Ja, inderdaad. Aan de voorzijde zit de woonkamer met een kamerbreed balkon op het zuiden. De grote (en de kleine) slaapkamer zit aan de achterzijde. Verder is het pand niet groot. 75 m2 ongeveer. Onder de woning zit nog een ruime berging, die nog geschilderd moet worden.quote:Op zaterdag 3 september 2011 08:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Cool! Vanuit je woonkamer ook uitzicht op de Maas?
We hopen ergens half/eind oktober te verhuizen. Hopelijk gaat dat lukken anders kom ik met dubbele lasten te zitten.quote:Op zaterdag 3 september 2011 09:10 schreef Jagärtrut het volgende:
wanneer willen jullie er ongeveer intrekken? En wat een ontzettend tof huis met een ontzettend tof uitzicht!
En ik kom er ook gezellig meekletsenquote:
Goed dat je het zegt want ik ging harder scrollenquote:Op zaterdag 3 september 2011 10:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik kom er ook gezellig meekletsen![]()
Ik moet zeggen dat je gelijk had wat de slaapkamer betreft! Dat was in het echt net een balzaal en op de foto is het een volgepropt hokEn de foto van het uitzicht vanaf het balkon doet dat uitzicht ook geen recht, dat was nog véél mooier
Had jij dat nou ook, je ruikt gewoon echt vers gezette koffie (met vers gemalen bonenquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:49 schreef phluphy het volgende:
Wat een kneuterigheid, die inrichting. Ik ruik de koffie gewoon, als ik die keuken zie.![]()
Jammer eigenlijk dat-ie verdwijnt!
En is dat linoleum op de vloer in de woonkamer?Dat zou best ehhhh beestachtig zijn!
Je weet wat men zegt hč, lokatie, lokatie en lokatie, En die is bést.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:54 schreef buzz1291 het volgende:
Ik hoop dat je ewr niet al te veel voor betaald hebt, want dat huis moet compleet gestript worden om het een beetje modern leefbaar te krijgen. Veel succes. Van fietsen zal wel niet al te veel meer komen de komende tijd.
Tuurlijk hebben we er teveel voor betaald, maar het woongenot is strakkies priceless.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:54 schreef buzz1291 het volgende:
Ik hoop dat je ewr niet al te veel voor betaald hebt, want dat huis moet compleet gestript worden om het een beetje modern leefbaar te krijgen. Veel succes. Van fietsen zal wel niet al te veel meer komen de komende tijd.
Marmoleum is het. Waarschijnlijk laten we het liggen als ondervloer voor de nieuwe vloer. Het ligt er mooi strak in. Toch moeten er stukken uit i.v.m. de leidingen voor de cv en dergelijke.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:49 schreef phluphy het volgende:
Wat een kneuterigheid, die inrichting. Ik ruik de koffie gewoon, als ik die keuken zie.![]()
Jammer eigenlijk dat-ie verdwijnt!
En is dat linoleum op de vloer in de woonkamer?Dat zou best ehhhh beestachtig zijn!
Jaquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:26 schreef Lottekoekkie het volgende:
Nou, dat wordt eerst dus klussen, slopen, opbouwen en klussen maar daarna zie ik het al helemaal vķķr me:
Op een heerlijke avond met blote voeten en een lekker wijntje in luie stoelen op je dan inmiddels aangeklede terras gaan hangen onder het genot van tappas of zo heerlijk genieten van voorbijvarende boten en bootjes, paar kaarsen erbij en...... genieten. (hetgeen ook nú kan, zonder het aangeklede dan en midden in de rommel maar, het kán
)
Tķp en veel geluk daar
De Dude-kast gaat meequote:Op zaterdag 3 september 2011 12:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat een heerlijke stulp op een fantastische plek.![]()
Gefeliciteerd beiden!
Gaat de kast ook mee, of blijft hij achter?
In elk geval blijf ik het hier volgen. Ben heel benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien.
Te laat, ik en mijn breekijzer zijn al gedemarreerd.quote:
Of: Buitengewoon Ideaal Klusprojectquote:Op zondag 4 september 2011 16:33 schreef Bluezz het volgende:
BIK sloopwerken? Als in Blij Is Kaas? of Breek Iedere Keuken?
KPN gebouw is goed te zien vanuit de woonkamer.quote:Op zondag 4 september 2011 18:31 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ik kom bijna nooit in Rotterdam, breng heel af en toe mijn lief naar zijn werk op de Westblaak als zijn auto naar de garage is maar als ik dan, in het donker de Zwaan over rijd moet ik toch even heel erg onder de indruk zijn van al die pracht met al die lampjesIk vind dat zķ indrukwekkend oprecht iets hebben. Heb dan steeds een beetje het gevoel in het buitenland te zijn (ben een dorpskneuter klaarblijkelijk
)
(alleen dat geknipper op dat KPN gebouw maakt me nerveus maar dat zien jullie niet, toch?)
quote:Op zondag 4 september 2011 18:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik was na één avond daar er alweer goed van doordrongen dat het informatienr 1888 is
Altijd handig als je dat even bent vergeten.quote:Op zondag 4 september 2011 18:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik was na één avond daar er alweer goed van doordrongen dat het informatienr 1888 is
Slaapkamer is groot zat, zou best kunnen denk ikquote:Op zondag 4 september 2011 19:52 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag 2 inbouwkasten gesloopt in de 2 slaapkamers. De plinten er af getrokken wat niet meeviel. Verder wat opgeruimd. Morgen heeft Lein vrij en brengt de troep weg. We hadden nog een gesprekje met de onderbuurman. Die heeft ook zijn huis verbouwd en de muur tussen de keuken en de grote slaapkamer 40cm verplaatst; teneinde meer ruimte in de keuken te creëren. Goed idee, morgen of overmorgen even met pa overleggen. Het is een steensmuur.
Boh net uit bed gebeld door teamhoofd. Morgen werken ipv klussen. En zometeen als er een boterhammetje in zit, ga ik ook weer aan de klus. Maar zonnig is het bij ons niet hoor, Kaas zei net dat het regent in de stad.quote:Op maandag 5 september 2011 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Succes vandaag, Lein! En geniet zo af en toe even van de zonnige dag
Goed idee, maar de slaapkamer aan de kant van het fornuis & het blad is al vrij klein. We hebben nu de muur er tegenover weggehaald.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:57 schreef AnneX het volgende:
Oh ja Kaas en Lein...
als het nog te overwegen is...
Je kunt inderdaad de fronten van kasten ( koelkast - oven - vaatwasser - wasmachine / )
in de keuken op de lijn van de oude muur zetten en dan de achterkant in de slaapkamer
laten steken ( en aftimmeren natuurlijk)
Ja, een hele wand met techniek en kasten op een rij.
( als je 60 cm. diep kunt missen)
Blijft de keuken ook lekker ruim...
OK en dan nu de fotoos...quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De muur die we hebben weggehaald grenst aan de oude achterkamer, wat nu de grote slaapkamer is. Die kamer kan best 30cm missen. En dan komt alles in de keuken beter uit.
Ja, die moet er nog af.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:23 schreef golfer het volgende:
Leuk, die foto's.![]()
Het bord te koop zit nog op een raam?
Wel zwaar maar ook best leuk. Uiteindelijk komt het allemaal goed. Vandaag 3x met een tjokvolle bestelauto vol puin naar het milieupark gereden maar nu is alles bezemschoon en bijna alle troep weg.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:30 schreef golfer het volgende:
Wat een ongelofelijke klus om al die ouwe meuk te slopen.
dat ja! En wat leuk om foto's te zien! Ben benieuwd naar de volgende stappen!quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat! Echt wát een werk, en wat een lieve kazenpa dat ie helpt
Ja man dat uitzichtquote:Op zondag 11 september 2011 00:12 schreef Jagärtrut het volgende:
dat ja! En wat leuk om foto's te zien! Ben benieuwd naar de volgende stappen!
Oh, en de Duutser vond het ook tof, en was benieuwd wat voor boot de boot op de 2e foto in de OP was!
Ik ben ook blij dat mijn pa helpt. Zonder hem zou ik door de bomen het bos niet meer zien denk ik.quote:Op zondag 11 september 2011 00:12 schreef Jagärtrut het volgende:
dat ja! En wat leuk om foto's te zien! Ben benieuwd naar de volgende stappen!
Oh, en de Duutser vond het ook tof, en was benieuwd wat voor boot de boot op de 2e foto in de OP was!
