Ik snap het.quote:
ja 120 dagen pattaya moet genoeg zijnquote:Op woensdag 28 juli 2010 17:09 schreef ErwinEHVNL het volgende:
als kerel kun je je perfect vermaken in Thailand!
Dat is waar! Ben wat dat betreft goed op weg!quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik snap het.Maar je bent nog jong en zoals je ziet heb je nog jaren om het ook te gaan doen.
Voor mij is het twee maanden betaald verlof en twee maanden onbetaald verlof dus de schade valt mee en het leven is daar ook niet duur.
Als ik terug kom kan ik ook weer starten met mijn werk en die zekerheid is ook wel lekker.
Idd, vanaf Hanoi gaat er een trein naar Kunming. Mooie omgeving.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:48 schreef thomaster het volgende:
Ik wil je als tip meegeven om ook in die regio ergens de grens over te gaan naar China (mits je daar een visum voor kunt krijgen). Is in die regio ook supermooi namelijk.
Een budgetplan? Moet ik dat hebben?quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:40 schreef Orealo het volgende:
Dat is ontzettend tof! Wat is je budget(plan), als ik vragen mag?
50 euro per dag? Zeg het maar. Volgens mij iets er tussenin. Elke dag nette kamer met airco en warm water moet te doen zijn als ik het vergelijk met Indonesië in het hoogseizoen. Alleen Thailand iets duurder gok ik?quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:49 schreef poo het volgende:
Mooi man, is het echt backpacken of iets luxer?
De landen topics wilde ik inderdaad vanavond eens gaan lezen en ook een stukje van de vorige delen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:39 schreef Blik het volgende:
Ik ben in Thailand, Cambodja en Vietnam geweest. Wellicht heb ik wel wat tips
Tip 1:
Cambodja en Laos #2 (en vorige topics)
Vietnam #5 ba ba ba (en vorige topics)
Thailand #27 (en vorige topics)
Tip 2:
- Fietsen in Bangkok, vond ik erg gaaf
- Bezoek Khao Yai National Park en zie wilde olifanten, dan kun je die nep olifantenrotzooi in Chiang Mai overslaan
- Huur een motorbike in Dalat en cruise door de bergen heen
- Sla Nha Trang over, nothing to see there
- Huur een fiets in Hoi An, en fiets naar de zee (en sla My Son over, als je Angkor hebt gezien is dit niks)
- Bezoek Angkor Wat 3 dagen, en niet 1 dag (nog steeds spijt van dat ik maar 1 dag gegaan ben)
- Besteed iets meer voor een goeie boot in halong Bay
- Sla Sapa absoluut niet over,fantastische vergezichten
dat was het even hoor
Goeie tip echter.......... daar zit gelijk mijn pijnpunt. Normaal ben ik heel erg van het plannen, regelen, etc etc. Dwangmatig nog niet maar ik weet precies wat ik wil doen. Ik wil het nu juist wat vrijer houden en go with the flow. Alle 4 de landen kom ik vast door in 4 maanden. Hoeveel je kan zien? Genoeg denk ik ook en je an nooit alles zien.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:31 schreef bacobas het volgende:
Ik zou een grote kaart maken van de landen die je wilt bezoeken en daar met punaises de tips opzetten. Zo kan je mooi overzichtelijk met een rood draadje een route trekken en heb je een globale reislijn![]()
Ouderwetsch? Ja. Handig? Ja!
Sowieso zou ik enig tijdschema opzetten, anders ga je het niet redden in 4 maanden ben ik bang. Vroeg of laat kom je namelijk op een plek terecht waar je wel wat langer blijft plakken.
But heck, what do i know. Ik brainstorm maar een beetje met je mee
China is dus een visum voor nodig. Goeie en leuke tip. Als ik toch in de buurt ben en ik kom in de gelegenheid........ een stukje meepakken lijkt mij zeker dan heel tof.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:48 schreef thomaster het volgende:
Ik wil je als tip meegeven om ook in die regio ergens de grens over te gaan naar China (mits je daar een visum voor kunt krijgen). Is in die regio ook supermooi namelijk.
Is het heel erg als die aflevering de hele start in mijn hoofd is geweest voor dit avontuur?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:37 schreef Veersesmurf het volgende:
Bij TopGear hebben ze een keer een route gedaan van Hanoi naar HCMC. Geweldig om te zien en een leuke voorbereiding of herkenning achteraf
quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:45 schreef Godtje het volgende:
[..]
Is het heel erg als die aflevering de hele start in mijn hoofd is geweest voor dit avontuur?![]()
Of kan ik dat beter stil houden?![]()
Dat is zeker leuk, maar ik vond dat goedkope bier echt niet lekker. Maar ze verkopen ook 'normale' flesjes.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:37 schreef Veersesmurf het volgende:
Drink een biertje op elke hoek van de straat in Hanoi voor 8 cent op een klein plastic krukje en zie het verkeer als een malle voorbij komen.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:45 schreef Godtje het volgende:
[..]
Is het heel erg als die aflevering de hele start in mijn hoofd is geweest voor dit avontuur?![]()
Of kan ik dat beter stil houden?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |