abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102492745

Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |

Links

Deze openingspost
Accomodatie reserveren in heel Thailand
Khao San Road
Het grote 'Hoe kom ik goedkoop van A naar B'-topic
Reisnieuws en aanbiedingen-topic
Reisverslagen van FOK!ers in Azië
Sawadee, portal voor toeristen naar Thailand
Thailand op Wikitravel
Thais consulaat in Amsterdam
The Nation - voor de politieke situatie in Thailand
Tourism Thailand
Tripadvisor Thailand
VirtualTourist Thailand
WaarBenJij.Nu Thailand

Tips

quote:
Goedkoop vliegen naar Thailand

Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:

• Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart. Als geldt dat niet altijd, met een overstap is vaak goedkoper dan direct, ook boeken via de Belgische KLM site kan geld besparen.
• Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air, Emirates (600-1400 euro retour).
• Vliegen met LTU, Emirates, Ethiad vanuit D�sseldorf (600-800 euro retour).
• Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen of Frankfurt / München proberen (400-700 euro retour).
• AirAsia vliegt goedkoop van Londen Gatwick naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
quote:
Vaccinaties

Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:

• Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A.
• Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.

Meer informatie: GGD
quote:
Visa en aankomst-informatie

• Voor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort.
• Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen.
• Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden.
• Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd.

Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisum

• Paspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft)
• Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link)
• Kopie van vluchtgegevens
• 2 gelijke recente pasfoto's
• 30 euro per visum dat je aanvraagt

Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
quote:
Met de bus naar Bangkok

Als je geen 'dure' taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airlink. Tarief naar eindbestemming is 45 THB. Vanaf daar kan je verder met de BTS of lokaal met de taxi verder.
quote:
Feestdagen in Thailand

• Eind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya)
• Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road)
• 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok)
• 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)

Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
Bezienswaardigheden

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend, helaas spreekt de omroeper alleen Thai)
• Lumphini Park, Downtown (park met hagedissen)
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown (link)
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen) (link)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa (link)
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempels, met de fiets bezichtigen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

Bekijk deze YouTube-video

• Koh Chang (strandeiland)
• Koh Kut (waar je spontaan opgewonden raakt. Mooie stranden, verder totaal niets te doen)
• Koh Mak (stil strand, verder weinig te doen)
• Koh Samet (prachtig spierwit bountystrand en dichtbij Bangkok, verder weinig te doen)
• Pattaya (strand, surfen, waterskiën, toeristenoord)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Olifantenschool, Chiang Dao
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Shop City, Chiang Mai
• Thai cookery classes, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp, Mae Hong Son
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (hippystadje)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (wilde olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monkey business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot, Krabi
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong

• Songkran (waterfestival rond april, elkaar natspuiten met super soakers in Khao San Road)
• Thai boxing-wedstrijd
• Thaise massage
• Thaise keuken (tom yam goong, pad thai)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_102508251
Ik ga er over een week naartoe (8ste), maar ik maak me echt zorgen over het weer :(

we gaan naar Bangkok, Kaeng Krachan Natuurpark, Chiang Mai en naar Koh Chang....
pi_102508766
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:53 schreef KDZ het volgende:
Ik ga er over een week naartoe (8ste), maar ik maak me echt zorgen over het weer :(

we gaan naar Bangkok, Kaeng Krachan Natuurpark, Chiang Mai en naar Koh Chang....
Er rijden momenteel geen treinen naar Chiang Mai, dus hou het nieuws in de gaten.
  donderdag 29 september 2011 @ 13:28:06 #4
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_102510958
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:53 schreef KDZ het volgende:

Ja kan me indenken, dat heb ik ook, terwijl ik er al ben :o!
Nu in Chiang rai maar morgen naar Chiang Mai, en nog steeds in dubio want ondanks overstroming, zijn de waarschuwingen overal in het noorden (hier zijn we begonnen met de trip), ook waar ik nu verblijf, maar deze plek wel zoo ongeveer gezien. Dus ja wat is wijsheid, zolang de bussen nog rijden enzo... anders leggen ze dat ook plat als het te erg is lijkt me>?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_102529311
Blijf gewoon uit de buurt van Mae Ping rivier in chiang mai, de rest is gewoon te doen tbh :)
pi_102533569
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Er rijden momenteel geen treinen naar Chiang Mai, dus hou het nieuws in de gaten.
Waar kan ik dat checken dan?
pi_102533935
quote:
5s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:28 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Ja kan me indenken, dat heb ik ook, terwijl ik er al ben :o!
Nu in Chiang rai maar morgen naar Chiang Mai, en nog steeds in dubio want ondanks overstroming, zijn de waarschuwingen overal in het noorden (hier zijn we begonnen met de trip), ook waar ik nu verblijf, maar deze plek wel zoo ongeveer gezien. Dus ja wat is wijsheid, zolang de bussen nog rijden enzo... anders leggen ze dat ook plat als het te erg is lijkt me>?
Hoe is het weer daar nu dan? Hoe kleed je je?
  vrijdag 30 september 2011 @ 07:51:23 #8
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_102539318
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:12 schreef KDZ het volgende:

[..]

Hoe is het weer daar nu dan? Hoe kleed je je?
Chiang Rai zitten we, en tot nu toe bloedheet dus korte broek ;)
maar vanaf vandaag t/m 3e geven ze heavy rains en floods op tis een rest van een cycloon zoals ik het begreep , nouja we gaan het uitzitten, want nu naar het zuiden schijnt ook niet op te schieten en bij de stranden erge hoge golven enzo en we kunnen hier nog vanalles doen, daarna trekken we alsnog ri Chiang Mai is nu het plan, en dat plan veranderd nog wel 100 keer :)
dit is trouwens wel erg naar nieuws: http://www.bangkokpost.co(...)ath-toll-reaches-188
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_102562085
Hmzzzz dat is niet goed al dat water.

Gelukkig had Air Asia net een actie zodat ik niet met de trein hoef maar het relatief economisch is om te vliegen van Bangkok naar het noorden.

Over een paar dagen moet er wel zon zijn, helemaal bleek terugkomen kan ik niet maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:14:04 #10
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_102604184
In de OP is er nog geen link naar deeltje 31. Geen ramp maar wel handig ;)

Wij gaan 15 oktober voor 3 weken naar Thailand! Is het zoals de kenners nu zien beter om naar Koh Tao, Samui en pangang te gaan of naar de eilanden aan de andere kant; Koh Phi Phi of Lanta?
Het leven is wat je ervan maakt!
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:17:51 #11
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_102606448
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 07:51 schreef MissHobje het volgende:

[..]
dit is trouwens wel erg naar nieuws: http://www.bangkokpost.co(...)ath-toll-reaches-188
Ach, dat is nog niets vergeleken met het aantal mensen in Thailand dat jaarlijks van armoede en van Aids sterft.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_102606920
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:14 schreef tomic het volgende:
In de OP is er nog geen link naar deeltje 31. Geen ramp maar wel handig ;)

Wij gaan 15 oktober voor 3 weken naar Thailand! Is het zoals de kenners nu zien beter om naar Koh Tao, Samui en pangang te gaan of naar de eilanden aan de andere kant; Koh Phi Phi of Lanta?
Phi Phi is erg overrated.
Ik zou zelf naar de golf toegaan, vooral Koh Tao is erg relaxed, het is echt mijn favoriete eiland, en je hoeft niet per se te duiken, er hangt gewoon een erg leuke sfeer.
Verleden keer ben ik veel langer blijven hangen dan gepland.
Mocht je van een beetje rust houden, pas dan alleen wel op dat de full moon party niet net is geweest op Koh Phanang, want dan wordt Koh Tao een paar dagen overspoeld met backpackers die even een paar dagen komen uitrusten :)
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:38:02 #13
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_102606998
THanks. Phanang lijkt ons overigens ook een goede optie, maar ik vroeg het eigenlijk omdat het weer zo erg schijnt te zijn nu. En dat je in oktober midden in het regenseizoen zit?
pi_102607588
van Bangkokpost.com

quote:
Meanwhile, the situation in Chiang Mai has almost returned to normal after flood water receded
.

Gelukkig ;)
pi_102645353
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:38 schreef tomic het volgende:
THanks. Phanang lijkt ons overigens ook een goede optie, maar ik vroeg het eigenlijk omdat het weer zo erg schijnt te zijn nu. En dat je in oktober midden in het regenseizoen zit?
Ik zou het van de week zelf laten afhangen, je kan ook hele mooie dagen hebben tussendoor in die tijd.
Maar ik heb inderdaad ook wel eens gehad dat er zoveel regen viel in september/oktober dat ik idd niet naar die eilanden ben toe gegaan.
In plaats daarvan ben ik naar Koh Samet toegegaan, daar is het zelfs dan nog mooi weer, en dat bleek toen inderdaad te kloppen.
Alleen het eiland is niet echt een aanrader.
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:34:37 #16
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_102666549
Goed advies Xlarge! Dank. Dat gaan we doen. _O_ Ben natuurlijk nog wel benieuwd waarom koh Samet geen aanrader is.

Edit: staat al in de OP? Koh Samet (prachtig spierwit bountystrand en dichtbij Bangkok, verder weinig te doen)

Daarnaast vraag ik me ook af of thailand gangers nu veel DEET opsmeren als je bijvoorbeeld in Bangkok of daarbuiten zijn. Het wordt aangeraden maar hebben jullie het als nuttig ervaren? Ik ben benieuwd naar ervaringen, zeker omdat er recent een Dengue -O- uitbraak is geweest.
pi_102667566
Geen Deet gebruikt in Thailand geloof ik. Zeker niet in Bangkok.
Misschien een avondje in de bergen. Meer omdat ik niet geprikt wilde worden dan voor de malaria
pi_102668076
Ik heb nog nooit Deet gebruikt :) Heb ook nooit de 3e vaccinatie ronde aan spuitjes gehad. Ik leef nog :P
  maandag 3 oktober 2011 @ 22:04:43 #19
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_102668382
Dat is ook wat. Oké we nemen iig 1 flesje deet mee, just in case. maar het is dus niet nodig! :s)
  maandag 3 oktober 2011 @ 22:48:43 #20
6941 APK
Factual, I think.
pi_102670771
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:04 schreef tomic het volgende:
Dat is ook wat. Oké we nemen iig 1 flesje deet mee, just in case. maar het is dus niet nodig! :s)
Ik vind het wel nodig, want ik haat muggen, maar je kunt het gewoon daar kopen.
Bij elke 7-eleven hebben ze flesjes Sketolene, zit 20% DEET in en dat helpt redelijk tegen vervelende muggen.

Lokaal spul (wit flesje met blauwe dop en iets meer DEET) is ook op vrij veel plaatsen te koop.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_102676464
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:48 schreef APK het volgende:

[..]

Ik vind het wel nodig, want ik haat muggen, maar je kunt het gewoon daar kopen.
Bij elke 7-eleven hebben ze flesjes Sketolene, zit 20% DEET in en dat helpt redelijk tegen vervelende muggen.

[ afbeelding ]

Lokaal spul (wit flesje met blauwe dop en iets meer DEET) is ook op vrij veel plaatsen te koop.
Dit is goed spul, wij hadden de variant met het groene etiket, weet ff niet meer wat het verschil is. Dit hebben wij de afgelopen vakantie ook veel gebruikt. Zelfs een paar flesjes van mee naar huis genomen. Wij hadden de eerste dag in Bangkok al last van muggen. Moet wel zagen dat ons hotel naast een klong was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Heufje op 04-10-2011 11:08:08 ]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 07:38:46 #22
6941 APK
Factual, I think.
pi_102676701
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 06:43 schreef Heufje het volgende:

[..]

Dit is goed spul, wij hadden de variant met het groene etiket, weet ff niet meer wat het verschil is. Dit hebben wij de afgelopen vakantie ook veel gebruikt. Zelfs een paar flesjes van mee naar huis genomen. Wij hadden de eerste dag in Bangkok al last van muggen. Moet wel zagen dat ons hotel naast een klong was.
Die groene zit volgens mij geen DEET in maar citroenspul :P
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 07:43:45 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102676738
Dit jaar hebben vier vrienden stevig Dengue gehad, dus ja, hier wordt ook gesmeerd wanneer nodig.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:51:00 #24
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_102677516
Ik smeer me sowieso stevig in met deet shizzle, wordt altijd al lek gestoken, en als ik nu een ministukje vergeet pakken die musquitos me daar grrr knetter wordt ik ervan, en hubsel, nergens last van grrrr dus als je normaal ook gestoken wordt in NL dan absoluut smeren!
Moet zeggen in Chiang Rai staken ze erger dan nu in Ao Nang maar toch..
Iemand in de buurt van Ko Samui of Phangnan? hoe is het weer daar? hier vooral regen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:39:05 #25
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_102709715
Lokaal muggenspul kopen is betere dan in Nederland, in Nederland of andere landen van Europa zit wat restrictie op het gebruik van Deet.

Persoonlijk gebruik ik het niet zo vaak, je hebt er wel eens last van, maar ik probeer muggen liever te vermijden dan dat ik iets erop smeer wat ze weg zou moeten houden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_102723651
Hmm, net 3FM nieuws gehoord, ze verwachten dat het in Bangkok fout gaat, maar ook dat er een nieuwe orkaan aan komt...

Waar kan ik dit soort nieuws wat dichter op de bron bekijken?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:31:42 #27
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102731911
http://www.nationmultimedia.com/new/
http://www.bangkokpost.com/

Of voeg George Thaivisa toe op Facebook. Maar er is erg weinig nieuws....
  woensdag 5 oktober 2011 @ 16:08:35 #28
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_102737801
Heb net vliegtickets naar Thailand geboekt met mijn vriend samen voor 20 november. Ga voor het eerst daarheen, we vliegen naar Bangkok en dachten om richting Ko Samui of Phuket te gaan en vervolgens wat rond te banjeren,
We blijven 3 weken en zijn op zoek naar leuke eilandjes en resorts met kleine hutjes, niet teveel mensen en een relaxte sfeer.

Ben natuurlijk al meer info aan het opzoeken overal maar dacht dat hier misschien ook nog wel wat ervaringsdeskundigen rondhangen :) Alle tips zijn welkom.
an urge to help mankind overcomes me
pi_102738895
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:08 schreef KDZ het volgende:
Hmm, net 3FM nieuws gehoord, ze verwachten dat het in Bangkok fout gaat, maar ook dat er een nieuwe orkaan aan komt...

Waar kan ik dit soort nieuws wat dichter op de bron bekijken?
Volg http://twitter.com/#!/list/Athlon2000/thai-news-and-politics op Twitter.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 17:11:37 #30
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_102740027
Hmm orkaan uit Vietnam dat wel alleen dan afgezwakt dus een tropische storm, althans de locals hier, woensdag is het wel dus onrustig en veel regen voor voor noord-oost en center zeggen de kranten en wel overal regen en wat meer wind.. ..wij zitten hier in het zuiden Krabi omgeving en gaan er weg ivm uberhaupt veel regen en gaan morgen ri Koh Samui, net ff lekkerder, verder nieuws blijven tjekken.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_102742135
Die locals zwetsen meestal maar wat heb ik het idee. Al zoveel mooie sprookjes gehoord over Solar storms, het einde ter tijden en dat de grote buddha reuzen het wel eventjes op gaan lossen maar echt iets feitelijks heb ik er nog niet uit kunnen halen :P Het lijkt me idd het beste om gewoon het nieuws te blijven tjekken :)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 17:31:29 #32
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_102777366
Het is hier vooral warm, een schril contrast met afgelopen maart waar ik zat te blauwbekken overdag omdat het gewoon maar 22 graden was, dat is niet goed in mijn tourist korte broek, slippers en shirt outfit.

Wel zie je bij aankomst veel water in de velden, en ook langs de wegen zie je wel dat er veel regen gevallen is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_102797633
Wanneer komt Flammie weer terug :P
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 06:29:47 #34
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102797695
Flammie is een eindje zwemmen, denk ik ;)

quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:31 schreef ozzietukker het volgende:
Het is hier vooral warm, een schril contrast met afgelopen maart waar ik zat te blauwbekken overdag omdat het gewoon maar 22 graden was, dat is niet goed in mijn tourist korte broek, slippers en shirt outfit.
Eigenlijk valt de warmte ook wel mee: het is dit jaar nauwelijks rond de 40 geweest, en nu vind ik het sommige dagen ook best koel. Het is wel erg vochtig (duh!). Ik vrees het ergste voor de koele tijd, eigenlijk. Ik hoop niet dat die aan onze neus voorbij gaat dit jaar, het is juist altijd zo lekker. Ik snap dat je als toerist liever niet in 22 graden in je korte broek rondloopt, maar wij trekken echt even bij van een tijdje onder in de 20 :)

Redelijk informatief artikel:
October 16-18 critical for capital.
pi_102798067
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 05:05 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Wanneer komt Flammie weer terug :P
Had hij geen lange ban ?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 05:02:55 #36
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_102836012
Vanmorgen bijna met de auto gestrand in Ramkhamhaeng Rd vanwege het water. Riolering kan het nu al niet meer aan. Dus al is er dan nog geen overstroming door al het water uit het noorden, een beetje regen en hier in Bankapi wordt het al aardig nijpend. Bus en treinverkeer naar het noorden is al volledig ontregeld en het is nog even afwachten maar gezien de ligging van Suvarnabhumi airport is het niet ondenkbaar dat er binnen enkele dagen ook daar problemen zullen ontstaan, al hoor je daar uiteraard niemand over........
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_102837004
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:43 schreef SoraAoi het volgende:
Blijf gewoon uit de buurt van Mae Ping rivier in chiang mai, de rest is gewoon te doen tbh :)
Wat is er in ChiangMai te doen dan, Walt Disney tempels bekijken ? Of overhoop gereden worden :')

Sorry hoor maar deze stad is echt drie keer niks. Heel Thailand is drie keer niks, en spreek uit ervaring. Het is een platgelopen vakantiebestemming geworden die zo simpel en laagdrempelig is dat zelfs de grootste randdebiel er in z'n eentje op vakantie kan gaan om lekker berooid terug komt met het gevoel dat hij een exotische vakantie heeft gehad..
Als je cultuur wilt zien kun je beter naar Cambodia gaan.
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:23:56 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_102837207
Frustratie, anyone?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102837234
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:05 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Wat is er in ChiangMai te doen dan, Walt Disney tempels bekijken ? Of overhoop gereden worden :')

Sorry hoor maar deze stad is echt drie keer niks. Heel Thailand is drie keer niks, en spreek uit ervaring. Het is een platgelopen vakantiebestemming geworden die zo simpel en laagdrempelig is dat zelfs de grootste randdebiel er in z'n eentje op vakantie kan gaan om lekker berooid terug komt met het gevoel dat hij een exotische vakantie heeft gehad..
Als je overhoop gereden wordt doe je toch nog iets fouts. Ik zou Cambodia dan zeker niet aanraden want het laagdrempelige Chiang Mai blijkt alsnog iets te gevaarlijk voor je. Veel succes daarmee
pi_102837870
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:26 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Als je overhoop gereden wordt doe je toch nog iets fouts. Ik zou Cambodia dan zeker niet aanraden want het laagdrempelige Chiang Mai blijkt alsnog iets te gevaarlijk voor je. Veel succes daarmee
Om in CM overhoop gereden te worden hoef je echt niets te doen hoor. Gemiddeld iedere 8 minuten een verkeersongeluk met één dode per dag in die stad alleen al, en echt niet alleen maar locals. Daarnaast hebben Thaien een diepe afkeer van buitenlanders en totaal gebrek aan respect, zweverig volk die haast nooit eerlijk zijn alleen maar die eeuwige plastic glimlach. Waar buitenlandse muzikanten tijdens hun jamsessie gearresteerd worden en in een politiecel gegooid, ehh dank je. De meest gemotiveerde expats die ik er kende zijn allemaal vertrokken naar Cambo China of elders. De expats die succes hebben in Thailand zijn er niet veel en de rest zijn uitgerangeerde ouwe lullen die tevreden zijn met hun dagelijkse biertje en vriendin of het zijn eeuwige hoerenlopers. Maar goed wonen en vakantie zijn niet helemaal hetzelfde I know.

Of probeer Burma eens zou ik zeggen, dan hebt je bij thuiskomst toch iets meer te vertellen en het is een te gek land, ondanks de foute junta.
pi_102837911
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:10 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Om in CM overhoop gereden te worden hoef je echt niets te doen hoor. Gemiddeld iedere 8 minuten een verkeersongeluk met één dode per dag in die stad alleen al, en echt niet alleen maar locals. Daarnaast hebben Thaien een diepe afkeer van buitenlanders en totaal gebrek aan respect, zweverig volk die haast nooit eerlijk zijn alleen maar die eeuwige plastic glimlach. Waar buitenlandse muzikanten tijdens hun jamsessie gearresteerd worden en in een politiecel gegooid, ehh dank je. De meest gemotiveerde expats die ik er kende zijn allemaal vertrokken naar Cambo China of elders. De expats die succes hebben in Thailand zijn er niet veel en de rest zijn uitgerangeerde ouwe lullen die tevreden zijn met hun dagelijkse biertje en vriendin of het zijn eeuwige hoerenlopers. Maar goed wonen en vakantie zijn niet helemaal hetzelfde I know.

Of probeer Burma eens zou ik zeggen, dan hebt je bij thuiskomst toch iets meer te vertellen en het is een te gek land, ondanks de foute junta.
true. Klopt wel idd imo.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:09:15 #42
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_102839324
Ik ben ook niet zo'n fan van Thailand, maar om nou alle mensen daar over één kam te scheren is ook weer erg kortzichtig.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_102840991
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:09 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik ben ook niet zo'n fan van Thailand, maar om nou alle mensen daar over één kam te scheren is ook weer erg kortzichtig.
Vraag een Thai in Chiangrai of Sukhothai wat die van de mensen in ChiangMai vindt en hij schud z'n hoofd. 'Not sincere' hoor je dan. Chiangmaise Thaien zijn niet authentiek meer maar 'gemaakt'. Volgens mij is dit begonnen nadat Thaksin aan de macht kwam, die leerde zijn streekgenoten hebberigheid en arrogantie en zorgde voor politieke polarisatie van Thaien onderling. Dit was trouwens ook het begin van het einde van het bloeiende toerisme in ChiangMai wat begon met een dip van 70% binnen één jaar, wat nooit meer goedgekomen is. Neem daarbij gebeurtenissen zoals de recente 7 overleden toeristen in het Downtown Inn hotel als gevolg van gebruik van verboden insecticide in de hotelkamers, en de autoriteiten die dit nerveus onder het kleed probeerden te vegen waarbij het hotel gewoon open kon blijven. Steeds meer mensen voelen zich verneukt door de manier waarop zij in Thailand worden behandeld, door de autoriteiten en door hun eigen liefje. Maar goed Thaien onderling besodemieteren elkaar nog veel harder. Het is een volk zonder enige moraal en waardigheid, waarvan de oorzaak voor het grootste deel ligt in het verotte onderwijssysteem en het nep-buddhisme wat het laatste restje van hun geest heeft gekaapt, bij de meesten. Gelukkig ken ik toch nog een paar uitzonderingen maar het zijn er niet veel meer. Ik hoop op een positieve ontwikkeling van het land maar het zal een lange en moeizame weg worden, waarmee de gevestigde ordes nog het meeste moeite zullen hebben.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:56:32 #44
6941 APK
Factual, I think.
pi_102842388
'Thaien'?
pi_102853761
Kaartje van waar de overstromingen zijn: http://www.thaitravelblog(...)d-roads-in-thailand/ (als ie niet laadt, kun je deze link proberen: http://maps.google.com/ma(...)7e9b3187d82e12&msa=0)

Kaartje van gebieden in Bangkok die waarschijnlijk zijn om te overstromen: http://www.thaitravelblog(...)sk-areas-in-bangkok/
Raak en plezierig.
  zondag 9 oktober 2011 @ 15:48:17 #46
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_102877105
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:56 schreef APK het volgende:
'Thaien'?
Je kunt de meesten ook gewoon taai taai poppen noemen. En Oink_Oink heeft gewoon een hele scherpe waarneming en zegt wat vele anderen slechts denken. Want het Thailand van 10 jaar geleden is echt niet meer het Thailand van nu. In de grote(re) steden zijn ze verschrikkelijk hard bezig om alle authentieke gebouwen en leefgemeenschappen met de grond gelijk te maken en er weer een woontoren met apartements prijsjes vanaf 10 miljoen baht neer te zetten. Dus om Thailand nu nog steeds te verheerlijken als exotische vakantie bestemming gaat ook mij echt veel te ver wanneer het b.v. niet ongebruikelijk is om (omgerekend) 3 euro voor een kop koffie te moeten betalen. En als straks dat minimumloon van 200 naar 300 Bt wordt opgehoogd, wordt de helft van het lage lonen personeel, dus alle isaantjes, er uitgeflikkerd met als gevolg dat alle rooien ontevreden zijn. De gelen, om ze zo maar te noemen zijn al dik omtevreden doordat een gemiddeld salaris van zeg 15000 bt niet met 3000 bt verhoogd hoeft te worden. Dus een complete burgeropstand is hier niet zo heel ver meer weg. Ik geef het nog een jaar voordat er een opstand uitbreekt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_102878136
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Je kunt de meesten ook gewoon taai taai poppen noemen. En Oink_Oink heeft gewoon een hele scherpe waarneming en zegt wat vele anderen slechts denken. Want het Thailand van 10 jaar geleden is echt niet meer het Thailand van nu. In de grote(re) steden zijn ze verschrikkelijk hard bezig om alle authentieke gebouwen en leefgemeenschappen met de grond gelijk te maken en er weer een woontoren met apartements prijsjes vanaf 10 miljoen baht neer te zetten. Dus om Thailand nu nog steeds te verheerlijken als exotische vakantie bestemming gaat ook mij echt veel te ver wanneer het b.v. niet ongebruikelijk is om (omgerekend) 3 euro voor een kop koffie te moeten betalen. En als straks dat minimumloon van 200 naar 300 Bt wordt opgehoogd, wordt de helft van het lage lonen personeel, dus alle isaantjes, er uitgeflikkerd met als gevolg dat alle rooien ontevreden zijn. De gelen, om ze zo maar te noemen zijn al dik omtevreden doordat een gemiddeld salaris van zeg 15000 bt niet met 3000 bt verhoogd hoeft te worden. Dus een complete burgeropstand is hier niet zo heel ver meer weg. Ik geef het nog een jaar voordat er een opstand uitbreekt.
Het mooiste vind ik hoe ze overal zwaar dure hotellen dumpen (en alles dat nog enigzins thai is om die reden maar verpulveren) en veel van deze grotendeels leeg blijven evenals de enorm dure condo's _O- :')

"omdat de farangs blijkbaar toch geen geldboom hebben in de tuin waar ze elke dag van kunnen plukken en liever in normale kamertjes of guesthouses vertoeven"
pi_102910963
quote:
Bangkok in geweer tegen water met zandzakken

BANGKOK - Na zwaar onweer proberen de Thaise reddingsdiensten te voorkomen dat Bangkok overstroomt. Zo'n 700.000 zandzakken moeten de miljoenenstad beschermen tegen het wassende water. Dat heeft premier Yingluck Shinawatra gezegd, meldde de Bangkok Post maandag.

Het gaat vooral om het noorden en oosten van de hoofdstad met circa 12 miljoen inwoners. Er zijn opvangcentra voor in totaal 10.000 mensen ingericht. Bangkok in de rivierdelta ligt grotendeels zo'n 2 meter boven zeeniveau.
Door zware regenval zijn in Thailand al meer dan 260 mensen omgekomen. 1,38 miljoen hectare landbouwgrond staat onder water. Meer dan 700.000 huizen zijn verwoest of beschadigd.
Sinds juli zijn meer dan 2,3 miljoen mensen in 30 van de 77 provincies die het land telt, getroffen door extreme wateroverlast in het regenseizoen. De schade bedraagt al minstens 2,6 miljard euro.
pi_102918456
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:05 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Ik ga alleen maar naar Pattaya, :9

Wie Pattaya heeft gezien,
heeft Thailand nog niet gezien ...
maar wie Thailand heeft gezien,
hoeft Pattaya niet meer te zien!"

Naar Pattaya ga je om twee redenen", heeft een kenner eens gezegd,

"1) je bent jong en je wilt wat,
of

2) je bent oud en je wilt wat".
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_102919123
Wijsheid :)
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:16:02 #51
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_102920529
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:08 schreef saaw het volgende:
Heb net vliegtickets naar Thailand geboekt met mijn vriend samen voor 20 november. Ga voor het eerst daarheen, we vliegen naar Bangkok en dachten om richting Ko Samui of Phuket te gaan en vervolgens wat rond te banjeren,
We blijven 3 weken en zijn op zoek naar leuke eilandjes en resorts met kleine hutjes, niet teveel mensen en een relaxte sfeer.

Ben natuurlijk al meer info aan het opzoeken overal maar dacht dat hier misschien ook nog wel wat ervaringsdeskundigen rondhangen :) Alle tips zijn welkom.
Inmiddels de vlucht van Bangkok naar Ko Samui ook geboekt, na eerst 2 dagen in Bangkok te blijven. Dan hebben we dus 19 dagen om daar op ons gemakje rond te riezen. Iemand nog aanraders?
an urge to help mankind overcomes me
pi_102948464

Nederlandse Ambassade in Bangkok

11 October 2011

Wateroverlast in Thailand

Dit e-mail bericht is bestemd voor Nederlanders die zich bij de ambassade hebben geregistreerd voor zowel lang- als kort verblijf.

Zware regenval in september en oktober heeft grote overlast bezorgd in noord, noord oost en centraal Thailand. Ook in Bangkok zijn bepaalde gebieden overstroomd.

Mocht u zich in een gebied bevinden waar dit het geval is, dan adviseren wij u de lokale media in de gaten te houden en het advies van de plaatselijke autoriteiten op te volgen.

Nederlanders die van plan zijn om naar deze gebieden te reizen, adviseren wij vooraf contact op te nemen met de reisorganisatie of het hotel om na te gaan wat de situatie ter plekke is.

Ook is het verstandig van te voren na te gaan of nog gebruik gemaakt kan worden van bus- en treinverbindingen.

De komende 3 tot 4 dagen wordt zware regenval verwacht. De zwaarst getroffen gebieden op dit moment zijn Ayutthaya, Lopburi en Sukhothai.

Reizen naar Ayutthaya is nauwelijks mogelijk.

Het komend weekend (15/16 oktober) en het laatste weekend van oktober wordt in de delta bij Bangkok verdere wateroverlast verwacht. Verwacht wordt dat de wateroverlast nog drie weken zal aanhouden.

Voor specifieke informatie kunt u terecht op de volgende websites:

www.thaiflood.com
http://disaster.go.th/dpm/flood/floodEng.html
www.tmd.go.th/en

The Thaise overheid heeft de volgende informatielijnen beschikbaar gesteld:

Disaster Call Center: 1784
Thai Tourist Authoritiy: 1672
Highway police: 1193
Rural highway police: 1146
Provincial bus: 1490
Emergency Medical Institute: 1669

Nederlandse assistentie

De ambassade heeft vanwege de overstromingen Nederlandse kennis en expertise aangeboden. Samen met het Nederlandse kennisinstituut Deltaris zijn een twee projecten aangeboden: (1) beschikbaarstelling van een Nederlandse ingenieur voor 3 weken aan het emergengy center van de Thaise regering en (2) een studie voor een middel- en lange termijn aanpak van de overstromingsproblematiek. De Nederlandse deskundige heeft jarenlange ervaring in o.a. Bangladesh, Brazilië, Colombia, Hong Kong, Singapore en Thailand. Hij is inmiddels begonnen en zal de Thaise regering adviseren betreffende directe maatregelen om de waterstromen te beheersen en de schade waar mogelijk te beperken. Het tweede project is een studie voor een Masterplan gericht op een integrale aanpak van de waterproblematiek (zowel beheersen waterstormen, reservoirs als irrigatie. Door de betrokken instituten wordt een Memorandum of Understanding met de Thaise regering onderhandeld.

Nederlandse Ambassade
www.netherlandsembassy.in.th

Directe link naar het reisadvies voor Thailand:
http://thailand.nlambassa(...)/Reisadvies_Thailand

[ Bericht 2% gewijzigd door oink_oink op 11-10-2011 11:45:22 ]
pi_102948586
Je laatste directe link werkt niet ;)
pi_102948685
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Je laatste directe link werkt niet ;)
hopelijk nu wel.
pi_102948863
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:47 schreef oink_oink het volgende:

[..]

hopelijk nu wel.
^O^

Meteen de info maar even doorgemaild naar mijn moeder in Thailand gezien ze over 3 dagen terug zou vliegen naar Bangkok
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:50:51 #56
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102952395
En zo kwam ik erachter dat ik niet meer geregistreerd stond :)

De Thai zijn ijverig aan het hamsteren (en wij dus ook.... als we het niet nodig hebben vanwege de overstroming, is het wel omdat de winkels leeg zijn). Er is vandaag besloten niet de noodtoestand uit te roepen, en ook niet de rest van de week tot vakantie te verklaren, dus dat scheelt weer :) De komende dagen wordt het spannend in Bangkok vanwege de 'triple threat': de grote golf water uit het noorden, hoog tij in de Golf, en nog wat meer regen.

We zullen zien.... Ik heb het nog niet zo erg gezien als het nu is, in de 6 jaar die ik hier woon, en hetzelfde hoor ik van veel Thai. We nemen het dus wel serieus.
pi_102955571
Voor de laatste updates in de diverse media kijk ik meermaaldaags op deze website http://sifaa.nl/ halverwege in de linkerkolom komen 24 uur per dag 7 dagen per week de laatste nieuws updates.

Mijn vertrek uit Nederland staat weer gepand voor 3 December. Ben benieuwd want ik heb geen annuleringsverzekering :D
pi_102955725
Veel schappen bij Tesco waren leeg maar bij 7/11 lag er nog meer dan genoeg noodles en water. Ik heb bier ingeslagen dat zou in principe genoeg moeten zijn om er een paar dagen van te moeten overleven ;)
pi_102955790
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:19 schreef Gravereaper het volgende:
Veel schappen bij Tesco waren leeg maar bij 7/11 lag er nog meer dan genoeg noodles en water. Ik heb bier ingeslagen dat zou in principe genoeg moeten zijn om er een paar dagen van te moeten overleven ;)
Dus de komende dagen (weken?) op bier en Mama !!!!

dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:30:46 #60
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102956121
Mama (noodles, voor de minder ervaren Thailandgangers ;) ) is inderdaad bijna niet meer te krijgen, evenals water.

Ik heb heel Tesco en Big C maar overgeslagen en ben rechtstreeks naar Villa, een winkel waar veel farangs komen, gegaan. Ik denk niet dat mijn 7 en 9-jarigen overleven op bier ;)
pi_102956668
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:30 schreef Gaoxing het volgende:
Mama (noodles, voor de minder ervaren Thailandgangers ;) ) is inderdaad bijna niet meer te krijgen, evenals water.

Ik heb heel Tesco en Big C maar overgeslagen en ben rechtstreeks naar Villa, een winkel waar veel farangs komen, gegaan. Ik denk niet dat mijn 7 en 9-jarigen overleven op bier ;)
Bier is anders wel veel voedzamer dat die noodles !

Tsja dat klinkt voedseltechnisch al aardig als een noodsituatie in wording, en het onvermogen van Thaise organisaties om bij ongewone situaties effectief te handelen lijkt me wel scary in dit geval.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:16:46 #62
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102958178
Die noodles eten ze ook niet :) Het komt goed uit dat we een tijd in een gebied met veel natuurrampen hebben gewoond: de oude lijstjes komen gewoon weer terug. Enige probleem is dat we toen nog wel kleine hoeveelheden water kregen, maar hier alles op de pomp werkt, en die doet het natuurlijk niet zonder stroom. Nou ja.... als het zover komt dat we echt dagen stroom kwijt zijn...... is er in ieder geval genoeg water om de wc door te spoelen ;)

Maar ja, het wordt een logistieke ramp ben ik bang.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:48:25 #63
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103002367
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:16 schreef oink_oink het volgende:
Voor de laatste updates in de diverse media kijk ik meermaaldaags op deze website http://sifaa.nl/ halverwege in de linkerkolom komen 24 uur per dag 7 dagen per week de laatste nieuws updates.

Mijn vertrek uit Nederland staat weer gepand voor 3 December. Ben benieuwd want ik heb geen annuleringsverzekering :D
Waar maak je je druk om als je pas op 3 december, dus over DRIEENVIJFTIG!!!!!! dagen naar BKK vertrekt? Zolang duurt die ongein echt niet hoor. En op dit moment zelfs in Lad Phrao nog geen natte voeten, dus zal het in BKK allemaal wel meevallen. Het waternivo van de Klong San Saep staat ook niet hoger dan normaal en die speedboot ferries varen nog steeds met dezelfde noodgang door de klongs.
pi_103005285

Is dit echt? Damn :{
  woensdag 12 oktober 2011 @ 18:30:42 #65
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103006097

Het artikel bij bovenstaande foto ziet er tamelijk betrouwbaar uit, dus ja, ik denk het wel.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:09:50 #66
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103028268
Gisteren nog vergeten te schrijven: 7/11, Big C en ik meen ook Lotus hebben gisteren hun distributiecentra gesloten. Hebben we toch niet voor niets gehamsterd....
pi_103036524
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 18:05 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit echt? Damn :{
waar kun je die op goog earth zien ?
pi_103037454
quote:
Vind het nu wel spannend worden... op mijn ticket staat 24 okt met eindbestemming bangkok :')
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_103037536
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:43 schreef Marvelous het volgende:

[..]

Vind het nu wel spannend worden... op mijn ticket staat 24 okt met eindbestemming bangkok :')
Mijn moeder vliegt zaterdag van Phuket naar Bangkok en het hotel en ambassade zeggen dat er niks aan de hand is ( :') ) maar verhalen van locals vertellen anders. Overheid schijnt de noodsituatie niet te willen uitroepen ivm angst voor toerisme die wegblijft en handel die stil komt te liggen.
Ze leggen niet voor niets nu een 3,5 meter hoge muur om het vliegveld :{
pi_103037688
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:46 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Mijn moeder vliegt zaterdag van Phuket naar Bangkok en het hotel en ambassade zeggen dat er niks aan de hand is ( :') ) maar verhalen van locals vertellen anders. Overheid schijnt de noodsituatie niet te willen uitroepen ivm angst voor toerisme die wegblijft en handel die stil komt te liggen.
Zo lang de vliegtuigen vliegen ga ik ook gewoon... Desnoods met snorkel! Ik moet echt even 4 weken tot rust komen hopelijk! :X
pi_103038329
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:43 schreef Marvelous het volgende:

[..]

Dit gaat nog weken aanhouden, dus kies zorgvuldig de regio waar je heen gaat.
http://diplomatie.belgium(...)land/ra_thailand.jsp

In het noorden en noord-oosten (Isan) zijn weer zware regens...
http://www.bangkokpost.co(...)pread-rainfalls-seen

Jomanda zei me dat ze nu slechts op 1/3 van de totale ramp zitten en dat grote delen voorgoed onder water zullen zijn verdwenen.

Iets met karma en destinatie hoorde ik ook nog... Het was óf een burgeroorlog óf dit... en veel culturen gaan zich pas ten positieve ontwikkelen nadat zich een grote ramp heeft voltrokken, dus dit kan best wel de grote zegen voor Thailand zijn die ze zo hard nodig hadden om eindelijk hun geest te kunnen gaan ontwikkelen...

[ Bericht 5% gewijzigd door oink_oink op 13-10-2011 15:26:29 ]
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:20:18 #73
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103038486
Er is vanavond weer een floodgate ten noorden van BKK doorgebroken. Nog steeds geen echt beeld van wat dat gaat inhouden, maar het bedrijf waar mijn man werkt rekent vannacht op overstromingen in de fabriek in de buurt van Don Mueang en houdt crisisberaad. Werknemers nemen zowieso al dagen regelmatig vrij om huisraad naar boven te slepen, of familie daarmee te helpen. Ik heb de garage leeggehaald, heb een plan voor onze lagergelegen keuken, en verder is het afwachten....
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:23:15 #74
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103038557
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ze kunnen moeilijk anders zeggen, want er is op het moment niets aan de hand. Niemand heeft ook maar enig idee wat er kan of zal gebeuren. Mocht ze in BKK vast komen te zitten (en we hebben stroom en internet :+ ), dan kun je altijd pm'en.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:24:31 #75
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103038592
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:15 schreef oink_oink het volgende:
Iets met karma en destinatie hoorde ik ook nog... Het was óf een burgeroorlog óf dit...
Klopt bijna :) In sommige kringen wordt gefluisterd dat het water zal zuiveren, het 'slechte' weg zal spoelen.
pi_103039174
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:23 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ze kunnen moeilijk anders zeggen, want er is op het moment niets aan de hand. Niemand heeft ook maar enig idee wat er kan of zal gebeuren. Mocht ze in BKK vast komen te zitten (en we hebben stroom en internet :+ ), dan kun je altijd pm'en.
^O^ Hou het in gedachte :Y
Heb jij enig idee hoe het nu in omgeving Khlong Tan Nuea is? Schijnt iets hoger gelegen deel van Bangkok te zijn in omgeving Sukhumvit Rd
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:57:25 #77
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103041966
Droog. Daar woon ik namelijk :D

Het schijnt hier inderdaad iets hoger te zijn, maar aan de andere kant worden Sukhumvit 39-49 altijd getipt als 'problem areas', en 49 is welgeteld een kwartier lopen hiervandaan :P Oftewel: ik weet het niet :)
pi_103043919
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 16:57 schreef Gaoxing het volgende:
Droog. Daar woon ik namelijk :D

Het schijnt hier inderdaad iets hoger te zijn, maar aan de andere kant worden Sukhumvit 39-49 altijd getipt als 'problem areas', en 49 is welgeteld een kwartier lopen hiervandaan :P Oftewel: ik weet het niet :)
Oke :D
Mijn moeder/broertje/zusje zitten in Hotel Rembrand aan Sukhumvit Rd vanaf zaterdag namelijk
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:09:56 #79
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103044350
Oh dat is soi 18 of 20? Schijnt het beste Indiase buffet van BKK te hebben. Het is in elk geval niet overdreven gevoelig voor overstromingen, ik kom er vrijwel dagelijks doorheen.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 01:58:26 #80
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103063884
Uit The Nation:

vrijdag 14 oktober 2011 @ 06:15:23 #81
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_103064683
Hmm heb 1 en ander gemaild naar reis insurrence en ambassade maar ook deze melden geen grote problemen terwijl het land zelf en locals toch echt anders melden.. 26 okt terug vliegen naar huis mare hoe we daar gaan komen....(vooralsnog met de bus en de trein (eerst boot) Nu nog op Koh Samui, als we eerder terug gaan waar is dan in de buurt van airport nog goed te verblijven? om zo snel mogelijk bij airport te zijn ? er is veel berichtgeving maar niet alles goed te snappen zeg maar.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 06:46:32 #82
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103064741
Kijk, er zijn enorme problemen voor miljoenen Thai, maar op dit moment zijn die makkelijk te omzeilen door toeristen. Pas als Bangkok, en met name Suvarnabhumi onderlopen hebben verzekering en ambassade een probleem. Als het vliegveld niet meer bereikbaar is, is de kans ook klein dat de landingsbanen gebruikt kunnen worden he...

En joh, je vliegt over 12 dagen. Daar zou ik me voorlopig echt geen zorgen over maken. We weten niet wat er over 12 uur gebeurd, laat staan 12 dagen. Geniet voorlopig gewoon van je vakantie, en hou een half oog op het nieuws. Go with the flow (maar niet te letterlijk :P ).
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:31:22 #83
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_103066518
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 06:46 schreef Gaoxing het volgende:

En joh, je vliegt over 12 dagen. Daar zou ik me voorlopig echt geen zorgen over maken.
Wij komen a.s. zondag aan op Suvarnabhumi. We hebben een hotel geboekt nabij Sutthisan MRT Station‎. Ik zie het inmiddels niet meer zitten en denk eraan om nu een binnenlandse vlucht te boeken zodat we bangkok aan het eind van de vakantie (30 oktober) nog even een paar dagen zien.

Je zegt dat de problemen makkelijk te omzeilen zijn door toeristen.
waar kunnen we het beste heenvliegen? En wie vliegt op die bestemming...? Zelf dacht ik aan Krabi. (we willen gewoon wat mooie natuur zien (Nat. park bijvoorbeeld) en wat zon!