Ja die moet ws wel vervangen worden. Ik weet er niet al teveel vanaf maar over een tijdje zal dat wel veranderen.quote:Op zondag 11 september 2011 10:23 schreef gateway het volgende:
Die meterkast! Hopelijk gaat die vervangen wordenWat een ding zeg!
Jullie zijn lekker bezig!
Die meterkast was ergens halverwege de jaren 70' denk ik al zwaar antiekquote:Op zondag 11 september 2011 10:23 schreef gateway het volgende:
Die meterkast! Hopelijk gaat die vervangen wordenWat een ding zeg!
Jullie zijn lekker bezig!
Wat kost dat als je verder alles zelf aanlegt? Een kast vervangen voor een appartement van 75 m2?quote:Op zondag 11 september 2011 11:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Die meterkast was ergens halverwege de jaren 70' denk ik al zwaar antiek![]()
Verder werken jullie erg netjes !
licht aan het aantal groepen, 1 fase of 3 fasen, merk kast & automaten...quote:Op zondag 11 september 2011 11:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat kost dat als je verder alles zelf aanlegt? Een kast vervangen voor een appartement van 75 m2?
340 euroquote:1 fase
Eaton-Holec-12-groepenkast-+-Hfd-1-fase
Vergroot
Holec Flex 55 Groepenkast 1 fase
Afmetingen: 330x220 mm
Voorzien van:
12 Groepen 16A B-kar
3 Aardlekschakelaars 2P 40A-30mA
1 Hoofdschakelaar 2P 40A (Verplicht)
14 16/19mm pvc buis afvoer
14 16/19mm pvc buis uitvoer
448 euroquote:Holec Medusa flex Groepenkast 3 fase
Afmetingen: 550x220 mm
Voorzien van:
10 Groepen 16A B-kar
3 Aardlekschakelaars 4P 40A-30mA
1 Hoofdschakelaar 4P 40A (Verplicht
Je moet eerst weten hoeveel groepen je nodig denkt te hebben. Daarmee kun je uitrekenen wat jou meterkast zou gaan kosten.quote:Op zondag 11 september 2011 11:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat kost dat als je verder alles zelf aanlegt? Een kast vervangen voor een appartement van 75 m2?
tis dat het zover weg is, anders had ik wel een x een kast willen komen plaatsen, en evt ook verzegelen, alleen ik krijg het met de baas denk ik niet voor elkaar een kast op internet te bestellen maar wel ff zijn verzegeling eraan te hangen.....quote:Op zondag 11 september 2011 13:02 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je moet eerst weten hoeveel groepen je nodig denkt te hebben. Daarmee kun je uitrekenen wat jou meterkast zou gaan kosten.
Ieder vast opgesteld toestel boven de 2000 watt moet op een eigen groep aangesloten worden.
Dan moet je denken aan apparaten als de wasmachine, wasdroger, vaatwasser, boiler, oven, quooker e.d. toestellen.
Dan komen de groepen voor de normale wandcontactdozen voor algemeen gebruik, verlichting installatie er nog bij.
Aardlekschakelaars van 0,30mA zijn tegenwoordig verplicht.
Achter iedere aardlekschakelaar mag je maximaal vier groepen op aansluiten.
Laten we er van uitgaan van ongeveer 8 groepen, dus dan heb je twee aardlekschakelaars nodig en de hoofdschakelaar nog niet te vergeten. Denk dat je een A-merk meterkast voor ¤ 350,- wel kunt krijgen, daar komt de installatie kosten daarvan er nog bij. Dit kun je zelf namelijk niet doen ivm de verzegeling op de hoofdaansluiting.
quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:23 schreef DeWaasheid het volgende:
Is mooi geworden zeg, hoe lang heb je dr voor moeten klussen?
Zoiets riep ik ook al! Prachtig behang...quote:Op zondag 11 september 2011 14:15 schreef Isegrim het volgende:
Dat blauwe jaren '70-behang zou ik echt een moord voor doen trouwens.
Helaas zaten er 4 lagen ander behang bovenop, en liet een groot deel van het blauw los toen er een stoomapparaat op kwam. En het scheurde als een tierelierquote:Op zondag 11 september 2011 14:15 schreef Isegrim het volgende:
Dat blauwe jaren '70-behang zou ik echt een moord voor doen trouwens.
