Ja, inderdaad. Aan de voorzijde zit de woonkamer met een kamerbreed balkon op het zuiden. De grote (en de kleine) slaapkamer zit aan de achterzijde. Verder is het pand niet groot. 75 m2 ongeveer. Onder de woning zit nog een ruime berging, die nog geschilderd moet worden.quote:Op zaterdag 3 september 2011 08:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Cool! Vanuit je woonkamer ook uitzicht op de Maas?
We hopen ergens half/eind oktober te verhuizen. Hopelijk gaat dat lukken anders kom ik met dubbele lasten te zitten.quote:Op zaterdag 3 september 2011 09:10 schreef Jagärtrut het volgende:
wanneer willen jullie er ongeveer intrekken? En wat een ontzettend tof huis met een ontzettend tof uitzicht!
En ik kom er ook gezellig meekletsenquote:
Goed dat je het zegt want ik ging harder scrollenquote:Op zaterdag 3 september 2011 10:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik kom er ook gezellig meekletsen![]()
Ik moet zeggen dat je gelijk had wat de slaapkamer betreft! Dat was in het echt net een balzaal en op de foto is het een volgepropt hokEn de foto van het uitzicht vanaf het balkon doet dat uitzicht ook geen recht, dat was nog véél mooier
Had jij dat nou ook, je ruikt gewoon echt vers gezette koffie (met vers gemalen bonenquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:49 schreef phluphy het volgende:
Wat een kneuterigheid, die inrichting. Ik ruik de koffie gewoon, als ik die keuken zie.![]()
Jammer eigenlijk dat-ie verdwijnt!
En is dat linoleum op de vloer in de woonkamer?Dat zou best ehhhh beestachtig zijn!
Je weet wat men zegt hč, lokatie, lokatie en lokatie, En die is bést.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:54 schreef buzz1291 het volgende:
Ik hoop dat je ewr niet al te veel voor betaald hebt, want dat huis moet compleet gestript worden om het een beetje modern leefbaar te krijgen. Veel succes. Van fietsen zal wel niet al te veel meer komen de komende tijd.
Tuurlijk hebben we er teveel voor betaald, maar het woongenot is strakkies priceless.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:54 schreef buzz1291 het volgende:
Ik hoop dat je ewr niet al te veel voor betaald hebt, want dat huis moet compleet gestript worden om het een beetje modern leefbaar te krijgen. Veel succes. Van fietsen zal wel niet al te veel meer komen de komende tijd.
Marmoleum is het. Waarschijnlijk laten we het liggen als ondervloer voor de nieuwe vloer. Het ligt er mooi strak in. Toch moeten er stukken uit i.v.m. de leidingen voor de cv en dergelijke.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:49 schreef phluphy het volgende:
Wat een kneuterigheid, die inrichting. Ik ruik de koffie gewoon, als ik die keuken zie.![]()
Jammer eigenlijk dat-ie verdwijnt!
En is dat linoleum op de vloer in de woonkamer?Dat zou best ehhhh beestachtig zijn!
Jaquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:26 schreef Lottekoekkie het volgende:
Nou, dat wordt eerst dus klussen, slopen, opbouwen en klussen maar daarna zie ik het al helemaal vķķr me:
Op een heerlijke avond met blote voeten en een lekker wijntje in luie stoelen op je dan inmiddels aangeklede terras gaan hangen onder het genot van tappas of zo heerlijk genieten van voorbijvarende boten en bootjes, paar kaarsen erbij en...... genieten. (hetgeen ook nú kan, zonder het aangeklede dan en midden in de rommel maar, het kán
)
Tķp en veel geluk daar
De Dude-kast gaat meequote:Op zaterdag 3 september 2011 12:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat een heerlijke stulp op een fantastische plek.![]()
Gefeliciteerd beiden!
Gaat de kast ook mee, of blijft hij achter?
In elk geval blijf ik het hier volgen. Ben heel benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien.
Te laat, ik en mijn breekijzer zijn al gedemarreerd.quote:
Of: Buitengewoon Ideaal Klusprojectquote:Op zondag 4 september 2011 16:33 schreef Bluezz het volgende:
BIK sloopwerken? Als in Blij Is Kaas? of Breek Iedere Keuken?
KPN gebouw is goed te zien vanuit de woonkamer.quote:Op zondag 4 september 2011 18:31 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik kom bijna nooit in Rotterdam, breng heel af en toe mijn lief naar zijn werk op de Westblaak als zijn auto naar de garage is maar als ik dan, in het donker de Zwaan over rijd moet ik toch even heel erg onder de indruk zijn van al die pracht met al die lampjesIk vind dat zķ indrukwekkend oprecht iets hebben. Heb dan steeds een beetje het gevoel in het buitenland te zijn (ben een dorpskneuter klaarblijkelijk
)
(alleen dat geknipper op dat KPN gebouw maakt me nerveus maar dat zien jullie niet, toch?)
quote:Op zondag 4 september 2011 18:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik was na één avond daar er alweer goed van doordrongen dat het informatienr 1888 is
Altijd handig als je dat even bent vergeten.quote:Op zondag 4 september 2011 18:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik was na één avond daar er alweer goed van doordrongen dat het informatienr 1888 is
Slaapkamer is groot zat, zou best kunnen denk ikquote:Op zondag 4 september 2011 19:52 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag 2 inbouwkasten gesloopt in de 2 slaapkamers. De plinten er af getrokken wat niet meeviel. Verder wat opgeruimd. Morgen heeft Lein vrij en brengt de troep weg. We hadden nog een gesprekje met de onderbuurman. Die heeft ook zijn huis verbouwd en de muur tussen de keuken en de grote slaapkamer 40cm verplaatst; teneinde meer ruimte in de keuken te creëren. Goed idee, morgen of overmorgen even met pa overleggen. Het is een steensmuur.
Boh net uit bed gebeld door teamhoofd. Morgen werken ipv klussen. En zometeen als er een boterhammetje in zit, ga ik ook weer aan de klus. Maar zonnig is het bij ons niet hoor, Kaas zei net dat het regent in de stad.quote:Op maandag 5 september 2011 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Succes vandaag, Lein! En geniet zo af en toe even van de zonnige dag
Goed idee, maar de slaapkamer aan de kant van het fornuis & het blad is al vrij klein. We hebben nu de muur er tegenover weggehaald.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:57 schreef AnneX het volgende:
Oh ja Kaas en Lein...
als het nog te overwegen is...
Je kunt inderdaad de fronten van kasten ( koelkast - oven - vaatwasser - wasmachine / )
in de keuken op de lijn van de oude muur zetten en dan de achterkant in de slaapkamer
laten steken ( en aftimmeren natuurlijk)
Ja, een hele wand met techniek en kasten op een rij.
( als je 60 cm. diep kunt missen)
Blijft de keuken ook lekker ruim...
OK en dan nu de fotoos...quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De muur die we hebben weggehaald grenst aan de oude achterkamer, wat nu de grote slaapkamer is. Die kamer kan best 30cm missen. En dan komt alles in de keuken beter uit.
Ja, die moet er nog af.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:23 schreef golfer het volgende:
Leuk, die foto's.![]()
Het bord te koop zit nog op een raam?
Wel zwaar maar ook best leuk. Uiteindelijk komt het allemaal goed. Vandaag 3x met een tjokvolle bestelauto vol puin naar het milieupark gereden maar nu is alles bezemschoon en bijna alle troep weg.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:30 schreef golfer het volgende:
Wat een ongelofelijke klus om al die ouwe meuk te slopen.
dat ja! En wat leuk om foto's te zien! Ben benieuwd naar de volgende stappen!quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat! Echt wát een werk, en wat een lieve kazenpa dat ie helpt
Ja man dat uitzichtquote:Op zondag 11 september 2011 00:12 schreef Jagärtrut het volgende:
dat ja! En wat leuk om foto's te zien! Ben benieuwd naar de volgende stappen!
Oh, en de Duutser vond het ook tof, en was benieuwd wat voor boot de boot op de 2e foto in de OP was!
Ik ben ook blij dat mijn pa helpt. Zonder hem zou ik door de bomen het bos niet meer zien denk ik.quote:Op zondag 11 september 2011 00:12 schreef Jagärtrut het volgende:
dat ja! En wat leuk om foto's te zien! Ben benieuwd naar de volgende stappen!
Oh, en de Duutser vond het ook tof, en was benieuwd wat voor boot de boot op de 2e foto in de OP was!
Ja die moet ws wel vervangen worden. Ik weet er niet al teveel vanaf maar over een tijdje zal dat wel veranderen.quote:Op zondag 11 september 2011 10:23 schreef gateway het volgende:
Die meterkast! Hopelijk gaat die vervangen wordenWat een ding zeg!
Jullie zijn lekker bezig!
Die meterkast was ergens halverwege de jaren 70' denk ik al zwaar antiekquote:Op zondag 11 september 2011 10:23 schreef gateway het volgende:
Die meterkast! Hopelijk gaat die vervangen wordenWat een ding zeg!
Jullie zijn lekker bezig!
Wat kost dat als je verder alles zelf aanlegt? Een kast vervangen voor een appartement van 75 m2?quote:Op zondag 11 september 2011 11:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Die meterkast was ergens halverwege de jaren 70' denk ik al zwaar antiek![]()
Verder werken jullie erg netjes !
licht aan het aantal groepen, 1 fase of 3 fasen, merk kast & automaten...quote:Op zondag 11 september 2011 11:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat kost dat als je verder alles zelf aanlegt? Een kast vervangen voor een appartement van 75 m2?
340 euroquote:1 fase
Eaton-Holec-12-groepenkast-+-Hfd-1-fase
Vergroot
Holec Flex 55 Groepenkast 1 fase
Afmetingen: 330x220 mm
Voorzien van:
12 Groepen 16A B-kar
3 Aardlekschakelaars 2P 40A-30mA
1 Hoofdschakelaar 2P 40A (Verplicht)
14 16/19mm pvc buis afvoer
14 16/19mm pvc buis uitvoer
448 euroquote:Holec Medusa flex Groepenkast 3 fase
Afmetingen: 550x220 mm
Voorzien van:
10 Groepen 16A B-kar
3 Aardlekschakelaars 4P 40A-30mA
1 Hoofdschakelaar 4P 40A (Verplicht
Je moet eerst weten hoeveel groepen je nodig denkt te hebben. Daarmee kun je uitrekenen wat jou meterkast zou gaan kosten.quote:Op zondag 11 september 2011 11:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat kost dat als je verder alles zelf aanlegt? Een kast vervangen voor een appartement van 75 m2?
tis dat het zover weg is, anders had ik wel een x een kast willen komen plaatsen, en evt ook verzegelen, alleen ik krijg het met de baas denk ik niet voor elkaar een kast op internet te bestellen maar wel ff zijn verzegeling eraan te hangen.....quote:Op zondag 11 september 2011 13:02 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je moet eerst weten hoeveel groepen je nodig denkt te hebben. Daarmee kun je uitrekenen wat jou meterkast zou gaan kosten.
Ieder vast opgesteld toestel boven de 2000 watt moet op een eigen groep aangesloten worden.
Dan moet je denken aan apparaten als de wasmachine, wasdroger, vaatwasser, boiler, oven, quooker e.d. toestellen.
Dan komen de groepen voor de normale wandcontactdozen voor algemeen gebruik, verlichting installatie er nog bij.
Aardlekschakelaars van 0,30mA zijn tegenwoordig verplicht.
Achter iedere aardlekschakelaar mag je maximaal vier groepen op aansluiten.
Laten we er van uitgaan van ongeveer 8 groepen, dus dan heb je twee aardlekschakelaars nodig en de hoofdschakelaar nog niet te vergeten. Denk dat je een A-merk meterkast voor ¤ 350,- wel kunt krijgen, daar komt de installatie kosten daarvan er nog bij. Dit kun je zelf namelijk niet doen ivm de verzegeling op de hoofdaansluiting.
quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:23 schreef DeWaasheid het volgende:
Is mooi geworden zeg, hoe lang heb je dr voor moeten klussen?
Zoiets riep ik ook al! Prachtig behang...quote:Op zondag 11 september 2011 14:15 schreef Isegrim het volgende:
Dat blauwe jaren '70-behang zou ik echt een moord voor doen trouwens.
Helaas zaten er 4 lagen ander behang bovenop, en liet een groot deel van het blauw los toen er een stoomapparaat op kwam. En het scheurde als een tierelierquote:Op zondag 11 september 2011 14:15 schreef Isegrim het volgende:
Dat blauwe jaren '70-behang zou ik echt een moord voor doen trouwens.
Dat is nog wel te krijgen hoor, ik zie dat soort LSD behang regelmatig in de stad in etalages van winkels, ik zou niet weten waar nu maar 't is er nog wel.quote:Op zondag 11 september 2011 15:27 schreef Angelfrouk het volgende:
Zoiets riep ik ook al! Prachtig behang...
Oh ja, het is in goede behangwinkels wel te krijgen. Maar ik denk dat ik toch maar ga voor glasvliesbehang en mijn oude vertrouwde limegroen...quote:Op zondag 11 september 2011 19:31 schreef kaasplankje het volgende:Dat is nog wel te krijgen hoor, ik zie dat soort LSD behang regelmatig in de stad in etalages van winkels, ik zou niet weten waar nu maar 't is er nog wel.
Gamma bijv. heeft nu een 6 groepenkast in de aanbieding voor 335.- met 1x fase.quote:Op zondag 11 september 2011 13:02 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je moet eerst weten hoeveel groepen je nodig denkt te hebben. Daarmee kun je uitrekenen wat jou meterkast zou gaan kosten.
Ieder vast opgesteld toestel boven de 2000 watt moet op een eigen groep aangesloten worden.
Dan moet je denken aan apparaten als de wasmachine, wasdroger, vaatwasser, boiler, oven, quooker e.d. toestellen.
Dan komen de groepen voor de normale wandcontactdozen voor algemeen gebruik, verlichting installatie er nog bij.
Aardlekschakelaars van 0,30mA zijn tegenwoordig verplicht.
Achter iedere aardlekschakelaar mag je maximaal vier groepen op aansluiten.
Laten we er van uitgaan van ongeveer 8 groepen, dus dan heb je twee aardlekschakelaars nodig en de hoofdschakelaar nog niet te vergeten. Denk dat je een A-merk meterkast voor ¤ 350,- wel kunt krijgen, daar komt de installatie kosten daarvan er nog bij. Dit kun je zelf namelijk niet doen ivm de verzegeling op de hoofdaansluiting.
Ja, mijn pa noemde het "drijfstenen". Toen ik klein was lag er bij ons huis ook een overslag voor schepen met van die slakken waar wij wel eens speelden. Het is gebruikt voor separatiemuren in ons huis.quote:Op zondag 11 september 2011 13:02 schreef Angelfrouk het volgende:
Dat steenstof...![]()
Dat komen wij nu ook weer tegen. Ons huis is even oud en net zoals dat van jullie gebouwd met stenen waarin (volgens mij) hoogovenslakken verwerkt zitten. Stuift als de pest en alles is zwart. Gaatjes stoppen is bijna net zo erg als ze boren...
waarom je 3 fasen wilt ipv 1 is bijvoorbeeld omdat je veel elektrische apapratuur hebt, dan kan je het moi verdelen over 3x25 ampere, ipv alles op die ene fase en maar 35 ampere hebben (anders 75). Je kunt gewoon meer stroom afnemen zonder dat de hoofdzekering eruit gaat.quote:Op zondag 11 september 2011 19:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gamma bijv. heeft nu een 6 groepenkast in de aanbieding voor 335.- met 1x fase.
http://www.gamma.com/turnpages/slot00009/pdf/pagina.00017.pdf
Klopt 't dat je met 1 hoofdstop van 35Ampere een kast moet nemen met 1x fase? Want dat zit er in. En kan je daar dan bijv. 8 groepen op zetten zoals Vonkenboer voorstelt? Ik denk dat we aan 8 groepen wel genoeg hebben. Of zou 6 ook al voldoende zijn?
Wat we straks hebben:
-vaatwasser
-wasmachine
-(gas)fornuis met 3 elektrische ovens 7,3 kW (2x 230 V) perilex
-zuinige Bosch koelkast, is maar 125 Watt.
Quooker en droger en zulks hebben we niet. Ook geen boiler.
Dan nog wandcontactdozen & verlichting voor de vertrekken:
-keuken
-kleine slaapkamer
-grote slaapkamer
-woonkamer
-gang
-berging
Als ik 't goed begrijp dus ruw weg 500 Euro aan materiaal en ong. 200 Euro arbeid?
En, nog een elektro vraag: Waarom zou je 3x fase willen in je kast ipv 1x?
Ah oké er zitten 5 groepen in en 't gaat om een appartement van 75m2quote:Op zondag 11 september 2011 20:20 schreef gateway het volgende:
[..]
waarom je 3 fasen wilt ipv 1 is bijvoorbeeld omdat je veel elektrische apapratuur hebt, dan kan je het moi verdelen over 3x25 ampere, ipv alles op die ene fase en maar 35 ampere hebben (anders 75). Je kunt gewoon meer stroom afnemen zonder dat de hoofdzekering eruit gaat.
Sommige fornuizen kunnen ook op 3 fasen aangesloten worden ipv 2x230 kookgroep (die er waarschijnlijk in de gammakast niet inzit) en zorgt voor een mooiere verdeling op het openbare net (iets wat je als verbruiker eigenlijk niet echt zal interesseren)
Met die 6 groepen ga je het dus sowieso niet redden, want daar zit geen kookgroep bij. Verder ligt het er ook aan hoeveel groepen je nu hebt, want bestaande groepen uit elkaar halen brengt veel werk met zich mee.
Je zou evt wel kleine groepen bij elkaar op kunnen doen (bv een slaapkamer met alleen een lampje en een wekkerradio bijop de keuken).
Als je het goed wilt doen, zorg je dat elke verdieping over minstens 2 groepen is verdeeld, en dan die groepen ook op verschillende aardlekschakelaars.
In geval van een uitval van een aardlek of een groep hou je in elk geval verlichting
Stuur maar op hoor!quote:
Leuk!quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:25 schreef AnneX het volgende:
Marktplaats ?
Meevallers zijn er ook ! Feli.
Mijn zwager heeft zijn boerderij met voornamelijk materiaal uit de afvalcontainers gerenoveerd.
Partijen dubbel glas omdat een flatgebouw werd gerenoveerd.
Plaatmateriaal - houten balken. You name it.
Gelukkig kom jij nog wel eens een container tegen.
Oh ja, hij deed er wel dik 25 jaar over.![]()
Dat is echt een aanrader! Ik heb daar een maand of twee geleden ook zulke deuren gehaald. Aardige mensen, veel deuren, goede prijzen, voor 50 euro kunnen ze het zelfs bezorgenquote:Op dinsdag 13 september 2011 22:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Leuk!
Als je de tijd er maar voor hebt lukt alles voor een habbekrats.
Het wordt nogal een zoektocht naar 2 bijpassende deuren. Het moeten deuren zijn met 4 horizontale rechthoekige vlakken of iets wat daar bij past, geen tierelantijntjes of kraalrandjes, gewoon recht toe recht aan. Toch moet dit wel lukken aangezien er heel veel naoorlogse huizen zijn in Rotterdam met dit soort deuren, vanwege het bombardement.
Via MP kom ik al hier terecht waar ze voor 50.- Euro weggaan. Misschien vind ik ze nog wel ergens voor niks dus ik zoek nog even verder.![]()
http://www.oudedeur.nl/a-(...)maten-bruynzeel-deur
Ze zitten in Nieuwveen trouwens, dat is niet zover van ons huidige huis.
Hoi Kaas, ik heb nog wel twee van zulke deuren over. Lijken precies op degene uit je link. Mijn huis is uit 1947 dus dat klopt wel. :-)quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:41 schreef kaasplankje het volgende:
Het wordt nogal een zoektocht naar 2 bijpassende deuren. Het moeten deuren zijn met 4 horizontale rechthoekige vlakken of iets wat daar bij past, geen tierelantijntjes of kraalrandjes, gewoon recht toe recht aan. Toch moet dit wel lukken aangezien er heel veel naoorlogse huizen zijn in Rotterdam met dit soort deuren, vanwege het bombardement.
Misschien vind ik ze nog wel ergens voor niks dus ik zoek nog even verder.![]()
Oh wat goed zeg, weet je welke maat ze zijn? Wij gaan naar Berlijn over 2 weken dus mss kan ik ze wel even ophalen op de route.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:19 schreef Reese het volgende:
Hoi Kaas, ik heb nog wel twee van zulke deuren over. Lijken precies op degene uit je link. Mijn huis is uit 1947 dus dat klopt wel. :-)
Je mag ze zo op komen halen, voor niks, alleen staat miin huis in de buurt van Arnhem, dus echt gratis is het niet. Maar misschien ben je een keer in de buurt? Laat maar weten!
Ik ga ze vanavond even voor je opmeten! Ik bedenk me opeens wel dat mijn overtallige deuren allemaal van inbouwkasten zijn die ik (helaas) verwijderd heb. Het zijn dus deuren zonder klink maar met een sleutel en een slot. Ik neem aan dat je er dan toch ook gewoon een handvat met klink op kunt zetten?quote:Op donderdag 15 september 2011 06:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oh wat goed zeg, weet je welke maat ze zijn? Wij gaan naar Berlijn over 2 weken dus mss kan ik ze wel even ophalen op de route.
Dat wordt dus een nieuwe goedkope fiets (ik heb er nog één staan) kopen en je huidige verkopen, schoentjes en kleding van de Aldi.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:46 schreef kaasplankje het volgende:
Oja, en we gaan waarschijnlijk geld tekort komen.
En zo geschiedde:quote:Op donderdag 15 september 2011 10:29 schreef Reese het volgende:
[..]
Ik ga ze vanavond even voor je opmeten!
Ja, een hele grote.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:28 schreef Gripper het volgende:
Ik ga dit klusje volgen!
Je hebt toch wel een fietsenberging?
Hahaquote:Op donderdag 15 september 2011 16:04 schreef Blik het volgende:
Dat wordt dus een nieuwe goedkope fiets (ik heb er nog één staan) kopen en je huidige verkopen, schoentjes en kleding van de Aldi.
Oksel installeert wel een zonnepaneel voor gratis stroom
nog meer wat de recreatieve fietswereld kan doen?
Ja, dat zijn ze. Die kunnen wel pas gemaakt worden. Op 14 oktober moet ik ook nog in Arnhem zijn, ik kan ze ofwel volgend weekend ofwel de 14e oktober komen ophalen.quote:Op donderdag 15 september 2011 22:37 schreef Reese het volgende:
[..]
En zo geschiedde:
Hoogte: 202
Breedte: 77,5
Dikte: 3,5
Is dat wat?
Gezelligquote:Op zondag 18 september 2011 14:26 schreef Aure het volgende:
Wauw wat een verschil al haha! Als ik nog een keer iets kan doen moeten jullie het zeggen he? Of als jullie me nodig hebben om koffie te drinken, zoals Lein dat zo leuk zei haha
Ja, is van Rem Koolhaas, gaaf hč?quote:Op zondag 18 september 2011 13:45 schreef kaasplankje het volgende:
Nieuwe toren een stukje van ons huis, ze zijn nu halfweg het KPN gebouw met bouwen en ik zie nu hoe 't eruit komt te zien.![]()
[ afbeelding ]
Ik vind het heel lief dat je wilt helpenquote:Op zondag 18 september 2011 14:26 schreef Aure het volgende:
Wauw wat een verschil al haha! Als ik nog een keer iets kan doen moeten jullie het zeggen he? Of als jullie me nodig hebben om koffie te drinken, zoals Lein dat zo leuk zei haha
Kan en mag dat in een appartementencomplex? I.v.m eventuele geuroverlast. En je moet toch ook ergens je houtvoorraad opslaan, waar ga je dat dan doen?quote:Op zondag 18 september 2011 13:55 schreef kaasplankje het volgende:
Bijvoorbeeld:
Een houtkachel willen we ook nog maar dat moet maar een jaartje wachten. De pijp moet geīnspecteerd worden omdat er nog 2 etages boven zitten.
Ja, dat kan. De onderburen schuin onder ons (dezelfde V.V.E.) hebben ook een houtkachel. Hun pijp was goed en daar hoefde niks aan te gebeuren. We hebben voldoende bergruimte voor hout in de berging, ik kan makkelijk een paar kuub kwijt. Het is maar een beetje voor de gezelligheid 's winters in de woonkamer. Ik wil geen nepkachel btw.quote:Op maandag 19 september 2011 09:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kan en mag dat in een appartementencomplex? I.v.m eventuele geuroverlast. En je moet toch ook ergens je houtvoorraad opslaan, waar ga je dat dan doen?
Mocht hout niet kunnen met deze pijp (hij heeft misschien een te kleine diameter), vaak is het vroeger een pijp voor een gashaard geweest, dan kun je misschien wel een gaskachel aansluiten. Ik heb me er de afgelopen maanden bij onze houtkachel zoektocht over verbaasd hoe "echt" die dingen tegenwoordig lijken.
Mooi, dan staat niks je in de wegquote:Op maandag 19 september 2011 19:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dat kan. De onderburen schuin onder ons (dezelfde V.V.E.) hebben ook een houtkachel. Hun pijp was goed en daar hoefde niks aan te gebeuren. We hebben voldoende bergruimte voor hout in de berging, ik kan makkelijk een paar kuub kwijt. Het is maar een beetje voor de gezelligheid 's winters in de woonkamer. Ik wil geen nepkachel btw.ook niet als ze net echt lijken.
Voordat er gaskachels in de appartementen kwamen, zaten er kolenkachels in. Het rookkanaal is dus in ieder geval geschikt geweest voor kolenkachels.quote:Op maandag 19 september 2011 09:12 schreef Gripper het volgende:
Kan en mag dat in een appartementencomplex? I.v.m eventuele geuroverlast. En je moet toch ook ergens je houtvoorraad opslaan, waar ga je dat dan doen?
Mocht hout niet kunnen met deze pijp (hij heeft misschien een te kleine diameter), vaak is het vroeger een pijp voor een gashaard geweest, dan kun je misschien wel een gaskachel aansluiten. Ik heb me er de afgelopen maanden bij onze houtkachel zoektocht over verbaasd hoe "echt" die dingen tegenwoordig lijken.
Ik ook nietquote:Op maandag 19 september 2011 19:34 schreef kaasplankje het volgende:
Ik wil geen nepkachel btw.ook niet als ze net echt lijken.
Ja, er zit nog een soort van kolenbunker in de berging. Ergens tussen 1/2 en 1 kuub. Met een luikje onder om kolen te scheppen. Het geheel bestaat uit 2 muurtjes in de hoek van de berging. ik wilde het eruit rammen, het neemt flink ruimte in. De berging is huge trouwens. Daarom hebben de vorige bewoners het laten zitten denk ik. Het is van dezelfde zwarte drijfstenen vervaardigd als de muur tussen keuken en grote slaapkamer die we al hebben neergehaald.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:22 schreef Leintjeuh het volgende:
Voordat er gaskachels in de appartementen kwamen, zaten er kolenkachels in. Het rookkanaal is dus in ieder geval geschikt geweest voor kolenkachels.
Jouw vrouw is mooi, maar ik kan heul goed klussenquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:39 schreef Oksel het volgende:
Kaas zei wat anders toen hij mijn vrouw zag..:+
Ja, miss Oksel is mooi, maar ik zou jou voor geen goud inruilen. Nu terug ontopic.quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:43 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Jouw vrouw is mooi, maar ik kan heul goed klussen
Goed idee, ik ga morgen wat uploaden. Vandaag een lange dag aan de vloer gewerkt. ongeveer 80% van de delen zijn gestopt met vloeibaar hout en geschuurd. Ik ben moe.quote:
De plaatjes ontbreken nog steeds.quote:Op vrijdag 30 september 2011 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
Goed idee, ik ga morgen wat uploaden.
Pa is bezig geweest met de elektra. Ik heb 'm geholpen hier en daar. Hij wilde een dubbel stopcontact in 1 doos monteren op een aantal plaatsen. Wat er allemaal geaard is en wat niet weet ik niet exact. Volgens mij zijn de lichtpunten niet geaard, maar ik kijk 't even na deze week. Toen de foto's gemaakt werden was de bedrading nog niet helemaal af trouwens.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:28 schreef exlurker het volgende:
Wat mij opvalt bij de wand van de slaapkamer is dat er voor de wandcontactdozen er steeds maar een doos is geplaatst, komen er geen dubbele wandcontactdozen? Ook zie ik er maar twee draden uit komen, als je een nieuwe installatie maakt hoort alles voorzien te zijn van aarde. Dus ook bij de lichtpunten en wandcontactdozen
Ik weet 't! Dank je voor de tip, misschien dat ik er nog gebruik van maak. We hebben een CV en groepenkast via een kennis van mijn pa die een eigen bedrijf heeft. Die kan een groepenkast en een CV leveren en een dag langskomen om te helpen met installeren en aansluiten.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:24 schreef junkiexp het volgende:
Tof huis zeg, en erg goed bezig.
Als je nog advies nodig hebt op het gebied van CV/sanitair kan ik je wel helpen, ik werk bij een groothandel.
Ik woon trouwens echt bijna op steenworp afstand van jullie vandaan
De hoekmaisonette van Junkiexp
Een dubbele wandcontactdoos met randaarde in een inbouwdoos ziet er zo uitquote:Op zondag 2 oktober 2011 11:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pa is bezig geweest met de elektra. Ik heb 'm geholpen hier en daar. Hij wilde een dubbel stopcontact in 1 doos monteren op een aantal plaatsen. Wat er allemaal geaard is en wat niet weet ik niet exact. Volgens mij zijn de lichtpunten niet geaard, maar ik kijk 't even na deze week. Toen de foto's gemaakt werden was de bedrading nog niet helemaal af trouwens.
Ja, 't gaat lekker hard maar we moeten nog heel veel doen. Er wordt bijna iedere dag wel gewerkt door 1 of meerdere mensen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:52 schreef Isabeau het volgende:
Bedankt voor de foto's! Wat is er al een werk verzet zegEcht super!
Ja, pa vroeg het nog of ik er bezwaar tegen had. Ik vond het wel oké. We gebruiken schakelmateriaal wat er nog ligt bij pa en we vullen het aan met simpele stekkerdozen. Niet de meest luxe oplossing maarja.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:48 schreef exlurker het volgende:
[..]
Een dubbele wandcontactdoos met randaarde in een inbouwdoos ziet er zo uit
[ afbeelding ]
persoonlijk vind ik dit mooier, alleen dar heb je dan twee dozen voor nodig
[ afbeelding ]
Ja best lastig idd, in de grote slaapkamer komt een hotelschakelaar en een dimmer voor de wandspots en een mooie chromen plafondventilator. Het bed kan straks op meerdere plaatsen staan.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:05 schreef AnneX het volgende:
Ja leuk van de plaatjes bij de verhalen.
Gedoe he? Moet je nu al gaan nadenken waar wkd's en lichtknopjes komen!
Goed van jullie: ik ben fan van een rustdag.
Daar heb ik ook aan meegewerkt heurquote:Op zondag 2 oktober 2011 15:26 schreef Sunnythesun het volgende:
echt super hoe jullie bezig zijn!!
En die vader van jouw is goud waard zeg! Wat een handigheid, dat droogrek ook bijvoorbeeld.
quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:09 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan meegewerkt heur
Ik werd tijdens de verbouwing regelmatig 's ochtends wakker dat ik mijn vingers niet meer goed kon bewegen, helemaal verkrampt door die schuurmachinequote:Op zondag 2 oktober 2011 17:32 schreef AnneX het volgende:
Gelukkig Lein: het wordt ook allemaal vastgelegd.
Spierballen maken met zoon schuurapp.
Doe je regelmatig pauzeren!!!! Met zo'n trilding.
Waarschuwing:
Omdat ik twee weekenden van geen ophouden wist-want het moest af, had k besloten - heb ik veel minder kracht in mijn handen!
Ik heb ook last van mijn handen, als ik eenmaal bezig ben blijf ik doorgaan.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:32 schreef AnneX het volgende:
Gelukkig Lein: het wordt ook allemaal vastgelegd.
Spierballen maken met zoon schuurapp.
Doe je regelmatig pauzeren!!!! Met zo'n trilding.
Waarschuwing:
Omdat ik twee weekenden van geen ophouden wist-want het moest af, had k besloten - heb ik veel minder kracht in mijn handen!
Ja, het shoppen moet maar een beetje tussendoor. Best lastig om de goede dingen te kiezen. Voor alles wat je nodig hebt is de keuze onafzienbaar. Toch belangrijk want je gebruikt 't de komende 10 jaar dagelijks.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:10 schreef AnneX het volgende:
Sjonge: én shoppen én klussen.
Dat gaat goed.
Weer een rustdagje morgen? Om plannen te maken.
Daar zijn we idd geweest.quote:Op zondag 9 oktober 2011 11:46 schreef AnneX het volgende:
oh ja, hebben ze Sanidump of collega's in de regio?
http://www.sanidump.nl/vestigingen
Daar hebben ze alle A merken sanitair met aantrekkelijke bedragen.
Zeker als jullie niet voor de gamma huismerk gaan en naar V&B kijken.
en daar is het nog duurquote:Op zondag 9 oktober 2011 11:46 schreef AnneX het volgende:
oh ja, hebben ze Sanidump of collega's in de regio?
http://www.sanidump.nl/vestigingen
Daar hebben ze alle A merken sanitair met aantrekkelijke bedragen.
Zeker als jullie niet voor de gamma huismerk gaan en naar V&B kijken.
Eigenlijk de complete badkamer excl. de tegels.quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:15 schreef junkiexp het volgende:
Wat zoek je precies op sanitair gebied ?
Je kan ook nog even hier kijken : http://www.outletnederland.nl/
Die is inderdaad wat goedkoperquote:Op zondag 9 oktober 2011 18:15 schreef junkiexp het volgende:
Wat zoek je precies op sanitair gebied ?
Je kan ook nog even hier kijken : http://www.outletnederland.nl/
Oh dat is niet zo ver van hier hoor. We kunnen er wel even gaan kijken. Ze hebben op de site niet zo heel veel staan maar misschien kunnen ze het wel leveren.quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:40 schreef lipje het volgende:
Die is inderdaad wat goedkoper
wel bellen/mailen voor hun laagste prijs
of als je in de buurt van Zoetermeer bent even langsgaan
Niet echt eigenlijk. De muren links en rechts zijn grenzend aan de buren, die laten we voor wat ze zijn. De onderbuurman heeft zijn plafond reeds geīsoleerd, voor onze vloer volstaat dus een goede ondervloer en that's it. De slaapkamers hebben al dubbel glas, al zijn dat kunststof kozijnen en daar houd ik niet zo van hé? Plastic.quote:
Tempo moet er ook in blijven, ik ben het goed zat in onze huidige woning i.v.m. de slechte staat van o.a. de riolering die ons het afgelopen jaar flink parten heeft gespeeld. Elke dag in de file staan naar werk idem dito.quote:
Ja, 't is kommer en kwel met dat zwarte stof. En ik kan er zo slecht tegen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:54 schreef junkiexp het volgende:
Bekende foto's, jij hebt zeker ook van die klote drijfsteen muren ?
Ik ging met een inbouwdoos van 50mm ook volop door de muur heen.
Maar geen problemen, lekker smeren:
[ afbeelding ]
Nou de rest laten we allemaal staan hoorquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:10 schreef z80 het volgende:
gaat lekker. laat je nog wel wat staan? of gaat alles er uit muv de buitenmuur.
Soms wel. En ik had vandaag ook een beetje een baaldag vanwege de nieuwe baan dus het was niet perfectquote:
Vreselijk herkenbaar. Na een week of zes tussen stof, kale muren en gestripte plafonds kon ik echt wel bijna janken somsquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:36 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Soms wel. En ik had vandaag ook een beetje een baaldag vanwege de nieuwe baan dus het was niet perfectPlus ik merk (ja, nu al!) dat ik helemaal niet zoveel uithoudingsvermogen heb als het gaat om het weghakken van tegels enzo.
Meestal zie ik het wel goedkomen, alleen af en toe zakt de moed me in de schoenen. Maar we zijn nu op het 'diepste punt'. Het slopen is bijna helemaal klaar, we gaan weer bijna opbouwen nu
Ja het komt ook absoluut goed, daar ben ik van overtuigd.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:38 schreef LieLie het volgende:
Vreselijk herkenbaar. Na een week of zes tussen stof, kale muren en gestripte plafonds kon ik echt wel bijna janken somsMaar het komt goed!!
Mie Toe.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:43 schreef Leintjeuh het volgende:
Ja het komt ook absoluut goed, daar ben ik van overtuigd.
alleen stalen neuzen helpt niet bij zo'n spijkerquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:56 schreef Leintjeuh het volgende:
Badkamervloer is eruit, en kaaspapa gaat donderdag de radiatoren leeg laten lopen zodat we achter de radiatoren kunnen werken en de stukadoor kan komen
En we gaan nu echt aan de CV werken
Het slopen is nu echt bijna klaar
Maar ik heb vandaag wél geleerd waarom echte klussers schoenen met stalen neuzen hebbenEr prikte een spijker dwars voor de bovenkant van mijn sneaker. En ook zo *ploep* m'n grote teen in. Potverdikkie, dat doet best pijn
Zoals je hebt kunnen lezen, zou het wel geholpen hebben bij deze spijker want deze spijker kwam via de bovenkant in mijn schoen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:12 schreef lipje het volgende:
alleen stalen neuzen helpt niet bij zo'n spijkerIk zou de deftige stalen zool erbij nemen
Hehe, en dat is nou precies de reden dat ik veiligheidschoenen draag en ook niet snap dat er mensen zijn die op hun sneakers of gympies een heel huis gaan zitten verbouwenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:56 schreef Leintjeuh het volgende:
Badkamervloer is eruit, en kaaspapa gaat donderdag de radiatoren leeg laten lopen zodat we achter de radiatoren kunnen werken en de stukadoor kan komen
En we gaan nu echt aan de CV werken
Het slopen is nu echt bijna klaar
Maar ik heb vandaag wél geleerd waarom echte klussers schoenen met stalen neuzen hebbenEr prikte een spijker dwars voor de bovenkant van mijn sneaker. En ook zo *ploep* m'n grote teen in. Potverdikkie, dat doet best pijn
je mag wel een maatje 45 van me lenenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:26 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Zoals je hebt kunnen lezen, zou het wel geholpen hebben bij deze spijker want deze spijker kwam via de bovenkant in mijn schoen.
Mja da's een beetje te grootquote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:07 schreef Den_Haag het volgende:
je mag wel een maatje 45 van me lenen
39/40.quote:
Oh joh ik hoef geen veiligheidsschoenen! Als ik mezelf echt wil beschermen, heb ik wel meer nodig dan een paar stevige schoenenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:01 schreef loecje het volgende:
helaas. ik heb nog veiligheidsschoenen liggen maat 38/39 maar dat is dan net te klein
Zoektocht geslaagd (althans, dat hoop ik...)!quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:41 schreef kaasplankje het volgende:
Het wordt nogal een zoektocht naar 2 bijpassende deuren. Het moeten deuren zijn met 4 horizontale rechthoekige vlakken of iets wat daar bij past, geen tierelantijntjes of kraalrandjes, gewoon recht toe recht aan.
Ja ik denk ´t wel. De deuren zijn goed bruikbaar geloof ik. Straks even laten keuren door de uitvoerder. Dan kan ik weer wat van de lijst afstrepen. Thanks!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:26 schreef Reese het volgende:
[..]
Zoektocht geslaagd (althans, dat hoop ik...)!
En aangezien er veel te weinig foto's in dit topic staan, plaats ik wel even jullie nieuwe klusprojectje ;-)
Twee van deze onderstaande deuren zijn zojuist geruild voor dit feestpakket. (Niet nodig natuurlijk, maar wel superlief)
[ afbeelding ]
Succes ermee, Kaas en Lein!
Nee hoor, 2x kleuren en dat is het. De helft van de vloer is in principe nu legklaar.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Opzich vallen straks die gerepareerde gaten straks natuurlijk niet op in de vloer.
Netjes gerepareerd !
En dan wanneer de vloer ligt wordt hij opgeschuurd en nog een keer in de olie gezet ?
Ja inclusief een breed uitgemeten "Waar ben je in godsnaam aan begonnen momentje."quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:58 schreef Stereotomy het volgende:
Dit topic is net als die verbouwingsprogramma's op TV die mensen een half jaar volgen
was je bij Outlet Nederland of bij Savernequote:Op zondag 16 oktober 2011 17:55 schreef kaasplankje het volgende:
Bij Outlet Nederland hebben we btw gisteren kranen gekocht voor de badkamer. Nog bedankt voor de tip! Het heeft ons veel geld bespaard; we hebben nu de hele badkamer voor ongeveer 1900.- incl. de tegels en radiator.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:21 schreef lipje het volgende:
[..]
was je bij Outlet Nederland of bij SaverneWat is daar mis mee dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dat je t nog goedkoper kan krijgen bij de TU... moet je er alleen wel kunnen kopenquote:
Prijs van schakelmateriaal is heel variabel, het is net waar je voor kiestquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
Over het schakelmateriaal:
Ik twijfel over gebruiken wat mijn pa nog heeft liggen aan schakelmateriaal en dit aanvullen met standaard wit ķf alles nieuw aanschaffen. Ik weet niet zo goed wat mij dit gaat kosten evt. Stel dat we 40 inbouwdozen hebben met aan/uit schakelaars voor de verlichting en wandcontactdozen.