[ Bericht 3% gewijzigd door tomic op 14-10-2011 09:39:20 ]
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:12:51 #84
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103067372
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:31 schreef tomic het volgende:
Je zegt dat de problemen makkelijk te omzeilen zijn door toeristen.
Deze link is al eerder gegeven, geloof ik: Google crisis map. "Severely affected areas" aanvinken en dan de
blauwe pijltjes ontwijken :) Qua toeristische trekpleisters komt dat neer op Sukhothai en Ayutthaya.

quote:
waar kunnen we het beste heenvliegen? En wie vliegt op die bestemming...? Zelf dacht ik aan Krabi. (we willen gewoon wat mooie natuur zien (Nat. park bijvoorbeeld) en wat zon!
Wat was aanvankelijk dan je plan? Moet je daar erg veel aan veranderen?

Kijk, als het goed is ( :P ) weten we morgen waar we aantoe zijn in Bangkok. Maar als je naar het kaartje hierboven ergens kijkt, zie je dat ze eind van oktober ook weer een dergelijke periode verwachten, dus of je dan veel opschiet met je aanpassingen weet ik niet....
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:46:18 #85
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_103068174
Dank voor je info Gaoxing! Het is onze eerste keer Thailand en de route was:
Bangkok > Ayutthaya > Khorat > Koh Samui, krabi > bangkok.

... onhandig nu dus. aldanniet onmogelijk :W . Door samenloop van omstandigheden konden we beter in november of december gaan. Anyway...

Eigenlijk wil ik graag weten waar er mooie natuur is en waar we zo heen kunnen vliegen. (hoor hier de thailand noob). Krabi of Surat Thani mooi? Iemand ervaring? Nadeel van doorvliegen is dat we nog langer onderweg zijn natuur;ijk maar beter dan in een overstroomd modderig bangkok te zitten.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:57:07 #86
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103068471
Oh ja, dat is geen handige route :P . Wil je perse alles vantevoren plannen? Anders begin je toch met het Samui-Krabi deel, en zie je daarna wel? Zoals ik al steeds zeg, kan niemand vooruit plannen op het moment.

Ik heb totaal geen ervaring met Krabi en Khao Sok in deze tijd van het jaar. Iemand anders?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:22:33 #87
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103069167
For what it's worth:

quote:
BMA: No more flood concerns after Sunday in Bangkok

BANGKOK, 14 October 2011 (NNT)-The National Flood Relief Coordination Center said in a joint statement with the Bangkok Metropolitan Administration (BMA) that there was a false alarm last night in the flood alert which prompted the Director of the Center to issue the next warning by himself.

Justice Minister Pol. Gen Pracha Promnok who also chairs the Center said in order to assure the public of the correct information on the flood updates and warnings, the BMA and the Center would from now on issue a joint warning to the people.

Bangkok Deputy Governor Mr. Pornthep Techapaiboon denied the rumor that Bangkok had been declared a disaster zone, adding that the situation was still under control; although the fact clarifying was in order since some people might have overreacted to the situation and began to panic.

Other problems also include missing sandbags and anger over the water log situation. Authorities had to visit areas where these problems existed to raise their confidence. Meanwhile, the Deputy Governor said if there was a mild crisis; backhoes and trucking delivering basic survival supplies would begin their operation.

According to Mr. Pornthep, the Bangkok Governor is expected to take an aerial view of Bangkok from a helicopter while a rescue plan has been in place for vulnerable areas. A team of 5,000 flood relief individuals has been on standby to help in any emergency situations. The BMA will continue to inspect the flood barriers and raise confidence in people.

The Deputy Governor reiterated that the water levels had remained stable and under control although the natural high tide would be a factor in the fluctuation of flood levels. He added that the concerns for floods in Bangkok would be over after 15-17 October, 2011. He further said that the second round of high tide which would occur on 30 October where the sea level would rise to 2.10 meters would still be under control.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:44:55 #88
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_103082056
Zo de vlucht naar krabi is geboekt met Asia Air. Vanuit Bangkok maar 5000,- baht voor met zn tweeën. valt mee . En nu is meteen die zorg van dat wassende water allemaal weg. Het moet wel vakantie blijven. :) Als het goed gaat komen gaan we met een week alsnog naar Bangkok.

Iemand tips omtrent leuke dingen te doen in Krabi? Of goede Resorts?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:26:14 #89
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_103083518
Zo Gaoxing dat is wel een flinke update ja, dat heb ik nog niet erg mee gekregen vandaag, ben er wel blij mee ;)

Oh en Tomic zie pm ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:30:14 #90
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_103083669
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 10:57 schreef Gaoxing het volgende:
Oh ja, dat is geen handige route :P . Wil je perse alles vantevoren plannen? Anders begin je toch met het Samui-Krabi deel, en zie je daarna wel? Zoals ik al steeds zeg, kan niemand vooruit plannen op het moment.

Ik heb totaal geen ervaring met Krabi en Khao Sok in deze tijd van het jaar. Iemand anders?
Ja zo gaat onze vakantie ook hoor, van alles wat we gehoopt hadden te zien en te beleven is eigenlijk niets uitgekomen haha maar toch een top vakantie ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:01:59 #91
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_103084850
* tomic heeft zoveel adresjes van MissHobje dat hij vanavond wel even zoet is om dat uit te zoeken :)

Hartelijk dank!! Ik hoop dat ik nog ff kan postten daar dan laat ik je weten hoe het is!

[ Bericht 2% gewijzigd door tomic op 14-10-2011 19:14:06 ]
pi_103151216
Beste visie op Thailand sinds lange tijd gelezen !!!

http://www.bangkokpost.co(...)ow-what-we-are-doing
pi_103203431
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 08:51 schreef MissHobje het volgende:
Ik smeer me sowieso stevig in met deet shizzle, wordt altijd al lek gestoken, en als ik nu een ministukje vergeet pakken die musquitos me daar grrr knetter wordt ik ervan, en hubsel, nergens last van grrrr dus als je normaal ook gestoken wordt in NL dan absoluut smeren!
Moet zeggen in Chiang Rai staken ze erger dan nu in Ao Nang maar toch..
Iemand in de buurt van Ko Samui of Phangnan? hoe is het weer daar? hier vooral regen.
Als ik DEET opsmeer dan trekt het die muggen alleen maar extra aan, lijkt het :') Daarom gebruik ik het niet meer.
pi_103231664
Zijn er actuele kaarten met risicogebieden?

Enige wat ik vind is: http://www.thailandblog.nl/nieuws/overstromingen-thailand-kaart/
pi_103231716
Gaoxing, hoe is het daar trouwens?
Hoorde van mijn moeder dat het steeds stiller wordt en de sfeer duidelijk omslaat op straat. Nog wel droog vertelde ze
pi_103232997
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zijn er actuele kaarten met risicogebieden?

Enige wat ik vind is: http://www.thailandblog.nl/nieuws/overstromingen-thailand-kaart/
Hiero anaal kapitein, dit zijn professionele uptodate maps.

Bangkok
http://www.thaitravelnews.net/bangkok-flood-map/

Landelijk
http://globalfloodmap.org/Thailand (muisoveren over de groene stippen voor actuele info)

Ook interessante informatie
http://www.thaitravelblog(...)sk-areas-in-bangkok/

Mijn eerste ex belde me vannacht die woont in Pathum Thani, of all desolate places on earth... Ze woont op 4 hoog en kan beperkt in de omgeving bewegen voor boodschappen etc. maar sinds gisteren wordt het kritieker en staat de basement van haar kantoor onder water en nu zit ze de hele tijd thuis. Ik heb haar geadviseerd zoveel mogelijk eten, water en gas in huis te halen want dit is nog lang niet over en de winkels zouden wel eens heel snel leeg kunnen zijn.

Het water gaan de kant van Nonthaburi op (zuidelijk richting centrum) en dan kunnen ze het downtown ook wel schudden denk it.

[ Bericht 2% gewijzigd door oink_oink op 18-10-2011 14:43:46 ]
pi_103234159
quote:
Heavy ! Iedereen die meer kent dan Kao San Road houdt zijn hart vast bij het idee dat grote delen van Bangkok onder water komen te staan, dat wordt een chaos die niet onder doet voor een oorlogssituatie en waar de rode rellen niets bij waren...

[ Bericht 14% gewijzigd door oink_oink op 18-10-2011 15:17:25 ]
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:10:37 #99
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_103240221
Ik wil miss hopje even bedanken voor haar hotel aanrader in Ao Nang , Krabi! Het heet aree tara en gaf ons een zachte landing voor de eerste x thailand ;)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:11:23 #100
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103240242
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gaoxing, hoe is het daar trouwens?
Hoorde van mijn moeder dat het steeds stiller wordt en de sfeer duidelijk omslaat op straat. Nog wel droog vertelde ze
Tja, hetzelfde: hier in het centrum nog droog, verder een grote ramp, dus ik kan me voorstellen dat het stil wordt op straat. Eerlijk gezegd ben ik zelf bezig met een fikse studieopdracht en kom al een paar dagen nauwelijks buiten :@ Het is overigens ook Thaise schoolvakantie, dus altijd wat stiller dan normaal. Ik zie wel dat het riool nauwelijks water aankan: bepaalde plekken blijven nat, en toen we zondag even een stukje waren gaan lopen en een kop koffie drinken, moesten we na een regenbui tot onze knieeen door het water, maar het heeft vandaag bijna niet geregend.

Iedere dag overstroomt er een stukje Bangkok bij, in tegenstelling tot de voorspelling "als de 'King high tide' maar voorbij is komt het allemaal goed". Het blijft dweilen met de kraan open en het is de vraag hoelang dat goed gaat.

Er is vanavond dringend gevraagd om 1000 vrijwilligers om zandzakken te vullen voor Suvarnabhumi, en de vraag is 'wat vertellen ze ons niet?', want het was toch allemaal onder controle? Maar ja, vervelend gespeculeer dus, en geen duidelijkheid. Er is weinig vertrouwen in de regering en de informatie die die verspreidt.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:12:04 #101
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103240267
Fijn tomic. Geniet ervan!

Heeft je moeder het verder wel naar haar zin, AA?
pi_103240774
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:11 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Er is vanavond dringend gevraagd om 1000 vrijwilligers om zandzakken te vullen voor Suvarnabhumi, en de vraag is 'wat vertellen ze ons niet?', want het was toch allemaal onder controle? Maar ja, vervelend gespeculeer dus, en geen duidelijkheid. Er is weinig vertrouwen in de regering en de informatie die die verspreidt.
:')

Hopelijk heb je nog voldoende dweilen...
pi_103241444
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:12 schreef Gaoxing het volgende:
Fijn tomic. Geniet ervan!

Heeft je moeder het verder wel naar haar zin, AA?
Thanks voor de info :Y
Mijn moeder vermaakt zich, alleen is ze een beetje naïef vind ik. Ze hoort enkel de berichten die van de overheid komen en van de receptie in het hotel. En die vermelden allemaal hetzelfde: er is niks aan de hand, nergens zorgen om maken, hier zitten we veilig en de media overdrijft qua ernst.

Heb haar gezegd wat ik van local heb gehoord en ook linkjes gegeven naar blogs enzo om in te laten zien dat het niet allemaal zo mooi is als ze voorstellen. Maar omdat de ambassadeur ook nog door Bangkok reist (ze had hem gesproken) denkt ze dat zij ook geen risico's lopen. Volgens mij zijn ze deze avond naar Koh San rd gegaan.
Ze was liever in Phuket gebleven maar gezien er geen neg. reisadvies is gekomen zijn ze toch naar Bangkok gegaan

Wat ik begrijp uit de berichten online is het komende 24/48 uur kritiek voor Sai Mai en Don Muang en daar prioriteit gegeven wordt om het water tegen te houden
pi_103241965
Hopelijk valt het echt mee... As. maandag vlieg ik.. Begint nu wel spannend te worden!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 01:44:36 #105
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103265700
Deze ambassadeur zal niet zo snel het schip verlaten, denk ik (in tegenstelling tot de vorige :{ ).

Stukje Pakkret is er vandaag bijgekomen. Dat ligt binnen de 'waterlinies', en is dus niet goed. De chauffeur die hub naar z'n werk zou moeten rijden belde net om te zeggen dat hij niet komt: hij is aan het evacueren. Arme man!

Maar verder heeft je moeder eigenlijk gewoon gelijk: er is niets aan de hand. Er dreigt van alles, het droge hoekje wordt steeds kleiner, maar voor hartje BKK is er nog altijd niets aan de hand.

Ik ga wel dalijk nog een keer extra boodschappen doen. 'Just in case....' :P

Ik gebruik trouwens deze kaart:[url=Google Crisismap] http://www.google.org/crisismap?crisis=thailand_floods_en[/url] Dan severely affected areas ontvinken en Flood affected areas across Thailand aanvinken.
pi_103265725
pi_103265860
Pakkret ligt ten noord-westen van jou toch? (Zit nu mobiel dus google earth gaat even moeilijker)

Blij te horen dat jij nog droog zit. Is Hub wel op zijn werk aangekomen of is het nu een hindernisbaan om er te komen?
Idd arme chauffeur ;( zijn er vele in je omgeving die moesten evacueren?

Als alles goed blijft vliegt mijn moeder donderdag op vrijdagnacht om 0230 BKK tijd weer terug. Ze zijn er afgelopen avond even naar buiten geweest en verbaasde zich erover dat het erg stil is (vergeleken met normale omstadigheden).Legerheli's die op en aanvliegen.

Wat is jullie planning mocht het water jullie kant oprukken?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 02:26:09 #108
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103266133
Ja, Pakkret ligt op de hoogte van Don Muang, maar tegen de rivier aan. De andere fabriek van het bedrijf van hub ligt ook in die buurt. Gaat erom spannen of die het gaan redden....

Hubs fabriek ligt meer richting zuiden. De meeste mensen die we van werk kennen wonen dus daar en zijn nog droog (hoewel velen wel dagdelen vrij hebben genomen vorige week om familie te helpen dingen omhoog verhuizen). De meeste mensen die we sociaal kennen wonen hartje BKK, afgezien van een paar waarvoor het nu ook gaat spannen.

En planning.... nou uh.... wij gaan dus bij je moeder douchen indien geen stroom (= geen water want geen pomp) :+ En verder is er gewoon geen planning. Ik verwacht dat het water van buiten naar binnen zal trekken, dus als wij natte voeten krijgen staat de rest van BKK ook onder water en is er niet echt een uitweg meer. Dus dan wordt het uitzitten en afwachten, iets anders kan ik niet bedenken....
  woensdag 19 oktober 2011 @ 07:42:05 #109
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103267111
quote:
Last night a call went out for 1,000 volunteers to help fill sandbags at Suvarnabhumi Airport. Not much information was given so the presumption was that it was for the defence of the airport. But that turned out to be not true. The sand which was being brought up from Bangsaen, Chonburi was being used to fill bags for Khlong 6 to the north of the airport. Officials here are 100% confident that the airport is already well protected from any floods that might come this way. At the moment there are about 30 volunteers, more are expected soon.
bron

quote:
19 Oct 11:59 AM (1) Urgent!!! Need large/high vehicles to evacuate residents at PakKret & BangBuaThong, water is at waist to neck level.
#ThaiFloodEng

Het is inderdaad stil op straat, er wordt weinig gelachen. Volgens een taxichauffeur waarbij ik vanmorgen in de auto zat, komt het water vrijdag hier (maar toen we bij ons huis aankwamen vond 'ie dat best een goede locatie, en dacht 'ie dat het maar een klein beetje hoog zou komen :) ).

Ik heb nog maar een keer gehamsterd, en ook een paar grote bossen bloemen gekocht: we kunnen elk beetje vrolijkheid gebruiken :+ Ook bloemen voor onze huisgodjes, die willen we natuurlijk gunstig stemmen.

Het goede nieuws: het is prachtig weer: zonnig en voor het eerst sinds tijden weinig vochtigheid in de lucht.
pi_103267154
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 07:42 schreef Gaoxing het volgende:
voor het eerst sinds tijden weinig vochtigheid in de lucht.
Ironisch
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:01:38 #111
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103271176
quote:
10s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 07:51 schreef Godtje het volgende:
Ironisch
Behoorlijk. Net als dat mijn dochter gisteren en vanavond in een musical speelt, waarbij kinderen in een teletijdstuktuk naar de toekomst reizen en erachter komen dat hebzucht de klongs (=kanalen in BKK) en daarmee de hele stad de das om heeft gedaan. En dat ik voor m'n studie een serie lessen moet voorbereiden, waarbij minstens eentje over overstromingen (en een ander over erosie, en hoe erosie tot overstromingen kan leiden).

De luchtvochtigheid is trouwens alweer hoger :)

Laatste update van hogerhand:

quote:
Since there have been some complications upon the operation of the dykes at Khlong 3, Khlong 4, Khlong 5 and Khlong 6 of Pathumthani Province imposing further extents of the problems as the volume of over flowing floods from the above Khlongs would combine with the mass volume of the flood from the northern parts of Bangkok resulting the total volume of more than 1,200 million cubic meters. The massive volume of the flood would over flow into the Rangsit Plain affecting the dykes protecting the City of Bangkok and, consequently, the following districts could be inundated:

1. Sai Mai District
2. Khlong Sam Wa District
3. Bang Khen District
4. Nong Chok District
5. Min Buri District
6. Lad Kra Bang District
7. Kan Na Yao District

Hence, Bangkok Metropolitan Administration (BMA) informs the above situation of the flood and requests the general public to follow the situation very closely, remain calm and prepare the relocation of belongings including replacing electrical outlets to a higher level. BMA will report the development of the situation and issue announcement every three hours so the public could be instructed and prepare appropriate measures accordingly.

BMA would like the general public to be assured that the administration will perform our tasks with the utmost accountability. Furthermore, the administration has already devised the evacuation and mitigation plan for the public which could be further consulted at www.bangkok.go.th and the offices of the above districts or at the Center of the Protection and Flood Relief Operation, BMA tel. no. 1555

M.R. Sukhumbhand Paribatra
Governor of Bangkok
Dated October 19, 2011
bron
  woensdag 19 oktober 2011 @ 14:30:30 #112
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103279552
Nuttige thread op tripadvisor.

O.a. met een verslag van iemand die op het vliegveld werkt. AA, hij raadt aan dat mensen die Thailand verlaten vooral zorgen dat ze ruim op tijd zijn, en dat ze online inchecken. De airlines zitten aan hun tax wat absenties betreft doordat mensen niet meer op hun werk kunnen komen, en schakelen dus zeg maar uitzendkrachten in. Een en ander kan wat langer duren.

[ Bericht 55% gewijzigd door Gaoxing op 19-10-2011 15:01:20 ]
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:26:07 #113
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_103287401
Mn vriendin en Ik vertrekken morgen van AO Nang naar koh Lanta. Maar damn wat een hotels en vOoral resOrts daar. Heeft iemand tipa voor een overnqchting aan t strNd van rond de 20 euro /2000 baht? :)
pi_103288186
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:26 schreef tomic het volgende:
Mn vriendin en Ik vertrekken morgen van AO Nang naar koh Lanta. Maar damn wat een hotels en vOoral resOrts daar. Heeft iemand tipa voor een overnqchting aan t strNd van rond de 20 euro /2000 baht? :)
bedoel je nu 20 euro of 45 euro? :?
pi_103288936
quote:
5s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef Marvelous het volgende:

[..]

bedoel je nu 20 euro of 45 euro? :?
44 Gulden neem ik aan :?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:40:03 #116
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_103290208
Hey tomic, wat super, wij hadden daar een super verblijf :) super aardig en behulpzaam personeel ook :)

Verder blijft het weer enorm spannend komende dagen om terug te reizen, wordt er eigenlijk een beetje beroerd van gezien de berichtgeving, en vooral de overheid hier die geen goede betrouwbare info geeft.
Maargoed we zeggen dan maar, een vakantie om nooit te vergeten.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_103290314
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:40 schreef MissHobje het volgende:
Hey tomic, wat super, wij hadden daar een super verblijf :) super aardig en behulpzaam personeel ook :)

Verder blijft het weer enorm spannend komende dagen om terug te reizen, wordt er eigenlijk een beetje beroerd van gezien de berichtgeving, en vooral de overheid hier die geen goede betrouwbare info geeft.
Maargoed we zeggen dan maar, een vakantie om nooit te vergeten.
Je kan ook nog zeggen: Ach het is mijn huis niet wat onder water staat. Wij zitten snel weer in ons schone droge nederlandse huisje!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:06:49 #118
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_103291362
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:42 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je kan ook nog zeggen: Ach het is mijn huis niet wat onder water staat. Wij zitten snel weer in ons schone droge nederlandse huisje!
Zulke types lopen hier genoeg, echt te erg voor woorden! dat mensen zo kunnen denken.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_103311396
Meer dan 8 biljoen kubieke meter water stroomt van Ayutthaya en Pathum Thani naar Bangkok.

De Chao Phraya rivier kan maar 200 miljoen kubieke meter per dag aan, terwijl bij pogingen om het water via de oostkant en westkant van Bangkok door te laten stromen maar 86 miljoen kubieke meter wordt afgevoerd.

http://www.bangkokpost.co(...)ices-eastern-bangkok

Dus reken zelf maar uit wat er gaat gebeuren binnen uren of hooguit enkele dagen !

***De Moeder Aller Waterfeesten***

En verder lees je alleen maar 'de overheid wil' 'de overheid zal' 'de overheid beloofd' en 'de overheid zegt'.... maar ik heb nog niet één foto gezien van bijvoorbeeld een helikopter :')

ongelofelijk...
http://www.bangkokpost.co(...)-districts-inundated

deze diashow zegt wel genoeg...
http://www.bangkokpost.co(...)2178/rangsit-flooded

Er staan trouwens zware regens aan te komen vanuit het noorden :')
  donderdag 20 oktober 2011 @ 01:52:08 #120
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103311831
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:40 schreef MissHobje het volgende:

De overheid wordt wel goed geadviseerd, onder andere door het Nederlandse adviesbureau Deltares. De overheid kiest er dus zelf voor de beschikbare informatie niet geheel naar het volk door te spelen. Zeggen dat het wel meevalt, is meestal geen goed teken.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 02:11:07 #121
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103312127
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 01:28 schreef oink_oink het volgende:
En verder lees je alleen maar 'de overheid wil' 'de overheid zal' 'de overheid beloofd' en 'de overheid zegt'.... maar ik heb nog niet één foto gezien van bijvoorbeeld een helikopter :')
Dat ligt aan de berichtgeving die jij ziet. Die helicopters zijn er wel degelijk. Ook van bijvoorbeeld Channel 3, trouwens, die in elk geval vorige week ook hulpgoederen hebben gedistribueerd. Ironisch, want ze brengen nu hulp aan de dorpelingen die ze vorig jaar in de fik hebben gestoken tijdens de rellen.

School is dicht. Ik ga nog een keer boodschappen doen, zorgen dat m'n studieopdracht als de sodemieter afkomt, en dan spullen naar boven slepen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 02:13:02 #122
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_103312157
Nog maar eens: sterkte...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 02:13:28 #123
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103312164
Ik denk overigens dat de informatie van de overheid sinds gisteren een stuk exacter is.

En wat dat adviseren betreft: tja, je kunt natuurlijk heel erg goed geadviseerd worden, maar luisteren is een tweede.....
  donderdag 20 oktober 2011 @ 02:13:45 #124
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103312168
Tnx flip :)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 02:27:51 #125
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103312321
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 02:13 schreef Gaoxing het volgende:
Ik denk overigens dat de informatie van de overheid sinds gisteren een stuk exacter is.

En wat dat adviseren betreft: tja, je kunt natuurlijk heel erg goed geadviseerd worden, maar luisteren is een tweede.....
Precies. Maar Deltares weet dus wel heel goed wat er verwacht kan worden. Misschien moet je eens contact met ze opnemen, indien je meer wilt weten over de verwachte situatie voor de komende dagen/weken.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 02:58:40 #126
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103312648
Werkt de expert die door de ambassade is aangeboden voor Deltares?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 03:47:37 #127
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103313029
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 02:58 schreef Gaoxing het volgende:
Werkt de expert die door de ambassade is aangeboden voor Deltares?
Ja.
Bekende van je?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 04:16:25 #128
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103313117
Nee, maar m'n buurman werkt vrij hoog op de ambassade en geeft regelmatig een en ander door. Maar van wat ik heb begrepen is het gedrag van de regering zo onvoorspelbaar en soms onlogisch is dat hij ook niet vreselijk veel kan voorspellen. Bottomline is: er is een vreselijke zooi water, en dat moet ergens heen. De concensus hier nu is dat je dan kan blijven blokkeren, maar dat het echt niet zomaar opeens web is. En 'wij' liggen in de weg.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 04:39:14 #129
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103313174
Die Thaien zijn echt helemaal gek geworden. Willen ze het overtollige water uit het noorden nu ook via de Klong Saen Saep gaan afvoeren. Moet je vooral doen als je heel Sukhumvit en Pratunam onder water wilt zetten.

Mijn vaste chinese-wasmachinemevrouw in Lad Phrao 130 heeft vandaag de tent gesloten omdat ze meer dan een meter water in de Soi verwacht.
Het meisje van de naastgelegen coffeeshop vertelde me dat ze lekker open blijft want dat er helemaal geen water in de Soi verwacht wordt.
Maar bij de 7/11 op de hoek moet je nu over een provisorisch gemetseld muurtje van 5cm dikke b2 blokken (alsof dat wat zal helpen) heen stappen om binnen te komen.
En op de parking van het apartementsgebouw in deze Soi zo dicht bij de Klong Saen Saep zie ik de electrische shuttle tuk-tuk's nog steeds bedrijfsklaar staan om naar de Mall Bankapi te rijden.

Geen idee wat ik er van moet denken. Blijf hier voorlopig maar zitten en zie wel wat er gebeurd. Flipflops en zwembroek liggen klaar en 11kg bagage sjouw ik wel een eindje op mijn rug als dat nodig blijkt te zijn.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 06:49:31 #130
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103313334
Flipflops zijn niet handig in hoog water. Krijg je natte billen van :+
  donderdag 20 oktober 2011 @ 07:44:33 #131
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_103313514
Gelukkig nog wel gevoel voor humor :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 07:58:37 #132
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103313579
Galgehumor :+ Maar het is echt zo: heb je wel eens met flipflops door het water gelopen? Dat is heel onprettig, want als je een beetje door wilt lopen schep je het water steeds tegen je billen aan.

Ik heb vrolijk met een vriendin gehamsterd, een groot deel van de keuken is al wat naar boven gezet, en nu wil ik heel snel m'n studieopdracht afmaken, zodat ik tenminste aan de drank kan >:O
pi_103313752
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 06:49 schreef Gaoxing het volgende:
Flipflops zijn niet handig in hoog water. Krijg je natte billen van :+
Zo waar. ;( Rete irritant.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:31:17 #134
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103313815
quote:
Thai PM says floods in parts of Bangkok inevitable
by Boonradom Chitradon

BANGKOK, October 20, 2011 (AFP) - Thailand's premier said Thursday that it was impossible to protect all of Bangkok from the country's worst floods in decades, describing the situation as a "national crisis".

"We cannot block the water forever," Prime Minister Yingluck Shinawatra told reporters, adding that the government would choose which parts of the city to allow the water through to minimise the impact.

"The longer we block the water the higher it gets," she said. "We need areas that water can be drained through so the water can flow out to the sea."

The government has reinforced the city's floodwalls in an attempt to prevent the floods pouring into the densely populated city from the central plains, which are several metres under water in places.

Inner Bangkok has so far escaped major flooding as the authorities divert water to areas outside the main capital in a bid to prevent the Chao Phraya River bursting its banks and flooding the political and economic heartland.

But efforts to keep the city of 12 million people dry have been complicated by a seasonal high tide.

"Flood waters are coming from every direction and we cannot control them because it's a huge amount of water. We will try to warn people," said Yingluck, a political novice before taking office barely two months ago.

"This problem is very overwhelming. It's a national crisis so I hope to get cooperation from everybody," added the premier, who is the sister of fugitive former leader Thaksin Shinawatra.

Three months of heavy monsoon rains have killed 320 people, damaged the homes and livelihoods of millions of people, mostly in northern and central Thailand, and forced tens of thousands to seek refuge in shelters.

Currently, about one-third of Thailand's provinces are affected.

The opposition Democrats are calling on the government to declare a state of emergency to make it easier to control people and stop them damaging dykes to ease the flooding in their own areas.

Bangkok governor Sukhumbhand Paribatra -- a Democrat -- warned on Wednesday that seven districts in northern and eastern Bangkok were at risk of inundation because of a broken dyke.

He advised residents in those areas to unplug electrical appliances, move belongings to higher ground and study the city's evacuation plan, saying they had 24 hours to prepare for possible flooding.

The authorities have failed to protect a number of major industrial parks from the gushing brown water, which has inundated hundreds of factories, disrupting production of cars, electronics and other goods.

The government says more than half a million people have been left without work.

Most of Thailand main tourist attractions -- including the southern islands of Samui, Phuket and Phi Phi -- have been unaffected.

Bangkok's main airport is still operating as normal and its flood defences have been reinforced.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:45:42 #135
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_103313967
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 08:31 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Bron?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 20 oktober 2011 @ 09:44:23 #136
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103314914
AFP

Of je ramt het zelf even in Google }:|
pi_103315198
Begin maar vast met water naar de zee dragen ! (soms zit er niets anders op)
pi_103315359
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 08:31 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

tering :')

So what we gonna do about it version 6.0

[ Bericht 2% gewijzigd door oink_oink op 20-10-2011 10:10:54 ]
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:13:19 #139
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103315685
quote:
PM coordinating with BMA to open all floodgates to speed up drainage. She asks public not to panic when seeing canal water rise.
Bron: Tulsathit op Twitter.
pi_103317263
quote:
As the crisis has mounted, the response has become tangled in politics, with rival ministers sometimes issuing contradictory directives and warnings. Mr. Sukhumbhand, the Bangkok governor, pleaded with city residents to “listen to me and me alone” because, he said, he had no further political ambitions. “Please believe me and only me,” he said. NYTimes
-O-

quote:
Yingluck toured affected areas by helicopter Wednesday, and afterward told reporters she cannot handle the crisis by herself. She urged opposition parties to set aside politics and cooperate with her government to restore people's morale.

Former Prime Minister Abhisit Vejjajiva, who was defeated by Yingluck this year, did not respond directly to her appeal, but he warned that the capital is still at risk from the nation's worst flooding in 50 years. VOA News
-O-
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:09:34 #141
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103317326
Die uitspraak kwam geloof ik nadat de Science minister ruim voor z'n beurt had gesproken en behoorlijke paniek had veroorzaakt, vorige week donderdag.
pi_103321994
Mijn eerste ex vriendin Woranan net gebeld, haar kantoor in Nonthaburi onder water, daarna haar eigen appartement, drie keer gevlucht voor het water via verschillende adressen. Zit nu bij een vriendin. Ze heeft geld zat maar er is niks meer te koop. Maar ook daar is het waterniveau aan het stijgen en ze kunnen geen kant meer op. Heeft rijst voor een week en saus verder niks geen noedels of eieren alleen maar rijst. Elektriciteit doet het nog en heb haar geadviseerd haar telefoon sowieso opgeladen te houden zolang er nog stroom is maar ja ook aan een telefoon heb je niet veel meer.

Als er in de wijde omtrek van tientallen, wat zeg ik honderden kilometers helemaal niks meer is alleen maar water, en zelfs zodra het water weer weg is en modder en chaos overblijft kan het nog wel weken duren voordat in alle gebieden weer voedsel is. Griezelige situatie en kan niks voor haar doen dat is vrij bizar.

En dit alles alleen maar door een xenofobische, corrupte, incompetente faalregering. Het had allemaal voorkomen kunnen worden als ze niet te trots waren geweest om buitenlandse specialisten in te huren. Gisteren moest mijn gepensioneerde Nederlandse kennis weer naar de immigratiedienst voor het driemaandelijkse stempel waar hij twee uur op moest wachten, en het liefst zouden ze alle buitenlanders eruit schoppen...

Sukkels :(
  donderdag 20 oktober 2011 @ 14:17:16 #143
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103325116
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:10 schreef oink_oink het volgende:
En dit alles alleen maar door een xenofobische, corrupte, incompetente faalregering. Het had allemaal voorkomen kunnen worden als ze niet te trots waren geweest om buitenlandse specialisten in te huren.
Oh maar heb je dan gemist dat Thaskin pakweg een week geleden al heeft gezegd dat daar nodig iets aan moet gebeuren? Hij wilde de specialisten in China en Dubai gaan raadplegen :+
pi_103325629
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:17 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oh maar heb je dan gemist dat Thaskin pakweg een week geleden al heeft gezegd dat daar nodig iets aan moet gebeuren? Hij wilde de specialisten in China en Dubai gaan raadplegen :+
Oh, die hebberige populist bedoel je ? Die man was de kanker voor Thailand.

[ Bericht 7% gewijzigd door oink_oink op 20-10-2011 14:45:56 ]
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:28:10 #145
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103332864
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:17 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Die gast heeft makkelijk lullen vanuit Dubai. Maar toen hij zelf aan de macht was is er ook geen ene reet aan watermanagement gedaan. De NL regering moet gewoon Wim-Lex at cost in de aanbieding doen. Dan zijn wij voorlopig ook weer van die toekomstige lintjesknipper af en wellicht vindt hij tegelijkertijd ook nog een leuk optrekje in Patts ter compensatie van die nog steeds onverkochte bungalow in Mozambique.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:38:10 #146
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103333309
Jullie missen het grapje jongens.... Dubai en China (nou ok... Hong Kong) huren toch Nederlanders in voor hun waterperikelen... Thaksin was even niet helemaal lekker geinformeerd, ben ik bang :)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:40:34 #147
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103333415
Tomic nog steeds blij, trouwens?

En AA's familie bijna onderweg naar NL?

Wie zou er ook al weer zondag vliegen?
pi_103334540
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:40 schreef Gaoxing het volgende:
Tomic nog steeds blij, trouwens?

En AA's familie bijna onderweg naar NL?

Wie zou er ook al weer zondag vliegen?
Hey Goaxing, laatste info is dat ze onderweg zijn naar het vliegveld, vertrekken 02.30 lokale tijd uit BKK als alles goed gaat

Hoe is de situatie nu Sai Mai onderwater gelopen is? Komt steeds dichterbij nu he?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:23:42 #149
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_103341652
Het volgende...

Ik heb voor 1/12/2011 tot 20/12/2011 een vliegreis geboekt en betaald.
Totaal bedrag kwam op zo'n 1200 euro.

Maar door privé omstandigheden kan ik niet reizen naar Thailand.

Ik vind dit jammer, maar ook heel zonde van het betaalde geld.
Maar ik ben niet helemaal van gister, en bedacht me opeens dat ik het gewoon aan iemand anders geef (met een kleine vergoeding).

Een tijd geleden belde ik met WTC om te vragen of ze ook de ticket op (bijvoorbeeld) mijn broertjes naam konden zetten. Het antwoord was even vaag als deze hele scene. Maar uiteindelijk was het wel mogelijk. Maar zij het met veel krampachtig gedoe, en alsof ik hen de opdracht gaf om democratie in Noord-Korea te brengen.

Ik heb nu iemand gevonden (een oude schoolvriend) die bereid is om mijn ticket over te nemen, en daar een kleine vergoeding voor te geven. Ik ga hier in principe mee akkoord.

Maar weet niet of WTC dit doet, wie heeft hier ervaring mee?

BTW: ik heb alles betaald, en zelfs annulerings-verzekering.
pi_103342450
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:23 schreef wolferl het volgende:
Het volgende...

Ik heb voor 1/12/2011 tot 20/12/2011 een vliegreis geboekt en betaald.
Totaal bedrag kwam op zo'n 1200 euro.

Maar door privé omstandigheden kan ik niet reizen naar Thailand.

Ik vind dit jammer, maar ook heel zonde van het betaalde geld.
Maar ik ben niet helemaal van gister, en bedacht me opeens dat ik het gewoon aan iemand anders geef (met een kleine vergoeding).

Een tijd geleden belde ik met WTC om te vragen of ze ook de ticket op (bijvoorbeeld) mijn broertjes naam konden zetten. Het antwoord was even vaag als deze hele scene. Maar uiteindelijk was het wel mogelijk. Maar zij het met veel krampachtig gedoe, en alsof ik hen de opdracht gaf om democratie in Noord-Korea te brengen.

Ik heb nu iemand gevonden (een oude schoolvriend) die bereid is om mijn ticket over te nemen, en daar een kleine vergoeding voor te geven. Ik ga hier in principe mee akkoord.

Maar weet niet of WTC dit doet, wie heeft hier ervaring mee?

BTW: ik heb alles betaald, en zelfs annulerings-verzekering.
Een issued vliegticket kan NIET op een andere naam gezet worden.

Als je een annuleringsverzekering hebt dan zou je daar gebruik van kunt maken bijvoorbeeld indien het vliegveld onder water staat (zeker niet uitgesloten) echter dan kunnen ze ook besluiten om naar Chiang Mai uit te wijken (zoals ook gebeurde tijdens de gele bezetting van de airport) en dan heb je dus niets aan een annuleringsverzekering. Overigens voor sommige persoonlijke omstandigheden kun je ook een beroep op de verzekering doen, zoals vanwege de dood van een familielid of ziekte, moet echter wel aantoonbaar zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door oink_oink op 20-10-2011 20:49:27 ]
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:44:35 #151
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_103342876
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:38 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Een issued vliegticket kan NIET op een andere naam gezet worden.
Meen je niet, pleuris dan.

Daar baal ik wel van.
pi_103343039
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:44 schreef wolferl het volgende:

[..]

Meen je niet, pleuris dan.

Daar baal ik wel van.
Ik heb een ticket Amsterdam > Bangkok voor 3 December en moet ook maar afwachten. Heb geen annuleringsverzekering genomen.
pi_103349867
Op het Duitse journaal zeggen ze net dat Bangkok alsnog wel eens heel hard de lul kan gaan zijn de komende 24 uur.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_103350352
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:47 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Ik heb een ticket Amsterdam > Bangkok voor 3 December en moet ook maar afwachten. Heb geen annuleringsverzekering genomen.
Ik gok dat dat wel goed komt :)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 23:12:40 #155
6941 APK
Factual, I think.
pi_103351996
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:42 schreef SoraAoi het volgende:

Ik gok dat dat wel goed komt :)
Mag hopen van wel :+

Sterkte overigens, Gaoxing :)
pi_103354765
Ik vrees dat als downtown Bangkok grotendeels onder water komt te staan (en het is niet de vraag óf maar wanneer) de aandacht volledig daar naartoe zal gaan, en dat dat wel eens ten koste zou kunnen gaan van de honderdduizenden die momenteel in de noordelijke megawijken, binnenkort zonder eten en drinken zitten opgesloten in appartementsgebouwen omringt door een eindeloze watervlakte. Hoe wil een toch al volslagen incapabele overheid in godsnaam 16 miljoen mensen gaan evacueren :{
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:18:13 #157
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103354898
Bij een kennis van me (buitenwijk van Bangkok) staat het al vol met water. M'n vriendin woont bij Mo Chit in de buurt. Dat is binnenkort aan de beurt vrees ik :').

Watermanagement iemand? Maar goed. Er is in dat land toch niks voor elkaar te krijgen met die corruptie. Dit gaat een regelmatige gebeurtenis worden.

[ Bericht 24% gewijzigd door SpecialK op 21-10-2011 00:23:42 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:23:51 #158
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103355130
Eén ding valt op aan dit artikel (dat oink_oink eerder postte):

Waarom hebben ze het niet over het vliegveld? Het woord 'airport' wordt niet één keer genoemd. Het vliegveld staat niet eens aangegeven op de tekening. Dit terwijl het echt direct ten zuiden van het oranje gebied ligt (onder 'Khlong Prawet Burirom').

Zelfs al overstroomt het vliegveld niet, dat geeft je het toch wel aan als referentie op een tekening waarop een enorme hoeveelheid water staat ingetekend? Zeker om te laten zien dat je het water er omheen wilt leiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 21-10-2011 00:29:19 ]
pi_103355131
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:18 schreef SpecialK het volgende:
Bij een kennis van me (buitenwijk van Bangkok) staat het al vol met water. M'n vriendin woont bij Mo Chit in de buurt. Dat is binnenkort aan de beurt vrees ik :')
En ze blijft doodleuk thuis zitten afwachten ?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:26:59 #160
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103355262
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:23 schreef oink_oink het volgende:

[..]

En ze blijft doodleuk thuis zitten afwachten ?
Ze (m'n vriendin en haar ouders) hebben water ingekocht en ze wonen niet op de onderste verdieping.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:27:17 #161
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103355276
Maar nog wel een 'positief' artikeltje over het vliegveld:

quote:
Prison inmates to sandbag airport
Published: 20/10/2011 at 05:16 PM
Online news:

About 300 prison inmates will be sent to help soldiers build up the sandbag embankments around Suvarnabhumi airport tomorrow, the Correction Department deputy chief said on Thursday.

Thanis Sriyaphan said he will take 300 well behaved inmates from prisons in Bangkok and surrounding provinces to help put up sandbags around Suvarnabhumi airport in Samut Prakan province on Friday.

Earlier, the department sent 500 prisoners to help troops and officials build flood dyes in areas at risk of flooding.

The department deputy chief said none of the inmates selected to do work outside jails ever escaped and each had only a few months left to serve in jail.

All prisons in flood-hit Pathum Thani province were still dry as the floodwater flowed to Khlong 8 canal. As part of precautions, inmate evacuation plans were in place if needed, he said.

Inmates at Khlong Prem Central Prison, Bangkok Special Prison and Central Women Correctional Institute, which are located near Bangkok's Khlong Prem Prachakorn, may have to be moved to the second floor of the prison buildings if the flood enters the area.

Bang Kwang Prison and Nonthaburi Provincial Prison near Nonthaburi pier had adequate flood prevention measures and inmate evacuations would not be necessary, said Mr Thanis.
bron:
http://www.bangkokpost.co(...)suvarnabhumi-airport
pi_103355876
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:23 schreef Lemans24 het volgende:
Eén ding valt op aan dit artikel (dat oink_oink eerder postte):

Waarom hebben ze het niet over het vliegveld? Het woord 'airport' wordt niet één keer genoemd. Het vliegveld staat niet eens aangegeven op de tekening. Dit terwijl het echt direct ten zuiden van het oranje gebied ligt (onder 'Khlong Prawet Burirom').

Zelfs al overstroomt het vliegveld niet, dat geeft je het toch wel aan als referentie op een tekening waarop een enorme hoeveelheid water staat ingetekend? Zeker om te laten zien dat je het water er omheen wilt leiden.

[ afbeelding ]
Klopt. Deze net gemaakt met behulp van een transparante layover van satelliet map. De rode lijnen is de exacte lokatie van het vliegveld en de witte lijnen zijn de toevoerwegen. Geen wonder dat ze daar met zandzakjes in de weer zijn ! Dus of het vliegveld of de binnenstad krijgen de volle laag, en die massa water laat zich waarschijnlijk niet door Thaise stijl zandzak dijkjes tegenhouden.

[klik voor vergroting]
pi_103359954
Jongens, doe eens normaal!! As. maandag vertrek ik naar Bangkok!! Wil wel van mijn 4 weekse vakantie kunnen genieten!
pi_103360226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 04:55 schreef Marvelous het volgende:
Jongens, doe eens normaal!! As. maandag vertrek ik naar Bangkok!! Wil wel van mijn 4 weekse vakantie kunnen genieten!
Ik denk dat al die Thai die daar wonen het ook niet erg vinden als ze het enigzins droog etc. houden hoor....
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 07:18:49 #165
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103360591
Suvarnabhumi zullen ze wel droog houden. Daar ben ik niet zo benauwd voor. Maar andere problemen daar zijn dat het brandstof depot voor het vliegveld buitendijks ligt en dat steeds meer (balie) employees niet meer naar hun werk kunnen komen. Dus wordt het ook daar waarschijnlijk een zooitje.

Hopelijk houden ze het daar nog even vol tot maandag 02:40 AM ......................

Overigens spuien ze zo te zien op dit moment nog geen water door de Khlong Saen Saep en staat het water er ook niet hoger dan gisteren.
pi_103362113
Gaoxing, gaat alles nog goed daar? Laatste berichten zijn niet hoopgevend nu er een nieuwe bak water verwacht wordt vanuit het noorden ri Bangkok.
pi_103363441
Kan iemand me vertellen waarom de ThB nog steeds hoog staat terwijl de lokale economie vrijwel op z'n reet ligt ?

pi_103363986
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:32 schreef oink_oink het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom de ThB nog steeds hoog staat terwijl de lokale economie vrijwel op z'n reet ligt ?

[ afbeelding ]
Hangt die niet aan de Chinese munt vast?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:02:05 #169
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103364391
Nee aan de dollar.

quote:
Gaoxing, gaat alles nog goed daar? Laatste berichten zijn niet hoopgevend nu er een nieuwe bak water verwacht wordt vanuit het noorden ri Bangkok.
Tnx for asking :) Ik heb vanmorgen hier en daar wat informatie gemist, want die &^%^% studieopdracht moest af. De berichten die ik heb gezien zijn hetzelfde: dreigend. Ik heb echter nog niet gezien op welke feiten ze gebaseerd zijn, en voor ik daarnaar ga zoeken neem ik eerst de kinderen en een fles wijn mee naar het zwembad :+

Overigens wel gevonden dat Yingluck een disaster warning voor Bangkok heeft uitgevaardigd. Ze weigert blijkbaar de noodsituatie af te kondigen omdat dat het toerisme zou kunnen schaden. Ik neem aan dat ze ook niet graag zoveel macht aan het leger wil geven. Nu blijft het nog beperkt.
pi_103364938

Dit bericht is bestemd voor geregistreerde Nederlanders in Thailand

Wateroverlast Thailand

Zware regenval in september en oktober veroorzaakt grote overlast in noord, noord oost en centraal Thailand.

Wij gaan ervan uit dat de situatie in de komende drie weken niet wezenlijk zal veranderen en omdat de watermassa zich langzaam stroomafwaarts begeeft, concentreert de overlast zich de komende periode van Ayutthaya tot en met Bangkok.

De ernst en omvang is afhankelijk van verdere regenval en de mate waarin men erin slaagt het overtollige water al dan niet via de reguliere afwateringssystemen af te laten voeren. Dit weekend en het weekend erna (28/30 oktober) zal ook een deel door de stad Bangkok afgevoerd worden hetgeen kan leiden tot extra overlast, ook in de binnenstad.

Het weekend van 28/30 oktober is bovendien sprake van springtij waardoor het water opgestuwd wordt vanuit zee en er dus minder kan worden afgevoerd.

Het vliegveld Suvarnabhumi is vooralsnog normaal bereikbaar en ook de toegangswegen vanaf het vliegveld naar de stad.

Wij raden u echter aan de situatie ook daar nauwlettend te bljiven volgen.

Telefoonnummer van het Suvarnabhumi call center is: 02-132 1888. Suvarnabhumi Airport: 02-535-1111.
De zwaarst getroffen gebieden staan aangegeven op de volgende website: http://www.thaiflood.com/en/
Waterstanden in bepaalde gebieden staan aangegeven op: http://dds.bangkok.go.th/scada/

In Thailand kan men de telefonische informatielijn van de Thai Tourist Authority bereiken op het nummer 1672 om de laatste stand van zaken te vernemen.

De traditionele toeristische trekpleisters zijn momenteel bereikbaar en open voor publiek, uitgezonder het gebied rond Ayuthhaya.

www.thailandtourismupdate.com

Voor specifieke informatie over de overstromingen kunt u terecht op de volgende websites:
www.thaiflood.com
http://www.google.org/crisismap?crisis=thailand_floods_en
http://www.tmd.go.th/en/
www.disaster.go.th
www.mfa.go.th/web/3082.php

en wij raden u aan het reisadvies voor Thailand te lezen:
http://www.minbuza.nl/rei(...)ezen/t/thailand.html

Nuttige telefoonnummers:
Flood Information Line : 02 - 35 65 51
Flood response centre: 02- 248 85115 http://www.minbuza.nl/rei(...)ezen/t/thailand.html
Bangkok Metropolitan Administration (BMA) Flood Line: 1555
Tourist Police: 1155
Disaster Prevention and Mitigation Department Hotline: 1784
Royal Irrigation Department Hotline (water situation update): 1460
Emergency Medical Institute Hotline: 1669
BMA’s Flood Response Centre: 02-248-5115
Highway Hotline: 1586
Highway Police: 1193
Traffic Control Center: 1197
State Railway of Thailand Hotline: 1690
Transport Co Hotline (inter-provincial bus service): 1490
Engelstalige informatie via Twitter: #ThaiFloodEng.

Met de aanhoudende overstromingen suggereren we dat Nederlanders die woonachtig zijn in Thailand en in de kwetsbare gebieden verblijven, een paar minuten de tijd te nemen om na te gaan of men voldoende voorbereid is.

Op onze website staat een handige check list: http://thailand.nlambassade.org/Nieuws/WATEROVERLAST_IN_THAILAND

[ Bericht 1% gewijzigd door oink_oink op 21-10-2011 11:26:05 ]
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:12:06 #171
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103367124
Na vandaag wat locals in Lat Phrao gesproken te hebben en gezien het tempo waarmee de muurtjes van gipsblokken die voor praktisch iedere winkel in Ramkhamhaeng Rd nu gemetseld worden denk ik dat het ook in Bankapi morgen (zaterdag) los gaat en dat de sluizen van de Khlong Saen Saep open gezet gaan worden. Dat zullen ze niet midden in de nacht doen, want dan kunnen er wel eens veel verdrinkingen plaats gaan vinden. Maar ik begrijp nog steeds niet hoe ze dat in Sukhumvit en Pratunam denken op te vangen daar waar die kades van de khlong ook erg laag zijn.

Ik neem maar het zekere voor het onzekere en vertrek zo dadelijk maar naar Bang Saen of Naklua om zondagnacht met droge voeten weer van Suvarnabhumi naar Dubai te vliegen.

En wat betreft die FLIPFLOPS hebben jullie natuurlijk helemaal gelijk. Was ook een beetje figuurlijk bedoeld, maar dan komen die bijna nooit gedragen Teva's (hopelijk niet) van pas
pi_103367610
Volgende week zaterdag begin ik aan een backpackvakantie van een half jaar door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Ik kom aan in Bangkok, wat ik nu lees over de overstromingen is niet erg fraai zeg. Helemaal erg voor de bewoners die niet zo één, twee, drie alles achter kunnen laten.

Wat is verstandig om te doen? Eerst een paar dagen in Bangkok blijven of toch maar direct door naar het zuiden? En dan per trein of binnenlandse vlucht?
Standin' around, looking cool and shit, I want y'all motherfuckers to jump the fuck up!
pi_103367748
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:26 schreef galbrecht het volgende:
Volgende week zaterdag begin ik aan een backpackvakantie van een half jaar door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Ik kom aan in Bangkok, wat ik nu lees over de overstromingen is niet erg fraai zeg. Helemaal erg voor de bewoners die niet zo één, twee, drie alles achter kunnen laten.

Wat is verstandig om te doen? Eerst een paar dagen in Bangkok blijven of toch maar direct door naar het zuiden? En dan per trein of binnenlandse vlucht?
Wat is je route dan?
Trouwens wel erg lang de tijd voor die 4 landen. Of ga je nog meer doen?
pi_103368124
quote:

Als je voor de cultuur en leuke mensen gaat kun je Thailand beter over slaan en direct doorvliegen naar Luangprabang, Laos. De enige cultuur in Thailand zijn de bergvolkeren in het noorden wat eigenlijk geen Thaien zijn, tenzij je eten, Walt Disney tempels, olifanten martelen, domme TV soaps kijken, buitenlanders oplichten en dure auto's en smartphones op afbetaling kopen ook als cultuur ziet. Laotianen zijn lief, open en bijzonder gastvrij, Burma is ook een te gek land waar veel lokale cultuur is, ben in beide heel vaak geweest. Thailand daar ben ik persoonlijk helemaal klaar mee dat vage volk met hun plastic glimlach, maar voor een toerist zal het wel OK zijn, in de oostelijke regio (Isan) zijn de mensen wel vriendelijk. Cambodianen zijn ook heel plezierig in de omgang en het land is nog redelijk zoals het vroeger was en je waant je er echt in een andere wereld.
pi_103368268
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:42 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Als je voor de cultuur en leuke mensen gaat kun je Thailand beter over slaan en direct doorvliegen naar Luangprabang, Laos. De enige cultuur in Thailand zijn de bergvolkeren in het noorden wat eigenlijk geen Thaien zijn, tenzij je eten, Walt Disney tempels, olifanten martelen, domme TV soaps kijken, buitenlanders oplichten en dure auto's en smartphones op afbetaling kopen ook als cultuur ziet. Laotianen zijn lief en bijzonder gastvrij, Burma is ook een te gek land, ben in beide heel vaak geweest. Thailand daar ben ik persoonlijk helemaal klaar mee dat vage volk met hun plastic glimlach, maar voor een toerist zal het wel OK zijn, in de oostelijke regio (Isan) zijn de mensen wel vriendelijke. Cambodianen zijn ook heel plezierig in de omgang en het land is nog redelijk zoals het vroeger was en je waant je er echt in een andere wereld.
Ja, Vang Vieng is geen kermis en Siem Reap is ook erg authentiek :D
pi_103368530
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:45 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ja, Vang Vieng is geen kermis en Siem Reap is ook erg authentiek :D
Nog nooit geweest, is dat niet een een verzamelplaats voor die lonely planet gasten ? Ken alleen Luangprabang (hallucinant mooi maar mij te boring) en Vientiane en omgeving daar zit ik vaak en heb daar m'n eigen cirkeltje. Hemelse restaurants daaro ik eet nergens ter wereld zo lekker als in Vientiane :9~ en goeie locatie voor originele merkkleding voor 2, 3 Euro, mijn hele kledingkast komt daar vandaan. Heb wel een paar tips voor als je daar heen wil, alleen via PM.
pi_103368602
Vientiane godverdomme wat een kut gat. Saaie plekken gezien en Vientiane.
Had mezelf bijna opgehangen. Toch maar de bus genomen.

En je zit in TRV en dus een verzamelplek voor o.a. backpackers.
pi_103368855
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:54 schreef Godtje het volgende:
Vientiane godverdomme wat een kut gat. Saaie plekken gezien en Vientiane.
Had mezelf bijna opgehangen. Toch maar de bus genomen.

En je zit in TRV en dus een verzamelplek voor o.a. backpackers.
Tsja het blijft persoonlijk natuurlijk, wat vond je niet leuk daar ?
Echt nadeel is de opkomst van uit Thailand geïmporteerde nieuwe auto's voor de middenklasse dat worden er echt teveel de laatste 2 jaar. Maar de splinternieuwe Mekong boulevard is erg plezierig 's avonds.
pi_103369232
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:59 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Tsja het blijft persoonlijk natuurlijk, wat vond je niet leuk daar ?
Echt nadeel is de opkomst van uit Thailand geïmporteerde nieuwe auto's voor de middenklasse dat worden er echt teveel de laatste 2 jaar. Maar de splinternieuwe Mekong boulevard is erg plezierig 's avonds.
Serieus?
Dat kale stuk boulevard vindt jij mooi? Het is zo lelijk en kaal dat er niet eens een foto van staat op google :')

vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:29:50 #180
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103372774
quote:
Het nieuws blijven volgen, zou ik zeggen. Op dit moment weten we niet wat er morgen gebeurt, laat staan volgende week. Blijft het vliegveld bereikbaar? Blijft er genoeg brandstof voor vliegtuigen? Wie 't weet mag 't zeggen.....

Zoals ik het nu zie zou ik niet plannen om lang in BKK te blijven.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:31:52 #181
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103372863
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:12 schreef buzz1291 het volgende:
Na vandaag wat locals in Lat Phrao gesproken te hebben en gezien het tempo waarmee de muurtjes van gipsblokken die voor praktisch iedere winkel in Ramkhamhaeng Rd nu gemetseld worden denk ik dat het ook in Bankapi morgen (zaterdag) los gaat en dat de sluizen van de Khlong Saen Saep open gezet gaan worden. Dat zullen ze niet midden in de nacht doen, want dan kunnen er wel eens veel verdrinkingen plaats gaan vinden. Maar ik begrijp nog steeds niet hoe ze dat in Sukhumvit en Pratunam denken op te vangen daar waar die kades van de khlong ook erg laag zijn.
Volledig mee eens. Morgenmiddag lijkt de concensus in de wandelgangen te zijn.

quote:
En wat betreft die FLIPFLOPS hebben jullie natuurlijk helemaal gelijk. Was ook een beetje figuurlijk bedoeld, maar dan komen die bijna nooit gedragen Teva's (hopelijk niet) van pas
:D
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:34:39 #182
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103372976
Drinkwater lijkt trouwens een serieus probleem te worden. Veel van de producenten van flessenwater staan onder water. De waterleiding rond de fabriek van hub was aangesloten op een andere waterzuiveringsinstallatie, en de kwaliteit die daaruit kwam was erbarmelijk. Wij hebben wat dat betreft voldoende backup plannen, maar veel mensen natuurlijk niet.
pi_103379662
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:32 schreef Godtje het volgende:

[..]

Wat is je route dan?
Trouwens wel erg lang de tijd voor die 4 landen. Of ga je nog meer doen?
Heb geen route, alleen de vlucht naar Bangkok en terug van Ho Chi Minh heb ik geboekt. Wat daartussen gebeurt hangt af van wat me dan leuk lijkt en wat anderen me aanraden. Heb van vrienden wel een en ander gehoord over dingen die ik zeker moet zien/meemaken. Maar de belangrijkste tip van hun was toch wel om er met alle opties open naartoe te gaan. Het is inderdaad best lang, maar ik heb liever tijd teveel dan tekort.

quote:

[..]

Als je voor de cultuur en leuke mensen gaat kun je Thailand beter over slaan en direct doorvliegen naar Luangprabang, Laos. De enige cultuur in Thailand zijn de bergvolkeren in het noorden wat eigenlijk geen Thaien zijn, tenzij je eten, Walt Disney tempels, olifanten martelen, domme TV soaps kijken, buitenlanders oplichten en dure auto's en smartphones op afbetaling kopen ook als cultuur ziet. Laotianen zijn lief, open en bijzonder gastvrij, Burma is ook een te gek land waar veel lokale cultuur is, ben in beide heel vaak geweest. Thailand daar ben ik persoonlijk helemaal klaar mee dat vage volk met hun plastic glimlach, maar voor een toerist zal het wel OK zijn, in de oostelijke regio (Isan) zijn de mensen wel vriendelijk. Cambodianen zijn ook heel plezierig in de omgang en het land is nog redelijk zoals het vroeger was en je waant je er echt in een andere wereld.
Daarom heb ik ook maar geen visum voor Thailand gehaald, 30 dagen lijkt me lang zat. De ontzettend toeristische delen hoef ik niet lang te zien. Burma werd mij door anderen ook al aangeraden, denk dat ik dat land er ook nog wel bij pak.

Verder wil ik graag leren golfsurfen, kitesurfen en misschien duiken (grapjes over Bangkok mogen achterwege blijven ;) ). Iemand nog tips waar dat het beste kan?
Standin' around, looking cool and shit, I want y'all motherfuckers to jump the fuck up!
pi_103384283
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:09 schreef galbrecht het volgende:

[..]

Heb geen route, alleen de vlucht naar Bangkok en terug van Ho Chi Minh heb ik geboekt. Wat daartussen gebeurt hangt af van wat me dan leuk lijkt en wat anderen me aanraden. Heb van vrienden wel een en ander gehoord over dingen die ik zeker moet zien/meemaken. Maar de belangrijkste tip van hun was toch wel om er met alle opties open naartoe te gaan. Het is inderdaad best lang, maar ik heb liever tijd teveel dan tekort.

[..]

Daarom heb ik ook maar geen visum voor Thailand gehaald, 30 dagen lijkt me lang zat. De ontzettend toeristische delen hoef ik niet lang te zien. Burma werd mij door anderen ook al aangeraden, denk dat ik dat land er ook nog wel bij pak.

Verder wil ik graag leren golfsurfen, kitesurfen en misschien duiken (grapjes over Bangkok mogen achterwege blijven ;) ). Iemand nog tips waar dat het beste kan?
Hier even vragen voor de actuele tips.
http://www.thaivisa.com/forum/topic/103155-kite-surfing/
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:41:25 #185
6941 APK
Factual, I think.
pi_103397869
quote:

Als je voor de cultuur en leuke mensen gaat kun je Thailand beter over slaan en direct doorvliegen naar Luangprabang, Laos. De enige cultuur in Thailand zijn de bergvolkeren in het noorden wat eigenlijk geen Thaien zijn, tenzij je eten, Walt Disney tempels, olifanten martelen, domme TV soaps kijken, buitenlanders oplichten en dure auto's en smartphones op afbetaling kopen ook als cultuur ziet.
Stel je niet zo aan met dat negatieve gedoe.
Okay, jij hebt misschien een paar negatieve ervaringen gehad in Thailand, maar dat kan bepaalde mensen ook in Benidorm gebeuren.

Er zijn genoeg leuke dingen te doen in Thailand. :Y
pi_103399424
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:41 schreef APK het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan met dat negatieve gedoe.
Okay, jij hebt misschien een paar negatieve ervaringen gehad in Thailand, maar dat kan bepaalde mensen ook in Benidorm gebeuren.

Er zijn genoeg leuke dingen te doen in Thailand. :Y
Of verdiep je eens in de heersende gevoelens onder buitenlanders die er wonen of gewoond hebben.

;)

[ Bericht 8% gewijzigd door oink_oink op 21-10-2011 23:11:40 ]
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:12:40 #187
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103399846
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:04 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Of verdiep je eens in de heersende gevoelens onder buitenlanders die er wonen.
Heb er dit jaar 3x 2 weken = 6 weken gezeten, gezocht naar appartementen e.d. Ga er in januari 3 maanden heen. Tot nu toe kan ik mij persoonlijk niet in jouw commentaar vinden. Maar ik zal volgens jou wel niet genoeg gezien hebben.

De expats die ik gesproken heb die daar wonen waren ook overwegend positief. Zelfs dat stelletje australische journalisten die juist bezig waren met het onderzoeken van (jawel hoor) weer een corruptieschandaal oid.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:16:25 #188
6941 APK
Factual, I think.
pi_103400074
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:04 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Of verdiep je eens in de heersende gevoelens onder buitenlanders die er wonen of gewoond hebben.

;)
Ik woon er niet, maar ik heb er de afgelopen 10 jaar veel tijd doorgebracht.
Ga lekker ergens anders wonen of klagen in KAA als het je niet bevalt.
pi_103400093
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Heb er dit jaar 3x 2 weken = 6 weken gezeten, gezocht naar appartementen e.d. Ga er in januari 3 maanden heen. Tot nu toe kan ik mij persoonlijk niet in jouw commentaar vinden. Maar ik zal volgens jou wel niet genoeg gezien hebben.

De expats die ik gesproken heb die daar wonen waren ook overwegend positief. Zelfs dat stelletje australische journalisten die juist bezig waren met het onderzoeken van (jawel hoor) weer een corruptieschandaal oid.
6 weken ? :) In Thailand ontdek je na ongeveer 3 jaar wonen het tweede laagje verf.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:23:05 #190
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103400440
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:16 schreef oink_oink het volgende:

[..]

6 weken ? :) In Thailand ontdek je na ongeveer 3 jaar wonen het tweede laagje verf.
De mensen die ik sprak zaten er al (tientallen) jaren.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:26:29 #191
6941 APK
Factual, I think.
pi_103400632
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:16 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Hoera, jij bent de eerste om het hier te melden :+
pi_103401570
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De mensen die ik sprak zaten er al (tientallen) jaren.
De doorgaans nog tevreden expats zijn de uitgerangeerde ouwe lullen die genoeg hebben aan hun dagelijkse biertje en hun wijf, dan wel eeuwige hoerenlopers zijn en verder geen ambities in hun leven meer hebben. De meesten die serieus iets van de grond proberen te krijgen of iets nuttigs willen doen balen veelal als een stekker van de achterlijke haat jegens buitenlanders en de groeiende barrières waar ze tegenaan lopen en het gezeik met visaruns etc. wat steeds erger wordt.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:49:57 #193
6941 APK
Factual, I think.
pi_103401924
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:44 schreef oink_oink het volgende:

[..]

De doorgaans nog tevreden expats zijn de uitgerangeerde ouwe lullen die genoeg hebben aan hun dagelijkse biertje en hun wijf, dan wel eeuwige hoerenlopers zijn en verder geen ambities in hun leven meer hebben. De meesten die serieus iets van de grond proberen te krijgen of iets nuttigs willen doen balen veelal als een stekker van de achterlijke haat jegens buitenlanders en de groeiende barrières waar ze tegenaan lopen en het gezeik met visaruns etc. wat steeds erger wordt.
En jouw nieuws is :?
De meeste mensen die in dit topic posten zijn mensen die nog steeds lekker op vakantie gaan in Thailand.
Vakantie, you know? :)
pi_103402102
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:49 schreef APK het volgende:

[..]

En jouw nieuws is :?
De meeste mensen die in dit topic posten zijn mensen die nog steeds lekker op vakantie gaan in Thailand.
Vakantie, you know? :)
Had je verder nog wat te melden of niet ?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:57:20 #195
6941 APK
Factual, I think.
pi_103402276
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:53 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Had je verder nog wat te melden of niet ?
Ja.
Ik vlieg 14 december naar BKK en dan voor het eerst door naar Indonesië.
Jij nog wat te zeiken over een tweede of derde Thaise ex? :)
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:02:04 #196
6941 APK
Factual, I think.
pi_103402501
Twee jaar geleden overigens meteen van BKK naar Vietnam gegaan, maar na 10 dagen toch weer naar Koh Chang en daarna naar Koh Mak voor oud en nieuw :)

Was leuk :Y
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:06:10 #197
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103402697
Koh Mak welk resort?
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:08:20 #198
6941 APK
Factual, I think.
pi_103402819
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 00:06 schreef SpecialK het volgende:
Koh Mak welk resort?
Monkey.
Gewoon simpele hutjes aan het strand, maar heerlijk rustig met oud en nieuw :Y
pi_103406871
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:09 schreef galbrecht het volgende:

Kitesurfen in Mui Ne Vietnam 1 van de beste spots ter wereld. Wel duur maar moet je echt doen. Heel tof.
Duiken moet je voor naar Thailand, koh tao of Maleisie omdat het daar mooier is.

Golfsurfen zit je verkeerd in die landen. Ik wilde dolgraag maar was geen/weinig aanbod. Doorvliegen naar indonesie.

Dat red je in 6 maanden ook prima om Indonesie en Maleisie er bij te doen.
pi_103406930
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 00:08 schreef APK het volgende:

[..]

Monkey.
Gewoon simpele hutjes aan het strand, maar heerlijk rustig met oud en nieuw :Y
Inderdaad :)
In resorts zit je tussen de Russen en andere tokkies.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 02:33:03 #201
6941 APK
Factual, I think.
pi_103407114
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 02:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Inderdaad :)
In resorts zit je tussen de Russen en andere tokkies.
Geen Russen gezien op Koh Mak hoor :o
En op Koh Chang ook weinig, maar misschien meer in de resorts...
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 02:56:13 #202
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103407439
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 02:16 schreef Godtje het volgende:

[..]

Kitesurfen in Mui Ne Vietnam 1 van de beste spots ter wereld. Wel duur maar moet je echt doen. Heel tof.
Duiken moet je voor naar Thailand, koh tao of Maleisie omdat het daar mooier is.

Koh Toa was afgelopen seizoen slecht, werd me verteld. Slecht zicht en vrijwel geen whalesharks, maar nog wel heel goedkoop natuurlijk.
Koh Lanta was dan weer erg goed (uit eigen ervaring) en Phi Phi was ook beter dan de jaren ervoor (ook gedoken). De local islands bij Ao Nang hadden een extreem goed zicht het afgelopen seizoen. En zowel bij Lanta als Ao Nang zijn whalesharks gezien dit jaar.
Similan had dan weer een relatief matig seizoen, heb ik van diverse mensen gehoord die er geweest zijn.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 04:53:57 #203
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103408069
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:44 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Meen ik toch vrij zeker te weten dat ik geen bier drink, geen wijf heb, noch een eeuwige hoerenloper ben.... Sterker nog, voor zover ik weet heb ik niet eens een piemel.

Oftewel je generalisaties zijn belachelijk. Het klinkt alsof je een paar gedesillusioneerde farang hebt gesproken tijdens hun klaaguurtje en dat voor waarheid hebt aangenomen. Er zijn in Thailand meer dan genoeg buitenlanders die wel succesvol door de Thaise maatschappij weten te manouvreren en opbouwen wat ze willen. Ja, het Thaise nationalisme is sterk, maar heus niet sterker dan in veel andere landen
(Zwitserland, anyone?). De maatschappij heeft z'n fouten, maar ik ben nog geen land tegengekomen dat dat niet heeft (en ik kan je met alle gemak een lijstje van redenen noemen waarom ik blij ben dat ik niet in NL woon). Je hebt er alleen wel aanpassingsvermogen, improvisatievermogen en hele goede omgangsvormen voor nodig. Je moet ontzettend gevoelig zijn voor cultuur en vooral nooit het idee hebben dat je het wel allemaal begrijpt. Thailand is het zesde land waar ik voor langere tijd woon, en zonder twijfel het ingewikkeldste. Dat maakt het frustrerend, maar ook interessant.

Maar goed, er is wel ergens een topic over Thailand in KAA, als je daar behoefte aan hebt :) Voor vakantiegangers biedt het land gewoon heel veel natuur, fatsoenlijk weer, lekker eten en over het algemeen uitstekende service.
  Moderator zaterdag 22 oktober 2011 @ 05:02:43 #204
155227 crew  Guppy
dus
pi_103408082
Alsof we in Nederland zo blij zijn met de 'buitenlanders' ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103408188
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 02:56 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Koh Toa was afgelopen seizoen slecht, werd me verteld. Slecht zicht en vrijwel geen whalesharks, maar nog wel heel goedkoop natuurlijk.
3 dagen geleden op Ko Tao mijn eerste Whaleshark gezien. Erg veel geluk gehad (2de die mijn DM zag in 2 jaar tijd dat hij daar was).

Nu in BKK, gelukkig is het nog droog op de straten en hopelijk blijft dat tot woensdag zo (dan vlieg ik weer naar ons kikkerlandje).
  Moderator zaterdag 22 oktober 2011 @ 06:48:01 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_103408196
Whalesharks O+ Ik ken ze alleen van beeld, maar wat zou ik graag een keer een echte zien
pi_103408704
22 oktober: Minister Plodprasop Surasawadee (Technologie) zegt dat de bewoners van Bangkok zich moeten voorbereiden op het volledig overstromen van Bangkok gedurende 1 maand, met waterstanden tussen 50 en 100 cm. Hij zegt dat elektriciteit en kraanwater beschikbaar zullen blijven.
pi_103411751
quote:
Bangkok nog zeker vier tot zes weken onder water

Thailand kampt nog minstens een maand met overstromingen. Het water in hoofdstad Bangkok, waar 12 miljoen mensen wonen, zal wellicht stijgen tot een meter, waarschuwde premier Yingluck Shinawatra. De overheid laat veel water uit het noorden gefaseerd door kanalen in hoofdstad Bangkok stromen. "Er komt veel water uit het noorden. We kunnen het niet tegenhouden, maar alleen vertragen", zei de premier.
Drie maanden van zware regenval hebben al minstens 356 levens gekost in het Aziatische land. Ongeveer 113.000 mensen hebben hun toevlucht gezocht in schuilplaatsen. De overheid heeft de distributie van levensmiddelen overgenomen om te zorgen dat ze voor iedereen beschikbaar zijn.

In Bangkok wonen 12 miljoen mensen. Veel bewoners hebben voedsel en flesjes water gehamsterd. Autobezitters hebben hun wagen geparkeerd langs hogere wegen. Tienduizenden militairen en politieagenten zijn opgeroepen om de orde te handhaven. (mvl)
bron
pi_103412417
quote:

[..]

Koh Lanta was dan weer erg goed (uit eigen ervaring) en Phi Phi was ook beter dan de jaren ervoor (ook gedoken). De local islands bij Ao Nang hadden een extreem goed zicht het afgelopen seizoen. En zowel bij Lanta als Ao Nang zijn whalesharks gezien dit jaar.
Similan had dan weer een relatief matig seizoen, heb ik van diverse mensen gehoord die er geweest zijn.
Vanwege de overstromingen was er toen een periode slecht ja. Maar volgens mij ga je er ook vooral heen omdat het de goedkoopste plek is. Als je mooi wil duiken ga ja naar Indonesië, Filipijnen of Maleisië.

Maar als je met je licentie bezig bent je te druk bent met opletten raden de meeste mensen aan even goedkoop halen op koh tao en dan echt gaan duiken.

Maar ieder zijn keuzes.
  zondag 23 oktober 2011 @ 05:12:51 #210
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_103443268
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 09:13 schreef oink_oink het volgende:
22 oktober: Minister Plodprasop Surasawadee (Technologie) zegt dat de bewoners van Bangkok zich moeten voorbereiden op het volledig overstromen van Bangkok gedurende 1 maand, met waterstanden tussen 50 en 100 cm. Hij zegt dat elektriciteit en kraanwater beschikbaar zullen blijven.
Gelukkig heb ik er geen last van gehad, ik heb werkelijk waar maar 2x een regenbui van een uurtje gehad en verder geen overstroming hoeven doorwaden.
Maar Bangkok onder water zal het niet goed doen als PR voor de toeristen, al kunnen de shoppingmekka's gewoon betreden worden, want al deze shopping malls staan allemaal wat hoger omdat deze allang weten dat e.e.a. kan overstromen...

Tja, dat krijg je met het huidige watermanagement, er is in het verleden vanuit buiten Thailand verschillende malen hulp aangeboden, maar dit is afgeslagen, men zou de problemen zelf wel aankunnen. Men heeft de kennis opzich ook wel in huis, maar niet altijd de connecties om de problemen echt aan te kunnen pakken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_103445898
Bangkok loopt onder water

zondag 23 oktober 2011 om 09u29

In de Thaise hoofdstad Bangkok lopen steeds meer stadsdelen onder water. De megastad bereid zich voor een op een ramp. Minstens zeven districten van Bangkok staan al 30 centimeter of meer onder water. De autoriteiten zeggen dat de overstromingen in de Thaise hoofdstad verscheidene weken kunnen duren.

Sommige straten in het noordelijke district Don Muang zijn veranderd in waterwegen waarop bootjes bijna even gewoon zijn als motorvoertuigen. De luchthaven voor binnenlandse vluchten is nog operationeel. Enkele kilometers naar het zuidwesten, in de richting van het stadscentrum, wordt zwaar materiaal ingezet om de oevers te versterken van een kanaal bij Chang Wattana Road, een van de hoofdwegen. Premier Yingluck Shinawatra waarschuwde de bevolking dat delen van Bangkok zouden overstromen en dat de overstromingen vier tot zes weken konden duren. De autowegen blijven open en de regering zal de drinkwatervoorziening, de energiecentrales en belangrijke gebouwen beschermen, zei hij. (DPA/EE)

zondag 23 oktober 2011 @ 12:40:42 #212
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_103447794
quote:
Premier Yingluck Shinawatra waarschuwde ......., zei hij. (DPA/EE)

Volgens mij is het een zij :P
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:57:11 #213
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103448364
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:40 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Kan je je afvragen of deze journalist meer of minder dan ons weet ;)
pi_103453485
Weet iemand of het vliegveld open blijft? Ik vlieg er namelijk 3 nov heen.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  Moderator zondag 23 oktober 2011 @ 15:06:18 #215
155227 crew  Guppy
dus
pi_103454465
Wacht, ik pak m'n glazen bol even!

Ik denk dat niemand dat kan voorspellen, en zeker wij hier niet... Hangt van zoveel dingen af
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:31:16 #216
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103457868
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:40 schreef marcb1974 het volgende:
Er zijn wel meer mensen die Thaksin's stem horen als Yingluck praat ;)

Weinig nieuws weer vandaag. Het gaat gewoon gestaag door. We kregen vandaag het volgende lijstje, samengesteld door de delegatie van de EU:
quote:
I. 2.Alerted areas – water expected to arrive today:
- Phahol Yothin Rd, nearby Klong Sam Sen and Klong Bang Sue (Phaya Thai)
- Sukhumvit Rd. Soi 105 (Bang Na) – Khlong Phrakanong untill soi La Salle;
- Sukhumvit Soi 39 i 49 (Wattana)
- Lad Phrao Shopping Complex and Khlong Lad Phrao (Wang Thong Lang)
- Navamin Road from Khlong Don-Eka, both sides of Prasert Manukit Road (Bung Kum)
- Ratchadapisek in front of Robinson Department Store (Din Daeng)
- Lad Phrao intersaction on Ratchadapisek Rd (Chatuchak)
- Ratchathewi Intersection on Petchaburi Rd (Ratchathewi)
- Nikhom Makkasan Rd (Ratchathewi)
- Rama VI Rd, Khlong Prajaejeen and Prajaejeen Market, Ratchathewi)
- Phetchakasem Rd Soi 63, soi Wat Muang (Bang Khae)
- Yen Akart Road, Nang Linchee Road, Soi Sribumpen 14 (Yannawa)
- Srinakarintara Road, Khlong Tachang area (Pawet)
- Sanam Chai Road, Maha Raj Road (Phra Nakhon)
- Thung Song Thong, Thung Sak, Don Muaneg (Don Muang)

DISTRICTS ON HIGHEST ALERT: (INFO: BMA 1555)
1.Lat Krabang
2.Nong Chok
3.Minburi
4.Klong Sam Wa
5.Kan Na Yao
6.Bang Khen
7.Don Mueang (sub-districts Thung Si Khan and Don Mueang) - flashfloods, water expected to raise up to 1 - 1,5 m; no power cut at the moment;
8.Laksi (Thung Song Hong) - water expected to raise up to 1 - 1,5 m; no power cut at the moment;
- flashfloods in Chaeng Wattana;
- no evacuation in the process;
- water level 30 cm (increasing);
- Vibhavadi Road – flooded
9.Bang Phlat
- water in Khlong Maha Sawat is at 2 m and still increasing;
- on the level of 2,5 m evacuation is expected;
10.Taling Chan
11.Tawi Wattana
Het 'water expected to arrive today' lijstje was geen goed nieuws voor ons persoonlijk. We zijn nog maar een keer boodschappen gaan doen en bijna alles staat op ongeveer 1:40 vanaf straatniveau. Aan de andere kant is het erg moeilijk om te geloven dat het echt zo snel zal gaan.
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:38:32 #217
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103458127
quote:
7s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:40 schreef switchboy het volgende:
Weet iemand of het vliegveld open blijft? Ik vlieg er namelijk 3 nov heen.
Wat Gup zegt dus. Niemand kan een uur vooruit kijken op het moment, als je iemand kan vinden die je informatie kan geven over 3 november zou je een boel geld kunnen verdienen ;)

Ik zou je op dit moment wel aanraden, mits het je plannen te erg in de war schopt, meteen verder te reizen en Bangkok even links te laten liggen tot dit alles achter de rug is.
pi_103462915
quote:

[..]

Even voor de duidelijkheid, ik wil een duikcursus gaan doen, heb er nog nauwelijks ervaring mee. Kan dat ook het best op de plaatsen die jullie noemden of kan dat beter ergens anders? Hetzelfde geldt voor het kitesurf verhaal, ook dat wil ik daar leren.. Wat voor prijzen praat je over voor zoiets?
pi_103463263
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:38 schreef galbrecht het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, ik wil een duikcursus gaan doen, heb er nog nauwelijks ervaring mee. Kan dat ook het best op de plaatsen die jullie noemden of kan dat beter ergens anders? Hetzelfde geldt voor het kitesurf verhaal, ook dat wil ik daar leren.. Wat voor prijzen praat je over voor zoiets?
Padi course op Koh Tao is rond de 9800 baht (230 euro). Koh Tao is een prachtig en relaxt eiland. (mijn mening). Veel goedkoper ga je het niet krijgen zeker niet aangezien je bij de meeste dive schools voor dat geld gratis kan overnachten. Dat zit in de prijs. De scholen zijn zeer netjes en vriendelijk.

Kite surfen in Thailand nauwelijks gezien en Mui ne in Vietnam is er echt bekend om. Rond de 65 dollar per uur! Dus dat tikt aan. Wel wat korting als je een cursus doet. Volgens mij 300 euro voor een startes course betaald. Dat is 8/9 uur en dan sta je net wel of net niet afhankelijk van je talent.
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:55:05 #220
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103463508
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:38 schreef galbrecht het volgende:

[..]

Koh Tao inderdaad voor je Open Water curus. Je zult dan nog weinig oog hebben voor spectaculair onderwaterleven, dat komt later wel. En Koh Tao is één van de goedkoopste plekken. In Ao Nang zijn momenteel ook aanbiedingen voor dezelfde prijs, maar het verblijf is er duurder. Een andere goedkope en goede plek op het te leren is op de Perhentian eilanden in Maleisië. Maleisië is sowieso goedkoop om te duiken.

Zelf heb ik het in Nederland gehaald en ben daarna eerst gaan duiken op de Filipijnen en bij Sipadan in Maleisië, later pas in Thailand. En ja, er zijn nogal wat verschillen tussen deze plekken ;)
pi_103463841
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:55 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Koh Tao inderdaad voor je Open Water curus. Je zult dan nog weinig oog hebben voor spectaculair onderwaterleven, dat komt later wel. En Koh Tao is één van de goedkoopste plekken. In Ao Nang zijn momenteel ook aanbiedingen voor dezelfde prijs, maar het verblijf is er duurder. Een andere goedkope en goede plek op het te leren is op de Perhentian eilanden in Maleisië. Maleisië is sowieso goedkoop om te duiken.

Zelf heb ik het in Nederland gehaald en ben daarna eerst gaan duiken op de Filipijnen en bij Sipadan in Maleisië, later pas in Thailand. En ja, er zijn nogal wat verschillen tussen deze plekken ;)
Perhentian is in verblijf en cursus duurder. Wel vele malen mooier wat betreft natuur.
Perhentian O+ O+

Maar dat zou ik dus doen na een cursus.
  zondag 23 oktober 2011 @ 19:54:43 #222
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103466226
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 14:34 schreef Gaoxing het volgende:
Drinkwater lijkt trouwens een serieus probleem te worden. Veel van de producenten van flessenwater staan onder water. De waterleiding rond de fabriek van hub was aangesloten op een andere waterzuiveringsinstallatie, en de kwaliteit die daaruit kwam was erbarmelijk. Wij hebben wat dat betreft voldoende backup plannen, maar veel mensen natuurlijk niet.
Op de terugweg van Bang Sean, uiteidelijk is het Ang Sila geworden, weinig gemerkt van overtollig water. Op diverse plaatsen in Samut Phrakan en in Ramkhamhaeng zijn nogal drastische maatregelen genomen met het bouwen van hoge muren. Blijkbaar zoiets als hoe hoger de wal van zandzakken, hoe meer status. Nu is op Suvarnabhumi ook al te merken dat de bevoorading gebreken begint te vertonen. Zo zie je bij diverse food outlets al bordjes dat bepaalde producten niet meer leverbaar zijn. En dit is nog maar het begin. Vanmiddag in een 7/11 leek het wel of praktisch alles op de bon was, zo leeg waren de schappen.

Maar goed, zolang ze het hier op Suvarnabhumi nog een paar uur droog houden vind ik het voorlopig wel weer best en wens ik alle Thaien veel sterkte en vooral veel wijsheid toe de komende 6 weken.
pi_103466531

:')
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:01:09 #224
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103466556
En we zijn er hoor. :')
pi_103466852
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:48 schreef Godtje het volgende:

[..]

Padi course op Koh Tao is rond de 9800 baht (230 euro). Koh Tao is een prachtig en relaxt eiland. (mijn mening). Veel goedkoper ga je het niet krijgen zeker niet aangezien je bij de meeste dive schools voor dat geld gratis kan overnachten. Dat zit in de prijs. De scholen zijn zeer netjes en vriendelijk.

Kite surfen in Thailand nauwelijks gezien en Mui ne in Vietnam is er echt bekend om. Rond de 65 dollar per uur! Dus dat tikt aan. Wel wat korting als je een cursus doet. Volgens mij 300 euro voor een startes course betaald. Dat is 8/9 uur en dan sta je net wel of net niet afhankelijk van je talent.
Oke thnx!
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:55 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Maleisië staat niet op de planning, ik ontmoet ook nog wat vrienden gedurende de trip, dus ga waarschijnlijk die kant niet meer op. Birma wordt waarschijnlijk wel aan de route toegevoegd :)
pi_103476234
Gaoxing, volgens laatste berichten lees ik dat jouw omgeving geëvacueerd wordt. Is het al zo kritisch geworden daar?
pi_103481380
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:38 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wat Gup zegt dus. Niemand kan een uur vooruit kijken op het moment, als je iemand kan vinden die je informatie kan geven over 3 november zou je een boel geld kunnen verdienen ;)

Ik zou je op dit moment wel aanraden, mits het je plannen te erg in de war schopt, meteen verder te reizen en Bangkok even links te laten liggen tot dit alles achter de rug is.
Ja ik zit eraan te denken maar meteen zuidelijk af te zakken.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  maandag 24 oktober 2011 @ 03:48:04 #228
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103485948
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gaoxing, volgens laatste berichten lees ik dat jouw omgeving geëvacueerd wordt. Is het al zo kritisch geworden daar?
Wel gewaarschuwd, niet geevacueerd, volgens mij. Anders heb ik even een linkje van je nodig :D
pi_103490906
Ik vlieg er as donderdag heen, kom vrijdag ochtend aan. Gisteren nog bericht gehad van mijn hostel (in de buurt van Khao San Rd.) dat alles daar nog droog is.

Ben benieuwd hoe het er over een paar dagen uitziet, hopelijk kan ik nog steeds invliegen (en vervoerd worden naar de stad :P ) en wat van de stad meepakken voor ik richting het zuiden ga. Spannend stukje vakantie zo!
Now and then, I announce "I know you're listening" to empty rooms.
If I'm wrong, nobody knows.
And if I'm right, maybe I just freaked the hell out of some secret organization.
// http://xkcd.com
pi_103496025
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:45 schreef r2dGeert het volgende:
Ik vlieg er as donderdag heen, kom vrijdag ochtend aan. Gisteren nog bericht gehad van mijn hostel (in de buurt van Khao San Rd.) dat alles daar nog droog is.

Ben benieuwd hoe het er over een paar dagen uitziet, hopelijk kan ik nog steeds invliegen (en vervoerd worden naar de stad :P ) en wat van de stad meepakken voor ik richting het zuiden ga. Spannend stukje vakantie zo!
Inderdaad lekker begin.. Ik kom zondag aan, goeie timing dus..

Wat voor schoeisel is het handigst om mee te nemen? Ik zit te denken aan bergschoenen en slippers..
pi_103496211
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:02 schreef galbrecht het volgende:

[..]

Wat voor schoeisel is het handigst om mee te nemen? Ik zit te denken aan bergschoenen en slippers..
Vanwege de regen/water? Of voor je trip?
pi_103496314
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 04:53 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Meen ik toch vrij zeker te weten dat ik geen bier drink, geen wijf heb, noch een eeuwige hoerenloper ben.... Sterker nog, voor zover ik weet heb ik niet eens een piemel.

Oftewel je generalisaties zijn belachelijk. Het klinkt alsof je een paar gedesillusioneerde farang hebt gesproken tijdens hun klaaguurtje en dat voor waarheid hebt aangenomen. Er zijn in Thailand meer dan genoeg buitenlanders die wel succesvol door de Thaise maatschappij weten te manouvreren en opbouwen wat ze willen. Ja, het Thaise nationalisme is sterk, maar heus niet sterker dan in veel andere landen
(Zwitserland, anyone?). De maatschappij heeft z'n fouten, maar ik ben nog geen land tegengekomen dat dat niet heeft (en ik kan je met alle gemak een lijstje van redenen noemen waarom ik blij ben dat ik niet in NL woon). Je hebt er alleen wel aanpassingsvermogen, improvisatievermogen en hele goede omgangsvormen voor nodig. Je moet ontzettend gevoelig zijn voor cultuur en vooral nooit het idee hebben dat je het wel allemaal begrijpt. Thailand is het zesde land waar ik voor langere tijd woon, en zonder twijfel het ingewikkeldste. Dat maakt het frustrerend, maar ook interessant.

Maar goed, er is wel ergens een topic over Thailand in KAA, als je daar behoefte aan hebt :) Voor vakantiegangers biedt het land gewoon heel veel natuur, fatsoenlijk weer, lekker eten en over het algemeen uitstekende service.
Ik kan het echt niet met je eens zijn sorry. De algeheel geldende sfeer is dat je als buitenlander niet veel meer mag, dat de visa regels constant veranderen en steeds idioter worden, en dat ze het liefst hebben dat alle long-stayers gewoon opdonderen want een systeem zoals het Thaise kan geen kritische pottenkijkers gebruiken, en het systeem xenofobisch en racistisch tot in zijn diepste vezels.

Neem de nieuwe trend in Chiang Mai waar buitenlanders die voor hun lol jamsessions doen worden gearresteerd, neem de idiote gebeurtenissen rondom Chiang Mai University die hun buitenlandse vrijwilligersprojecten voor de minderheidsgroepen moesten staken, neem de internetproviders die buitenlanders proberen te scammen, neem de 'red stamp' regeling op de Ambassade in VTE waarbij je na 3x bijstempelen 90 dagen het land niet in mag, neem de belachelijke '3 month report' regel voor mensen met een pensioenvisum, neem het feit dat je nu 35k baht en een advocaat nodig hebt om een jaarvisum te krijgen terwijl je het in Amsterdam gewoon in 3 minuten hebt (en aanpassingsvermogen, improvisatievermogen en hele goede omgangsvormen helpen hier echt niet hoor) neem de double pricing, de jetski scams, de motorbike scams, tuktuk scams, de tourist rip-offs, neem het Down Town Inn Chiang Mai waar 7 toeristen overleden door verboden insecticide in de kamers, waarbij alles vakkundig onder het kleed werd geveegd en het hotel gewoon open bleef, neem het afpersen van cafés en restaurants van buitenlanders die kapot gemaakt worden als ze niet meewerken, neem het scam reisburo in Chiang Mai waarvan de eigenaar een Captain of Police is en wat ze niet aan durven te pakken etc. etc. de lijst is eindeloos.

Ik weet niet hoelang jij er nu woont maar je schijnt nog steeds in de roze bril fase te zitten. Ik heb er 12 jaar gewoond, heb in die periode werkelijk geen vooruitgang gezien en het enige wat ze updaten zijn de visa regels maar verder nog steeds dezelfde potholes in de straat.

Ben zelf zo ongeveer een halve Thai en heb teveel roots om het helemaal achter me te laten, Thai is mijn tweede thuisland. Heb ook niet veel last gehad van bovenstaande zaken, heb ook geen foute vriendinnen gehad die me bestolen, heb een paar vriendjes bij de politie wat soms handig is, een goede advocaat die dingetjes kan oplossen, en kom een eind als ik wil. Maar het is allemaal teveel gedoe geworden vergeleken bij de ereste jaren. Kreeg ook het gevoel er mijn tijd er te verdoen, en je moet donders goed oppassen om geestelijk niet stil te gaan staan zoals hun, en een eindeloos incasseringsvermogen hebben vanwege het hoge gezeik gehalte.

Nog steeds een heerlijk land om te zijn en te reizen, maar fulltime nee bedankt. It get's too much 'under the skin' want zo'n land is het wel.

Maar ik hoop uiteraard dat je er nog lang kunt genieten.
pi_103496418
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:11 schreef oink_oink het volgende:

Nog steeds een heerlijk land om te zijn en te reizen, maar fulltime nee bedankt. It get's too much 'under the skin' want zo'n land is het wel.

Maar ik hoop uiteraard dat je er nog lang kunt genieten.
Zoals eerder aangegeven heb je misschien hele boeiende meningen en visies maar dat is meer voor KAA of Pol.

Dit is travel, waar mensen voor twee weken naar Phuket gaan, of een paar weken gaan backpacken. Die komen hier allemaal veel minder mee in aanraking, waarschijnlijk geheel niet.
pi_103496547
Ik vind het opzich wel makkelijk in Chiang Mai. Ben WEL van plan om vanaf binnenkort half jaartje nederland te doen en daarna half jaartje Thailand ipv fulltime daar te wonen :Y (weet wel nog niet hoe :P) Heb er ook wel genoeg van nu tbh dat fulltime..
pi_103496549
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:14 schreef Godtje het volgende:

[..]

Zoals eerder aangegeven heb je misschien hele boeiende meningen en visies maar dat is meer voor KAA of Pol.

Dit is travel, waar mensen voor twee weken naar Phuket gaan, of een paar weken gaan backpacken. Die komen hier allemaal veel minder mee in aanraking, waarschijnlijk geheel niet.
eensch, maar vergeet niet dat ook vakantiegangers zich een hoop ergernis kunnen besparen als ze zich een beetje meer inleven en wat bewuster op reis gaat etc.

'Hoe witter de huid hoe groter de vangst' :D
pi_103496622
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:17 schreef oink_oink het volgende:

[..]

eensch, maar vergeet niet dat ook vakantiegangers zich een hoop ergernis kunnen besparen als ze zich een beetje meer inleven en wat bewuster op reis gaat etc.

'Hoe witter de huid hoe groter de vangst' :D
Niks van dit alles ervaren wat je omschrijft noch mijn reisgenoten. En het is allemaal relatief als je daar voor vakantie bent.

In hoeverre iemand zich wil inleven/lezen is ook aan hun.
Als je twee weken all inn op phuket met prive strand gaat zitten krijg je er toch niks van mee.
pi_103496649
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:19 schreef Godtje het volgende:

[..]

Niks van dit alles ervaren wat je omschrijft noch mijn reisgenoten. En het is allemaal relatief als je daar voor vakantie bent.

Als je twee weken all inn op phuket met prive strand gaat zitten krijg je er toch niks van mee.
Die scams zullen juist toeristen voelen / overkomen denk ik though :) Zelfs als je 2 weken naar Phuket gaat kan je dat overkomen. (vooral als je niet weet dat er flink wat afgescammed wordt op die beaches)
  maandag 24 oktober 2011 @ 14:21:44 #238
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_103496693
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Op de terugweg van Bang Sean, uiteidelijk is het Ang Sila geworden, weinig gemerkt van overtollig water. Op diverse plaatsen in Samut Phrakan en in Ramkhamhaeng zijn nogal drastische maatregelen genomen met het bouwen van hoge muren. Blijkbaar zoiets als hoe hoger de wal van zandzakken, hoe meer status. Nu is op Suvarnabhumi ook al te merken dat de bevoorading gebreken begint te vertonen. Zo zie je bij diverse food outlets al bordjes dat bepaalde producten niet meer leverbaar zijn. En dit is nog maar het begin. Vanmiddag in een 7/11 leek het wel of praktisch alles op de bon was, zo leeg waren de schappen.

Maar goed, zolang ze het hier op Suvarnabhumi nog een paar uur droog houden vind ik het voorlopig wel weer best en wens ik alle Thaien veel sterkte en vooral veel wijsheid toe de komende 6 weken.
De voorraad in de 7/11 winkels, zeker aan de boulevard in Bang Saen leek het inderdaad wel of je in een of ander onderontwikkeld gebied zat. De schappen waren hier erg leeg.
Het grootste probleem voor mij waren de door mij geliefde sandwiches, heerlijk de kaas ham of kaas worstje variant, maar ja, die waren dus de laatste dagen niet verkrijgbaar.

Gelukkig kon ik toch nog goed afsluiten doordat de 7/11 op Bangkok Airport bij de parkeergarage ze nog gewoon had.

Overigens, de tolwegen, in ieder geval vanaf de richting Chonburi waren nu gratis.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_103496707
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:02 schreef galbrecht het volgende:

[..]

Blij te horen dat ik niet de enige ben die nu die kant op gaat ;-) ga vanuit Bangkok richting het zuiden, daar is het nog droog. Hopen dat t goed komt dus..

Wat betreft schoeisel; hangt er een beetje vanaf wat je gaat doen. Ik voldoe met slippers / sneakers denk ik, ga geen lange hikes maken dus bergschoenen is een beetje overbodig :)
And if I'm right, maybe I just freaked the hell out of some secret organization.
pi_103496718
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:20 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Die scams zullen juist toeristen voelen / overkomen denk ik though :) Zelfs als je 2 weken naar Phuket gaat kan je dat overkomen. (vooral als je niet weet dat er flink wat afgescammed wordt op die beaches)
Op private beaches komen die natuurlijk niet. En ik heb ze trouwens geheel niet gezien daar of ergens anders zoals Koh Tao.
pi_103496787
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:22 schreef Godtje het volgende:

[..]

Op private beaches komen die natuurlijk niet. En ik heb ze trouwens geheel niet gezien daar of ergens anders zoals Koh Tao.
Die gasten komen waar er ook maar iets te scammen valt afaik. Kan iedereen gebeuren en als je niet weet dat er flink wat gescammed wordt gebeurd het je natuurlijk sneller omdat je er minder waakzaam voor bent. Verder zitten niet alle toeristen op privestranden dus het heeft zeker wel betrekking op toerisme vind ik :)
pi_103496845
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:24 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Die gasten komen waar er ook maar iets te scammen valt afaik. Kan iedereen gebeuren en als je niet weet dat er flink wat gescammed wordt gebeurd het je natuurlijk sneller omdat je er minder waakzaam voor bent. Verder zitten niet alle toeristen op privestranden dus het heeft zeker wel betrekking op toerisme vind ik :)
Wat wordt er gescammed dan? Afgezien van 2 euro te veel betalen voor een taxi en een tuktuk?
Want dat is echt geen tailand probleem.
pi_103496863
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:26 schreef Godtje het volgende:

[..]

Wat wordt er gescammed dan? Afgezien van 2 euro te veel betalen voor een taxi en een tuktuk?
Want dat is echt geen tailand probleem.
Die motorboten jetski scam op de stranden bijvoorbeeld :) En die tuktuk scam zal vast niet over die 2 euro extra white-guy geld gaan gok ik; meer over het feit dat ze je naar die juweliersshops rijden ipv naar je bestemming en je daar flink laten dokken :)
pi_103496944
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:26 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Die motorboten jetski scam op de stranden bijvoorbeeld :)
En wat is de scam?
pi_103496978
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:19 schreef Godtje het volgende:

[..]

Onzin, de toeristenpolitie heeft er zijn handen vol aan en zeker op Pukeket.
Verder is een hoop toeristen van het soort die er gewoon om vragen opgelicht te worden, geen medelijden mee.

http://www.thaivisa.com/forum/forum/31-phuket-forum
pi_103496988
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:29 schreef Godtje het volgende:

[..]

En wat is de scam?
Je gaat er op rijden en dan zeggen ze dat je damage veroorzaakt hebt aan de jetski. Dan moet je 40k baht ofzo dokken. Er is iets over te vinden op internet, zoek ik je wel ff op zo.

http://phuketwan.com/tour(...)p-150000-baht-13715/

hier :) Hoe meer je weet hoe minder je dit zal gebeuren :)
pi_103497009
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:29 schreef Godtje het volgende:

[..]

En wat is de scam?
Blijf jij liever veilig thuis, dit gaat niet goedkomen vrees ik ;)

http://thailandlandofsmiles.com/2011/03/02/pattaya-jet-ski-scam/

http://thailandlandofsmil(...)-still-going-strong/
pi_103497065
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:30 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Je gaat er op rijden en dan zeggen ze dat je damage veroorzaakt hebt aan de jetski. Dan moet je 40k baht ofzo dokken. Er is iets over te vinden op internet, zoek ik je wel ff op zo.
Dat zeggen ze van scooter verhuur ook. Niet alleen in Thailand, ook in vietnam, Cambodja en Indonesie. De politie doet ook lekker mee met hun bonnetjes voor zonder helm rijden.

Laag bedrag en daarna mag je de hele dag zonder helm blijven rijden. En de volgende dag heb je ze weer. Komt gewoon boven op de huurprijs voor veel mensen.
pi_103497094
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:32 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat zeggen ze van scooter verhuur ook. Niet alleen in Thailand, ook in vietnam, Cambodja en Indonesie. De politie doet ook lekker mee met hun bonnetjes voor zonder helm rijden.

Laag bedrag en daarna mag je de hele dag zonder helm blijven rijden. En de volgende dag heb je ze weer. Komt gewoon boven op de huurprijs voor veel mensen.
http://phuketwan.com/tour(...)p-150000-baht-13715/

het gaat over 150k baht :)
pi_103497144
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:31 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Blijf jij liever veilig thuis, dit gaat niet goedkomen vrees ik ;)
Hele punt is juist dat het heel hard geroepen wordt met name door de mensen die er al (verbitterd) lang wonen en dat de mensen die er rondreizen er nauwelijks geklaagd wordt of nare ervaringen zijn.

En ik heb er toch een hoop gesproken en zelf rond gereisd.
pi_103497215
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:34 schreef Godtje het volgende:

[..]

Hele punt is juist dat het heel hard geroepen wordt met name door de mensen die er al (verbitterd) lang wonen en dat de mensen die er rondreizen er nauwelijks geklaagd wordt of nare ervaringen zijn.

Er gaan echt HEEL veel mensen naar Thailand en ja de kans dat jij dat allemaal niet gezien hebt is inderdaad groot. Ik zeg alleen dat er een kans is dat je gescammed kan worden en dat die kans groter is als je niet weet dat die scams er zijn. Zoals die jewelry-tuktuk scam of idd die motorboat jetski scam. Jij hebt dat niet meegemaakt, je vriendjes en vriendinnetjes ook niet, dat wilt niet zeggen dat die scams er niet zijn want er zijn genoeg mensen die het wel meegemaakt hebben. Allemaal toeristen toevallig. Hoe zou dat toch komen denk je? :)

150k is geen kattepis.

Dat die scams overal wel zijn en niet Thailand specifiek staat buiten kijf want dat is ook wel zo.
pi_103497307
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:34 schreef Godtje het volgende:

[..]

A: dat klopt vaak wel, je gaat vooral de negatieve dingen zien, of je dood ergeren dat jij moet betalen voor iets dat voor locals gratis is, zoals sommige tempels bijvoorbeeld of natuurparken. Ik weiger dat pertinent en vermijd die plaatsen. Maar ken wel de alternatieven die meestal veel beter zijn waar bovendien geen toerist komt.

B: een kwestie van statistieken hé, maar die jetski's huren is bloedlink geworden, ook voor mensen die er wonen. ik doe het nog wel maar ben echt fukking voorzichtig geworden, een jet die niet op kant ligt en die ik uitvoering bekijken kan daar bedank ik voor.
pi_103497387
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:36 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Er gaan echt HEEL veel mensen naar Thailand en ja de kans dat jij dat allemaal niet gezien hebt is inderdaad groot. Ik zeg alleen dat er een kans is dat je gescammed kan worden en dat die kans groter is als je niet weet dat die scams er zijn. Zoals die jewelry-tuktuk scam of idd die motorboat jetski scam. Jij hebt dat niet meegemaakt, je vriendjes en vriendinnetjes ook niet, dat wilt niet zeggen dat die scams er niet zijn want er zijn genoeg mensen die het wel meegemaakt hebben. Allemaal toeristen toevallig. Hoe zou dat toch komen denk je? :)

150k is geen kattepis.
Ik weet dat ze bestaan. Ik weet ook dat het veel dezelfde types zijn die er in trappen.
En het is ook heel goed dat ze worden besproken. Maar de posts van knor knor gingen in de basis veel verder en over andere zaken die niet van belang zijn voor travelers.

De scooter jetski scam kan inderdaad wat lastiger zijn. Al kan je ook daar nog een redelijke inschatting maken denk ik door te kijken met wie of wat je in zee gaat (hihi, jetski, in zee gaat).

Als je nu nog in Bangkok in een tuktuk stapt of het niet binnen 3 minuten weet dan ben je ook niet helemaal helder. En dat zijn relatief kleine scams want behalve wat tijd kost het je nauwelijks iets.

Punt was in elk geval met name dat heel veel punten van knorknor wat mij betreft niet van belang zijn in TRV. Scams hoe klein het risico ook is dat is zeker wel iets voor TRV
pi_103497419
Volgens mij is dit het meest dankbare gespreksonderwerp voor reizigers, op de malariamedicijnen na dan :+
pi_103497472
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:41 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik weet dat ze bestaan. Ik weet ook dat het veel dezelfde types zijn die er in trappen.
En het is ook heel goed dat ze worden besproken. Maar de posts van knor knor gingen in de basis veel verder en over andere zaken die niet van belang zijn voor travelers.

De scooter jetski scam kan inderdaad wat lastiger zijn. Al kan je ook daar nog een redelijke inschatting maken denk ik door te kijken met wie of wat je in zee gaat (hihi, jetski, in zee gaat).

Als je nu nog in Bangkok in een tuktuk stapt of het niet binnen 3 minuten weet dan ben je ook niet helemaal helder. En dat zijn relatief kleine scams want behalve wat tijd kost het je nauwelijks iets.

Punt was in elk geval met name dat heel veel punten van knorknor wat mij betreft niet van belang zijn in TRV. Scams hoe klein het risico ook is dat is zeker wel iets voor TRV
Als je als toerist in de tuktuk stapt en ze rijden je naar een jewelry winkel waar je flink moet dokken (in de outskirts ergens) en je weet de weg niet (zoals een toerist) dan kun je er iets te laat achterkomen. Ik heb het bij deze niet over 3 euro meer betalen voor een omweg. Zoek eens op "Bangkok tuktuk gem scam" of "bangkok jewelry scam" en dan lees je wat het eigenlijk is.

Als toerist ben je wat sneller vatbaar voor scams maar iedereen is gullible natuurlijk.
pi_103497636
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:43 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Als je als toerist in de tuktuk stapt en ze rijden je naar een jewelry winkel waar je flink moet dokken (in de outskirts ergens) en je weet de weg niet (zoals een toerist) dan kun je er iets te laat achterkomen. Ik heb het bij deze niet over 3 euro meer betalen voor een omweg. Zoek eens op "Bangkok tuktuk gem scam" of "bangkok jewelry scam" en dan lees je wat het eigenlijk is.

Als toerist ben je wat sneller vatbaar voor scams maar iedereen is gullible natuurlijk.
Ik werd door de discussie ook te veel afgeleid de ene richting op.

Komt er echt op neer dat ik Scams echt wel iets vindt voor TRV en ik weet dat ze er zijn (en ik niet snap dat mensen er in trappen).

Punt waar ik meer op reageerde was de andere zaken.
pi_103497663
Goed wie naar Chiang Mai en omgeving gaat kan mij wel pee emmen voor wat leuke tips, zodat jij bij aankomst toch iets meer te vertellen hebt dan je buurman die er ook is geweest en zijn reis en uitgaven door de tuktuk man heeft laten bepalen.
pi_103497693
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:47 schreef oink_oink het volgende:
Goed wie naar Chiang Mai en omgeving gaat kan mij wel pee emmen voor wat leuke tips, zodat jij bij aankomst toch iets meer te vertellen hebt dan je buurman die er ook is geweest en zijn reis en uitgaven door de tuktuk man heeft laten bepalen.
Waar in Chiang Mai woon jij dan? Meeten?
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:03:14 #259
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103498309
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Volgens mij is dit het meest dankbare gespreksonderwerp voor reizigers, op de malariamedicijnen na dan :+
Of vaccinaties in het algemeen :+

En oink, ik ben de roze-bril/die-boeddhisten-zijn-zo-vreedzaam fase al heel wat jaren voorbij hoor :D Jij geeft alleen het gezichtspunt van een heel bepaalde expat, en scheert vervolgens alles en iedereen over 1 kam, en dat is zelden wijs.

En nu verder: vort, naar KAA. Daar mag je zuur doen :+
pi_103499226
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:48 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Waar in Chiang Mai woon jij dan? Meeten?
Doi Saket, of all places. Opmerkelijk dorp met goede vibraties en groeiende populariteit, heeft onder andere 4 'farang restaurants' en een prachtig meer, zie foto.

Nu in Nederland, ben eindelijk overgegaan op jojo'en wat veel beter bevalt. In December weer in CM.

pi_103500395
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:25 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Doi Saket, of all places. Opmerkelijk dorp met goede vibraties en groeiende populariteit, heeft onder andere 4 'farang restaurants' en een prachtig meer, zie foto.

Nu in Nederland, ben eindelijk overgegaan op jojo'en wat veel beter bevalt. In December weer in CM.

[ afbeelding ]
Ok ik woon meer in de binnenstad in een leuk appartement maar ga naar huis en ook jojo-en denk ik :) Lijkt me relaxter :P
pi_103503985
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:52 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ok ik woon meer in de binnenstad in een leuk appartement maar ga naar huis en ook jojo-en denk ik :) Lijkt me relaxter :P
Als je lang daar bent ga je Nederland meer waarderen, als je lang in Nederland bent ga je Thailand weer meer waarderen. Ben na 12 jaar eindelijk weer eens in Nederland en ik geniet er echt van (niet in het minst omdat ik nu op een prachtige locatie woon waar ik bijna iedere avond een strandwandeling maak). Jojo'en is de beste optie. Ik hoor niet bij de vele expats die Nederland haten.

Zie je misschien in December ;) Hoe lang zit je er nu en wat doe je ?
pi_103504683
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:07 schreef Godtje het volgende:

[..]

Vanwege de regen/water? Of voor je trip?
Voor de trip gewoon. Een kennis van me raadde bergschoenen aan.
pi_103505804
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:36 schreef galbrecht het volgende:

[..]

Voor de trip gewoon. Een kennis van me raadde bergschoenen aan.
Hangt er heel erg vanaf wat je gaat doen.
Ik had wandel/bergschoenen en twee paar slippers mee begin dit jaar. Bergschoenen was ik in Noord Thailand en Noord Vietnam erg blij mee gezien de trekkings en de temp.

Daar enkele dagen trekkings gedaan. In Cambodja (ik ben van Bangkok naar het noorden gegaan > Laos > Vietnam naar beneden > Cambodja) ze bijna naar huis verstuurd want ik dacht ze niet meer nodig te hebben en het was er bloedheet.

Uiteindelijk ook nog naar Maleisie gegaan en weer jungle trekking gedaan duw eer blij met de wandelschoenen.

Daar heb ik dus zeker geen spijt van. Ze hingen het merendeel van de tijd aan de buitenkant van mijn backpack. Flip Flops waren uiteraard heerlijk maar begin op sommige plekken toch gympjes te missen. Dus in Vietnam heel goedkoop all stars gekocht (5 dollar) en ook veel aan gehad.

Het ene paar doe je een jaar mee en met andere 2 dagen. Je moet een beetje geluk hebben.

Mijn schoenen quest stond ook in mijn topic ergens.
120 dagen Zuidoost-Azië .... wat ga ik doen? Deel 1

Uiteindelijk dus voor lage wandel/bergschoenen gekozen.
  maandag 24 oktober 2011 @ 18:27:19 #265
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_103506665
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:21 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De voorraad in de 7/11 winkels, zeker aan de boulevard in Bang Saen leek het inderdaad wel of je in een of ander onderontwikkeld gebied zat. De schappen waren hier erg leeg.
Het grootste probleem voor mij waren de door mij geliefde sandwiches, heerlijk de kaas ham of kaas worstje variant, maar ja, die waren dus de laatste dagen niet verkrijgbaar.

Gelukkig kon ik toch nog goed afsluiten doordat de 7/11 op Bangkok Airport bij de parkeergarage ze nog gewoon had.

Overigens, de tolwegen, in ieder geval vanaf de richting Chonburi waren nu gratis.
Oh die tosties zo lekker :9
Maar nu vaak op idd, zelfs Hua Hin had lege schappen gisteren, Bangkok bij de 1 wel, ander niet, hier bij skytrain station Nana en dan soi 8 nog druppel gewijs ;)
We wilden net naar huis bellen maar overal zijn de telefoon kaarten op, dat is ook wat minder, maar lang leve snel internet *O*
OOk nog steeds droge voetjes, maar overal liggen de zandzak muurtjes hier klaar in het centrum.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_103507339
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:27 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Oh die tosties zo lekker :9
Maar nu vaak op idd, zelfs Hua Hin had lege schappen gisteren, Bangkok bij de 1 wel, ander niet, hier bij skytrain station Nana en dan soi 8 nog druppel gewijs ;)
We wilden net naar huis bellen maar overal zijn de telefoon kaarten op, dat is ook wat minder, maar lang leve snel internet *O*
OOk nog steeds droge voetjes, maar overal liggen de zandzak muurtjes hier klaar in het centrum.
Yeh idd die tosties in 7/11 :) en dan flink curry eroverheen smijten bij die currytapjes :P
  maandag 24 oktober 2011 @ 18:54:33 #267
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_103507842
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:42 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Yeh idd die tosties in 7/11 :) en dan flink curry eroverheen smijten bij die currytapjes :P
Morgen er weer voor op jacht hehe, kom er zat nog tegen, en anders thuis maar weer met knaks ofzo en cheddar kaas :9
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:17:45 #268
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103516775
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:42 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Die super lange worsten in stukjes gesneden in een plastic zak en dan zelf volladen met alles van de salad bar met mayo en mosterd. En een hotdog van de 7/11 is ook niet te versmaden als tussendoortje. Dat is thais eten op zijn best!
pi_103517448
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die super lange worsten in stukjes gesneden in een plastic zak en dan zelf volladen met alles van de salad bar met mayo en mosterd. En een hotdog van de 7/11 is ook niet te versmaden als tussendoortje. Dat is thais eten op zijn best!
';(

op zijn best is

Met Lababoon zachtjes op de achtergrond als ik me niet vergis :)
pi_103517720
quote:

[..]

Yeh precies. Zo rond 00:30 ofzo naar de 7/11 en dan met van die worsten en tosties naar buiten komen _O_
pi_103519243
quote:

[..]

Culinaire pervert :')

Ik ga over mijn nek van die roze meelzooi als ik het ruik al... Voor een hotdog ga je naar de Philippines (Onsticks, Jollibee) in Thailand weten ze echt niet wat een hotdog is !
  maandag 24 oktober 2011 @ 22:12:17 #272
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103520733
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:50 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Culinaire pervert :')

Ik ga over mijn nek van die roze meelzooi als ik het ruik al... Voor een hotdog ga je naar de Philippines (Onsticks, Jollibee) in Thailand weten ze echt niet wat een hotdog is !
Ben het met je eens hoor, maar Jollibee's is ook een 'acquired taste'. Ik vroeg af waarom de spaghettisaus zo zoet was daar, blijkt dat ze banana ketchup gebruiken, in plaats van tomaat.
  maandag 24 oktober 2011 @ 22:18:11 #273
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103521133
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

';(

op zijn best is

Met Lababoon zachtjes op de achtergrond als ik me niet vergis :)
OK, nu wil ik terug!
All you can eat Thai BBQ... ^O^
100 baht in Ao Nang, wat geen geld is daar.
pi_103521226
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 22:18 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

OK, nu wil ik terug!
All you can eat Thai BBQ... ^O^
100 baht in Ao Nang, wat geen geld is daar.
Ik heb er wel eentje hier in de kast staan ;)
Ze passen namelijk uitstekend in backpacks, met wat uitkienen :)
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:49:03 #275
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103534890
Alle scholen in BKK gaan tot 7 november dicht.

Komende vrijdag en maandag zijn 'special holidays' (al ontgaat de logica daarachter ons een beetje. Typisch geval van 'we weten wel dat het niet is wat ze zeggen dat het is, maar we weten niet precies wat het dan wel is').

Winkels zijn gedeeltelijk leeg, zelfs de winkels die normaal vooral door farang worden aangedaan zijn nu vol met Thai. Vanmorgen de aankondiging - van BMA geloof ik - dat men kraanwater moet opslaan, omdat de kwaliteit mogelijk niet lang meer kan garanderen. Er was bijna geen emmer meer te vinden.

Nogmaals: als je de komende dagen invliegt en geen grootse plannen had in BKK: ga lekker onmiddellijk door naar een gebied dat niet is getroffen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:55:15 #276
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103535057
De lijst van 'controlled goods': drinkwater; toiletpapier; zaklampen;batterijen; tandpasta; tandenborstels; zand; bakstenen; boten; rubber laarzen; dekens; emmers; 'draining pumps'; 'sealing materials'; en kaarsen.

Dus als je deze kant opkomt: reken er niet op dat je deze dingen kunt krijgen. 270 7/11's zijn dicht vanwege tekorten, en een aantal Tesco's ook:
quote:
Statement from Tesco Lotus

This is a very difficult time for the millions of Thais affected by the floods and our thoughts are with them. The vast majority of our stores are open as usual and customers can do their shopping. We have however had to close only a small number of stores in flood affected areas, with us working hard to get them re-opened as soon as possible. We have only looked to close stores where we have had concern for the safety of our staff and customers, which is our number one priority.

We are very much aware that our customers may not have been able to buy all the products they need from us. However we are working around the clock to get deliveries of essentials items to our stores, despite facing significant distribution challenges.

============

Issued on behalf of
Ek-Chai Distribution System Co., Ltd.
Operators of Tesco Lotus
Overigens schijnt drinkwater tot in Hua Hin en Kanchanaburi nauwelijks te krijgen te zijn.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:23:52 #277
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_103550395
Moet zeggen in Bkk in de winkels idd erg lege schappen, vooral de 7/11's maar de grotere warenhuizen met supermarkten sinds vandaag ook wel.
Bij 1 in het MBK was er compleet gehamsterd op de verzorgings afdeling (shampoo/cremes etc) en vers eten dan wel weer te krijgen.. (zou ik me dan eerder zorgen om maken, lijkt me)
Water in flessen is inmiddels wel wat lastig te verkrijgen, maar in de restaurants gelukkig nog steeds zat te krijgen, ook normale prijzen nog steeds.
For what its worth ;)
Straten hartje bkk bij de big shoppingcenters nog steeds droog, nouja af en toe een bui.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_103552486
Ook de Thaise dieren zijn het water niet bespaard gebleven en zorgen voor opmerkelijke plaatjes...

Amerikaanse marine boos over het gebrek aan medewerking van de Thaise overheid: lekt dat 4 vliegdekschepen vol hulp zijn teruggetrokken.
pi_103573806
Uit de Bangkok Post:

Industrie executives maken zich grote zorgen en vrezen dat Bangkok International Airport Suvarnabhumi ook onder water zal komen te staan als de autoriteiten geen efficiëntere maatregelen gaan nemen voor de bescherming van Thailand's economisch meest belangrijke faciliteit.

Nok Air heeft alle vluchten sowieso opgeschort tot eind oktober maar is er niet van overtuigd dat Suvarnabhumi niet hetzelfde zal overkomen.

[ Bericht 15% gewijzigd door oink_oink op 26-10-2011 11:29:56 ]
pi_103576777
Laatste update van de ambassade:

Door een opeenvolging van kleinere breuken en water dat op enkele plekken ook over de top van waterversperringen en dijken heen komt of zal komen, verslechteren de vooruitzichten voor de Bangkok binnenring sneller dan verwacht.
Alhoewel niet levensbedreigend betekent het dat ook in het centrum van Bangkok de kans op wateroverlast en daarmee samenhangende verschijnselen als stroomstoringen en drinkwatervoorzieningen de komende dagen sterk toeneemt. Hoeveelheden en locaties zijn niet exact aan te geven.

Niet essentiële reizen naar het centrum van Bangkok, de Bangkok agglomeratie en het gebied ten noorden van Bangkok tot en met Ayutthaya worden daarom vooralsnog tot en met 2 november ontraden. De situatie in de overige toeristenplaatsen in Thailand is normaal en deze zijn ook over de weg merendeels goed bereikbaar.

Ook het internationale vliegveld van Bangkok Suvarnabhumi blijft normaal opereren en is vanuit de stad bereikbaar. Van dit vliegveld vertrekken ook de vluchten naar binnenlandse bestemmingen waar de situatie zoals gezegd normaal is. Voor nadere vragen over dit bericht kunt ons per e-mail bereiken op ban@minbuza.nl en op nlembassybkkfloods@gmail.com
pi_103577777
geen water meer bij de 7/11 in Jomtien.

Jomtien is niks voor mij... we gaan snel verder reizen naar plekken met iets minder dikke Duitser met 18 jarige vriendinnen :')
pi_103578744
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:52 schreef Marvelous het volgende:
geen water meer bij de 7/11 in Jomtien.

Jomtien is niks voor mij... we gaan snel verder reizen naar plekken met iets minder dikke Duitser met 18 jarige vriendinnen :')
10 km verderop Bansaree heeft een schoon en lief strandje met een restaurant.
pi_103578965
Potverdikkie hee, wordt nu het centrum van BKK met water bedreigd.
Ik ga ''gelukkig'' 26 november pas richting BKK en verwacht dat het water zich dan wel terug heeft getrokken.

Maar de situatie daar word je niet vrolijk van.
pi_103579910
Ik vlieg morgenavond richting BKK en heb zojuist contact gehad met KLM. Zij vliegen nog steeds, ik heb een niet-wijzigbaar ticket dus kan ook niet omboeken tot ze een noodprocedure starten als ze ook niet meer die kant op gaan.

Bij aankomst vrijdagochtend maar even kijken hoe de situatie is en dan evt meteen doorvliegen naar Phuket ofzo..

Edit; anders wordt het een leuke vakantie op het vliegveld ;)
pi_103581295
quote:
Reisadvies Thailand aangescherpt

AMSTERDAM - Het ministerie van Buitenlandse Zaken scherpt het reisadvies naar Thailand aan. Wegens de zware overstromingen die het land teisteren ontraadt het ministerie alle niet-noodzakelijke reizen naar de getroffen gebieden.

Dat is woensdag te lezen op de website van Buitenlandse Zaken.

De tweede luchthaven van Bangkok, Don Muang, heeft woensdag uit voorzorg tegen de naderende watervloed de deuren gesloten.

Meer dan duizend mensen die hun toevlucht hadden gezocht op het vliegveld moeten hun heil elders zoeken nu het water bijna een van de terminals heeft bereikt.
Don Muang verzorgt voornamelijk binnenlandse vluchten. De grootste luchthaven van de Thaise hoofdstad, Suvarnabhumi, vanwaar ook vliegtuigen naar internationale bestemmingen vertrekken, wordt nog niet bedreigd en opereert vooralsnog volgens schema.
Tot dusverre zijn grote delen van de stad gevrijwaard van de overstromingen, maar gevreesd wordt dat de enorme waterstroom die richting Bangkok trekt vrijdag of zaterdag in combinatie met het maandelijkse springtij te veel vergt van de inderhaast in de stad opgeworpen dammen.
Dat zou betekenen dat lager gelegen delen van Bangkok anderhalve meter onder water komen te staan.

Hulpverlening

Op het vliegveld Don Muang bracht de regering het centrum onder dat zich bezighoudt met hulpverlening bij overstromingen. In een van de terminals werd bovendien een opvangcentrum ingericht voor duizenden mensen.

De sluiting van de luchthaven toont daarom eens te meer de ernst van de watersnood, die al aan 373 mensen het leven kostte, en het onvermogen van de regering om deze het hoofd te bieden.
De autoriteiten zijn inmiddels ook overgegaan tot de ontruiming van een gevangenis in Bangkok die door het water wordt bedreigd. Bijna achthonderd gedetineerden zijn elders ondergebracht.
http://www.nu.nl/buitenla(...)nd-aangescherpt.html
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:05:25 #286
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103585620
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:20 schreef Vasco09 het volgende:
Potverdikkie hee, wordt nu het centrum van BKK met water bedreigd.
Ik ga ''gelukkig'' 26 november pas richting BKK en verwacht dat het water zich dan wel terug heeft getrokken.

Maar de situatie daar word je niet vrolijk van.
Doe maar een plan B klaarhebben. Volgens sommige rapporten blijft het water mogelijk 4 weken staan. Vlak daarna wil je ook nog niet in de stad komen, denk ik zo.

Wanneer vlieg jij terug, MissHobje?
pi_103587671
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:05 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Doe maar een plan B klaarhebben. Volgens sommige rapporten blijft het water mogelijk 4 weken staan. Vlak daarna wil je ook nog niet in de stad komen, denk ik zo.
Ik blijf slechts 3 dagen in BKK, vanaf BKK vlieg ik door naar Vietnam.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:08:06 #288
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103588515
Ja? Die drie dagen wil je neem ik aan liever niet door een dikke laag zwarte drek lopen? Het is geen overstroming van een regenbuitje he? Het wordt een stinkende bende.

Bericht van Bangkok Airways:

quote:
Dear Passengers,

Due to the flooding crisis currently impacting vast areas of Thailand, Bangkok Airways is committed to minimizing inconvenience for all concerned. For passengers holding Bangkok Airways (PG) ticket (ticket number start with 829) traveling to/from any destination within Thailand operated by Bangkok Airways;

Rebooking from the original traveling date between 14 October and 15 November 2011 could be done under the same Passenger Name Record and same booking class. The new booking must be traveling on/before 15 December 2011. Upgrade to a higher booking class is permitted with charge of differential fare and without any fee.
Unused ticket and Non-Refundable ticket issued by PG, or booked through www.bangkokair.com or issued by agents can be fully refunded
Remark : In order to receive prompt assistance, contact should be made at the original point of sale and/or where the tickets were issued.

If tickets were purchased through a travel agency, please make contact with the facilitating agent.
If tickets were purchased directly through Bangkok Airways reservation center or online reservations (www.bangkokair.com), please contact 1771 (26 October 2011 07:30 - 20:00, 08:00 - 17:30 Weekdays, 08:00 - 17:30 Weekends) or reservation@bangkokair.com.
Pleased be advised that delay may be experienced when contacting Bangkok Airways for assistance with booking changes and/or refunds. We apologize in advance for any inconvenience caused and thank you for your patience and understanding.

For further updates, please visit www.bangkokair.com

Yours faithfully,
Bangkok Airways Co., Ltd.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:43:50 #289
6941 APK
Factual, I think.
pi_103592190
Netjes van Bangkok Air.
pi_103599031
Ik heb een ticket voor dinsdag 1 november om richting BKK te vliegen samen met mijn vriendin. OP dit moment natuurlijk spannende tijden dus. Ze verwachten dit weekend de hoogste waterstanden maar het is maar afwachten of suvarnabhumi droog blijft. Heb me ticket gekocht via Egypt air en ga morgen proberen om te boeken. Heb de tickets echter via lage tarieven gekocht en verwacht er dus weinig van :(
pi_103599930
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:05 schreef kRiZzZiZ het volgende:
Ik heb een ticket voor dinsdag 1 november om richting BKK te vliegen samen met mijn vriendin. OP dit moment natuurlijk spannende tijden dus. Ze verwachten dit weekend de hoogste waterstanden maar het is maar afwachten of suvarnabhumi droog blijft. Heb me ticket gekocht via Egypt air en ga morgen proberen om te boeken. Heb de tickets echter via lage tarieven gekocht en verwacht er dus weinig van :(
Ik zou even met Egypt Air bellen over de flight status, en hier http://www.bangkokairportonline.com/node/183 kun je jezelf ook informeren en daarop je beslissing bepalen, en deze http://www.thailandtourismupdate.com/Home al kan deze data natuurlijk ieder moment veranderen, en 1 november is nog relatief ver weg dus nu nog niet te voorspellen hoe het gaat, ook voor wat betreft je eventuele retourvlucht.

[ Bericht 5% gewijzigd door oink_oink op 26-10-2011 22:08:16 ]
pi_103614673
quote:
In Thailand gaat de evolutie achteruit in plaats van vooruit :')

[ Bericht 5% gewijzigd door oink_oink op 27-10-2011 09:45:07 ]
  donderdag 27 oktober 2011 @ 15:00:37 #294
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103625021
Ford heeft vanavond haar mensen verteld dat ze zich morgen in Pattaya mogen (/moeten) vervoegen. Verschillende Japanse bedrijven hebben twee dagen geleden familieleden van werknemers gerepatrieerd. Veel ambassadewerknemers vertrekken naar buiten BKK. In de supermarkten heb ik het nog nooit zo druk gezien, maar de schappen raken allengs leger (hoewel het niet zo lijkt, maar een schap waar gewoonlijk 40 verschillende produkten staan vullen met flesjes Maggi telt niet, vind ik :+ ). Het is een bizarre tijd.....
pi_103632178
Ik heb zojuist maar een vlucht naar Phuket geboekt, zodat ik in ieder geval makkelijk uit Bangkok weg kan als het vliegveld zondag nog open is.
pi_103639453
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:00 schreef Gaoxing het volgende:
Ford heeft vanavond haar mensen verteld dat ze zich morgen in Pattaya mogen (/moeten) vervoegen. Verschillende Japanse bedrijven hebben twee dagen geleden familieleden van werknemers gerepatrieerd. Veel ambassadewerknemers vertrekken naar buiten BKK. In de supermarkten heb ik het nog nooit zo druk gezien, maar de schappen raken allengs leger (hoewel het niet zo lijkt, maar een schap waar gewoonlijk 40 verschillende produkten staan vullen met flesjes Maggi telt niet, vind ik :+ ). Het is een bizarre tijd.....
Jij zit daar in de buurt begrijp ik? Ik kom morgenvroeg aan en was van plan tot zondag in BKK te blijven. Hoor nu veel verhalen over drinkwater schaarse, mogelijk sluiten vliegveld etc, enig idee wat de laatste verwachtingen zijn?
pi_103640467
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:32 schreef r2dGeert het volgende:

[..]

Jij zit daar in de buurt begrijp ik? Ik kom morgenvroeg aan en was van plan tot zondag in BKK te blijven. Hoor nu veel verhalen over drinkwater schaarse, mogelijk sluiten vliegveld etc, enig idee wat de laatste verwachtingen zijn?
Zonder er te zitten denk ik dat ze je gaan wegsturen.

quote:
Inwoners Bangkok geadviseerd te vertrekken

BANGKOK - Inwoners van de ondergelopen Thaise hoofdstad Bangkok hebben donderdag het dringende advies gekregen om de stad te verlaten gedurende het komende weekeinde.

Gouverneur Sukhumbhand Paribatra zei dat iedereen die dat kan, beter de stad moet verlaten.
Voor twee van de 50 districten heeft de gouverneur een evacuatieopdracht afgegeven.
Tienduizenden verlieten daarop de stad, op weg naar familie of vrienden in hoger gelegen plaatsen. De overstromingen zijn de ergste sinds 50 jaar in Thailand. In het hele land zijn al bijna 400 mensen omgekomen door het water.

Toenemen

Het hoogwater in Bangkok zal de komende dagen nog toenemen. Vanuit het binnenland komt een grote waterstroom, terwijl vanuit zee ook water binnenstroomt door het hoogtij. De rivier Chao Phraya bereikt dan een stand van 2,65 meter, terwijl de dijken slechts 2.50 meter hoog zijn.

De overheid had eerder besloten het oostelijk deel van de stad onder water te zetten, om het economische hart van de stad te sparen.

bron
pi_103642371
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:51 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Zonder er te zitten denk ik dat ze je gaan wegsturen.

[..]

GOED LINKJE HEB JE ONDERAAN STAAN
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 02:57:56 #299
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103657415
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 20:32 schreef r2dGeert het volgende:

[..]

Je hebt de rest van het topic al doorgelezen? Hoeveel duidelijker wil je het hebben?

Ik zeg de hele week al: ga Bangkok even niet in. Vlieg lekker door naar een plek waar het op dit moment wel leuk is, want dat is het in BKK niet. Mensen evacueren hun woonplaats niet zomaar. Ik woon nu 14 jaar in het buitenland, heb typhoons, aardbevingen en onlusten meegemaakt, maar dit nog nooit. Winkels zijn leeg (straten ook, dat is dan weer een voordeel :+ ) en zoals gezegd evacueren bedrijven hun mensen of in ieder geval familieleden, en ook een boel familieleden van ambassademedewerkers vertrokken gisteren of gaan vandaag. Het reisadvies van Buitenlandse Zaken is er niet voor niets, en zegt precies wat het bedoelt: laat niet-essentiele reizen naar BKK even niet doorgaan.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:02:06 #300
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103658544
Van onverwachte zijde: dijk gebroken en Phra Kanong 48 en 50 onder water.

D-day?
pi_103660310
Uit de Spits:

"Welcome flood. Het is een cynische boodschap die met krijt staat geschreven op een uit pallets opgebouwd barretje in een van de straatjes bij Khaosan Road, de plek waar backpackers hun eerste contact met Thailand hebben. Hier moet je niet zijn, vertelden de vier Britse toeristen op Siam Square. „Je staat daar al tot je enkels in het water, en het stijgt snel!“, zei een donkerblond meisje met een rugzak die boven haar hoofd uittorende.

Het blijkt het zoveelste paniekverhaal. Het is in de Kalverstraat voor backpackers drukker dan enkele weken geleden, en de enige plas die er te zien is, blijkt gemorst bier. Anders dan in andere delen van de stad staan de zandzakken hier niet bij elk pand kniehoog opgestapeld. Misschien om de toeristen niet af te schrikken, die in hun thuisland al gewaarschuwd worden Bangkok de komende tijd links te laten liggen. En dat met het hoogseizoen voor de boeg."

rest van het verhaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')