Dat is nog wel te krijgen hoor, ik zie dat soort LSD behang regelmatig in de stad in etalages van winkels, ik zou niet weten waar nu maar 't is er nog wel.quote:Op zondag 11 september 2011 15:27 schreef Angelfrouk het volgende:
Zoiets riep ik ook al! Prachtig behang...
Oh ja, het is in goede behangwinkels wel te krijgen. Maar ik denk dat ik toch maar ga voor glasvliesbehang en mijn oude vertrouwde limegroen...quote:Op zondag 11 september 2011 19:31 schreef kaasplankje het volgende:Dat is nog wel te krijgen hoor, ik zie dat soort LSD behang regelmatig in de stad in etalages van winkels, ik zou niet weten waar nu maar 't is er nog wel.
Gamma bijv. heeft nu een 6 groepenkast in de aanbieding voor 335.- met 1x fase.quote:Op zondag 11 september 2011 13:02 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je moet eerst weten hoeveel groepen je nodig denkt te hebben. Daarmee kun je uitrekenen wat jou meterkast zou gaan kosten.
Ieder vast opgesteld toestel boven de 2000 watt moet op een eigen groep aangesloten worden.
Dan moet je denken aan apparaten als de wasmachine, wasdroger, vaatwasser, boiler, oven, quooker e.d. toestellen.
Dan komen de groepen voor de normale wandcontactdozen voor algemeen gebruik, verlichting installatie er nog bij.
Aardlekschakelaars van 0,30mA zijn tegenwoordig verplicht.
Achter iedere aardlekschakelaar mag je maximaal vier groepen op aansluiten.
Laten we er van uitgaan van ongeveer 8 groepen, dus dan heb je twee aardlekschakelaars nodig en de hoofdschakelaar nog niet te vergeten. Denk dat je een A-merk meterkast voor ¤ 350,- wel kunt krijgen, daar komt de installatie kosten daarvan er nog bij. Dit kun je zelf namelijk niet doen ivm de verzegeling op de hoofdaansluiting.
Ja, mijn pa noemde het "drijfstenen". Toen ik klein was lag er bij ons huis ook een overslag voor schepen met van die slakken waar wij wel eens speelden. Het is gebruikt voor separatiemuren in ons huis.quote:Op zondag 11 september 2011 13:02 schreef Angelfrouk het volgende:
Dat steenstof...![]()
Dat komen wij nu ook weer tegen. Ons huis is even oud en net zoals dat van jullie gebouwd met stenen waarin (volgens mij) hoogovenslakken verwerkt zitten. Stuift als de pest en alles is zwart. Gaatjes stoppen is bijna net zo erg als ze boren...
waarom je 3 fasen wilt ipv 1 is bijvoorbeeld omdat je veel elektrische apapratuur hebt, dan kan je het moi verdelen over 3x25 ampere, ipv alles op die ene fase en maar 35 ampere hebben (anders 75). Je kunt gewoon meer stroom afnemen zonder dat de hoofdzekering eruit gaat.quote:Op zondag 11 september 2011 19:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gamma bijv. heeft nu een 6 groepenkast in de aanbieding voor 335.- met 1x fase.
http://www.gamma.com/turnpages/slot00009/pdf/pagina.00017.pdf
Klopt 't dat je met 1 hoofdstop van 35Ampere een kast moet nemen met 1x fase? Want dat zit er in. En kan je daar dan bijv. 8 groepen op zetten zoals Vonkenboer voorstelt? Ik denk dat we aan 8 groepen wel genoeg hebben. Of zou 6 ook al voldoende zijn?
Wat we straks hebben:
-vaatwasser
-wasmachine
-(gas)fornuis met 3 elektrische ovens 7,3 kW (2x 230 V) perilex
-zuinige Bosch koelkast, is maar 125 Watt.
Quooker en droger en zulks hebben we niet. Ook geen boiler.
Dan nog wandcontactdozen & verlichting voor de vertrekken:
-keuken
-kleine slaapkamer
-grote slaapkamer
-woonkamer
-gang
-berging
Als ik 't goed begrijp dus ruw weg 500 Euro aan materiaal en ong. 200 Euro arbeid?
En, nog een elektro vraag: Waarom zou je 3x fase willen in je kast ipv 1x?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |