abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:44:35 #151
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_103342876
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:38 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Een issued vliegticket kan NIET op een andere naam gezet worden.
Meen je niet, pleuris dan.

Daar baal ik wel van.
pi_103343039
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:44 schreef wolferl het volgende:

[..]

Meen je niet, pleuris dan.

Daar baal ik wel van.
Ik heb een ticket Amsterdam > Bangkok voor 3 December en moet ook maar afwachten. Heb geen annuleringsverzekering genomen.
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
pi_103349867
Op het Duitse journaal zeggen ze net dat Bangkok alsnog wel eens heel hard de lul kan gaan zijn de komende 24 uur.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_103350352
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:47 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Ik heb een ticket Amsterdam > Bangkok voor 3 December en moet ook maar afwachten. Heb geen annuleringsverzekering genomen.
Ik gok dat dat wel goed komt :)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 23:12:40 #155
6941 APK
Factual, I think.
pi_103351996
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:42 schreef SoraAoi het volgende:

Ik gok dat dat wel goed komt :)
Mag hopen van wel :+

Sterkte overigens, Gaoxing :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_103354765
Ik vrees dat als downtown Bangkok grotendeels onder water komt te staan (en het is niet de vraag óf maar wanneer) de aandacht volledig daar naartoe zal gaan, en dat dat wel eens ten koste zou kunnen gaan van de honderdduizenden die momenteel in de noordelijke megawijken, binnenkort zonder eten en drinken zitten opgesloten in appartementsgebouwen omringt door een eindeloze watervlakte. Hoe wil een toch al volslagen incapabele overheid in godsnaam 16 miljoen mensen gaan evacueren :{
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:18:13 #157
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103354898
Bij een kennis van me (buitenwijk van Bangkok) staat het al vol met water. M'n vriendin woont bij Mo Chit in de buurt. Dat is binnenkort aan de beurt vrees ik :').

Watermanagement iemand? Maar goed. Er is in dat land toch niks voor elkaar te krijgen met die corruptie. Dit gaat een regelmatige gebeurtenis worden.

[ Bericht 24% gewijzigd door SpecialK op 21-10-2011 00:23:42 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:23:51 #158
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103355130
Eén ding valt op aan dit artikel (dat oink_oink eerder postte):

http://www.bangkokpost.co(...)ices-eastern-bangkok

Waarom hebben ze het niet over het vliegveld? Het woord 'airport' wordt niet één keer genoemd. Het vliegveld staat niet eens aangegeven op de tekening. Dit terwijl het echt direct ten zuiden van het oranje gebied ligt (onder 'Khlong Prawet Burirom').

Zelfs al overstroomt het vliegveld niet, dat geeft je het toch wel aan als referentie op een tekening waarop een enorme hoeveelheid water staat ingetekend? Zeker om te laten zien dat je het water er omheen wilt leiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 21-10-2011 00:29:19 ]
pi_103355131
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:18 schreef SpecialK het volgende:
Bij een kennis van me (buitenwijk van Bangkok) staat het al vol met water. M'n vriendin woont bij Mo Chit in de buurt. Dat is binnenkort aan de beurt vrees ik :')
En ze blijft doodleuk thuis zitten afwachten ?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:26:59 #160
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103355262
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:23 schreef oink_oink het volgende:

[..]

En ze blijft doodleuk thuis zitten afwachten ?
Ze (m'n vriendin en haar ouders) hebben water ingekocht en ze wonen niet op de onderste verdieping.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:27:17 #161
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103355276
Maar nog wel een 'positief' artikeltje over het vliegveld:

quote:
Prison inmates to sandbag airport
Published: 20/10/2011 at 05:16 PM
Online news:

About 300 prison inmates will be sent to help soldiers build up the sandbag embankments around Suvarnabhumi airport tomorrow, the Correction Department deputy chief said on Thursday.

Thanis Sriyaphan said he will take 300 well behaved inmates from prisons in Bangkok and surrounding provinces to help put up sandbags around Suvarnabhumi airport in Samut Prakan province on Friday.

Earlier, the department sent 500 prisoners to help troops and officials build flood dyes in areas at risk of flooding.

The department deputy chief said none of the inmates selected to do work outside jails ever escaped and each had only a few months left to serve in jail.

All prisons in flood-hit Pathum Thani province were still dry as the floodwater flowed to Khlong 8 canal. As part of precautions, inmate evacuation plans were in place if needed, he said.

Inmates at Khlong Prem Central Prison, Bangkok Special Prison and Central Women Correctional Institute, which are located near Bangkok's Khlong Prem Prachakorn, may have to be moved to the second floor of the prison buildings if the flood enters the area.

Bang Kwang Prison and Nonthaburi Provincial Prison near Nonthaburi pier had adequate flood prevention measures and inmate evacuations would not be necessary, said Mr Thanis.
bron:
http://www.bangkokpost.co(...)suvarnabhumi-airport
pi_103355876
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:23 schreef Lemans24 het volgende:
Eén ding valt op aan dit artikel (dat oink_oink eerder postte):

http://www.bangkokpost.co(...)ices-eastern-bangkok

Waarom hebben ze het niet over het vliegveld? Het woord 'airport' wordt niet één keer genoemd. Het vliegveld staat niet eens aangegeven op de tekening. Dit terwijl het echt direct ten zuiden van het oranje gebied ligt (onder 'Khlong Prawet Burirom').

Zelfs al overstroomt het vliegveld niet, dat geeft je het toch wel aan als referentie op een tekening waarop een enorme hoeveelheid water staat ingetekend? Zeker om te laten zien dat je het water er omheen wilt leiden.

[ afbeelding ]
Klopt. Deze net gemaakt met behulp van een transparante layover van satelliet map. De rode lijnen is de exacte lokatie van het vliegveld en de witte lijnen zijn de toevoerwegen. Geen wonder dat ze daar met zandzakjes in de weer zijn ! Dus of het vliegveld of de binnenstad krijgen de volle laag, en die massa water laat zich waarschijnlijk niet door Thaise stijl zandzak dijkjes tegenhouden.

[klik voor vergroting]
pi_103359954
Jongens, doe eens normaal!! As. maandag vertrek ik naar Bangkok!! Wil wel van mijn 4 weekse vakantie kunnen genieten!
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_103360226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 04:55 schreef Marvelous het volgende:
Jongens, doe eens normaal!! As. maandag vertrek ik naar Bangkok!! Wil wel van mijn 4 weekse vakantie kunnen genieten!
Ik denk dat al die Thai die daar wonen het ook niet erg vinden als ze het enigzins droog etc. houden hoor....
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 07:18:49 #165
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103360591
Suvarnabhumi zullen ze wel droog houden. Daar ben ik niet zo benauwd voor. Maar andere problemen daar zijn dat het brandstof depot voor het vliegveld buitendijks ligt en dat steeds meer (balie) employees niet meer naar hun werk kunnen komen. Dus wordt het ook daar waarschijnlijk een zooitje.

Hopelijk houden ze het daar nog even vol tot maandag 02:40 AM ......................

Overigens spuien ze zo te zien op dit moment nog geen water door de Khlong Saen Saep en staat het water er ook niet hoger dan gisteren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_103362113
Gaoxing, gaat alles nog goed daar? Laatste berichten zijn niet hoopgevend nu er een nieuwe bak water verwacht wordt vanuit het noorden ri Bangkok.
pi_103363441
Kan iemand me vertellen waarom de ThB nog steeds hoog staat terwijl de lokale economie vrijwel op z'n reet ligt ?

pi_103363986
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:32 schreef oink_oink het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom de ThB nog steeds hoog staat terwijl de lokale economie vrijwel op z'n reet ligt ?

[ afbeelding ]
Hangt die niet aan de Chinese munt vast?
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:02:05 #169
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103364391
Nee aan de dollar.

quote:
Gaoxing, gaat alles nog goed daar? Laatste berichten zijn niet hoopgevend nu er een nieuwe bak water verwacht wordt vanuit het noorden ri Bangkok.
Tnx for asking :) Ik heb vanmorgen hier en daar wat informatie gemist, want die &^%^% studieopdracht moest af. De berichten die ik heb gezien zijn hetzelfde: dreigend. Ik heb echter nog niet gezien op welke feiten ze gebaseerd zijn, en voor ik daarnaar ga zoeken neem ik eerst de kinderen en een fles wijn mee naar het zwembad :+

Overigens wel gevonden dat Yingluck een disaster warning voor Bangkok heeft uitgevaardigd. Ze weigert blijkbaar de noodsituatie af te kondigen omdat dat het toerisme zou kunnen schaden. Ik neem aan dat ze ook niet graag zoveel macht aan het leger wil geven. Nu blijft het nog beperkt.
pi_103364938

Dit bericht is bestemd voor geregistreerde Nederlanders in Thailand

Wateroverlast Thailand

Zware regenval in september en oktober veroorzaakt grote overlast in noord, noord oost en centraal Thailand.

Wij gaan ervan uit dat de situatie in de komende drie weken niet wezenlijk zal veranderen en omdat de watermassa zich langzaam stroomafwaarts begeeft, concentreert de overlast zich de komende periode van Ayutthaya tot en met Bangkok.

De ernst en omvang is afhankelijk van verdere regenval en de mate waarin men erin slaagt het overtollige water al dan niet via de reguliere afwateringssystemen af te laten voeren. Dit weekend en het weekend erna (28/30 oktober) zal ook een deel door de stad Bangkok afgevoerd worden hetgeen kan leiden tot extra overlast, ook in de binnenstad.

Het weekend van 28/30 oktober is bovendien sprake van springtij waardoor het water opgestuwd wordt vanuit zee en er dus minder kan worden afgevoerd.

Het vliegveld Suvarnabhumi is vooralsnog normaal bereikbaar en ook de toegangswegen vanaf het vliegveld naar de stad.

Wij raden u echter aan de situatie ook daar nauwlettend te bljiven volgen.

Telefoonnummer van het Suvarnabhumi call center is: 02-132 1888. Suvarnabhumi Airport: 02-535-1111.
De zwaarst getroffen gebieden staan aangegeven op de volgende website: http://www.thaiflood.com/en/
Waterstanden in bepaalde gebieden staan aangegeven op: http://dds.bangkok.go.th/scada/

In Thailand kan men de telefonische informatielijn van de Thai Tourist Authority bereiken op het nummer 1672 om de laatste stand van zaken te vernemen.

De traditionele toeristische trekpleisters zijn momenteel bereikbaar en open voor publiek, uitgezonder het gebied rond Ayuthhaya.

www.thailandtourismupdate.com

Voor specifieke informatie over de overstromingen kunt u terecht op de volgende websites:
www.thaiflood.com
http://www.google.org/crisismap?crisis=thailand_floods_en
http://www.tmd.go.th/en/
www.disaster.go.th
www.mfa.go.th/web/3082.php

en wij raden u aan het reisadvies voor Thailand te lezen:
http://www.minbuza.nl/rei(...)ezen/t/thailand.html

Nuttige telefoonnummers:
Flood Information Line : 02 - 35 65 51
Flood response centre: 02- 248 85115 http://www.minbuza.nl/rei(...)ezen/t/thailand.html
Bangkok Metropolitan Administration (BMA) Flood Line: 1555
Tourist Police: 1155
Disaster Prevention and Mitigation Department Hotline: 1784
Royal Irrigation Department Hotline (water situation update): 1460
Emergency Medical Institute Hotline: 1669
BMA’s Flood Response Centre: 02-248-5115
Highway Hotline: 1586
Highway Police: 1193
Traffic Control Center: 1197
State Railway of Thailand Hotline: 1690
Transport Co Hotline (inter-provincial bus service): 1490
Engelstalige informatie via Twitter: #ThaiFloodEng.

Met de aanhoudende overstromingen suggereren we dat Nederlanders die woonachtig zijn in Thailand en in de kwetsbare gebieden verblijven, een paar minuten de tijd te nemen om na te gaan of men voldoende voorbereid is.

Op onze website staat een handige check list: http://thailand.nlambassade.org/Nieuws/WATEROVERLAST_IN_THAILAND

[ Bericht 1% gewijzigd door oink_oink op 21-10-2011 11:26:05 ]
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:12:06 #171
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103367124
Na vandaag wat locals in Lat Phrao gesproken te hebben en gezien het tempo waarmee de muurtjes van gipsblokken die voor praktisch iedere winkel in Ramkhamhaeng Rd nu gemetseld worden denk ik dat het ook in Bankapi morgen (zaterdag) los gaat en dat de sluizen van de Khlong Saen Saep open gezet gaan worden. Dat zullen ze niet midden in de nacht doen, want dan kunnen er wel eens veel verdrinkingen plaats gaan vinden. Maar ik begrijp nog steeds niet hoe ze dat in Sukhumvit en Pratunam denken op te vangen daar waar die kades van de khlong ook erg laag zijn.

Ik neem maar het zekere voor het onzekere en vertrek zo dadelijk maar naar Bang Saen of Naklua om zondagnacht met droge voeten weer van Suvarnabhumi naar Dubai te vliegen.

En wat betreft die FLIPFLOPS hebben jullie natuurlijk helemaal gelijk. Was ook een beetje figuurlijk bedoeld, maar dan komen die bijna nooit gedragen Teva's (hopelijk niet) van pas
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_103367610
Volgende week zaterdag begin ik aan een backpackvakantie van een half jaar door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Ik kom aan in Bangkok, wat ik nu lees over de overstromingen is niet erg fraai zeg. Helemaal erg voor de bewoners die niet zo één, twee, drie alles achter kunnen laten.

Wat is verstandig om te doen? Eerst een paar dagen in Bangkok blijven of toch maar direct door naar het zuiden? En dan per trein of binnenlandse vlucht?
Standin' around, looking cool and shit, I want y'all motherfuckers to jump the fuck up!
pi_103367748
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:26 schreef galbrecht het volgende:
Volgende week zaterdag begin ik aan een backpackvakantie van een half jaar door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Ik kom aan in Bangkok, wat ik nu lees over de overstromingen is niet erg fraai zeg. Helemaal erg voor de bewoners die niet zo één, twee, drie alles achter kunnen laten.

Wat is verstandig om te doen? Eerst een paar dagen in Bangkok blijven of toch maar direct door naar het zuiden? En dan per trein of binnenlandse vlucht?
Wat is je route dan?
Trouwens wel erg lang de tijd voor die 4 landen. Of ga je nog meer doen?
pi_103368124
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:26 schreef galbrecht het volgende:

Als je voor de cultuur en leuke mensen gaat kun je Thailand beter over slaan en direct doorvliegen naar Luangprabang, Laos. De enige cultuur in Thailand zijn de bergvolkeren in het noorden wat eigenlijk geen Thaien zijn, tenzij je eten, Walt Disney tempels, olifanten martelen, domme TV soaps kijken, buitenlanders oplichten en dure auto's en smartphones op afbetaling kopen ook als cultuur ziet. Laotianen zijn lief, open en bijzonder gastvrij, Burma is ook een te gek land waar veel lokale cultuur is, ben in beide heel vaak geweest. Thailand daar ben ik persoonlijk helemaal klaar mee dat vage volk met hun plastic glimlach, maar voor een toerist zal het wel OK zijn, in de oostelijke regio (Isan) zijn de mensen wel vriendelijk. Cambodianen zijn ook heel plezierig in de omgang en het land is nog redelijk zoals het vroeger was en je waant je er echt in een andere wereld.
pi_103368268
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:42 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Als je voor de cultuur en leuke mensen gaat kun je Thailand beter over slaan en direct doorvliegen naar Luangprabang, Laos. De enige cultuur in Thailand zijn de bergvolkeren in het noorden wat eigenlijk geen Thaien zijn, tenzij je eten, Walt Disney tempels, olifanten martelen, domme TV soaps kijken, buitenlanders oplichten en dure auto's en smartphones op afbetaling kopen ook als cultuur ziet. Laotianen zijn lief en bijzonder gastvrij, Burma is ook een te gek land, ben in beide heel vaak geweest. Thailand daar ben ik persoonlijk helemaal klaar mee dat vage volk met hun plastic glimlach, maar voor een toerist zal het wel OK zijn, in de oostelijke regio (Isan) zijn de mensen wel vriendelijke. Cambodianen zijn ook heel plezierig in de omgang en het land is nog redelijk zoals het vroeger was en je waant je er echt in een andere wereld.
Ja, Vang Vieng is geen kermis en Siem Reap is ook erg authentiek :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')