abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:18:13 #157
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103354898
Bij een kennis van me (buitenwijk van Bangkok) staat het al vol met water. M'n vriendin woont bij Mo Chit in de buurt. Dat is binnenkort aan de beurt vrees ik :').

Watermanagement iemand? Maar goed. Er is in dat land toch niks voor elkaar te krijgen met die corruptie. Dit gaat een regelmatige gebeurtenis worden.

[ Bericht 24% gewijzigd door SpecialK op 21-10-2011 00:23:42 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:23:51 #158
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103355130
Eén ding valt op aan dit artikel (dat oink_oink eerder postte):

http://www.bangkokpost.co(...)ices-eastern-bangkok

Waarom hebben ze het niet over het vliegveld? Het woord 'airport' wordt niet één keer genoemd. Het vliegveld staat niet eens aangegeven op de tekening. Dit terwijl het echt direct ten zuiden van het oranje gebied ligt (onder 'Khlong Prawet Burirom').

Zelfs al overstroomt het vliegveld niet, dat geeft je het toch wel aan als referentie op een tekening waarop een enorme hoeveelheid water staat ingetekend? Zeker om te laten zien dat je het water er omheen wilt leiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 21-10-2011 00:29:19 ]
pi_103355131
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:18 schreef SpecialK het volgende:
Bij een kennis van me (buitenwijk van Bangkok) staat het al vol met water. M'n vriendin woont bij Mo Chit in de buurt. Dat is binnenkort aan de beurt vrees ik :')
En ze blijft doodleuk thuis zitten afwachten ?
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:26:59 #160
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103355262
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:23 schreef oink_oink het volgende:

[..]

En ze blijft doodleuk thuis zitten afwachten ?
Ze (m'n vriendin en haar ouders) hebben water ingekocht en ze wonen niet op de onderste verdieping.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:27:17 #161
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103355276
Maar nog wel een 'positief' artikeltje over het vliegveld:

quote:
Prison inmates to sandbag airport
Published: 20/10/2011 at 05:16 PM
Online news:

About 300 prison inmates will be sent to help soldiers build up the sandbag embankments around Suvarnabhumi airport tomorrow, the Correction Department deputy chief said on Thursday.

Thanis Sriyaphan said he will take 300 well behaved inmates from prisons in Bangkok and surrounding provinces to help put up sandbags around Suvarnabhumi airport in Samut Prakan province on Friday.

Earlier, the department sent 500 prisoners to help troops and officials build flood dyes in areas at risk of flooding.

The department deputy chief said none of the inmates selected to do work outside jails ever escaped and each had only a few months left to serve in jail.

All prisons in flood-hit Pathum Thani province were still dry as the floodwater flowed to Khlong 8 canal. As part of precautions, inmate evacuation plans were in place if needed, he said.

Inmates at Khlong Prem Central Prison, Bangkok Special Prison and Central Women Correctional Institute, which are located near Bangkok's Khlong Prem Prachakorn, may have to be moved to the second floor of the prison buildings if the flood enters the area.

Bang Kwang Prison and Nonthaburi Provincial Prison near Nonthaburi pier had adequate flood prevention measures and inmate evacuations would not be necessary, said Mr Thanis.
bron:
http://www.bangkokpost.co(...)suvarnabhumi-airport
pi_103355876
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:23 schreef Lemans24 het volgende:
Eén ding valt op aan dit artikel (dat oink_oink eerder postte):

http://www.bangkokpost.co(...)ices-eastern-bangkok

Waarom hebben ze het niet over het vliegveld? Het woord 'airport' wordt niet één keer genoemd. Het vliegveld staat niet eens aangegeven op de tekening. Dit terwijl het echt direct ten zuiden van het oranje gebied ligt (onder 'Khlong Prawet Burirom').

Zelfs al overstroomt het vliegveld niet, dat geeft je het toch wel aan als referentie op een tekening waarop een enorme hoeveelheid water staat ingetekend? Zeker om te laten zien dat je het water er omheen wilt leiden.

[ afbeelding ]
Klopt. Deze net gemaakt met behulp van een transparante layover van satelliet map. De rode lijnen is de exacte lokatie van het vliegveld en de witte lijnen zijn de toevoerwegen. Geen wonder dat ze daar met zandzakjes in de weer zijn ! Dus of het vliegveld of de binnenstad krijgen de volle laag, en die massa water laat zich waarschijnlijk niet door Thaise stijl zandzak dijkjes tegenhouden.

[klik voor vergroting]
pi_103359954
Jongens, doe eens normaal!! As. maandag vertrek ik naar Bangkok!! Wil wel van mijn 4 weekse vakantie kunnen genieten!
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_103360226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 04:55 schreef Marvelous het volgende:
Jongens, doe eens normaal!! As. maandag vertrek ik naar Bangkok!! Wil wel van mijn 4 weekse vakantie kunnen genieten!
Ik denk dat al die Thai die daar wonen het ook niet erg vinden als ze het enigzins droog etc. houden hoor....
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 07:18:49 #165
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103360591
Suvarnabhumi zullen ze wel droog houden. Daar ben ik niet zo benauwd voor. Maar andere problemen daar zijn dat het brandstof depot voor het vliegveld buitendijks ligt en dat steeds meer (balie) employees niet meer naar hun werk kunnen komen. Dus wordt het ook daar waarschijnlijk een zooitje.

Hopelijk houden ze het daar nog even vol tot maandag 02:40 AM ......................

Overigens spuien ze zo te zien op dit moment nog geen water door de Khlong Saen Saep en staat het water er ook niet hoger dan gisteren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_103362113
Gaoxing, gaat alles nog goed daar? Laatste berichten zijn niet hoopgevend nu er een nieuwe bak water verwacht wordt vanuit het noorden ri Bangkok.
pi_103363441
Kan iemand me vertellen waarom de ThB nog steeds hoog staat terwijl de lokale economie vrijwel op z'n reet ligt ?

pi_103363986
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:32 schreef oink_oink het volgende:
Kan iemand me vertellen waarom de ThB nog steeds hoog staat terwijl de lokale economie vrijwel op z'n reet ligt ?

[ afbeelding ]
Hangt die niet aan de Chinese munt vast?
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:02:05 #169
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103364391
Nee aan de dollar.

quote:
Gaoxing, gaat alles nog goed daar? Laatste berichten zijn niet hoopgevend nu er een nieuwe bak water verwacht wordt vanuit het noorden ri Bangkok.
Tnx for asking :) Ik heb vanmorgen hier en daar wat informatie gemist, want die &^%^% studieopdracht moest af. De berichten die ik heb gezien zijn hetzelfde: dreigend. Ik heb echter nog niet gezien op welke feiten ze gebaseerd zijn, en voor ik daarnaar ga zoeken neem ik eerst de kinderen en een fles wijn mee naar het zwembad :+

Overigens wel gevonden dat Yingluck een disaster warning voor Bangkok heeft uitgevaardigd. Ze weigert blijkbaar de noodsituatie af te kondigen omdat dat het toerisme zou kunnen schaden. Ik neem aan dat ze ook niet graag zoveel macht aan het leger wil geven. Nu blijft het nog beperkt.
pi_103364938

Dit bericht is bestemd voor geregistreerde Nederlanders in Thailand

Wateroverlast Thailand

Zware regenval in september en oktober veroorzaakt grote overlast in noord, noord oost en centraal Thailand.

Wij gaan ervan uit dat de situatie in de komende drie weken niet wezenlijk zal veranderen en omdat de watermassa zich langzaam stroomafwaarts begeeft, concentreert de overlast zich de komende periode van Ayutthaya tot en met Bangkok.

De ernst en omvang is afhankelijk van verdere regenval en de mate waarin men erin slaagt het overtollige water al dan niet via de reguliere afwateringssystemen af te laten voeren. Dit weekend en het weekend erna (28/30 oktober) zal ook een deel door de stad Bangkok afgevoerd worden hetgeen kan leiden tot extra overlast, ook in de binnenstad.

Het weekend van 28/30 oktober is bovendien sprake van springtij waardoor het water opgestuwd wordt vanuit zee en er dus minder kan worden afgevoerd.

Het vliegveld Suvarnabhumi is vooralsnog normaal bereikbaar en ook de toegangswegen vanaf het vliegveld naar de stad.

Wij raden u echter aan de situatie ook daar nauwlettend te bljiven volgen.

Telefoonnummer van het Suvarnabhumi call center is: 02-132 1888. Suvarnabhumi Airport: 02-535-1111.
De zwaarst getroffen gebieden staan aangegeven op de volgende website: http://www.thaiflood.com/en/
Waterstanden in bepaalde gebieden staan aangegeven op: http://dds.bangkok.go.th/scada/

In Thailand kan men de telefonische informatielijn van de Thai Tourist Authority bereiken op het nummer 1672 om de laatste stand van zaken te vernemen.

De traditionele toeristische trekpleisters zijn momenteel bereikbaar en open voor publiek, uitgezonder het gebied rond Ayuthhaya.

www.thailandtourismupdate.com

Voor specifieke informatie over de overstromingen kunt u terecht op de volgende websites:
www.thaiflood.com
http://www.google.org/crisismap?crisis=thailand_floods_en
http://www.tmd.go.th/en/
www.disaster.go.th
www.mfa.go.th/web/3082.php

en wij raden u aan het reisadvies voor Thailand te lezen:
http://www.minbuza.nl/rei(...)ezen/t/thailand.html

Nuttige telefoonnummers:
Flood Information Line : 02 - 35 65 51
Flood response centre: 02- 248 85115 http://www.minbuza.nl/rei(...)ezen/t/thailand.html
Bangkok Metropolitan Administration (BMA) Flood Line: 1555
Tourist Police: 1155
Disaster Prevention and Mitigation Department Hotline: 1784
Royal Irrigation Department Hotline (water situation update): 1460
Emergency Medical Institute Hotline: 1669
BMA’s Flood Response Centre: 02-248-5115
Highway Hotline: 1586
Highway Police: 1193
Traffic Control Center: 1197
State Railway of Thailand Hotline: 1690
Transport Co Hotline (inter-provincial bus service): 1490
Engelstalige informatie via Twitter: #ThaiFloodEng.

Met de aanhoudende overstromingen suggereren we dat Nederlanders die woonachtig zijn in Thailand en in de kwetsbare gebieden verblijven, een paar minuten de tijd te nemen om na te gaan of men voldoende voorbereid is.

Op onze website staat een handige check list: http://thailand.nlambassade.org/Nieuws/WATEROVERLAST_IN_THAILAND

[ Bericht 1% gewijzigd door oink_oink op 21-10-2011 11:26:05 ]
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:12:06 #171
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103367124
Na vandaag wat locals in Lat Phrao gesproken te hebben en gezien het tempo waarmee de muurtjes van gipsblokken die voor praktisch iedere winkel in Ramkhamhaeng Rd nu gemetseld worden denk ik dat het ook in Bankapi morgen (zaterdag) los gaat en dat de sluizen van de Khlong Saen Saep open gezet gaan worden. Dat zullen ze niet midden in de nacht doen, want dan kunnen er wel eens veel verdrinkingen plaats gaan vinden. Maar ik begrijp nog steeds niet hoe ze dat in Sukhumvit en Pratunam denken op te vangen daar waar die kades van de khlong ook erg laag zijn.

Ik neem maar het zekere voor het onzekere en vertrek zo dadelijk maar naar Bang Saen of Naklua om zondagnacht met droge voeten weer van Suvarnabhumi naar Dubai te vliegen.

En wat betreft die FLIPFLOPS hebben jullie natuurlijk helemaal gelijk. Was ook een beetje figuurlijk bedoeld, maar dan komen die bijna nooit gedragen Teva's (hopelijk niet) van pas
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_103367610
Volgende week zaterdag begin ik aan een backpackvakantie van een half jaar door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Ik kom aan in Bangkok, wat ik nu lees over de overstromingen is niet erg fraai zeg. Helemaal erg voor de bewoners die niet zo één, twee, drie alles achter kunnen laten.

Wat is verstandig om te doen? Eerst een paar dagen in Bangkok blijven of toch maar direct door naar het zuiden? En dan per trein of binnenlandse vlucht?
Standin' around, looking cool and shit, I want y'all motherfuckers to jump the fuck up!
pi_103367748
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:26 schreef galbrecht het volgende:
Volgende week zaterdag begin ik aan een backpackvakantie van een half jaar door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Ik kom aan in Bangkok, wat ik nu lees over de overstromingen is niet erg fraai zeg. Helemaal erg voor de bewoners die niet zo één, twee, drie alles achter kunnen laten.

Wat is verstandig om te doen? Eerst een paar dagen in Bangkok blijven of toch maar direct door naar het zuiden? En dan per trein of binnenlandse vlucht?
Wat is je route dan?
Trouwens wel erg lang de tijd voor die 4 landen. Of ga je nog meer doen?
pi_103368124
quote:

Als je voor de cultuur en leuke mensen gaat kun je Thailand beter over slaan en direct doorvliegen naar Luangprabang, Laos. De enige cultuur in Thailand zijn de bergvolkeren in het noorden wat eigenlijk geen Thaien zijn, tenzij je eten, Walt Disney tempels, olifanten martelen, domme TV soaps kijken, buitenlanders oplichten en dure auto's en smartphones op afbetaling kopen ook als cultuur ziet. Laotianen zijn lief, open en bijzonder gastvrij, Burma is ook een te gek land waar veel lokale cultuur is, ben in beide heel vaak geweest. Thailand daar ben ik persoonlijk helemaal klaar mee dat vage volk met hun plastic glimlach, maar voor een toerist zal het wel OK zijn, in de oostelijke regio (Isan) zijn de mensen wel vriendelijk. Cambodianen zijn ook heel plezierig in de omgang en het land is nog redelijk zoals het vroeger was en je waant je er echt in een andere wereld.
pi_103368268
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:42 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Als je voor de cultuur en leuke mensen gaat kun je Thailand beter over slaan en direct doorvliegen naar Luangprabang, Laos. De enige cultuur in Thailand zijn de bergvolkeren in het noorden wat eigenlijk geen Thaien zijn, tenzij je eten, Walt Disney tempels, olifanten martelen, domme TV soaps kijken, buitenlanders oplichten en dure auto's en smartphones op afbetaling kopen ook als cultuur ziet. Laotianen zijn lief en bijzonder gastvrij, Burma is ook een te gek land, ben in beide heel vaak geweest. Thailand daar ben ik persoonlijk helemaal klaar mee dat vage volk met hun plastic glimlach, maar voor een toerist zal het wel OK zijn, in de oostelijke regio (Isan) zijn de mensen wel vriendelijke. Cambodianen zijn ook heel plezierig in de omgang en het land is nog redelijk zoals het vroeger was en je waant je er echt in een andere wereld.
Ja, Vang Vieng is geen kermis en Siem Reap is ook erg authentiek :D
pi_103368530
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:45 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ja, Vang Vieng is geen kermis en Siem Reap is ook erg authentiek :D
Nog nooit geweest, is dat niet een een verzamelplaats voor die lonely planet gasten ? Ken alleen Luangprabang (hallucinant mooi maar mij te boring) en Vientiane en omgeving daar zit ik vaak en heb daar m'n eigen cirkeltje. Hemelse restaurants daaro ik eet nergens ter wereld zo lekker als in Vientiane :9~ en goeie locatie voor originele merkkleding voor 2, 3 Euro, mijn hele kledingkast komt daar vandaan. Heb wel een paar tips voor als je daar heen wil, alleen via PM.
pi_103368602
Vientiane godverdomme wat een kut gat. Saaie plekken gezien en Vientiane.
Had mezelf bijna opgehangen. Toch maar de bus genomen.

En je zit in TRV en dus een verzamelplek voor o.a. backpackers.
pi_103368855
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:54 schreef Godtje het volgende:
Vientiane godverdomme wat een kut gat. Saaie plekken gezien en Vientiane.
Had mezelf bijna opgehangen. Toch maar de bus genomen.

En je zit in TRV en dus een verzamelplek voor o.a. backpackers.
Tsja het blijft persoonlijk natuurlijk, wat vond je niet leuk daar ?
Echt nadeel is de opkomst van uit Thailand geïmporteerde nieuwe auto's voor de middenklasse dat worden er echt teveel de laatste 2 jaar. Maar de splinternieuwe Mekong boulevard is erg plezierig 's avonds.
pi_103369232
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:59 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Tsja het blijft persoonlijk natuurlijk, wat vond je niet leuk daar ?
Echt nadeel is de opkomst van uit Thailand geïmporteerde nieuwe auto's voor de middenklasse dat worden er echt teveel de laatste 2 jaar. Maar de splinternieuwe Mekong boulevard is erg plezierig 's avonds.
Serieus?
Dat kale stuk boulevard vindt jij mooi? Het is zo lelijk en kaal dat er niet eens een foto van staat op google :')

vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:29:50 #180
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103372774
quote:
Het nieuws blijven volgen, zou ik zeggen. Op dit moment weten we niet wat er morgen gebeurt, laat staan volgende week. Blijft het vliegveld bereikbaar? Blijft er genoeg brandstof voor vliegtuigen? Wie 't weet mag 't zeggen.....

Zoals ik het nu zie zou ik niet plannen om lang in BKK te blijven.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:31:52 #181
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103372863
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:12 schreef buzz1291 het volgende:
Na vandaag wat locals in Lat Phrao gesproken te hebben en gezien het tempo waarmee de muurtjes van gipsblokken die voor praktisch iedere winkel in Ramkhamhaeng Rd nu gemetseld worden denk ik dat het ook in Bankapi morgen (zaterdag) los gaat en dat de sluizen van de Khlong Saen Saep open gezet gaan worden. Dat zullen ze niet midden in de nacht doen, want dan kunnen er wel eens veel verdrinkingen plaats gaan vinden. Maar ik begrijp nog steeds niet hoe ze dat in Sukhumvit en Pratunam denken op te vangen daar waar die kades van de khlong ook erg laag zijn.
Volledig mee eens. Morgenmiddag lijkt de concensus in de wandelgangen te zijn.

quote:
En wat betreft die FLIPFLOPS hebben jullie natuurlijk helemaal gelijk. Was ook een beetje figuurlijk bedoeld, maar dan komen die bijna nooit gedragen Teva's (hopelijk niet) van pas
:D
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:34:39 #182
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103372976
Drinkwater lijkt trouwens een serieus probleem te worden. Veel van de producenten van flessenwater staan onder water. De waterleiding rond de fabriek van hub was aangesloten op een andere waterzuiveringsinstallatie, en de kwaliteit die daaruit kwam was erbarmelijk. Wij hebben wat dat betreft voldoende backup plannen, maar veel mensen natuurlijk niet.
pi_103379662
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:32 schreef Godtje het volgende:

[..]

Wat is je route dan?
Trouwens wel erg lang de tijd voor die 4 landen. Of ga je nog meer doen?
Heb geen route, alleen de vlucht naar Bangkok en terug van Ho Chi Minh heb ik geboekt. Wat daartussen gebeurt hangt af van wat me dan leuk lijkt en wat anderen me aanraden. Heb van vrienden wel een en ander gehoord over dingen die ik zeker moet zien/meemaken. Maar de belangrijkste tip van hun was toch wel om er met alle opties open naartoe te gaan. Het is inderdaad best lang, maar ik heb liever tijd teveel dan tekort.

quote:

[..]

Als je voor de cultuur en leuke mensen gaat kun je Thailand beter over slaan en direct doorvliegen naar Luangprabang, Laos. De enige cultuur in Thailand zijn de bergvolkeren in het noorden wat eigenlijk geen Thaien zijn, tenzij je eten, Walt Disney tempels, olifanten martelen, domme TV soaps kijken, buitenlanders oplichten en dure auto's en smartphones op afbetaling kopen ook als cultuur ziet. Laotianen zijn lief, open en bijzonder gastvrij, Burma is ook een te gek land waar veel lokale cultuur is, ben in beide heel vaak geweest. Thailand daar ben ik persoonlijk helemaal klaar mee dat vage volk met hun plastic glimlach, maar voor een toerist zal het wel OK zijn, in de oostelijke regio (Isan) zijn de mensen wel vriendelijk. Cambodianen zijn ook heel plezierig in de omgang en het land is nog redelijk zoals het vroeger was en je waant je er echt in een andere wereld.
Daarom heb ik ook maar geen visum voor Thailand gehaald, 30 dagen lijkt me lang zat. De ontzettend toeristische delen hoef ik niet lang te zien. Burma werd mij door anderen ook al aangeraden, denk dat ik dat land er ook nog wel bij pak.

Verder wil ik graag leren golfsurfen, kitesurfen en misschien duiken (grapjes over Bangkok mogen achterwege blijven ;) ). Iemand nog tips waar dat het beste kan?
Standin' around, looking cool and shit, I want y'all motherfuckers to jump the fuck up!
pi_103384283
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:09 schreef galbrecht het volgende:

[..]

Heb geen route, alleen de vlucht naar Bangkok en terug van Ho Chi Minh heb ik geboekt. Wat daartussen gebeurt hangt af van wat me dan leuk lijkt en wat anderen me aanraden. Heb van vrienden wel een en ander gehoord over dingen die ik zeker moet zien/meemaken. Maar de belangrijkste tip van hun was toch wel om er met alle opties open naartoe te gaan. Het is inderdaad best lang, maar ik heb liever tijd teveel dan tekort.

[..]

Daarom heb ik ook maar geen visum voor Thailand gehaald, 30 dagen lijkt me lang zat. De ontzettend toeristische delen hoef ik niet lang te zien. Burma werd mij door anderen ook al aangeraden, denk dat ik dat land er ook nog wel bij pak.

Verder wil ik graag leren golfsurfen, kitesurfen en misschien duiken (grapjes over Bangkok mogen achterwege blijven ;) ). Iemand nog tips waar dat het beste kan?
Hier even vragen voor de actuele tips.
http://www.thaivisa.com/forum/topic/103155-kite-surfing/
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:41:25 #185
6941 APK
Factual, I think.
pi_103397869
quote:

Als je voor de cultuur en leuke mensen gaat kun je Thailand beter over slaan en direct doorvliegen naar Luangprabang, Laos. De enige cultuur in Thailand zijn de bergvolkeren in het noorden wat eigenlijk geen Thaien zijn, tenzij je eten, Walt Disney tempels, olifanten martelen, domme TV soaps kijken, buitenlanders oplichten en dure auto's en smartphones op afbetaling kopen ook als cultuur ziet.
Stel je niet zo aan met dat negatieve gedoe.
Okay, jij hebt misschien een paar negatieve ervaringen gehad in Thailand, maar dat kan bepaalde mensen ook in Benidorm gebeuren.

Er zijn genoeg leuke dingen te doen in Thailand. :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_103399424
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:41 schreef APK het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan met dat negatieve gedoe.
Okay, jij hebt misschien een paar negatieve ervaringen gehad in Thailand, maar dat kan bepaalde mensen ook in Benidorm gebeuren.

Er zijn genoeg leuke dingen te doen in Thailand. :Y
Of verdiep je eens in de heersende gevoelens onder buitenlanders die er wonen of gewoond hebben.

;)

[ Bericht 8% gewijzigd door oink_oink op 21-10-2011 23:11:40 ]
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:12:40 #187
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103399846
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:04 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Of verdiep je eens in de heersende gevoelens onder buitenlanders die er wonen.
Heb er dit jaar 3x 2 weken = 6 weken gezeten, gezocht naar appartementen e.d. Ga er in januari 3 maanden heen. Tot nu toe kan ik mij persoonlijk niet in jouw commentaar vinden. Maar ik zal volgens jou wel niet genoeg gezien hebben.

De expats die ik gesproken heb die daar wonen waren ook overwegend positief. Zelfs dat stelletje australische journalisten die juist bezig waren met het onderzoeken van (jawel hoor) weer een corruptieschandaal oid.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:16:25 #188
6941 APK
Factual, I think.
pi_103400074
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:04 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Of verdiep je eens in de heersende gevoelens onder buitenlanders die er wonen of gewoond hebben.

;)
Ik woon er niet, maar ik heb er de afgelopen 10 jaar veel tijd doorgebracht.
Ga lekker ergens anders wonen of klagen in KAA als het je niet bevalt.
pi_103400093
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Heb er dit jaar 3x 2 weken = 6 weken gezeten, gezocht naar appartementen e.d. Ga er in januari 3 maanden heen. Tot nu toe kan ik mij persoonlijk niet in jouw commentaar vinden. Maar ik zal volgens jou wel niet genoeg gezien hebben.

De expats die ik gesproken heb die daar wonen waren ook overwegend positief. Zelfs dat stelletje australische journalisten die juist bezig waren met het onderzoeken van (jawel hoor) weer een corruptieschandaal oid.
6 weken ? :) In Thailand ontdek je na ongeveer 3 jaar wonen het tweede laagje verf.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:23:05 #190
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103400440
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:16 schreef oink_oink het volgende:

[..]

6 weken ? :) In Thailand ontdek je na ongeveer 3 jaar wonen het tweede laagje verf.
De mensen die ik sprak zaten er al (tientallen) jaren.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:26:29 #191
6941 APK
Factual, I think.
pi_103400632
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:16 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Hoera, jij bent de eerste om het hier te melden :+
pi_103401570
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De mensen die ik sprak zaten er al (tientallen) jaren.
De doorgaans nog tevreden expats zijn de uitgerangeerde ouwe lullen die genoeg hebben aan hun dagelijkse biertje en hun wijf, dan wel eeuwige hoerenlopers zijn en verder geen ambities in hun leven meer hebben. De meesten die serieus iets van de grond proberen te krijgen of iets nuttigs willen doen balen veelal als een stekker van de achterlijke haat jegens buitenlanders en de groeiende barrières waar ze tegenaan lopen en het gezeik met visaruns etc. wat steeds erger wordt.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:49:57 #193
6941 APK
Factual, I think.
pi_103401924
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:44 schreef oink_oink het volgende:

[..]

De doorgaans nog tevreden expats zijn de uitgerangeerde ouwe lullen die genoeg hebben aan hun dagelijkse biertje en hun wijf, dan wel eeuwige hoerenlopers zijn en verder geen ambities in hun leven meer hebben. De meesten die serieus iets van de grond proberen te krijgen of iets nuttigs willen doen balen veelal als een stekker van de achterlijke haat jegens buitenlanders en de groeiende barrières waar ze tegenaan lopen en het gezeik met visaruns etc. wat steeds erger wordt.
En jouw nieuws is :?
De meeste mensen die in dit topic posten zijn mensen die nog steeds lekker op vakantie gaan in Thailand.
Vakantie, you know? :)
pi_103402102
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:49 schreef APK het volgende:

[..]

En jouw nieuws is :?
De meeste mensen die in dit topic posten zijn mensen die nog steeds lekker op vakantie gaan in Thailand.
Vakantie, you know? :)
Had je verder nog wat te melden of niet ?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:57:20 #195
6941 APK
Factual, I think.
pi_103402276
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:53 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Had je verder nog wat te melden of niet ?
Ja.
Ik vlieg 14 december naar BKK en dan voor het eerst door naar Indonesië.
Jij nog wat te zeiken over een tweede of derde Thaise ex? :)
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:02:04 #196
6941 APK
Factual, I think.
pi_103402501
Twee jaar geleden overigens meteen van BKK naar Vietnam gegaan, maar na 10 dagen toch weer naar Koh Chang en daarna naar Koh Mak voor oud en nieuw :)

Was leuk :Y
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:06:10 #197
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_103402697
Koh Mak welk resort?
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:08:20 #198
6941 APK
Factual, I think.
pi_103402819
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 00:06 schreef SpecialK het volgende:
Koh Mak welk resort?
Monkey.
Gewoon simpele hutjes aan het strand, maar heerlijk rustig met oud en nieuw :Y
pi_103406871
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:09 schreef galbrecht het volgende:

Kitesurfen in Mui Ne Vietnam 1 van de beste spots ter wereld. Wel duur maar moet je echt doen. Heel tof.
Duiken moet je voor naar Thailand, koh tao of Maleisie omdat het daar mooier is.

Golfsurfen zit je verkeerd in die landen. Ik wilde dolgraag maar was geen/weinig aanbod. Doorvliegen naar indonesie.

Dat red je in 6 maanden ook prima om Indonesie en Maleisie er bij te doen.
pi_103406930
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 00:08 schreef APK het volgende:

[..]

Monkey.
Gewoon simpele hutjes aan het strand, maar heerlijk rustig met oud en nieuw :Y
Inderdaad :)
In resorts zit je tussen de Russen en andere tokkies.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 02:33:03 #201
6941 APK
Factual, I think.
pi_103407114
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 02:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Inderdaad :)
In resorts zit je tussen de Russen en andere tokkies.
Geen Russen gezien op Koh Mak hoor :o
En op Koh Chang ook weinig, maar misschien meer in de resorts...
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 02:56:13 #202
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103407439
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 02:16 schreef Godtje het volgende:

[..]

Kitesurfen in Mui Ne Vietnam 1 van de beste spots ter wereld. Wel duur maar moet je echt doen. Heel tof.
Duiken moet je voor naar Thailand, koh tao of Maleisie omdat het daar mooier is.

Koh Toa was afgelopen seizoen slecht, werd me verteld. Slecht zicht en vrijwel geen whalesharks, maar nog wel heel goedkoop natuurlijk.
Koh Lanta was dan weer erg goed (uit eigen ervaring) en Phi Phi was ook beter dan de jaren ervoor (ook gedoken). De local islands bij Ao Nang hadden een extreem goed zicht het afgelopen seizoen. En zowel bij Lanta als Ao Nang zijn whalesharks gezien dit jaar.
Similan had dan weer een relatief matig seizoen, heb ik van diverse mensen gehoord die er geweest zijn.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 04:53:57 #203
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103408069
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 23:44 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Meen ik toch vrij zeker te weten dat ik geen bier drink, geen wijf heb, noch een eeuwige hoerenloper ben.... Sterker nog, voor zover ik weet heb ik niet eens een piemel.

Oftewel je generalisaties zijn belachelijk. Het klinkt alsof je een paar gedesillusioneerde farang hebt gesproken tijdens hun klaaguurtje en dat voor waarheid hebt aangenomen. Er zijn in Thailand meer dan genoeg buitenlanders die wel succesvol door de Thaise maatschappij weten te manouvreren en opbouwen wat ze willen. Ja, het Thaise nationalisme is sterk, maar heus niet sterker dan in veel andere landen
(Zwitserland, anyone?). De maatschappij heeft z'n fouten, maar ik ben nog geen land tegengekomen dat dat niet heeft (en ik kan je met alle gemak een lijstje van redenen noemen waarom ik blij ben dat ik niet in NL woon). Je hebt er alleen wel aanpassingsvermogen, improvisatievermogen en hele goede omgangsvormen voor nodig. Je moet ontzettend gevoelig zijn voor cultuur en vooral nooit het idee hebben dat je het wel allemaal begrijpt. Thailand is het zesde land waar ik voor langere tijd woon, en zonder twijfel het ingewikkeldste. Dat maakt het frustrerend, maar ook interessant.

Maar goed, er is wel ergens een topic over Thailand in KAA, als je daar behoefte aan hebt :) Voor vakantiegangers biedt het land gewoon heel veel natuur, fatsoenlijk weer, lekker eten en over het algemeen uitstekende service.
  Moderator zaterdag 22 oktober 2011 @ 05:02:43 #204
155227 crew  Guppy
dus
pi_103408082
Alsof we in Nederland zo blij zijn met de 'buitenlanders' ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103408188
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 02:56 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Koh Toa was afgelopen seizoen slecht, werd me verteld. Slecht zicht en vrijwel geen whalesharks, maar nog wel heel goedkoop natuurlijk.
3 dagen geleden op Ko Tao mijn eerste Whaleshark gezien. Erg veel geluk gehad (2de die mijn DM zag in 2 jaar tijd dat hij daar was).

Nu in BKK, gelukkig is het nog droog op de straten en hopelijk blijft dat tot woensdag zo (dan vlieg ik weer naar ons kikkerlandje).
  Moderator zaterdag 22 oktober 2011 @ 06:48:01 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_103408196
Whalesharks O+ Ik ken ze alleen van beeld, maar wat zou ik graag een keer een echte zien
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103408704
22 oktober: Minister Plodprasop Surasawadee (Technologie) zegt dat de bewoners van Bangkok zich moeten voorbereiden op het volledig overstromen van Bangkok gedurende 1 maand, met waterstanden tussen 50 en 100 cm. Hij zegt dat elektriciteit en kraanwater beschikbaar zullen blijven.
pi_103411751
quote:
Bangkok nog zeker vier tot zes weken onder water

Thailand kampt nog minstens een maand met overstromingen. Het water in hoofdstad Bangkok, waar 12 miljoen mensen wonen, zal wellicht stijgen tot een meter, waarschuwde premier Yingluck Shinawatra. De overheid laat veel water uit het noorden gefaseerd door kanalen in hoofdstad Bangkok stromen. "Er komt veel water uit het noorden. We kunnen het niet tegenhouden, maar alleen vertragen", zei de premier.
Drie maanden van zware regenval hebben al minstens 356 levens gekost in het Aziatische land. Ongeveer 113.000 mensen hebben hun toevlucht gezocht in schuilplaatsen. De overheid heeft de distributie van levensmiddelen overgenomen om te zorgen dat ze voor iedereen beschikbaar zijn.

In Bangkok wonen 12 miljoen mensen. Veel bewoners hebben voedsel en flesjes water gehamsterd. Autobezitters hebben hun wagen geparkeerd langs hogere wegen. Tienduizenden militairen en politieagenten zijn opgeroepen om de orde te handhaven. (mvl)
bron
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')