10-15 Euro per doos?
De berging bedoel je? Kruitdroog is ie. ik denk trouwens dat het hout er nog minstens 3 weken ligt, kan het mooi wat acclimatiseren.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:47 schreef AnneX het volgende:
Mooie berg hout in de kelder.
Die wordt toch gelucht?
Dat bedoel ik (eigenlijk) .quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De berging bedoel je? Kruitdroog is ie. ik denk trouwens dat het hout er nog minstens 3 weken ligt, kan het mooi wat acclimatiseren.
Verkeerde topicquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:14 schreef Isegrim het volgende:
Loop ik net in de stad, word ik gepasseerd door een oudere vrouw in een aftandse jas die echt keihard een boer laat vlak bij mijn oor.![]()
Ze liep gewoon door alsof er niks aan de hand was.
Bij Occupy ziet het er gezellig uit. Veel artsy fartsy-tiepjes.
Dolletjes hoor. Maar wat doet dit in ons klustopic?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:14 schreef Isegrim het volgende:
Loop ik net in de stad, word ik gepasseerd door een oudere vrouw in een aftandse jas die echt keihard een boer laat vlak bij mijn oor.![]()
Ze liep gewoon door alsof er niks aan de hand was.
Bij Occupy ziet het er gezellig uit. Veel artsy fartsy-tiepjes.
als je het eenmaal door hebt gaat het inderdaad behoorlijk vlot.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kan stuccen!Na een halve dag kledderen had ik de slag te pakken.
Dat lijkt me nou echt leuk om te doen!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 18:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kan stuccen!Na een halve dag kledderen had ik de slag te pakken.
Dat lijkt me niet zo'n goed idee. Op een plat dak mag je eigenlijk niet lopen als je er niks te zoeken hebt. Je kan zo een lekkage veroorzaken.quote:
Plus de ladder naar het dak maakt je handen beurs. Het is best griezelig, bovenop het dakquote:Op zondag 6 november 2011 12:16 schreef kaasplankje het volgende:
Dat lijkt me niet zo'n goed idee. Op een plat dak mag je eigenlijk niet lopen als je er niks te zoeken hebt. Je kan zo een lekkage veroorzaken.
Ik begin er intussen wel lol in te krijgen. Het is een hele uitdaging maar nu er steeds meer vooruitgang in het project ontstaat zie je het groeien. Best tof eigenlijk.quote:Op zaterdag 12 november 2011 18:44 schreef golfer het volgende:
Pfoe, wat een werk is er al verricht en wat moet er nog steeds veel gedaan worden.![]()
Ik word al moe als ik naar de foto's kijk.
Wat golfer zegt, herken ik ook.quote:Op zaterdag 12 november 2011 18:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik begin er intussen wel lol in te krijgen. Het is een hele uitdaging maar nu er steeds meer vooruitgang in het project ontstaat zie je het groeien. Best tof eigenlijk.
Een mooie beetje "flirt met old fashioned" pot is het. Geen hangplee want dat vind ik niet zo mooi in ons huis. Wel een softclose zitting er op. Dat lijkt me wel wat. Ik heb nog even gedacht over een Japans toilet met allemaal knopjes en een verwarmde bril maar daar is geen ruimte voor (en Lein vond 't ook niks maar die is niet in Japan geweest).quote:
Verhoogd, verlaagd, vlakspoel, diepspoel, compact, inbouw, er gaat een wereld voor je open.quote:Op maandag 14 november 2011 22:05 schreef AnneX het volgende:
Kaas /lein : als het een optie is, er zijn ook minder diep / uítstekende potten.
Dan win je mogelijk wat ruimte, ook al zijn het cm's.
Ja! Rode ijzeren buizenquote:Op dinsdag 15 november 2011 21:50 schreef junkiexp het volgende:
Middenspoeler
Maar goed bezig jullie, ik herken zoveel in dit huis
Jullie hebben zeker ook de rode electra leidingen ?
Uit een tijd dat pvc nog niet bestond. Toch zit het huis wel goed in elkaar. Sommige dingen zijn gewoon hopeloos verouderd. Junkie XP jou huis is toch ook van net na de oorlog?quote:
Ik zou zeggen van wel, probeer het eens met een schroef. Er gaat toch een afdichtingskapje over?quote:Op zondag 20 november 2011 13:00 schreef AnneX het volgende:
Mooi werk aan de balk.Met gaten stoppen.
Toevallig gister AL onze bouwfotoos doorgenomen op zoek naar de constructie
om een lamp op te hangen.
Veel fotoos van vloer en leidingwerk en minder van het plafond en tussenlaag.
/ tip.
Bijv. zit er nou wel of geen houvast rond de centraal doos om (eindelijk) een lamp aan te bevestigen.? was voor ons de vraag.
Ja, jouw huis is bijna hetzelfde volgens mij.quote:Op zondag 20 november 2011 12:45 schreef junkiexp het volgende:
Julie gaan echt hard, houd dit vol !
Ik blijft dingen herkennen trouwens, echt grappig
Tussen de vloer is sowieso geen goed idee, want daar komt warmte van de onderburen vandaanquote:Op zondag 20 november 2011 13:59 schreef Freddeh het volgende:
Hey, geen isolatie tussen vloer en plafond?
Jawel hoor, onze onderbuurman heeft zijn plafond geīsoleerd. Maar ook niet overal geloof ik. We hebben de ondervloer ook maar deels losgehaald, en als je dat isoleren wil moet toch bijna alles eruit. Laat maar lekker zitten. Voor warmte hoeft 't niet en voor geluid wat mij betreft ook niet. Ik hoor wel eens een kraakje als de bovenburen lopen verder niet echt.quote:Op zondag 20 november 2011 13:59 schreef Freddeh het volgende:
Hey, geen isolatie tussen vloer en plafond?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |