quote:Goedkoop vliegen naar Thailand
Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:
• Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart. Als geldt dat niet altijd, met een overstap is vaak goedkoper dan direct, ook boeken via de Belgische KLM site kan geld besparen.
• Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air, Emirates (600-1400 euro retour).
• Vliegen met LTU, Emirates, Ethiad vanuit D�sseldorf (600-800 euro retour).
• Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen of Frankfurt / München proberen (400-700 euro retour).
• AirAsia vliegt goedkoop van Londen Gatwick naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
quote:Vaccinaties
Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:
• Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A.
• Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.
Meer informatie: GGD
quote:Visa en aankomst-informatie
• Voor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort.
• Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen.
• Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden.
• Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd.
Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisum
• Paspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft)
• Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link)
• Kopie van vluchtgegevens
• 2 gelijke recente pasfoto's
• 30 euro per visum dat je aanvraagt
Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
quote:Met de bus naar Bangkok
Als je geen 'dure' taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airlink. Tarief naar eindbestemming is 45 THB. Vanaf daar kan je verder met de BTS of lokaal met de taxi verder.
Bezienswaardighedenquote:Feestdagen in Thailand
• Eind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya)
• Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road)
• 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok)
• 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)
Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
Er rijden momenteel geen treinen naar Chiang Mai, dus hou het nieuws in de gaten.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:53 schreef KDZ het volgende:
Ik ga er over een week naartoe (8ste), maar ik maak me echt zorgen over het weer
we gaan naar Bangkok, Kaeng Krachan Natuurpark, Chiang Mai en naar Koh Chang....
Ja kan me indenken, dat heb ik ook, terwijl ik er al benquote:Op donderdag 29 september 2011 11:53 schreef KDZ het volgende:
Ik ga er over een week naartoe (8ste), maar ik maak me echt zorgen over het weer
we gaan naar Bangkok, Kaeng Krachan Natuurpark, Chiang Mai en naar Koh Chang....
Waar kan ik dat checken dan?quote:Op donderdag 29 september 2011 12:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Er rijden momenteel geen treinen naar Chiang Mai, dus hou het nieuws in de gaten.
Hoe is het weer daar nu dan? Hoe kleed je je?quote:Op donderdag 29 september 2011 13:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja kan me indenken, dat heb ik ook, terwijl ik er al ben!
Nu in Chiang rai maar morgen naar Chiang Mai, en nog steeds in dubio want ondanks overstroming, zijn de waarschuwingen overal in het noorden (hier zijn we begonnen met de trip), ook waar ik nu verblijf, maar deze plek wel zoo ongeveer gezien. Dus ja wat is wijsheid, zolang de bussen nog rijden enzo... anders leggen ze dat ook plat als het te erg is lijkt me>?
Chiang Rai zitten we, en tot nu toe bloedheet dus korte broekquote:Op donderdag 29 september 2011 23:12 schreef KDZ het volgende:
[..]
Hoe is het weer daar nu dan? Hoe kleed je je?
Ach, dat is nog niets vergeleken met het aantal mensen in Thailand dat jaarlijks van armoede en van Aids sterft.quote:Op vrijdag 30 september 2011 07:51 schreef MissHobje het volgende:
[..]
dit is trouwens wel erg naar nieuws: http://www.bangkokpost.co(...)ath-toll-reaches-188
Phi Phi is erg overrated.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:14 schreef tomic het volgende:
In de OP is er nog geen link naar deeltje 31. Geen ramp maar wel handig
Wij gaan 15 oktober voor 3 weken naar Thailand! Is het zoals de kenners nu zien beter om naar Koh Tao, Samui en pangang te gaan of naar de eilanden aan de andere kant; Koh Phi Phi of Lanta?
.quote:Meanwhile, the situation in Chiang Mai has almost returned to normal after flood water receded
Ik zou het van de week zelf laten afhangen, je kan ook hele mooie dagen hebben tussendoor in die tijd.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:38 schreef tomic het volgende:
THanks. Phanang lijkt ons overigens ook een goede optie, maar ik vroeg het eigenlijk omdat het weer zo erg schijnt te zijn nu. En dat je in oktober midden in het regenseizoen zit?
Ik vind het wel nodig, want ik haat muggen, maar je kunt het gewoon daar kopen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:04 schreef tomic het volgende:
Dat is ook wat. Oké we nemen iig 1 flesje deet mee, just in case. maar het is dus niet nodig!
Dit is goed spul, wij hadden de variant met het groene etiket, weet ff niet meer wat het verschil is. Dit hebben wij de afgelopen vakantie ook veel gebruikt. Zelfs een paar flesjes van mee naar huis genomen. Wij hadden de eerste dag in Bangkok al last van muggen. Moet wel zagen dat ons hotel naast een klong was.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:48 schreef APK het volgende:
[..]
Ik vind het wel nodig, want ik haat muggen, maar je kunt het gewoon daar kopen.
Bij elke 7-eleven hebben ze flesjes Sketolene, zit 20% DEET in en dat helpt redelijk tegen vervelende muggen.
[ afbeelding ]
Lokaal spul (wit flesje met blauwe dop en iets meer DEET) is ook op vrij veel plaatsen te koop.
Die groene zit volgens mij geen DEET in maar citroenspulquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 06:43 schreef Heufje het volgende:
[..]
Dit is goed spul, wij hadden de variant met het groene etiket, weet ff niet meer wat het verschil is. Dit hebben wij de afgelopen vakantie ook veel gebruikt. Zelfs een paar flesjes van mee naar huis genomen. Wij hadden de eerste dag in Bangkok al last van muggen. Moet wel zagen dat ons hotel naast een klong was.
Volg http://twitter.com/#!/list/Athlon2000/thai-news-and-politics op Twitter.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:08 schreef KDZ het volgende:
Hmm, net 3FM nieuws gehoord, ze verwachten dat het in Bangkok fout gaat, maar ook dat er een nieuwe orkaan aan komt...
Waar kan ik dit soort nieuws wat dichter op de bron bekijken?
Eigenlijk valt de warmte ook wel mee: het is dit jaar nauwelijks rond de 40 geweest, en nu vind ik het sommige dagen ook best koel. Het is wel erg vochtig (duh!). Ik vrees het ergste voor de koele tijd, eigenlijk. Ik hoop niet dat die aan onze neus voorbij gaat dit jaar, het is juist altijd zo lekker. Ik snap dat je als toerist liever niet in 22 graden in je korte broek rondloopt, maar wij trekken echt even bij van een tijdje onder in de 20quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:31 schreef ozzietukker het volgende:
Het is hier vooral warm, een schril contrast met afgelopen maart waar ik zat te blauwbekken overdag omdat het gewoon maar 22 graden was, dat is niet goed in mijn tourist korte broek, slippers en shirt outfit.
Wat is er in ChiangMai te doen dan, Walt Disney tempels bekijken ? Of overhoop gereden wordenquote:Op donderdag 29 september 2011 21:43 schreef SoraAoi het volgende:
Blijf gewoon uit de buurt van Mae Ping rivier in chiang mai, de rest is gewoon te doen tbh
Als je overhoop gereden wordt doe je toch nog iets fouts. Ik zou Cambodia dan zeker niet aanraden want het laagdrempelige Chiang Mai blijkt alsnog iets te gevaarlijk voor je. Veel succes daarmeequote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:05 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Wat is er in ChiangMai te doen dan, Walt Disney tempels bekijken ? Of overhoop gereden worden
Sorry hoor maar deze stad is echt drie keer niks. Heel Thailand is drie keer niks, en spreek uit ervaring. Het is een platgelopen vakantiebestemming geworden die zo simpel en laagdrempelig is dat zelfs de grootste randdebiel er in z'n eentje op vakantie kan gaan om lekker berooid terug komt met het gevoel dat hij een exotische vakantie heeft gehad..
Als je cultuur wilt zien kun je beter naar Cambodia gaan.
Om in CM overhoop gereden te worden hoef je echt niets te doen hoor. Gemiddeld iedere 8 minuten een verkeersongeluk met één dode per dag in die stad alleen al, en echt niet alleen maar locals. Daarnaast hebben Thaien een diepe afkeer van buitenlanders en totaal gebrek aan respect, zweverig volk die haast nooit eerlijk zijn alleen maar die eeuwige plastic glimlach. Waar buitenlandse muzikanten tijdens hun jamsessie gearresteerd worden en in een politiecel gegooid, ehh dank je. De meest gemotiveerde expats die ik er kende zijn allemaal vertrokken naar Cambo China of elders. De expats die succes hebben in Thailand zijn er niet veel en de rest zijn uitgerangeerde ouwe lullen die tevreden zijn met hun dagelijkse biertje en vriendin of het zijn eeuwige hoerenlopers. Maar goed wonen en vakantie zijn niet helemaal hetzelfde I know.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:26 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Als je overhoop gereden wordt doe je toch nog iets fouts. Ik zou Cambodia dan zeker niet aanraden want het laagdrempelige Chiang Mai blijkt alsnog iets te gevaarlijk voor je. Veel succes daarmee
true. Klopt wel idd imo.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:10 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Om in CM overhoop gereden te worden hoef je echt niets te doen hoor. Gemiddeld iedere 8 minuten een verkeersongeluk met één dode per dag in die stad alleen al, en echt niet alleen maar locals. Daarnaast hebben Thaien een diepe afkeer van buitenlanders en totaal gebrek aan respect, zweverig volk die haast nooit eerlijk zijn alleen maar die eeuwige plastic glimlach. Waar buitenlandse muzikanten tijdens hun jamsessie gearresteerd worden en in een politiecel gegooid, ehh dank je. De meest gemotiveerde expats die ik er kende zijn allemaal vertrokken naar Cambo China of elders. De expats die succes hebben in Thailand zijn er niet veel en de rest zijn uitgerangeerde ouwe lullen die tevreden zijn met hun dagelijkse biertje en vriendin of het zijn eeuwige hoerenlopers. Maar goed wonen en vakantie zijn niet helemaal hetzelfde I know.
Of probeer Burma eens zou ik zeggen, dan hebt je bij thuiskomst toch iets meer te vertellen en het is een te gek land, ondanks de foute junta.
Vraag een Thai in Chiangrai of Sukhothai wat die van de mensen in ChiangMai vindt en hij schud z'n hoofd. 'Not sincere' hoor je dan. Chiangmaise Thaien zijn niet authentiek meer maar 'gemaakt'. Volgens mij is dit begonnen nadat Thaksin aan de macht kwam, die leerde zijn streekgenoten hebberigheid en arrogantie en zorgde voor politieke polarisatie van Thaien onderling. Dit was trouwens ook het begin van het einde van het bloeiende toerisme in ChiangMai wat begon met een dip van 70% binnen één jaar, wat nooit meer goedgekomen is. Neem daarbij gebeurtenissen zoals de recente 7 overleden toeristen in het Downtown Inn hotel als gevolg van gebruik van verboden insecticide in de hotelkamers, en de autoriteiten die dit nerveus onder het kleed probeerden te vegen waarbij het hotel gewoon open kon blijven. Steeds meer mensen voelen zich verneukt door de manier waarop zij in Thailand worden behandeld, door de autoriteiten en door hun eigen liefje. Maar goed Thaien onderling besodemieteren elkaar nog veel harder. Het is een volk zonder enige moraal en waardigheid, waarvan de oorzaak voor het grootste deel ligt in het verotte onderwijssysteem en het nep-buddhisme wat het laatste restje van hun geest heeft gekaapt, bij de meesten. Gelukkig ken ik toch nog een paar uitzonderingen maar het zijn er niet veel meer. Ik hoop op een positieve ontwikkeling van het land maar het zal een lange en moeizame weg worden, waarmee de gevestigde ordes nog het meeste moeite zullen hebben.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:09 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik ben ook niet zo'n fan van Thailand, maar om nou alle mensen daar over één kam te scheren is ook weer erg kortzichtig.
Je kunt de meesten ook gewoon taai taai poppen noemen. En Oink_Oink heeft gewoon een hele scherpe waarneming en zegt wat vele anderen slechts denken. Want het Thailand van 10 jaar geleden is echt niet meer het Thailand van nu. In de grote(re) steden zijn ze verschrikkelijk hard bezig om alle authentieke gebouwen en leefgemeenschappen met de grond gelijk te maken en er weer een woontoren met apartements prijsjes vanaf 10 miljoen baht neer te zetten. Dus om Thailand nu nog steeds te verheerlijken als exotische vakantie bestemming gaat ook mij echt veel te ver wanneer het b.v. niet ongebruikelijk is om (omgerekend) 3 euro voor een kop koffie te moeten betalen. En als straks dat minimumloon van 200 naar 300 Bt wordt opgehoogd, wordt de helft van het lage lonen personeel, dus alle isaantjes, er uitgeflikkerd met als gevolg dat alle rooien ontevreden zijn. De gelen, om ze zo maar te noemen zijn al dik omtevreden doordat een gemiddeld salaris van zeg 15000 bt niet met 3000 bt verhoogd hoeft te worden. Dus een complete burgeropstand is hier niet zo heel ver meer weg. Ik geef het nog een jaar voordat er een opstand uitbreekt.quote:
Het mooiste vind ik hoe ze overal zwaar dure hotellen dumpen (en alles dat nog enigzins thai is om die reden maar verpulveren) en veel van deze grotendeels leeg blijven evenals de enorm dure condo'squote:Op zondag 9 oktober 2011 15:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je kunt de meesten ook gewoon taai taai poppen noemen. En Oink_Oink heeft gewoon een hele scherpe waarneming en zegt wat vele anderen slechts denken. Want het Thailand van 10 jaar geleden is echt niet meer het Thailand van nu. In de grote(re) steden zijn ze verschrikkelijk hard bezig om alle authentieke gebouwen en leefgemeenschappen met de grond gelijk te maken en er weer een woontoren met apartements prijsjes vanaf 10 miljoen baht neer te zetten. Dus om Thailand nu nog steeds te verheerlijken als exotische vakantie bestemming gaat ook mij echt veel te ver wanneer het b.v. niet ongebruikelijk is om (omgerekend) 3 euro voor een kop koffie te moeten betalen. En als straks dat minimumloon van 200 naar 300 Bt wordt opgehoogd, wordt de helft van het lage lonen personeel, dus alle isaantjes, er uitgeflikkerd met als gevolg dat alle rooien ontevreden zijn. De gelen, om ze zo maar te noemen zijn al dik omtevreden doordat een gemiddeld salaris van zeg 15000 bt niet met 3000 bt verhoogd hoeft te worden. Dus een complete burgeropstand is hier niet zo heel ver meer weg. Ik geef het nog een jaar voordat er een opstand uitbreekt.
quote:Bangkok in geweer tegen water met zandzakken
BANGKOK - Na zwaar onweer proberen de Thaise reddingsdiensten te voorkomen dat Bangkok overstroomt. Zo'n 700.000 zandzakken moeten de miljoenenstad beschermen tegen het wassende water. Dat heeft premier Yingluck Shinawatra gezegd, meldde de Bangkok Post maandag.
Het gaat vooral om het noorden en oosten van de hoofdstad met circa 12 miljoen inwoners. Er zijn opvangcentra voor in totaal 10.000 mensen ingericht. Bangkok in de rivierdelta ligt grotendeels zo'n 2 meter boven zeeniveau.
Door zware regenval zijn in Thailand al meer dan 260 mensen omgekomen. 1,38 miljoen hectare landbouwgrond staat onder water. Meer dan 700.000 huizen zijn verwoest of beschadigd.
Sinds juli zijn meer dan 2,3 miljoen mensen in 30 van de 77 provincies die het land telt, getroffen door extreme wateroverlast in het regenseizoen. De schade bedraagt al minstens 2,6 miljard euro.
Ik ga alleen maar naar Pattaya,quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:05 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Wat is er in ChiangMai te doen dan, Walt Disney tempels bekijken ? Of overhoop gereden worden
Sorry hoor maar deze stad is echt drie keer niks. Heel Thailand is drie keer niks, en spreek uit ervaring. Het is een platgelopen vakantiebestemming geworden die zo simpel en laagdrempelig is dat zelfs de grootste randdebiel er in z'n eentje op vakantie kan gaan om lekker berooid terug komt met het gevoel dat hij een exotische vakantie heeft gehad..
Als je cultuur wilt zien kun je beter naar Cambodia gaan.
Inmiddels de vlucht van Bangkok naar Ko Samui ook geboekt, na eerst 2 dagen in Bangkok te blijven. Dan hebben we dus 19 dagen om daar op ons gemakje rond te riezen. Iemand nog aanraders?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:08 schreef saaw het volgende:
Heb net vliegtickets naar Thailand geboekt met mijn vriend samen voor 20 november. Ga voor het eerst daarheen, we vliegen naar Bangkok en dachten om richting Ko Samui of Phuket te gaan en vervolgens wat rond te banjeren,
We blijven 3 weken en zijn op zoek naar leuke eilandjes en resorts met kleine hutjes, niet teveel mensen en een relaxte sfeer.
Ben natuurlijk al meer info aan het opzoeken overal maar dacht dat hier misschien ook nog wel wat ervaringsdeskundigen rondhangenAlle tips zijn welkom.
hopelijk nu wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Je laatste directe link werkt niet
quote:
Dus de komende dagen (weken?) op bier en Mama !!!!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:19 schreef Gravereaper het volgende:
Veel schappen bij Tesco waren leeg maar bij 7/11 lag er nog meer dan genoeg noodles en water. Ik heb bier ingeslagen dat zou in principe genoeg moeten zijn om er een paar dagen van te moeten overleven
Bier is anders wel veel voedzamer dat die noodles !quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:30 schreef Gaoxing het volgende:
Mama (noodles, voor de minder ervaren Thailandgangers) is inderdaad bijna niet meer te krijgen, evenals water.
Ik heb heel Tesco en Big C maar overgeslagen en ben rechtstreeks naar Villa, een winkel waar veel farangs komen, gegaan. Ik denk niet dat mijn 7 en 9-jarigen overleven op bier
Waar maak je je druk om als je pas op 3 december, dus over DRIEENVIJFTIG!!!!!! dagen naar BKK vertrekt? Zolang duurt die ongein echt niet hoor. En op dit moment zelfs in Lad Phrao nog geen natte voeten, dus zal het in BKK allemaal wel meevallen. Het waternivo van de Klong San Saep staat ook niet hoger dan normaal en die speedboot ferries varen nog steeds met dezelfde noodgang door de klongs.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:16 schreef oink_oink het volgende:
Voor de laatste updates in de diverse media kijk ik meermaaldaags op deze website http://sifaa.nl/ halverwege in de linkerkolom komen 24 uur per dag 7 dagen per week de laatste nieuws updates.
Mijn vertrek uit Nederland staat weer gepand voor 3 December. Ben benieuwd want ik heb geen annuleringsverzekering
waar kun je die op goog earth zien ?quote:
http://flood.gistda.or.th/quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:17 schreef oink_oink het volgende:
[..]
waar kun je die op goog earth zien ?
Vind het nu wel spannend worden... op mijn ticket staat 24 okt met eindbestemming bangkokquote:
Mijn moeder vliegt zaterdag van Phuket naar Bangkok en het hotel en ambassade zeggen dat er niks aan de hand is (quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:43 schreef Marvelous het volgende:
[..]
Vind het nu wel spannend worden... op mijn ticket staat 24 okt met eindbestemming bangkok
Zo lang de vliegtuigen vliegen ga ik ook gewoon... Desnoods met snorkel! Ik moet echt even 4 weken tot rust komen hopelijk!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Mijn moeder vliegt zaterdag van Phuket naar Bangkok en het hotel en ambassade zeggen dat er niks aan de hand is () maar verhalen van locals vertellen anders. Overheid schijnt de noodsituatie niet te willen uitroepen ivm angst voor toerisme die wegblijft en handel die stil komt te liggen.
Ze leggen niet voor niets nu een 3,5 meter hoge muur om het vliegveld
Dit gaat nog weken aanhouden, dus kies zorgvuldig de regio waar je heen gaat.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:43 schreef Marvelous het volgende:
[..]
Vind het nu wel spannend worden... op mijn ticket staat 24 okt met eindbestemming bangkok
Ze kunnen moeilijk anders zeggen, want er is op het moment niets aan de hand. Niemand heeft ook maar enig idee wat er kan of zal gebeuren. Mocht ze in BKK vast komen te zitten (en we hebben stroom en internetquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijn moeder vliegt zaterdag van Phuket naar Bangkok en het hotel en ambassade zeggen dat er niks aan de hand is () maar verhalen van locals vertellen anders. Overheid schijnt de noodsituatie niet te willen uitroepen ivm angst voor toerisme die wegblijft en handel die stil komt te liggen.
Ze leggen niet voor niets nu een 3,5 meter hoge muur om het vliegveld
Klopt bijnaquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:15 schreef oink_oink het volgende:
Iets met karma en destinatie hoorde ik ook nog... Het was óf een burgeroorlog óf dit...
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:23 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ze kunnen moeilijk anders zeggen, want er is op het moment niets aan de hand. Niemand heeft ook maar enig idee wat er kan of zal gebeuren. Mocht ze in BKK vast komen te zitten (en we hebben stroom en internet), dan kun je altijd pm'en.
Okequote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:57 schreef Gaoxing het volgende:
Droog. Daar woon ik namelijk
Het schijnt hier inderdaad iets hoger te zijn, maar aan de andere kant worden Sukhumvit 39-49 altijd getipt als 'problem areas', en 49 is welgeteld een kwartier lopen hiervandaanOftewel: ik weet het niet
Wij komen a.s. zondag aan op Suvarnabhumi. We hebben een hotel geboekt nabij Sutthisan MRT Station. Ik zie het inmiddels niet meer zitten en denk eraan om nu een binnenlandse vlucht te boeken zodat we bangkok aan het eind van de vakantie (30 oktober) nog even een paar dagen zien.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 06:46 schreef Gaoxing het volgende:
En joh, je vliegt over 12 dagen. Daar zou ik me voorlopig echt geen zorgen over maken.
Deze link is al eerder gegeven, geloof ik: Google crisis map. "Severely affected areas" aanvinken en dan dequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:31 schreef tomic het volgende:
Je zegt dat de problemen makkelijk te omzeilen zijn door toeristen.
Wat was aanvankelijk dan je plan? Moet je daar erg veel aan veranderen?quote:waar kunnen we het beste heenvliegen? En wie vliegt op die bestemming...? Zelf dacht ik aan Krabi. (we willen gewoon wat mooie natuur zien (Nat. park bijvoorbeeld) en wat zon!
quote:BMA: No more flood concerns after Sunday in Bangkok
BANGKOK, 14 October 2011 (NNT)-The National Flood Relief Coordination Center said in a joint statement with the Bangkok Metropolitan Administration (BMA) that there was a false alarm last night in the flood alert which prompted the Director of the Center to issue the next warning by himself.
Justice Minister Pol. Gen Pracha Promnok who also chairs the Center said in order to assure the public of the correct information on the flood updates and warnings, the BMA and the Center would from now on issue a joint warning to the people.
Bangkok Deputy Governor Mr. Pornthep Techapaiboon denied the rumor that Bangkok had been declared a disaster zone, adding that the situation was still under control; although the fact clarifying was in order since some people might have overreacted to the situation and began to panic.
Other problems also include missing sandbags and anger over the water log situation. Authorities had to visit areas where these problems existed to raise their confidence. Meanwhile, the Deputy Governor said if there was a mild crisis; backhoes and trucking delivering basic survival supplies would begin their operation.
According to Mr. Pornthep, the Bangkok Governor is expected to take an aerial view of Bangkok from a helicopter while a rescue plan has been in place for vulnerable areas. A team of 5,000 flood relief individuals has been on standby to help in any emergency situations. The BMA will continue to inspect the flood barriers and raise confidence in people.
The Deputy Governor reiterated that the water levels had remained stable and under control although the natural high tide would be a factor in the fluctuation of flood levels. He added that the concerns for floods in Bangkok would be over after 15-17 October, 2011. He further said that the second round of high tide which would occur on 30 October where the sea level would rise to 2.10 meters would still be under control.
Ja zo gaat onze vakantie ook hoor, van alles wat we gehoopt hadden te zien en te beleven is eigenlijk niets uitgekomen haha maar toch een top vakantiequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:57 schreef Gaoxing het volgende:
Oh ja, dat is geen handige route. Wil je perse alles vantevoren plannen? Anders begin je toch met het Samui-Krabi deel, en zie je daarna wel? Zoals ik al steeds zeg, kan niemand vooruit plannen op het moment.
Ik heb totaal geen ervaring met Krabi en Khao Sok in deze tijd van het jaar. Iemand anders?
Als ik DEET opsmeer dan trekt het die muggen alleen maar extra aan, lijkt hetquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 08:51 schreef MissHobje het volgende:
Ik smeer me sowieso stevig in met deet shizzle, wordt altijd al lek gestoken, en als ik nu een ministukje vergeet pakken die musquitos me daar grrr knetter wordt ik ervan, en hubsel, nergens last van grrrr dus als je normaal ook gestoken wordt in NL dan absoluut smeren!
Moet zeggen in Chiang Rai staken ze erger dan nu in Ao Nang maar toch..
Iemand in de buurt van Ko Samui of Phangnan? hoe is het weer daar? hier vooral regen.
Hiero anaal kapitein, dit zijn professionele uptodate maps.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zijn er actuele kaarten met risicogebieden?
Enige wat ik vind is: http://www.thailandblog.nl/nieuws/overstromingen-thailand-kaart/
Heavy ! Iedereen die meer kent dan Kao San Road houdt zijn hart vast bij het idee dat grote delen van Bangkok onder water komen te staan, dat wordt een chaos die niet onder doet voor een oorlogssituatie en waar de rode rellen niets bij waren...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Het ziet er niet best uit nu?
http://www.bangkokpost.co(...)nt-flood-evacuations
Tja, hetzelfde: hier in het centrum nog droog, verder een grote ramp, dus ik kan me voorstellen dat het stil wordt op straat. Eerlijk gezegd ben ik zelf bezig met een fikse studieopdracht en kom al een paar dagen nauwelijks buitenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gaoxing, hoe is het daar trouwens?
Hoorde van mijn moeder dat het steeds stiller wordt en de sfeer duidelijk omslaat op straat. Nog wel droog vertelde ze
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:11 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Er is vanavond dringend gevraagd om 1000 vrijwilligers om zandzakken te vullen voor Suvarnabhumi, en de vraag is 'wat vertellen ze ons niet?', want het was toch allemaal onder controle? Maar ja, vervelend gespeculeer dus, en geen duidelijkheid. Er is weinig vertrouwen in de regering en de informatie die die verspreidt.
Thanks voor de infoquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:12 schreef Gaoxing het volgende:
Fijn tomic. Geniet ervan!
Heeft je moeder het verder wel naar haar zin, AA?
bronquote:Last night a call went out for 1,000 volunteers to help fill sandbags at Suvarnabhumi Airport. Not much information was given so the presumption was that it was for the defence of the airport. But that turned out to be not true. The sand which was being brought up from Bangsaen, Chonburi was being used to fill bags for Khlong 6 to the north of the airport. Officials here are 100% confident that the airport is already well protected from any floods that might come this way. At the moment there are about 30 volunteers, more are expected soon.
#ThaiFloodEngquote:19 Oct 11:59 AM (1) Urgent!!! Need large/high vehicles to evacuate residents at PakKret & BangBuaThong, water is at waist to neck level.
Ironischquote:Op woensdag 19 oktober 2011 07:42 schreef Gaoxing het volgende:
voor het eerst sinds tijden weinig vochtigheid in de lucht.
Behoorlijk. Net als dat mijn dochter gisteren en vanavond in een musical speelt, waarbij kinderen in een teletijdstuktuk naar de toekomst reizen en erachter komen dat hebzucht de klongs (=kanalen in BKK) en daarmee de hele stad de das om heeft gedaan. En dat ik voor m'n studie een serie lessen moet voorbereiden, waarbij minstens eentje over overstromingen (en een ander over erosie, en hoe erosie tot overstromingen kan leiden).quote:
bronquote:Since there have been some complications upon the operation of the dykes at Khlong 3, Khlong 4, Khlong 5 and Khlong 6 of Pathumthani Province imposing further extents of the problems as the volume of over flowing floods from the above Khlongs would combine with the mass volume of the flood from the northern parts of Bangkok resulting the total volume of more than 1,200 million cubic meters. The massive volume of the flood would over flow into the Rangsit Plain affecting the dykes protecting the City of Bangkok and, consequently, the following districts could be inundated:
1. Sai Mai District
2. Khlong Sam Wa District
3. Bang Khen District
4. Nong Chok District
5. Min Buri District
6. Lad Kra Bang District
7. Kan Na Yao District
Hence, Bangkok Metropolitan Administration (BMA) informs the above situation of the flood and requests the general public to follow the situation very closely, remain calm and prepare the relocation of belongings including replacing electrical outlets to a higher level. BMA will report the development of the situation and issue announcement every three hours so the public could be instructed and prepare appropriate measures accordingly.
BMA would like the general public to be assured that the administration will perform our tasks with the utmost accountability. Furthermore, the administration has already devised the evacuation and mitigation plan for the public which could be further consulted at www.bangkok.go.th and the offices of the above districts or at the Center of the Protection and Flood Relief Operation, BMA tel. no. 1555
M.R. Sukhumbhand Paribatra
Governor of Bangkok
Dated October 19, 2011
bedoel je nu 20 euro of 45 euro?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:26 schreef tomic het volgende:
Mn vriendin en Ik vertrekken morgen van AO Nang naar koh Lanta. Maar damn wat een hotels en vOoral resOrts daar. Heeft iemand tipa voor een overnqchting aan t strNd van rond de 20 euro /2000 baht?
44 Gulden neem ik aanquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef Marvelous het volgende:
[..]
bedoel je nu 20 euro of 45 euro?
Je kan ook nog zeggen: Ach het is mijn huis niet wat onder water staat. Wij zitten snel weer in ons schone droge nederlandse huisje!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:40 schreef MissHobje het volgende:
Hey tomic, wat super, wij hadden daar een super verblijfsuper aardig en behulpzaam personeel ook
Verder blijft het weer enorm spannend komende dagen om terug te reizen, wordt er eigenlijk een beetje beroerd van gezien de berichtgeving, en vooral de overheid hier die geen goede betrouwbare info geeft.
Maargoed we zeggen dan maar, een vakantie om nooit te vergeten.
Zulke types lopen hier genoeg, echt te erg voor woorden! dat mensen zo kunnen denken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je kan ook nog zeggen: Ach het is mijn huis niet wat onder water staat. Wij zitten snel weer in ons schone droge nederlandse huisje!
De overheid wordt wel goed geadviseerd, onder andere door het Nederlandse adviesbureau Deltares. De overheid kiest er dus zelf voor de beschikbare informatie niet geheel naar het volk door te spelen. Zeggen dat het wel meevalt, is meestal geen goed teken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:40 schreef MissHobje het volgende:
Verder blijft het weer enorm spannend komende dagen om terug te reizen, wordt er eigenlijk een beetje beroerd van gezien de berichtgeving, en vooral de overheid hier die geen goede betrouwbare info geeft.
Dat ligt aan de berichtgeving die jij ziet. Die helicopters zijn er wel degelijk. Ook van bijvoorbeeld Channel 3, trouwens, die in elk geval vorige week ook hulpgoederen hebben gedistribueerd. Ironisch, want ze brengen nu hulp aan de dorpelingen die ze vorig jaar in de fik hebben gestoken tijdens de rellen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:28 schreef oink_oink het volgende:
En verder lees je alleen maar 'de overheid wil' 'de overheid zal' 'de overheid beloofd' en 'de overheid zegt'.... maar ik heb nog niet één foto gezien van bijvoorbeeld een helikopter![]()
Precies. Maar Deltares weet dus wel heel goed wat er verwacht kan worden. Misschien moet je eens contact met ze opnemen, indien je meer wilt weten over de verwachte situatie voor de komende dagen/weken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 02:13 schreef Gaoxing het volgende:
Ik denk overigens dat de informatie van de overheid sinds gisteren een stuk exacter is.
En wat dat adviseren betreft: tja, je kunt natuurlijk heel erg goed geadviseerd worden, maar luisteren is een tweede.....
Ja.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 02:58 schreef Gaoxing het volgende:
Werkt de expert die door de ambassade is aangeboden voor Deltares?
Zo waar.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 06:49 schreef Gaoxing het volgende:
Flipflops zijn niet handig in hoog water. Krijg je natte billen van
quote:Thai PM says floods in parts of Bangkok inevitable
by Boonradom Chitradon
BANGKOK, October 20, 2011 (AFP) - Thailand's premier said Thursday that it was impossible to protect all of Bangkok from the country's worst floods in decades, describing the situation as a "national crisis".
"We cannot block the water forever," Prime Minister Yingluck Shinawatra told reporters, adding that the government would choose which parts of the city to allow the water through to minimise the impact.
"The longer we block the water the higher it gets," she said. "We need areas that water can be drained through so the water can flow out to the sea."
The government has reinforced the city's floodwalls in an attempt to prevent the floods pouring into the densely populated city from the central plains, which are several metres under water in places.
Inner Bangkok has so far escaped major flooding as the authorities divert water to areas outside the main capital in a bid to prevent the Chao Phraya River bursting its banks and flooding the political and economic heartland.
But efforts to keep the city of 12 million people dry have been complicated by a seasonal high tide.
"Flood waters are coming from every direction and we cannot control them because it's a huge amount of water. We will try to warn people," said Yingluck, a political novice before taking office barely two months ago.
"This problem is very overwhelming. It's a national crisis so I hope to get cooperation from everybody," added the premier, who is the sister of fugitive former leader Thaksin Shinawatra.
Three months of heavy monsoon rains have killed 320 people, damaged the homes and livelihoods of millions of people, mostly in northern and central Thailand, and forced tens of thousands to seek refuge in shelters.
Currently, about one-third of Thailand's provinces are affected.
The opposition Democrats are calling on the government to declare a state of emergency to make it easier to control people and stop them damaging dykes to ease the flooding in their own areas.
Bangkok governor Sukhumbhand Paribatra -- a Democrat -- warned on Wednesday that seven districts in northern and eastern Bangkok were at risk of inundation because of a broken dyke.
He advised residents in those areas to unplug electrical appliances, move belongings to higher ground and study the city's evacuation plan, saying they had 24 hours to prepare for possible flooding.
The authorities have failed to protect a number of major industrial parks from the gushing brown water, which has inundated hundreds of factories, disrupting production of cars, electronics and other goods.
The government says more than half a million people have been left without work.
Most of Thailand main tourist attractions -- including the southern islands of Samui, Phuket and Phi Phi -- have been unaffected.
Bangkok's main airport is still operating as normal and its flood defences have been reinforced.
teringquote:
Bron: Tulsathit op Twitter.quote:PM coordinating with BMA to open all floodgates to speed up drainage. She asks public not to panic when seeing canal water rise.
quote:As the crisis has mounted, the response has become tangled in politics, with rival ministers sometimes issuing contradictory directives and warnings. Mr. Sukhumbhand, the Bangkok governor, pleaded with city residents to “listen to me and me alone” because, he said, he had no further political ambitions. “Please believe me and only me,” he said. NYTimes
quote:Yingluck toured affected areas by helicopter Wednesday, and afterward told reporters she cannot handle the crisis by herself. She urged opposition parties to set aside politics and cooperate with her government to restore people's morale.
Former Prime Minister Abhisit Vejjajiva, who was defeated by Yingluck this year, did not respond directly to her appeal, but he warned that the capital is still at risk from the nation's worst flooding in 50 years. VOA News
Oh maar heb je dan gemist dat Thaskin pakweg een week geleden al heeft gezegd dat daar nodig iets aan moet gebeuren? Hij wilde de specialisten in China en Dubai gaan raadplegenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:10 schreef oink_oink het volgende:
En dit alles alleen maar door een xenofobische, corrupte, incompetente faalregering. Het had allemaal voorkomen kunnen worden als ze niet te trots waren geweest om buitenlandse specialisten in te huren.
Oh, die hebberige populist bedoel je ? Die man was de kanker voor Thailand.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:17 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh maar heb je dan gemist dat Thaskin pakweg een week geleden al heeft gezegd dat daar nodig iets aan moet gebeuren? Hij wilde de specialisten in China en Dubai gaan raadplegen
Die gast heeft makkelijk lullen vanuit Dubai. Maar toen hij zelf aan de macht was is er ook geen ene reet aan watermanagement gedaan. De NL regering moet gewoon Wim-Lex at cost in de aanbieding doen. Dan zijn wij voorlopig ook weer van die toekomstige lintjesknipper af en wellicht vindt hij tegelijkertijd ook nog een leuk optrekje in Patts ter compensatie van die nog steeds onverkochte bungalow in Mozambique.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:17 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh maar heb je dan gemist dat Thaskin pakweg een week geleden al heeft gezegd dat daar nodig iets aan moet gebeuren? Hij wilde de specialisten in China en Dubai gaan raadplegen
Hey Goaxing, laatste info is dat ze onderweg zijn naar het vliegveld, vertrekken 02.30 lokale tijd uit BKK als alles goed gaatquote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:40 schreef Gaoxing het volgende:
Tomic nog steeds blij, trouwens?
En AA's familie bijna onderweg naar NL?
Wie zou er ook al weer zondag vliegen?
Een issued vliegticket kan NIET op een andere naam gezet worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:23 schreef wolferl het volgende:
Het volgende...
Ik heb voor 1/12/2011 tot 20/12/2011 een vliegreis geboekt en betaald.
Totaal bedrag kwam op zo'n 1200 euro.
Maar door privé omstandigheden kan ik niet reizen naar Thailand.
Ik vind dit jammer, maar ook heel zonde van het betaalde geld.
Maar ik ben niet helemaal van gister, en bedacht me opeens dat ik het gewoon aan iemand anders geef (met een kleine vergoeding).
Een tijd geleden belde ik met WTC om te vragen of ze ook de ticket op (bijvoorbeeld) mijn broertjes naam konden zetten. Het antwoord was even vaag als deze hele scene. Maar uiteindelijk was het wel mogelijk. Maar zij het met veel krampachtig gedoe, en alsof ik hen de opdracht gaf om democratie in Noord-Korea te brengen.
Ik heb nu iemand gevonden (een oude schoolvriend) die bereid is om mijn ticket over te nemen, en daar een kleine vergoeding voor te geven. Ik ga hier in principe mee akkoord.
Maar weet niet of WTC dit doet, wie heeft hier ervaring mee?
BTW: ik heb alles betaald, en zelfs annulerings-verzekering.
Meen je niet, pleuris dan.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:38 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Een issued vliegticket kan NIET op een andere naam gezet worden.
Ik heb een ticket Amsterdam > Bangkok voor 3 December en moet ook maar afwachten. Heb geen annuleringsverzekering genomen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:44 schreef wolferl het volgende:
[..]
Meen je niet, pleuris dan.
Daar baal ik wel van.
Ik gok dat dat wel goed komtquote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:47 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Ik heb een ticket Amsterdam > Bangkok voor 3 December en moet ook maar afwachten. Heb geen annuleringsverzekering genomen.
Mag hopen van welquote:
En ze blijft doodleuk thuis zitten afwachten ?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:18 schreef SpecialK het volgende:
Bij een kennis van me (buitenwijk van Bangkok) staat het al vol met water. M'n vriendin woont bij Mo Chit in de buurt. Dat is binnenkort aan de beurt vrees ik
Ze (m'n vriendin en haar ouders) hebben water ingekocht en ze wonen niet op de onderste verdieping.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:23 schreef oink_oink het volgende:
[..]
En ze blijft doodleuk thuis zitten afwachten ?
bron:quote:Prison inmates to sandbag airport
Published: 20/10/2011 at 05:16 PM
Online news:
About 300 prison inmates will be sent to help soldiers build up the sandbag embankments around Suvarnabhumi airport tomorrow, the Correction Department deputy chief said on Thursday.
Thanis Sriyaphan said he will take 300 well behaved inmates from prisons in Bangkok and surrounding provinces to help put up sandbags around Suvarnabhumi airport in Samut Prakan province on Friday.
Earlier, the department sent 500 prisoners to help troops and officials build flood dyes in areas at risk of flooding.
The department deputy chief said none of the inmates selected to do work outside jails ever escaped and each had only a few months left to serve in jail.
All prisons in flood-hit Pathum Thani province were still dry as the floodwater flowed to Khlong 8 canal. As part of precautions, inmate evacuation plans were in place if needed, he said.
Inmates at Khlong Prem Central Prison, Bangkok Special Prison and Central Women Correctional Institute, which are located near Bangkok's Khlong Prem Prachakorn, may have to be moved to the second floor of the prison buildings if the flood enters the area.
Bang Kwang Prison and Nonthaburi Provincial Prison near Nonthaburi pier had adequate flood prevention measures and inmate evacuations would not be necessary, said Mr Thanis.
Klopt. Deze net gemaakt met behulp van een transparante layover van satelliet map. De rode lijnen is de exacte lokatie van het vliegveld en de witte lijnen zijn de toevoerwegen. Geen wonder dat ze daar met zandzakjes in de weer zijn ! Dus of het vliegveld of de binnenstad krijgen de volle laag, en die massa water laat zich waarschijnlijk niet door Thaise stijl zandzak dijkjes tegenhouden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:23 schreef Lemans24 het volgende:
Eén ding valt op aan dit artikel (dat oink_oink eerder postte):
http://www.bangkokpost.co(...)ices-eastern-bangkok
Waarom hebben ze het niet over het vliegveld? Het woord 'airport' wordt niet één keer genoemd. Het vliegveld staat niet eens aangegeven op de tekening. Dit terwijl het echt direct ten zuiden van het oranje gebied ligt (onder 'Khlong Prawet Burirom').
Zelfs al overstroomt het vliegveld niet, dat geeft je het toch wel aan als referentie op een tekening waarop een enorme hoeveelheid water staat ingetekend? Zeker om te laten zien dat je het water er omheen wilt leiden.
[ afbeelding ]
Ik denk dat al die Thai die daar wonen het ook niet erg vinden als ze het enigzins droog etc. houden hoor....quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 04:55 schreef Marvelous het volgende:
Jongens, doe eens normaal!! As. maandag vertrek ik naar Bangkok!! Wil wel van mijn 4 weekse vakantie kunnen genieten!
Hangt die niet aan de Chinese munt vast?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:32 schreef oink_oink het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom de ThB nog steeds hoog staat terwijl de lokale economie vrijwel op z'n reet ligt ?
[ afbeelding ]
Tnx for askingquote:Gaoxing, gaat alles nog goed daar? Laatste berichten zijn niet hoopgevend nu er een nieuwe bak water verwacht wordt vanuit het noorden ri Bangkok.
Wat is je route dan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:26 schreef galbrecht het volgende:
Volgende week zaterdag begin ik aan een backpackvakantie van een half jaar door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Ik kom aan in Bangkok, wat ik nu lees over de overstromingen is niet erg fraai zeg. Helemaal erg voor de bewoners die niet zo één, twee, drie alles achter kunnen laten.
Wat is verstandig om te doen? Eerst een paar dagen in Bangkok blijven of toch maar direct door naar het zuiden? En dan per trein of binnenlandse vlucht?
Als je voor de cultuur en leuke mensen gaat kun je Thailand beter over slaan en direct doorvliegen naar Luangprabang, Laos. De enige cultuur in Thailand zijn de bergvolkeren in het noorden wat eigenlijk geen Thaien zijn, tenzij je eten, Walt Disney tempels, olifanten martelen, domme TV soaps kijken, buitenlanders oplichten en dure auto's en smartphones op afbetaling kopen ook als cultuur ziet. Laotianen zijn lief, open en bijzonder gastvrij, Burma is ook een te gek land waar veel lokale cultuur is, ben in beide heel vaak geweest. Thailand daar ben ik persoonlijk helemaal klaar mee dat vage volk met hun plastic glimlach, maar voor een toerist zal het wel OK zijn, in de oostelijke regio (Isan) zijn de mensen wel vriendelijk. Cambodianen zijn ook heel plezierig in de omgang en het land is nog redelijk zoals het vroeger was en je waant je er echt in een andere wereld.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:26 schreef galbrecht het volgende:
Volgende week zaterdag begin ik aan een backpackvakantie van een half jaar door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Ik kom aan in Bangkok, wat ik nu lees over de overstromingen is niet erg fraai zeg. Helemaal erg voor de bewoners die niet zo één, twee, drie alles achter kunnen laten.
Wat is verstandig om te doen? Eerst een paar dagen in Bangkok blijven of toch maar direct door naar het zuiden? En dan per trein of binnenlandse vlucht?
Ja, Vang Vieng is geen kermis en Siem Reap is ook erg authentiekquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:42 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Als je voor de cultuur en leuke mensen gaat kun je Thailand beter over slaan en direct doorvliegen naar Luangprabang, Laos. De enige cultuur in Thailand zijn de bergvolkeren in het noorden wat eigenlijk geen Thaien zijn, tenzij je eten, Walt Disney tempels, olifanten martelen, domme TV soaps kijken, buitenlanders oplichten en dure auto's en smartphones op afbetaling kopen ook als cultuur ziet. Laotianen zijn lief en bijzonder gastvrij, Burma is ook een te gek land, ben in beide heel vaak geweest. Thailand daar ben ik persoonlijk helemaal klaar mee dat vage volk met hun plastic glimlach, maar voor een toerist zal het wel OK zijn, in de oostelijke regio (Isan) zijn de mensen wel vriendelijke. Cambodianen zijn ook heel plezierig in de omgang en het land is nog redelijk zoals het vroeger was en je waant je er echt in een andere wereld.
Nog nooit geweest, is dat niet een een verzamelplaats voor die lonely planet gasten ? Ken alleen Luangprabang (hallucinant mooi maar mij te boring) en Vientiane en omgeving daar zit ik vaak en heb daar m'n eigen cirkeltje. Hemelse restaurants daaro ik eet nergens ter wereld zo lekker als in Vientianequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:45 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ja, Vang Vieng is geen kermis en Siem Reap is ook erg authentiek
Tsja het blijft persoonlijk natuurlijk, wat vond je niet leuk daar ?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:54 schreef Godtje het volgende:
Vientiane godverdomme wat een kut gat. Saaie plekken gezien en Vientiane.
Had mezelf bijna opgehangen. Toch maar de bus genomen.
En je zit in TRV en dus een verzamelplek voor o.a. backpackers.
Serieus?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:59 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Tsja het blijft persoonlijk natuurlijk, wat vond je niet leuk daar ?
Echt nadeel is de opkomst van uit Thailand geïmporteerde nieuwe auto's voor de middenklasse dat worden er echt teveel de laatste 2 jaar. Maar de splinternieuwe Mekong boulevard is erg plezierig 's avonds.
Het nieuws blijven volgen, zou ik zeggen. Op dit moment weten we niet wat er morgen gebeurt, laat staan volgende week. Blijft het vliegveld bereikbaar? Blijft er genoeg brandstof voor vliegtuigen? Wie 't weet mag 't zeggen.....quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:26 schreef galbrecht het volgende:
Volledig mee eens. Morgenmiddag lijkt de concensus in de wandelgangen te zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:12 schreef buzz1291 het volgende:
Na vandaag wat locals in Lat Phrao gesproken te hebben en gezien het tempo waarmee de muurtjes van gipsblokken die voor praktisch iedere winkel in Ramkhamhaeng Rd nu gemetseld worden denk ik dat het ook in Bankapi morgen (zaterdag) los gaat en dat de sluizen van de Khlong Saen Saep open gezet gaan worden. Dat zullen ze niet midden in de nacht doen, want dan kunnen er wel eens veel verdrinkingen plaats gaan vinden. Maar ik begrijp nog steeds niet hoe ze dat in Sukhumvit en Pratunam denken op te vangen daar waar die kades van de khlong ook erg laag zijn.
quote:En wat betreft die FLIPFLOPS hebben jullie natuurlijk helemaal gelijk. Was ook een beetje figuurlijk bedoeld, maar dan komen die bijna nooit gedragen Teva's (hopelijk niet) van pas
Heb geen route, alleen de vlucht naar Bangkok en terug van Ho Chi Minh heb ik geboekt. Wat daartussen gebeurt hangt af van wat me dan leuk lijkt en wat anderen me aanraden. Heb van vrienden wel een en ander gehoord over dingen die ik zeker moet zien/meemaken. Maar de belangrijkste tip van hun was toch wel om er met alle opties open naartoe te gaan. Het is inderdaad best lang, maar ik heb liever tijd teveel dan tekort.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat is je route dan?
Trouwens wel erg lang de tijd voor die 4 landen. Of ga je nog meer doen?
Daarom heb ik ook maar geen visum voor Thailand gehaald, 30 dagen lijkt me lang zat. De ontzettend toeristische delen hoef ik niet lang te zien. Burma werd mij door anderen ook al aangeraden, denk dat ik dat land er ook nog wel bij pak.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:42 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Als je voor de cultuur en leuke mensen gaat kun je Thailand beter over slaan en direct doorvliegen naar Luangprabang, Laos. De enige cultuur in Thailand zijn de bergvolkeren in het noorden wat eigenlijk geen Thaien zijn, tenzij je eten, Walt Disney tempels, olifanten martelen, domme TV soaps kijken, buitenlanders oplichten en dure auto's en smartphones op afbetaling kopen ook als cultuur ziet. Laotianen zijn lief, open en bijzonder gastvrij, Burma is ook een te gek land waar veel lokale cultuur is, ben in beide heel vaak geweest. Thailand daar ben ik persoonlijk helemaal klaar mee dat vage volk met hun plastic glimlach, maar voor een toerist zal het wel OK zijn, in de oostelijke regio (Isan) zijn de mensen wel vriendelijk. Cambodianen zijn ook heel plezierig in de omgang en het land is nog redelijk zoals het vroeger was en je waant je er echt in een andere wereld.
Hier even vragen voor de actuele tips.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:09 schreef galbrecht het volgende:
[..]
Heb geen route, alleen de vlucht naar Bangkok en terug van Ho Chi Minh heb ik geboekt. Wat daartussen gebeurt hangt af van wat me dan leuk lijkt en wat anderen me aanraden. Heb van vrienden wel een en ander gehoord over dingen die ik zeker moet zien/meemaken. Maar de belangrijkste tip van hun was toch wel om er met alle opties open naartoe te gaan. Het is inderdaad best lang, maar ik heb liever tijd teveel dan tekort.
[..]
Daarom heb ik ook maar geen visum voor Thailand gehaald, 30 dagen lijkt me lang zat. De ontzettend toeristische delen hoef ik niet lang te zien. Burma werd mij door anderen ook al aangeraden, denk dat ik dat land er ook nog wel bij pak.
Verder wil ik graag leren golfsurfen, kitesurfen en misschien duiken (grapjes over Bangkok mogen achterwege blijven). Iemand nog tips waar dat het beste kan?
Stel je niet zo aan met dat negatieve gedoe.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:42 schreef oink_oink het volgende:
Als je voor de cultuur en leuke mensen gaat kun je Thailand beter over slaan en direct doorvliegen naar Luangprabang, Laos. De enige cultuur in Thailand zijn de bergvolkeren in het noorden wat eigenlijk geen Thaien zijn, tenzij je eten, Walt Disney tempels, olifanten martelen, domme TV soaps kijken, buitenlanders oplichten en dure auto's en smartphones op afbetaling kopen ook als cultuur ziet.
Of verdiep je eens in de heersende gevoelens onder buitenlanders die er wonen of gewoond hebben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:41 schreef APK het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan met dat negatieve gedoe.
Okay, jij hebt misschien een paar negatieve ervaringen gehad in Thailand, maar dat kan bepaalde mensen ook in Benidorm gebeuren.
Er zijn genoeg leuke dingen te doen in Thailand.
Heb er dit jaar 3x 2 weken = 6 weken gezeten, gezocht naar appartementen e.d. Ga er in januari 3 maanden heen. Tot nu toe kan ik mij persoonlijk niet in jouw commentaar vinden. Maar ik zal volgens jou wel niet genoeg gezien hebben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:04 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Of verdiep je eens in de heersende gevoelens onder buitenlanders die er wonen.
Ik woon er niet, maar ik heb er de afgelopen 10 jaar veel tijd doorgebracht.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:04 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Of verdiep je eens in de heersende gevoelens onder buitenlanders die er wonen of gewoond hebben.
6 weken ?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Heb er dit jaar 3x 2 weken = 6 weken gezeten, gezocht naar appartementen e.d. Ga er in januari 3 maanden heen. Tot nu toe kan ik mij persoonlijk niet in jouw commentaar vinden. Maar ik zal volgens jou wel niet genoeg gezien hebben.
De expats die ik gesproken heb die daar wonen waren ook overwegend positief. Zelfs dat stelletje australische journalisten die juist bezig waren met het onderzoeken van (jawel hoor) weer een corruptieschandaal oid.
De mensen die ik sprak zaten er al (tientallen) jaren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:16 schreef oink_oink het volgende:
[..]
6 weken ?In Thailand ontdek je na ongeveer 3 jaar wonen het tweede laagje verf.
Hoera, jij bent de eerste om het hier te meldenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:16 schreef oink_oink het volgende:
[..]
6 weken ?In Thailand ontdek je na ongeveer 3 jaar wonen het tweede laagje verf.
De doorgaans nog tevreden expats zijn de uitgerangeerde ouwe lullen die genoeg hebben aan hun dagelijkse biertje en hun wijf, dan wel eeuwige hoerenlopers zijn en verder geen ambities in hun leven meer hebben. De meesten die serieus iets van de grond proberen te krijgen of iets nuttigs willen doen balen veelal als een stekker van de achterlijke haat jegens buitenlanders en de groeiende barrières waar ze tegenaan lopen en het gezeik met visaruns etc. wat steeds erger wordt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De mensen die ik sprak zaten er al (tientallen) jaren.
En jouw nieuws isquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:44 schreef oink_oink het volgende:
[..]
De doorgaans nog tevreden expats zijn de uitgerangeerde ouwe lullen die genoeg hebben aan hun dagelijkse biertje en hun wijf, dan wel eeuwige hoerenlopers zijn en verder geen ambities in hun leven meer hebben. De meesten die serieus iets van de grond proberen te krijgen of iets nuttigs willen doen balen veelal als een stekker van de achterlijke haat jegens buitenlanders en de groeiende barrières waar ze tegenaan lopen en het gezeik met visaruns etc. wat steeds erger wordt.
Had je verder nog wat te melden of niet ?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:49 schreef APK het volgende:
[..]
En jouw nieuws is
De meeste mensen die in dit topic posten zijn mensen die nog steeds lekker op vakantie gaan in Thailand.
Vakantie, you know?
Ja.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:53 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Had je verder nog wat te melden of niet ?
Monkey.quote:
Kitesurfen in Mui Ne Vietnam 1 van de beste spots ter wereld. Wel duur maar moet je echt doen. Heel tof.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:09 schreef galbrecht het volgende:
Verder wil ik graag leren golfsurfen, kitesurfen en misschien duiken (grapjes over Bangkok mogen achterwege blijven). Iemand nog tips waar dat het beste kan?
Inderdaadquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 00:08 schreef APK het volgende:
[..]
Monkey.
Gewoon simpele hutjes aan het strand, maar heerlijk rustig met oud en nieuw
Geen Russen gezien op Koh Mak hoorquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Inderdaad
In resorts zit je tussen de Russen en andere tokkies.
Koh Toa was afgelopen seizoen slecht, werd me verteld. Slecht zicht en vrijwel geen whalesharks, maar nog wel heel goedkoop natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:16 schreef Godtje het volgende:
[..]
Kitesurfen in Mui Ne Vietnam 1 van de beste spots ter wereld. Wel duur maar moet je echt doen. Heel tof.
Duiken moet je voor naar Thailand, koh tao of Maleisie omdat het daar mooier is.
Meen ik toch vrij zeker te weten dat ik geen bier drink, geen wijf heb, noch een eeuwige hoerenloper ben.... Sterker nog, voor zover ik weet heb ik niet eens een piemel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:44 schreef oink_oink het volgende:
[..]
De doorgaans nog tevreden expats zijn de uitgerangeerde ouwe lullen die genoeg hebben aan hun dagelijkse biertje en hun wijf, dan wel eeuwige hoerenlopers zijn en verder geen ambities in hun leven meer hebben. De meesten die serieus iets van de grond proberen te krijgen of iets nuttigs willen doen balen veelal als een stekker van de achterlijke haat jegens buitenlanders en de groeiende barrières waar ze tegenaan lopen en het gezeik met visaruns etc. wat steeds erger wordt.
3 dagen geleden op Ko Tao mijn eerste Whaleshark gezien. Erg veel geluk gehad (2de die mijn DM zag in 2 jaar tijd dat hij daar was).quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Koh Toa was afgelopen seizoen slecht, werd me verteld. Slecht zicht en vrijwel geen whalesharks, maar nog wel heel goedkoop natuurlijk.
bronquote:Bangkok nog zeker vier tot zes weken onder water
Thailand kampt nog minstens een maand met overstromingen. Het water in hoofdstad Bangkok, waar 12 miljoen mensen wonen, zal wellicht stijgen tot een meter, waarschuwde premier Yingluck Shinawatra. De overheid laat veel water uit het noorden gefaseerd door kanalen in hoofdstad Bangkok stromen. "Er komt veel water uit het noorden. We kunnen het niet tegenhouden, maar alleen vertragen", zei de premier.
Drie maanden van zware regenval hebben al minstens 356 levens gekost in het Aziatische land. Ongeveer 113.000 mensen hebben hun toevlucht gezocht in schuilplaatsen. De overheid heeft de distributie van levensmiddelen overgenomen om te zorgen dat ze voor iedereen beschikbaar zijn.
In Bangkok wonen 12 miljoen mensen. Veel bewoners hebben voedsel en flesjes water gehamsterd. Autobezitters hebben hun wagen geparkeerd langs hogere wegen. Tienduizenden militairen en politieagenten zijn opgeroepen om de orde te handhaven. (mvl)
Vanwege de overstromingen was er toen een periode slecht ja. Maar volgens mij ga je er ook vooral heen omdat het de goedkoopste plek is. Als je mooi wil duiken ga ja naar Indonesië, Filipijnen of Maleisië.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Koh Toa was afgelopen seizoen slecht, werd me verteld. Slecht zicht en vrijwel geen whalesharks, maar nog wel heel goedkoop natuurlijk.
Koh Lanta was dan weer erg goed (uit eigen ervaring) en Phi Phi was ook beter dan de jaren ervoor (ook gedoken). De local islands bij Ao Nang hadden een extreem goed zicht het afgelopen seizoen. En zowel bij Lanta als Ao Nang zijn whalesharks gezien dit jaar.
Similan had dan weer een relatief matig seizoen, heb ik van diverse mensen gehoord die er geweest zijn.
Gelukkig heb ik er geen last van gehad, ik heb werkelijk waar maar 2x een regenbui van een uurtje gehad en verder geen overstroming hoeven doorwaden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 09:13 schreef oink_oink het volgende:
22 oktober: Minister Plodprasop Surasawadee (Technologie) zegt dat de bewoners van Bangkok zich moeten voorbereiden op het volledig overstromen van Bangkok gedurende 1 maand, met waterstanden tussen 50 en 100 cm. Hij zegt dat elektriciteit en kraanwater beschikbaar zullen blijven.
Volgens mij is het een zijquote:Premier Yingluck Shinawatra waarschuwde ......., zei hij. (DPA/EE)
Kan je je afvragen of deze journalist meer of minder dan ons weetquote:
Er zijn wel meer mensen die Thaksin's stem horen als Yingluck praatquote:
Het 'water expected to arrive today' lijstje was geen goed nieuws voor ons persoonlijk. We zijn nog maar een keer boodschappen gaan doen en bijna alles staat op ongeveer 1:40 vanaf straatniveau. Aan de andere kant is het erg moeilijk om te geloven dat het echt zo snel zal gaan.quote:I. 2.Alerted areas – water expected to arrive today:
- Phahol Yothin Rd, nearby Klong Sam Sen and Klong Bang Sue (Phaya Thai)
- Sukhumvit Rd. Soi 105 (Bang Na) – Khlong Phrakanong untill soi La Salle;
- Sukhumvit Soi 39 i 49 (Wattana)
- Lad Phrao Shopping Complex and Khlong Lad Phrao (Wang Thong Lang)
- Navamin Road from Khlong Don-Eka, both sides of Prasert Manukit Road (Bung Kum)
- Ratchadapisek in front of Robinson Department Store (Din Daeng)
- Lad Phrao intersaction on Ratchadapisek Rd (Chatuchak)
- Ratchathewi Intersection on Petchaburi Rd (Ratchathewi)
- Nikhom Makkasan Rd (Ratchathewi)
- Rama VI Rd, Khlong Prajaejeen and Prajaejeen Market, Ratchathewi)
- Phetchakasem Rd Soi 63, soi Wat Muang (Bang Khae)
- Yen Akart Road, Nang Linchee Road, Soi Sribumpen 14 (Yannawa)
- Srinakarintara Road, Khlong Tachang area (Pawet)
- Sanam Chai Road, Maha Raj Road (Phra Nakhon)
- Thung Song Thong, Thung Sak, Don Muaneg (Don Muang)
DISTRICTS ON HIGHEST ALERT: (INFO: BMA 1555)
1.Lat Krabang
2.Nong Chok
3.Minburi
4.Klong Sam Wa
5.Kan Na Yao
6.Bang Khen
7.Don Mueang (sub-districts Thung Si Khan and Don Mueang) - flashfloods, water expected to raise up to 1 - 1,5 m; no power cut at the moment;
8.Laksi (Thung Song Hong) - water expected to raise up to 1 - 1,5 m; no power cut at the moment;
- flashfloods in Chaeng Wattana;
- no evacuation in the process;
- water level 30 cm (increasing);
- Vibhavadi Road – flooded
9.Bang Phlat
- water in Khlong Maha Sawat is at 2 m and still increasing;
- on the level of 2,5 m evacuation is expected;
10.Taling Chan
11.Tawi Wattana
Wat Gup zegt dus. Niemand kan een uur vooruit kijken op het moment, als je iemand kan vinden die je informatie kan geven over 3 november zou je een boel geld kunnen verdienenquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:40 schreef switchboy het volgende:
Weet iemand of het vliegveld open blijft? Ik vlieg er namelijk 3 nov heen.
Even voor de duidelijkheid, ik wil een duikcursus gaan doen, heb er nog nauwelijks ervaring mee. Kan dat ook het best op de plaatsen die jullie noemden of kan dat beter ergens anders? Hetzelfde geldt voor het kitesurf verhaal, ook dat wil ik daar leren.. Wat voor prijzen praat je over voor zoiets?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 02:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Koh Lanta was dan weer erg goed (uit eigen ervaring) en Phi Phi was ook beter dan de jaren ervoor (ook gedoken). De local islands bij Ao Nang hadden een extreem goed zicht het afgelopen seizoen. En zowel bij Lanta als Ao Nang zijn whalesharks gezien dit jaar.
Similan had dan weer een relatief matig seizoen, heb ik van diverse mensen gehoord die er geweest zijn.
Padi course op Koh Tao is rond de 9800 baht (230 euro). Koh Tao is een prachtig en relaxt eiland. (mijn mening). Veel goedkoper ga je het niet krijgen zeker niet aangezien je bij de meeste dive schools voor dat geld gratis kan overnachten. Dat zit in de prijs. De scholen zijn zeer netjes en vriendelijk.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:38 schreef galbrecht het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, ik wil een duikcursus gaan doen, heb er nog nauwelijks ervaring mee. Kan dat ook het best op de plaatsen die jullie noemden of kan dat beter ergens anders? Hetzelfde geldt voor het kitesurf verhaal, ook dat wil ik daar leren.. Wat voor prijzen praat je over voor zoiets?
Koh Tao inderdaad voor je Open Water curus. Je zult dan nog weinig oog hebben voor spectaculair onderwaterleven, dat komt later wel. En Koh Tao is één van de goedkoopste plekken. In Ao Nang zijn momenteel ook aanbiedingen voor dezelfde prijs, maar het verblijf is er duurder. Een andere goedkope en goede plek op het te leren is op de Perhentian eilanden in Maleisië. Maleisië is sowieso goedkoop om te duiken.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:38 schreef galbrecht het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, ik wil een duikcursus gaan doen, heb er nog nauwelijks ervaring mee. Kan dat ook het best op de plaatsen die jullie noemden of kan dat beter ergens anders? Hetzelfde geldt voor het kitesurf verhaal, ook dat wil ik daar leren.. Wat voor prijzen praat je over voor zoiets?
Perhentian is in verblijf en cursus duurder. Wel vele malen mooier wat betreft natuur.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Koh Tao inderdaad voor je Open Water curus. Je zult dan nog weinig oog hebben voor spectaculair onderwaterleven, dat komt later wel. En Koh Tao is één van de goedkoopste plekken. In Ao Nang zijn momenteel ook aanbiedingen voor dezelfde prijs, maar het verblijf is er duurder. Een andere goedkope en goede plek op het te leren is op de Perhentian eilanden in Maleisië. Maleisië is sowieso goedkoop om te duiken.
Zelf heb ik het in Nederland gehaald en ben daarna eerst gaan duiken op de Filipijnen en bij Sipadan in Maleisië, later pas in Thailand. En ja, er zijn nogal wat verschillen tussen deze plekken
Op de terugweg van Bang Sean, uiteidelijk is het Ang Sila geworden, weinig gemerkt van overtollig water. Op diverse plaatsen in Samut Phrakan en in Ramkhamhaeng zijn nogal drastische maatregelen genomen met het bouwen van hoge muren. Blijkbaar zoiets als hoe hoger de wal van zandzakken, hoe meer status. Nu is op Suvarnabhumi ook al te merken dat de bevoorading gebreken begint te vertonen. Zo zie je bij diverse food outlets al bordjes dat bepaalde producten niet meer leverbaar zijn. En dit is nog maar het begin. Vanmiddag in een 7/11 leek het wel of praktisch alles op de bon was, zo leeg waren de schappen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:34 schreef Gaoxing het volgende:
Drinkwater lijkt trouwens een serieus probleem te worden. Veel van de producenten van flessenwater staan onder water. De waterleiding rond de fabriek van hub was aangesloten op een andere waterzuiveringsinstallatie, en de kwaliteit die daaruit kwam was erbarmelijk. Wij hebben wat dat betreft voldoende backup plannen, maar veel mensen natuurlijk niet.
Oke thnx!quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Padi course op Koh Tao is rond de 9800 baht (230 euro). Koh Tao is een prachtig en relaxt eiland. (mijn mening). Veel goedkoper ga je het niet krijgen zeker niet aangezien je bij de meeste dive schools voor dat geld gratis kan overnachten. Dat zit in de prijs. De scholen zijn zeer netjes en vriendelijk.
Kite surfen in Thailand nauwelijks gezien en Mui ne in Vietnam is er echt bekend om. Rond de 65 dollar per uur! Dus dat tikt aan. Wel wat korting als je een cursus doet. Volgens mij 300 euro voor een startes course betaald. Dat is 8/9 uur en dan sta je net wel of net niet afhankelijk van je talent.
Maleisië staat niet op de planning, ik ontmoet ook nog wat vrienden gedurende de trip, dus ga waarschijnlijk die kant niet meer op. Birma wordt waarschijnlijk wel aan de route toegevoegdquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Koh Tao inderdaad voor je Open Water curus. Je zult dan nog weinig oog hebben voor spectaculair onderwaterleven, dat komt later wel. En Koh Tao is één van de goedkoopste plekken. In Ao Nang zijn momenteel ook aanbiedingen voor dezelfde prijs, maar het verblijf is er duurder. Een andere goedkope en goede plek op het te leren is op de Perhentian eilanden in Maleisië. Maleisië is sowieso goedkoop om te duiken.
Zelf heb ik het in Nederland gehaald en ben daarna eerst gaan duiken op de Filipijnen en bij Sipadan in Maleisië, later pas in Thailand. En ja, er zijn nogal wat verschillen tussen deze plekken
Ja ik zit eraan te denken maar meteen zuidelijk af te zakken.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:38 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Wat Gup zegt dus. Niemand kan een uur vooruit kijken op het moment, als je iemand kan vinden die je informatie kan geven over 3 november zou je een boel geld kunnen verdienen![]()
Ik zou je op dit moment wel aanraden, mits het je plannen te erg in de war schopt, meteen verder te reizen en Bangkok even links te laten liggen tot dit alles achter de rug is.
Wel gewaarschuwd, niet geevacueerd, volgens mij. Anders heb ik even een linkje van je nodigquote:Op zondag 23 oktober 2011 22:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gaoxing, volgens laatste berichten lees ik dat jouw omgeving geëvacueerd wordt. Is het al zo kritisch geworden daar?
Inderdaad lekker begin.. Ik kom zondag aan, goeie timing dus..quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:45 schreef r2dGeert het volgende:
Ik vlieg er as donderdag heen, kom vrijdag ochtend aan. Gisteren nog bericht gehad van mijn hostel (in de buurt van Khao San Rd.) dat alles daar nog droog is.
Ben benieuwd hoe het er over een paar dagen uitziet, hopelijk kan ik nog steeds invliegen (en vervoerd worden naar de stad) en wat van de stad meepakken voor ik richting het zuiden ga. Spannend stukje vakantie zo!
Vanwege de regen/water? Of voor je trip?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:02 schreef galbrecht het volgende:
[..]
Inderdaad lekker begin.. Ik kom zondag aan, goeie timing dus..
Wat voor schoeisel is het handigst om mee te nemen? Ik zit te denken aan bergschoenen en slippers..
Ik kan het echt niet met je eens zijn sorry. De algeheel geldende sfeer is dat je als buitenlander niet veel meer mag, dat de visa regels constant veranderen en steeds idioter worden, en dat ze het liefst hebben dat alle long-stayers gewoon opdonderen want een systeem zoals het Thaise kan geen kritische pottenkijkers gebruiken, en het systeem xenofobisch en racistisch tot in zijn diepste vezels.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 04:53 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Meen ik toch vrij zeker te weten dat ik geen bier drink, geen wijf heb, noch een eeuwige hoerenloper ben.... Sterker nog, voor zover ik weet heb ik niet eens een piemel.
Oftewel je generalisaties zijn belachelijk. Het klinkt alsof je een paar gedesillusioneerde farang hebt gesproken tijdens hun klaaguurtje en dat voor waarheid hebt aangenomen. Er zijn in Thailand meer dan genoeg buitenlanders die wel succesvol door de Thaise maatschappij weten te manouvreren en opbouwen wat ze willen. Ja, het Thaise nationalisme is sterk, maar heus niet sterker dan in veel andere landen
(Zwitserland, anyone?). De maatschappij heeft z'n fouten, maar ik ben nog geen land tegengekomen dat dat niet heeft (en ik kan je met alle gemak een lijstje van redenen noemen waarom ik blij ben dat ik niet in NL woon). Je hebt er alleen wel aanpassingsvermogen, improvisatievermogen en hele goede omgangsvormen voor nodig. Je moet ontzettend gevoelig zijn voor cultuur en vooral nooit het idee hebben dat je het wel allemaal begrijpt. Thailand is het zesde land waar ik voor langere tijd woon, en zonder twijfel het ingewikkeldste. Dat maakt het frustrerend, maar ook interessant.
Maar goed, er is wel ergens een topic over Thailand in KAA, als je daar behoefte aan hebtVoor vakantiegangers biedt het land gewoon heel veel natuur, fatsoenlijk weer, lekker eten en over het algemeen uitstekende service.
Zoals eerder aangegeven heb je misschien hele boeiende meningen en visies maar dat is meer voor KAA of Pol.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:11 schreef oink_oink het volgende:
Nog steeds een heerlijk land om te zijn en te reizen, maar fulltime nee bedankt. It get's too much 'under the skin' want zo'n land is het wel.
Maar ik hoop uiteraard dat je er nog lang kunt genieten.
eensch, maar vergeet niet dat ook vakantiegangers zich een hoop ergernis kunnen besparen als ze zich een beetje meer inleven en wat bewuster op reis gaat etc.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zoals eerder aangegeven heb je misschien hele boeiende meningen en visies maar dat is meer voor KAA of Pol.
Dit is travel, waar mensen voor twee weken naar Phuket gaan, of een paar weken gaan backpacken. Die komen hier allemaal veel minder mee in aanraking, waarschijnlijk geheel niet.
Niks van dit alles ervaren wat je omschrijft noch mijn reisgenoten. En het is allemaal relatief als je daar voor vakantie bent.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:17 schreef oink_oink het volgende:
[..]
eensch, maar vergeet niet dat ook vakantiegangers zich een hoop ergernis kunnen besparen als ze zich een beetje meer inleven en wat bewuster op reis gaat etc.
'Hoe witter de huid hoe groter de vangst'
Die scams zullen juist toeristen voelen / overkomen denk ik thoughquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niks van dit alles ervaren wat je omschrijft noch mijn reisgenoten. En het is allemaal relatief als je daar voor vakantie bent.
In hoeverre iemand zich wil inleven/lezen is ook aan hun.
Als je twee weken all inn op phuket met prive strand gaat zitten krijg je er toch niks van mee.
De voorraad in de 7/11 winkels, zeker aan de boulevard in Bang Saen leek het inderdaad wel of je in een of ander onderontwikkeld gebied zat. De schappen waren hier erg leeg.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Op de terugweg van Bang Sean, uiteidelijk is het Ang Sila geworden, weinig gemerkt van overtollig water. Op diverse plaatsen in Samut Phrakan en in Ramkhamhaeng zijn nogal drastische maatregelen genomen met het bouwen van hoge muren. Blijkbaar zoiets als hoe hoger de wal van zandzakken, hoe meer status. Nu is op Suvarnabhumi ook al te merken dat de bevoorading gebreken begint te vertonen. Zo zie je bij diverse food outlets al bordjes dat bepaalde producten niet meer leverbaar zijn. En dit is nog maar het begin. Vanmiddag in een 7/11 leek het wel of praktisch alles op de bon was, zo leeg waren de schappen.
Maar goed, zolang ze het hier op Suvarnabhumi nog een paar uur droog houden vind ik het voorlopig wel weer best en wens ik alle Thaien veel sterkte en vooral veel wijsheid toe de komende 6 weken.
Blij te horen dat ik niet de enige ben die nu die kant op gaat ;-) ga vanuit Bangkok richting het zuiden, daar is het nog droog. Hopen dat t goed komt dus..quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:02 schreef galbrecht het volgende:
[..]
Inderdaad lekker begin.. Ik kom zondag aan, goeie timing dus..
Wat voor schoeisel is het handigst om mee te nemen? Ik zit te denken aan bergschoenen en slippers..
Op private beaches komen die natuurlijk niet. En ik heb ze trouwens geheel niet gezien daar of ergens anders zoals Koh Tao.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:20 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Die scams zullen juist toeristen voelen / overkomen denk ik thoughZelfs als je 2 weken naar Phuket gaat kan je dat overkomen. (vooral als je niet weet dat er flink wat afgescammed wordt op die beaches)
Die gasten komen waar er ook maar iets te scammen valt afaik. Kan iedereen gebeuren en als je niet weet dat er flink wat gescammed wordt gebeurd het je natuurlijk sneller omdat je er minder waakzaam voor bent. Verder zitten niet alle toeristen op privestranden dus het heeft zeker wel betrekking op toerisme vind ikquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
Op private beaches komen die natuurlijk niet. En ik heb ze trouwens geheel niet gezien daar of ergens anders zoals Koh Tao.
Wat wordt er gescammed dan? Afgezien van 2 euro te veel betalen voor een taxi en een tuktuk?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:24 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Die gasten komen waar er ook maar iets te scammen valt afaik. Kan iedereen gebeuren en als je niet weet dat er flink wat gescammed wordt gebeurd het je natuurlijk sneller omdat je er minder waakzaam voor bent. Verder zitten niet alle toeristen op privestranden dus het heeft zeker wel betrekking op toerisme vind ik
Die motorboten jetski scam op de stranden bijvoorbeeldquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:26 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat wordt er gescammed dan? Afgezien van 2 euro te veel betalen voor een taxi en een tuktuk?
Want dat is echt geen tailand probleem.
En wat is de scam?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:26 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Die motorboten jetski scam op de stranden bijvoorbeeld
Onzin, de toeristenpolitie heeft er zijn handen vol aan en zeker op Pukeket.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niks van dit alles ervaren wat je omschrijft noch mijn reisgenoten. En het is allemaal relatief als je daar voor vakantie bent.
In hoeverre iemand zich wil inleven/lezen is ook aan hun.
Als je twee weken all inn op phuket met prive strand gaat zitten krijg je er toch niks van mee.
Je gaat er op rijden en dan zeggen ze dat je damage veroorzaakt hebt aan de jetski. Dan moet je 40k baht ofzo dokken. Er is iets over te vinden op internet, zoek ik je wel ff op zo.quote:
Blijf jij liever veilig thuis, dit gaat niet goedkomen vrees ikquote:
Dat zeggen ze van scooter verhuur ook. Niet alleen in Thailand, ook in vietnam, Cambodja en Indonesie. De politie doet ook lekker mee met hun bonnetjes voor zonder helm rijden.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:30 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Je gaat er op rijden en dan zeggen ze dat je damage veroorzaakt hebt aan de jetski. Dan moet je 40k baht ofzo dokken. Er is iets over te vinden op internet, zoek ik je wel ff op zo.
http://phuketwan.com/tour(...)p-150000-baht-13715/quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat zeggen ze van scooter verhuur ook. Niet alleen in Thailand, ook in vietnam, Cambodja en Indonesie. De politie doet ook lekker mee met hun bonnetjes voor zonder helm rijden.
Laag bedrag en daarna mag je de hele dag zonder helm blijven rijden. En de volgende dag heb je ze weer. Komt gewoon boven op de huurprijs voor veel mensen.
Hele punt is juist dat het heel hard geroepen wordt met name door de mensen die er al (verbitterd) lang wonen en dat de mensen die er rondreizen er nauwelijks geklaagd wordt of nare ervaringen zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:31 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Blijf jij liever veilig thuis, dit gaat niet goedkomen vrees ik
Er gaan echt HEEL veel mensen naar Thailand en ja de kans dat jij dat allemaal niet gezien hebt is inderdaad groot. Ik zeg alleen dat er een kans is dat je gescammed kan worden en dat die kans groter is als je niet weet dat die scams er zijn. Zoals die jewelry-tuktuk scam of idd die motorboat jetski scam. Jij hebt dat niet meegemaakt, je vriendjes en vriendinnetjes ook niet, dat wilt niet zeggen dat die scams er niet zijn want er zijn genoeg mensen die het wel meegemaakt hebben. Allemaal toeristen toevallig. Hoe zou dat toch komen denk je?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:34 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hele punt is juist dat het heel hard geroepen wordt met name door de mensen die er al (verbitterd) lang wonen en dat de mensen die er rondreizen er nauwelijks geklaagd wordt of nare ervaringen zijn.
En ik heb er toch een hoop gesproken en zelf rond gereisd.
A: dat klopt vaak wel, je gaat vooral de negatieve dingen zien, of je dood ergeren dat jij moet betalen voor iets dat voor locals gratis is, zoals sommige tempels bijvoorbeeld of natuurparken. Ik weiger dat pertinent en vermijd die plaatsen. Maar ken wel de alternatieven die meestal veel beter zijn waar bovendien geen toerist komt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:34 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hele punt is juist dat het heel hard geroepen wordt met name door de mensen die er al (verbitterd) lang wonen en dat de mensen die er rondreizen er nauwelijks geklaagd wordt of nare ervaringen zijn.
En ik heb er toch een hoop gesproken en zelf rond gereisd.
Ik weet dat ze bestaan. Ik weet ook dat het veel dezelfde types zijn die er in trappen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:36 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Er gaan echt HEEL veel mensen naar Thailand en ja de kans dat jij dat allemaal niet gezien hebt is inderdaad groot. Ik zeg alleen dat er een kans is dat je gescammed kan worden en dat die kans groter is als je niet weet dat die scams er zijn. Zoals die jewelry-tuktuk scam of idd die motorboat jetski scam. Jij hebt dat niet meegemaakt, je vriendjes en vriendinnetjes ook niet, dat wilt niet zeggen dat die scams er niet zijn want er zijn genoeg mensen die het wel meegemaakt hebben. Allemaal toeristen toevallig. Hoe zou dat toch komen denk je?
150k is geen kattepis.
Als je als toerist in de tuktuk stapt en ze rijden je naar een jewelry winkel waar je flink moet dokken (in de outskirts ergens) en je weet de weg niet (zoals een toerist) dan kun je er iets te laat achterkomen. Ik heb het bij deze niet over 3 euro meer betalen voor een omweg. Zoek eens op "Bangkok tuktuk gem scam" of "bangkok jewelry scam" en dan lees je wat het eigenlijk is.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik weet dat ze bestaan. Ik weet ook dat het veel dezelfde types zijn die er in trappen.
En het is ook heel goed dat ze worden besproken. Maar de posts van knor knor gingen in de basis veel verder en over andere zaken die niet van belang zijn voor travelers.
De scooter jetski scam kan inderdaad wat lastiger zijn. Al kan je ook daar nog een redelijke inschatting maken denk ik door te kijken met wie of wat je in zee gaat (hihi, jetski, in zee gaat).
Als je nu nog in Bangkok in een tuktuk stapt of het niet binnen 3 minuten weet dan ben je ook niet helemaal helder. En dat zijn relatief kleine scams want behalve wat tijd kost het je nauwelijks iets.
Punt was in elk geval met name dat heel veel punten van knorknor wat mij betreft niet van belang zijn in TRV. Scams hoe klein het risico ook is dat is zeker wel iets voor TRV
Ik werd door de discussie ook te veel afgeleid de ene richting op.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:43 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Als je als toerist in de tuktuk stapt en ze rijden je naar een jewelry winkel waar je flink moet dokken (in de outskirts ergens) en je weet de weg niet (zoals een toerist) dan kun je er iets te laat achterkomen. Ik heb het bij deze niet over 3 euro meer betalen voor een omweg. Zoek eens op "Bangkok tuktuk gem scam" of "bangkok jewelry scam" en dan lees je wat het eigenlijk is.
Als toerist ben je wat sneller vatbaar voor scams maar iedereen is gullible natuurlijk.
Waar in Chiang Mai woon jij dan? Meeten?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:47 schreef oink_oink het volgende:
Goed wie naar Chiang Mai en omgeving gaat kan mij wel pee emmen voor wat leuke tips, zodat jij bij aankomst toch iets meer te vertellen hebt dan je buurman die er ook is geweest en zijn reis en uitgaven door de tuktuk man heeft laten bepalen.
Of vaccinaties in het algemeenquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Volgens mij is dit het meest dankbare gespreksonderwerp voor reizigers, op de malariamedicijnen na dan
Doi Saket, of all places. Opmerkelijk dorp met goede vibraties en groeiende populariteit, heeft onder andere 4 'farang restaurants' en een prachtig meer, zie foto.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:48 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Waar in Chiang Mai woon jij dan? Meeten?
Ok ik woon meer in de binnenstad in een leuk appartement maar ga naar huis en ook jojo-en denk ikquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:25 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Doi Saket, of all places. Opmerkelijk dorp met goede vibraties en groeiende populariteit, heeft onder andere 4 'farang restaurants' en een prachtig meer, zie foto.
Nu in Nederland, ben eindelijk overgegaan op jojo'en wat veel beter bevalt. In December weer in CM.
[ afbeelding ]
Als je lang daar bent ga je Nederland meer waarderen, als je lang in Nederland bent ga je Thailand weer meer waarderen. Ben na 12 jaar eindelijk weer eens in Nederland en ik geniet er echt van (niet in het minst omdat ik nu op een prachtige locatie woon waar ik bijna iedere avond een strandwandeling maak). Jojo'en is de beste optie. Ik hoor niet bij de vele expats die Nederland haten.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:52 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Ok ik woon meer in de binnenstad in een leuk appartement maar ga naar huis en ook jojo-en denk ikLijkt me relaxter
Voor de trip gewoon. Een kennis van me raadde bergschoenen aan.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Vanwege de regen/water? Of voor je trip?
Hangt er heel erg vanaf wat je gaat doen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:36 schreef galbrecht het volgende:
[..]
Voor de trip gewoon. Een kennis van me raadde bergschoenen aan.
Oh die tosties zo lekkerquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:21 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De voorraad in de 7/11 winkels, zeker aan de boulevard in Bang Saen leek het inderdaad wel of je in een of ander onderontwikkeld gebied zat. De schappen waren hier erg leeg.
Het grootste probleem voor mij waren de door mij geliefde sandwiches, heerlijk de kaas ham of kaas worstje variant, maar ja, die waren dus de laatste dagen niet verkrijgbaar.
Gelukkig kon ik toch nog goed afsluiten doordat de 7/11 op Bangkok Airport bij de parkeergarage ze nog gewoon had.
Overigens, de tolwegen, in ieder geval vanaf de richting Chonburi waren nu gratis.
Yeh idd die tosties in 7/11quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:27 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Oh die tosties zo lekker![]()
Maar nu vaak op idd, zelfs Hua Hin had lege schappen gisteren, Bangkok bij de 1 wel, ander niet, hier bij skytrain station Nana en dan soi 8 nog druppel gewijs
We wilden net naar huis bellen maar overal zijn de telefoon kaarten op, dat is ook wat minder, maar lang leve snel internet
OOk nog steeds droge voetjes, maar overal liggen de zandzak muurtjes hier klaar in het centrum.
Morgen er weer voor op jacht hehe, kom er zat nog tegen, en anders thuis maar weer met knaks ofzo en cheddar kaasquote:Op maandag 24 oktober 2011 18:42 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Yeh idd die tosties in 7/11en dan flink curry eroverheen smijten bij die currytapjes
Die super lange worsten in stukjes gesneden in een plastic zak en dan zelf volladen met alles van de salad bar met mayo en mosterd. En een hotdog van de 7/11 is ook niet te versmaden als tussendoortje. Dat is thais eten op zijn best!quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:42 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Yeh idd die tosties in 7/11en dan flink curry eroverheen smijten bij die currytapjes
';(quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die super lange worsten in stukjes gesneden in een plastic zak en dan zelf volladen met alles van de salad bar met mayo en mosterd. En een hotdog van de 7/11 is ook niet te versmaden als tussendoortje. Dat is thais eten op zijn best!
Yeh precies. Zo rond 00:30 ofzo naar de 7/11 en dan met van die worsten en tosties naar buiten komenquote:Op maandag 24 oktober 2011 21:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die super lange worsten in stukjes gesneden in een plastic zak en dan zelf volladen met alles van de salad bar met mayo en mosterd. En een hotdog van de 7/11 is ook niet te versmaden als tussendoortje. Dat is thais eten op zijn best!
Culinaire pervertquote:Op maandag 24 oktober 2011 21:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor, maar Jollibee's is ook een 'acquired taste'. Ik vroeg af waarom de spaghettisaus zo zoet was daar, blijkt dat ze banana ketchup gebruiken, in plaats van tomaat.quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:50 schreef oink_oink het volgende:
[..]
Culinaire pervert
Ik ga over mijn nek van die roze meelzooi als ik het ruik al... Voor een hotdog ga je naar de Philippines (Onsticks, Jollibee) in Thailand weten ze echt niet wat een hotdog is !
OK, nu wil ik terug!quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
';(
op zijn best is
Met Lababoon zachtjes op de achtergrond als ik me niet vergis
Ik heb er wel eentje hier in de kast staanquote:Op maandag 24 oktober 2011 22:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
OK, nu wil ik terug!
All you can eat Thai BBQ...![]()
100 baht in Ao Nang, wat geen geld is daar.
Overigens schijnt drinkwater tot in Hua Hin en Kanchanaburi nauwelijks te krijgen te zijn.quote:Statement from Tesco Lotus
This is a very difficult time for the millions of Thais affected by the floods and our thoughts are with them. The vast majority of our stores are open as usual and customers can do their shopping. We have however had to close only a small number of stores in flood affected areas, with us working hard to get them re-opened as soon as possible. We have only looked to close stores where we have had concern for the safety of our staff and customers, which is our number one priority.
We are very much aware that our customers may not have been able to buy all the products they need from us. However we are working around the clock to get deliveries of essentials items to our stores, despite facing significant distribution challenges.
============
Issued on behalf of
Ek-Chai Distribution System Co., Ltd.
Operators of Tesco Lotus
10 km verderop Bansaree heeft een schoon en lief strandje met een restaurant.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:52 schreef Marvelous het volgende:
geen water meer bij de 7/11 in Jomtien.
Jomtien is niks voor mij... we gaan snel verder reizen naar plekken met iets minder dikke Duitser met 18 jarige vriendinnen
http://www.nu.nl/buitenla(...)nd-aangescherpt.htmlquote:Reisadvies Thailand aangescherpt
AMSTERDAM - Het ministerie van Buitenlandse Zaken scherpt het reisadvies naar Thailand aan. Wegens de zware overstromingen die het land teisteren ontraadt het ministerie alle niet-noodzakelijke reizen naar de getroffen gebieden.
Dat is woensdag te lezen op de website van Buitenlandse Zaken.
De tweede luchthaven van Bangkok, Don Muang, heeft woensdag uit voorzorg tegen de naderende watervloed de deuren gesloten.
Meer dan duizend mensen die hun toevlucht hadden gezocht op het vliegveld moeten hun heil elders zoeken nu het water bijna een van de terminals heeft bereikt.
Don Muang verzorgt voornamelijk binnenlandse vluchten. De grootste luchthaven van de Thaise hoofdstad, Suvarnabhumi, vanwaar ook vliegtuigen naar internationale bestemmingen vertrekken, wordt nog niet bedreigd en opereert vooralsnog volgens schema.
Tot dusverre zijn grote delen van de stad gevrijwaard van de overstromingen, maar gevreesd wordt dat de enorme waterstroom die richting Bangkok trekt vrijdag of zaterdag in combinatie met het maandelijkse springtij te veel vergt van de inderhaast in de stad opgeworpen dammen.
Dat zou betekenen dat lager gelegen delen van Bangkok anderhalve meter onder water komen te staan.
Hulpverlening
Op het vliegveld Don Muang bracht de regering het centrum onder dat zich bezighoudt met hulpverlening bij overstromingen. In een van de terminals werd bovendien een opvangcentrum ingericht voor duizenden mensen.
De sluiting van de luchthaven toont daarom eens te meer de ernst van de watersnood, die al aan 373 mensen het leven kostte, en het onvermogen van de regering om deze het hoofd te bieden.
De autoriteiten zijn inmiddels ook overgegaan tot de ontruiming van een gevangenis in Bangkok die door het water wordt bedreigd. Bijna achthonderd gedetineerden zijn elders ondergebracht.
Doe maar een plan B klaarhebben. Volgens sommige rapporten blijft het water mogelijk 4 weken staan. Vlak daarna wil je ook nog niet in de stad komen, denk ik zo.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:20 schreef Vasco09 het volgende:
Potverdikkie hee, wordt nu het centrum van BKK met water bedreigd.
Ik ga ''gelukkig'' 26 november pas richting BKK en verwacht dat het water zich dan wel terug heeft getrokken.
Maar de situatie daar word je niet vrolijk van.
Ik blijf slechts 3 dagen in BKK, vanaf BKK vlieg ik door naar Vietnam.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:05 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Doe maar een plan B klaarhebben. Volgens sommige rapporten blijft het water mogelijk 4 weken staan. Vlak daarna wil je ook nog niet in de stad komen, denk ik zo.
quote:Dear Passengers,
Due to the flooding crisis currently impacting vast areas of Thailand, Bangkok Airways is committed to minimizing inconvenience for all concerned. For passengers holding Bangkok Airways (PG) ticket (ticket number start with 829) traveling to/from any destination within Thailand operated by Bangkok Airways;
Rebooking from the original traveling date between 14 October and 15 November 2011 could be done under the same Passenger Name Record and same booking class. The new booking must be traveling on/before 15 December 2011. Upgrade to a higher booking class is permitted with charge of differential fare and without any fee.
Unused ticket and Non-Refundable ticket issued by PG, or booked through www.bangkokair.com or issued by agents can be fully refunded
Remark : In order to receive prompt assistance, contact should be made at the original point of sale and/or where the tickets were issued.
If tickets were purchased through a travel agency, please make contact with the facilitating agent.
If tickets were purchased directly through Bangkok Airways reservation center or online reservations (www.bangkokair.com), please contact 1771 (26 October 2011 07:30 - 20:00, 08:00 - 17:30 Weekdays, 08:00 - 17:30 Weekends) or reservation@bangkokair.com.
Pleased be advised that delay may be experienced when contacting Bangkok Airways for assistance with booking changes and/or refunds. We apologize in advance for any inconvenience caused and thank you for your patience and understanding.
For further updates, please visit www.bangkokair.com
Yours faithfully,
Bangkok Airways Co., Ltd.
Ik zou even met Egypt Air bellen over de flight status, en hier http://www.bangkokairportonline.com/node/183 kun je jezelf ook informeren en daarop je beslissing bepalen, en deze http://www.thailandtourismupdate.com/Home al kan deze data natuurlijk ieder moment veranderen, en 1 november is nog relatief ver weg dus nu nog niet te voorspellen hoe het gaat, ook voor wat betreft je eventuele retourvlucht.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:05 schreef kRiZzZiZ het volgende:
Ik heb een ticket voor dinsdag 1 november om richting BKK te vliegen samen met mijn vriendin. OP dit moment natuurlijk spannende tijden dus. Ze verwachten dit weekend de hoogste waterstanden maar het is maar afwachten of suvarnabhumi droog blijft. Heb me ticket gekocht via Egypt air en ga morgen proberen om te boeken. Heb de tickets echter via lage tarieven gekocht en verwacht er dus weinig van
In Thailand gaat de evolutie achteruit in plaats van vooruitquote:
Jij zit daar in de buurt begrijp ik? Ik kom morgenvroeg aan en was van plan tot zondag in BKK te blijven. Hoor nu veel verhalen over drinkwater schaarse, mogelijk sluiten vliegveld etc, enig idee wat de laatste verwachtingen zijn?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:00 schreef Gaoxing het volgende:
Ford heeft vanavond haar mensen verteld dat ze zich morgen in Pattaya mogen (/moeten) vervoegen. Verschillende Japanse bedrijven hebben twee dagen geleden familieleden van werknemers gerepatrieerd. Veel ambassadewerknemers vertrekken naar buiten BKK. In de supermarkten heb ik het nog nooit zo druk gezien, maar de schappen raken allengs leger (hoewel het niet zo lijkt, maar een schap waar gewoonlijk 40 verschillende produkten staan vullen met flesjes Maggi telt niet, vind ik). Het is een bizarre tijd.....
Zonder er te zitten denk ik dat ze je gaan wegsturen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:32 schreef r2dGeert het volgende:
[..]
Jij zit daar in de buurt begrijp ik? Ik kom morgenvroeg aan en was van plan tot zondag in BKK te blijven. Hoor nu veel verhalen over drinkwater schaarse, mogelijk sluiten vliegveld etc, enig idee wat de laatste verwachtingen zijn?
quote:Inwoners Bangkok geadviseerd te vertrekken
BANGKOK - Inwoners van de ondergelopen Thaise hoofdstad Bangkok hebben donderdag het dringende advies gekregen om de stad te verlaten gedurende het komende weekeinde.
Gouverneur Sukhumbhand Paribatra zei dat iedereen die dat kan, beter de stad moet verlaten.
Voor twee van de 50 districten heeft de gouverneur een evacuatieopdracht afgegeven.
Tienduizenden verlieten daarop de stad, op weg naar familie of vrienden in hoger gelegen plaatsen. De overstromingen zijn de ergste sinds 50 jaar in Thailand. In het hele land zijn al bijna 400 mensen omgekomen door het water.
Toenemen
Het hoogwater in Bangkok zal de komende dagen nog toenemen. Vanuit het binnenland komt een grote waterstroom, terwijl vanuit zee ook water binnenstroomt door het hoogtij. De rivier Chao Phraya bereikt dan een stand van 2,65 meter, terwijl de dijken slechts 2.50 meter hoog zijn.
De overheid had eerder besloten het oostelijk deel van de stad onder water te zetten, om het economische hart van de stad te sparen.
bron
GOED LINKJE HEB JE ONDERAAN STAANquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zonder er te zitten denk ik dat ze je gaan wegsturen.
[..]
Je hebt de rest van het topic al doorgelezen? Hoeveel duidelijker wil je het hebben?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:32 schreef r2dGeert het volgende:
[..]
Jij zit daar in de buurt begrijp ik? Ik kom morgenvroeg aan en was van plan tot zondag in BKK te blijven. Hoor nu veel verhalen over drinkwater schaarse, mogelijk sluiten vliegveld etc, enig idee wat de laatste verwachtingen zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |