abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84594808
Het gaat een reeks worden ik voel het aan me water. Vooral omdat alle lieve fokkertjes zo geweldig goed mij gaan helpen met tips, ideeën, suggesties, mee leven met de voorpret, etc etc

Het plan:
Me myself and i stappen ongeveer 4 Januari op een vliegtuig vanuit Amsterdam richting bangkok. Vrevolgens heb ik maximaal 120 dagen (lees: 4 maanden) om een leuk stukje van de wereld te zien.

Het doel:
Weinig plannen maar wel weten wat ik wil zien. Het belangrijkste is welke landen wil ik minimaal zien. Dat zijn Thailand, Cambodja, Vietnam en Laos. Orgineel? Vast niet maar ik wil het wel. :7 Voor de mensen die niet weten waar dit ligt:

Wat ga ik daar doen:
Relaxen, rustig aan doen, mensen ontmoeten en met name genieten. Sinds de peuterschool ben ik niet zo lang meer vrij geweest zonder verplichtingen. Vermoedelijk kan ik dit de komende jaren ook niet in deze mate herhalen dus nu is de tijd om het er van te nemen.

Het is echt een backpackers gebied dus zo avontuurlijk is het allemaal niet zegt de nuchtere ik maar toch vind ik het best spannend en stoer. Ik ben opgegroeid met vakanties in hotels en dat zijn we de laatste jaren er in etappes aan het uithalen. Nog steeds kan ik daar ook van genieten maar niet op deze trip.

Globaal is het idee vliegen op Bangkok, door Cambodja naar Vietnam, Vietnam goed van zuid naar noord want Vietnam lijkt mij het hoogtepunt, om via Laos weer terug te komen in Thailand. Het schema is om dit binnen 4 maanden te doen. Als ik tijd over heb ga ik misschien nog naar Maleisië of nog een keer naar Indonesië of misschien zelfs Nepal of iemand anders heeft nog tips.

Wat wil ik van onze lieve fokkers:

Tips over alles en nog wat. Weten jullie leuke stranden, bed and breakfast, hotels, restaurants, plekken die ik moet zien of plaatsen waar ik geweest moet zijn! Dump ze alsjeblieft hier.

wat ik in elk geval op de lijst heb staan

Bangkok (Thailand)

Tubing in Vang Vieng (Laos)

Angkor Wat (Cambodja)

Welke fokkers hebben er nog tips? *O*

De tips van Fokkers
Khao Yai National Park (Thailand) met stip toegevoegd aan must do!

Brommeren in Dalat (Vietnam) ook! O+

Fietsen in Hoi-An (Vietnam)

James Bond beelden in Ha long Baai(Vietnam)

Rijstvelden in Sapa (Vietnam)

Gibbon Experience, Huay Xai (laos)

Zandduinen in Mui Ne (Vietnam)

War museum Ho Chi Minh City (Vietnam)

Perhentian eilanden (Maleisie)

[ Bericht 0% gewijzigd door Godtje op 29-07-2010 07:04:08 ]
pi_84594957
als kerel kun je je perfect vermaken in Thailand! :')
pi_84594984
Ik ben stinkend jaloers op TS :o
pi_84595099
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:09 schreef Brawler het volgende:
Ik ben stinkend jaloers op TS :o
Ik snap het. ;) Maar je bent nog jong en zoals je ziet heb je nog jaren om het ook te gaan doen.
Voor mij is het twee maanden betaald verlof en twee maanden onbetaald verlof dus de schade valt mee en het leven is daar ook niet duur.

Als ik terug kom kan ik ook weer starten met mijn werk en die zekerheid is ook wel lekker.
pi_84595157
vet cool! Even kijken hoe en wat, daar dit voor mij ook nog een droom is.. voor over 5 jaar ofzo
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:16:52 #6
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_84595227
Ik ga dit topic even doorsturen naar mijn zus, misschien is ze zo lief om zich aan te melden en te reageren met tips ;)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_84595280
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:09 schreef ErwinEHVNL het volgende:
als kerel kun je je perfect vermaken in Thailand! :')
ja 120 dagen pattaya moet genoeg zijn :')
pi_84595431
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:13 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik snap het. ;) Maar je bent nog jong en zoals je ziet heb je nog jaren om het ook te gaan doen.
Voor mij is het twee maanden betaald verlof en twee maanden onbetaald verlof dus de schade valt mee en het leven is daar ook niet duur.

Als ik terug kom kan ik ook weer starten met mijn werk en die zekerheid is ook wel lekker.
Dat is waar! Ben wat dat betreft goed op weg! ;)
Maar echt heel tof wat je gaat doen! :) Wel lekker inderdaad die zekerheid!
En nu je de kans hebt, zou ik hem ook zeker met beide handen aangrijpen! :Y
pi_84595710
Ik zou een grote kaart maken van de landen die je wilt bezoeken en daar met punaises de tips opzetten. Zo kan je mooi overzichtelijk met een rood draadje een route trekken en heb je een globale reislijn :s)
Ouderwetsch? Ja. Handig? Ja!

Sowieso zou ik enig tijdschema opzetten, anders ga je het niet redden in 4 maanden ben ik bang. Vroeg of laat kom je namelijk op een plek terecht waar je wel wat langer blijft plakken.

But heck, what do i know. Ik brainstorm maar een beetje met je mee :|W
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:39:51 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_84595944
Ik ben in Thailand, Cambodja en Vietnam geweest. Wellicht heb ik wel wat tips :)

Tip 1:
Cambodja en Laos #2 (en vorige topics)
Vietnam #5 ba ba ba (en vorige topics)
Thailand #27 (en vorige topics)

Tip 2:
- Fietsen in Bangkok, vond ik erg gaaf
- Bezoek Khao Yai National Park en zie wilde olifanten, dan kun je die nep olifantenrotzooi in Chiang Mai overslaan
- Huur een motorbike in Dalat en cruise door de bergen heen
- Sla Nha Trang over, nothing to see there
- Huur een fiets in Hoi An, en fiets naar de zee (en sla My Son over, als je Angkor hebt gezien is dit niks)
- Bezoek Angkor Wat 3 dagen, en niet 1 dag (nog steeds spijt van dat ik maar 1 dag gegaan ben)
- Besteed iets meer voor een goeie boot in halong Bay
- Sla Sapa absoluut niet over,fantastische vergezichten

dat was het even hoor :P

[ Bericht 38% gewijzigd door Blik op 28-07-2010 17:50:41 ]
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:40:33 #11
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_84595959
Dat is ontzettend tof! Wat is je budget(plan), als ik vragen mag?
  Eindredactie Games woensdag 28 juli 2010 @ 17:45:59 #12
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_84596115
Mensen die alvast deel 1 in hun topictitel zetten :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_84596206
Ik wil je als tip meegeven om ook in die regio ergens de grens over te gaan naar China (mits je daar een visum voor kunt krijgen). Is in die regio ook supermooi namelijk.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_84596208
Mooi man, is het echt backpacken of iets luxer?
pi_84596226
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:48 schreef thomaster het volgende:
Ik wil je als tip meegeven om ook in die regio ergens de grens over te gaan naar China (mits je daar een visum voor kunt krijgen). Is in die regio ook supermooi namelijk.
Idd, vanaf Hanoi gaat er een trein naar Kunming. Mooie omgeving. :s)
pi_84596307
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:40 schreef Orealo het volgende:
Dat is ontzettend tof! Wat is je budget(plan), als ik vragen mag?
Een budgetplan? Moet ik dat hebben? :o
Ik wil het maximaal het liefste wel houden op 50 euro per dag. Aangezien sommige studenten het doen met een dagbudget tussen de 10 en 20 euro lijkt me dat al vrij riant.
pi_84596435
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:49 schreef poo het volgende:
Mooi man, is het echt backpacken of iets luxer?
50 euro per dag? Zeg het maar. Volgens mij iets er tussenin. Elke dag nette kamer met airco en warm water moet te doen zijn als ik het vergelijk met Indonesië in het hoogseizoen. Alleen Thailand iets duurder gok ik?

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:39 schreef Blik het volgende:
Ik ben in Thailand, Cambodja en Vietnam geweest. Wellicht heb ik wel wat tips :)

Tip 1:
Cambodja en Laos #2 (en vorige topics)
Vietnam #5 ba ba ba (en vorige topics)
Thailand #27 (en vorige topics)

Tip 2:
- Fietsen in Bangkok, vond ik erg gaaf
- Bezoek Khao Yai National Park en zie wilde olifanten, dan kun je die nep olifantenrotzooi in Chiang Mai overslaan
- Huur een motorbike in Dalat en cruise door de bergen heen
- Sla Nha Trang over, nothing to see there
- Huur een fiets in Hoi An, en fiets naar de zee (en sla My Son over, als je Angkor hebt gezien is dit niks)
- Bezoek Angkor Wat 3 dagen, en niet 1 dag (nog steeds spijt van dat ik maar 1 dag gegaan ben)
- Besteed iets meer voor een goeie boot in halong Bay
- Sla Sapa absoluut niet over,fantastische vergezichten

dat was het even hoor :P
De landen topics wilde ik inderdaad vanavond eens gaan lezen en ook een stukje van de vorige delen. *O*

Je tips _O_ wat ik niet ken (bijna alles ga ik nu even googlen).
Ik ben gek op olifanten en wil eigenlijk ook echt op een olifant zitten. Hoe tegenstrijdig dit ook is want aan de andere kant vind ik het zielig en moeten ze vrij zijn. In Indonesië heb ik het overgeslagen want ik vond het te druk en te toeristisch. Authentieke olifanten gaan dus bovenaan de lijst! ^O^

/Edit gelezen en in de OP toegevoegd.
Geweldig bedankt. ^O^ Bij elke tip kan ik wel een O+ plaatsen.
Angkor Wat meerdere dagen had ik inderdaad al begrepen dus vanaf hier zeg ik inderdaad dat dat het plan is voor mij.

[ Bericht 6% gewijzigd door Godtje op 28-07-2010 18:20:29 ]
pi_84596527
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:31 schreef bacobas het volgende:
Ik zou een grote kaart maken van de landen die je wilt bezoeken en daar met punaises de tips opzetten. Zo kan je mooi overzichtelijk met een rood draadje een route trekken en heb je een globale reislijn :s)
Ouderwetsch? Ja. Handig? Ja!

Sowieso zou ik enig tijdschema opzetten, anders ga je het niet redden in 4 maanden ben ik bang. Vroeg of laat kom je namelijk op een plek terecht waar je wel wat langer blijft plakken.

But heck, what do i know. Ik brainstorm maar een beetje met je mee :|W
Goeie tip echter.......... daar zit gelijk mijn pijnpunt. Normaal ben ik heel erg van het plannen, regelen, etc etc. Dwangmatig nog niet maar ik weet precies wat ik wil doen. Ik wil het nu juist wat vrijer houden en go with the flow. Alle 4 de landen kom ik vast door in 4 maanden. Hoeveel je kan zien? Genoeg denk ik ook en je an nooit alles zien.

Als ik langer wil blijven plakken dan doe ik dat maar dat kan ik niet in een schema plakken. :7 Heerlijk die vrijheid.

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:48 schreef thomaster het volgende:
China is dus een visum voor nodig. Goeie en leuke tip. Als ik toch in de buurt ben en ik kom in de gelegenheid........ een stukje meepakken lijkt mij zeker dan heel tof.
pi_84600019
*meeleest voor de Vietnam tips
pi_84602073
Tuol Sleng gevangenis in Phnom Penh. Na 5 weken feest in Thailand weer even terug op aarde en de verschrikkelijke dingen die de ene mens een ander aan kan doen. Ik las gisteren in de krant dat het hoofd van de gevangenis uiteindelijk zo'n 19 jaar moet zitten. (omdat hij al 11 jaar in voorarrest heeft gezeten) Zodra je er bent geweest kijk je hier toch even anders tegen aan. Enorm indrukwekkend, evenals de killing fields natuurlijk.

Als je van duiken houdt dan is Nha Trang wel een aanrader trouwens, de stad zelf is inderdaad geen zak aan :P

In Hoi An kun je een fiets huren om naar het strand te rijden (zoals hierboven al gezegd) en je kunt ook een fiets-tour doen met Hans (ja, een Hollander) die je naar veel verschillende dingen neemt. Een werf, een plek waar ze rijstkoeken maken, rijstvelden etc etc. Hij heeft er erg veel duidelijke uitleg bij.
Daarnaast is er iedere ochtend in Hoi An een vismarkt. Sta een keertje vroeg op (4 uur) en ga naar de markt, een gekkehuis!

Bij TopGear hebben ze een keer een route gedaan van Hanoi naar HCMC. Geweldig om te zien en een leuke voorbereiding of herkenning achteraf

Drink een biertje op elke hoek van de straat in Hanoi voor 8 cent op een klein plastic krukje en zie het verkeer als een malle voorbij komen.

Veel plezier met de voorbereidingen ^O^
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_84602465
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:37 schreef Veersesmurf het volgende:
Bij TopGear hebben ze een keer een route gedaan van Hanoi naar HCMC. Geweldig om te zien en een leuke voorbereiding of herkenning achteraf

Is het heel erg als die aflevering de hele start in mijn hoofd is geweest voor dit avontuur? :@
Of kan ik dat beter stil houden? :D

Bier ga ik leren drinken daar en zo een fietstocht inderdaad ook in Indonesië gedaan. Dat zal daar zeker nog een keer gebeuren en Hoi An is dus de uitgelezen plek begrijp ik. ;)
pi_84602648
doe een weekend trip (gibbon experience) naar de jungle en dan overnachten in boomhut in huay xai (laos) grensoversteek bij thailand/laos. ('s nachts wel naar boven kijken he :P)
I pwn u!
pi_84602709
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:45 schreef Godtje het volgende:

[..]

Is het heel erg als die aflevering de hele start in mijn hoofd is geweest voor dit avontuur? :@

:D maar wel begrijpelijk _O_
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_84602965
De meeste tips sluit ik mij bij aan, zeker doen:
Halong Bay, Sapa, Hoi An, Killing Fields en Tuol Sleng (S21), Angkor Wat (zoals gezegd 3 dagen).

Vanuit Hoi An ben ik met de EasyRider door de binnenlanden gegaan, dat is dus achterop bij een motorrijder (de gids). Je ziet dan ontzettend veel in een paar dagen. Echt fantastisch, een van mijn hoogtepunten. Ik werd er aangesproken door zo'n Vietnamese motorrijder, maar je kunt ook even rondvragen.

Verder is het leuk (en gevaarlijk) om een brommer te huren in Hanoi en Saigon. Maar als je geen held in het verkeer bent moet je dat niet doen..

Als je ook backpackers wil ontmoeten, weet ik nog wel een paar toffe hostels:
Vietnam (Hanoi): http://www.hanoibackpackershostel.com/
Thailand (Chiang Mai) en Laos (Vang Vieng en Luang Prabang): http://www.spicyhostels.com/
Bij deze laatste, in Luang Prabang, heb ik een maandje 'gewerkt'. Erg leuke hostels. Ze organiseren vaak uitstapjes (zoals watervallen of grotten in Luang Prabang of tuben in Vang Vieng). Het hostel in Vang Vieng ben ik niet geweest trouwens, die is nog niet zolang geleden opgezet.

Zuid-Oost Azië is erg tof O+
Ik zou zo met je mee willen...
pi_84603085
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:37 schreef Veersesmurf het volgende:
Drink een biertje op elke hoek van de straat in Hanoi voor 8 cent op een klein plastic krukje en zie het verkeer als een malle voorbij komen.
Dat is zeker leuk, maar ik vond dat goedkope bier echt niet lekker. Maar ze verkopen ook 'normale' flesjes.

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:45 schreef Godtje het volgende:

[..]

:D

Is ook een leuke aflevering en geeft een goede indruk van het land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')