oplossen met met het (h)erkennen ervan. Zelfs dat stadium is nog niet eens aangebroken. En zolang dat nog het geval is, kun je als gedupeerde maar beter je biezen pakken. Van de overheid heb je niets te verwachten.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_102645962
Dank voor het heropenen!
pi_102646019
De uitgebreidere versie: die van Metro zelf.
quote:
Haagse vlucht uit wijk door terreur bende
Milieudeskundige (31) vlucht Den Haag uit na maandenlang terreur jongerenbende

Behalve een Haags homostel is ook een vrouw (31) in wanhoop haar woning ontvlucht. “Ik wilde zo graag dat we hier ons eerste kindje zouden krijgen”, zegt Anne (niet haar echte naam, red.). Ze beeft als ze door haar oude buurtje in de Schilderswijk rijdt. “Hier hebben de oudere bewoners het niet meer voor het zeggen”, weet een Hindoestaanse man. “Hier maken zíj de dienst uit.” Hij knikt naar een stel jongens die volgens hem behoren tot één Marokkaanse jeugdgroep, beter bekend als de Bende van de Delftselaan.

Aangekomen bij haar koopwoning schiet Anne vol. De ellende begon ruim een jaar geleden toen ze na het boodschappen doen constateerde dat het deurslot van haar buren kapot was. “Meteen belde ik de politie. Ik zag ook dat een jongen een koevoet probeerde te verstoppen en heb er een foto van gemaakt. Zodra een rechercheur mijn mobieltje had, riep hij iemand bij zich, naar later bleek een Marokkaanse informant.

Vanaf toen is mijn leven op z’n kop gezet.” Haar vriend (33): “Die informant zei dat hij de jongen niet herkende. Een paar weken later werd er een deuk in haar nieuwe Peugeot gereden.”
Later wordt Annes wagen geleidelijk gesloopt. “Net zo lang totdat de garage hem op vier lekke banden weg kon slepen.” Ze laat een stapel processen-verbaal zien: brandstichting, vandalisme, bedreigingen. “Ze hebben zelfs een stoeptegel naar m’n hoofd gegooid.”

Ze breekt: “Ik hoorde in die tijd dat ik baarmoederhalskanker had. En dan gaan ze je met verkrachting dreigen.” Anne, milieudeskundige van beroep, zit al een half jaar overspannen in de ziektewet. Ontslag dreigt. Ze heeft haar ‘paleisje’ verlaten en woont bij haar vriend in een andere provincie.

http://www.metronieuws.nl(...)rZkjc!k5bFAFZWWes3s/
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_102646035
Ah, Ferdo heeft 'm al geplaatst, zie ik...

Dit fragmentje vind ik nog wel relevant:

quote:
Anne: “Kort hierop werd ik zelf verdachte. Ik zou zijn doorgereden na een botsing. Gelukkig kon ik aantonen dat zijn blikschade niet matchte met dat eerdere deukje. Wel vond de politie het nodig om mij vanwege deze valse aangifte te dreigen dat als ik niet naar het bureau zou komen, zij mij kwamen halen.” Haar vriend: “Ik wou dat de politie ook zo krachtig op was getreden tegen dat tuig dat haar leven kapot heeft gemaakt. ‘Tja, dan had je maar niet in een islamitische wijk moeten gaan wonen’, zei een agent ons fijntjes.”
En:

quote:
Reactie politie
Een woordvoerder van politie Haaglanden zegt het te betreuren dat Anne “ondanks de vele maatregelen die wij hebben genomen” haar wijk is ontvlucht. “Op al haar meldingen is door de politie indertijd actief en zorgvuldig gereageerd.”
Dus...

[ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2011 12:51:29 ]
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:50:21 #6
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102646056
Jeugdbendes in Den Haag? Het lijkt wel de jaren vijftig daar!
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_102646102
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:50 schreef samvirus het volgende:
Jeugdbendes in Den Haag? Het lijkt wel de jaren vijftig daar!
Erg vergelijkbaar ja... :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 3 oktober 2011 @ 12:53:14 #8
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102646137
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:51 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Erg vergelijkbaar ja... :')
Zeker nooit gehoord over de Kikkers en de Bullen, of vechtpartijen tussen Indo's en Hollanders in de jaren vijftig in Den Haag?
pi_102646191
Dan kun je toch ook wel verwachten als je in de Schilderswijk gaat wonen :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_102646224
Wat een smerige reactie van die agent dat ze maar niet in die wijk hadden moeten gaan wonen.

Zou het niet goed zijn om dat marokkaanse tuig een half jaar in het leger te stoppen om ze zo discipline en normen&waarden aan te leren?
pi_102646244
Te erg voor woorden. Politie deugd ook voor geen meter,
En in België heeft een jongen zelfmoord gepleegd, vanwege het getreiter van een groep marokkanen.
pi_102646291
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:53 schreef samvirus het volgende:

[..]

Zeker nooit gehoord over de Kikkers en de Bullen, of vechtpartijen tussen Indo's en Hollanders in de jaren vijftig in Den Haag?
Die vielen ook voorbijgangers aan, probeerden agenten te beroven en reden willekeurige gezinnetjes klem?
pi_102646364
Gaan we nou de hele discussie over doen?
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_102646424
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:59 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Die vielen ook voorbijgangers aan, probeerden agenten te beroven en reden willekeurige gezinnetjes klem?
Of stelden vrouwen een verkrachting in het vooruitzicht?
pi_102646453
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:57 schreef ArnosL het volgende:
Wat een smerige reactie van die agent dat ze maar niet in die wijk hadden moeten gaan wonen.

Zou het niet goed zijn om dat marokkaanse tuig een half jaar in het leger te stoppen om ze zo discipline en normen&waarden aan te leren?
Jaa goed plan. Maak ze fit en leer ze vechten.
pi_102646534
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:07 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Dat topic ging dicht omdat het een trolltopic was, terwijl de reacties niet trollerig worden bedoeld.

Dus om te voorkomen dat weer dezelfde discussie wordt gevoerd heb ik even een paar reacties hierheen gebracht. Scheelt weer gedoe.
Dit topic komt voort uit Marokkaanse jeugdbende pest vrouw weg

Jij quote nu ook reacties uit een topic over kinderen die kinderen pesten. Die dus niets van doen hebben met dit topic.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:09:19 #17
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_102646543
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:59 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Daar valt Indo pesten toch onder :Y
pi_102646628
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:08 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dit topic komt voort uit Marokkaanse jeugdbende pest vrouw weg

Jij quote nu ook reacties uit een topic over kinderen die kinderen pesten. Die dus niets van doen hebben met dit topic.
verrek :@...

Heb al geknipt
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:14:08 #19
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_102646654
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:55 schreef Seam het volgende:
Dan kun je toch ook wel verwachten als je in de Schilderswijk gaat wonen :')
Nee, dat zou je in een vrij Westers land niet moeten kunnen verwachten!

[ Bericht 14% gewijzigd door Snakey op 03-10-2011 13:19:11 ]
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_102646741
Ja idd die agent met die smerige opmerking zou ontslagen moeten worden . Jammer dat ze die uitspraak niet heeft opgenomen als bewijs.
Als je tegenwoordig aangifte doet of een gesprek hebt met de politie moet je alles opnemen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:17:39 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_102646743
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:14 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Nee, dat zou je in een vrij Westers land niet moeten kunnen verwachten!

Lichtelijk naïef om te verwachten dat een land geen achterbuurten en jeugdbendes zou kennen. Dat is een utopie.

[ Bericht 14% gewijzigd door Snakey op 03-10-2011 13:19:21 ]
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_102646829
quote:
15s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Lichtelijk naïef om te verwachten dat een land geen achterbuurten en jeugdbendes zou kennen. Dat is een utopie.
De oplossing voor tuig in het algemeen is een goede opvoeding en onderwijs, maar laten we nu ladingen mensen geïmporteerd hebben bij wie dat schort.

Ik neem niet zonder meer aan dat als het nu niet Mo was die mensen wegpestte, dat dan Pietje zich wel geroepen had gevoelen om die nobele rol op zicht te nemen.

Echt een ontzettende dooddoener: achterbuurten zijn er altijd. Aan me hoela :) We hadden geen achterbuurt bewoners hoeven importeren.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_102646881
quote:
15s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Met dat verschil dat zelfs achterbuurten in nivo kunnen verschillen. Het geïmporteerde tuig wat daar nu zit doet erg haar best de bodemprijs te winnen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:23:44 #24
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_102646919
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:20 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

De oplossing voor tuig in het algemeen is een goede opvoeding en onderwijs, maar laten we nu ladingen mensen geïmporteerd hebben bij wie dat schort.

Ik neem niet zonder meer aan dat als het nu niet Mo was die mensen wegpestte, dat dan Pietje zich wel geroepen had gevoelen om die nobele rol op zicht te nemen.

Echt een ontzettende dooddoener: achterbuurten zijn er altijd. Aan me hoela :) We hadden geen achterbuurt bewoners hoeven importeren.
Maar dat hebben we wel gedaan, misschien met een goede reden, misschien niet en nu bevolken zij onze sociale onderlaag en wonen zij in onze voormalige arbeiderbuurtjes. In kleine huizen en proberen ze rond te komen van 1000 euro per maand met een gezin met 4 kinderen.

Dat levert een probleem op. Etnisch zuiveren gaat hem niet worden, tijd om een andere kant op te gaan denken.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_102646989
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Maar dat hebben we wel gedaan, misschien met een goede reden, misschien niet en nu bevolken zij onze sociale onderlaag en wonen zij in onze voormalige arbeiderbuurtjes. In kleine huizen en proberen ze rond te komen van 1000 euro per maand met een gezin met 4 kinderen.

Dat levert een probleem op.
Entree het begrip opwaartse mobiliteit. Dat is het concept dat als je ouders paupers zijn jij door hard je best te doen op school een betere opleiding kan verwerven dan je ouders en wel wat kan maken van je leven.

Waarom zijn die gasten zo slecht opwaarts mobiel?

Ethisch zuiveren is :') Hoeven we het wmb niet over te hebben.
pi_102647034
Waar het om gaat, is dat mensen hun buurt worden uitgepest. Of het nu gaat om mensen met een bepaald kenmerk (bijvoorbeeld homo-zijn) of mensen die getuige waren van een inbraak en derhalve meewerken aan opsporing van criminelen. En of het nou gebeurt in een grote stad, of een dorp in de Achterhoek...

Wat ik er zo schrijnend aan vind, is dat de politie opzichtig faalt in de bescherming van dit soort mensen. Sterker nog: in sommige gevallen krijgen ze zelfs tegenwerking vanuit de politie: ze worden nog net niet in hun gezicht uitgelachen.

Ondertussen kloppen gemeenten en politiekorpsen zichzelf op de borst over hoe geweldig hun aanpak werkt. Ieder weggepest persoon is er één te veel. En een ieder die vertrekt, doet dat niet na het eerste de beste indicent, maar na veelvuldige voorvallen. Kortom: aanhoudende pesterijen, vernielingen, terreur.

De politie geeft in zulke gevallen geen thuis en laat gedupeerden in de kou staan. De aanpak faalt, maar dat lijkt zowel bij bestuurders (politici, burgemeesters) als binnen politiekorpsen totaal niet door te dringen. Bijna verongelijkt reppen ze erover dat de gedupeerden al 'zo snel' zijn vertrokken, maar uit hun verhalen blijkt keer op keer dat ze met hun klachten voortdurend nul op het rekest kregen.
pi_102647040
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat levert een probleem op. Etnisch zuiveren gaat hem niet worden, tijd om een andere kant op te gaan denken.
Kleine huizen? De Schilderswijk bestaat tegenwoordig alleen maar uit nieuwbouw waarbij rekening is gehouden met de grote gezinnen die er nu wonen. En 1000 euro per maand met 4 kinderen is natuurlijk ook onzin, dat weet je zelf ook wel.
pi_102647115
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:28 schreef Wokkel het volgende:

En 1000 euro per maand met 4 kinderen is natuurlijk ook onzin, dat weet je zelf ook wel.
Mwah, wellicht bestaat die categorie. Denk het wel hoor.

Maar is het zo verstandig om een kinderschare bij elkaar te fokken als je in de bijstand hangt? Waarom denken we dat de gemiddelde NL'er 2 kinderen heeft en niet 4?
pi_102647165
Ah de Delftselaan. Altijd gezellig.

Wel oernaief trouwens om te willen dat je je 1e kindje in de Schilderswijk wilt krijgen. Dat 1e kind hoort juist een reden te zijn om er als de wiedeweerga weg te gaan.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:38:51 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_102647354
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:28 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Kleine huizen? De Schilderswijk bestaat tegenwoordig alleen maar uit nieuwbouw waarbij rekening is gehouden met de grote gezinnen die er nu wonen. En 1000 euro per maand met 4 kinderen is natuurlijk ook onzin, dat weet je zelf ook wel.
De grotere eengezinswoningen zijn neergezet door de corporaties om meer (blanke) middenklasse aan te trekken in de hoop de buurt wat meer charme te geven. Een tactiek die de afgelopen 15 jaar is toegepast in meer ''prachtwijken'' en zeker in Amsterdam succes heeft gehad. Als je wel eens over de vloer komt bij ''de mensen'' weet je dat het islamitische deel (ja, daar hebben we het hier nu toch over) in een heel ander soort woning woont.

De lonen en uitkeringen liggen laag. Wat ook niet heel verwonderlijk is aangezien er gewoon weinig vraag is naar dat type werknemer. De gezinnen zijn nog opgebouwd op basis van een kostwinnersmodel (de man) en de gezinnen zijn traditioneel groot. De jeugd vlucht naar buiten, komt daar al op 12 jarige leeftijd in aanraking met een oudere neef/buurjongen die wat bijklust via de kickbox school en tadaa. Een jeugdbende is geboren.
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:30 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Mwah, wellicht bestaat die categorie. Denk het wel hoor.

Maar is het zo verstandig om een kinderschare bij elkaar te fokken als je in de bijstand hangt? Waarom denken we dat de gemiddelde NL'er 2 kinderen heeft en niet 4?
Natuurlijk is dat niet verstandig. Drie kinderen is voor een modaal Nederlands gezin al een behoorlijke opgave qua financiën.

Maar, ironie oh ironie, hoe armer de bevolking, hoe meer en jonger ze kinderen nemen. Binnen sommige lagen in deze samenleving is het hebben van meerdere kinderen een belangrijk statussymbool of een manier om een partner te kunnen binden ook al hebben ze soms verder niets. Hoe onverstandig dat ook moge zijn.
--
pi_102647385
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:38 schreef Ryon het volgende:
Maar, ironie oh ironie, hoe armer de bevolking, hoe meer en jonger ze kinderen nemen. Binnen sommige lagen in deze samenleving is het hebben van meerdere kinderen een belangrijk statussymbool of een manier om een partner te kunnen binden ook al hebben ze soms verder niets. Hoe onverstandig dat ook moge zijn.
We komen langzaamaan tot de conclusie dat buitenlanders zich beter aan moeten passen? ;)
pi_102647473
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:38 schreef Ryon het volgende:

[..]

De grotere eengezinswoningen zijn neergezet door de corporaties om meer (blanke) middenklasse aan te trekken in de hoop de buurt wat meer charme te geven. Een tactiek die de afgelopen 15 jaar is toegepast in meer ''prachtwijken'' en zeker in Amsterdam succes heeft gehad. Als je wel eens over de vloer komt bij ''de mensen'' weet je dat het islamitische deel (ja, daar hebben we het hier nu toch over) in een heel ander soort woning woont.

Blanke middenklasse in de Schilderswijk? Ik heb het over 2011, niet over 1955! Bijna heel die buurt is platgegooid en opnieuw gebouwd met ruimere woningen met typische oosterse stijlelementen. Als er 3 autochtone kaaskoppen wonen dan zijn het er al veel.

quote:
De lonen en uitkeringen liggen laag. Wat ook niet heel verwonderlijk is aangezien er gewoon weinig vraag is naar dat type werknemer. De gezinnen zijn nog opgebouwd op basis van een kostwinnersmodel (de man) en de gezinnen zijn traditioneel groot.
Prima, maar ze hoeven niet rond te komen van 1000 euro in de maand met 4 kinderen. Daar zijn we het over eens?
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:43:53 #33
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_102647488
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:40 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

We komen langzaamaan tot de conclusie dat buitenlanders zich beter aan moeten passen? ;)
Dat ontken ik ook niet. Mensen kunnen best wel hun geloof en tradities behouden zolang de normen en waarden van de Nederlandse middenklasse maar wordt overgenomen.

Vervelend alleen is wel dat die normen en waarden vanuit de samenleving zelf moeten worden overgedragen.. Dat blijkt nog niet helemaal te lukken.
--
pi_102647567
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:43 schreef Ryon het volgende:

Vervelend alleen is wel dat die normen en waarden vanuit de samenleving zelf moeten worden overgedragen.. Dat blijkt nog niet helemaal te lukken.
Maar het is je nooit opvallen dat feitelijk alleen moslims problemen hebben met onze normen en waarden omarmen?

Dat ik meer dan zat buitenlander groepen op kan noemen die er niet zo slecht op staan als moslims?

Bv Aziaten lijken helemaal geen problemen te hebben om de normen en waarden te interneren die de maatschappij uitdraagt.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:59:31 #35
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_102647927
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:43 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Blanke middenklasse in de Schilderswijk? Ik heb het over 2011, niet over 1955! Bijna heel die buurt is platgegooid en opnieuw gebouwd met ruimere woningen met typische oosterse stijlelementen. Als er 3 autochtone kaaskoppen wonen dan zijn het er al veel.
Er is geen blanke middenklasse. Anders was het ook geen achterstandsbuurt geweest. De gemiddelde waarde van een woning in de Schilderswijk bedraagt 100.000 euro. Bouw je geen paleizen van.

quote:
Prima, maar ze hoeven niet rond te komen van 1000 euro in de maand met 4 kinderen. Daar zijn we het over eens?
33% van de buurtbewoners heeft een uitkering en ik denk dat een groot deel van de werkenden ook niet veel hoger zit dan het minimumloon. Als je in Nederland armoede wil zien zou ik daar even een kijkje nemen.

Mensen wonen over het algemeen niet in de schilderswijk omdat het zo leuk wonen is, maar omdat de huizen extreem goedkoop zijn, relatief klein zijn (belangrijk voor 1 persoonshuishoudens) en het in de randstad ligt. Dat trekt de onderlaag aan van de Nederlandse samenleving. Kwestie van wegblijven als je de keus hebt, wat mensen ook en masse doen.
--
pi_102648143
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Er is geen blanke middenklasse. Anders was het ook geen achterstandsbuurt geweest. De gemiddelde waarde van een woning in de Schilderswijk bedraagt 100.000 euro. Bouw je geen paleizen van.
Dat is de waarde van de koophuizen? Veel huizen zijn namelijk van de woningbouw.

quote:
33% van de buurtbewoners heeft een uitkering en ik denk dat een groot deel van de werkenden ook niet veel hoger zit dan het minimumloon. Als je in Nederland armoede wil zien zou ik daar even een kijkje nemen.
Ik denk dat er wel meer mensen een uitkering hebben.
quote:
In 2007 verrichtten 3.450 bewoners betaalde arbeid als werknemer of zelfstandige, de omvang van de potentiële beroepsbevolking (het aantal personen in de leeftijd 15-64 jaar) was in 2008 22.253
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schilderswijk_(Den_Haag)

1 op de 7 werkt dus.

Andere bron dan?
quote:
. Deze wijk had met 75 procent ook het hoogste percentage huishoudens afhankelijk van een uitkering.
Die wijk is een groot gapend gat waar miljarden aan belastinggeld heengaan, maar waar je als belastingbetaler niet meer heen kan gaan vanwege de onveiligheid.

quote:
Mensen wonen over het algemeen niet in de schilderswijk omdat het zo leuk wonen is, maar omdat de huizen extreem goedkoop zijn, relatief klein zijn (belangrijk voor 1 persoonshuishoudens) en het in de randstad ligt. Dat trekt de onderlaag aan van de Nederlandse samenleving. Kwestie van wegblijven als je de keus hebt, wat mensen ook en masse doen.
Nogmaals, de huizen (zeker de nieuwbouw) zijn niet klein. Daarnaast krijg je met 4 kinderen en een huurwoning genoeg huurtoeslag, kinderbijslag en al niet meer + kwijtscheldingen om van te leven.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:07:14 #37
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_102648190
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:46 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Maar het is je nooit opvallen dat feitelijk alleen moslims problemen hebben met onze normen en waarden omarmen?

Dat ik meer dan zat buitenlander groepen op kan noemen die er niet zo slecht op staan als moslims?

Bv Aziaten lijken helemaal geen problemen te hebben om de normen en waarden te interneren die de maatschappij uitdraagt.
Ik zit redelijk goed in de materie en het zijn niet alleen de moslims die problemen hebben met de ''Nederlandse" normen en waarden. Ook veel immigranten met een uitgesproken christelijke achtergrond hebben moeite om mee te doen. Voor praktijkvoorbeelden kan je kerkdiensten bezoeken in Amsterdam Zuidoost. Daarnaast hebben ook Antillianen moeite om te integreren.

Armoede, sociaal isolement, compleet incapabel zijn vanwege gebrek aan scholing en taalvaardigheden zorgen ervoor dat hele generaties niet mee kunnen komen. De kinderen die zij op de wereld werpen zijn vaak niet beter af.

Ook binnen de Chinese immigratie zie je dit probleem terug komen. De oudste (en armste) Chinese immigratiegolf is buitengewoon slecht geïntegreerd. Maatschappelijke participatie ligt daar buitengewoon laag en veel zijn de taal nog steeds niet machtig. Dat is later een stuk beter geworden, hoewel andere Europese landen op dit moment wel last hebben van grote groepen Chinese arbeidsimmigratie. Ook met de Molukkers en Indo's heeft Nederland heel erg veel te stellen gehad, en ook dat is tot op de dag van vandaag nog niet helemaal goed opgelost.
--
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:08:33 #38
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102648245
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik zit redelijk goed in de materie en het zijn niet alleen de moslims die problemen hebben met de ''Nederlandse" normen en waarden. Ook veel immigranten met een uitgesproken christelijke achtergrond hebben moeite om mee te doen. Voor praktijkvoorbeelden kan je kerkdiensten bezoeken in Amsterdam Zuidoost. Daarnaast hebben ook Antillianen moeite om te integreren.

Armoede, sociaal isolement, compleet incapabel zijn vanwege gebrek aan scholing en taalvaardigheden zorgen ervoor dat hele generaties niet mee kunnen komen. De kinderen die zij op de wereld werpen zijn vaak niet beter af.

Ook binnen de Chinese immigratie zie je dit probleem terug komen. De oudste (en armste) Chinese immigratiegolf is buitengewoon slecht geïntegreerd. Maatschappelijke participatie ligt daar buitengewoon laag en veel zijn de taal nog steeds niet machtig. Dat is later een stuk beter geworden, hoewel andere Europese landen op dit moment wel last hebben van grote groepen Chinese arbeidsimmigratie. Ook met de Molukkers en Indo's heeft Nederland heel erg veel te stellen gehad, en ook dat is tot op de dag van vandaag nog niet helemaal goed opgelost.
Met molukkers en indo's valt het echt wel mee hoor :'). Ik kan het weten want heb zelf een indische achtergrond.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_102648439
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik zit redelijk goed in de materie en het zijn niet alleen de moslims die problemen hebben met de ''Nederlandse" normen en waarden. Ook veel immigranten met een uitgesproken christelijke achtergrond hebben moeite om mee te doen.
Ik kan me wat voorstellen bij dat ze NL'ers allicht decadent vinden bijvoorbeeld.

Maar dat vloekt niet zo erg als normen en waarden aanhangen die haaks op de onze staan, zoals moslims deze hebben.

Het patroon is onmiskenbaar moslims. Of het nu turken, marokkanen of somaliers zijn. Daar vallen die Christenen die het er (blijkbaar?) moeilijk mee hebben mee in het niet.

En bendes buitenlandse Christenen die mensen wijken uit jagen bestaan natuurlijk niet ;)

quote:
Ook binnen de Chinese immigratie zie je dit probleem terug komen. De oudste (en armste) Chinese immigratiegolf is buitengewoon slecht geïntegreerd.
Toch bestaan ook Chinese bendes die mensen wegpesten uit wijken niet :)

Je doet erg je best om het beestje maar niet bij z'n naam te noemen.

Het vereist ook wel wat moed om boven 50 jaar indoctrinatie uit te stijgen.
pi_102648587
Wat een smerige kutopmerking van die agent zeg :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:19:01 #41
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_102648621
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:05 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat is de waarde van de koophuizen? Veel huizen zijn namelijk van de woningbouw.

Dat ze van de woningbouw zijn betekent niet dat ze opeens duurder of goedkoper worden. De woningbouw zet de woningen gewoon tegen marktwaarde te koop en heeft ook maar beperkte budgetten om mee te bouwen.
quote:
Ik denk dat er wel meer mensen een uitkering hebben.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schilderswijk_(Den_Haag)

1 op de 7 werkt dus.
[quote]
Zoals ik al zei: geen rijke bedoeling daar. De meeste vrouwen zullen ook gewoon thuiszitten.
[quote]
Nogmaals, de huizen (zeker de nieuwbouw) zijn niet klein. Daarnaast krijg je met 4 kinderen en een huurwoning genoeg huurtoeslag, kinderbijslag en al niet meer + kwijtscheldingen om van te leven.
Voor mijn begrippen is een kamer van 20 m2 al ruim. Maar wat ik ben aangetroffen in de Schilderswijk zou ik niet die kwalificatie durven geven. De bevolkingsdichtheid ligt daar dan ook niet voor niets erg hoog.

Ook als ik een beetje door jaap.nl heen browse dan zie ik alleen maar woningen die mij niet doen vermoeden dat je lekker ruim kan wonen.

M.b.t de uitkeringen: dat is een discussie opzich. Ik weet dat er mensen zijn die het lekker geld verdienen vinden en er naar hartenlust misbruik van maken. Maar voor veel mensen, zeker voor gezinnen, betekent het gewoon armoede. Daar mag ook niet te makkelijk over gedacht worden.
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:08 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Met molukkers en indo's valt het echt wel mee hoor :'). Ik kan het weten want heb zelf een indische achtergrond.
De ellende van de jaren vijftig hebben we na een kleine 60 jaar al een tijdje achtergelaten. Maar de problematiek rondom de Molukse jeugdbendes in Culemborg hebben laten zien dat het proces nog niet geheel ten einde is.
--
pi_102648697
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:19 schreef Ryon het volgende:
De ellende van de jaren vijftig hebben we na een kleine 60 jaar al een tijdje achtergelaten. Maar de problematiek rondom de Molukse jeugdbendes in Culemborg hebben laten zien dat het proces nog niet geheel ten einde is.
En je refereert aan een incident, als bewijs waarom het met de Molukkers niet goed gaat, waar Molukkers keihard een lijn trokken tegenover, juist, moslims.

Want ook Molukkers die mensen wijken uit jagen, bestaan niet.
pi_102648708
quote:
een jaar lang last heeft gehad van vernielingen en bedreigingen. Ook werd er een stoeptegel naar haar gegooid... De gemeente zegt in een reactie dat de problemen in het betreffende gebied 'topprioriteit' hebben.
Topprioriteit duurt dus langer dan een jaar. Briljant gedaan gemeente!
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:22:06 #44
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_102648713
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:14 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik kan me wat voorstellen bij dat ze NL'ers allicht decadent vinden bijvoorbeeld.

Maar dat vloekt niet zo erg als normen en waarden aanhangen die haaks op de onze staan, zoals moslims deze hebben.

Het patroon is onmiskenbaar moslims. Of het nu turken, marokkanen of somaliers zijn. Daar vallen die Christenen die het er (blijkbaar?) moeilijk mee hebben mee in het niet.

En bendes buitenlandse Christenen die mensen wijken uit jagen bestaan natuurlijk niet ;)
Euh?

Antilliaanse en Surinaamse jeugdbendes bestaan niet? Zoals ik zei: kom eens kijken in Amsterdam Zuidoost en Amsterdam Noord. Het zal je verbazen dat veel van de problematiek erg overeenkomt met wat je in andere wijken tegenkomt. Geloof kan een factor spelen, maar dat heeft meer met de thuissituatie te maken. Veel van de jongeren komt geen kerk of moskee meer binnen.
--
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:24:02 #45
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102648778
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Euh?

Antilliaanse en Surinaamse jeugdbendes bestaan niet? Zoals ik zei: kom eens kijken in Amsterdam Zuidoost en Amsterdam Noord. Het zal je verbazen dat veel van de problematiek erg overeenkomt met wat je in andere wijken tegenkomt. Geloof kan een factor spelen, maar dat heeft meer met de thuissituatie te maken. Veel van de jongeren komt geen kerk of moskee meer binnen.
Maar marokkanen voelen zich toch echt een moslim die ook alle joden moeten doden :P

quote:

[..]

Euh?

Ik woon in noord, kom wel eens in zuid-oost. Surinamers en Antilianen hebben zware bendes, drugs en wapens. Ze veroorzaken vaak echter geen straatterreur, maar gwn bende vs bende waar de gewone burger niet veel last van heeft.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_102649022
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:19 schreef Ryon het volgende:
M.b.t de uitkeringen: dat is een discussie opzich. Ik weet dat er mensen zijn die het lekker geld verdienen vinden en er naar hartenlust misbruik van maken. Maar voor veel mensen, zeker voor gezinnen, betekent het gewoon armoede. Daar mag ook niet te makkelijk over gedacht worden.
Er was een tijdje terug trouwens een turkse publicist die hieromtrent e.e.a. inzichtelijk maakte.

Hij stelde concreet: alhier wonende turken moeten ophouden zichzelf rijk te rekenen omdat ze graag hun welvaart vergelijken met de welvaart van bergvolk in turkije. En ivm met dat bergvolk is een bijstandsuitkering weldadig. Maar vergelijk je turken alhier met NL'ers, zijn ze arm.

Samengevat: als jij uit de bergen komt waar je in een gat in de grond poept is een arbeiderswoning met een mooie porseleinen pot en 900 eu netto rijkdom.

Zijn we weer terug bij: die mensen moeten zich aanpassen en onze normen en waarden accepteren en interneren.

NL'ers vinden dat armoede ja. Maar we leken overeenstemming te hebben over dat onze normen en waarden de hunne niet zijn.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:32:46 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_102649043
Voor de duidelijkheid: mijn punt is niet: ''Zij doen het ook, dus het mag'' maar meer dat het geen nut heeft om alle schuld te leggen bij de Islam. In deze tijd vinden erg veel Nederlanders het heel makkelijk om de islam te zien als de oorsprong en oorzaak van alle problemen (verbied de Islam en Nederland is weer veilig(, terwijl in de praktijk blijkt dat de situatie allerminst zo simpel is en de oorzaken van jeugdbendes vaak weinig te maken hebben met religie en aangrenzende specifieke culturen, maar meer met armoede, gebrek aan scholing en mogelijkheden en nog 1000 andere factoren.
--
pi_102649134
quote:

[..]

Euh?

Dat is heel simpel dat de ene misdaad de andere niet is. Suri's en Anti's noemen vrouwen geen hoeren als ze geen theedoek om hebben. Pesten homo's niet weg.

Het is niet die prototype "arabische agressie" die die groepen ten toon stellen.

Een anti die op de hoek poeder verkoopt heeft niet zo'n impact als langzaam weg geintimideerd worden door buzzend tuig wat amper NL's spreekt.
pi_102649209
quote:
4s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:32 schreef Ryon het volgende:
Voor de duidelijkheid: mijn punt is niet: ''Zij doen het ook, dus het mag'' maar meer dat het geen nut heeft om alle schuld te leggen bij de Islam.
Ik geloof niet, ik erken geen goden, het is dus niet zo zeer de religie islam als de culturen die eruit gevormd zijn.

Jij mag het van mij prima blijven ontkennen, geen problemen mee. Wil jij ziende blind de rode draad blijven ontkennen, jouw feest ;)
pi_102649264
quote:
4s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:32 schreef Ryon het volgende:
Voor de duidelijkheid: mijn punt is niet: ''Zij doen het ook, dus het mag'' maar meer dat het geen nut heeft om alle schuld te leggen bij de Islam. In deze tijd vinden erg veel Nederlanders het heel makkelijk om de islam te zien als de oorsprong en oorzaak van alle problemen (verbied de Islam en Nederland is weer veilig(, terwijl in de praktijk blijkt dat de situatie allerminst zo simpel is en de oorzaken van jeugdbendes vaak weinig te maken hebben met religie en aangrenzende specifieke culturen, maar meer met armoede, gebrek aan scholing en mogelijkheden en nog 1000 andere factoren.
Als ik alle problemen in Nederland op één hoop gooi dan is er natuurlijk nooit een schuldige oorzaak aan te wijzen.

Het prinsjesgedrag van de zonen komt wel degelijk voort uit die cultuur waarin de man boven de vrouw staat. Datzelfde prinsjesgedrag wordt niet erkend door mensen van een andere cultuur en dat leidt tot botsingen. Helaas is hierbij de marokkaan het vaakst de agressor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')